ဥပုသ္သီလ၊ မုသာ၀ါဒႏွင့္ အလွဴဒါန…

Q. အရွင္ဘုရား
၁။ ၈ပါးသီလေတာင္းခံရာ၌ ဘုရားစင္ေရွ႕၌ မိမိဖာသာဆိုၿပီး ေတာင္းခံ၍ ရႏုိင္ပါသလား
၂။ တပည့္ေတာ္ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ အခါမွာေမ့ၿပီး တူကေလးကို ေနာက္ေျပာင္ၿပီး ညာေျပာမိပါတယ္။ သတိယေတာ့ ဥပုသ္က်ိဳးသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ျပန္ၿပီး ရွစ္ပါးသီလ ေတာင္းခံၿပီး ျပန္ဆက္ေစာင့္လွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား
၃။ တပည့္ေတာ္ တျခားၿမိဳ႕ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအား ၀တၳဳကပ္လွဴခ်င္ပါသည္။ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် မသြားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူႀကဳံျဖင့္ ေပးလုိက္ရပါသည္။ ကုိယ္တုိင္မကပ္လွဴႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးေပး နဲသြားပါသလား
ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။ အရွင္ဘုရားက်န္းမာပါေစ..
သင္းသင္းေအး
(MYANMAR TASAKI CO., LTD.)

A. ၁။ ၈ပါးသီလကုိ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာလည္း ေတာင္းခံၿပီး ေဆာက္တည္လုိ႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ေဆာက္တည္တဲ့အခါမွာေတာ့ အာမဘေႏၲဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြ ဆုိစရာမလုိပါဘူး။ အာမဘေႏၲဆုိတာ အရွင္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီဘုရားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ၀န္ခံပါဠိစကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားလုံးဟာ ေရွ႕ကတုိင္ေပးခ်ေပးတဲ့ သီလေပးတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ေရွ႕မွာ သီလယူမွသာ ဆုိရမယ့္ စကားလုံး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ တစ္ေယာက္တည္း ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ သီလယူတဲ့အခါ အာမဘေႏၲေတြ မဆုိေတာ့ဘဲ သီလေတာင္း၊ နေမာတႆဆုိ၊ သရဏဂုံေဆာက္တည္ၿပီး ေနာက္ဆုံး သီလသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ေဆာက္တည္႐ုံပါပဲ။ ဒါဆုိ ဘုရားေရွ႕မွာ သီလခံယူမႈ အထေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားပါၿပီ။

၂။ မုသာ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ကေတာ့ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ “ခ်စ္သား ရာဟုလာ မုသားဆုိလ်င္ ရယ္ဖြယ္မွ်ပင္ မေျပာနဲ႔”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ မုသာ၀ါဒ က်ဴးလြန္မိသူဟာ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အကုသုိလ္ မရွိလုိ႔ပဲလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါက မုသာ၀ါဒရဲ႕ အျပစ္ကုိ ေျပာတာပါ။ သီလသိကၡာပုဒ္ပုိင္းမွာေတာ့ မုသာ၀ါဒကံေျမာက္ႏုိင္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြ ရွိပါတယ္။ မုသားေျပာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ ၁။ မမွန္ေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း ၂။ မွားယြင္းေစလုိေသာစိတ္ရွိျခင္း ၃။ ထုိစိတ္ျဖင့္လုံ႔လျပဳျခင္း ၄။ မိမိလိမ္ညာ ေျပာဆုိေနသည္ကုိသိျခင္း ဆုိတဲ့ ဒီအဂၤါရပ္ ေလးပါးလုံးနဲ႔ ျပည့္စုံရင္ မုသာ၀ဒါကံေျမာက္ၿပီး ဒီသိကၡာပုဒ္လည္း က်ိဳးျပတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ဒီအဂၤါေတြနဲ႔ မညီဘူးဆုိရင္ေတာ့ ကံမေျမာက္တဲ့အတြက္ သိကၡာပုဒ္မပ်က္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ေတာ့ ညစ္ႏြမ္းပါတယ္။ ဒီလုိ က်ဴးလြန္မိေပမယ့္ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ မျပည့္စုံတဲ့အတြက္ သိကၡာပုဒ္ မက်ိဳးဘူးဆုိရင္ ဘုရားေရွ႕မွာ ထပ္ၿပီးယူစရာမလုိပါဘူး။ သတိျပန္၀င္ခ်ိန္ကစၿပီး ေနာင္ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေစာင့္ထိန္းမယ္ဆုိရင္ ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက သီလသိကၡာပုဒ္ေတြဟာ တစ္ပုဒ္ခ်င္းယူထားရင္ တစ္ခုက်ိဳးသြားတဲ့အခါ တစ္္ခုပဲ ပ်က္ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ခ်င္းယူတယ္ဆုိတာ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊ အာဒိႏၷာဒါန… စသျဖင့္ ယူခ်င္းကုိဆုိၿပီး ေပါင္းယူတယ္ဆုိတာက အ႒ဂၤသမၸႏၷံဂတံ ဥေပါသထသီလံ သမာဒိယာမိလုိ႔ဆုိၿပီး ေဆာက္တည္တာကုိ ေျပာတာပါ။ ေပါင္းယူထားရင္ေတာ့ တစ္ခုက်ိဳးရင္ အားလုံးပ်က္ပါတယ္။ ခုနက ေျပာသလုိ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီလုိ႔ သိကၡာပုဒ္ က်ိဳးေပါက္သြားရင္ေတာ့ ျပန္ယူၿပီး ျပန္ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေန႔တာ ေဆာက္တည္မႈမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အခ်ိန္ပုိင္း ေဆာက္တည္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပဲ ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ထိန္းႏုိင္တာက အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ဥပုသ္သီလလုိ႔ ဆုိတဲ့အတြက္ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔ေလးမွာပဲ အထူးျပဳ ေဆာက္တည္ၾကရာမွာ တစ္ေန႔လုံး အစအဆုံး ထိန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အခ်ိန္ပုိင္းအေနနဲ႔ ေဆာက္တည္လုိက္ရရင္လည္း ေဆာက္တည္တဲ့အခုိက္မွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သတိထားႏုိင္တာ ေကာင္းပါတယ္။

၃။ အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါ အဓိကျပည့္စုံသင့္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြထဲမွာ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းဖုိ႔က ပထမ အေရးအႀကီးဆုံး အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္က လွဴဖြယ္၀တၳဳ သန္႔ရွင္းဖုိ႔နဲ႔ တတိယအခ်က္က အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မြန္ျမတ္ဖုိ႔႔ပါ။ ဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းမႈက ပုိၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။ ေစတနာလည္းျပ႒ာန္း လွဴဖြယ္၀တၳဳကလည္း သန္႔စင္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကလည္း မြန္ျမတ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္အက်ိဳးထူးတဲ့ အလွဴဒါနျဖစ္သလုိ အက်ိဳးတရားလည္း အျပည့္ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြအရ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် လွဴမႈမလွဴမႈထက္ ေစတနာသုံးတန္ ျဖဴစင္မႈ မျဖဴစင္မႈက ပုိၿပီး အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံၿပီး ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်လည္း ႐ုိ႐ုိေသေသ ေပးလွဴႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခ်ိဳေပၚ သကာေလာင္းသလုိ ပုိပုိၿပီး အက်ိဳးႀကီးေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္မလွဴႏုိင္လုိ႔ တစ္ဆင့္ခံလွဴဒါန္းတဲ့ အခါမွာလည္း ေစတနာျပ႒ာန္းၿပီး လွဴဒါန္းႏုိင္ရင္ ဒီအလွဴဟာ အက်ိဳးအျပည့္အ၀ ရေစႏုိင္တဲ့ အလွဴပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေစတနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား