ဘုရား ရဟႏၲာႏွင့္ ငါဟူေသာ ေ၀ါဟာရ…

တစ္ဦးေသာ နတ္သားသည္ တစ္ခုေသာ ေတာ္အုပ္ႀကီး၌ ေန၏။ သူေနေသာ ေတာအုပ္ထဲသုိ႔ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား လာေရာက္ ေနထုိင္ၾကေလရာ ထုိနတ္သားသည္ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾကေသာ စကားမ်ားကုိ ၾကားေနရ၏။ ထုိအခါ ယင္းရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေျပာစကားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ထုိနတ္သားသည္ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား အေပၚတြင္ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္လာ၏။ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေျပာဆုိေသာ စကားမ်ားကား “ငါစားသည္၊ ငါေသာက္သည္၊ ငါအိပ္သည္၊ င့ါပစၥည္း၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့သပိတ္၊ ငါ့သကၤန္း” ဤသုိ႔စသည္ျဖင့္ အတၱစဲြ ငါ၊ ငါဟူေသာ စကားမ်ားျဖစ္သတည္း။ ထုိစကားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ နတ္သားသည္ ေတြးမိလာ၏။ “အစက ဤကုိယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ရဟႏၲာဟု ငါမွတ္ထင္ခဲ့သည္။ ရဟႏၲာတုိ႔မည္သည္ ငါ၊ ငါဟူ၍ အတၱစဲြႏွင့္စပ္ေသာ စကား၊ အတၱစဲြမကင္းေသာ စကားကုိ ဆုိၾက၊ ေျပာၾကရာသေလာ၊ မဆုိမေျပာရာသေလာ”ဟု သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာေတြးေတာ ဒိြဟသံသယ ျဖစ္လာသည္။

တစ္ေန႔သ၌ ထုိနတ္သားသည္ မိမိ၏ ယုံမွားသံသယ ကင္းပျခင္းငွါ ဘုရားအထံေတာ္သုိ႔ ခ်ည္းကပ္ၿပီး ထုိျပႆနာရပ္ကုိ တင္ျပေလွ်ာက္ထားကာ ေမးျမန္းျခင္းျပဳေလ၏။
ေမး= လူနတ္ျဗဟၼာတုိ႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အၾကင္ရဟန္းသည္ ရဟႏၲာဆုိပါက၊ ရဟန္းကိစၥ ၿပီးစီးေသာ ပုဂၢဳိလ္မွန္ပါက၊ အာသေ၀ါ ကုန္ခမ္းၿပီး ျဖစ္ပါက၊ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း မရွိေသာ ေနာက္ဆုံး ခႏၶာ၀န္ အတၱေဘာရွိသည္ ဆုိပါက ထုိရဟန္းသည္ “အဟံ ၀ဒါမိ- ငါေျပာသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အဟံ ပိ၀ါမိ- ငါေသာက္၏ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မမစီ၀ရံ- ငါ့သကၤန္းဟူ၍ လည္းေကာင္း“ အတၱစဲြ ငါဟူေသာ စကားကုိ ဆုိရာပါသေလာ။

ေျဖ= အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား… မွတ္သားေလာ့။ အၾကင္ရဟန္းသည္ ကုန္ၿပီးေသာ အာသေ၀ါတရား ေလးပါးလည္းရွိ၏။ ၿပီးၿပီးေသာ ရဟန္းကိစၥ ၁၆ပါးလည္း ရွိ၏။ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းမရွိေသာ ေနာက္ဆုံး ခႏၶာ၀န္ကုိလည္း ေဆာင္၏။ ထုိရဟန္းသည္ အဟံ ၀ဒါမီတိပိ- ငါေျပာသည္၊ ငါဆုိသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မမံ-ငါ့ကုိ၊ ပေရ- တစ္ပါးေသာ သူတုိ႔က၊ ၀ဒႏၲီတိပိ- ေျပာကုန္သည္၊ ဆုိကုန္သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေျပာဆုိေပရာသည္။ ခႏၶာေလာက၌ လိမၼာေသာ ရဟန္းကား လူ႔ေ၀ါဟာရ၊ လူ႔အသုံးအႏႈန္းကုိ သိေတာ္မူ၏။ သိေသာေၾကာင့္ ေလာကေ၀ါဟာမွ်ျဖင့္ ဆုိရာသည္၊ ဆုိႏုိင္ေပသည္၊ ဆုိေကာင္းသည္ မွတ္ရာ၏။

အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား… ငါထင္ရွားစြာ ဆုိဦးအံ့။ ခႏၶာငါးတုိ႔သည္ သြားကုန္၏၊ စားကုန္၏၊ ရပ္ကုန္၏၊ ေနကုန္၏၊ ခႏၶာငါးပါးတုိ႔သည္ အိပ္ကုန္၏၊ ေသာက္ကုန္၏ဆုိခဲ့ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤသကၤန္းကား ခႏၶာငါးပါး၏ သကၤန္းတည္း၊ ဤသပိတ္ကား ခႏၶာငါးပါး၏ သပိတ္တည္းဟု ဤသုိ႔ေသာ ေ၀ါဟာရျဖင့္ ဆုိျခင္း၊ ေျပာျခင္း၊ သုံးႏႈန္းျခင္း ျပဳခဲ့သည္ရွိေသာ္ ေလာကေ၀ါဟာရ အစဥ္အလာ ေျပာ႐ုိးဆုိ႐ုိး လူ႔အသုံးအႏႈန္း ပ်က္ေလ၏။

အခ်င္းဒါယကာနတ္သား… ယင္းသုိ႔ ခႏၶာငါးပါး သြားသည္၊ ခႏၶာငါပါးစားသည္ စသည္ျဖင့္ မဆုိဘဲ လူ႔ေ၀ါဟာရ၊ လူ႔အသုံးအႏႈန္းျဖင့္သာလွ်င္ (လူ႔ေ၀ါဟာရႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေသာ စကားျဖင့္) ရဟႏၲာသည္ ဆုိေပရာ၏။ ေလာကေ၀ါဟာရ လူ႔အသုံးအႏႈန္း မပ်က္ေစျခင္းငွါ၊ နားလည္ေစျခင္းငွါ “ငါသြားသည္၊ ငါစားသည္၊ ငါ့သကၤန္းဟူ၍ ဘုရားပေစၥက ဗုဒၶါတုိသည္လည္း ဆုိကုန္၏။ ရဟႏၲာတုိ႔သည္လည္း ဆုိေပကုန္၏။ အတၱစဲြဟူ၍ ဆုိသည္မဟုတ္။
(သဂါထာ၀ၢသံယုတ္၊ ပါဠိ၊ အ႒ကထာ)

မွတ္ခ်က္။ ၊ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ၏ “ဗုဒၶကုိယ္တုိင္ ေျဖၾကားခဲ့ရေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ ျပႆနာမ်ား ေပါင္းခ်ဳပ္“ စာအုပ္မွ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား