ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္ၾကရာတြင္…

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ မိခင္တစ္ေယာက္လုိလည္းဟုတ္၊ ရဟန္းမယ္ေတာ္ တစ္ေယာက္လည္းဟုတ္တဲ့ ဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္က ဒီတစ္ေခါက္ ဘုန္းဘုန္းျမန္မာျပည္ ျပန္ၾကြသြားတုန္းက ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရားေရ… တပည့္ေတာ္မွာ ပင္စင္ယူၿပီးကတည္းက ျဖစ္လုိက္တဲ့ ေရာဂါကလည္း စုံေနတာပဲ၊ အရွင္ဘုရား သိတဲ့အတုိင္းပဲ အခုဆုိ တပည့္ေတာ္မွာ ကင္ဆာလည္း ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ ခႏၶာကုိယ္ကလည္း ဟုိကနာ ဒီကနာနဲ႔ တစ္ခုမွကုိ ေကာင္းတာမရွိဘူး ျဖစ္ေနတယ္၊ တပည့္ေတာ္ စဥ္းစားတာက ဒီလုိေသဖုိ႔ နီးလာေနတဲ့ တပည့္ေတာ္အတြက္ တစ္ျခားအလုပ္ေတြထက္ ဘာသာေရး အလုပ္ပဲ အဓိကထားၿပီး လုပ္ရေတာ့မယ္လုိ႔ စဥ္းစားမိတယ္၊ တကယ္လည္း လုပ္ျဖစ္ေနတယ္၊ လုပ္တာမွ အရွင္ဘုရားကုိေတာင္ င့ါရဟန္း၊ ငါ့သားဦးဇင္းဆုိတဲ့ အစဲြေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ခုကတည္းက ေလ့က်င့္ေနပါတယ္၊ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ အလုပ္ေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်လုပ္ရင္း တပည့္ေတာ္အခု အထူးေလ့က်င့္ေနတာက ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လုိအေျခအေနပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တပည့္ေတာ္ႏႈတ္က ရတနာသုံးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၧာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိဆုိတဲ့ သရဏဂုံကုိ ရြတ္တတ္တဲ့ အက်င့္ကုိ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ေနပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ ဒီလုိေလ့က်င့္ေနတာ ေကာင္းတယ္မဟုတ္လား ဘုရား…၊ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္အတြက္ ေသခါနီးအေသ စိတ္ခ်ႏုိင္တယ္ မဟုတ္လားဘုရား…”လုိ႔ ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။

ေရာဂါေတြနဲ႔ နပမ္းလုံးရင္း ေသဖုိ႔အတြင္ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ဒကာမႀကီးရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားတာေတြကုိ နားေထာင္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ မေကာင္းလွပါဘူး။ စိတ္ဓာတ္မာတဲ့ ဒကာမႀကီး ျဖစ္လုိ႔လည္း ေတာ္ေသးတယ္လုိ႔ ေျဖလုိက္ရပါတယ္။ ဒကာမႀကီးလည္း သူ႔အေျခအေန သူသိပါတယ္။ ဘာသာေရး လုိက္စားေနတဲ့သူ ျဖစ္လုိ႔လည္း ေသခါနီး စိတ္အစဥ္ဟာ အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ ဒကာမႀကီး ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ျခားအစဲြေတြ မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ သရဏဂုံကုိ အခ်ိန္မေရြး အာ႐ုံျပဳ ရြတ္တတ္တဲ့ အက်င့္လုပ္ေပးေနတာလုိ႔ ေလွ်ာက္တာျဖစ္မွာပါ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ဒကာမႀကီးကုိေတာ့ သတိေပးရပါတယ္။ “ဒကာမႀကီးေရ… သရဏဂုံကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး အၿမဲရြတ္တတ္တဲ့ အက်င့္လုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအက်င့္ဟာလည္း ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ရာမွာ သိပ္ေတာ့စိတ္မခ်ရေသးပါဘူး၊ ေသခါနီး ေ၀ဒနာေတြ သိပ္ျပင္းထန္လာရင္ သတိလက္လြတ္ ျဖစ္သြားတတ္ၿပီး ႏႈတ္နဲ႔စိတ္က သရဏဂုံကုိ ရြတ္ဖုိ႔၊ အာ႐ုံျပဳဖုိ႔ဆိုတာ မလြယ္လွပါဘူး၊ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ေ၀ဒနာကုိ ႐ႈတတ္တဲ့ အက်င့္လုပ္ေပးတာက အေကာင္းဆုံးပါ၊ ေ၀ဒနာကုိ ႐ႈတယ္ဆုိတာက ၀ိပႆနာ အလုပ္ကုိ လုပ္တာကုိ ေျပာတာ၊ ခႏၶာကုိယ္ အၿမဲမျပတ္ နာေနတဲ့သူ၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာေတြနဲ႔ အၿမဲမျပတ္ ႏွိပ္စက္ေနတဲ့သူအတြက္ ဘယ္လုိေ၀ဒနာပဲရွိရွိ အဲဒီေ၀ဒနာကုိ သတိကပ္ၿပီး လုိက္သိလုိက္မွတ္ ေပးေနဖုိ႔လုိ႔ပါတယ္၊ အဲဒါကုိ စာလုိေျပာေတာ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ ႐ႈတယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္၊ ဒီလုိ ေ၀ဒနာကုိ ႐ႈမွတ္တတ္တဲ့ အက်င့္လုပ္ထားတဲ့သူဟာ ေ၀ဒနာ ျပင္းေလေလ ႐ႈမွတ္မႈ အမွတ္ကုိ မလြတ္ေအာင္ ႐ႈမွတ္တတ္ေလေလ ျဖစ္လာၿပီး ေနာက္ဆုံးေ၀ဒနာကုိ ခံလာႏုိင္တဲ့အထိ သတိကပ္ လာတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ေ၀ဒနာကုိ ခြါႏုိင္တဲ့အထိ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကုိ အားထုတ္ထားတဲ့သူ ျဖစ္မွသာ ေသခါနီအခါမွာလည္း ဘာေ၀ဒနာပဲေပၚေပၚ ခံႏုိင္ရည္ရွိကာ အမွတ္သတိ မျပတ္ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ေမ့ေလ်ာ့မႈ သတိမလြတ္ပဲ ေနတဲ့သူအတြက္ ေသခါနီးမွာ စိတ္ခံစားမႈ အားေကာင္းၿပီး ဘ၀ကူးလည္း ေကာင္းသြားပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒကာမႀကီး အေနနဲ႔ ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္ရာမွာ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကုိ ခရီးေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ၿပီး ျပင္ဆင္တာက ပုိၿပီးစိတ္ခ်ရပါတယ္…” လုိ႔ ဒကာမႀကီးကုိ သတိေပး တရားစကား ေျပာျဖစ္လုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဒကာမႀကီးက “ဒါဆုိရင္ တပည့္ေတာ္အေနနဲ႔ လုိပါေသးတယ္၊ ခုခ်ိန္ကစၿပီး အရွင္ဘုရား အမိန္႔ရွိသလုိ ေ၀ဒနာကုိ ႐ႈႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမွျဖစ္ေတာ့မယ္“လုိ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္ရာမွာ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကုိ အားထုတ္ၿပီး ျပင္ဆင္တာက ပုိေကာင္းပါတယ္။ အရင္ဆုံးလုိအပ္တာက အေျခခံျဖစ္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ပါပဲ။ အရာရာမွာ စိတ္ကအဓိက က်တယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္းပဲ ၀ိပႆနာ အလုပ္လုပ္တာဟာလည္း ဒီစိတ္ကုိ တစ္ျခားအာ႐ုံေတြေနာက္ လုိက္မသြားရေအာင္၊ စိတ္ကုိ သန္႔ရွင္းေနေအာင္၊ သတိမလြတ္တဲ့ စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာလုိေျပာရင္ စိတၱ၀ိသုဒၶိျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ လုပ္တဲ့အခါမွာ ကုိယ္က်င့္သီလလည္း လုံၿခဳံၿပီး ျဖဴစင္ေစဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒါကုိ သီလ၀ိသုဒၶိလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သီလျဖဴစင္ျခင္း သီလ၀ိသုဒၶိျဖစ္မွ စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္း စိတၱ၀ိသုဒၶိလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္စင္ၾကယ္မွလည္း သမာဓိျဖစ္လြယ္ၿပီး သတိကပ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိကပ္ေနျခင္းဟာ မေမ့မေလ်ာ့ ေနျခင္းပါပဲ။ ဗုဒၶက “ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆၿပီး သတိမရွိဘဲ ေနတဲ့သူဟာ ေသေနတဲ့သူနဲ႔တူၿပီး မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ သတိတရား လက္ကုိင္ထားသူဟာ ေသျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္ကုိ သြားေနသူနဲ႔တူေၾကာင္း“ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကုိ အားထုတ္ျခင္းဆုိတဲ့ သတိပ႒ာန္အလုပ္ဟာ မေမ့မေလ်ာ့ေအာင္ အားထုတ္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကုိ လုပ္ၿပီးေနတဲ့သူဟာလည္း မေမ့မေလ်ာ့ဘဲ သတိရွိေနတဲ့သူ၊ ေသဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆုံး ျပင္ဆင္ေနတဲ့သူ၊ ေသျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္ကုိ သြားေနတဲ့သူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီး သတိေကာင္းဖုိ႔နဲ႔ အျခားအစဲြေတြ မ၀င္ဖုိ႔ သတိပ႒ာန္အလုပ္ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနဖုိ႔လုိေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္း ဒကာမႀကီးဟာ ေ၀ဒနာေတြနဲ႔ အၿမဲနပမ္းလုံးေနရတဲ့သူျဖစ္လုိ႔ သတိပ႒ာန္႐ႈမွတ္ဖုိ႔ အထင္ရွားဆုံးျဖစ္တဲ့ ေ၀ဒနာကုိ ႐ႈၿပီးေသႏုိင္ေအာင္္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ ေျပာၾကားခဲ့ေပမယ့္ တျခားသူမ်ား အေနနဲ႔ကေတာ့ ကုိယ္နဲ႔သင့္ေလ်ာ္တဲ့ သတိပ႒ာန္ကုိ အားထုတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္ပ်က္မႈစတာေတြကုိ ႐ႈမွတ္တဲ့ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားရတာကုိ အားသန္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ခႏၶာကုိယ္နဲ႔ စိတ္မွာေပၚလာတတ္တဲ့ ခံစားမႈေတြကုိ ႐ႈမွတ္တဲ့ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ အားထုတ္တာကုိ ပုိၿပီးသေဘာက်တတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း စိတ္အစဥ္ကုိ မလြတ္တမ္းလုိက္ၿပီး ႐ႈမွတ္တဲ့ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားမႈကုိ ႏွစ္သက္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါး၊ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးစတဲ့ သေဘာတရားေတြကုိ ႐ႈမွတ္တဲ့ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားရတာကုိ အားသန္ၾကပါတယ္။ ဘယ္လုိ သတိပ႒ာန္ကုိပဲ သေဘာက်က် ဒီေလးပါးလုံးဟာ အမွတ္သတိ မျပတ္ရွိေအာင္၊ သတိတရား လက္ကုိင္ထားႏုိင္ေအာင္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရွိအတုိင္း သိေနႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ေစတဲ့ သတိအထူးျပဳ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာ အလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္အရာကုိပဲ အားသန္သန္ အခ်ဳပ္က အမွတ္သတိ မျပတ္ရွိေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ သတိတရား၊ အမွတ္တရားနဲ႔သာ ေနသြားၾကမယ္ဆုိရင္ ေသတဲ့အထိ သတိေကာင္းေနသူျဖစ္ေနၿပီး အေသလည္း ေကာင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ သတိပ႒ာန္အလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ သူေတြဟာ ေနတဲ့အခုိက္မွာလည္း အေနေကာင္းသူေတြ ျဖစ္ေနၾကသလုိ အေသေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနၾကသူေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေသေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ေနသူေတြလုိ႔ ဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး။

မွန္ပါတယ္။ ေလာကသားေတြဟာ ေနဖုိ႔အတြက္ ႀကိဳးစားၾကသလုိ ေသဖုိ႔အတြက္လည္း ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါတယ္။ အေနေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ၾကသလုိ အေသေကာင္းေအာင္လည္း ျပင္ဆင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေနတဲ့အခုိက္မွာ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မက် ေနႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကသလုိ ေသတဲ့အခုိက္မွာလည္း မပူမပင္ မပင္မပန္း ေသႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္သင့္ၾကပါတယ္။ မေတာင့္မတ ေနႏုိင္ေအာင္ ရွာေဖြၾကရင္း မေၾကာင့္မက် ေသႏုိင္ေအာင္လည္း ရွာသင့္ပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ဘ၀ေနဖုိ႔အတြက္ ေငြေၾကးပစၥည္းဥစၥာ ရေအာင္ရွာရင္း ေနျခင္းရဲ႕ေနာက္ ေသျခင္းအတြက္လည္း သတိတရား လက္ကုိင္ထားႏုိင္ေအာင္ တရားတစ္ခုခု ရေအာင္ရွာသင့္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ဖူးတဲ့သူ သတိပ႒ာန္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ အထူးျပဳ အားထုတ္ဖူးသူေတြဟာ အေနေကာင္းေနသူေတြျဖစ္ၿပီး အေသေကာင္းသူေတြဆုိလည္း မမွားပါဘူး။ တရားအားထုတ္ထားတဲ့ သူတစ္ေယာက္အဖုိ႔ သာမန္သူေတြ မခံႏုိင္တဲ့ အေကာင္းအဆုိး ေလာကဓံေတြကုိ ေကာင္းေကာင္းခံႏုိင္ရည္ ရွိလာၾကပါတယ္။ ေလာကသားေတြ ဒုကၡေရာက္ၾက၊ ပ်က္စီးၾကတယ္ဆုိတာလည္း ဒီေလာကဓံကုိ မခံႏုိင္ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ေလာကဓံကုိ ခံႏုိင္ရည္ ရွိေနတဲ့သူဟာ ဘာအခက္အခဲမဆုိ ခံႏုိင္ရည္ရွိေနတဲ့ အေနေကာင္းသူေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကုိ အားထုတ္ရင္း ဒီအတုိင္းပဲ အမွတ္သတိ မျပတ္ရွိသြားမယ္ဆုိရင္ အေသလည္းေကာင္းမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

၀ိပႆနာအားထုတ္ ထားသူဟာ တစ္ျခားသူေတြထက္ ေလာကဓံကုိ ေကာင္းေကာင္းခံႏုိင္သြားတယ္ ဆုိတာကေတာ့ တရားအားထုတ္ဖူးသူတုိင္း လက္ေတြ႕သိၾကပါတယ္။ ႀကဳံလာတဲ့ အေကာင္းအဆုိးကုိ တရားနဲ႔ေျဖတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြရွိလာၿပီး စိတ္ကုိခဏခ်င္း သက္သာေအာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ တရားအလုပ္ အားထုတ္ဖူးသူေတြ သိၾကပါတယ္။ နည္းနည္း အားထုတ္ဖူးသူေတြဟာ နည္းနည္းသိေနရသလုိ မ်ားမ်ား အားထုတ္ထားသူေတြဟာ မ်ားမ်ားသိေနၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စိတ္အစဥ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး ေလ့က်င့္လာတတ္ၾကပါတယ္။ စိတ္ဆုိးေတာ့မယ္၊ ေဒါသျဖစ္ေတာ့မယ္၊ စိတ္လုိက္မာန္ပါ လုပ္ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ မျဖစ္ခင္ အဲဒီစိတ္ေလးကုိ သိလာၿပီး ေရွ႕ဆက္မျဖစ္ေအာင္ သတိေဆာင္လာ တတ္ၾကပါတယ္။ စိတ္အစဲြကုိ မစဲြခင္ ထိန္းသိမ္းလာတတ္ၾကပါတယ္။ အရာရာမွာ စိတ္သာအဓိကလုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း ဒီစိတ္ကုိ အခ်ိန္မီ သတိကပ္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္လာတတ္ၿပီဆုိရင္ ေနရတာလည္း သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ စိတ္ေထာင္းေတာ့ကုိယ္ေက် စိတ္ပ်ိဳေတာ့ ကုိယ္ႏုဆုိသလုိ စိတ္ကုိ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ အခ်ိန္မီ သတိကပ္ေနႏုိင္သူဟာ စိတ္အစဥ္ ႏူးည့ံေနၿပီး ႐ုပ္ပါႏုပ်ိဳ လာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ သတိပ႒ာန္အလုပ္ အားထုတ္မႈရဲ႕ လက္ေတြ႕က်တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ ေနတဲ့အခုိက္မွာသာမဟုတ္ ေသတဲ့အထိလည္း အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေသခါနီး စိတ္အစဥ္အထိ ေကာင္းတဲ့အာ႐ုံ ေကာင္းတဲ့အသိေတြနဲ႔ ေသႏုိင္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးပါလိမ့္မယ္။ ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္ေနသူေတြကုိ အေသလွေအာင္ ေျဖမေပးပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္ရာတြင္ အေကာင္းဆုံး ျပင္ဆင္ႏုိင္သူေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔၊ အေနလည္းေကာင္း၊ အေသလည္းေကာင္း ျဖစ္ေစဖုိ႔၊ အေနလွၿပီး အေသလွသူေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔နဲ႔ အေနလည္းေအး အေသလည္းေအးသူေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔ သတိတစ္လုံး လုိက္ကုိင္သုံးကာ အမွတ္သတိ မျပတ္ရွိေစႏုိင္သည့္ သတိပ႒ာန္အလုပ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္းျဖင့္သာ အေကာင္းဆုံး ေသႏုိင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ၾကပါစုိ႔ဟု…..

Read more »

ဘုရား ရဟႏၲာႏွင့္ ငါဟူေသာ ေ၀ါဟာရ…

တစ္ဦးေသာ နတ္သားသည္ တစ္ခုေသာ ေတာ္အုပ္ႀကီး၌ ေန၏။ သူေနေသာ ေတာအုပ္ထဲသုိ႔ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား လာေရာက္ ေနထုိင္ၾကေလရာ ထုိနတ္သားသည္ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾကေသာ စကားမ်ားကုိ ၾကားေနရ၏။ ထုိအခါ ယင္းရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေျပာစကားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ထုိနတ္သားသည္ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား အေပၚတြင္ ယုံမွားသံသယ ျဖစ္လာ၏။ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေျပာဆုိေသာ စကားမ်ားကား “ငါစားသည္၊ ငါေသာက္သည္၊ ငါအိပ္သည္၊ င့ါပစၥည္း၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့သပိတ္၊ ငါ့သကၤန္း” ဤသုိ႔စသည္ျဖင့္ အတၱစဲြ ငါ၊ ငါဟူေသာ စကားမ်ားျဖစ္သတည္း။ ထုိစကားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ နတ္သားသည္ ေတြးမိလာ၏။ “အစက ဤကုိယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ရဟႏၲာဟု ငါမွတ္ထင္ခဲ့သည္။ ရဟႏၲာတုိ႔မည္သည္ ငါ၊ ငါဟူ၍ အတၱစဲြႏွင့္စပ္ေသာ စကား၊ အတၱစဲြမကင္းေသာ စကားကုိ ဆုိၾက၊ ေျပာၾကရာသေလာ၊ မဆုိမေျပာရာသေလာ”ဟု သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာေတြးေတာ ဒိြဟသံသယ ျဖစ္လာသည္။

တစ္ေန႔သ၌ ထုိနတ္သားသည္ မိမိ၏ ယုံမွားသံသယ ကင္းပျခင္းငွါ ဘုရားအထံေတာ္သုိ႔ ခ်ည္းကပ္ၿပီး ထုိျပႆနာရပ္ကုိ တင္ျပေလွ်ာက္ထားကာ ေမးျမန္းျခင္းျပဳေလ၏။
ေမး= လူနတ္ျဗဟၼာတုိ႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အၾကင္ရဟန္းသည္ ရဟႏၲာဆုိပါက၊ ရဟန္းကိစၥ ၿပီးစီးေသာ ပုဂၢဳိလ္မွန္ပါက၊ အာသေ၀ါ ကုန္ခမ္းၿပီး ျဖစ္ပါက၊ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း မရွိေသာ ေနာက္ဆုံး ခႏၶာ၀န္ အတၱေဘာရွိသည္ ဆုိပါက ထုိရဟန္းသည္ “အဟံ ၀ဒါမိ- ငါေျပာသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အဟံ ပိ၀ါမိ- ငါေသာက္၏ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မမစီ၀ရံ- ငါ့သကၤန္းဟူ၍ လည္းေကာင္း“ အတၱစဲြ ငါဟူေသာ စကားကုိ ဆုိရာပါသေလာ။

ေျဖ= အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား… မွတ္သားေလာ့။ အၾကင္ရဟန္းသည္ ကုန္ၿပီးေသာ အာသေ၀ါတရား ေလးပါးလည္းရွိ၏။ ၿပီးၿပီးေသာ ရဟန္းကိစၥ ၁၆ပါးလည္း ရွိ၏။ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶ ေနျခင္းမရွိေသာ ေနာက္ဆုံး ခႏၶာ၀န္ကုိလည္း ေဆာင္၏။ ထုိရဟန္းသည္ အဟံ ၀ဒါမီတိပိ- ငါေျပာသည္၊ ငါဆုိသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မမံ-ငါ့ကုိ၊ ပေရ- တစ္ပါးေသာ သူတုိ႔က၊ ၀ဒႏၲီတိပိ- ေျပာကုန္သည္၊ ဆုိကုန္သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေျပာဆုိေပရာသည္။ ခႏၶာေလာက၌ လိမၼာေသာ ရဟန္းကား လူ႔ေ၀ါဟာရ၊ လူ႔အသုံးအႏႈန္းကုိ သိေတာ္မူ၏။ သိေသာေၾကာင့္ ေလာကေ၀ါဟာမွ်ျဖင့္ ဆုိရာသည္၊ ဆုိႏုိင္ေပသည္၊ ဆုိေကာင္းသည္ မွတ္ရာ၏။

အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား… ငါထင္ရွားစြာ ဆုိဦးအံ့။ ခႏၶာငါးတုိ႔သည္ သြားကုန္၏၊ စားကုန္၏၊ ရပ္ကုန္၏၊ ေနကုန္၏၊ ခႏၶာငါးပါးတုိ႔သည္ အိပ္ကုန္၏၊ ေသာက္ကုန္၏ဆုိခဲ့ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဤသကၤန္းကား ခႏၶာငါးပါး၏ သကၤန္းတည္း၊ ဤသပိတ္ကား ခႏၶာငါးပါး၏ သပိတ္တည္းဟု ဤသုိ႔ေသာ ေ၀ါဟာရျဖင့္ ဆုိျခင္း၊ ေျပာျခင္း၊ သုံးႏႈန္းျခင္း ျပဳခဲ့သည္ရွိေသာ္ ေလာကေ၀ါဟာရ အစဥ္အလာ ေျပာ႐ုိးဆုိ႐ုိး လူ႔အသုံးအႏႈန္း ပ်က္ေလ၏။

အခ်င္းဒါယကာနတ္သား… ယင္းသုိ႔ ခႏၶာငါးပါး သြားသည္၊ ခႏၶာငါပါးစားသည္ စသည္ျဖင့္ မဆုိဘဲ လူ႔ေ၀ါဟာရ၊ လူ႔အသုံးအႏႈန္းျဖင့္သာလွ်င္ (လူ႔ေ၀ါဟာရႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေသာ စကားျဖင့္) ရဟႏၲာသည္ ဆုိေပရာ၏။ ေလာကေ၀ါဟာရ လူ႔အသုံးအႏႈန္း မပ်က္ေစျခင္းငွါ၊ နားလည္ေစျခင္းငွါ “ငါသြားသည္၊ ငါစားသည္၊ ငါ့သကၤန္းဟူ၍ ဘုရားပေစၥက ဗုဒၶါတုိသည္လည္း ဆုိကုန္၏။ ရဟႏၲာတုိ႔သည္လည္း ဆုိေပကုန္၏။ အတၱစဲြဟူ၍ ဆုိသည္မဟုတ္။
(သဂါထာ၀ၢသံယုတ္၊ ပါဠိ၊ အ႒ကထာ)

မွတ္ခ်က္။ ၊ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ၏ “ဗုဒၶကုိယ္တုိင္ ေျဖၾကားခဲ့ရေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ ျပႆနာမ်ား ေပါင္းခ်ဳပ္“ စာအုပ္မွ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

Read more »

သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ…

“ပါရမီနဂုိ၊ မရွိလုိက၊ ကုသုိလ္သုစ႐ုိက္၊ မေဟာထုိက္တည့္၊
သူမုိက္တိရစၧာန္၊ နိဗၺာန္စကား၊ အလြန္ခါး၏၊ နားပါးမ၀င္၊ မၾကားခ်င္ဘူး၊
သိျမင္မဲ့စြာ၊ လူယုတ္မာအား၊ ျခင္းရာေကာင္းဆုိး၊ ေၾကာင္းက်ိဳးတရား၊ မေဟာၾကားရာ၊
ေဟာမိပါက၊ အျပစ္ရ၏။“
(မန္လည္ဆရာေတာ္)

မဃေဒ၀လကၤာ ဆုံးမစာမ်ားကုိဖတ္ရင္း အထပ္ပါစာပုိဒ္ေလးကုိ အထူးသတိထားမိလုိက္၏။ သတိျပဳမိသည္ ဆုိသည္ထက္ စာေရးသူတုိ႔၏ ဘ၀အေျခအေနျဖင့္ တုိက္ဆုိင္ခ်ိန္ထုိး စဥ္းစားမိသည္ဆုိက ပုိ၍သင့္ေလ်ာ္၏။ စာေရးသူတုိ႔သည္ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္၍ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဆက္ဆံေနရ၏။ စ႐ုိက္ေပါင္းစုံသည့္ ဒကာ၊ဒကာမမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေနရ၏။ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ အမ်ားဆုိင္ျဖစ္၍လည္း မည္သူဟူ၍ သီးျခားခဲြၿပီး ဆက္ဆံ၍ မရေပ။ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ ပင့္ဖိတ္ေလွ်ာက္ထား ဆက္ကပ္လာလွ်င္ ခ်ီးေျမွာက္လက္ခံ ေဟာၾကားဆုံးမ ေပးရ၏။ ထုိအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စ႐ုိက္ရွိသည့္ လူမ်ားၾကားတြင္ အခ်ိဳ႕ကား ဆုံးမလြယ္၏။ အခ်ိဳ႕ကား ဆုံးမရခက္၏။ အခ်ိဳ႕ကား လြယ္သည္လည္းမဟုတ္ ခက္သည္လည္းမဟုတ္သည့္ ၾကားလူမ်ားျဖစ္ေန၏။ အခ်ိဳ႕ကား အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမေသာ္ နာခံလြယ္၏။ အခ်ိဳ႕ကား အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံမေျပာဆုိမွသာ လုိက္နာက်င့္သုံး၏။ အခ်ိဳ႕ကား ေခ်ာ့တစ္ခါ ေျခာာက္တစ္လွည့္ သြန္သင္ျပရ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အႏုနည္း၊ အၾကမ္းနည္း၊ ေခ်ာ့တစ္ခါ ေျခာက္တစ္လွည့္ မည္သုိ႔ပင္ ဆုံးမေျပာဆုိ ေဟာေျပာေပးေသာ္လည္း နားမ၀င္လွေပ။ ဆုံးမ၍ ခက္လွေပ၏။ ေနာက္ဆုံး ထုိသူမ်ားအား ဆုံးမေျပာဆုိသည့္ ဆရာပင္ လက္ေလွ်ာ့လုိက္ရ၏။ လက္မေလွ်ာ့၍လည္း မရေပ။ ၾကာလွ်င္ထုိဆုံးမရ ခက္သူမ်ားအား အကုသုိလ္အျပစ္သာ ပုိ၍ႀကီးလာ ႏုိင္စရာ ရွိေပေတာ့၏။ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး ဆုံးမသကဲ့သုိ႔ပင္ ထုိသူမ်ားမွာ ပါရမီဓာတ္ခံ မရွိသူမ်ား၊ သဒၶါတရားဓာတ္ခံ မရွိသူမ်ား ျဖစ္ဟန္တူေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုံးမသြန္သင္၍ မရေတာ့သည့္အဆုံး မိမိကုိယ္ကုိသာ သက္ေသာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ ေနလုိက္ရေတာ့၏။ “သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ- သူ႔ထုိက္နဲ႔ သူ႔ကံပဲ ရွိပါေစေတာ့…“ဟုသာ ဥေပကၡာ ျပဳလုိက္ရေတာ့၏။


မွန္၏။ ေလာကတြင္ ထုိကဲ့သုိ႔ ဆုံးမရခက္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိ၏။ မၾကာမၾကာလည္း ဆုံဖူးပါ၏။ မည္မွ်ပင္ ေျပာဆုိဆုံးမေစကာမူ နားမ၀င္ဘဲ ျဖစ္ေနသူမ်ားရွိ၏။ လူ႔ေလာကတြင္ လူအခ်င္းခ်င္း မဆုံးမႏုိင္သျဖင့္ ဘုန္းႀကီးရဟန္းသံဃာ ဆုံးမလွ်င္ကား နားေထာင္ေကာင္း၏ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ ဘုန္းႀကီးထံအပ္ႏွံ ဆုံးမေစၾကသည္လည္း ရွိ၏။ ပင္ကုိယ္က ပါရမီဓာတ္ခံ မရွိသျဖင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ဆုံးမလည္း မရလွေပ။ ေရွ႕တြင္ကား နာခံသေယာင္ ရွိေသာ္လည္း ကြယ္ရာေရာက္လွ်င္ လုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္ၾကေတာ့၏။ ထုိသုိ႔ေသာ သူမ်ားကုိ မ်ားမ်ားႀကဳံမိသည့္အခါ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ေတာ္မူသကဲ့သုိ႔ပင္ ေဟာေျပာဆုံးမမိသူပင္ အျပစ္ျဖစ္ေလေတာ့၏။ “ဘုန္းႀကီးက ေနရာတကာပါတယ္…၊ လူ႔ကိစၥ၀င္ပါတယ္…၊ လူ႔ေလာကအေၾကာင္း နားမလည္းဘူး..“ စသည္ျဖင့္ ဘုန္းႀကီးကုိပင္ အျပစ္ျမင္လာတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဆုံးမေဟာေျပာေပးၾကသည့္ ဆရာသမားမ်ားမွာ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ သူမ်ားေၾကာင့္ “သူထုိက္နဲ႔ သူ႔ကံရွိေစေတာ့“ဟု ဥေပကၡာ ျပဳလုိက္ရေလေတာ့၏။

အမွန္အားျဖင့္ ဥေပကၡာျပဳသည္ဟူသည္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ေစေတာ့ဟူေသာ အဆုိးျမင္သေဘာျဖင့္ လစ္လ်ဴ႐ႈပစ္လုိက္ျခင္း မဟုတ္။ ထုိသူကုိ အမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္လည္းမျဖစ္၊ ကုသုိလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ေနလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ “ကုသုိလ္မရခ်င္ ေနပါေစ အကုသုိလ္ေတာ့ အျဖစ္မခံေတာ့”ဟူေသာ သေဘာျဖင့္သာ ေနလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ မုန္း၍မဟုတ္။ ထုိ႔အတူ ခ်စ္၍လည္းမဟုတ္ေပ။ မိမိကုိယ္ကုိ အျပစ္အျဖစ္မခံေတာ့ဘဲ ေနလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။

စင္စစ္ ေလာကတြင္ လုပ္၍မရသည့္ အရာမ်ား မ်ားစြာရွိ၏။ ထုိမရသည့္အရာမ်ားကုိ မရရေအာင္ လုိက္လုပ္ေနလွ်င္ လုိက္လုပ္သူပင္ ပင္ပန္းၿပီး အျပစ္ျဖစ္ေစတတ္၏။ အနႏၲစြမ္းအားရွင္ျဖစ္သည့္ အႏႈိင္းမဲ့ ျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္ သတၱ၀ါအားလုံးကုိ ကယ္တင္ေခ်ခၽြတ္ မသြားခဲ့ေပ။ ပါရမီရွိသည့္ ကၽြတ္ထုိက္သည့္ သတၱ၀ါမ်ားကုိသာ ကယ္တင္သြားေတာ္မူခဲ့၏။ ဘုရားရွင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူလာျခင္းသည္ပင္ ကၽြတ္ထုိက္သည့္ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ခၽြတ္သြားရန္အတြက္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ဘုရားရွင္သည္လည္း ဆုံးမေျပာဆုိ ေဟာေျပာ၍ ရသည့္သူမ်ားကုိသာ ေဟာေျပာဆုံးမ သြားေတာ္မူခဲ့၏။ မရသည့္သူမ်ားကုိကား ဥေပကၡာတရားျဖင့္သာ ေနေတာ္မူသြားခဲ့၏။ ဗုဒၶသည္ မဟာက႐ုဏာရွင္ မွန္ေသာ္လည္း ေျပာဆုိဆုံးမ ေခ်ခၽြတ္ရမည့္ သူမ်ားကုိသာ ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူသြား၏။ အားလုံးအေပၚ သနားက်င္နာေတာ္မူေသာ္လည္း ေဟာေျပာ၍ မရႏုိင္သူကုိကား အခ်ိန္ကုန္ မခံေတာ့သည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာဟူေသာ အက်င့္တရားကုိ လက္ကုိင္က်င့္သုံးရန္ တပည့္သာ၀ကမ်ားအား ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္တူေပ၏။ သတၱ၀ါမ်ားတြင္ မိမိႏွင့္ တန္းတူသူမ်ားကုိ ေမတၱာထားၿပီး ဆက္ဆံ၊ မိမိေအာက္ နိမ့္က်သူမ်ားကုိ က႐ုဏာတရားျဖင့္ ဆက္ဆံ၊ မိမိထက္သာသူမ်ားကုိ မုဒိတာ တရားျဖင့္ ဆက္ဆံ၊ မည္သုိ႔မွ ဆက္ဆံ၍ မရသူမ်ားကုိ ဥေပကၡာျဖင့္သာ ေနလုိက္ၾကရန္ ညြန္ျပေတာ္မူခဲ့၏။

ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ထုိသုိ႔က်င့္သုံးသြား၏။ အခါတစ္ပါး ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျမင္းမ်ားကုိ ဆုံးမသြန္သင္ ေပးေနသည့္ ေကသိျမင္းဆရာႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ၏။ ထုိသုိ႔ ေတြ႕ဆုံသည့္အခါ ဗုဒၶက ျမင္းဆရာႀကီးအား ျမင္းမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆုံးမေၾကာင္း ေမးေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ ျမင္းဆရာႀကီးက “အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမရန္လုိအပ္သည့္ ျမင္းမ်ားကုိ အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမၿပီး အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမမွရသည့္ ျမင္းမ်ားကုိ အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမကာ အႏုအၾကမ္း မည္သုိ႔မွ် ဆုံးမ၍ မရသည့္ ျမင္းမ်ားကုိကား သတ္ပစ္ေၾကာင္း“ ေလွ်ာက္ထား၏။ တစ္ဖန္ျမင္းဆရာက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေနျဖင့္ တပည့္သာ၀ကမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆုံးမေတာ္မူပါသနည္းဟု ဘုရားရွင္၏ ဆုံးမသြန္သင္မႈကုိ ေမးေလွ်ာက္၏။ ျမတ္ဗုဒၶက “ငါဘုရားသည္လည္း ျမင္းဆရာႀကီးကဲ့သုိ႔ပင္ အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမရမည့္ သူမ်ားကုိ အႏုနည္းျဖင့္ ဆုံးမၿပီး အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမရမည့္သူမ်ားကုိ အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမကာ အႏုနည္း အၾကမ္းနည္းျဖင့္ မည္သုိ႔မွ် ဆုံးမ၍ မရသူမ်ားကုိ သတ္ပစ္ေၾကာင္း” မိန္ေတာ္မူ၏။ ေကသိျမင္းဆရာႀကီးမွာ ဘုရားရွင္က သတ္ပစ္သည္ဟူေသာ စကားကုိ ၾကားသျဖင့္ အလြန္တုန္လႈပ္သြားၿပီး “အရွင္ဘုရားက ဆုံးမ၍ မရသည့္သူကုိ သတ္ပစ္သည္ဆုိျခင္းမွာ မည္သုိ႔မွ် နားမလည္ေၾကာင္း အဓိပၸါယ္လည္း မရွိေၾကာင္း” အျပစ္ဆုိေလ၏။ ထုိအခါ ဘုရားရွင္က “ငါဘုရားက ဆုံးမ၍ မရသည့္သူမ်ားကုိ သတ္ပစ္သည္ဆုိသည္မွာ အသက္ကုိ သတ္ပစ္ျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ဥေပကၡာ ျပဳလုိက္ျခင္းကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူလုိက္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ ဘုရားရွင္သည္လည္း မည္သုိ႔မွ် ဆုံးမ၍ မရသူမ်ားကုိ ဥေပကၡာျပေတာ္မူေလ့ ရွိေၾကာင္း ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါ၏။

ဤေနရာတြင္ ဘုရားရွင္ သုံးေတာ္မူသည့္ သတ္ပစ္ျခင္းဟူေသာ စကားတစ္ခြန္းကုိ အထပ္ထပ္ စဥ္းစားၾကည့္ရန္ လုိအပ္၏။ ဆုံးမ၍ မရသည့္သူမ်ားကုိ ဗုဒၶသည္ ဥေပကၡာျပဳလုိက္၏။ ဗုဒၶ၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းသည္ သတ္ပစ္ခံရျခင္း ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ေလာကတြင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ ဆရာသမား မိဘမ်ားစသူတုိ႔၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းကုိ ခံရသူမ်ား၏ ဘ၀သည္ အသတ္ခံလုိက္ရသည္ႏွင့္ တူ၏။ မိမိအား အေကာင္းအဆုံး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးကုိ ေျပာဆုိဆုံးမ သြန္သင္ျပသမည့္သူ မရွိေတာ့သည့္ ဘ၀သည္ ေတြးၾကည့္႐ုံျဖင့္ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏။ ဥေပကၡာအျပဳခံရသူ တစ္ေယာက္သည္ လမ္းေပ်ာက္သြားသည့္ သူတစ္ေယာက္ႏွင့္သာ တူေပေတာ့၏။ မိမိဘာလုပ္လုပ္ မည္သူမွ် တည့္မတ္ေပးမည့္သူမရွိ၊ လမ္းညႊန္ေပးမည့္သူမရွိ၊ အႀကံျပဳေပးမည့္သူမရွိ၊ အမွားအမွန္ ခဲြျခားေပးမည့္သူမရွိျဖင့္ ညဥ့္သန္းေခါင္ယာမ္ အလြန္ေမွာင္မုိက္သည့္ လိႈင္ဂူထဲတြင္ ေရာက္ေနသူႏွင့္သာ တူေနေပေတာ့၏။ “ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကလ်ာဏမိတၱဟူေသာ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းကုိ အမွီျပဳမွသာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္”ဟု ဆုိ၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ထုိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းကုိ ခံရသူသည္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးမွ လဲြေခ်ာ္ေနသူသာ ျဖစ္ေနေပေတာ့၏။ ရရွိလာသည့္ ဘ၀အခုိက္တြင္ ေလာကသားတုိ႔၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္းကုိ ခံရသူ၏ ဘ၀သည္ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းလွေပေတာ့၏။ အရွင္လတ္လတ္ ဘ၀ေသေနသူႏွင့္သာ တူေနေပေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ ဆုိးသြင္းသူျဖစ္ေနေသာ္လည္း ဥေပကၡာ အျပဳခံရသူ မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွေပ၏။

ဤေနရာတြင္ စာေရးသူ တင္ျပလုိသည္မွာ ဥေပကၡာျပဳလုိက္ျခင္းႏွင့္ ဥေပကၡာ အျပဳခံရျခင္းတုိ႔၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပင္ ျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မည္သုိ႔ပင္ ျပဳျပင္သြန္သင္ ဆုံးမေသာ္လည္း မရသည့္သူမ်ား ရွိ၏။ ထုိသူမ်ားကုိ မရရေအာင္ အပင္ပန္းခံၿပီး ႀကိဳးစားေနလွ်င္ မိမိသည္သာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ၿပီး အကုသုိလ္ အျပစ္ေတြသာ တုိးပြားလာေစတတ္၏။ ထုိအေျခအေနတြင္ မိမိကုိယ္ကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး မိမိပါ အကုသုိလ္ အျဖစ္ခံသင့္ မသင့္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားသင့္လွ၏။ စင္စစ္ ယခုဘ၀တြင္သာ အတိတ္ကံ တစ္ခုခုေၾကာင့္ လာေရာက္ပတ္သက္ ေတာ္စပ္ေနရေသာ္လည္း ဘ၀သံသရာခရီးသုိ႔ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသည့္အခါ မိမိလမ္း မိမိေလွ်ာက္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ အေဖ၊ အေမ၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မ၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း တုိ႔သည္ကား ထုိသူတုိ႔ ျပဳသည့္ကံအတုိင္းသာ ဆက္ေလွ်ာက္သြားၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိလမ္း မိမိေလွ်ာက္စဥ္အတြင္း သူတစ္ပါးကုိ အမွီျပဳ၍ မိမိပါ နစ္မြန္းႏုိင္လာလွ်င္ ထုိသူကုိလည္း ဥေပကၡာျပဳလုိက္ရန္ လုိအပ္ေပ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ ထုိျပဳျပင္ သြန္သင္၍ မရသူကုိ အမွီျပဳ၍ ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္ အကုသိုလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ေနလုိက္ၾကရန္သာ ျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ဥေပကၡာျပဳလုိက္သျဖင့္ အျပဳခံရသူသည္ ေနာင္တရၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သြားတတ္သည္လည္း ရွိ၏။ ထုိအခါ ဥေပကၡာျပဳလုိက္ျခင္းသည္ ေကာင္းသည့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစျပန္၏။ ေသခ်ာသည္မွာ ဥေပကၡာျပဳလုိက္သျဖင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

တစ္ဘက္တြင္ ဥေပကၡာ အျပဳခံရသူမ်ား စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္မ်ား၊ သတိျပဳရမည့္ အခ်က္မ်ားမွာလည္း အလြန္မ်ားလွ၏။ ေနရသည့္အခုိက္ ခဏတာတြင္ မေကာင္းသည့္လုပ္ရပ္ ဆုိးသြင္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္သာ ေနသြားၾကမည္လားဟု မိမိကုိယ္ကုိ သုံးသပ္ရန္လုိအပ္၏။ ဥေပကၡာ အျပဳခံရေလာက္သည္အထိ မိမိအေျခအေနကုိ အျဖစ္ခံမည္လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ရန္လုိအပ္၏။ စာေရးသူ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွိစဥ္က ဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္က သူ႔အမ်ိဳးသားႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကုိ ေလွ်ာက္ဖူး၏။ အမ်ိဳးသားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေလ့ရွိေၾကာင္း ေျပာျပ၏။ ထုိအခါ စာေရးသူက “ဒီလုိဆုိရင္ ဒကာမႀကီးရဲ႕ အမ်ိဳးသားကုိ သူ႔ထုိက္နဲ႔ သူကံပဲလုိ႔ သေဘာထားၿပီး ဥေပကၡာျပဳၾကည့္ပါ“လုိ႔ ေျပာျဖစ္လုိက္၏။ ဒကာမႀကီးကား သူ႔အမ်ိဳးသားကုိ “ဘုန္းဘုန္းကေတာင္ ရွင့္ကုိဒီလုိ ေျပာေနတယ္“လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္သျဖင့္ ထုိဒကာႀကီး အလြန္တုန္လႈပ္သြားၿပီး သူ႔ရဲ႕အမူအက်င့္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္လဲသြားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ဖူး၏။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ အသိရွိသူမ်ားမွာ အမွန္တကယ္ ဥေပကၡာျပဳခံရျခင္းကုိ မဆုိထားဘိ စကားသံမွ်ျဖင့္ပင္ ေၾကာက္သြားတတ္၏။ အမွန္လည္း ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ မေကာင္းေသာ္လည္း ဥေပကၡာအျပဳခံရသည္အထိ မိမိတုိ႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားကုိ အျဖစ္မခံသင့္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိရေသာ္ ေလာကတြင္ ေကာင္းသူမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ မေကာင္းသူမ်ားလည္း ရွိ၏၊ ျပဳျပင္၍ ရသူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ မည္သုိ႔မွ် ျပဳျပင္ေျပာဆုိ ဆုံးမ၍ မရသူမ်ားလည္း ရွိသျဖင့္ မရသည့္အရာကုိ အတင္းရေအာင္ လုပ္ယူမည့္အစား မိမိကုိယ္ကုိသာ သင့္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားသင့္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါရမီဓာတ္ခံ မရွိသူ၊ မေကာင္းသည့္ စ႐ုိက္ျဖင့္ ေမြးဖြားလာသူ၊ မည္သုိ႔ပင္ ေကာင္းေအာင္ေျပာေသာ္လည္း နားမ၀င္သူ၊ အသိဉာဏ္ပညာ မရွိဘဲ မုိက္မဲသူ စသူစသူတုိ႔သည္ နိဗၺာန္စကား၊ သူေတာ္ေကာင္းစကား အဘယ္မွ်ပင္ ႀကိဳးစားေျပာၾကား ေပးေနေသာ္လည္း နာယူမႈမရွိ၊ လက္ခံမႈမရွိသည့္အျပင္ မိမိကုိပင္ အျပစ္ျမင္လာတတ္သျဖင့္ မရသည့္အရာမ်ားတြင္ အကုသုိလ္အျပစ္ ျဖစ္ေနမည့္အစား မိမိကုိယ္တုိင္သာ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစရန္ “သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ“ဟုသာ သေဘာထားလုိက္သင့္ပါေၾကာင္း…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား