နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၃၀)

ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ဝိညာဥ္ျပႆနာ

ဒကာတစ္ေယာက္က ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ 
အရွင္ဘုရား လူတစ္ေယာက္ ေသျပီးရင္ေနာက္ဘ၀တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္းကူးေျပာင္းတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ၀ိညာဥ္ဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ဆိုတယ္။ တပည့္ေတာ္နားမလည္တာက နာေရးေတြမွာေတြ႔ရတဲ့ လိပ္ျပာေခၚတယ္ဆိုတာပါပဲ။ အသုဘခ်တဲ့ေန႔မွာ ေသသူရဲ႕လိပ္ျပာကို အိ္မ္ကိုေခၚလာရတဲ့ အေလ့တစ္ခု ကိုလုပ္ၾကတယ္။ လိပ္ျပာေခၚလာတဲ့သူက စကားမေျပာရဘူး ေနာက္လွည့္ မၾကည့္ရဘူးလို႔ေျပာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အဲ့လိုလုပ္ရတာလည္းဆိုတာရယ္၊ လိပ္ျပာ တကယ္ေခၚလို႔ရသလားဆိုတာ တပည့္ေတာ္သိခ်င္ပါ တယ္ဘုရား။ ဒီဘက္ဘ၀ေသတာနဲ႔ ေနာက္ဘ၀တစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ေသသူရဲ႕၀ိညာဥ္ကို ဘယ္လိုေခၚလို႔ရလည္းဆိုတာကို တပည့္ေတာ္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ စစ္စစ္တစ္ေယာက္ပါ။ ခုလိုေမးတာ တရားေတာ္ေတြကို မယံုလို႔မဟုတ္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္ မသိေသးတာ သိခ်င္တာ၊ အျမင္မွားေနတာကို အမွန္ရခ်င္တာပါဘုရား။ ဆုိၿပီး သူကေလွ်ာက္ပါတယ္။ 
ဟုတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဒီအယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အယူလဲြ၊ အမွတ္လဲြ၊ နားလည္မႈလဲြေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ေသသြားရင္ ဝိညာဥ္ကေနာက္ဘဝကုိ ကူးသြားတယ္ဆုိတာလည္း ယုံၾကည္ေနၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ေသတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုုဒၶဘာသာ အလုုိအရေတာ့ ႐ုပ္ဇီဝိတလုုိ႔ေခၚတဲ့ ႐ုပ္သက္နဲ႔ နာမ္ဇီဝိတလုုိ႔ ေခၚတဲ့ နာမ္သက္ခ်ဳပ္သြားတာကုုိ ေသတာလုုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသသြားတယ္ဆုုိတာ အဲဒီလုုိ နာမ္႐ုုပ္ခ်ဳပ္သြားတာကုုိ ဆုုိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ ထင္ေနသလုုိ ႐ုုပ္သာေသၿပီး ဝိညာဥ္က မေသဘဲ တျခားဘဝ ကူးေျပာင္းသြားတယ္ဆုုိတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ဗုုဒၶဘာသာ အယူအဆမွာ ဝိညာဥ္ဆုုိတာလည္း မရွိပါဘူး။ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အဲဒီနာမ္သက္၊ ႐ုပ္သက္ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳက္တည္း ဘဝတစ္ခုုကုုိ ကူးေျပာင္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိညာဥ္လိပ္ျပာ မရွိရင္ဘာက ကူးသြားတာလဲလုုိ႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ကံစြမ္းေတြက ဘဝသစ္ကုုိ ပုံေဖာ္ၿပီး ကူးေျပာင္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေသခင္ ျပဳလုုပ္ထားတဲ့ ကုသုုိလ္ကံ၊ အကုုသုုိလ္ကံေတြရဲ႕ အစြမ္းေတြနဲ႔ ေကာင္းကံေတြ လုုပ္တဲ့သူေတြဟာ ေကာင္းတဲ့သုုဂတိ ဘုုံေတြမွာ ျပန္ျဖစ္တာျဖစ္ၿပီး မေကာင္းကံေတြ လုုပ္တဲ့သူေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ ဒုဂၢတိဘုုံေတြမွာ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ ကံစြမ္းေတြနဲ႔ ဘဝအသစ္ကုုိ ျဖစ္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ဘဝတစ္ခုု ခ်ဳပ္သြားတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဘဝတစ္ခုုမွာ ခ်က္ခ်င္းသြားျဖစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားမွာ ဟုုိမွာေနတာ၊ ဒီမွာေနတာ၊ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနမွ ထြက္သြားတာ၊ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနမွ ကၽြတ္သြားတာ စတာေတြ မရွိပါဘူး။
တစ္ခါတေလ တစ္ခ်ိဳ႕သတၱဝါေတြဟာ ေသၿပီးေနာက္မွာ မိမိတုုိ႔နဲ႔ သက္ဆုုိင္တဲ့ ဝန္းက်င္နားမွာ တစ္ခုုခုု ပုုံရိပ္ျပတာတုုိ႔၊ အသံျပဳတာတုုိ႔ စသျဖင့္ လုုပ္ျပတတ္တာေတြ ရွိၿပီး သူ႔အတြက္ ကုုသုုိလ္လုုပ္ အမွ်ေပးေဝၿပီးမွာ ေပ်ာက္သြားတာမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာေတြဟာလည္း ဘဝကူးေရးအတြက္ ၾကားခံအေနနဲ႔ ဝိညာဥ္လိပ္ျပာ ပုုံစံမ်ိဳးမဟုုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ေသၿပီးၿပီးခ်င္း ဘဝအသစ္တစ္ခုုမွာ ျဖစ္သြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခါနီးမွာ အစဲြတစ္ခုုခုုေၾကာင့္ ေသသြားတဲ့ သတၱဝါေတြဟာ ေပတဆုုိတဲ့ တေစၦ၊ သရဲ၊ ၿပိတၱာ၊ နာနာဘာဝလုုိ ဘဝမ်ိဳးမွာ သြားျဖစ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လိပ္ျပာေကာင္ေလး၊ ဝိညာဥ္ေကာင္ေလး အေနနဲ႔ လွည့္လည္ေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳး မဟုုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီ ၿပိတၱာဘဝကေန က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕ ကုုသုုိလ္အဖုုိ႔ကုုိ အမွ်ရၿပီး ေနာက္ထပ္ဘဝ အသစ္ကုုိ ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ ဒီလိုတေစၦသရဲ ၿပိတၱာဘဝက လြတ္သြားျခင္း သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ တစ္ဘဝကေန တစ္ဘဝကုိ ကူးေျပာင္းသြားတာဟာ ကံစြမ္းေတြပဲ ျဖစ္ၿပီး ဝိညာဥ္က ကူးသြားတာ မဟုုတ္ပါဘူး။
ဆုိေတာ့ကား ေမးခြန္းရွင္ေျပာသလုိ နားေရးေတြမွာ လိပ္ျပာေခၚတာ၊ အုုိးခဲြတာ စတာေတြဟာ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ေရွး႐ုိးအယူအဆေတြလုုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လည္း လိပ္ျပာဆုုိတာ မရွိသလုုိ၊ မရွိတဲ့ လိပ္ျပာဆုုိတာလည္း ေခၚလုုိ႔ရတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ တကယ္လုုိ႔ တုုိက္တုုိက္ဆုုိင္ဆုုိင္ အဲဒီလုုိ လုုပ္ခဲ့လုုိ႔ အိမ္မွာ ထူးျခားမႈျဖစ္တာ၊ အသံျပဳတာ၊ အနံ႔နံတာ၊ ေျခာက္တာ စတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဒါဟာ လိပ္ျပာက သုုႆာန္က ပါလာတာမဟုုတ္ဘဲ ေပတဆုုိတဲ့ ၿပိတၱာဘဝက ေရာက္သြားတဲ့ ေသသူရဲ႕ ပုံရိပ္လုုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ေသသူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီလုုိ အ႐ုုိးစဲြေနတဲ့ ေရး႐ုုိးစဲြအယူအဆေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ေသသြားတဲ့ ႐ုုပ္ေကာင္ကုုိ သရဏဂံုတင္တာတုုိ႔၊ ေသသူကုုိ မီးမသၿဂိဳဟ္ခင္ သူႀကိဳက္တတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ျပင္ဆင္ၿပီး ေကၽြးတာတုုိ႔၊ ေသသူအတြက္ ဘာပစၥည္း၊ ညာပစၥည္း ထည့္ေပးတာတုုိ႔ စသျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေတြဟာ တကယ္ေတာ့ လဲြမွားေနတဲ့ ေရွး႐ုုိးစဲြ အယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုုဒၶဘာသာရဲ႕ အယူအဆ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ဘာမွမသိေတာ့ ဒီလုုိ လုုပ္ေပးရတယ္ထင္ၿပီး ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြက ဆက္လုုပ္ေနၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိလုုိ႔ေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။
ေသသူအတြက္ အေကာင္းဆုုံးနဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အရွိဆုုံး အလုုပ္က အဲဒီ ပုုဂၢိဳလ္ကုိ ရည္စူးၿပီး ကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈလုုပ္ အမွ်ေပးေဝျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ သုုံးရက္ေနမွ သရဏဂုုံတင္ၿပီး ကုုသုုိလ္လုုပ္ အမွ်ေဝတာတုုိ႔ ရက္လည္မွ ကုုသုုိလ္လုုပ္ အမွ်ေဝတာတုုိ႔ စတဲ့ အယူအဆေတြရွိေသးပါတယ္။ ဒီအတြက္ ရက္သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး အခ်ိန္မေရြး ေသသူအတြက္ ကုုသုုိလ္လုုပ္ အမွ်ေပးေဝႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရတာမရတာက ေသသူရဲ႕ ဘဝအသစ္နဲ႔၊ သာဓုုေခၚႏုုိင္မႈ၊ မေခၚႏုုိင္မႈနဲ႔ပဲ ဆုုိင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေသသူနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လဲြေနၾကတ့ဲ အလဲြေတြထဲမွာ ေမးခြန္းရွင္ေမးသလုုိ လိပ္ျပာေခၚတာတုုိ႔၊ ဝိညာဥ္ေခၚတာတုုိ႔ စတဲ့ အယူအဆ အလဲြေတြလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ဒါေတြဟာ ဘုုရားေဟာတဲ့ အယူအဆ၊ ဗုုဒၶဘာသာရဲ႕ အယူအဆ မဟုုတ္ဘဲ လဲြမွားေနတဲ့ ေရွး႐ုုိးစဲြ အယူအဆမ်ားပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အေမးၾကည့္ၿပီး အေျဖညႇိကာ လဲြေနတဲ့အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပအပ္တယ္။။
ေမတၱာျဖင့္

မနာပဒါယီ အ႐ွင္ဝိစိတၱ

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား