သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ…

“ပါရမီနဂုိ၊ မရွိလုိက၊ ကုသုိလ္သုစ႐ုိက္၊ မေဟာထုိက္တည့္၊
သူမုိက္တိရစၧာန္၊ နိဗၺာန္စကား၊ အလြန္ခါး၏၊ နားပါးမ၀င္၊ မၾကားခ်င္ဘူး၊
သိျမင္မဲ့စြာ၊ လူယုတ္မာအား၊ ျခင္းရာေကာင္းဆုိး၊ ေၾကာင္းက်ိဳးတရား၊ မေဟာၾကားရာ၊
ေဟာမိပါက၊ အျပစ္ရ၏။“
(မန္လည္ဆရာေတာ္)

မဃေဒ၀လကၤာ ဆုံးမစာမ်ားကုိဖတ္ရင္း အထပ္ပါစာပုိဒ္ေလးကုိ အထူးသတိထားမိလုိက္၏။ သတိျပဳမိသည္ ဆုိသည္ထက္ စာေရးသူတုိ႔၏ ဘ၀အေျခအေနျဖင့္ တုိက္ဆုိင္ခ်ိန္ထုိး စဥ္းစားမိသည္ဆုိက ပုိ၍သင့္ေလ်ာ္၏။ စာေရးသူတုိ႔သည္ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္၍ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဆက္ဆံေနရ၏။ စ႐ုိက္ေပါင္းစုံသည့္ ဒကာ၊ဒကာမမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေနရ၏။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ အမ်ားဆုိင္ျဖစ္၍လည္း မည္သူဟူ၍ သီးျခားခဲြၿပီး ဆက္ဆံ၍ မရေပ။ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ ပင့္ဖိတ္ေလွ်ာက္ထား ဆက္ကပ္လာလွ်င္ ခ်ီးေျမွာက္လက္ခံ ေဟာၾကားဆုံးမ ေပးရ၏။ ထုိအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စ႐ုိက္ရွိသည့္ လူမ်ားၾကားတြင္ အခ်ိဳ႕ကား ဆုံးမလြယ္၏။ အခ်ိဳ႕ကား ဆုံးမရခက္၏။ အခ်ိဳ႕ကား လြယ္သည္လည္းမဟုတ္ ခက္သည္လည္းမဟုတ္သည့္ ၾကားလူမ်ားျဖစ္ေန၏။ အခ်ိဳ႕ကား အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမေသာ္ နာခံလြယ္၏။ အခ်ိဳ႕ကား အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံမေျပာဆုိမွသာ လုိက္နာက်င့္သုံး၏။ အခ်ိဳ႕ကား ေခ်ာ့တစ္ခါ ေျခာာက္တစ္လွည့္ သြန္သင္ျပရ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အႏုနည္း၊ အၾကမ္းနည္း၊ ေခ်ာ့တစ္ခါ ေျခာက္တစ္လွည့္ မည္သုိ႔ပင္ ဆုံးမေျပာဆုိ ေဟာေျပာေပးေသာ္လည္း နားမ၀င္လွေပ။ ဆုံးမ၍ ခက္လွေပ၏။ ေနာက္ဆုံး ထုိသူမ်ားအား ဆုံးမေျပာဆုိသည့္ ဆရာပင္ လက္ေလွ်ာ့လုိက္ရ၏။ လက္မေလွ်ာ့၍လည္း မရေပ။ ၾကာလွ်င္ထုိဆုံးမရ ခက္သူမ်ားအား အကုသုိလ္အျပစ္သာ ပုိ၍ႀကီးလာ ႏုိင္စရာ ရွိေပေတာ့၏။ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး ဆုံးမသကဲ့သုိ႔ပင္ ထုိသူမ်ားမွာ ပါရမီဓာတ္ခံ မရွိသူမ်ား၊ သဒၶါတရားဓာတ္ခံ မရွိသူမ်ား ျဖစ္ဟန္တူေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုံးမသြန္သင္၍ မရေတာ့သည့္အဆုံး မိမိကုိယ္ကုိသာ သက္ေသာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ ေနလုိက္ရေတာ့၏။ “သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ- သူ႔ထုိက္နဲ႔ သူ႔ကံပဲ ရွိပါေစေတာ့…“ဟုသာ ဥေပကၡာ ျပဳလုိက္ရေတာ့၏။


မွန္၏။ ေလာကတြင္ ထုိကဲ့သုိ႔ ဆုံးမရခက္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိ၏။ မၾကာမၾကာလည္း ဆုံဖူးပါ၏။ မည္မွ်ပင္ ေျပာဆုိဆုံးမေစကာမူ နားမ၀င္ဘဲ ျဖစ္ေနသူမ်ားရွိ၏။ လူ႔ေလာကတြင္ လူအခ်င္းခ်င္း မဆုံးမႏုိင္သျဖင့္ ဘုန္းႀကီးရဟန္းသံဃာ ဆုံးမလွ်င္ကား နားေထာင္ေကာင္း၏ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ဘုန္းႀကီးထံအပ္ႏွံ ဆုံးမေစၾကသည္လည္း ရွိ၏။ ပင္ကုိယ္က ပါရမီဓာတ္ခံ မရွိသျဖင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ဆုံးမလည္း မရလွေပ။ ေရွ႕တြင္ကား နာခံသေယာင္ ရွိေသာ္လည္း ကြယ္ရာေရာက္လွ်င္ လုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္ၾကေတာ့၏။ ထုိသုိ႔ေသာ သူမ်ားကုိ မ်ားမ်ားႀကဳံမိသည့္အခါ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ေတာ္မူသကဲ့သုိ႔ပင္ ေဟာေျပာဆုံးမမိသူပင္ အျပစ္ျဖစ္ေလေတာ့၏။ “ဘုန္းႀကီးက ေနရာတကာပါတယ္…၊ လူ႔ကိစၥ၀င္ပါတယ္…၊ လူ႔ေလာကအေၾကာင္း နားမလည္းဘူး..“ စသည္ျဖင့္ ဘုန္းႀကီးကုိပင္ အျပစ္ျမင္လာတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဆုံးမေဟာေျပာေပးၾကသည့္ ဆရာသမားမ်ားမွာ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ သူမ်ားေၾကာင့္ “သူထုိက္နဲ႔ သူ႔ကံရွိေစေတာ့“ဟု ဥေပကၡာ ျပဳလုိက္ရေလေတာ့၏။

အမွန္အားျဖင့္ ဥေပကၡာျပဳသည္ဟူသည္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ေစေတာ့ဟူေသာ အဆုိးျမင္သေဘာျဖင့္ လစ္လ်ဴ႐ႈပစ္လုိက္ျခင္း မဟုတ္။ ထုိသူကုိ အမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္လည္းမျဖစ္၊ ကုသုိလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ေနလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ “ကုသုိလ္မရခ်င္ ေနပါေစ အကုသုိလ္ေတာ့ အျဖစ္မခံေတာ့”ဟူေသာ သေဘာျဖင့္သာ ေနလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ မုန္း၍မဟုတ္။ ထုိ႔အတူ ခ်စ္၍လည္းမဟုတ္ေပ။ မိမိကုိယ္ကုိ အျပစ္အျဖစ္မခံေတာ့ဘဲ ေနလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။

စင္စစ္ ေလာကတြင္ လုပ္၍မရသည့္ အရာမ်ား မ်ားစြာရွိ၏။ ထုိမရသည့္အရာမ်ားကုိ မရရေအာင္ လုိက္လုပ္ေနလွ်င္ လုိက္လုပ္သူပင္ ပင္ပန္းၿပီး အျပစ္ျဖစ္ေစတတ္၏။ အနႏၲစြမ္းအားရွင္ျဖစ္သည့္ အႏႈိင္းမဲ့ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္ သတၱ၀ါအားလုံးကုိ ကယ္တင္ေခ်ခၽြတ္ မသြားခဲ့ေပ။ ပါရမီရွိသည့္ ကၽြတ္ထုိက္သည့္ သတၱ၀ါမ်ားကုိသာ ကယ္တင္သြားေတာ္မူခဲ့၏။ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူလာျခင္းသည္ပင္ ကၽြတ္ထုိက္သည့္ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ခၽြတ္သြားရန္အတြက္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ဘုရားရွင္သည္လည္း ဆုံးမေျပာဆုိ ေဟာေျပာ၍ ရသည့္သူမ်ားကုိသာ ေဟာေျပာဆုံးမ သြားေတာ္မူခဲ့၏။ မရသည့္သူမ်ားကုိကား ဥေပကၡာတရားျဖင့္သာ ေနေတာ္မူသြားခဲ့၏။ ဗုဒၶသည္ မဟာက႐ုဏာရွင္ မွန္ေသာ္လည္း ေျပာဆုိဆုံးမ ေခ်ခၽြတ္ရမည့္ သူမ်ားကုိသာ ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူသြား၏။ အားလုံးအေပၚ သနားက်င္နာေတာ္မူေသာ္လည္း ေဟာေျပာ၍ မရႏုိင္သူကုိကား အခ်ိန္ကုန္ မခံေတာ့သည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဟူေသာ အက်င့္တရားကုိ လက္ကုိင္က်င့္သုံးရန္ တပည့္သာ၀ကမ်ားအား ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္တူေပ၏။ သတၱ၀ါမ်ားတြင္ မိမိႏွင့္ တန္းတူသူမ်ားကုိ ေမတၱာထားၿပီး ဆက္ဆံ၊ မိမိေအာက္ နိမ့္က်သူမ်ားကုိ က႐ုဏာတရားျဖင့္ ဆက္ဆံ၊ မိမိထက္သာသူမ်ားကုိ မုဒိတာ တရားျဖင့္ ဆက္ဆံ၊ မည္သုိ႔မွ ဆက္ဆံ၍ မရသူမ်ားကုိ ဥေပကၡာျဖင့္သာ ေနလုိက္ၾကရန္ ညြန္ျပေတာ္မူခဲ့၏။

ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ထုိသုိ႔က်င့္သုံးသြား၏။ အခါတစ္ပါး ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျမင္းမ်ားကုိ ဆုံးမသြန္သင္ ေပးေနသည့္ ေကသိျမင္းဆရာႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ၏။ ထုိသုိ႔ ေတြ႕ဆုံသည့္အခါ ဗုဒၶက ျမင္းဆရာႀကီးအား ျမင္းမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆုံးမေၾကာင္း ေမးေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ ျမင္းဆရာႀကီးက “အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမရန္လုိအပ္သည့္ ျမင္းမ်ားကုိ အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမၿပီး အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမမွရသည့္ ျမင္းမ်ားကုိ အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမကာ အႏုအၾကမ္း မည္သုိ႔မွ် ဆုံးမ၍ မရသည့္ ျမင္းမ်ားကုိကား သတ္ပစ္ေၾကာင္း“ ေလွ်ာက္ထား၏။ တစ္ဖန္ျမင္းဆရာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေနျဖင့္ တပည့္သာ၀ကမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆုံးမေတာ္မူပါသနည္းဟု ဘုရားရွင္၏ ဆုံးမသြန္သင္မႈကုိ ေမးေလွ်ာက္၏။ ျမတ္ဗုဒၶက “ငါဘုရားသည္လည္း ျမင္းဆရာႀကီးကဲ့သုိ႔ပင္ အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမရမည့္ သူမ်ားကုိ အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမၿပီး အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမရမည့္သူမ်ားကုိ အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမကာ အႏုနည္း အၾကမ္းနည္းျဖင့္ မည္သုိ႔မွ် ဆုံးမ၍ မရသူမ်ားကုိ သတ္ပစ္ေၾကာင္း” မိန္ေတာ္မူ၏။ ေကသိျမင္းဆရာႀကီးမွာ ဘုရားရွင္က သတ္ပစ္သည္ဟူေသာ စကားကုိ ၾကားသျဖင့္ အလြန္တုန္လႈပ္သြားၿပီး “အရွင္ဘုရားက ဆုံးမ၍ မရသည့္သူကုိ သတ္ပစ္သည္ဆုိျခင္းမွာ မည္သုိ႔မွ် နားမလည္ေၾကာင္း အဓိပၸါယ္လည္း မရွိေၾကာင္း” အျပစ္ဆုိေလ၏။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္က “ငါဘုရားက ဆုံးမ၍ မရသည့္သူမ်ားကုိ သတ္ပစ္သည္ဆုိသည္မွာ အသက္ကုိ သတ္ပစ္ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ဥေပကၡာ ျပဳလုိက္ျခင္းကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူလုိက္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ ဘုရားရွင္သည္လည္း မည္သုိ႔မွ် ဆုံးမ၍ မရသူမ်ားကုိ ဥေပကၡာျပေတာ္မူေလ့ ရွိေၾကာင္း ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါ၏။

ဤေနရာတြင္ ဘုရားရွင္ သုံးေတာ္မူသည့္ သတ္ပစ္ျခင္းဟူေသာ စကားတစ္ခြန္းကုိ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားၾကည့္ရန္ လုိအပ္၏။ ဆုံးမ၍ မရသည့္သူမ်ားကုိ ဗုဒၶသည္ ဥေပကၡာျပဳလုိက္၏။ ဗုဒၶ၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းသည္ သတ္ပစ္ခံရျခင္း ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ေလာကတြင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ ဆရာသမား မိဘမ်ားစသူတုိ႔၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းကုိ ခံရသူမ်ား၏ ဘ၀သည္ အသတ္ခံလုိက္ရသည္ႏွင့္ တူ၏။ မိမိအား အေကာင္းအဆုံး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးကုိ ေျပာဆုိဆုံးမ သြန္သင္ျပသမည့္သူ မရွိေတာ့သည့္ ဘ၀သည္ ေတြးၾကည့္႐ုံျဖင့္ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏။ ဥေပကၡာအျပဳခံရသူ တစ္ေယာက္သည္ လမ္းေပ်ာက္သြားသည့္ သူတစ္ေယာက္ႏွင့္သာ တူေပေတာ့၏။ မိမိဘာလုပ္လုပ္ မည္သူမွ် တည့္မတ္ေပးမည့္သူမရွိ၊ လမ္းညႊန္ေပးမည့္သူမရွိ၊ အႀကံျပဳေပးမည့္သူမရွိ၊ အမွားအမွန္ ခဲြျခားေပးမည့္သူမရွိျဖင့္ ညဥ့္သန္းေခါင္ယာမ္ အလြန္ေမွာင္မုိက္သည့္ လိႈင္ဂူထဲတြင္ ေရာက္ေနသူႏွင့္သာ တူေနေပေတာ့၏။ “ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကလ်ာဏမိတၱဟူေသာ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းကုိ အမွီျပဳမွသာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္”ဟု ဆုိ၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ထုိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းကုိ ခံရသူသည္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးမွ လဲြေခ်ာ္ေနသူသာ ျဖစ္ေနေပေတာ့၏။ ရရွိလာသည့္ ဘ၀အခုိက္တြင္ ေလာကသားတုိ႔၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းကုိ ခံရသူ၏ ဘ၀သည္ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းလွေပေတာ့၏။ အရွင္လတ္လတ္ ဘ၀ေသေနသူႏွင့္သာ တူေနေပေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ ဆုိးသြင္းသူျဖစ္ေနေသာ္လည္း ဥေပကၡာ အျပဳခံရသူ မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွေပ၏။

ဤေနရာတြင္ စာေရးသူ တင္ျပလုိသည္မွာ ဥေပကၡာျပဳလုိက္ျခင္းႏွင့္ ဥေပကၡာ အျပဳခံရျခင္းတုိ႔၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မည္သုိ႔ပင္ ျပဳျပင္သြန္သင္ ဆုံးမေသာ္လည္း မရသည့္သူမ်ား ရွိ၏။ ထုိသူမ်ားကုိ မရရေအာင္ အပင္ပန္းခံၿပီး ႀကိဳးစားေနလွ်င္ မိမိသည္သာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ၿပီး အကုသုိလ္ အျပစ္ေတြသာ တုိးပြားလာေစတတ္၏။ ထုိအေျခအေနတြင္ မိမိကုိယ္ကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး မိမိပါ အကုသုိလ္ အျဖစ္ခံသင့္ မသင့္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားသင့္လွ၏။ စင္စစ္ ယခုဘ၀တြင္သာ အတိတ္ကံ တစ္ခုခုေၾကာင့္ လာေရာက္ပတ္သက္ ေတာ္စပ္ေနရေသာ္လည္း ဘ၀သံသရာခရီးသုိ႔ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသည့္အခါ မိမိလမ္း မိမိေလွ်ာက္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ အေဖ၊ အေမ၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မ၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း တုိ႔သည္ကား ထုိသူတုိ႔ ျပဳသည့္ကံအတုိင္းသာ ဆက္ေလွ်ာက္သြားၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိလမ္း မိမိေလွ်ာက္စဥ္အတြင္း သူတစ္ပါးကုိ အမွီျပဳ၍ မိမိပါ နစ္မြန္းႏုိင္လာလွ်င္ ထုိသူကုိလည္း ဥေပကၡာျပဳလုိက္ရန္ လုိအပ္ေပ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ ထုိျပဳျပင္ သြန္သင္၍ မရသူကုိ အမွီျပဳ၍ ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္ အကုသိုလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ေနလုိက္ၾကရန္သာ ျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ဥေပကၡာျပဳလုိက္သျဖင့္ အျပဳခံရသူသည္ ေနာင္တရၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သြားတတ္သည္လည္း ရွိ၏။ ထုိအခါ ဥေပကၡာျပဳလုိက္ျခင္းသည္ ေကာင္းသည့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစျပန္၏။ ေသခ်ာသည္မွာ ဥေပကၡာျပဳလုိက္သျဖင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

တစ္ဘက္တြင္ ဥေပကၡာ အျပဳခံရသူမ်ား စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္မ်ား၊ သတိျပဳရမည့္ အခ်က္မ်ားမွာလည္း အလြန္မ်ားလွ၏။ ေနရသည့္အခုိက္ ခဏတာတြင္ မေကာင္းသည့္လုပ္ရပ္ ဆုိးသြင္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္သာ ေနသြားၾကမည္လားဟု မိမိကုိယ္ကုိ သုံးသပ္ရန္လုိအပ္၏။ ဥေပကၡာ အျပဳခံရေလာက္သည္အထိ မိမိအေျခအေနကုိ အျဖစ္ခံမည္လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ရန္လုိအပ္၏။ စာေရးသူ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွိစဥ္က ဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္က သူ႔အမ်ိဳးသားႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကုိ ေလွ်ာက္ဖူး၏။ အမ်ိဳးသားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေလ့ရွိေၾကာင္း ေျပာျပ၏။ ထုိအခါ စာေရးသူက “ဒီလုိဆုိရင္ ဒကာမႀကီးရဲ႕ အမ်ိဳးသားကုိ သူ႔ထုိက္နဲ႔ သူကံပဲလုိ႔ သေဘာထားၿပီး ဥေပကၡာျပဳၾကည့္ပါ“လုိ႔ ေျပာျဖစ္လုိက္၏။ ဒကာမႀကီးကား သူ႔အမ်ိဳးသားကုိ “ဘုန္းဘုန္းကေတာင္ ရွင့္ကုိဒီလုိ ေျပာေနတယ္“လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္သျဖင့္ ထုိဒကာႀကီး အလြန္တုန္လႈပ္သြားၿပီး သူ႔ရဲ႕အမူအက်င့္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္လဲသြားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ဖူး၏။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ အသိရွိသူမ်ားမွာ အမွန္တကယ္ ဥေပကၡာျပဳခံရျခင္းကုိ မဆုိထားဘိ စကားသံမွ်ျဖင့္ပင္ ေၾကာက္သြားတတ္၏။ အမွန္လည္း ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ မေကာင္းေသာ္လည္း ဥေပကၡာအျပဳခံရသည္အထိ မိမိတုိ႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားကုိ အျဖစ္မခံသင့္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိရေသာ္ ေလာကတြင္ ေကာင္းသူမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ မေကာင္းသူမ်ားလည္း ရွိ၏၊ ျပဳျပင္၍ ရသူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ မည္သုိ႔မွ် ျပဳျပင္ေျပာဆုိ ဆုံးမ၍ မရသူမ်ားလည္း ရွိသျဖင့္ မရသည့္အရာကုိ အတင္းရေအာင္ လုပ္ယူမည့္အစား မိမိကုိယ္ကုိသာ သင့္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားသင့္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါရမီဓာတ္ခံ မရွိသူ၊ မေကာင္းသည့္ စ႐ုိက္ျဖင့္ ေမြးဖြားလာသူ၊ မည္သုိ႔ပင္ ေကာင္းေအာင္ေျပာေသာ္လည္း နားမ၀င္သူ၊ အသိဉာဏ္ပညာ မရွိဘဲ မုိက္မဲသူ စသူစသူတုိ႔သည္ နိဗၺာန္စကား၊ သူေတာ္ေကာင္းစကား အဘယ္မွ်ပင္ ႀကိဳးစားေျပာၾကား ေပးေနေသာ္လည္း နာယူမႈမရွိ၊ လက္ခံမႈမရွိသည့္အျပင္ မိမိကုိပင္ အျပစ္ျမင္လာတတ္သျဖင့္ မရသည့္အရာမ်ားတြင္ အကုသုိလ္အျပစ္ ျဖစ္ေနမည့္အစား မိမိကုိယ္တုိင္သာ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစရန္ “သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ“ဟုသာ သေဘာထားလုိက္သင့္ပါေၾကာင္း…

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား