ရဟန္းဘ၀နဲ႔ အေနသနအမႈ…

ရဟန္းဘ၀ဆုိတာ ရခဲတဲ့ ဒုလႅဘတစ္ခုပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ ရဟန္းဘ၀ ရေနတာဟာ ဒုလႅဘတရား ငါးပါးနဲ႔ အကုန္ျပည့္စုံေနတာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ဘုရားပြင့္ဖုိ႔ဆုိတာ ရခဲျခင္း၊ လူ႔ဘ၀ဆုိတာ ရခဲျခင္း၊ သဒၶါတရားနဲ႔ ျပည့္စုံဖုိ႔ဆုိတာလည္း ရခဲျခင္း၊ ရဟန္းဘ၀ဆုိတာလည္း ရခဲျခင္း ေနာက္ဆုံး သူေတာ္ေကာင္းတရားကုိ ၾကားနာဖုိ႔ဆုိတာလည္း ရခဲျခင္းဆုိတဲ့ ဒီဒုလႅဘ တရားငါးပါးမွာ ရဟန္းဘ၀ကုိသာ ရေနၿပီဆုိရင္ က်န္တဲ့ဒုလႅဘ တရားမ်ားလည္း အကုန္ရေနသလုိပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဘုရားရွင္ပြင့္မွ သာသနာဆုိတာ ရွိေနတာျဖစ္ၿပီး ရဟန္းဘ၀လည္း ရႏုိင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းဘ၀ဆုိတာ လူသားေတြပဲ ရႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အျပင္ သဒၶါတရား မရွိရင္လည္း ရဟန္းဘ၀ ရယူဖုိ႔ မလြယ္လွပါဘူး။ ေနာက္ဆုံး သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားဖုိ႔ရာ ခက္တယ္ဆုိတဲ့ ဒုလႅဘတရား အတြက္ကေတာ့ ရဟန္းဘ၀ေရာက္တာနက္ တၿပိဳင္နက္ ဗုဒၶဓမၼေတြ နာၾကား႐ံုတင္မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေလ့လာေဟာေျပာခြင့္ပါ ရေနေတာ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းဘ၀ရေနျခင္းဟာ ရခဲတဲ့ တရားေတြ အကုန္ရေနတာလုိ႔ ဆုိျခင္းပါ။

ဒီလုိစဥ္းစားလုိက္ေတာ့ ရေနတဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕ရဟန္းဘ၀ဟာ သိပ္ကုိတန္ဘုိး ရွိေနပါလားလုိ႔ ေက်နပ္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘက္က ျပန္ၾကည့္ျပန္ေတာ့ ရဟန္းဘ၀ဆုိတာ ရဖုိ႔ခဲရင္းသေလာက္ ေနဖုိ႔လည္း ခဲရင္းလွပါတယ္။ လူေတြအတြက္ စား၀တ္ေနေရးက်န္းမာေရးဟာ အေရးႀကီးဆုံး အရာမ်ားျဖစ္သလုိ ရဟန္းေတြအတြက္လည္း ဒီအရာေတြက မျဖစ္မေန လုိအပ္ျပန္ပါတယ္။ စားဖုိ႔၊ ၀တ္ဖုိ႔၊ ေနဖုိ႔ ၿပီးေတာ့ က်န္းမာဖုိ႔။ ဘုရားကေတာ့ သိမ္ထဲမွာ တစ္ခါတည္း ဒီေလးမ်ိဳးကုိ မပူမပင္ရေအာင္ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆးဆုိတဲ့ ပစၥည္းေလးပါးကုိ ေဆာင္ထားဖုိ႔ ညြန္ၾကားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆြမ္းအတြက္ ဘာမွေၾကာင့္ၾကမစုိက္နဲ႔ သပိတ္ေဆာင္ၿပီး ဆြမ္းခံစားတဲ့။ သကၤန္းအတြက္လည္း သူမ်ားစြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အ၀တ္အပုိင္းအစေတြကုိ ရွာေဖြေလွ်ာ္ဖြတ္ခ်ဳပ္ဆုိးၿပီး ၀တ္ပါတဲ့။ ေက်ာင္းအတြက္ကေတာ့ သစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ပင္ေအာက္ဟာ ေက်ာင္းပါပဲတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ေဆးအတြက္ကေတာ့ ပူတိမုတၱလုိ႔ေခၚတဲ့ ႏြားက်င္ငယ္ေရကုိ ဆီးျဖဴသီး ဖန္ခါးသီးစတာေတြနဲ႔ စိမ္ၿပီးဘုဥ္းေပး၊ အဲဒါေလေကာင္းတယ္၊ ေလေကာင္းရင္ ၀မ္းေကာင္းၿပီး ၀မ္းတစ္လုံးေကာင္းရင္း ေခါင္းတစ္လုံး မခဲဘူးတဲ့။ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရးအတြက္ ဒီေလမ်ိဳးကုိ ေဆာင္ထားဖုိ႔ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တဲြအေနနဲ႔လည္း ဘုန္းကံႀကီးမားလုိ႔ လွဴမယ့္တန္းမယ့္သူ ရွိရင္ သူတုိ႔လွဴတဲ့ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆးေတြကုိ သုံးေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္ဆုိၿပီး ခြင့္ျပဳထားပါေသးတယ္။

တပည့္သာ၀ကေတြအတြက္ စီစဥ္ညြန္ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ရဲ႕ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာဟာ ႀကီးမားလွပါတယ္။ ခက္တာက ယေန႔ေခတ္ အေျခအေနနဲ႔ ရထားတဲ့ ရဟန္းဘ၀ပါ။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ျဖစ္ေစခ်င္သလုိ ရဟန္းဆုိတာ ငွက္လုိက်င့္ဖုိ႔၊ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေအာင္ က်င့္ဖုိ႔ကလည္း မျဖစ္ႏုိင္ေသးတဲ့ အေျခအေန။ ရဟန္းအလုပ္ ရဟန္းလုပ္ေနရင္ ဒီစား၀တ္ေနေရးအတြက္ ပူစရာမလုိဘဲ သူ႔အလုိလုိ ျဖစ္လာမယ္ဆုိတာ ယုံၾကည္ေနေပမယ့္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ ေနရာေဒသကလည္း စကားေျပာျပန္ပါတယ္။ စာသင္သား ရဟန္းသာမေဏမ်ားရဲ႕ ဘ၀၊ ဘုန္းကံနည္းပါးတဲ့ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဘ၀၊ ဗုဒၶဘာသာ မထြန္းကားတဲ့ အရပ္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ သာသနာျပဳမ်ားရဲ႕ ဘ၀ စတဲ့စတဲ့ အေျခအေနေတြက စား၀တ္ေနေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးကုိ အခက္ေတြ႕ေစျပန္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ရပ္တည္မႈဟာ လူဒကာဒကာမမ်ားအေပၚ မွီတည္ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ စား၀တ္ေနေရးစီးပြားေရး တျဖည္းျဖည္းဆုတ္ယုတ္လာတဲ့ သူတုိ႔ေတြမွာလည္း သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ေနဖုိ႔စားဖုိ႔၀တ္ဖုိ႔ေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့ သာသနာကုိ ခ်ီးေျမႇာက္ေထာက္ပံ့မႈ အပုိင္းမွာ ထင္သေလာက္ မလုပ္ႏုိင္ၾကဘူး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိဒီလုိ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္လည္း ယေန႔ေခတ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဘ၀ဟာ စား၀တ္ေနေရး အခက္ေတြ႕လာကုန္ပါတယ္။ ဒီလုိ အခက္အခဲေတြေၾကာင့္လည္း စာေပပရိယတ္နဲ႔ ပဋိပတ္အားထုတ္မႈအပုိင္းမွာ ယုတ္ေလ်ာ့လာၿပီး အေနအစား အဆင္ေျပဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာကုန္တယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ စာေပပရိယတ္ အားထုတ္မႈ အားနည္းလာေတာ့ ပညာတရားလည္း ယုတ္ေလ်ာ့လာကုန္ပါတယ္။ ပညာနည္းေတာ့ လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ မစဥ္းစားဘဲ အေနအစား ေခ်ာင့္မယ့္နည္းေတြေနာက္ လုိက္ကုန္ပါေလေရာ…။ ရဟန္းသာမေဏေတြရဲ႕ ဒီလုိမသင့္ေလ်ာ္တဲ့ အျပဳအမူေတြ ျမင္ရျပန္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕သဒၶါတရား အေျခခံအားနည္းတဲ့ ဒကာဒကမေတြကလည္း ၾကည္ညိဳေလးစားမႈေတြ ယုတ္ေလ်ာ့ကုန္ပါတယ္။

စာေပပရိယတ္ အားထုတ္မႈ ယုတ္ေလ်ာ့လာၿပီး သဒၶါတရားေခါင္းပါးလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဘုရားေပးတဲ့နည္းနဲ႔ စား၀တ္ေနေရးက်န္းမာေရးကုိ မေျဖရွင္းေတာ့ဘဲ တုိးတက္လာတဲ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြ ေနာက္လုိက္ၿပီး အေနအစားေခ်ာင္ေအာင္ ဘုန္းကံႀကီးမားေအာင္ အလြယ္လမ္းလုိက္တဲ့ ရဟန္းမ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္း မ်ားမ်ားလာၾကတာကုိ ေတြ႕ေနရျပန္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေအာင္ မအပ္စပ္တဲ့နည္းေတြနဲ႔ ဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ လွဴဒါန္းမႈကုိ ရယူၾကျပန္ပါတယ္။ မအပ္တဲ့ အေနသနအမႈေတြနဲ႔ အသက္ေမြးမႈေတြ လုပ္လာျပန္ပါတယ္။ ေဗဒင္ေဟာေပးတာတုိ႔၊ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတ္ဆင္ လုပ္ေပးတာတုိ႔၊ လကၡဏာၾကည့္ေပးတာတုိ႔၊ ႏွစ္လုံးသုံးလုံး ေပးတာတုိ႔ စတ့ဲအလုပ္ေတြလုပ္ၿပီး ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားေအာင္ လုပ္လာၾကပါေတာ့တယ္။ ဒကာဒကမမ်ားကလည္း ပညာအားနည္းလာေတာ့ ကုိးကြယ္သင့္လား မကုိးသင့္လား မစဥ္းစားဘဲ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာခ်င္ၾကေတာ့ ဒီလုိမအပ္တဲ့ နည္းနဲ႔အသက္ေမြးေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ သာသနာမွာ အဲလုိမအပ္တဲ့ နည္းနဲ႔ အသက္ေမြးေနၾကတဲ့ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား တုိးပြားကုန္ပါတယ္။ ပုိၿပီးဆုိးတာ ဒီနည္းနဲ႔ အသက္ေမြးတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ႀကီးပြားသြားၿပီး စာသင္တုိက္မွာ စာေပပရိယတ္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးေနတဲ့ ရဟန္းသာမေဏမ်ားမွာေတာ့ စား၀တ္ေနေရး တျဖည္းျဖည္းခ်ိဳ႕တဲ့ လာပါေတာ့တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ဒီလုိဆင္းးရဲတဲ့ သာသနာ့ေဘာင္ကေန မေနႏုိင္လုိ႔ ထြက္သြားတာေတြအထိ ရွိလာပါတယ္။ သာသနာမွာ အစစ္အမွန္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဘ၀ဟာ ပင္ပန္းခ်ိဳ႕တဲၿပီး မအပ္စပ္တဲ့နည္းနဲ႔ အသက္ေမြးေနတဲ့ ရဟန္းေတြကေတာ့ ေရႊေက်ာင္းေတြ၊ ကားႀကီးကားေသးေတြနဲ႔ အရမ္းကုိ ႀကီးပြားေနပါေတာ့တယ္။

အင္း… ရဟန္းဘ၀ အေနအစား ခက္လွပါလားလုိ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ စာသင္သားဘ၀ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲမ်ားကုိ ေတြးမိရင္း ဒကာမတစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္ဖူးတာကုိ ျပန္သတိရမိပါတယ္။ ဒကာမႀကီးကေတာ့ ရဟန္းဆုိတဲ့ ၾကည္ညိဳမႈထက္ သားတစ္ေယာက္လုိ သံေယာဇဥ္ျဖစ္မိေနေတာ့ သူ႔ရဟန္း ဆင္းရဲပင္ပန္းေနတာကုိ မၾကည့္ရက္ဖူးနဲ႔တူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာမႀကီးက “ဦးဇင္း… ဦးဇင္းလည္း တစ္ျခားဘုန္းႀကီးေတြလုိ ေဗဒင္လကၡဏာသင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္လုံးသုံးလုံး ေပးၿပီး လူေတြအက်ိဳးျပဳ လုပ္ေပးပါလား..“လုိ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ရင္ထဲမွာ မေကာင္းလုိက္တာ။ ဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ေပးေနတာ လူေတြအက်ိဳးျပဳ လုပ္ေပးေနတာတဲ့။ ဒကာမႀကီးကုိ အားနာေပမယ့္ နားလည္ေအာင္ေတာ့ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ “ဒကာမႀကီး အဲဒါ လူေတြအက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ လူဒကာဒကာမေတြရဲ႕ သဒၶါတရားကုိ ဖ်က္ဆီးေနတာပါ၊ ဒါေတြလုပ္ေပးေတာ့ လုပ္ေပးတဲ့ဘုန္းႀကီးကုိ လုပ္ေပးတဲ့အတြက္ ၾကည္ညိဳၿပီး မလုပ္ေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကုိေတာ့ အျပစ္ေျပာကုန္တတ္ပါတယ္၊ ရင္ထဲက တကယ္ၾကည္ညိဳလုိ႔ မဟုတ္ဘဲ သူတုိ႔ကုိ တစ္ခုခု လုပ္ေပးလုိ႔ လွဴတာမ်ိဳးဟာ သဒၶါတရား မစစ္မွန္ပါဘူး၊ အဲဒီဘုန္းႀကီးေတြ ေဗဒင္မေဟာ၊ ႏွစ္လုံးသုံးလုံး မေပးေတာ့ရင္ ဒီဒကာဒကာမေတြ လာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ မယုံရင္ ေစာင့္ၾကည့္ပါ၊ ဦးဇင္းကေတာ့ လွ်ာျမက္ေပါက္သြားပါေစ ဒီလုိမအပ္တဲ့ အေနသနအမႈနဲ႔ေတာ့ အေနအစား ေခ်ာင္ေအာင္မလုပ္ဘူး..“ လုိ႔ စိတ္ထဲ ရွိတာေျပာျဖစ္လုိက္ပါတယ္။ ဒကာမႀကီးလည္း ေစတနာစကားက အလဲြျဖစ္သြားေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး အားနာသြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ “ဦးဇင္းရယ္… သာသနာေတာ္နဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အသက္ေမြးမႈဆုိတာ ဘာေတြလဲ…၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဒါေတြသိထားေတာ့ ရဟန္းသံဃာ ေရြးခ်ယ္ကုိးကြယ္ ႏုိင္တာေပါ့ဘုရား…“လုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားလုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ မျပဳအပ္တဲ့ အေနသနအမႈမ်ားကုိ ရွင္းျပျဖစ္ပါတယ္။

ဒကာမႀကီးေရ… သာသနာေတာ္နဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့အျပင္ ဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ သဒၶါတရားကုိပါ ပ်က္စီးေစႏုိင္တဲ့ ဒီအေနသနအမႈေတြကေတာ့…
၁။ အ့ံၾသဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာဆုိေနထုိင္ျခင္း
၂။ ပစၥည္းလာဘ္လာဘရေအာင္ ဆြယ္၍ေျပာဆုိျခင္း
၃။ အျခားသူတုိ႔ လွဴဒါန္းထားသည္ကုိ အျခားသူတုိ႔အား သိေစျခင္း
၄။ အျခားပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာဆုိျခင္း
၅။ တစ္ေနရာမွရေသာ ပစၥည္းကုိ အျခားတစ္ေနရာ၌ ေပးကမ္းျခင္း
၆။ သစ္သားကုိေပးျခင္း
၇။ ထန္းရြက္သစ္ရြက္စသည္ေပးျခင္း
၈။ ဆပ္ျပာဆပ္ျပာမႈန္စသည္ေပးျခင္း
၉။ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိမ့္ခ်၍ ကၽြႏ္ုပ္ကၽြန္ေတာ္စသည္ျဖင့္ လူႏွင့္အၿပိဳင္ေျပာဆုိျခင္း
၁၀။ အမွန္နည္းပါး အမွားမ်ားေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း
၁၁။ မ်က္ႏွာသစ္ေရ စသည္ေပးျခင္း
၁၂။ ကေလးထိန္းေပးျခင္း
၁၃။ မပင့္ဖိတ္ဘဲ အိမ္တြင္း၀င္ေရာက္ေနထုိင္ျခင္း
၁၄။ ေျမေနရာ ေကာင္းမေကာင္း ေရြးခ်ယ္ေပးျခင္း
၁၅။ တိရစၧာန္တုိ႔၏ လကၡဏာက်မ္းအတတ္ကုိ သင္ၾကားေပးျခင္း
၁၆။ ေဗဒင္လကၡဏာ ေဟာေျပာေပးျခင္း
၁၇။ နကၡတ္ေရြးခ်ယ္ေပးျခင္း
၁၈။ လူတုိ႔ခုိင္းေစသည္ကုိ လုပ္ကုိင္ေပးျခင္း
၁၉။ လူတုိ႔သတင္းစကားကုိ ယူေဆာင္ေပးျခင္း
၂၀။ စားေသာက္ဖြယ္ကုိ ေပးကမ္းျခင္း
၂၁။ ေဆးကုေပးျခင္း ”
(မဟာနိေဒၵသပါဠိ- ၂၉၀-၃၉၆၊ မစၹ်ိမပဏၰာသပါဠိ- ၂) တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ ရွင္းျပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ဒီ အေနသန အမႈေတြကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ မအပ္စပ္တဲ့ ပစၥည္းေလးပါး ရွာေဖြမႈေတြပါပဲ။ ရဟန္းဘ၀ အေနအစား ဘယ္ေလာက္ပဲခက္ခက္ ဒီအမႈေတြနဲ႔ေတာ့ အသက္ေမြးမႈ မျဖစ္ရေအာင္ ေနမယ္လုိ႔ စာသင္သား ဘ၀ကေန စဲြလာတဲ့ ဒီအစဲြဟာ စာေပေရးသား ပုိ႔ခ်ၿပီး တရားဓမၼျပန္လည္ ေဟာၾကားကာ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ တတ္ႏုိင္သေလာက္ လုပ္ေနႏုိင္ၿပီျဖစ္တဲ့ အခုလုိ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ျပန္လည္စဥ္းစားမိေတာ့ ရရွိေနတဲ့ ရဟန္းဘ၀ကုိ ေက်နပ္ေနမိပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ ရဟန္းဘ၀မွာ စား၀တ္ေနေရး ဘယ္ေလာက္ပဲခက္ခက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ဂႏၲဓုရလို႔ေခၚတဲ့ စာေပပုိ႔ခ်ေဟာျပျခင္းတာ၀န္၊ ၀ိပႆနာဓုရလုိ႔ေခၚတဲ့ တရားျပတရားေဟာျခင္း တာ၀န္တစ္ခုခုကုိသာ စိတ္ရွည္ဇဲြသန္ သီးခံၿပီး ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ အရမ္းႀကီး မျပည့္စုံတာေတာင္မွ ရဟန္းဘ၀မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ေနရမယ္ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလုိ ဓုရႏွစ္ျဖာနဲ႔အညီ က်င့္ႀကံေနထုိင္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ သဒၶါတရားေရာ ပညာပါအားေကာင္းတဲ့ ဒကာဒကာမမ်ားကေတာ့ ရွာေဖြကုိးကြယ္ေနၿပီး သာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပး ေနလိမ့္မယ္ဆုိတာ သံသယျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ တရားေစာင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ တရားကလည္း ျပန္႔ေစာင့္တယ္ဆုိတာ လက္ေတြ႕သိႏုိင္ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္လွတဲ့ ေခတ္ကာလႀကီးမွာ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပည့္စုံမႈေနာက္ကုိ လုိက္ရင္း ခက္ခဲလာတဲ့ ဘ၀ရပ္တည္မႈမ်ားတြင္ လူေတြရဲ႕ ဘ၀ရပ္တည္မႈတြင္မက ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဘ၀ရပ္တည္မႈပါ ခက္ခဲလာေပမယ့္ တစ္ဘ၀တည္းကုိသာ ၾကည့္ၿပီး စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရးအဆင္ေျပေအာင္ မလုပ္ၾကဘဲ သံသရာအတြက္ပါ ထည့္စဥ္းစားၿပီး လူပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မအပ္စပ္တဲ့ အသက္ေမြးမႈမ်ားနဲ႔ အသက္မေမြးၾကဖုိ႔၊ က်င့္၀တ္သိကၡာႏွင့္အညီ ၀ီရိယထား ႀကိဳးစားၾကပါက ဘ၀ရပ္တည္မႈ အဆင္ေျပႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာ လူမ်ားပါ ရခဲတဲ့ ဒုလႅဘတရားကုိ ရရွိထားတာနဲ႔ညီေအာင္ အက်င့္ေကာင္းၿပီး အလုပ္ပါေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔၊ အထူးသျဖင့္ ရဟန္းဘ၀သည္ ဒုလႅဘတရားငါးပါးလုံး ျပည့္စုံေအာင္ ရရွိထားတဲ့ ဘ၀ျဖစ္တဲ့အတြက္ တန္ဘုိးရွိစြာ ရရွိထားတဲ့ ရဟန္းဘ၀ကုိ ပစၥည္းလာဘ္လာဘ ျပည့္စုံေပါမ်ားမႈ တစ္ခုတည္းေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး မအပ္တဲ့ အေနသနအမႈနဲ႔ အသက္မေမြးမိၾကဖုိ႔ ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္ ကုိယ့္အတြက္ကုိယ္ သတိေပးရင္း ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ပါ တစ္ဆင့္အသိေပး မွ်ေ၀လုိက္ရပါေၾကာင္း…

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား