ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ (သုိ႔) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ႏွင့္ ပ႒ာန္း…

ဗုဒၶဘာသာမ်ား ယုံၾကည္လက္ခံထားၾကသည့္ အယူ၀ါဒမ်ားတြင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ၀ါဒသည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္သကဲ့သုိ႔ အက်ိဳးတရားမွန္သမွ် အေၾကာင္းကင္း၍ မျဖစ္ဟူသည့္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာကုိ အေသအခ်ာ လက္ခံထားၾက၏။ မည္သည့္ကိစၥမဆုိ အေၾကာင္းတရားမ်ား ရွိေနၿပီး ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ပင္ အက်ိဳးတရား အေနျဖင့္ ျဖစ္ေပၚၾကရျခင္း ျဖစ္သည္ကုိ ေကာင္းစြာယုံၾကည္ ထားၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာမ်ား လက္ခံထားသည့္ ထုိအေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ နိယာမကုိ အျခားပရိယာယ္ျဖင့္ ေျပာလွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာ၊ ပ႒ာန္းဆက္ သေဘာအေနျဖင့္ ေျပာဆုိႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ဟူသည္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ သေဘာျဖစ္ၿပီး ပ႒ာန္းဆက္ေခၚ ပ႒ာန္းသည္လည္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈပင္ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပဋိစၥသမုပၸါဒ္၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာႏွင့္ ပ႒ာန၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာကား အနည္းငယ္ ကြာျခားလွ၏။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လာ အေၾကာင္းအက်ိး ဆက္စပ္မႈသည္ “ဒါေၾကာင့္ ဒါျဖစ္တယ္” ဆုိသည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္း သက္သက္ကုိသာ ထင္ရွားေစၿပီး ပ႒ာန၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈသည္ “ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ၿပီး အဲဒီလုိ ျဖစ္လာေအာင္ ဒီလုိအစြမ္းေတြနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳတယ္” ဆုိသည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္မႈ နိယာမတြင္ ေက်းဇူးျပဳေၾကာင္း အေၾကာင္းတရား၏ အေျခခံတရား၊ အစြမ္းသတၱိမ်ား၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ႏြယ္မႈတြင္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆက္ႏြယ္ေနသည္ဟူသည့္ ဆက္စပ္ပုံ အျခင္းအရာမ်ားအထိ ထင္ရွားေစသည့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ သေဘာကုိ ေဖာ္ညြန္းထား၏။ စာစကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းသည္ ပစၥည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ ပစၥယုပၸန္ဟူေသာ အက်ိဳးတရားတုိ႔၏ ဆက္ႏြယ္မႈကုိ ျပျခင္းျဖစ္ၿပီး ပ႒ာန္းနည္းသည္ ပစၥည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ ပစၥယုပၸန္ဟူေသာ အက်ိဳးတရားတုိ႔၏ ဆက္ႏြယ္မႈကုိသာမက ပစၥယသတၱိဟူေသာ ဆုိင္ရာအေၾကာင္းတရား တစ္မ်ိဳးစီ၏ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္ေသာ အစြမ္းသတၱိမ်ားအထိ ဆက္ႏြယ္မႈကုိ ျပေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းတုိ႔သည္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈကုိ ျပသည့္ ေဟာၾကားခ်က္ ဓမၼမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဟာၾကားပုံခ်င္း မတူညီသည့္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ဓမၼဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္တြင္ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ၊ သခၤါရ ပစၥယာ၀ိညာဏံ စသျဖင့္ ေဟားၾကားေတာ္မူထား၏။ သိသင့္သိထုိက္သည္ကုိ မသိ၊ မသိထုိက္သည္ကုိ သိေသာ အ၀ိဇၨာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ယခုဘ၀ ကုိယ္မႈ၊ ႏႈတ္မႈ၊ စိတ္မႈမ်ားႏွင့္ ေနာင္ဘ၀အတြက္ အက်ိဳး၀ိပါက္မ်ားကုိ ျပဳစီမံတတ္သည့္ သခၤါရဟူေသာ ကံတရားျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ သခၤါရဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ႏွင့္ ပစၥဳပၸန္၌ ျဖစ္ေသာ ၀ိပါက္စိတ္ဟူေသာ ၀ိညာဏ္ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ ၀ိညာဏ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ နာမ္႐ုပ္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ နာမ္႐ုပ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စကၡာယတန၊ ေသာတာယတန စေသာ အာယတန ေျခာက္ပါးတုိ႔ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ အာယတန ေျခာက္ပါးေၾကာင့္ စကၡဳသမၹႆ (မ်က္စိအေတြ႕)၊ ေသာတသမၹႆ (နားအေတြ႕)စေသာ အေတြ႕ေျခာက္ပါးဟူေသာ ဖႆျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ ဖႆဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စကၡဳသမၹႆဇာေ၀ဒနာ (မ်က္စိအေတြ႕ခံစားခ်က္)၊ ေသာတသမၹႆဇာေ၀ဒနာ စေသာ ခံစားမႈဟူေသာ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ ေ၀ဒနာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တဏွာဟူေသာ ေလာဘ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ တဏွာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စဲြလန္းမႈ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပါဒါန္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဥပပတၱိဘ၀တုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘ၀ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶဟူေသာ ဇာတိျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဇာတိဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အုိျခင္း၊ ေသျခင္း၊ စုိးရိမ္ပူပန္ျခင္း၊ ငိုေၾကြးျခင္း၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ ျပင္းစြာပူေဆြးျခင္းဟူေသာ ဇရာ၊ မရဏ၊ ေသာက၊ ပရိေဒ၀၊ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥပါယသတုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ပုံကုိ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာျဖင့္ ထင္ရွားေစေတာ္မူ၏။ ဤကား ပဋိစၥသမုပၸါနည္းအရ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈ အခ်ဳပ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္တြင္ ေဟတုပစၥေယာ၊ အာရမၼဏပစၥေယာ စသည္ျဖင့္ ပစၥည္းတရား (၂၄)ပါးကုိ အက်ဥ္းေဖာ္ျပၿပီး ေဟတုပစၥေယာတိ ေဟတူေဟတု သမၸယုတၱာနံ ဓမၼာနံ၊ တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ ေဟတုပစၥေယန ပစၥေယာ စသည္ျဖင့္ ပစၥည္း၊ ပစၥယုပၸန္၊ ပစၥယသတၱိ အေနအားျဖင့္ အက်ယ္ျပေတာ္မူထား၏။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ႏြယ္မႈတြင္ အက်ိဳးတရားျဖစ္ေပၚေၾကာင္း အေၾကာင္းတရား၏ အေထာက္အပံ့ တရားမ်ားကုိ ဆုိင္ရာအေၾကာင္းတရား အလုိက္ အစြမ္းသတၱိမ်ားျဖင့္ အထူးျပဳျပေတာ္မူ၏။ ပစၥယသတၱိေခၚ အေၾကာင္းတရားအား ေက်းဇူးျပဳေပးသည့္ အရာမ်ားကုိ အထူးျပေတာ္မူ၏။ ထုိပစၥယသတၱိမ်ားကုိ ယေန႔အေခၚ ပ႒ာန္း (၂၄)ပစၥည္းဟူေသာ အမည္ျဖင့္ မွတ္သားနားလည္ႏုိင္ေပ၏။

ဥပမာအားျဖင့္ ေဟတုပစၥည္းဟူေသာ ပ႒ာန္း၏ ေက်းဇူးျပဳပုံတြင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟဟူေသာ ဟိတ္ေျခာက္ပါးတုိ႔က ၎တုိ႔ႏွင့္ အတူတကြ ျဖစ္ဖက္ျဖစ္ေသာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္တရားတုိ႔ကုိ ၿမဲၿမံခုိင္ခန္႔ သန္စြမ္းေအာင္ ေက်းဇူးျပဳေပး ေထာက္ပံ့ေပးျခင္းကုိပင္ ေဟတုပစၥည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပ၏။ ဤေဟတုပစၥည္းအဖြင့္တြင္ ဟိတ္ေျခာက္ပါးဟူေသာ ပစၥည္းတရားသည္ အတူတကြ ျဖစ္ဖက္ျဖစ္သည့္ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္တရားတုိ႔အား ေဟတုသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေၾကာင္း ျပေတာ္မူ၏။ ယင္းအဖြင့္တြင္ ဟိတ္ေျခာက္ပါးသည္ အတူတကြျဖစ္ဖက္ တရားတုိ႔အား ေက်းဇူးျပဳေၾကာင္း အေၾကာင္းအက်ိဳးမွ်ကိုသာ ျပျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဟိတ္ေျခာက္ပါးက အတူျဖစ္ဖက္တရားမ်ားကုိ ေဟတုသတိၱျဖင့္ ၿမဲျမံခုိင္ခန္႔ေအာင္ ေက်းဇူးျပဳေၾကာင္း ေက်းဇူးျပဳပုံ အျခင္းအရာကုိပါ သတၱိတစ္ခုအျဖစ္ ျပေတာ္မူ၏။ ဤနည္းအတုိင္းပင္ အာရမၼဏပစၥည္း စသည္တုိ႔တြင္လည္း နည္းမွီနားလည္ ႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ပစၥည္း (၂၄)မ်ိဳးလုံး အေသးစိပ္ ေဖာ္ျပလွ်င္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔သြားမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဥပမာေလာက္သာ တင္ျပလုိပါ၏။ ဤ၌ အဓိကသိေစလုိသည္မွာ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာကုိ သိေစလုိရင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္တြင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ေပၚ ပုံသာမက ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ားအား ေထာက္ပံ့ေပးသည့္ ပစၥယသတၱိအထူးကုိပါ ျပေတာ္မူေၾကာင္း သေဘာေပါက္ေစလုိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းတုိ႔သည္ ႏွစ္ခုလုံးပင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္သြယ္ပုံကုိ ျပသည့္ တရားေဒသနာေတာ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သည္လည္း သူ႔နည္းႏွင့္သူ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ပုံကုိ ျပၿပီး ပ႒ာန္းသည္လည္း သူ႔နည္းႏွင့္သူ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ပုံကုိ ျပေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈမွာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္း သက္သက္ကုိသာ ေဟာၾကားေတာ္မူထားသည့္ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္ၿပီး ပ႒ာန္းေဒသနာ၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈမွာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းကုိသာမက ျဖစ္ပုံအျခင္းအရာ၊ ဆက္ႏြယ္ပုံ အျခင္းအရာ အစြမ္းသတၱိကုိပါ ေဟာၾကားေတာ္မူထားသည့္ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္တြင္ အ၀ိဇၨာကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ သခၤါရျဖစ္ေၾကာင္း၊ သခၤါရကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ၀ိညာဏျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ျဖစ္ပုံမွ်ေလာက္ကုိသာ ေဟာေျပာထားၿပီး မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ဆက္စပ္ပုံ အျခင္းအရာကုိ ေဟာၾကားထားျခင္း မရွိေၾကာင္း ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္တြင္ကား အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ပုံ ဆက္စပ္မႈႏွင့္တကြ မည္သုိ႔ေသာ တရားမ်ား၏ ေထာက္ပံ့မႈေၾကာင့္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဆက္စပ္သည္အထိ ဆက္စပ္ပုံအျခင္းအရာကုိပါ ထည့္သြင္းေဟာၾကားေတာ္မူေၾကာင္း ေဒသနာႏွစ္ခု၏ ကဲြျပားမႈကုိ သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈအပုိင္းတြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္သြယ္မႈႏွင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္လာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈတုိ႔ကုိ သီးသန္႔ေဟာၾကားေတာ္ မူထားသျဖင့္္ အခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရွင္မ်ားက သီးသန္႔အေနျဖင့္ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ ပညာရွင္မ်ားက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းကုိ ပ႒ာန္းနည္းႏွင့္ ေရာေႏွာကာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာတြင္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကုိပါ ထည့္သြင္းဖြင့္ဆုိၿပီး ပ႒ာန္းနည္းႏွင့္ ဆက္စပ္ပုံကုိပါ ဖြင့္ဆုိျပသေလ၏။ စင္စစ္အားျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ ပ႒ာန္းေဒသနာနည္းျဖင့္ နားလည္မွသာလွ်င္ အမွန္နားလည္ရာ ေရာက္ႏုိင္ေပ၏။ ပ႒ာန္းနည္းမပါဘဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ နားလည္သည္ဟုဆုိပါက အျပည့္အ၀ နားလည္မႈ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိၾက၏။

မည္သုိ႔ဆုိေစ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာတုိ႔သည္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈကုိ ေဖာ္ညြန္းေပးထားသည့္ သဘာ၀ဓမၼ ျဖစ္သည္ကား အမွန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေဟာၾကားသည့္ ေ၀ေနယ်မ်ားသုိ႔လုိက္၍ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ေဒသနာသည္ နည္းစနစ္တစ္ခု အေနျဖင့္ ကြဲျပားေနသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္ ဆုိလုိရင္းမွာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္ႏြယ္မႈ သေဘာကုိ သိေစလုိရင္း ျဖစ္၏။ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာကုိ ေလ့လာသည့္အခါ သာမန္လူမ်ားအေနျဖင့္ ပ႒ာန္းနည္းသက္သက္ကုိ ေရွးဦးစြာ ေလ့လာလွ်င္ နားလည္ရန္ အခက္အခဲ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းလာ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာကား ပ႒ာန္းနည္းေလာက္ မခက္သျဖင့္ နားလည္ရန္လြယ္ၿပီး ႐ုိးရွင္းသည္ဟု ထင္ႏုိင္ေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ ပ႒ာန္းနည္းကုိ နားလည္ၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္းကုိ ေလ့လာႏုိင္ၿပီ ဆုိလွ်င္ကား ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ သေဘာကုိ အျပည့္အ၀ နားလည္ႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။

ဤ၌ အေရးႀကီးသည္မွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္း၊ ပ႒ာန္းနည္းဟူသည့္ နည္းစနစ္မဟုတ္ေပ။ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ နိယာမကုိ ယုံၾကည္လက္ခံၿပီး လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးႏုိင္မႈသည္သာ အဓိကျဖစ္ေပ၏။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္သည့္ သေဘာကုိ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ကာ အက်ိဳးေကာင္းေစရန္အတြက္ အေၾကာင္းေကာင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရန္သာ ပဓာနျဖစ္ေပ၏။ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာတြင္ အေကာင္းျဖစ္ေစ အဆုိးျဖစ္ေစ အေၾကာင္းေကာင္းလွ်င္ အက်ိဳးေကာင္းမည္ျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္းဆုိးလွ်င္ အက်ိဳးဆုိးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ လုပ္သမွ်၊ ေျပာသမွ်၊ ႀကံသမွ် အေၾကာင္းမ်ား ေကာင္းေစရန္ ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ထက္ပုိၿပီး အေရးႀကီးသည္မွာ အေၾကာင္းျပတ္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္သည့္ သေဘာတြင္ အေၾကာင္းျပတ္လွ်င္ အက်ိဳးလည္း ျပတ္မည္ျဖစ္သျဖင့္ အေၾကာင္းကုိျဖတ္ရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအေၾကာင္းတရားမ်ား ျပတ္ႏုိင္ေရးအတြက္ ၀ိပႆနာဉာဏ္တည္းဟူေသာ ဓားသံလွ်က္ကုိ အသုံးျပဳကာ ျဖတ္ေတာက္ရမည္ဟု ဆုိၾကျခင္းျဖစ္၏။ အေၾကာင္းဟူသည္ အလုပ္ကုိဆုိၿပီး အလုပ္ဟူသည္ ကံကုိဆုိသျဖင့္ ကံကုိဉာဏ္ႏွင့္ျဖတ္မွ နိဗၺာန္ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သုိ႔မဟုတ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ပ႒ာန္း စသည္ျဖင့္ မည္သုိ႔ေသာ အေခၚအေ၀ၚမ်ားျဖင့္ မည္သည့္နည္းမ်ား ရွိေနေစကာမူ ဘုရားရွင္ အလုိရွိေတာ္မူသည္မွာ အေၾကာင္းျပတ္ေရး၊ သံသရာ၀ဋ္မွ ထြက္ေျမာက္ေရး၊ ကိေလသာကုန္ေရး၊ နိဗၺာန္ရေရးဟူသည့္ အဓိက အေရးမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ အေရးႀကီးဆုံး အေရးမ်ားကုိ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ အေရးမႀကီးသည္မ်ားအား ပယ္ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းသည္သာ ဘုရားရွင္အလုိေတာ္အတုိင္း ေနထုိင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပး တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဤသုိ႔ေနထုိင္ျခင္းျဖင့္သာ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္သုိ႔ တက္လွမ္းႏုိင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိန္ရွိခုိက္၊ အခြင့္သာခုိက္ လုံ႔လစုိက္ၾက၍ အေၾကာင္းျပတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါေၾကာင္း ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိတရား ပါးလုိက္ရပါေပေတာ့၏။

Read more »

ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀…

မၾကာခင္က ေက်ာင္းမွာက်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ၀ါဆုိသကၤန္းကပ္ပဲြ အလွဴမွာ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသား ေထရ၀ါဒ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ကုိနာရင္း ဆရာေတာ္ ေပးသြားတဲ့ ဥပမာေလးတစ္ခုကုိ စဲြစဲြထင္ထင္ အမွတ္ရမိေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္က တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ ၾကက္သြန္နီနဲ႔ တူေနေၾကာင္း ဥပမာေပး ေဟာၾကားေတာ္မူသြားပါတယ္။ “ၾကက္သြန္နီဟာ ႀကိဳက္တဲ့လူေတြ အတြက္ အရသာ ရွိတယ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ေသခ်ာေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ အႏွစ္သာရ ဘာမွမရွိလွတာကုိ ေတြ႕ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ၾကက္သြန္နီဟာ အေပၚယံ အခြံေတြကုိ တစ္ခုခ်င္း ခြာၾကည့္လုိက္ရင္ အႏွစ္ဆုိတာ ဘာမွမရွိသလုိ အနံ႔အသက္ကလည္း ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါး ျပင္းထန္စူးရွတဲ့ အနံ႔ရွိတဲ့အတြက္ ကုိင္တြယ္အသုံးျပဳ စားေသာက္တဲ့ သူေတြကုိ အနံ႔ဆုိးေတြနဲ႔ စဲြထင္ေစတဲ့အျပင္ အခံ့မသင့္ရင္ မ်က္ရည္မ်ားပင္ က်ေစႏုိင္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိပဲ ေလာကမွာ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြ အေနနဲ႔ သူတုိ႔လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ဟာ ဘာမွအႏွစ္သာရ မရွိျဖစ္ေနၿပီး သူတုိ႔နဲ႔အတူ သြားလာေပါင္းသင္း ေနသူမ်ားကုိလည္း အနံ႔ဆုိးမ်ားနဲ႔ ဒုကၡဆုိးေတြပဲ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့အတြက္ ၾကက္သြန္နီလုိ ျဖစ္ေနေၾကာင္း” စသျဖင့္ မိန္ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဥပမာေလးကုိ ျပန္လည္စဥ္းစားရင္း ၾကက္သြန္နီလုိ ျဖစ္ေနတဲ့သူေတြရဲ႕ “ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀”ေလးေတြကုိ ေျပးျမင္ေနမိပါေသးတယ္။

ငယ္ငယ္တုန္းက အလွဴပဲြေတြမွာ ၾကက္သြန္နီေတြခြာၿပီး ၾကက္သြန္နီေတြ လွီးေနၾကတဲ့ သူေတြထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က မ်က္စိစပ္ၿပီး မ်က္ရည္က်ေနတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့ “သူမ်ားႀကီးပြားတာ မနာလုိျဖစ္ေနတာလား…၊ ဘယ္သူဘာျဖစ္လုိ႔ ငုိေနတာလဲ …” စသျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္ၾကတာေတြကုိ သတိရမိပါေသးတယ္။ ၾကက္သြန္နီကုိခြါရင္း ၾကက္သြန္နီကုိလွီရင္း က်လာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြဟာ အဲဒီတုန္းက ေပ်ာ္စရာအျဖစ္ ေတြးျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အသိတစ္ခု ရလာလုိ႔ ခုခ်ိန္မွာ ဘ၀နဲ႔ယွဥ္ၿပီး ေတြးၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ၾကက္သြန္နီက ေပးတဲ့အသိ၊ ၾကက္သြန္နီကျပတဲ့ သခၤန္းစာေတြကုိ သံေ၀ဂရစရာအျဖစ္ သတိျပဳမိလာပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ သူေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ ကိေလသာအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနၿပီး အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္တဲ့အခါ ဘာမွ ျဖစ္မလာဘဲ အသက္သာ တျဖည္းျဖည္း ၾကီးၾကီးလာေနတဲ့ အျဖစ္က ၾကက္သြန္နီရဲ႕ သေဘာသဘာ၀နဲ႔ တထပ္တည္း ျဖစ္လာတာကုိ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ အႏွစ္လည္းမရွိ၊ အနံ႔လည္းမေကာင္း၊ အခန္႔မသင့္ရင္ မ်က္ရည္က်တဲ့အထိ သက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ၾကက္သြန္နီလုိ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာလည္း အႏွစ္မရွိ အက်ိဳးလည္းမၿပီး၊ မေကာင္းသတင္းလည္းထြက္ကာ အေပါင္းအသင္းမ်ားအထိ ဒုကၡျဖစ္ေစတဲ့ ဘ၀ေတြ ျဖစ္ေနတတ္တယ္ဆုိတာ သံေ၀ဂ ယူစရာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြဟာ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ လူ႔ဘ၀ကုိ ရလာေပမယ့္ ရရွိလာတဲ့ လူ႔ဘ၀ကုိ အႏွစ္သာရမ်ားနဲ႔ အက်ိဳးရွိေအာင္ အသုံးမခ်ဘဲ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စား ဘ၀နဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ အမ်ားအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိတဲ့ အလုပ္မ်ားနဲ႔ပဲ တစ္ေန႔တစ္ရက္ တစ္မနက္ကုိ ရက္ဆက္ၿပီး ကုန္လြန္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ မနက္အိပ္ရာထကေန ညအိပ္ရာ၀င္တဲ့ အထိ ကုန္လြန္သြားတဲ့ တစ္ေန႔တာ အခ်ိန္ကုိ ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ တစ္ခုမွ ရမသြားဘဲ ေသာက္ေသာက္စားစား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးနဲ႔ပဲ ကုန္လြန္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ မရေပမယ့္ အကုသုိလ္ပါ ရမသြားရင္ကုိပဲ ေတာ္လွေသးတယ္လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာေတြပါ မရတဲ့အျပင္ အကုသိုလ္ပါ ရသြားၾကေတာ့ ဘ၀ဟာ တကယ့္ကုိပဲ အႏွစ္မရွိတဲ့ ၾကက္သြန္နီလုိ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ လက္ရွိသက္တမ္းရဲ႕ သုံးပုံႏွစ္ပုံေလာက္ အရြယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ေနာက္ဆုံး အရြယ္ေလာက္အထိ ေရာက္ေနတာေတာင္မွ သတိသံေ၀ဂ မရႏုိင္ၾကေသးဘဲ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံေတြမွာ ေပ်ာ္ေကာင္းေနတုန္း ရွိေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ပညာရွာရမယ့္ အခ်ိန္မွာလည္း ပညာကုိ ဟုတ္တိပတ္တိ မရွာမိၾက၊ စီးပြားရွာရမယ့္ အခ်ိန္မွာလည္း စီးပြားရေအာင္ မရွာမိၾကတဲ့အျပင္ ကုသုိလ္ရွာရမယ့္ အခ်ိန္မွာလည္း ကုသုိလ္တရားဘက္ကုိ အာ႐ုံမထား အကုသုိလ္ အလုပ္မ်ားမွာပဲ ေပ်ာ္ေကာင္းေနေလေတာ့ သူတုိ႔သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ဟာ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြကုိ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လုိ႔မွ အားရစရာမရွိ၊ အႏွစ္သာရမယ့္ေနသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ဟာ အနံ႔ဆုိးတဲ့ ၾကက္သြန္နီဖတ္ေတြကုိ တစ္ခုခ်င္း ျပန္ခြာၾကည့္လုိ႔မွ အေပၚယံ အခံြေတြသာ တစ္ခုခုခ်င္းကုန္သြားတယ္ ေနာက္ဆုံးဘာမွ မေတြ႕ရတဲ့ ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ဟုိကိစၥ ဒီကိစၥေတြေၾကာင့္ အႏွစ္ရွိတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြမွာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ မရွိခဲ့သလုိ အသက္အရြယ္ ႀကီးလာျပန္ေတာ့လည္း ကုိယ့္ဘ၀အတြက္၊ ကုိယ့္သံသရာအတြက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရမယ့္ အရာေတြကုိ မလုပ္ႏုိင္ေသးဘဲ ဟုိအတြက္ပူရ၊ ဒီအတြက္ပူရ၊ ဟုိမွာေပ်ာ္ရ၊ ဒီမွာေပ်ာ္ရ၊ ဟုိဟာျဖတ္မရ၊ ဒါျဖတ္မရနဲ႔ဘဲ အခ်ိန္ေတြကုိ ကုန္လြန္ေနၾကတာေတြပါ။ အဲဒီလုိ ဟုိသံေယာဇဥ္ ဒီသံေယာဇဥ္ေတြေၾကာင့္ တကယ္လုပ္ရမယ့္ ကုသုိလ္အေရးေတြကုိ မလုပ္ႏုိင္ဘဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနခဲ့တာေတြဟာ ေသခါနီးက်ေတာ့မွ အားကုိးရာအစစ္ မရွိလုိ႔ ကုသုိလ္အႏွစ္ေတြ လုပ္ၾကမယ္ ဆုိျပန္ေတာ့ အခ်ိန္ေတြေႏွာင္းၿပီး စိတ္သြားတုိင္း ကုိယ္မပါျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံးဘ၀ဟာ အႏွစ္မပါဘဲ အဆုံးသတ္သြားၾကရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ပဲ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားခဲ့ရျပန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္ သက္တမ္းေတြအရ တြက္ၾကည့္ၾကမယ္ဆုိရင္ အသက္သုံးဆယ္ ေက်ာ္လာၿပီဆုိရင္ ဘ၀ဟာ တစ္၀က္က်ိဳးလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္တမ္း တစ္၀က္ခ်င္းတူေပမယ့္ ေရွ႕မွာကုန္သြားတဲ့ ဘ၀ဟာ ငယ္တုန္းရြယ္တုန္း သန္တုန္းမာန္တုန္း အရြယ္ျဖစ္ေနေတာ့ စိတ္သြားတုိင္း ကုိယ္ပါတဲ့ အရြယ္ျဖစ္ေနေပမယ့္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ေနာက္ပုိင္း သက္တမ္းကေတာ့ ၾကာေလပုိၿပီး အားအင္ခ်ိနဲ႔ေလ ၾကာေလအားအင္ခ်ိန္နဲ႔ေလ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အုိေလမစြမ္းေလ အုိေလမစြမ္းေလ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သန္တုန္းျမန္တုန္း၊ အစြမ္းအားေတြရွိေနတုန္း၊ စိတ္သြားတုိင္း ကုိယ္ပါေနတုန္း ရယူရမယ့္ အႏွစ္သာရ ကုသုိလ္တရားေတြ ရယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေကာင္းမႈကုသိုလ္ အႏွစ္သာရဆုိတာ အသက္အရြယ္နဲ႔ မဆုိင္ဘဲ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ သဒၶါတရားနဲ႔ ရယူလုိမႈ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္လုိမႈ၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေတြနဲ႔ပဲ ရရွိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရတဲ့ အရာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ငယ္တဲ့သူေတြလည္း ငယ္တဲ့အေလ်ာက္ ႀကိဳးစားရယူႏုိင္ၾကသလုိ ႀကီးတဲ့သူေတြလည္း ႀကီးတဲ့အေလ်ာက္ ႀကိဳးစားရယူႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ငယ္ေပမယ့္ အသိရွိၿပီး ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ အႏွစ္ရွိတဲ့ ဘ၀ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး အသက္ႀကီးေပမယ့္ အသိမရွိ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈလည္း မရွိဘဲ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ုံေတြမွာ ေပ်ာ္ေကာင္းတုန္း၊ မုိက္ေကာင္းတုန္းဆုိရင္ေတာ့ ႀကီးၿပီးအႏွစ္မရွိ၊ အနံ႔မေကာင္းတဲ့ ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တရားပဲြတစ္ခုမွာ တရားပဲြအၿပီး စကားစပ္လုိ႔ ေျပာၾကဆုိၾကရင္း ဒကာေလး တစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား… တပည့္ေတာ္အျမင္ေတာ့ အခုေနာက္ပုိင္း လူငယ္ေတြထက္ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ ေနာက္ပုိင္းအရြယ္ေတြက အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါးေတြမွာ ပုိၿပီးအာ႐ုံထားေန၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ပုိၿပီးအခ်ိန္ကုန္ေကာင္းေန၊ မထူးပါဘူးဆုိၿပီး မထူးဇာတ္ ခင္းေကာင္းေန ၾကတယ္လုိ႔ ထင္တဲ့အေၾကာင္း” သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ႀကဳံေတြ႕ၾကရတဲ့ ေလးဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးၿပီး ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ သူက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းလုပ္ေနသူ တစ္ေယာက္ဆုိေတာ့ လူေပါင္းစုံနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတဲ့သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူငယ္ေလးေတြရဲ႕ ကုသုိလ္တရားေတြမွာ အေလးထားလာ၊ ဘာသာေရးအေပၚမွာ လုိက္စားလာတာေတြကုိ ႀကဳံဖူးေတြ႕ဖူးေနသလုိ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ လူလတ္ပုိင္းအရြယ္ အအုိပုိင္းအရြယ္ ေရာက္လာတဲ့ လူေတြရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြအေပၚမွာ ေပ်ာ္ေကာင္းေန၊ ကုသုိလ္တရားေတြလုပ္ဖုိ႔ ေမ့ေကာင္းေနတာေတြကုိလည္း ႀကဳံဖူးေနသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ခုလုိ သူရဲ႕အေတြ႕အႀကဳံကုိ အေျခခံၿပီး ေလွ်ာက္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီဒကာေလး ေလွ်ာက္ထားသလုိပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ေပ်ာ္ေကာင္းေန၊ အသက္အရြယ္ ရလာေပမယ့္ ကုသုိလ္တရားေတြမွာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔ သတိမရ ျဖစ္ေနသူေတြကုိ အမ်ားႀကီး ႀကဳံဖူးေနပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ႀကဳံႀကိဳက္တဲ့အခါမွာ အသိေပးစကား၊ တုိက္တြန္းစကား ေျပာၾကားေပေနေပမယ့္ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က သံေ၀ဂမရ၊ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က ကုသုိလ္တရားေတြအေပၚမွာ ရယူလုိစိတ္မရွိ၊ အားထုတ္လုိစိတ္ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနၾကေလေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း ရသမွ်ေလာက္ပဲ ေဟာေျပာျပဳျပင္ ေပးေနရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာက လမ္းညႊန္ေပးသူနဲ႔ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္ႀကံသူဆုိတာ သူ႔အလုပ္ပဲ သူလုပ္ႏုိင္တာ ျဖစ္လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ လမ္းညြန္ေပး႐ုံ၊ ေဟာေျပာေပး႐ုံ၊ တုိက္တြန္းေပး႐ုံေလာက္ပဲ လုပ္ေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံမႈ အပုိင္းမွာေတာ့ သူတုိ႔တစ္ဦးခ်င္း အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ခုနေျပာခဲ့သလုိ ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္လည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျဖစ္သလုိ ဒီလုိဘ၀မ်ိဳးကေန ႐ုန္းထြက္ႏုိင္တာလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆုိလုိတာက ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳး မျဖစ္ၾကေစဖုိ႔ ဆုိလုိခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနရတဲ့အခုိက္၊ အရေကာင္းနဲ႔ ႀကဳံရတဲ့ အခုိက္ေလးမွာ ရရွိလာတဲ့ ဘ၀ကုိ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံေတြမွာ ေပ်ာ္ပါးရင္း အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္လုိ႔မွ ဘာအႏွစ္မွ မေတြ႕ရဘဲ ေနာက္ဆုံး မေကာင္းသတင္းနဲ႔ အနံ႔ဆုိးမ်ားပဲ ထြက္ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀မ်ိဳး၊ ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳးနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္မေနၾကဖုိ႔ သတိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႀကိဳးစားလုိက္မယ္ဆုိရင္ ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ဳိးကေနလည္း ႐ုန္းထြက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္မီ သတိသံေ၀ဂရၿပီး ကုသုိလ္အႏွစ္မ်ားနဲ႔ ေနႏုိင္ေအာင္ အခ်ိန္ရွိတုန္း ႀကိဳးစားလုိက္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဆုံးဘ၀ကုိ ရရွိလာၾကတဲ့ အခုိက္မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္၊ ရရွိလာတဲ့ အေကာင္းဆုံးဘ၀ကုိ အေကာင္းဆုံးအရာေတြနဲ႔ ေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း မေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ မေကာင္းတဲ့အာ႐ုံေတြကုိ အေလးထားရင္း ေနာက္ဆုံး အႏွစ္မပါ အကာသက္သက္ျဖင့္ မေကာင္သတင္းမ်ား၊ အနံ႔ဆုိးမ်ားနဲ႔ အေကာင္းဆုံးဘ၀မွ မေကာင္းတဲ့ ဘ၀အထိ ေရာက္သြားေစႏုိင္တဲ့ ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳးမွ ေရွာင္ရွားၾကဖုိ႔လည္း သတိေပးစကား ပါးလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံး ၾကက္သြန္နီလုိ ဘ၀မ်ိဳးမွ ေရွာင္ရွားႏုိင္ၾကပါေစ…။

Read more »

Live Questions and Answers (7)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

4 Jul 10, 07:07 PM
ထြန္းထြန္း
အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္ လာလည္သြားပါတယ္ဘုရား။ တပည္႔ေတာ္ အြန္လိုင္းေပၚ လာလည္ရင္း အမ်ားက်ိဳးအတြက္ ေမးခြန္းေလးတစ္ခု ေလွ်ာက္ထားပါရေစ။ မသိမႈ အ၀ိဇၹာေအာက္မွာ က်င္လည္ေနၾကရတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတဲ့ အရာတစ္ခုေတာ့ရွိတာ ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား။ အ၀ိဇၹာကဖံုးလိုက္ တဏွာကေခ်ာ့လိုက္နဲ႔ ဒီသတၱ၀ါေတြဟာ ၃၁ဘံုထဲက မလြတ္နိုင္ မကြ်တ္နိုင္ၿဖစ္ ေနရတာ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္ဘုရား။

6 Jul 10, 06:23 AM
မနာပဒါယီ >>> ထြန္းထြန္း
သတၱ၀ါေတြကုိ ၃၁ဘုံ သံသရာမွာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႔ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေအာင္၊ သံသရာရွည္ၾကာေအာင္ သံသရာခ်ဲ႕ထြင္ေပးတဲ့ တရားေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီတရားေတြက တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆုိတဲ့ ပပဥၥတရားမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားသုံးပါးဟာ သတၱ၀ါေတြကုိ သံသရာမွာ အရွည္ၾကာေအာင္ သံသရာနယ္ခ်ဲ႕ေနတဲ့ တရားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတြ ရွိေနသမွ် ဒီသုံဆယ့္တစ္ဘုံထဲက မလြတ္ႏုိင္၊ မကၽြတ္ႏုိင္ ျဖစ္ေနၾကမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတြေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြဟာ အ၀ိဇၨာေတြမ်ား၊ တဏွာေတြ ပြားေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပပဥၥတရားသုံးပါးကုိ ဉာဏ္နဲ႔ မျဖတ္ႏုိင္ေသးသမွ်ေတာ့ ဘုံဘ၀မွာ ဆုံၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သံသရာဘုံဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္လုိသူေတြဟာ ဒီသံသရာနယ္ခ်ဲ႕ တရားမ်ားကုိ ဉာဏ္နဲ႔ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

20 Jul 10, 12:09 AM
kyaw ye htut
ဆရာေတာ္ကို တပည့္ေတာ္ တစ္ခုေမးခ်င္လုိ႔ပါ။ သူတစ္ပါးက တပည့္ေတာ္ဆီက ပုိက္ဆံလာေခ်းလုိ႔ ေပးလုိက္တယ္ဘုရား။ သူတစ္ပါးက ေပးသည္ျဖစ္ေစ၊ မေပးသည္ျဖစ္ေစ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးဘုရား။ မေပးလည္း ရပါတယ္ဘုရား။ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ပုိက္ဆံေခ်းသြားတဲ့သူက သံသရာ ေၾကြးခံရလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ခြင့္လႊတ္တယ္ဘုရား။ တဆိတ္္ေလာက္သိပါရေစ။

20 Jul 10, 12:52 AM
မနာပဒါယီ >>> kyaw ye htut
ဒီေနရာမွာ ပုိက္ဆံေခ်းသြားသူရဲ႕ စိတ္ေစတနာအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ သူကေစတနာ အလုိဆုိးနဲ႔ ေခ်းၿပီးတမင္သက္သက္ မေပးဘဲ ေနခဲ့တာ၊ ေရွာင္ခဲ့တာဆုိရင္ေတာ့ သံသရာေၾကြး ခံရတတ္ပါတယ္။ ေခ်းလုိက္တဲ့သူက ဘယ္လုိပဲ ခြင့္လႊြတ္ခြင့္လႊတ္ ဒီအမႈကုိ စတင္က်ဴးလြန္တဲ့ ပုိက္ဆံေခ်းသြားသူ ကာယကံရွင္က အစကတည္းက မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာဆုိရင္ သူကုိယ္တုိင္ ျပန္ၿပီး၀န္ခ်ေတာင္းပန္ကာ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာဆုိၿပီး ေခ်းထားတဲ့ ပုိက္ဆံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျဖရွင္းခ်က္ တစ္ခုခုကုိ မေပးဘဲေနမယ္ဆုိရင္ သူ႔မွာအျပစ္ရွိေနၿပီး ဒီအျပစ္ကုိ ျပန္ခံရတတ္ပါတယ္။ ေခ်းေပးသူက ခြင့္လႊတ္ေပမယ့္ ေခ်းသြားသူက ေစတနာ အလုိဆုိးနဲ႔ လုပ္သြားခဲ့တာဆုိရင္ တစ္ဘက္က ခြင့္လႊတ္ေပမယ့္ တစ္ဘက္မွာေတာ့ သူ႔ေစတနာအတုိင္း ျပန္ခံရတတ္ပါတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လုံး ေတာင္းပန္ၿပီး ခြင့္လႊတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အျပစ္မရွိပါဘူး။ သံသရာေၾကြး မပါႏုိင္ပါဘူး။

27 Jul 10, 12:26 AM
ဗလ
မွ်ားလာတဲ့ ငါးေတြကုိ သတ္ျပီး လက္ေဆာင္လာေပးရင္ စားသင့္ပါသလားဘုရား။
မမွန္စြပ္စြဲခံရလုိ႔ စိတ္ဆင္းရဲျပီး သတ္ေသသြားတဲ့ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးအေၾကာင္း အင္တာနက္မွာ ျပန္႔လာလုိ႔ ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီလုိဝဋ္ေၾကြးေတြဟာ ေရွာင္လႊဲလုိ႔ ေလ်ာ့ပါးေအာင္ျပဳလုိ႔ မရႏုိင္ဘူးလားဘုရား။


27 Jul 10, 02:21 AM
မနာပဒါယီ >>>ဗလ
သတ္ၿပီးလာေပးတဲ့ သူကကုိယ့္အတြက္ တမင္ရည္ရြယ္သတ္ၿပီး လာေပးျခင္း ဟုတ္မဟုတ္နဲ႔ အကယ္၍ ကုိယ့္အတြက္ တမင္ရည္ရြယ္ၿပီးသတ္တာ၊ အဲဒီလုိ ကုုိယ့္အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးသတ္တာကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း သိေနတယ္ဆုိရင္ မစားေကာင္း၊ မစားသင့္ပါဘူး။
၀ဋ္ေၾကြးေတြ ေရွာင္လဲႊေလ်ာ့ပါးေအာင္ လုပ္ဖုိ႔နဲ႔၊ အၾကြင္းမဲ့ကုန္သြားေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ကေတာ့ အရိယာမဂ္ဉာဏ္နဲ႔ပဲ လုပ္လုိ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေသတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္စတဲ့ ဉာဏ္ေတြနဲ႔ပဲ ၀ဋ္ကင္းျပတ္ရာကုိ လုပ္ႏုိင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ၿပီး အရိယာမဂ္ကုိ အရယူကာ ၀ဋ္ေၾကြးေတြ ေလ်ာ့ေအာင္ ကုန္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ တစ္ျခားနည္းမရွိပါဘူး။

29 Jul 10, 05:24 AM
That Aung
Ashinphaya, if we cut down the tree and nat (yokasoe) lost his shelter, is it a sin? (pardon that I cannot type Myanmar.)

29 Jul 10, 01:22 PM
မနာပဒါယီ >>>That Aung:
သစ္ပင္တုိင္းမွာေတာ့ ဒီနတ္ေတြ ႐ုကၡစုိးေတြ ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာမွမရွိတဲ့ သစ္ပင္ေတြကုိ ခုတ္ရင္ဘာမွ မျဖစ္ေပမယ့္ နတ္စတဲ့ ဒီသစ္ပင္ကုိ အမွီျပဳေနရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိမွန္းသိရဲ႕နဲ႔ ေစတနာပါပါနဲ႔ သူတုိ႔ေနရာေပ်ာက္ေအာင္ ခုတ္ရင္ေတာ့ ဒါဟာ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ရွိမွန္းသိရဲ႕နဲ႔ တစ္ျခားအေၾကာင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ မျဖစ္မေန ခုတ္ရတဲ့ အေနအထားေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခါမ်ိဳးမွာ မခုတ္ခင္ ႀကိဳတင္ေနရာေျပာင္းေနဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံၿပီး ခုတ္လွဲရင္ေတာ့ အျပစ္မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သစ္ပင္တုိင္းမွာ နတ္စတဲ့ ျမင္အပ္မျမင္အပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိႏုိင္မရွိႏုိင္ဆုိတာ မသိရတဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုိအပ္လုိ႔ သစ္ပင္ေတြ ခုတ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ မခုတ္ခင္ သူတုိ႔အသုိက္အၿမဳံ ေနရာေလးေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ေစလုိတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ႀကိဳတင္အသိေပးၿပီး တစ္ျခားတစ္ေနရာကုိ ေျပာင္းေရြ႕ဖုိ႔ ေမတၱာရပ္ကာ ခုတ္တာအေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

30 Jul 10, 06:06 AM
ေပတလူး
ဘုန္းဘုန္းဘုရား... အခ်ိဳ႕ေတာရြာေတြမွာ ဝက္သားယူမလားလုိ႔ ဝက္ေမြးသူက မသတ္ခင္ ၾကိဳျပီး ဝက္သားဝယ္မယ့္သူေတြ လုိက္စပ္ပါတယ္။ တစ္ပိႆာယူမယ္၊ ႏွစ္ပိႆာယူမယ္စသျဖင့္ ယူမယ့္သူေတြ တစ္ေကာင္စာေလာက္ ရေတာ့မွ ဝက္ကုိေပၚပါတယ္။ ယူမယ္လုိ႔ ၾကိဳေျပာရင္ ပါဏာတိပါတ သင့္လားဘုန္းဘုန္း။ ကြန္သြားပစ္တဲ့သူေတြ ေတာလုိက္တဲ့ လူုေတြဆီက ငါးေတြ အေကာင္ဗေလာင္ေတြကုိ ညေန ေစာင့္ဝယ္တာေရာ ပါဏာတိပါတသင့္ပါလား။ ဝယ္သူရွိလုိ႔ ကုန္သြားရင္ ေနာက္ေန႔ေတြ ကြန္ဆက္ပစ္၊ ေတာထပ္တုိးျပီး ေရာင္းဖုိ႔ ထပ္ရွာၾကလုိ႔။ အဲဒါကုိ စားစရာ မရွိလုိ႔ ဝယ္မိရင္ ပါဏာတိပါတ သင့္ပါလား။

30 Jul 10, 03:29 PM
မနာပဒါယီ >>>ေပတလူ:
ပါဏာတိပါတကံနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔
၁။ အသက္ရွိသတၱ၀ါျဖစ္ျခင္း၊
၂။ သတၱ၀ါဟူေသာ အမွတ္လည္းရွိျခင္း။
၃။ ေသေစလုိေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
၄။ သတ္အံေသာ လုံ႔လ ပေယာဂရွိျခင္း၊
၅။ လုံ႔လပေယာဂေၾကာင့္ေသျခင္း ဆိုတဲ့ ဒီအဂၤါ (၅)ပါးနဲ႔ ျပည့္စုုံရင္ ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတ္တာလည္း ကုိယ္တုိင္သတ္ျခင္း သူတပါးကုိ သတ္ေစျခင္းစသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိရာမွာ ပါဏာတိပါတကံ ျဖစ္ႏုိင္ျခင္း အေၾကာင္း (ပေယာဂ) ရွစ္မ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သတ္မိၿပီး အထက္ေဖာ္ျပပါ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေနရင္ ကံေျမာက္ပါတယ္။ အဲဒီ ပေယာဂ (၈)မ်ိဳးကေတာ့
(၁) သတၱ၀ါကိုရည္မွတ္၍ သတ္ျဖတ္ ထိုးခုတ္ျခင္း၊
(၂) သတၱ၀ါတစံုတခုကို ရည္မွတ္ျခင္းမရွိဘဲ ဘာေကာင္ေသေသဟု ပစ္ခတ္ ထိုးခုတ္လိုက္ျခင္းမ်ိဳး၊
(၃) ကိုယ္တိုင္ သတ္ပုတ္ ထိုးခုတ္ျခင္း၊
(၄) သူတပါးကို ေစခိုင္းျခင္း၊
(၅) အေ၀း၌ေနေသာ သတၱ၀ါကို ျမႇား လွံ ေသနတ္ စသည္ျဖင့္ ပစ္ခတ္ျခင္း၊
(၆) အျမဲတည္ေန၍ ေသေစႏိုင္သည့္ တြင္းတူးထားျခင္း ေဆး၀ါး အစီအရင္ ထားျခင္း စသည့္ အရာမ်ိဳး၊
(၇) ဓာတ္႐ိုက္ ဓာတ္ဆင္ ဂါထာမႏၲရား စေသာ အစီ အရင္တို႔ျဖင့္ ေသေအာင္လုပ္ျခင္း၊
(၈) မိမိ တန္ခိုးျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔ကို ေသေစျခင္းတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ (ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ)

ဒီအဖြင့္ေတြအရ ေမးခြန္းရွင္ သိလုိတဲ့ အေမးနဲ႔ ညႇိယူႏုိင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္ ေမးထားသလုိ သားသတ္သမားမ်ား၊ ငါးဖမ္းသမားမ်ားဟာ ဒီလုိႀကိဳတင္မွာယူသူ၊ စားသုံးသူေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ လုပ္ေနရတာျဖစ္လုိ႔ မွာယူသူေတြဟာ သြယ္၀ုိက္တဲ့နည္းနဲ႔ ပါဏာတိပါတကံ ထုိက္ေနသလုိ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဖာ္ျပပါ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညႇိၾကည့္တဲ့အခါ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ သတ္ခုိင္းျခင္း မဟုတ္သလုိ သတ္တဲ့သူေတြကလည္း ကုိယ္ကခုိင္းလုိ႔ ကုိယ့္အတြက္ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္ေနၾကတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ တုိက္႐ုိက္အေနနဲ႔ ပါဏာတိပါတ ကံမေျမာက္ဘူးလုိ႔ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္လုိစားသုံးသူေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ သူတုိ႔သတ္ေနရတာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ္လည္းပေယာဂ မကင္းဘူးလုိ႔ ဆုိခ်င္ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ တုိက္႐ုိက္သတ္တဲ့ ပါဏာတိပါတကံေတာ့ မေျမာက္ပါဘူး။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က တုိက္႐ုိက္ညြန္ၾကားလုိ႔ သတ္ရတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကံေျမာက္တယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။

ေမးခြန္းရွင္ အေမးထဲကလုိ ၀ယ္မယ့္သူေတြလုိက္စပ္ၿပီး ၀ယ္သူျပည့္မွ သတ္တဲ့အေပၚမွာေတာ့ ကုိယ့္ပေယာဂ မကင္းတဲ့အတြက္ ကံေျမာက္ႏုိင္ပါတယ္။ လုိက္စပ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ကုိယ္မဟုတ္လဲ တစ္ျခားသူေတြကုိ လုိက္စပ္ၿပီး အေရအတြက္ျပည့္ရင္ သတ္မွာျဖစ္လုိ႔ လုိက္စပ္တဲ့ သူေတြထဲမွာ ကုိယ္မပါမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးကုိေတာ့ ေရွာင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ သူ႔အလုိလုိ သတ္ၿပီးသား၊ ေသၿပီးသားေတြကုိ လုိက္စပ္လုိ႔ ၀ယ္ယူတဲ့ အပုိင္းမွာေတာ့ ကံမေျမာက္ပါဘူး။ တံငါသည္ေတြ ငါးဖမ္းကအျပန္ ေစာင့္၀ယ္တဲ့ အပုိင္းမွာလည္း ငါးအရွင္ေတြကုိ ကုိယ္ကတုိက္႐ုိက္ ၀ယ္ယူၿပီး သတ္ေစတယ္ဆုိရင္ ကံေျမာက္ႏုိင္ၿပီး ပါလာတဲ့ ေသၿပီးသား အေသေတြကုိ ၀ယ္ရင္ ကံမေျမာက္ႏုိင္ပါဘူး။

ဒီလုိပါပဲ။ ေစ်းထဲမွာ ေရာင္းေနတဲ့ အရွင္ေတြကုိ ကုိယ္ကလက္ညႇိဳးထုိးၿပီး တုိက္႐ုိက္၀ယ္ယူ သတ္ေစတဲ့အပုိင္းမွာ ပါဏာတိပါတ ကံျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ သတ္ၿပီးသား အေသေတြကုိ ၀ယ္ယူမႈမွာေတာ့ ကံမေျမာက္ႏုိင္ပါဘူး။ ဆုိလုိတာက ကိုယ္လုိစားသုံး သူေတြေၾကာင့္ သားသတ္သမားေတြ သားသတ္ေနရတာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္မွာလည္း ပါဏာတိပါတကံ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ကုိယ့္အေနနဲ႔က ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေသေစလုိတဲ့ စိတ္ရွိၿပီး တုိက္႐ုိက္လုံ႔လျပဳတာ၊ တုိက္႐ုိက္ေစခုိင္းတာ၊ ကုိယ္ကလုံလ ပေယာဂျပဳလုိ႔ ဒီသတၱ၀ါေတြ ေသရတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ပါဏာတိပါတကံ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ အသားစား သူေတြအေနနဲ႔ အရွင္လတ္လတ္ေတြကုိ ၀ယ္ယူစားသုံးမႈ မျဖစ္ေစဖုိ႔၊ အရွင္လတ္လတ္ ေရာင္းခ်မႈအပုိင္းမွာ ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူၿပီး သတ္ခုိင္းတာမ်ိဳး မျဖစ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ္လုိသူေတြရွိလုိ႔ သတ္ၾကတာ ဆုိေပမယ့္ ကုိယ့္ရဲ႕ ပေယာဂမပါဘဲ သူတုိ႔သတ္ၿပီးသား အသားကုိ ၀ယ္ယူစားေသာက္မႈ အပုိင္းမွာေတာ့ ပါဏာတိပါတ ကံမေျမာက္ႏုိင္ပါဘူး။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား