လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္…

“အရွင္ဘုရား.. လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ သိထားသင့္ပါသလား…၊ လူေတြ၀ိနည္းတတ္ရင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ အျပစ္ေတြပဲ ၾကည့္ေနတတ္တဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္အေပၚ ၾကည္ညိဳမႈ ေလ်ာ့မသြားႏုိင္ဘူးလား..၊ လူေတြ ၀ိနည္းေတာ္ကုိ သိျခင္းမသိျခင္းမွာ ဘယ္ဟာက ပုိၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားႏုိင္ပါသလဲ ဘုရား…” စတဲ့ အေမးေတြနဲ႔ လူနဲ႔၀ိနည္းေတာ္ အေၾကာင္း ေမးျမန္း ေျပာဆုိလာတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအေမးေတြအတြက္ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ “လူေတြအေနနဲ႔လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားသင့္ပါတယ္၊ သိျခင္းအားျဖင့္ သာသနာေတာ္ အတြက္ေရာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ပါ ပုိၿပီးအက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားႏုိင္ပါတယ္..”လုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။ “လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ဆက္စပ္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲ”လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ဟာ သဒၶါပညာ ယုတ္ေလ်ာ့လာတဲ့ ေခတ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ အက်င့္သီလပုိင္းလည္း အားနည္းလာတဲ့ ေခတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတၱ၀ါေတြဟာ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္မႈမ်ားမွာ ေလ်ာ့ရဲရဲ ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီယုတ္ေလ်ာ့မႈေတြထဲမွာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားအေပၚ လုိက္နာက်င့္ႀကံ ေစာင့္ထိန္းမႈ အားနည္းလာတာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေနေပမယ့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ား၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ သာယာမႈမ်ား ေနာက္ကုိလုိက္ၿပီး ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြထဲက ေပါ့ပါးတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိ အေလးမထားေတာ့ဘဲ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေနလာတာေတြ ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေသးအဖဲြေလးပါပဲ ဆုိၿပီး အေလးမထားဘဲ ျပဳလုပ္တတ္တာေလးေတြဟာ ၾကာလာေတာ့ လူေရွ႕သူေရွ႕လည္း မေရွာင္ဘဲ လုပ္ကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ လူေတြေရွ႕မွာကုိ မေရွာင္လုပ္လာၾကေတာ့ သဒၶါတရားအားနည္းတဲ့ သူေတြက “ဒီကုိယ္ေတာ္ေတြ အလကားပါ၊ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ မညီတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေတြပါ၊ လူေတာင္မလုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးကြာ” စသျဖင့္ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕ လာတာေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

ဒီလုိ ေျပာလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေျပာခံရတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေတြကလည္း မခံႏုိင္ျဖစ္လာၿပီး “လူေတြအေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း မသိဘဲနဲ႔ လာေျပာမေနနဲ႔၊ လူေတြြအေနနဲ႔ ငါးပါးသီလေလးေတာင္ လုံေအာင္မထိန္းႏုိင္ဘဲနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း မေျပာသင့္ဘူး၊ ဒုိ႔က်ဴးလြန္မိတဲ့ အာပတ္ေတြဟာ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္ေတြပဲ၊ ဘာပဲညာပဲ” စသျဖင့္ ျပန္လွန္ေျပာဆုိတာေတြ ရွိလာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆရာဒကာၾကားမွာ အဆင္မေျပ ျဖစ္လာတဲ့အထိ အေျခအတင္ ျဖစ္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေဖာက္ဖ်က္တတ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သလုိ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ကုိ အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘဲ “သကၤန္း၀တ္ၿပီး ဒါေတြလုပ္ေနမွေတာ့ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး” ဆုိတဲ့ ကုိယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ေလးနဲ႔ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕ တတ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြေၾကာင့္လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ တိတိက်က် သိမထားေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္က က်ဴးလြန္မိတတ္တဲ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိပဲ ႀကီးႀကီးမားမားေတြကုိ က်ဴးလြန္ေနသလုိ ထင္သြားတတ္ၿပီး စြတ္စဲြကဲ့ရဲ႕ကာ အျပစ္ယူတာေတြအထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။

သိတဲ့အတုိင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကလည္း အမ်ားသား။ အက်ဥ္း (၂၂၇)ပါး၊ အက်ယ္ေျပာရင္ ကုေဋကုိးေထာင္ေက်ာ္ အထိကုိ ရွိတာပါ။ အဲဒီထဲမွာမွ ႀကီးေလးတဲ့ ဂ႐ုကအာပတ္နဲ႔ ေပါ့ပါးတဲ့ လဟုက အာပတ္ေတြရယ္လုိ႔ ခဲြျခားႏုိင္ပါတယ္။ ပါရာဇိက အာပတ္ေတြလုိ က်ဴးလြန္မိတာနဲ႔ ရဟန္းဘ၀ဆုံး႐ႈံးသြားတဲ့ အာပတ္ေတြ ရွိသလုိ၊ သံဃာအင္အားနဲ႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ကုစားမွ အျပစ္ေက်တဲ့ အာပတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အာပတ္ေျဖတယ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေဒသနာ ၾကား႐ုံနဲ႔ ေပ်ာက္တဲ့ အာပတ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒီလုိ အာပတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕ အာပတ္ေျဖရင္ ေပ်ာက္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အေျခအေနအရ က်ဴးလြန္မိတတ္ေပမယ့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဒသနာေလးေတြ ၾကားေနတဲ့အတြက္ အာပတ္ေတြကုိ ေျဖေဖ်ာက္ထားေစႏုိင္ပါတယ္။ လူေတြအေနနဲ႔က ဒီအေျခအေနေတြကုိ မသိရေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေသးအဖဲြ အာပတ္ေလးေတြကုိ က်ဴးလြန္မိတာကုိပဲ ရဟန္းမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာဆုိလာမိတတ္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ကာ အဆင္မေျပတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။

ဆုိၾကပါစုိ႔။ ေန႔လဲြညစာစားတာ၊ သီခ်င္းဆုိမိတာ၊ ဟိုကားဒီကားေတြ ၾကည့္မိတာ စတာေတြဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြအရ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးပါ။ ယုတ္စြအဆုံး အရက္ေသာက္မိတာကုိေတာင္ ၀ိနည္းေတာ္အရေတာ့ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေသးအဖဲြ အာပတ္ဆုိတာကုိ မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြက်ဴးလြန္မိတာကုိ ေတြ႕တဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ “ဒီကုိယ္ေတာ္ေတြ ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး”လုိ႔ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ သတိျပဳသင့္တာက အရက္ေသာက္တာဟာ ၀ိနည္းေတာ္အရ အာပတ္အေသးေလးလုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရေတာ့ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ႀကီး တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳရပါမယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မက်ဴးလြန္မိတာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဒီလုိ နားလည္မႈ လဲြတတ္တာေလးေတြ ရွိတဲ့အတြက္ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ၀ိနည္းေတာ္ေတြကုိ သိထားဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ ၀ိနည္းသိတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ အၾကည္ညိဳေလ်ာ့ၿပီး ကဲ့ရဲ႕မႈ ပုိမ်ားႏုိင္တယ္ ဆုိတာကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ သဒၶါတရားနဲ႔ ဆုိင္သြားပါတယ္။ သဒၶါတရားေကာင္းၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ အၾကည္အညိဳ မပ်က္ၾကပါဘူး။ ၀ိနည္းေတြကုိ သိထားတဲ့အတြက္ ပုိလုိ႔ေတာင္ နားလည္ေပးတတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါက အာပတ္အေသး၊ ဒါက အာပတ္အႀကီး ဆုိၿပီး ခဲြျခားနာလည္ကာ ပုိၿပီး ၾကည္ညိဳမႈကုိေတာင္ ေပးႏုိင္ပါေသးတယ္။ ၀ိနည္းနားလည္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ အပ္စပ္ေအာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏုိင္တာေၾကာင့္္ ကုသုိလ္တရားေတာင္ ပုိမုိတုိးပြားႏုိင္ပါတယ္။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္နဲ႔ မညီတဲ့ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရင္လည္း သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္နဲ႔ ေစတနာထား ေထာက္ျပကာ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေနာင္မက်ဴးလြန္မိဖုိ႔ ျပဳျပင္ေပးလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားတာက ပုိေကာင္းပါတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ လူေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြဟာ ဒုိ႔နဲ႔မဆုိင္ပါဘူး၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား အလုပ္ပါ၊ သူ႔အလုပ္သူလုပ္ပါေစ ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ရွိေနရင္ေတာ့ ၀ိနည္းေတြကုိ သိထားဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္မသိတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာေတာ့ အလြယ္တကူ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္တာေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔့ လုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ့္အထင္နဲ႔ ဒါဟာ ၀ိနည္းနဲ႔မညီဘူး၊ ဒီကုိယ္ေတာ္ လူျဖစ္ေနၿပီ စတဲ့အေတြး၊ အေျပာေတြနဲ႔ အေသးအဖဲြ အာပတ္ေလးေလာက္ပဲ သင့္ထားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕မိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အာပတ္ေလးေတြ သင့္ထားေပမယ့္ တကယ္ရဟန္းအစစ္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေ၀ဖန္မိတဲ့ ကုိယ့္မွာ အရမ္းအျပစ္ႀကီးပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ေ၀ဖန္မႈဟာ ေစတနာ အလုိဆုိးမပါရင္ေတာ့ ဒီေလာက္အျပစ္ မႀကီးေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မသိတဲ့အေပၚမွာ အရမ္းမေ၀ဖန္၊ မကဲ့ရဲ႕တာ ေကာင္းပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနနဲ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္းကုိ သိထားသင့္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ၀ိနည္းအေၾကာင္းကုိ ေသေသခ်ခ်ာ မသိတဲ့အခါမွာ ၀ိနည္းေတာ္အရ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အာပတ္ေလးေတြကိုလည္း ကုိယ့္အေနနဲ႔ အျပစ္အႀကီးႀကီးလုိ႔ထင္ကာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ လုိတာထက္ပုိၿပီး ကဲ့ရဲ႕မိတတ္၊ အျပစ္ေျပာမိတတ္တဲ့ အျပင္ ေစတနာ သဒၶါတရားပါ ေလ်ာ့မိတတ္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းေတာ္ေတြကုိ သိထားရင္ ပုိေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္တာပါ။ အကယ္၍ သိထားဖုိ႔မလုိပါဘူး၊ မသိတာ ေကာင္းပါတယ္ဆုိရင္လည္း ကုိယ့္အျမင္နဲ႔ အလြယ္တကူ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕မႈ မျပဳၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာဒကာ ေရနဲ႔ၾကာဆုိသလုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ဒကာဒကာမမ်ားဟာလည္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အမီွျပဳေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ဦးအေၾကာင္းတစ္ဦး ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္ ထားရင္ အျပစ္ေျပာ ကဲ့ရဲ႕တာေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း နည္းေစႏုိင္မွာျဖစ္လုိ႔ လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းဆုိင္ရာမ်ားကုိလည္း သိထားသင့္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အာပတ္အေသး၊ အႀကီးမ်ား အေပၚ ပုိမုိနားလည္ႏုိင္ၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ၀ိနည္းနဲ႔အညီ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းသိထားတဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္ကုိ တစ္ဘက္တစ္လမ္းမွ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း ၀ိနည္းမသိဘဲ လက္လြတ္စပယ္ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မႈမ်ိဳး ကုိလည္း အလြယ္တကူ မလုပ္မိေအာင္ အထူးေရွာင္ၾကဖုိ႔ အေလးဂ႐ုနဲ႔ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

3 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):

  • Anonymous says:
    Wednesday, July 14, 2010

    ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ လူေတြက သူတုိ႔အျမင္မွာ သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ ျမင္ၾက၊ သတ္မွတ္ၾကတဲ့အတြက္ အရက္ေသာက္တာကုိေတာ့ ေရွာင္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ေတာ္ၾကာ ငါတုိ႔နဲ႔ ဘာထူးလဲ၊ ဘာရွိခုိးေနစရာ လုိသလဲလုိ႔ ျမင္စရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

    ပုိအေရးၾကီးတာက ''ရဟန္းလဲ ပုထုဇဥ္ျဖစ္သည္၊ ကိေလသာ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္ေနသည္ဟု ခပ္တည္တည္ ျငင္းခြင့္မရွိ'' ဆုိတဲ့ စကားလံုးလွလွေတြကုိ သံုးစြဲျပီး မာတုဂါမမ်ားနဲ႔ မရုိးမသား ကၽြမ္းဝင္ျခင္းကုိ အခြင့္အေရး တစ္ခုလုိ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လုပ္လာျခင္းပါပဲ။ ဒါ ပြင့္လင္းတာ၊ ရုိးသားတာ၊ ဟန္မေဆာင္တာ မဟုတ္ဘဲ ဟိရီၾသတၱပၸမဲ့တာ၊ သာသနာ့အေရျခံဳျပီး ဘုရားတရားေတာ္ကုိ ေစာ္ကားတာပါပဲ။

    အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ မိမိတုိ႔ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြ ရထားတာကုိ အားသာခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေပးျပီး ပါရာဇိ္က သိကၡာပုဒ္အပါအဝင္ သိကၡာပုဒ္ၾကီးေတြကုိ ထိပါးမိတာကုိ ေထေပးေစခ်င္ၾကပါတယ္။ လူမထြက္ျခင္းကုိ သာသနာအတြက္ သူတုိ႔ ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ေနရသလို အၾကိမ္ၾကိမ္ ေၾကြးေၾကာ္လုိၾကပါတယ္။ ပါရာဇိက က်ျပီးမွေတာ့ လူမထြက္လဲ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ပါ။ ပရိသတ္ထဲမွာ ဒီရဟန္းမ်ိဳး ပါေနရင္ေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ပရိသတ္ မသန္႔ရွင္းဘူးဆုိျပီး သံဃာထုကုိ အဆံုးအမ မေပးဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနတတ္တာ သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ရင္ သာသနာထဲက ထြက္ေပးဖုိ႔ကုိ ျမတ္စြာဘုရား အလုိရွိပါတယ္။

  • Anonymous says:
    Wednesday, July 14, 2010

    တစ္ဖက္ကလဲ ဝိနည္း အငယ္နဲ႔ အၾကီးကုိ နားမလည္ဘဲ သတၱဝါနဲ႔လက္နက္ မမွ်ေအာင္ ကဲ့ရဲ႕တာမ်ိဳး၊ အျပစ္နဲ႔ မတန္ေအာင္ မတန္တဆ ေျပာတာမ်ိဳး ရဟန္းျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ မလုပ္အပ္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က ေကာသမၻီမွာ ကုဋီသံုးေရ ကိစၥနဲ႔ ဝိနည္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္က ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕ရာက စျပီး သံဃာဂုိဏ္းကြဲရတယ္ဆုိတာ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးပါ။ ဝိနည္းကုိ လက္နက္တစ္ခုလုိ အသံုးခ်ျပီး အျခားသံဃာမ်ား အေနက်ံဳ႕ေအာင္ စြပ္စြဲတုိက္ခုိက္ေနတာမ်ိဳးလဲ မလုပ္အပ္ပါဘူး။

    သံဃာေတာ္မ်ား ေခတ္ကာလအရ သြားေရးလာေရး ပညာေရးမွာ ေငြေၾကး ကုိင္တြယ္သံုးစြဲေနရတာကုိ အျမဲတုိက္ခုိက္ ခ်ိဳးႏွိမ္ေနတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ၾကီးတစ္ပါးကုိ ေလွ်ာက္ထားဖူးပါတယ္။ အရွင္ဘုရားရဲ႕ သြားေရးလာေရးကုိ ေငြေၾကးမကုိင္ရင္ ဘယ္လုိ စီမံပါသလဲဆုိေတာ့ ဒကာေတြက ကုိယ္ပုိင္ကားနဲ႔ လာၾကိဳပုိ႔တယ္တဲ့။ ဒါဆုိ ဒီလုိ ကုိယ္ပုိင္ကားနဲ႔ လာၾကိဳပုိ႔မယ့္ ဒကာမရွိလုိ႔ ဘတ္စ္ကားခ,ေလး လက္ထဲဆုပ္ျပီး ဘတ္စ္ကားတုိးစီးေနရတဲ့ သံဃာေတြကုိ ေငြကုိင္တယ္၊ အာပတ္သင့္တယ္-လုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ေနတာ မတရားမွန္း ရွင္းေနပါျပီ။

    ဦးဇင္းၾကီး တစ္လတစ္လ သံုးစြဲေနတဲ့ အသံုးစရိတ္ေတြက သိန္းခ်ီေနေတာ့ ေငြမကုိင္ရင္ ဒါေတြက် ဘယ္လုိလုပ္ပါသလဲ ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ ဒကာေတြ လွဴတာပဲ တဲ့။ သူမ်ားကုိ ကပ္ရင္ေတာ့ ေငြ၊ အာပတ္သင့္တယ္၊ ငါ့ကုိကပ္ရင္ ဝတၳဳ၊ အာပတ္မသင့္ဘူး ေျပာရမလုိ ျဖစ္ေနျပီ။ ေနာက္ေတာ့ ဦးဇင္းၾကီးမွာ ဝိနည္းနဲ႔အညီ ကပၸိယကတစ္ဆင့္ အလွဴခံတယ္ဆုိတဲ့ ေငြေတြ စုေဆာင္းထားတာ လူမသိသူမသိ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိျပီဆုိေတာ့ --ေငြကုိင္တာ သားမယားယူတာနဲ႔ အတူတူပဲ-ဆုိတဲ့ စကားလံုးမ်ားနဲ႔ အျခားသံဃာေတြကုိ တုိက္ခုိက္ေနတဲ့ ဝိနည္းဓုိရ္အတုအပ တစ္ပါးရဲ႕အျဖစ္ကုိ ေက်ာခ်မွ ဓားျပမွန္း သိရေတာ့တယ္။ ခုထိေတာ့ မသိတဲ့ ဒကာဒကာမေတြက ဝိနည္းကုိ သိပ္ေလးစားတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ၾကီး၊ တျခားဘုန္းၾကီးေတြ ဝိနည္းနဲ႔ မအပ္စပ္တာေတြကုိလဲ အမုန္းခံ တုိက္ခုိက္ေပးေနတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ၾကီးဆုိျပီး ၾကည္ညိဳလာဘ္လာဘ ေပါဆဲပါ။

    ေတာင္တန္း သာသနာျပဳၾကြတဲ့ သံဃာေတြ၊ သာသနာ မရွိေသးတဲ့အရပ္ ေရာက္ေနတဲ့ သံဃာေတြဆုိ ေလာင္းလွဴမယ့္သူ မရွိလုိ႔ ဆြမ္းကုိ ျဖစ္သလုိ ကုိယ္တုိင္ခ်က္ဘုဥ္းရတယ္။ ဒါကုိ အာပတ္သင့္တယ္၊ ဆြမ္းကုိ မကပ္ဘဲ စားတယ္လုိ႔ အျမဲကဲ့ရဲ႕ေနတာမ်ိဳးက်ေတာ့ ဝိနည္းကုိ လက္တစ္လံုးျခားလုပ္ျပီး အျပစ္ရွာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သြားျပီ။ ဒါမ်ိဳးလဲ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။

  • To Anonymous..
    မွတ္ခ်က္ေလးေတြ ေရးသြားတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာ လူပုဂၢိဳလ္ေတြပါ သတိျပဳသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ ကုိးပါးမွာပါတဲ့ ေရွ႕ပုိင္းဂုဏ္ေတာ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေကာင္းစြာက်င့္ျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္စြာက်င့္ျခင္း၊ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္အက်ိဳးငွါက်င့္ျခင္း၊ ႐ုိေသမႈႏွင့္ ေလ်ာ္ေအာင္က်င့္ျခင္း ဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ အေလးထားၿပီး ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ အေပၚမွာလည္း ႀကိဳးစားၿပီး ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ၾကရင္ ေကာင္းသလုိ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ အႀကီးအေသး ခဲြျခားၿပီး အေျပာအဆုိ အကဲ့ရဲ႕ေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ကာ ေစတနာထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ ဆရာဒကာ ဆက္ဆံေရးမွာ ဘာမွ အျပစ္ျဖစ္စရာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား