“ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးပဲ”လုုိ႔ေျပာရင္
အေတာ္မ်ားမ်ားက ဗုုဒၶဘာသာရဲ႕ ကမၼဝါဒ အယူအဆအျဖစ္
ေျပးျမင္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးဟာ ဗုုဒၶဘာသာရဲ႕ အယူအဆလုုိ႔ ဆုုိတာထက္
သတၱဝါအားလုုံးနဲ႔ သက္ဆုုိင္တဲ့ မေျပာင္းလဲတဲ့ အမွန္သစၥာတရား တစ္ခုုအျဖစ္ ေျပာတာက ပုုိၿပီးသဘာဝက်မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ကံတရားရဲ႕ နိယာမဟာ ဘယ္သူေတြအတြက္၊ ဘယ္ဘာသာဝင္ေတြ အတြက္မွ သီးသန္႔ သတ္မွတ္ထားတာ
မဟုုတ္ဘဲ သက္ရွိသတၱဝါ အားလုုံးအတြက္ သက္ေရာက္မႈ ရွိေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံတရားရဲ႕
သက္ေရာက္မႈဟာ မ်က္ႏွာလုုိက္ျခင္း သေဘာမရွိဘဲ သတၱဝါ အားလုုံးအေပၚမွာ တစ္ေျပးညီပဲ ျဖစ္ေစတတ္တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ကံတရားရဲ႕ ေယဘုုယ် နိယာမဟာ “ေကာင္းတာလုုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့ သက္ေရာက္မႈကုုိ
ျဖစ္ေစၿပီး မေကာင္းတာလုုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ့ သက္ေရာက္မႈကုုိ ျဖစ္ေစျခင္း” ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီနိယာမ သေဘာအရ ဘယ္သူမဆုုိ ေကာင္းတာလုုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ခံစားရမွာ
ျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတာလုုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ဘယ္ႏုုိင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္ဘာသာဝင္ စတာေတြနဲ႔ မဆုုိင္ဘဲ သတၱဝါေတြရဲ႕ လုုပ္ေဆာင္ခ်က္
အလုုပ္ေတြနဲ႔ပဲ သက္ဆုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကံဆုုိတာ တကယ္ေတာ့ အလုပ္ကိုုပဲ
ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ပါဠိစကား ကမၼကုိ ကံလုုိ႔ျမန္မာမႈ ျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ကမၼဆုုိတဲ့
စကးလုုံးရဲ႕ တုုိက္႐ုိက္အဓိပၺါယ္ဟာ အလုုပ္ကုုိေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုုပ္လုုိ႔ ဆုုိတဲ့အတြက္
အလုုပ္တုုိင္းဟာ ကံေျမာက္တာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလုုပ္တဲ့ အလုုပ္တုုိင္းမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ေနတဲ့
ေစတနာပါတဲ့ အလုုပ္မ်ိဳးကုုိသာ ကံေျမာက္တဲ့ အလုုပ္လုုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္တဲ့အလုုပ္တုုိင္းဟာ
ကံေျမာက္ေနၿပီး ကံေျမာက္ရင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုုပ္တဲ့သူရဲ႕
ေစတနာ အဆုုိးအေကာင္းအေပၚလုုိက္ၿပီး ေစတနာေကာင္းနဲ႔ လုုပ္တဲ့အလုုပ္ဟာ အလုုပ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီး
ေစတနာဆုုိးနဲ႔ လုုပ္တဲ့အလုုပ္ဟာ အလုုပ္ဆုုိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကုုိ စာလုုိေျပာေတာ့
ကုုသလကမၼ (ကုုသုုိလ္ကံ)၊ အကုုသလကမၼ (အကုုသုုိလ္ကံ)လုုိ႔ ေျပာႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေစတနာလုုိ႔ေခၚတဲ့ စိတ္ကုုိေစ့ေဆာ္ေပးတဲ့
ေစတသိက္ဟာ ေကာင္းတဲ့အလုုပ္ေတြမွာလည္း ယွဥ္ေနတတ္သလုုိ မေကာင္းတဲ့အလုုပ္ေတြမွာလည္း ယွဥ္ေနတတ္တဲ့အတြက္
အလုုပ္လုုပ္တဲ့အခါ ေစတနာကုုိ အေလးထားရမွာ ျဖစ္ၿပီး လုုပ္တဲ့အလုုပ္တုုိင္းမွာ ေစတနာေကာင္းေတြျဖစ္ဖုုိ႔
ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုုရားရွင္ကေတာ့ “ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ = ေစတနာကုုိ
ကံ”လုုိ႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အလုုပ္လုုပ္တဲ့အခါမွာ လုုပ္တဲ့သူရဲ႕ ေစတနာအေပၚလုုိက္ၿပီး
အလုုပ္ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကြာျခားသြားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ္အမူအရာနဲ႔ လုုပ္တဲ့အခါပဲ
ျဖစ္ျဖစ္၊ စကားနဲ႔ ေျပာဆုုိတဲ့အခါပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္နဲ႔ႀကံစည္ ေတြးေတာတဲ့အခါပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ေစတနာရဲ႕ ေစ့ေဆာ္မႈဟာ ကံကုုိအႀကီးအေသး ျဖစ္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာ မပါတဲ့ လုုပ္ရပ္တုုိင္းမွာ
ကံကုုိပံ့ပုုိးမႈ မျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ အလုုပ္လုုပ္တဲ့အခါမွာ ေစတနာကုုိ အထူးဂ႐ုုျပဳၾကရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့
အလုုပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ သေဘာလကၡဏာမွာ ေကာင္းတဲ့ေစတနာနဲ႔ လုုပ္ျဖစ္ရင္ ကုုသုုိလ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာ ျဖစ္ေစၿပီး အဲဒီလုုိ လုုပ္ျဖစ္တဲ့ အလုုပ္တုုိင္းမွာ
အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးကုုိ ေပးျခင္းစတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း ျဖစ္ေစေတာ့တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ ေစတနာနဲ႔ လုုပ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ အကုုသုုိလ္ရဲ႕ သေဘာျဖစ္ၿပီး အဲဒီလုုိ
လုုပ္ျဖစ္တဲ့ အလုုပ္တုုိင္းမွာ အျပစ္နဲ႔တကြျဖစ္ျခင္း၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးကုုိေပးျခင္း
စတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ ျဖစ္ေစတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ ေကာင္းတဲ့ကံနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ကံေတြရဲ႕
သေဘာလကၡဏာေတြဟာ မေျပာင္းလဲဘဲ အထင္အရွား ရွိေနတဲ့အတြက္ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ႏုုိင္ငံသားပဲ
ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘာသာဝင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ အလုုပ္ေကာင္းေတြ လုုပ္ေနရင္ ေကာင္းတဲ့
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ရရွိခံစားရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေစတနာဆုုိးနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြကုုိ
လုုပ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ရရွိခံစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ
ဘုုရားေဟာတဲ့ အမွန္တရားမဟုုတ္ဘဲ မေျပာင္းလဲတဲ့ ကမၼနိယာမရဲ႕ သေဘာတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အထူးသတိျပဳရမွာက ကံရဲ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ
တစ္ခါတေလ အခုု သရက္ပင္စုုိက္ အခုုသရက္သီးစားရတဲ့ သေဘာမ်ိဳး မဟုုတ္ပါဘူး။ အခ်ိန္တန္၊
အခြင့္သာမွ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ျဖစ္ေစတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကံဆုုိတာမွာ အတိတ္ကံ၊
ပစၥဳပၺန္ကံဆုုိတာလည္း ရွိတဲ့အတြက္ အားသာတဲ့ကံရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ အရင္ခံစားရတတ္တာလည္း
သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ ဒီပစၥဳပၺန္ဘဝမွာ ေကာင္းတာေတြ လုုပ္ေနေပမယ့္
အဆုုိးေတြပဲ ႀကဳံေနၾကရတာေတြ၊ မေကာင္းတာေတြလုုပ္ေနေပမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြပဲ ရရွိခံစားေနရတာေတြလည္း
ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုုိ တစ္ခ်ိဳ႕ ကံတရားရဲ႕ သေဘာကုုိ မသိတဲ့သူေတြက ကုုိယ့္လုုပ္ရပ္ေတြအေပၚမွာ
သံသယ ဝင္တတ္တာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ “ငါေကာင္းတာေတြ လုုပ္ေနရဲ႕သားနဲ႔ အဆုုိးေတြခ်ည္းပဲ ႀကဳံေနရေပမယ့္
တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မဟုုတ္တာေတြ လုုပ္ေနေပမယ့္ ကံေကာင္းလုုိက္တာ၊ ကံတရားကလည္း မ်က္ႏွာလုုိက္လုုိက္တာ”
စတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ကံရဲ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအေပၚ သုုိ႔ေလာသုုိ႔ေလာျဖစ္ၿပီး “မထူးပါဘူးငါလည္း
သူတုုိ႔လုုိ မဟုုတ္တာပဲ လုုပ္တာေကာင္းပါတယ္” ဆုုိတာေတြအထိ ျဖစ္တတ္ၾကတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ သဒၶါတရား ေလ်ာ့လာတဲ့ သေဘာေတြျဖစ္ၿပီး ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးအေပၚ ယုုံၾကည္မႈ
ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိ အားနည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဆုုိတာ ကံသာလွ်င္
ကုုိယ္ပုုိင္ဥစၥာျဖစ္တယ္လုုိ႔ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္တဲ့ အျမင္၊ အယူမ်ိဳးကုုိ ဆုုိလုုိတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ကံအေပၚယုုံၾကည္မႈမ်ိဳးဟာ ဒီသမၼာဒိ႒ိကုုိ အေျခခံထားတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအယူအဆဟာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကံအေၾကာင္းပါပဲလုုိ႔ အရာရာ ကံကုုိပုုံခ်တဲ့ သေဘာမ်ိဳးမဟုုတ္ဘဲ
ကံတရားအေပၚ ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ လက္ခံယူဆမႈမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဉာဏ္ယွဥ္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆုုိးကုုိ ဆင္ျခင္ၿပီးမွ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးတရားအေပၚ မွန္မွန္ကန္ကန္
ယုုံၾကည္လက္ခံမႈမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အရာရာဟာ ၿမဲတယ္လုုိ႔ ယူဆတဲ့ အတၱအေျခခံ သႆတဒိ႒ိလုုိ
အယူမ်ိဳး၊ အားလုုံးဟာ ဒီဘဝၿပီးရင္ ၿပီးၿပီ၊ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးလုုိ႔ ယူဆတဲ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိလုုိ အယူမ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ကံတရားနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး အေၾကာင္းအက်ိဳးကုုိ ဆင္ျခင္ကာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ယူဆတဲ့ အယူမ်ိဳးကုုိသာ ကမၼႆကတာ
သမၼာဒိ႒ိလုုိ႔ ဆုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကံတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ထားတာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အပုုိင္းမွာလည္း ဉာဏ္မပါရင္ ကံရဲ႕ခ်ယ္လွယ္မႈကုုိ
ခံရတတ္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္တဲ့အလုုပ္တုုိင္းမွာ တန္ျပန္အက်ိဳး
သက္ေရာက္မႈေတြက ရွိေနၿမဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတာေတြပဲ လုုပ္လုုပ္၊ မေကာင္းတာေတြပဲ လုုပ္လုုပ္
အက်ိဳးေပးမႈေတြကလည္း ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ အလုုပ္ေတြနဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ
ရွိေနသမွ် သတၱဝါေတြရဲ႕ သံသရာ က်င္လည္ေနရမႈေတြဟာလည္း အဆက္မျပတ္ ရွိေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္ခဲ့တဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ ဉာဏ္မပါဘဲ လုုပ္ျဖစ္ေနသမွ် အဲဒီကံတရားေတြရဲ႕
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ တစ္ဘဝၿပီး တစ္ဘဝ ဆက္ဆက္ၿပီး အခြင့္သာတာနဲ႔ အက်ိဳးဆက္ကုုိ ျဖစ္ေစေတာ့တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကံကံရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ အဆုုံးသတ္ဖုုိ႔ ကံကုုိဉာဏ္နဲ႔
ျဖတ္ၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ညြန္ျပေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကံကုုိဉာဏ္နဲ႔ ျဖတ္ရမယ္ဆုုိတာက
တရားအလုုပ္ကုုိ အားထုုတ္ၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္မွစလုုိ႔ ေနာက္ဆုုံး အရတၱမဂ္ဉာဏ္ကုုိ ရရွိကာ
ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့အထိ ႀကိဳးစားသြားရမွာကုုိ ဆုုိလုုိၿပီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားမွပဲ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ား
ရရွိသြားတဲ့ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္နဲ႔ အရဟတၱဖုုိလ္ဉာဏ္ေတြက ကံမွန္သမွ်ကုုိ အၿပီးတုုိင္ ပယ္သတ္သြားေတာ့တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟႏၲာျဖစ္သြားရင္ ေနာက္ထပ္ျပန္လည္ ေမြးဖြားမႈဆုုိတာလည္း မရွိေတာ့တဲ့အတြက္
ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဆုုိတာလည္း မရွိေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့ အရိယာ
သူေတာ္စင္မ်ားဟာ နိဗၺာန္ကုုိ မဝင္စံမီ သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အကုုသုုိလ္ကံေတြကုုိ
လုုံးဝမလုုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ကုုသုုိလ္ကံမ်ားကုုိသာ လုုပ္ျဖစ္ေနေပမယ့္ အဲဒီ ကုုသုုိလ္ကံဟာလည္း
အက်ိဳးသက္ေရာက္မရွိတဲ့ ကံမ်ိဳးျဖစ္တဲ့အတြက္ ရဟႏၲာမေထရ္မ်ား လုုပ္ေနတဲ့ အလုုပ္ကံကုုိ
အဗ်ာကတကံလုုိ႔ ေခၚဆုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုသုုိလ္ကံ အကုုသုုိလ္ကံေတြဟာ ပုုထုုဇဥ္ေတြနဲ႔
စပ္ယွဥ္တဲ့ကံေတြျဖစ္ၿပီး အဗ်ာကတကံကေတာ့ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားနဲ႔ စပ္ယွဥ္ေနတဲ့ ကံပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားရဲ႕ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ဟာ ကံကုုိအၾကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္တတ္တဲ့အတြက္
ဒါဟာ ကံကုုိဉာဏ္နဲ႔ ျဖတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆုုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဆုုိေတာ့ကား ကံတရားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အပိုုင္းမွာ
ကံဆုုိတာ ေစတနာပါတဲ့ အလုုပ္ကုုိ ဆုုိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္တဲ့အလုုပ္တုုိင္းမွာ
တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ဆုုိတာလည္း ရွိေနၿမဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာသာလူမ်ိဳးမခဲြျခားဘဲ သတၱဝါတုုိင္းဟာ
ကုုိယ္လုုပ္တဲ့ကံတုုိင္းကုုိ အထူးသတိျပဳ လုုပ္ေဆာင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ္က ကံေကာင္းခ်င္ရင္
ကုုိယ္လုုပ္တဲ့ ေကာင္းတဲ့အလုုပ္ေတြမွာ ေစတနာေကာင္းပါေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္ၿပီး ကုုိယ္ကမေကာင္းတဲ့
အလုုပ္ေတြမွာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္ျဖစ္မယ္ဆုုိရင္ေတာ့ ကုုိယ္အတြက္ဟာ အၿမဲတမ္း ကံဆုုိးေနမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ပုုထုုဇဥ္ သတၱဝါေတြအတြက္ အလုုပ္လုုပ္ေနသမွ် ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာလည္း
ရွိေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သံသရာ က်င္လည္ေနမႈဟာလည္း ရွိေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာလည္ေနသမွ်
ဒုုကၡဆုုိတာလည္း ရွိေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီသံသရာလည္မႈေတြညိမ္းၿပီး ဒုုကၡဇာတ္သိမ္းေစဖုုိ႔ကေတာ့
ကံတရားေတြကုုိ ဝိပႆနာ အလုုပ္ကုုိ အေျခခံကာ ရရွိလာမယ့္ မဂ္ဉာဏ္နဲ႔ပဲ ျဖတ္ႏုုိင္ေအာင္
ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကံတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ခံစားမႈေတြ ရွိေနၾကသူေတြ အေနနဲ႔ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဆုုိတာ အေကာင္းအဆုုိး အလုုပ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုုိ
ျပဳလုုပ္ၾကတဲ့ ျပဳလုုပ္သူရဲ႕ ေစတနာအေပၚလုုိက္ၿပီး အေကာင္းအဆုုိး အက်ိဳးရလာဘ္ အႀကီးအေသးကုုိ
ျဖစ္ေစတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာလူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘာသာဝင္ပဲျဖစ္ျဖစ္
အလုုပ္လုုပ္တဲ့အခါ ေစတနာကုုိ အထူးသတိျပဳ လုုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အဲဒီအလုုပ္ရဲ႕
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြေၾကာင့္ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ ဒုုကၡေတြ ေရာက္ၾကရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီကံေတြကုုိ
ေနာက္ထပ္သက္ေရာက္မႈ မရွိလုုိသူေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ တရားအလုုပ္ အားထုုတ္ၿပီး ရရွိလာတဲ့ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္နဲ႔သာ
ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကုုိ ျဖတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း ကံနဲ႔ပတ္သက္တဲ့
အယူအဆအခ်ိဳ႕ကုုိ သိသမွ်နဲ႔ အသိမွ်လုုိက္ရပါတယ္။
0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):
Post a Comment