နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၀)...

ပံသုကူ (ပ့ံသကူ) အလွဴနဲ႔ ထီေပါက္မႈ/ မေပါက္မႈ
မႏွစ္က ဘုန္းဘုန္းျမန္မာျပည္မွာရွိတုန္း ပုိ႔ခ်ခဲ့တဲ့ သင္တန္းတစ္ခုမွာ သင္တန္းသားေတြကုိ မသိတာရွိရင္ ေမးပါဆုိေတာ့ ဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္က “ဘုန္းဘုန္းဘုရား ပံ့သကူပစ္ရင္ ထီေပါက္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္လားဘုရား” လုိ႔ ေမးဖူးပါတယ္။ ဒကာမႀကီးရဲ႕ အေမးကုိၾကားေတာ့ “ဘယ္ကဘယ္လုိ ၾကားလာတာလဲ ဒကာမႀကီးရယ္ အဲဒီလုိဆုိ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း ဒီေပါက္ေအာင္ ပံ့သကူပဲ ပစ္ေနမွာေပါ့”လုိ႔ ျပန္ေျပာရင္း ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြေနတဲ့ အယူအဆေလးမ်ားအေၾကာင္း ရွင္းျပေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါတုန္းကလည္း ဒကာတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရားေရ တုိက္ဆုိင္တာလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး၊ တပည့္ေတာ္ မႏွစ္က သီတင္းကၽြတ္တုန္းက စာသင္တုိက္တစ္ခုထဲမွာသြားၿပီး ပံ့သကူသကၤန္းတစ္စုံ ပစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီကအျပန္ ထီလည္းထုိးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထီထြက္လာေတာ့ တပည့္ေတာ္ ႏွစ္သိန္းဆု ေပါက္တယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလုိကံေကာင္းလာတာ အဲဒီတုန္းက လွဴခဲ့တဲ့ ပံ့သကူ သကၤန္းအလွဴေၾကာင့္ပဲလုိ႔ ထင္တယ္ဘုရား” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ သူ႔စကားအတုိင္း “ဟုတ္တယ္ ဒကာေရ၊ ဒကာေျပာသလုိပဲ တုိက္ဆုိင္မႈလုိ႔ပဲ သေဘာထားလုိက္ပါ”လုိ႔ ေျပာရင္း ကုသုိလ္ကံေတြရဲ႕ သေဘာကုိ ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အခ်ိဳ႕မွာ ပံသုကူအလွဴနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပံသုကူပစ္ရင္ ဘာေပါက္တယ္၊ ညာေပါက္တယ္ဆုိတဲ့ အယူအစဲြ အလဲြေလးေတြ ရွိေနတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ လဲြဆုိရင္ အေခၚအေဝၚကစၿပီး လဲြေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ေခၚေနၾကတာက ပံ့သကူလုိ႔ ေခၚေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္လည္းမသိ အေခၚလည္း လဲြေနေပမယ့္ ဒီလဲြေနတာကုိ လဲြေနမွန္း မသိဘဲ ေျပာဆုိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ေျပာဆုိေနၾကတဲ့ ပံ့သကူဆုိတာ ပံသုကူလိကဆုိတဲ့ ပါဠိစကားက ဆင္းသက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံသုဆုိတာ ေျမ၊ ေျမမႈန္႔လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး ကူလိကဆုိတာ လိမ္းက်ံျခင္း၊ လႊမ္းမုိးက်ေရာက္ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား ပံသုကူလုိ႔ေျပာရင္ ေျမမႈန္႔လိမ္းက်ံေနတဲ့ စြန္႔ပစ္အရာလုိ႔ အလြယ္နားလည္ထား ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ ေျမမႈန္႔လိမ္းက်ံေနတဲ့ အရာေတြကုိ ေကာက္ယူသုံးေဆာင္ျခင္းကုိပဲ ပံသုကူေဆာင္လုိ႔ဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံသုကူသကၤန္းဆုိရင္လည္း အမ်ားက မသုံးေဆာင္ေတာ့ဘဲ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ အဝတ္အပုိင္းအစေတြကုိ ေကာက္ယူသန္႔စင္ၿပီး သကၤန္းအျဖစ္ ခ်ဳပ္လုပ္ထားတဲ့ သကၤန္းမ်ိဳးကုိဆုိၿပီး ဒီသကၤန္းကုိ ဝတ္႐ုံသုံးေဆာင္တဲ့ ရဟန္းကုိ ပံသုကူေဆာင္ ရဟန္းလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိသေဘာမ်ိဳးကုိ ယူၿပီး ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ပံသုကူေဆာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွိသလုိ ပံသုကူပစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ပံသုကူပစ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္၊ ဘယ္ရဟန္းကုိမွ မရည္ရြယ္ဘဲ ရဟန္းေတာ္မ်ား အသြားအလာမ်ားတဲ့ ေနရာေဒသေတြမွာ သကၤန္းစတဲ့ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကုိ ပံသုကူပါဘုရားဆုိၿပီး ေရးသားစြန္႔ပစ္ လွဴဒါန္းထားတာကုိ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ကုိ သီးသန္႔ရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းတာမဟုတ္ဘဲ ထုိက္တဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ား ခံယူသုံးေဆာင္ဖုိ႔ စြန္႔လွဴတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အလွဴအေနနဲ႔ ပုဂၢလိက အလွဴထက္ ပုိၿပီးအက်ိဳးရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အက်ိဳးထူးရွိတဲ့ အတြက္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕က ပံသုကူအလွဴကုိ လွဴၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ပံသုကူကုိ ကုိယ္ေကာင္းစားေရးအတြက္ အသုံးခ်တတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဘယ္ဆရာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကေနၿပီးေတာ့ “ထီေပါက္ကိန္းရွိတယ္၊ ဘယ္မွာသြားၿပီး ဘာေလးကုိေတာ့ ပံသုကူပစ္လုိက္ပါ”လုိ႔ ေျပာတာကုိ လူေတြက လုိက္လုပ္ရင္း ပံသုကူအလွဴနဲ႔ ထီကိစၥေလးေတြက ေျပာစရာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း အဲဒီလုိ ပံသုကူပစ္ၿပီးေတာ့မွ ဘာေပါက္တာ၊ ညာေပါက္တာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ ဒါ ပံသုကူပစ္လုိက္လုိ႔ပဲ ဆုိတာေတြလည္း ျဖစ္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဒါဟာ ပံသုကူပစ္လုိ႔ ျဖစ္လာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလုိသာ ျဖစ္ေၾကးဆုိရင္ လူတုိင္းပံသုကူပစ္ၿပီး လူတုိင္းထီေတြ ခ်ဲေတြေပါက္ကုန္ၾကေတာ့မွာေပါ့။ ေျပာရရင္ အေတာ္ေလးကုိ လဲြေနေတာ့တာပါ။

အမွန္ေတာ့ ဒါဟာ တုိက္ဆုိင္မႈေတြ႕ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ပံသုကူပစ္လုိ႔ ထီေပါက္တာဆုိရင္လည္း ပံသုကူေၾကာင့္ဆုိတာထက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိရင္ ပုိမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ကံကုိကံနဲ႔ ဆင့္ေပးလုိက္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးေပးေကာင္းေတြ ျဖစ္လာတာဆုိရင္ ပုိမွန္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္းအတြက္ ကံဆုိတာ အတိတ္ကံရွိသလုိ ပစၥဳပၸန္ကံလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အတိတ္က ေကာင္းကံေလးေတြ အက်ိဳးေပးခ်င္ေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ မေကာင္းကံေတြက အားႀကီးေနရင္ အတိတ္ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာသလုိ အတိတ္က မေကာင္းကံေလးေတြ အက်ိဳးေပးခ်င္ေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ ေကာင္းကံေတြက အားႀကီးေနရင္လည္း အတိတ္က မေကာင္းကံေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာျပန္ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္မွာ ေကာင္းကံေတြ အားႀကီးေအာင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မ်ားမ်ားလုပ္ေစၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခုနေျပာခဲ့သလုိ ပံသုကူအလွဴ လွဴလုိက္ခ်ိန္မွာ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးတရားေတြ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သူေတြမွာလည္း ဒါဟာ အတိတ္ကံကုိ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းကံေလးေတြနဲ႔ ဖြင့္ေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လက္ေတြ႕မွာ ေကာင္းကံေလးေတြ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဆရာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ထီေပါက္လိမ့္မယ္ ပံသုကူပစ္လုိက္ဆုိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ထီေပါက္လာတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာေတာ့ အေသခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာခ်င္တာက ပံသုကူပစ္ရင္ ထီေပါက္တယ္ဆုိတဲ့ အယူအစဲြဟာ မမွန္ဘူးဆုိတာနဲ႔ အကယ္၍ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ ထီေပါက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္လည္း ဒါဟာ ကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ကံပြင့္လာတာျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံသုကူပစ္တုိင္းသာ ထီေပါက္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ပံသုကူပဲ ပစ္ေနၾကဖုိ႔ေတာင္ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္ခ်င္ေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိေကာင္းက်ိဳးေလးေတြ ျဖစ္လာတာဟာ ပံသုကူေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ေကာင္းကံကုိေကာင္းကံေတြနဲ႔ ဆင့္ေပးလုိက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးေလးေတြ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိပဲ ေျပာေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လည္း ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းဆုိတာ အထင္အရွားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြအစဲြေတြထဲမွာ ပံသုကူအလွဴဟာ ထီေပါက္ေစတယ္ဆုိတဲ့ အယူအစဲြေလးမ်ားလည္း ရွိေနတတ္တဲ့အတြက္ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ ထီေတြဘာေတြ ေပါက္ခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း ဒါဟာ ပံသုကူပစ္လုိ႔ ထီေပါက္တယ္ဆုိတာထက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးေလးေတြ ျဖစ္လာတဲ့ သေဘာပဲဆုိတာကုိ ေသခ်ာသေဘာေပါက္ နားလည္လက္ခံၿပီး ဒီထက္မက ေကာင္းက်ိဳးရခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီထက္မက မေကာင္းမႈေရွာင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုိသာ ေဆာင္ၾကဖုိ႔နဲ႔ အစဲြတရားနဲ႔ လဲြမွားေနမယ့္ အလဲြမ်ားအစား အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ ကံတရားကုိသာ အေလးထားၿပီး လဲြေနတာကုိ မလဲြေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ပဲ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား