ေတာင္းဖုိ႔ထက္ ေရွာင္ဖုိ႔က အဓိက…

မၾကာေသးခင္က ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္က ဖုန္းဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ သူက “ဘုန္းဘုန္းဘုရား တပည့္ေတာ္ေမးေလွ်ာက္စရာ နည္းနည္းရွိလုိ႔ပါဘုရား၊ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးရက္ေလာက္က တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အေမဆုံးသြားပါတယ္။ အခုဆုိရင္ေတာ့ အသုဘ ခ်ေနေလာက္ပါၿပီ၊ အေမဆုံးသြားတဲ့အေၾကာင္း သိရေတာ့ တပည့္ေတာ္မွာ အေတြးေပါင္းစုံ ဝင္ေနခဲ့ပါတယ္။ အေဝးႀကီးကုိေရာက္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္မွာ မိဘေတြ စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပေစဖုိ႔ ပစၥည္းဝတၳဳရွာေဖြ ေပးႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ျပဳစုခြင့္ မရခဲ့ဘူး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္၊ အေဝးေရာက္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ေတာ္ေတာ္ကုိ ဝဋ္ေကၽြးႀကီးပါလားလုိ႔လည္း မၾကာမၾကာ စဥ္းစားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာေတြက တျခားစီကုိ ျဖစ္ေနရပါတယ္၊ အဲဒါဘယ္လုိ အကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ေနၾကရၿပီး ေနာင္ဆုိရင္ အဲဒီလုိမျဖစ္ရေအာင္ ဘာကုသုိလ္ေတြလုပ္ၿပီး ဘယ္လုိဆုေတာင္းရမလဲဆုိတာ တပည့္ေတာ္ကုိ မိန္႔ၾကားေပးပါဘုရား”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူ႔အေမးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျပရင္း အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးေတြရဲ႕ သေဘာနဲ႔ ဒီလုိအကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးဆုိတာ ဆုေတာင္းဖုိ႔ထက္ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ဖုိ႔က အဓိကက်တဲ့အေၾကာင္း စသျဖင့္ ရွင္းျပေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာ တျခားစီပဲ ျဖစ္ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵနဲ႔ဘဝ တစ္ထပ္တည္းမက်ဘဲ ဘဝေနာက္ကုိ ဆႏၵမေရာက္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကမွာပါ။ တစ္ခုလုိခ်င္ရင္ တစ္ခုကုိ စြန္႔လႊတ္ၾကရတဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနၾကတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီလုိအျဖစ္ေတြကုိ မလုိခ်င္ၾကေတာ့တဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ႀကီးလုိက္တဲ့ဝဋ္ေကၽြးရယ္လုိ႔ ေျဖဆည္ရာမရ ျဖစ္ၾကရၿပီး ဒီလုိအျဖစ္ဆုိးေတြက အျမန္ဆုံး လြတ္ၾကဖုိ႔ ေတာင္းဆုေလးေတြ ေခၽြေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ခက္တာက ပါးစပ္ကေတာင္းေနၾကေပမယ့္ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြက မေကာင္းၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ေတာင္းတုိင္းလည္းမရ၊ လုပ္တုိင္းလည္း မလွဘဲ ျဖစ္ေနရတဲ့ သေဘာရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးဆုိတာ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ ေက်ေပ်ာက္တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ ေနာင္မအက်ိဳးမေပးေတာ့တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဝဋ္ေကၽြးေတြ ေနာင္ေရာက္မလာေအာင္ အကုသုိလ္ကုိ မလုပ္ဘဲေနမွ ရတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ေတာ့ ဒီအက်ိဳးေတြက ေက်ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္တစ္ခုဟာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္မိရင္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ မလုပ္မိဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေခါင္းေခါက္ၿပီးမွ ကန္ေတာ့ပါဆုိသလုိမ်ိဳး မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ၿပီးမွ ေက်ပါေစဆုိတာမ်ိဳးကေတာ့ ေနာင္မွတတဲ့ေနာင္တပဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ရဲ႕ တန္ျပန္သေဘာဟာ မေရာက္လာေအာင္ ဆုေတာင္းေနတာထက္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ျခင္းက အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကံကံရဲ႕ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ၊ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ သေဘာအရ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္တဲ့အလုပ္တုိင္းမွာ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ရွိေနၾကၿမဲျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းမွာ ေစတနာေကာင္းထားၿပီး လုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ရေစမွာျဖစ္သလုိ အလုပ္ဆုိးမွာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ရင္လည္း မေကာင္းက်ိဳးက ေရာက္လာမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုဟာ အက်ိဳးမေပးရေသးခင္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္တဲ့ သေဘာမရွိေသးဘဲ အခါအခြင့္ သင္တဲ့အခါ၊ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ က်တဲ့အခါမွာ သက္ေရာက္မႈက ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာကုန္သြားလုိ႔ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကံအက်ိဳးေပးေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ သက္ေရာက္မႈ မရွိႏုိင္ေတာ့ေပမယ့္ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ အတြက္ေတာ့ အခါအခြင့္သင့္ရင္ ေရာက္လာေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ဒီကံေတြေရာက္လာတာဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံအက်ိဳးေပးေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါ ေကာင္းကံအက်ိဳးေပး ေရာက္လာမႈမွာ အထူးေျပာစရ မရွိေပမယ့္ မေကာင္းကံေတြ သက္ေရာက္မႈရွိလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ သတၱဝါ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေၾကာက္ရြံ႕လာတတ္ၾကပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေပးေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါက်မွ ဒုကၡတရားနဲ႔ ေသျခင္းတရားအေပၚမွာ တုန္လႈပ္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွ ေျခမကုိင္မိ လက္မကုိင္မိဘဲ ဟိုေျပးဒီေျပးကာ နီးစပ္ရာေတြမွာ ေတာင္းဆုေလးေတြ ေခၽြၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိးက်ိဳးေတြ အျမန္ေပ်ာက္ေစဖုိ႔၊ ေနာင္မေရာက္ေစဖုိ႔ စသျဖင့္ ဝဋ္ေကၽြးေျပဘုရားဆုိလား၊ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားဆုိလား စတဲ့ ေစတီေလးေတြမွာ သြားၿပီးေတာ့ ေတာင္းခ်င္ရာေတာင္းေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခဲ့ၿပီးမွ ေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းကံနဲ႔ မေကာင္းကံရဲ႕ ျခားနားခ်က္က ႏိႈင္းမရေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဆုေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက ပုိၿပီးလက္ေတြ႕က်တဲ့ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝဋ္ေတြႀကီးလုိ႔ အျပစ္ေတြႀကီးမွာကုိ ေၾကာက္ၿပီး ဒီလုိမ်ိဳးေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းဆုေတြ ေခၽြေနၾကတာထက္စာရင္ ဒီလုိဝဋ္ေကၽြးေတြ ျဖစ္ေစမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္တာက သဘာဝက်တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းျခင္းထက္ အဲဒါေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ျခင္းက သဘာဝက်ၿပီး ေရွာင္ေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးဘဲ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ ေကာင္းတာေတြကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း အျပစ္ေတြေက်ၿပီး အႏွစ္ေတြ ေဝႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္တုိင္း မိန္႔မွာေတာ္မူတဲ့ စကားသုံးခြန္းရွိပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကုိေဆာင္ဖုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ္ျဖဴစင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိတဲ့ စကားသုံးခြန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္မ်ားဟာ သုံးခြန္းတည္းဆုိေပမယ့္ အလြန္ေလးနက္ က်ယ္ျပန္႔လွပါတယ္။ လုိက္နာဖုိ႔ခက္သလုိ လုိက္နာႏုိင္ရင္လည္း အျပည့္အဝ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ေစတနာပါပါ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ လုပ္မိရင္ အကုသုိလ္ အဆင့္ကုိေက်ာ္ၿပီး ဝဋ္ေကၽြး အဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္ကာ အကုသုိလ္ကုိ ကုသုိလ္နဲ႔ ေခ်ဖ်က္ႏုိင္ေပမယ့္ ဝဋ္ကုိေတာ့ ေက်ေအာင္ဆပ္မွပဲ ျပတ္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပလုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္လုပ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြဟာ ဝဋ္အဆင့္ကုိ ေရာက္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ မေက်ေပ်ာက္ႏုိင္ဘဲ ျပန္လည္ေပးဆပ္ၿပီးမွ ေက်ေပ်ာက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ၿပီးမွ ေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္လုိက္တာက အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶလက္ထက္က ေဗာဓိကုမာရ အမည္ရတဲ့ မင္းသားတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ဒီမင္းသားဟာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သားသမီးမထြန္းကားဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းသားဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ဆြမ္းပင့္ကပ္ပါတယ္။ ဆြမ္းမကပ္ခင္ ဘုရားရွင္ ျပႆဒ္ေပၚကုိ ၾကြေတာ္မူမယ့္ ေနရာမွာ ေကာ္ေဇာအနီးခင္းၿပီး ႀကိဳတင္ဆုေတာင္း အဓိ႒ာန္ျပဳထားလုိက္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ဒီအခင္းေပၚက နင္းၿပီးၾကြရင္ သားသမီး ရပါေစလုိ႔ သူက ဆုေတာင္းထားပါတယ္။ သူအဓိ႒ာန္ျပဳ ဆုေတာင္းတာကုိ သိလည္းသိ သူ႔ရဲ႕အတိတ္ကံ ဝဋ္ေကၽြးကုိလည္း သိေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္က ေကာ္ေဇာအခင္းကုိ ဖယ္လုိက္ဖုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ မင္းသားကလည္း ဘုရားရွင္ကုိ နင္းသြားေစလုိပါတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းပန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျငင္းဆုိၿပီး ဘုရားရွင္က “မင္းသားအေနနဲ႔ အတိတ္ဘဝတစ္ခုမွာ သေဘၤာပ်က္ၿပီး ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းကုိ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္ စားေရးေသာက္ေရးအတြက္ အဲဒီကၽြန္းေပၚမွာရွိတဲ့ ငွက္ဥေတြကုိ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကၾကာ ႏိႈက္ယူစားေသာက္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြး ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ သားသမီး မရႏုိင္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူၿပီး တရားေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ သာဓက ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းကုိၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္နဲ႔ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ႀကဳံရတဲ့ သူေတြေတာင္မွ အကုသုိလ္ဝဋ္ေၾကြးကုိ ဆုေတာင္းလုိ႔ မရႏုိင္၊ မေက်ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ႏုိင္ပါတယ္။ အတိတ္ကံ အက်ိဳးေပးပါလာရင္ ဘယ္သူေခ်ဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ႏုိင္တဲ့အတြက္ က်န္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ေၾကြးေတြကေတာ့ ရွိပါေစေတာ့။ အခုလက္ရွိဘဝမွာပဲ ဒီလုိအကုသုိလ္အေကၽြးေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မလုိခ်င္တဲ့အရာ၊ မျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာ၊ မရခ်င္တဲ့ ရလာဘ္ေတြဟာ ဆုေတာင္းေနဖုိ႔ထက္ ဒီအရာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္လုိက္တာက အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အေသခ်ာဆုံး ေရြးခ်ယ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးကုိ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္း၊ ႀကိဳတင္လုပ္ယူလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အခုလက္ရွိေတြ႕ႀကဳံေနၾကရတဲ့ မေကာင္းတဲ့ရလာဘ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေပးေတြဟာ အတိတ္ဘဝတစ္ခုခုက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီရလာဘ္ေတြ ေနာင္မေတြ႔ဖုိ႔ ဆုေတာင္းေနတာထက္စာရင္ ဒီလုိရလာဘ္မ်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းက အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာင္းဖုိ႔ထက္ ေရွာင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး႐ုံနဲ႔ မၿပီးေသးဘဲ ေကာင္းတာေတြ ေရာက္လာဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းေတြကုိလည္း ေဆာင္ထားဖုိ႔လည္းလုိေၾကာင္း အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာေတြ ႀကဳံလာတဲ့အခါ ဒီအရာေတြ မေရာက္လာဖုိ႔ ဆုေတာင္းေလ့ ရွိၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ၿပီးခဲ့တာေတြကုိထားၿပီး လက္ရွိရရွိေနတဲ့ အေျခအေနကုိပဲ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး အခုလုိ မလုိခ်င္တဲ့အရာေတြ ေနာင္ေရာက္မလာရေအာင္ ဘာမျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ဘယ္လုိျဖစ္ပါရေစ စသျဖင့္ ဆုေတာင္းေနဖုိ႔ထက္ အဲဒီအရာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ အသိေပးစကား ေျပာၾကားရင္း မေကာင္းမႈကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုိေဆာင္ၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား