သီလမ်ားမွာ ေနလဲြညစားမစားဖုိ႔ ဘာေၾကာင့္သတ္မွတ္ရပါသလဲ…. ၿပီးေတာ့ ပိဋကသုံးပုံသည္ ဘုရားေဟာတရားေတာ္ မွန္သမွ်ကုိ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ…

Q. မဂၤလာပါဘုန္းဘုန္း…
၈ပါး၊ ၉ပါး၊ ၁၀ပါး သီလေတာ္ျမတ္ေတြမွာ ၀ိကာလေဘာဇန သိကၡာပုဒ္ျပဌာန္း သတ္မွတ္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေလး သိခ်င္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း.. တဏွာနည္းေအာင္ လုပ္တာလားမသိဘူး…။ ေနာက္တစ္ခု ဖုိးသားသိခ်င္တာက ပိဋကသုံးပုံသည္ ဘုရားေဟာ မွန္သမွ်ကုိ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ျခင္း ရွိပါသလား (သုိ႔) ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့သမွ်သည္ ပိဋကသုံးပုံတင္ပဲလား… အဲဒါေလး သိခ်င္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း..
႐ုိေသစြာျဖင့္
ဖုိးသား


A. (၁) မွန္ပါတယ္။ ေနလဲြညစာမစားဖုိ႔ ေရွာင္ေစျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကိစၥနည္းၿပီး တရားအာ႐ုံျပဳရန္ အခ်ိန္ရေစဖုိ႔နဲ႔၊ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ားမွာ စိတ္ညႊတ္မႈနည္းေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ကစၿပီး ဒီေန႔ေခတ္အထိ လူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မနက္စာနဲ႔ ေန႔လယ္စာေတြကုိ အဆင္ေျပသလုိ နည္းနည္းပါးပါးေလာက္သာ စီမံဖန္တီးစားေသာက္ၾကၿပီး အလုပ္သိမ္းခ်ိန္ ညစာက်မွသာ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ စီမံဖန္တီး စားေသာက္ၾကတဲ့အေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပုိၿပီးႀကီးက်ယ္ေအာင္ လုပ္ေလေလ ပုိၿပီးကိစၥမ်ားေလေလ ျဖစ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့သူ တရားအားထုတ္တဲ့သူမ်ားဟာ ညစာစားဖုိ႔အတြက္ကို သီးသန္႔အခ်ိန္ေပး ေဆာင္ရြက္ေနရင္ အလုပ္မ်ားၿပီး တရားအာ႐ုံျပဳဖုိ႔ အခ်ိန္နည္းပါး သြားတတ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ၀ိကာလေဘာဇန သိကၡာပုဒ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းေစျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အစားအစာ ေကာင္းေကာင္းစားသုံးမႈဟာ ကာမရာဂစိတ္ကုိ ပုိၿပီးအားေပေစ၊ ပုိၿပီးထၾကြေစ တာလည္း ရွိပါတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့သူဟာ လူမမာလုိ က်င့္ရတယ္ဆုိတဲ့ စကားလုိ အားအင္ျပည့္ၿဖိဳးေနပါက ကာမရာဂ ကိေလသာစိတ္မ်ားလည္း ပုိၿပီးႏႈိးထေစတတ္ပါတယ္။ ညစာမစားျခင္းအားျဖင့္ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာအားျဖင့္ ကာမရာဂထၾကြမႈကုိ အားနည္ေစပါတယ္။ ဒီသေဘာ ေၾကာင့္ ၀ိကာလေဘာဇနသိကၡာပုဒ္ကုိ ဥေပါသထ သီလေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းထားျခင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ၀ိကာလ ေဘာဇနသီလကုိ ေစာင့္ထိန္းခုိင္းရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ခုနေျပာခဲ့သလုိ ကိစၥနည္းၿပီး တရားအာ႐ုံျပဳဖုိ႔ အခ်ိန္မ်ားမ်ားရေစရန္နဲ႔ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ားမွာ စိတ္ညႊတ္မႈနည္းပါေစရန္ ဆုိတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

(၂) ပိဋကသုံးပုံဟာ ဘုရားေဟာ မွန္သမွ်ကုိ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္တဲ့အျပင္ ပိဋကသုံးပုံတြင္ မပါ၀င္တဲ့ ဘုရားတရားေတာ္ဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ အကယ္၍ ရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္လည္း ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခ်က္ မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး ေလးလေျမာက္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ပထမဆုံး သဂၤါယနာတင္ပဲြဟာ အလြန္ျပည့္စုံတဲ့ သဂၤါယနာတင္ပဲြ ျဖစ္လုိ႔ပါပဲ။ သံ= စုေပါင္းၿပီး၊ ဂါယနာ= ရြတ္ဆုိျခင္း (သုတ္သင္တည္းျဖတ္ျခင္း)ကုိ သဂၤါယနာတင္ တယ္လုိ႔ဆုိတာပါ။ ဒီသဂၤါယနာတင္ပဲြကုိ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ႀကီးမွ ဦးေဆာင္ေတာ္မႈ၍ ရဟႏၲာမေထရ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာထဲက ပဋိသမၻိဒါပတၱ ဆဠဘိည ရဟႏၲာမေထရ္ငါးရာကုိ အထူးေရြးခ်ယ္ကာ ဘုရားရွင္ ၄၅၀ါပတ္လုံး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားကုိ စုေပါင္းသုတ္သင္ တည္းျဖတ္ေတာ္မူပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားေဟာဓမၼမ်ားကုိ ရွိရင္းအတုိင္း ဆက္လက္တည္တ့ံဖုိ႔ တာ၀န္မ်ားခဲြေ၀ သတ္မွတ္ၿပီး ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးမ်ားဟာ ကုိယ့္တာ၀န္ ကုိယ္ယူကာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ယေန႔ကာလမွာ ပိဋကသုံးပုံရယ္လုိ႔ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာခဲ့ ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပထသဂၤါယနာ တင္ပဲြဟာ သဂၤါယနာ ၆ႀကိမ္ထဲမွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုး အျပည့္စုံဆုံး သဂၤါယနာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ဘုရားေဟာ ဓမၼေတြကုိ ရွိရင္းစဲြအတုိင္း ဘာမွျပဳျပင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ႏႈတ္ပယ္ျခင္းမရွိ၊ အပုိအလုိမရွိေအာင္ တည္းျဖတ္သုတ္သင္ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့လုိ႔ပါ။ သဂၤါယနာတင္ၾကတဲ့ မေထရ္မ်ားကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ဆဠဘိညရဟႏၲာ မေထရ္မ်ားျဖစ္သလုိ ဘုရားရွင္ကုိ မွီလုိက္ၾကၿပီး အတူရွိေနခဲ့ၾကတဲ့ မေထရ္မ်ားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ဆဠာဘိညရဟႏၲာဆုိတာ ျမန္မာလုိ အလြယ္ေျပာရရင္ ခဲြျခမ္းစိပ္ျဖာတတ္တဲ့အျပင္ စာတတ္ၿပီး အဘိညာဥ္ ေျခာက္ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ရဟႏၲာကုိ ေျပာတာပါ။

ၿပီးေတာ့ ဒီသဂၤါယနာမွာ အေမး ဆရာေတာ္ဟာ သံဃာ့ဥေသွ်ာင္ျဖစ္တဲ့ အရွင္မဟာကႆပ ရဟႏၲာမေထရ္ ျမတ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ၀ိနည္းနဲ႔ပက္သတ္တဲ့ အေျဖကုိ ၀ိနည္းအရာမွာ အထူးခၽြန္ဆုံး ဧတဒဂ္ရတဲ့ အရွင္ဥပါလိ မေထရ္က တာ၀န္ယူကာ ဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေျဖကုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္တဲ့ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္က တာ၀န္ယူေဆာင္ရြတ္ခဲ့ပါတယ္။ အျခားမေထရ္မ်ားထက္ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ကုိ တာ၀န္ေပးရျခင္းဟာ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ဟာ ဆုငါးဆုပန္ျဖစ္ၿပီး အဲဒီထဲက တစ္ခုက သူမပါဘဲ၊ သူမရွိဘဲ တစ္ျခားတစ္ေနရာရာမွာ ဘုရားရွင္က တရားေဟာခဲ့ပါက ေနာက္သူနဲ႔ ဆုံတဲ့အခါ သူ႔ကုိျပန္ေဟာေပးရျခင္း ဆုိတဲ့ ဆုႀကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ ၄၅၀ါပတ္လုံး ေဟာသမွ်တရားေတြမွာ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ မနာလုိက္ရတဲ့ တရားဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဓမၼနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေျဖကုိ အရွင္အာနႏၵာကုိ တာ၀န္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ကား ဒီေလာက္ အေမးဆရာဘက္ကလည္း ျပည့္စုံ၊ အေျဖဆရာေတြဘက္ကလည္း ျပည့္စုံတဲ့ ပထမသဂၤါယနာက ေပၚထြက္ခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းဟာ ဘုရားေဟာမ်ား မပါလုိက္တာ၊ က်န္ခဲ့တာ၊ ဘုရားမေဟာတဲ့အရာမ်ား ပုိသြားတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ လုံး၀ျပည့္စုံခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကေန ယေန႔အထိ ရဟႏၲာမေထရ္မ်ား အဆင့္ဆင့္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဘုရားရွင္တရားဟာလည္း ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ တစ္သမွတ္တည္းဆုိတာ သံသယကင္းစြာ လက္ခံႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ပိဋကသုံးပုံဆုိတဲ့ အေခၚအေ၀ၚကုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က မေခၚမသုံးၾကေသးပါဘူး။ ဒီတုန္းက ဓမၼ၊ ၀ိနယကုိ သဂၤါယနာတင္တယ္လုိ႔ပဲ ေခၚဆုိၾကပါတယ္။ အေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္ တတိယသဂၤါယနာ တင္တဲ့အခါမွသာ ဘုရားေဟာတရားေတာ္မ်ားကုိ အုပ္စုသုံးစုခဲြၿပီး ၀ိနယ၊ သုတၱႏၲ၊ အဘိဓမၼာလုိ႔ ပိဋကတ္အမည္ ေပးကာ ယေန႔အထိ အသုံးျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခ်ို႕ေ၀ဖန္ေရး ဆရာမ်ားက အဘိဓမၼာပိဋကဟာ ဘုရားေဟာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေ၀ဖန္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဘိဓမၼာဟာ ဘုရားေဟာ အစစ္အမွန္ပါ။ ဘုရားရွင္ (၇) ၀ါအရ မယ္ေတာ္အမိနတ္သားကုိ ၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံး အဘိဓမၼာတရားနဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္ၿပီး လူ႔ျပည္မွာတစ္ခါ အရွင္သာရိပုတၱရာကုိ ျပန္ေဟာေပးခဲ့တာဟာ ထင္ရွားတဲ့ သာဓကပါပဲ။ ပထမသဂၤါယနာမွာ အဘိဓမၼာလုိ႔ တုိက္ရုိက္မသုံးၾကေပမယ့္ ဓမၼထဲမွာ သုတၱန္ေရာ၊ အဘိဓမၼာပါ အက်ဳံး၀င္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ယေန႔အသုံးျပဳေနတ့ဲ ပိဋကသုံးပုံဟာ ဘုရားေဟာတရားေတာ္မ်ားကုိ အျပည့္အစုံ မွတ္တမ္းတင္ထားႏုိင္တဲ့ အျပင္ ဘုရားတုိက္႐ုိက္ မေဟာေသာ္လည္း သာ၀ကမ်ားရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကုိ ဘုရားရွင္က သာဓုေခၚလက္ခံေသာေၾကာင့္ ဘုရားေဟာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ တရားေတာ္မ်ားအထိ မွတ္တမ္းတင္ထားႏုိင္တဲ့ ျပည့္စုံေကာင္းမြန္တဲ့ ပိဋကသုံးပုံဆုိတာ သံသယကင္းစြာ လက္ခံႏုိင္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

2 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):

  • Anonymous says:
    Sunday, March 15, 2009

    ခုလို ေျဖေပးလို႔ ေက်းဇူးအထူး တင္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း... ဖိုးသားရဲ႕ သံသယေတြလည္း ကင္းသြားပါၿပီ... ဖိုးသားတို႔က ပါဠိစာေပ တစ္လံုးတစ္ေလမွ် မတတ္ဘဲ ေမးတာဆိုေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕အေမးေတြက ကေလးဆန္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း... အဲဒါကိုပါ သည္းခံၿပီး စိတ္ရွည္ရွည္ ေျဖၾကားေပးတဲ့ အတြက္ ရိုေသေလးစားသမႈနဲ႔ ထပ္ေလာင္း ေက်းဇူး တင္ပါရေစ...

    ဒီေနရာကပဲ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္ကိုရည္မွန္းလို႔ ရိုေသစြာ ဦးတင္လိုက္ပါရေစ...

    ဘုန္းဘုန္းက်န္းမာေစေၾကာင္း ေမတၱာပို႔သလ်က္
    ခ်စ္တပည့္
    ဖိုးသား

  • Dr Phyo Wai Kyaw says:
    Sunday, April 05, 2009

    လူေသလူျဖစ္၀ါဒါႏု၀ါဒါ၀ိနိစၧယမွာ ဆုံျဖတ္ျပထားတာ ၾကည့္ျပီး ဓမၼႏွင့္၀ိနယ ဆုိတာ ပိ႗ကသုံးပုံရဲ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ စကားျဖစ္ေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားပါတယ္။ သမုိင္းပညာရဲ႔ လုိအပ္ခ်က္အျဖစ္ အဘိဓမၼာကိစၥကုိ သူတုိ႔ မရွင္းတာပါ။


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား