ဘာေပးရင္ ဘာရမလဲ…

သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး၏ စကားကုိ အငွါးသုံးၿပီး ဤေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ေလးကုိ “ဘာေပးရင္ ဘာရမလဲ”ဟု အမည္ေပးျဖစ္ခဲ့၏။ မူရင္း ပါဠိေတာ္စကားမွာ ကႎဒဒဟူ၍ ျဖစ္ပါ၏။ သံယုတ္ပါဠိေတာ္၌္ ကႎဒဒသုတ္ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္ သဂၤါယနာ မွတ္တမ္းတင္ထားေလ၏။ ကႎဒဒကုိ ျမန္မာျပန္လ်င္ “ဘာေပးရမလဲ”ဟု ျပန္ဆုိႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလွဴဒါန အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အက်ိဳးတရား အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူထားသည့္ ဤကႎဒဒသုတ္ေတာ္ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ရေစရန္ အမ်ားနားလည္လြယ္မည့္ စကားမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ကာ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပျဖစ္ပါ၏။

သံယုတၱနိကာယ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္တြင္ ေဒ၀တာသံယုတ္ဟူသည့္ အခန္းတစ္ခန္း ပါရွိ၏။ ထုိေဒ၀တာ သံယုတ္သည္ နတ္ေဒ၀တာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းကာ ေဟာၾကားထားသည့္ သံယုတ္ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထုိသံယုတ္လာ ကႎဒဒသုတ္တြင္ပါရွိသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္လည္း နတ္သားတစ္ဦး၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေၾကာင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားပင္ ျဖစ္ေနေပ၏။ နတ္သားတစ္ဦးက ေလွ်ာက္ထားသည့္ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လူအမ်ား ေမးတတ္သည့္ ေမးခြန္းမ်ားတြင္ “ဘာလွဴရင္ ဘယ္လုိအက်ိဳး ရလဲ”ဟူသည့္ ေမးခြန္းမ်ားလည္း ပါရွိတတ္ရာ ထုိအေမးမ်ားအတြက္ နတ္သားအား ေျဖၾကားေပးရင္း ဘုရားရွင္က အမ်ားအတြက္ပါ ရည္ညြန္းေတာ္မူခဲ့ေပ၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က နတ္သားတစ္ဦး ေရာက္ရွိလာၿပီး ဘုရားရွင္အား အလွဴဒါနႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္းမ်ားအား ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။ ထုိနတ္သားက ျမတ္ဗုဒၶအား “ျမတ္စြာဘုရား… တပည့္ေတာ္ ယခုေမးေတာ္မူမည့္ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေမတၱာေရွ႕ထား၍ ေျဖၾကားေတာ္မူေပးပါဘုရား”ဟု ဆုိကာ ေအာက္ပါေမးခြန္းမ်ားအား ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။

၁။ အဘယ္သုိ႔ေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသူသည္ ခြန္အားဗလကုိ ေပးလွဴသည္မည္သနည္း
(ကႎဒေဒါ ဗလေဒါ ေဟာတိ)။
၂။ အဘယ္သုိ႔ေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသူသည္ အဆင္းကုိ ေပးလွဴသည္ မည္သနည္း
(ကႎဒေဒါ ေဟာတိ ၀ဏၰေဒါ)။
၃။ အဘယ္သုိ႔ေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသူသည္ ခ်မ္းသာကုိ ေပးလွဴသည္ မည္သနည္း
(ကႎဒေဒါ သုေခေဒါ ေဟာတိ)။
၄။ အဘယ္သုိ႔ေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသူသည္ မ်က္စိကုိ ေပးလွဴသည္ မည္သနည္း
(ကႎဒေဒါ စကၡဳေတာ ေဟာတိ)။
၅။ အဘယ္သူသည္ အလုံးစုံေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသည္မည္သနည္း
(ေကာ စ သဗၺဒေဒါ ေဟာတိ)။

နတ္သား၏ အထက္ပါ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တစ္ခုခ်င္း အေျဖေပးေတာ္မူခဲ့သည့္ အျပင္ အေကာင္းဆုံး အၿမိဳက္ခ်မ္းသာ အလွဴကုိလည္း ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားေတာ္ မူလုိက္၏။ ျမတ္ဗုဒၶက
၁။ ဆြမ္းခဲဖြယ္ အာဟာရကုိ ေပးလွဴသူသည္ အားခြန္ဗလကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း
(အႏၷေဒါ ဗလေဒါ ေဟာတိ)၊
၂။ အ၀တ္သကၤန္းကုိ ေပးလွဴသူသည္ အဆင္းကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း
(၀တၳေဒါ ေဟာတိ ၀ဏၰေဒါ)၊
၃။ ယာဥ္အလွဴ (ယာနဒါန)ကုိ ေပးလွဴသူသည္ ခ်မ္းသာကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း
(ယာနေဒါ ေဟာတိ သုခေဒါ)၊
၄။ ဆီးမီးကုိ ေပးလွဴသူသည္ မ်က္စိကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း
(ဒီပေဒါ ေဟာတိ စကၡဳေဒါ)၊
၅။ ေက်ာင္းေနရာကုိ ေပးလွဴသူသည္ကား အလုံးစုံေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း
(ေယာ စ သဗၺဒေဒါ ေဟာတိ၊ ေသာ ဒဒါတိ ဥပႆယံ)
နတ္သား၏ အေမးတစ္ခုခ်င္းအား ျပည့္စုံစြာ ေျဖၾကားေတာ္မူၿပီး ေနာက္ဆုံး၌
“တရားကုိ ျပသေဟာေျပာသူသည္ကား အၿမိဳက္နိဗၺာန္ကုိ ေပးလွဴသည္ မည္ေၾကာင္း
(အမတံ ဒေဒါစ ေသာ ေဟာတိ၊ ေယာ ဓမၼ မႏုသာသတိ)” အျမတ္ဆုံးအလွဴ၊ အႏွစ္သာရ အရွိဆုံး အလွဴကုိ အပုိထပ္ေဆာင္းကာ ေျဖၾကားေပးေတာ္ မူလုိက္ေလ၏။ ဤကား ဘာေပးရင္ ဘာရမလဲဟူသည့္ ကႎဒဒသုတ္၏ အေမးအေျဖ အခ်ဳပ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

အထက္ပါ အေမးအေျဖမ်ားအရ အလွဴဒါန၏ တူမွ်သည့္ အက်ိဳးကုိ ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ခြန္အားဗလႏွင့္ ျပည့္စုံလုိသူသည္ ခြန္အားျပည့္စုံေၾကာင္း ျဖစ္သည့္ အစားအစာကုိ ေပးလွဴရမည္ဟု ခြန္အားျပည့္စုံေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားကုိ ေဟာေတာ္မူ၏။ မွန္၏။ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ အာဟာရလွ်င္ တည္ရာမွီရာ ရွိ၏ (သေဗၺသတၱာ အာဟာရ ဌိတိကာ)ဟု ဆုိသကဲ့သုိ႔ အစာအဟာရ မရွိလွ်င္လည္း ခြန္အားျဖစ္ရန္ မလြယ္လွေပ။ ႐ုပ္တရားတစ္ခု ေဖာက္ျပန္မႈတြင္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရဟူသည့္ အေၾကာင္းတရားေလးပါးတြင္ အာဟာရေၾကာင့္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္သျဖင့္ အာဟာရသည္ ႐ုပ္တရား၏ တည္ရာမွီရာလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း စာေပတြင္ ေဖာ္ျပေလ့ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္တရား၏ ေကာင္းမြန္က်န္းမာစြာ တည္တံ့ေရးတြင္ အားခြန္ဗလ ျပည့္စုံေရးသည္ အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑တြင္ ရွိေနသျဖင့္ အားခြန္ေကာင္းေစရန္ အစာအဟာရေကာင္းမ်ား ရရွိေရးသည္ အထူးလုိအပ္ေပ၏။ ထုိအစာအဟာရကုိ ရရွိေနေစမႈသည္ အားခြန္ဗလျပည့္စုံ ေစမႈကုိ ျဖစ္ေစသျဖင့္ အစာအဟာရကုိ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ အားခြန္ကုိ လွဴဒါန္းျခင္းပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ ဗုဒၶလက္ထပ္က ၀ိသာခါ ဒါယိကာမႀကီးႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ခြန္အားႀကီးမားေၾကာင္း ဆုိ၏။ ထုိသူတုိ႔၏ ခြန္အားေကာင္းမႈသည့္ ဆြမ္းအစရွိသည့္ အစားအစာကုိ ေပးလွဴခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားရ၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ ခြန္အားဗလႏွင့္ ျပည့္စုံသူသည္ ဆြမ္းအစရွိသည့္ အာဟာရကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းရမည္ဟု ျမတ္ဗုဒၶက မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

နတ္သား၏ ဒုတိယ ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ “႐ုပ္ရည္အဆင္း လွပမႈကုိ လုိခ်င္သူ၊ အဆင္းလွလုိသူသည္ မည္သုိ႔ေသာ အလွဴကုိ လွဴရမည္နည္း”ဟူေသာ အေမးအား ဘုရားရွင္က အဆင္းလွလုိသူသည္ အဆင္းအလွဴအျဖစ္ အ၀တ္သကၤန္းကုိ လွဴရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေတာ္မူ၏။ မွန္၏။ ျမန္မာစကားတြင္ လူမွာအ၀တ္ ေတာင္းမွာအကြပ္ဟူေသာ စကားပုံ တစ္ခုရွိ၏။ ေတာင္းသည္ အကြပ္ရွိမွ သင့္ေလ်ာ္သကဲ့သုိ႔ လူသည္လည္း အ၀တ္အစားရွိမွ သင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း ဥပမာေပးကာ အ၀တ္၏ အေရးပါမႈကုိ ေဖာ္ညႊန္းေပးထား၏။ အ၀တ္သကၤန္းသည္ လူတုိ႔၏ အရွက္အေၾကာက္ကုိ ကာကြယ္ေပးသကဲ့သုိ႔ သဘာ၀ အႏၲရာယ္မ်ား၊ မွတ္ျခင္စသည့္ အႏၲရာယ္မ်ားကုိလည္း ကာကြယ္ေပးသျဖင့္ ႐ုပ္အဆင္းအဂၤါ ပ်က္စီးေစမႈကုိ တစ္ဘက္တစ္လမ္းမွ ေထာက္ပံ့ေပးထား၏။ အ၀တ္သကၤန္းေၾကာင့္ ႐ုပ္ရည္အဆင္း တင့္တယ္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္သျဖင့္ ႐ုပ္ရည္အဆင္း လွပလုိသူမ်ားသည္ လွပတင့္တယ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရား ျဖစ္သည့္ အ၀တ္သကၤန္းကုိ လွဴသင့္ေၾကာင္း၊ အ၀တ္သကၤန္းကုိ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ အဆင္းကုိ လွဴရာေရာက္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

တတိယ ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ “ခ်မ္းသာကုိ လုိလားသူသည့္ မည္သည့္အလွဴအား လွဴသင့္ေၾကာင္း” အေမးအား ျမတ္ဗုဒၶက ယာနဒါကုိ ေပးလွဴသူသည္ ခ်မ္းသာကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း အေျဖေပးေတာ္မူ၏။ ဤ၌ ခ်မ္းသာအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည့္အနက္ ေလာကီခ်မ္းသာျဖစ္သည့္ သြားလာလႈပ္ရွားရာတြင္ မပင္မပန္းရွိေရးႏွင့္ လုိရာပန္းတုိင္ကုိ တက္လွမ္းႏုိင္ေရးဟူသည့္ ခ်မ္းသာသည္လည္း အေရးႀကီးသည့္ ခ်မ္းသာတစ္ခု ျဖစ္သျဖင့္ ထုိခ်မ္းသာကုိ အလုိရွိသူသည္ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ သြားလာမႈ လြယ္ကူေစေရး အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမည့္ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္သည့္ ယာဥ္အလွဴ၊ ခရီးစာရိတ္အလွဴ စသည့္ သြားလာေရး၊ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အလွဴတစ္ခုခုကုိ လွဴသင့္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လုိရာခရီး အၿပီးႏွင္လုိသူမ်ား၊ သြားလာလႈပ္ရွားေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ခ်မ္းသာတစ္ခုခု အလုိရွိသူမ်ားသည္ ယာနဒါနတစ္ခုခုကုိ ေပးလွဴသင့္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ေပ၏။

နတ္သား၏ နံပါတ္ေလး ေမးခြန္းျဖစ္သည့္ “မ်က္စိအလွဴကုိ လွဴဒါန္းလုိသူသည္ မည္သုိ႔ေသာ အလွဴအား လွဴရမည္နည္း”ဟူေသာ အေမးအား ျမတ္ဗုဒၶက ဒီပဒါနေခၚ ဆီမီးအလွဴကုိ လွဴရမည္ဟု ေျဖၾကားေတာ္မူထား၏။ ဆီးမီးသည့္ အေမွာင္ကုိခြင္းၿပီး အလင္းကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္သည့္ အစြမ္းရွိသည့္အျပင္ အလုိရွိသည္တုိ႔အား ျမင္ႏုိင္မႈကုိ ျဖစ္ေစသျဖင့္ ထုိဆီမီးအလွဴ၊ ယေန႔ေခတ္တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးအလွဴ၊ အလင္းကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည့္ မီးစက္၊ ဖေယာင္းတုိင္၊ ေရနံဆီ၊ ဓာတ္ဆီစသည့္ အလွဴမ်ားသည္ မ်က္စိအလွဴမ်ားပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်က္စိမေကာင္းသူမ်ား၊ မ်က္စိအားနည္းသူမ်ားသည္ သူတစ္ပါးတုိ႔အား အလင္းေရာင္ရေစႏုိင္သည့္ ဆီးမီးလွ်ပ္စစ္စသည့္ အလင္းေရာင္ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္း၀တၳဳမ်ားကုိ လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ေနာင္သံသရာတြင္ မ်က္စိေကာင္းသူမ်ားအျဖစ္ အက်ိဳးတရားကို ရေစႏုိင္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ ႏုိင္ေပ၏။

နတ္သား၏ ေနာက္ဆုံးေမးခြန္းျဖစ္သည့္ “အလုံးစုံေသာ အလွဴကုိ လွဴဒါန္းလုိသူသည့္ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ အလွဴကုိ လွဴသင့္ေၾကာင္း” အေမးအား ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေနရာေက်ာင္းအိမ္ အလွဴကုိ လွဴဒါန္းသူသည္ အလုံးစုံေသာ အလွဴကုိ လွဴရာေရာက္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေတာ္မူေလ၏။ ဤ၌ ဥပႆယဟူသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေနထုိင္ရာ ေက်ာင္းတစ္ခုကုိပင္ ဆုိသည္မဟုတ္၊ လူမ်ားေနထုိင္ရာ အိမ္ေျမေနရာ စသည္မ်ားကုိလည္း ရည္ညြန္းသျဖင့္ ေက်ာင္းအိမ္ေနရာ စသည္အားျဖင့္ ေနထုိင္စရာ တစ္ခုခုအား ေပးလွဴသူသည္ အလုံးစုံေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသည္မည္၏ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ေက်ာင္းအိမ္ေနရာမ်ားသည္ ေနထုိင္သူတုိ႔အား အတြင္းအျပင္ သဘာ၀ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားကုိ ကာကြယ္ေပးႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အလုိရွိသည္မ်ားအား က်န္းက်န္းမာမာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ အေထာက္အကူ ျပဳေပးႏုိင္သျဖင့္ ထုိေက်ာင္းအိမ္ေနရာ အေဆာက္အဦ စသည္ကုိ ေပးလွဴသူသည္ အလုံးစုံေသာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသည္မည္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အလုံးစုံ ျပည့္စုံသည့္ အလွဴကုိ လွဴလုိသူမ်ားသည္ ေနရာေက်ာင္းအလွဴကုိ ေပးလွဴရမည္ဟု ရွင္ေတာ္ဗုဒၶက မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

သုိ႔ေသာ္ အထက္ပါ အလွဴႏွင့္ အက်ိဳးတရားမ်ားကား ေလာကီအက်ိဳးတရားမ်ားသာ ျဖစ္သျဖင့္ ထာ၀ရ ခ်မ္းသာသည့္ အက်ိဳးကုိ မျဖစ္ႏုိင္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက ေလာကတြင္အျမတ္ဆုံး အၿမိဳက္နိဗၺာန္ အလွဴျဖစ္သည့္ ဓမၼအလွဴကုိ လွဴၾကရန္ အပုိထပ္ေလာင္း၍ နတ္သားမေမးသည့္ အေမးအား ထည့္သြင္းေဟာၾကားေပးေတာ္ မူျခင္းျဖစ္၏။ သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ- အလွဴတကာ အလွဴတုိ႔တြင္ တရားအလွဴသည္သာ အျမတ္ဆုံးျဖစ္သည္ဟု ဆုိသကဲ့သုိ႔ တရားအလွဴေပးျခင္း၊ တရားဓမၼ ေဟာေျပာ ျပသေပးျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံး အျမတ္ဆုံး အလွဴပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေလာကီခ်မ္းသာမ်ားကုိသာ ေတာင့္တရင္း ျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္ ရရွိလာသည့္ ေလာကီအက်ိဳးတရားမ်ားႏွင့္ မည္မွ်ပင္ ျပည့္စုံေနေစကာမူ ဓမၼအႏွစ္သာရကုိ မသိပါက ကိေလသာကုန္ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာႏွင့္ ေ၀းေနၾကမည္ျဖစ္ၿပီး သံသရာတြင္ ဒုကၡေပါင္းစုံႏွင့္ က်င္လည္ ေနၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္၏။ ဓမၼအႏွစ္သာရကုိသိၿပီး ကိေလသာကုန္ခမ္းကာ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ ရသြားလွ်င္ကား အေကာင္းဆုံး အၿမိဳက္ခ်မ္းသာ ျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ရရွိခံစားရမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိခ်မ္းသာသည္သာ အေကာင္းဆုံး ခ်မ္းသာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအေကာင္းဆုံး ခ်မ္းသာကုိ ရရွိရန္အတြက္ကား တရားဓမၼမ်ားအား မိမိလည္းက်င့္၊ သူတပါးတုိ႔အားလည္း ျပန္လည္ေဟာေျပာျခင္း ဓမၼအလွဴကုိ ေပးလွဴရန္လုိေၾကာင္း၊ ထုိဓမၼအလွဴသည္သာ အေကာင္းဆုံး အၿမိဳက္နိဗၺာန္ အလွဴျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ကႎဒဒသုတ္ေတာ္တြင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည့္ “ဘာေပးရင္ ဘာရမလဲ”ဟူေသာ နတ္သားအေမးႏွင့္ “ဒါေတြေပးရင္ ဒါေတြရႏုိင္သည္”ဟူေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ အေျဖမ်ားသည္ ကုသုိလ္လုပ္သူမ်ား မိမိတုိ႔လုိရာကုိ ေရြးခ်ယ္လုပ္ႏုိင္ေစရန္ ထုတ္ေဖာ္ျပသ ေပးေနေပ၏။ ထုိအေမးအေျဖမ်ားတြင္ မွတ္သားသင့္၊ လုိက္နာသင့္သည့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္ျဖစ္သည့္ တရားဓမၼကုိ ေဟာေျပာျပသေပးသည့္ ဓမၼအလွဴသည္ အမတအၿမိဳက္ နိဗၺာန္အလွဴျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခ်က္သည္ကား လြတ္ေျမာက္မႈကုိ လုိလားသူမ်ား၊ ဓမၼအႏွစ္သာရကုိ အလွဴျပဳလုိ သူမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆုံး ေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းဖြယ္ တစ္ခုအျဖစ္ အထူးျပဳေပးေနေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရခ်င္တာေတြ ရွိေနေသာ္လည္း ဘာေပးရမွန္း မသိသူမ်ားအေနျဖင့္ ကႎဒဒသုတ္ေတာ္လာ ေပးလွဴဖြယ္ရာမ်ားမွ မိမိတုိ႔သင့္ေလ်ာ္ရာမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းၿပီး ေနာက္ဆုံးအၿမိဳက္နိဗၺာန္ အလွဴအထိ က်င့္ႀကံေဟာေျပာျခင္းျဖင့္ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းႏုိင္ေစရန္္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳတင္ျပရင္း “ဘာေပးရင္ ဘာရမလဲ”ဟု ဆုိလာသူမ်ားအတြက္ “ဒါေပးရင္ ဒါရမယ္”ဟုသာ ဘုရားစကား ကုိးကားကာ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေ၀လုိက္ရပါေၾကာင္း…။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား