ဒါန စကား၀ုိင္း…

ျပႆနာ တစ္ရပ္ကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း စဥ္းစားအေျဖရွာျခင္းထက္ အမ်ား၀ုိင္း၍ ေျပာဆုိေဆြးေႏြး အေျဖရွာျခင္းက ပုိ၍ အက်ိဳးရွိလွ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိသိသည့္ အရာကုိ အျခားသူမ်ား မသိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အျခားသူမ်ား သိသည့္အရာကုိလည္း မိမိအေနျဖင့္ သိႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိသုိ႔ေသာ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ အမ်ားေပါင္းစု၍ ေဆြးေႏြး အေျဖရွာၾကသည့္အခါ တစ္ဦးမသိသည့္ အရာကုိ တစ္ဦးက သိေနႏုိင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ အေျဖက ေပၚထြက္လာတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး အေျဖရွာျခင္း အစည္းအေ၀းမ်ားႏွင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆုိႏွီးေႏွာျခင္း စကား၀ုိင္းမ်ားကုိ အမ်ားေပါင္းစု၍ ျပဳလုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပ၏။ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္ကလည္း ထုိသုိ႔ေသာ စကား၀ုိင္းမ်ားျဖင့္ ျပႆနာမ်ားကုိ အေျဖရွားေပးခဲ့ရဖူး၏။ ဗုဒၶလက္ထပ္က ျပႆနာရွာ၍ အေမးျမန္းထူးသူမ်ားတြင္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားထက္ နတ္ေဒ၀တာမ်ားက ပုိမ်ားလွ၏။ ယခုလည္း ဒါနႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စကား၀ုိင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားထံေမွာက္ အေရာက္သြားကာ နတ္ေဒ၀တာမ်ားက စတင္ဖန္တီးၾကျပန္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္ပါ၏။ ညဥ့္ဦးယံကုိ လြန္ၿပီး သန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္ခန္႔တြင္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး တစ္ခုလုံးအား အေရာင္အလင္းမ်ား ေတာက္ပေစလ်က္ နတ္သားအမ်ား ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾက၏။ ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္ၾကသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ႐ုိေသစြာ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ သင့္ေလ်ာ္ေလွ်ာက္ပတ္သည့္ ေနရာတစ္ခုတြင္ ရပ္တည္ကာ နတ္သားတစ္ေယာက္က စတင္ၿပီး စကား၀ုိင္းကုိ အစျပဳလုိက္၏။

ထုိနတ္သားက “ျမတ္စြာဘုရား… ၀န္တုိမႈ မေစၧရ၊ ေမ့ေလ်ာ့မႈ ပမာဒဆုိတဲ့ ဒီအေၾကာင္း ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ (သတၱ၀ါေတြဟာ) အလွဴဒါနကုိ မေပးလွဴတတ္ၾကပါ ဘုရား၊ အမွန္ေတာ့ ေကာင္းမႈကုိ အလုိရွိၿပီး ေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ိဳးကုိသိတဲ့ ပညာရွိဟာ အလွဴကုိ ေပးလွဴသင့္ပါတယ္ ဘုရား..” ဟု ေလွ်ာက္ထားေဆြးေႏြးလုိက္၏။

ထုိအခါ အျခားနတ္သား တစ္ေယာက္ကလည္း “ အရွင္ဘုရား.. ၀န္တုိမႈ မေစၧရ ရွိသူဟာ ေဘးတစ္ခုခုကုိ ေၾကာက္ၿပီး မေပးကမ္း မလွဴဒါန္းပဲ ရွိတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိ မေပးမလွဴမႈကပဲ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေဘးအျဖစ္ သူ႔ကုိ ေတြ႕ထိေစပါတယ္၊ ၀န္တုိမႈ ရွိတဲ့သူဟာ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈကုိလည္း ေၾကာက္တတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိ သူေၾကာက္တဲ့ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈကပဲ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္မွာ သူ႔ကုိ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ထိမႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀န္တိုမႈကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ၿပီး ၀န္တုိမႈ အညစ္အေၾကးကုိ ႏွိပ္နင္းကာ အလွဴကုိ ေပးလွဴရပါမယ္၊ တကယ္ေတာ့ ေကာင္းမႈဆုိတာ တမလြန္ေလာကမွာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ တည္ရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား…” ဟု ေလွ်ာက္ထားလာ၏။

ထုိသုိ႔ေလွ်ာက္သည့္အခါ အျခားနတ္သား တစ္ေယာက္ကလည္း “ျမတ္စြာဘုရား… ခရီးသြားသူေတြဟာ ခရီးသြားေဖာ္ အခ်င္းခ်င္း ပါလာၾကတဲ့ ရိကၡာေတြကုိ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ ခဲြျခမ္းေ၀ဖန္ၿပီး မွ်ေ၀ေပးၾကသလုိ သံသရာခရီးသြား သူေတြဟာ သံသရာ ခရီးသြားေဖာ္ အခ်င္းခ်င္း နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပးလွဴဖြယ္ရာကုိ ခဲြျခမ္းေ၀ဖန္ကာ ေပးလွဴၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္း သူေတြဟာ ေသသူေတြထဲက မေသသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ ဒါဟာ ေရွးအစဥ္အလာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က မခ်မ္းသာေပမယ့္ ရွိတဲ့အရာေလးအေပၚမွာပဲ တတ္ႏုိင္သမွ် ခဲြျခမ္းၿပီး ေပးလွဴတတ္ၾကေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ သူေတြကေတာ့ ဘာတစ္ခုမွကုိ ခဲြျခမ္းေ၀ဖန္ၿပီး မေပးလွဴတတ္ၾကပါ၊ နဲေပမယ့္ ခဲြေ၀ေပးလွဴတတ္တဲ့ အလွဴဟာ ခ်မ္းသာသူေတြရဲ႕ အလွဴတစ္ေထာင္နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္၊ ခ်မ္းသာသူေတြရဲ႕ တန္ဘုိးႀကီး အလွဴေတြနဲ႔ မရွိရွိတာ ခဲြေ၀လွဴဒါန္းသူေတြရဲ႕ အလွဴကုိ အညီအမွ် ႏႈိင္းယွဥ္ႏုိင္ပါတယ္ ဘုရား…”ဟု ေလွ်ာက္ထားျပန္၏။

ထုိအခါ ေနာက္ထပ္ အျခားနတ္သား တစ္ေယာက္ကလည္း “ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား… ေပးလွဴႏုိင္ခဲတဲ့အရာကုိ ေပးလွဴသူေတြရဲ႕ ေပးလွဴမႈမ်ိဳး၊ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲတဲ့ ေကာင္းမႈကံကုိ ျပဳလုပ္သူေတြရဲ႕ ျပဳလုပ္မႈမ်ိဳးကုိ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္တဲ့ သူမုိက္ေတြဟာ အတုလုိက္ၿပီး မျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကပါ၊ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ႕ တရားဟာ အတုလုိက္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ သူမုိက္တုိ႔ရဲ႕ လားရာဂတိဟာလည္း ကဲြျပားပါတယ္၊ သူမုိက္ေတြဟာ ငရဲသုိ႔ က်ေရာက္တတ္ၿပီး သူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ နတ္ျပည္သုိ႔ လားၾကရပါတယ္ ဘုရား…”ဟု ေလွ်ာက္ထားလာ၏။

ထုိအခါ အျခား နတ္သားတစ္ေယာက္က ျမတ္စြာဘုရားထံ လက္အုပ္ခ်ီကာ “ျမတ္စြာဘုရား… အခု ေလွ်ာက္ထားသြားၾကတဲ့ နတ္သားေတြရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားမွာ ဘယ္သူရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္စကားက ပုိၿပီးေကာင္းမြန္ သင့္ျမတ္ပါသလဲဘုရား..”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္ရာ ျမတ္ဗုဒၶက “ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့ နတ္သားအားလုံးရဲ႕ စကားေတြဟာ အေၾကာင္းပရိယာယ္အေနျဖင့္ ေကာင္းမြန္သင့္ျမတ္တဲ့ စကားမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္…”ဟု ဆုိေတာ္မူေလ၏။

ဆက္လက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “တစ္ခ်ိဳ႕သူမ်ားဟာ သားမယားကုိလည္း လုပ္ေကၽြးေမြးျမဴၿပီး မရွိရွိတဲ့ အရာေလးေတြ အေပၚမွာလည္း ခဲြျခမ္းေ၀ဖန္ကာ ေပးလွဴတတ္တဲ့အျပင္ ကုသုိလ္ကမၼပထ တရားကုိလည္း က်င့္ေလ့ရွိပါတယ္၊ တံျမက္လွည္းၿပီး (အျပစ္ကင္းတဲ့ ေအာက္ေျခသိမ္း အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ၿပီး) ရရွိလာတဲ့ ပစၥည္း၀တၳဳျဖင့္ ေပးလွဴမႈ (သမုဥၨကအလွဴ)ကုိလည္း ျပဳက်င့္ ေပးလွဴေလ့ရွိပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အသျပာ တစ္ေထာင္တန္ ပူေဇာ္ႏုိင္တဲ့ ခ်မ္းသာတဲ့ ေယာက်္ားတစ္သိန္းတုိ႔ရဲ႕ ဆယ္ကုေဋေလာက္ရွိတဲ့ အလွဴေတြဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္းရလာတဲ့ ပစၥည္းကုိ ေပးလွဴမႈ သမုဥၨကအလွဴရဲ႕ အစိတ္တစ္ရာစိတ္ တစ္စိတ္ကုိေတာင္ မမွီႏုိင္ပါ…” ဟု တရားစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလ၏။ (ေကာက္နယ္တလင္း စသည္ကုိ သုတ္သင္မႈ ေကာက္႐ုိးကုိ ထု႐ုိက္နင္းနယ္မႈ စသည္ျဖင့္ ရေသာပစၥည္းကုိ ေပးလွဴမႈမ်ိဳးသည္ သမုဥၨကအလွဴ မည္၏ဟု အ႒ကထာက ဖြင့္ျပပါသည္။)

ထုိအခါ အျခားနတ္သား တစ္ေယာက္က “ျမတ္စြာဘုရား… တန္ဘုိးႀကီးမားၿပီး အေရအတြက္ မ်ားျပားျပန္႔ေျပာတဲ့ ပူေဇာ္မႈအလွဴဟာ ဘာေၾကာင့္ အနည္းငယ္မွ် အသင့္အတင့္ လွဴအပ္တဲ့ အလွဴရဲ႕ တန္ဘုိးကုိ မမွီပါသလဲ…၊ အသျပာ တစ္ေထာင္တန္ ပူေဇာ္ႏုိင္တဲ့ ခ်မ္းသာတဲ့ ေယာက်္ားတစ္သိန္းတုိ႔ရဲ႕ ဆယ္ကုေဋေလာက္ရွိတဲ့ အလွဴေတြဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္းရလာတဲ့ ပစၥည္းကုိ ေပးလွဴမႈ သမုဥၨကအလွဴရဲ႕ အစိတ္တစ္ရာစိတ္ တစ္စိတ္ကုိေတာင္ မမွီႏုိင္ပါသလဲ ဘုရား…” ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေလ၏။

ထုိအခါ ျမတ္ဗုဒၶက “အခ်ိဳ႕သူေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနကံေတြနဲ႔ ထုေထာင္းပုတ္ခက္၊ သတ္ျဖတ္ညႇင္းစဲ၊ စုိးရိမ္ပူေဆြး၊ ေသာကေပးၿပီး ကုသုိလ္အလွဴကုိ ေပးလွဴၾကပါတယ္၊ အဲဒီသူေတြရဲ႕ အလွဴဟာ ပူေဆြးငုိေၾကြးျခင္းရွိကာ ဒဏ္ႏွင့္တကြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အျပစ္ကင္းၿပီး သင့္ေလ်ာ္ေလွ်ာက္ပတ္စြာ ေပးလွဴတတ္တဲ့ အလွဴရဲ႕ တန္ဘုိးကုိ မမွီႏုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ အသျပာ တစ္ေထာင္တန္ ပူေဇာ္ႏုိင္တဲ့ ခ်မ္းသာတဲ့ ေယာက်္ားတစ္သိန္းတုိ႔ရဲ႕ ဆယ္ကုေဋေလာက္ရွိတဲ့ အလွဴေတြဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္း ရလာတဲ့ ပစၥည္းကုိ ေပးလွဴမႈ သမုဥၨကအလွဴရဲ႕ အစိတ္တစ္ရာစိတ္ တစ္စိတ္ကုိေတာင္ မမွီႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္…”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ေလ၏။ (သံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ေဒ၀တာသံယုတ္၊ မစၧရိယသုတ္)

အထက္ပါ စကားသံမ်ားကား နတ္ေဒ၀တာမ်ားႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဓမၼစကား၀ုိင္းမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေဆြးေႏြးေမးျမန္း ေျဖၾကားခ်က္ စကားသံမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိစကား၀ုိင္းတြင္ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားမွာ ဒါနအေၾကာင္းႏွင့္ မစၧရိယအေၾကာင္းကုိ ဦးတည္ေဆြးေႏြးသြားၾက၏။ စကား၀ုိင္းတြင္ အခ်ိဳ႕က အလွဴကုိ မေပးလွဴႏုိင္ ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ အလွဴကုိ ေပးလွဴသင့္သူမ်ားအေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕က အလွဴကုိ မေပးလွဴျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ အလွဴကုိ မေပးလွဴျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာအျပစ္မ်ားအေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕က အလွဴကုိ ေပးလွဴသင့္ျခင္း၏ အေၾကာင္းႏွင့္ ေသသူတုိ႔တြင္ မေသသူမ်ားအေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕က သူမုိက္တုိ႔ အတုလုိက္၍ မျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ အမႈမ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ သူယုတ္မာတုိ႔ လားရာဂတိ ကဲြျပားရျခင္းအေၾကာင္း စသည္စသည္တုိ႔ကုိ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိၾကၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အျမင္ကုိလည္း ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ ျမတ္ဗုဒၶက ဤစကား၀ုိင္းတြင္ ေဆြးေႏြးၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ အားလုံး မွန္ကန္သင့္ျမတ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူကာ အလွဴတစ္ေထာင္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္အပ္သည့္ အလွဴအေၾကာင္းႏွင့္ သမုဥၹကအလွဴ၏ မြန္ျမတ္ပုံအေၾကာင္းတုိ႔ကုိ ထပ္ေလာင္းေဆြးေႏြးကာ လုိအပ္သည့္ တရားစကားကုိ မိန္႔ၾကားေတာ္မူရင္း ဓမၼစကား၀ုိင္းအား အဆုံးသတ္ခဲ့ၾက၏။ ဤကား ဓမၼသာကစၧာ၀ုိင္း၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မွတ္တမ္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။

စင္စစ္ အထက္ပါ အေမးအေျဖမ်ား၊ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား ပါရွိသည့္ သုတ္ေတာ္၏ အမည္မွာ မစၧရိယ သုတ္ေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ၀န္တုိမႈအေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ နတ္ေဒ၀တာတုိ႔၏ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ားႏွင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေျဖၾကားခ်က္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ ဤသုတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ အျခား ပရိယာယ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ဒါနစကား၀ုိင္းဟု အမည္ေပးကာ ျပန္လည္တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ဤစကား၀ုိင္းလာ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္လွ်င္ သတၱ၀ါမ်ားအား ၀န္တုိမႈ မစၧရိယတရားႏွင့္ ေမ့ေလ်ာ့မႈ ပမာဒ တရားမ်ားက အလွဴဒါန မလုပ္ႏုိင္ရန္ ပိတ္ဆုိ႔ထားတတ္ေၾကာင္း၊ မိမိတြင္ရွိသည့္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ကုန္ဆုံးသြားလွ်င္ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈ အထိပင္ ျဖစ္ႏုိင္သျဖင့္ မေပးလုိ၊ မလွဴလုိဘဲ ၀န္တုိေနေလ့ရွိသူမ်ားအား ထုိ၀န္တုိမႈမ်ားကပင္ တစ္ဖန္ျပန္ၿပီး ေဘးဒုကၡတစ္ခုခုကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေၾကာင္း၊ ခရီးသြားေဖာ္အခ်င္းခ်င္း ပါလာသည့္အရာေလးမ်ားကို မွ်ေ၀ေပးကမ္းၿပီး ခဲြျခမ္းစားၾကသကဲ့သုိ႔ သံသရာ ခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္လည္း သံသရာ ခရီးသြားေဖာ္အခ်င္းခ်င္း မိမိတုိ႔ စြမ္းႏုိင္သမွ် ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ၀န္တုိမႈ မစၧရိယတရားကုိ တုိက္ထုတ္သင့္ေၾကာင္း၊ စင္စစ္ မခ်မ္းသာေသာ္လည္း ရွိသမွ်ေလးျဖင့္ မွ်ေ၀ေပးကမ္းလွဴဒါန္း ေနသူမ်ားသည္ ေသသူမ်ားတြင္ မေသသူမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေပးလွဴႏုိင္သည္ကုိ ေပးလွဴမႈမ်ိဳး၊ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲသည္ကုိ ျပဳလုပ္မႈမ်ိဳးကုိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသာ လုပ္ႏုိင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုသုိလ္သည္ ေကာင္းရာသုဂတိကုိ ပုိ႔ေဆာင္ေပးၿပီး မေကာင္းမႈသည္ ငရဲသုိ႔ လားေစႏုိင္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ မွတ္သားႏုိင္ၾကမည္၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ “အခ်ိဳ႕သူမ်ားဟာ သားမယားကုိလည္း ျပဳစုလုပ္ေကၽြး၊ ရွိသမွ်ကုိလည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ခဲြေ၀းလွဴဒါန္း၊ ကုသုိလ္တရားကုိ ရသမွ် စုကာ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းသည့္ အလုပ္မ်ားျဖင့္ ရရွိလာသည့္ အနည္းငယ္ေလးကုိပင္ ခဲြေ၀လွဴတတ္ေၾကာင္း၊ ထုိသူတုိ႔၏ အနည္းငယ္ေသာ အလွဴသည္ ခ်မ္းသာေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံတုိ႔ျဖင့္ စုိးရိမ္ပူေဆြး ေသာကေလးမ်ားျဖင့္ အဖုိးရာေထာင္မက လွဴဒါန္းႏုိင္သူမ်ားရဲ႕ အလွဴထက္ပင္ ပုိမြန္သာလြန္ မြန္ျမတ္ေၾကာင္း..” မိန္႔ေတာ္မူခ်က္မွာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ရာတြင္ တန္ဘုိးႀကီးမႈ၊ မႀကီးမႈက အဓိကမက်ေၾကာင္း၊ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္မႈႏွင့္ ေစတနာသဒၶါတရား ေကာင္းမႈကသာ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ခ် မွတ္သားႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏။

မည္သုိ႔ဆုိေစ။ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ နတ္ေဒ၀တာတုိ႔၏ စကား၀ုိင္းသည္ ေဆြးေႏြးၾကသူမ်ားႏွင့္ နာၾကားသူမ်ားအား အသိတရားတစ္ခုခု ရရွိသြားကာ အျမင့္ဆုံး မဂ္ဖုိလ္တရားမ်ား အထိ တည္သြားၾကသည္ကား အမွန္ပင္ ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ ထုိစကား၀ုိင္းမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားသည္လည္း ယေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အတုယူ လုိက္နာစရာမ်ားအျဖစ္ တည္ရွိေနခဲ့ေပ၏။ ဤသည္မွာ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ ထြက္ေပၚလာသည့္ စကား၀ုိင္းမ်ား၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပင္ ျဖစ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံၾကသည့္ အခုိက္တြင္ ထုိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ စကား၀ုိင္းတြင္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သူေတာ္ေကာင္းစကား၊ သူေတာ္ေကာင္း တရားမ်ားကုိ အတုလုိက္၍ က်င့္ႀကံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳရင္း ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ နတ္ေဒ၀တာတုိ႔၏ တရားစကား ေဆြးေႏြးသံမ်ားအား ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ တစ္ဆင့္ပါးလုိက္ရပါ ေပေတာ့၏။

Read more »

က်င့္ႏုိင္သူေတြ က်င့္ၾကပါေစ…

သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ တရားေဟာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ေဟာေရးေျပာေရး သာသနာျပဳေရး အပုိင္းေတြဟာ တစ္ခါတစ္ရံ ေရာက္ရွိသီတင္းသုံး ေနထုိင္ရတဲ့ ေနရာေဒသ၊ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လူဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကတဲ့ အလုပ္အကုိင္မ်ားေၾကာင့္ အခက္အခဲ ျဖစ္ရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဓမၼစာေပက ညႊန္ၾကားတဲ့အတုိင္း ေဟာၾကားေပးရတဲ့ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြဟာ လက္ေတြ႕ပုိင္းမွာ ဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ ဘ၀ရပ္တည္ေရး ႀကိဳးစားေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ အေတာ္အခက္အခဲ ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာက ညႊန္ၾကားထားတဲ့ ေရွာင္ၾကဥ္စရာမ်ားဟာ တစ္ခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေဒသမွာ ေန႔စဥ္မျဖစ္မေန လုပ္ေနၾကရတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ေနသလုိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ႏုိင္ငံေတြက်ျပန္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္လုိ ျဖစ္ေနတာေတြလည္း ရွိျပန္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ ဒကာဒကာမမ်ားက “အရွင္ဘုရားတုိ႔ ေဟာတာကေတာ့ ေဟာတာေပါ့ဘုရား…၊ သိပ္ၿပီးေတာ့ တုိက္႐ုိက္ႀကီး မေျပာတာေကာင္းပါတယ္ ဘုရား…၊ အရွင္ဘုရားတုိ႔ သိတဲ့အတုိင္း ဒီႏုိင္ငံမွာက ဒီအလုပ္ေတြလုပ္မွ သြားေရးလာေရး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အဆင္ေျပတာ ရွိသလုိ၊ သူတုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔လည္း လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေဟာတဲ့ေျပာတဲ့အခါ မွန္ေပမယ့္ တဲ့ႀကီးေတာ့ မေကာင္ဘူးလားလုိ႔ ဘုရား…”ဆုိၿပီး ေလွ်ာက္တတ္ၾကပါတယ္။ “အင္း… စာေပအရွိအတုိင္းေတာ့ ေဟာရမွာပဲ၊ ေလွ်ာ့ၿပီး ျပင္ၿပီးေတာ့ေတာ့ ေဟာလုိ႔မရဘူး၊ အားနာၿပီး အမွန္ကုိ အမွားအျဖစ္ေအာင္ကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဘယ္လုိေနရာ၊ ဘယ္လုိအေျခအေနပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြကုိ ဘုရားေဟာအတုိင္း၊ စာေပလာအတုိင္း ေဟာျပရမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ တာ၀န္ပါ၊ အဲဒီအထဲကမွ က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ က်င့္ၾကပါေစေပါ့…” စသျဖင့္ ျပန္မိန္႔ရပါတယ္။ ဟုတ္ပ။ အားနာလုိ႔မ်ား ဘုရားေဟာတရားေတြကုိ လူ႔အႀကိဳက္လုိက္ၿပီး ျပင္လုိက္လုုိ႔ကေတာ့ ဒီေန႔ေထရ၀ါဒ ဓမၼဆုိတာေတြ ရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ က်င့္ႏုိင္ေအာင္ေတာ့ အမွန္အတုိင္း ေဟာျပေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ အခက္အခဲကလည္း အဲဒါပဲ။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေနရာေဒသအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပတ္၀န္းက်င္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနတဲ့ ဒကာဒကာမမ်ားၾကား ေရာက္ေနျပန္ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အလုပ္ေတြနဲ႔ ေဟာရေျပာရတဲ့ တရားေတြနဲ႔က တစ္ခါတစ္ေလ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုိ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ အထူးသျဖင့္ သီလသိကၡာပုဒ္ေတြ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ ေျပာရတဲ့အပုိင္းမွာ ပုိၿပီးအခက္အခဲ ျဖစ္ရပါတယ္။ တစ္ရြာလုံး တံငါအလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳလုပ္ရတဲ့ တံငါရြာႀကီးမွာ သာသနာျပဳ ေက်ာင္းထုိင္ရတဲ့ ဆရာေတာ္လုိေပါ့။ ေနတာကတံငါရြာ ေဟာေနရတာက ပါဏာတိပါတကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ဆုိေတာ့ စားလည္းစားေနေသးတယ္ မလုပ္နဲ႔လုိ႔လည္း ေျပာေနေသးတယ္လုိ႔ကုိ ေျပာစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကုိ ငဲ့ၿပီး “သူ႔အသက္ကုိ သတ္တာေကာင္းတယ္၊ မ်ားမ်ားသာလုပ္” လုိ႔႔ေတာ့ ျပင္ၿပီးေဟာလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အေျခအေနလုိက္ၿပီးလည္း ေလွ်ာ့ေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းေတာ့ ေဟာရေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုိက္နာတာ မလုိက္နာတာကေတာ့ သူတုိ႔အပုိင္း ျဖစ္သြားပါၿပီ၊ အရွိကုိ ထုတ္ျပရမွာက ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ အပုိင္းပါ။ ဒီအထဲကမွ လုိက္နာႏုိင္ က်င့္ႀကံႏုိင္သူေတြ အေနနဲ႔ လုိက္နာက်င့္ႀကံ ၾကပါေစေပ့ါ။

ဘုန္းဘုန္း အခု သီတင္းသုံးေနတဲ့ ႏုိင္ငံမွာဆုိလည္း ဒီအခက္အခဲေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဘာသာမဲ့ အမ်ားစုျဖစ္ေနတဲ့ သူတုိ႔လူမ်ိဳးေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သိပ္အထင္ႀကီးလြန္း ေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘာသာတရား အဆုံးအမေတြ အေပၚမွာ အဆုိးျမင္ေနတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာတရား အဆုံးအမမရွိေတာ့ ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္းမွာလည္း အားနည္းေနတတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းမႈလုိမ်ိဳး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္စရာ အက်င့္သီလ မရွိေတာ့ သူမ်ားအသက္သတ္တာ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္တာ၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စားတာ စတာေတြဟာ သူတို႔အတြက္ အကုသုိလ္ အလုပ္ေတြဆုိတာ စဥ္းေတာင္မစဥ္းစားတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ အကုသုိလ္ အလုပ္ေတြအေပၚမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုပ္ေနၾကတဲ့ သူတုိ႔ကုိၾကည့္ၿပီး ျပန္ခံရတဲ့အခါ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခံရလုိက္မလဲလုိ႔ ေတြးေနမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ကေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးပါပဲ။

ဒီႏုိင္ငံ ဒီလူမ်ိဳးေတြကုိ တရားေဟာတဲ့အခါ ခက္ခဲတဲ့အခ်က္က သူမ်ားအသက္ကုိ မသတ္ဖုိ႔ ေဟာရတာေတြ၊ ကာေမသုမိစၧာစာရကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔ ေဟာရတာေတြ၊ အထူးသျဖင့္ သုရာေမရယကုိ မလုပ္ဖုိ႔ ေျပာရတာေတြက ေတာ္ေတာ္ကုိ မလြယ္တဲ့ ကိစၥျဖစ္ေနပါတယ္။ သူ႔အသက္သတ္တာကုိ ေရွာင္ဖုိ႔ေနေနသာ အရွင္လတ္လတ္စားမွ ပုိၿပီးအရသာ ရွိတယ္ဆုိကာ အရွင္ေတြေရာင္း၊ အရွင္ေတြစားေနတဲ့ သူေတြကုိ ပါဏာတိပါတက ေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔ ေဟာေျပာရတာ ေတာ္ေတာ္ဒုံးေ၀းပါတယ္။ ငါးမွ်ားရတာ၊ ငါးဖမ္းရတာေတြကုိ အကုသုိလ္လုိ႔မထင္ဘဲ ၀ါသနာတစ္ခုအေနနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး အအိပ္ပ်က္ခံၿပီး လုပ္ေနၾကတဲ့အျပင္ ငါးမွ်ားခ်ိတ္မွာ မိလာတဲ့ငါးကုိ အရွင္လတ္လတ္ အစိမ္းလုိက္ ကုိက္စားတာ အရသာပုိရွိတယ္လုိ႔ ဆုိလာျပန္ေတာ့ အဲဒါပါဏာတိပါတကံ ေျမာက္တယ္လုိ႔ ေျပာဖုိ႔ရာ ခက္ေနျပန္ပါတယ္။ ပင္လယ္ကမ္းေျခေတြမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ပင္လယ္အစားအစာ စားေသာက္ဆုိင္ေတြမွာဆုိ အရွင္လတ္လတ္ေတြ ျပထားၿပီး စားခ်င္တဲ့သူက ဒါစားခ်င္တယ္လုိ႔ လက္ညႇိဳးထုိးျပတဲ့အခါ ေရွ႕မွာပဲ ခုတ္ထစ္ေရာင္းခ် စားေသာက္ၾကတာေတြက သူ႔အသက္သတ္တာဟာ ခက္ခဲတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျပသေနၾကတဲ့အျပင္ ဒါေတြလုပ္လုိ႔ ျပန္ခံရတတ္တယ္ဆုိတာလည္း အယုံအၾကည္မရွိတဲ့ သူေတြျဖစ္ေနေလေတာ့ အစိမ္းသက္သက္ႀကီး ပါဏာတိပါကို ေရွာင္ဖုိ႔ ေဟာေျပာရတာ ခက္ေနရပါတယ္။

ေနာက္ ကာေမသုမိစၧာစာရနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အပုိင္းမွာလည္း ဒီလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ အယူအဆက တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေန ျပန္ပါတယ္။ သူတို႔ေျပာေနက်ျဖစ္တဲ့ ခ်စ္တာနဲ႔ လက္ထပ္တာ တစ္ျခားစီပဲဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ လက္ထပ္တဲ့ သူကတစ္ေယာက္ ခ်စ္ရည္လူးတဲ့သူက တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတာကုိ ေနရာတုိင္းမွာ အလြယ္တကူ ရွိေနတဲ့ ဟုိတယ္၊ မုိတယ္မ်ား၊ အင္း၊ ဧည့္ရိပ္မြန္စတာေတြက သက္ေသျပေနသလုိ ဒီဟုိတယ္၊ မုိတယ္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ၀န္ထမ္းေတြကေတာ့ အိမ္ေထာင္ရွိေနသူ၊ မရွိသူမ်ားကုိ ေကာင္းေကာင္းသိေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ထက္ အိမ္ေထာင္ဖက္ကတစ္ျခား ခ်စ္သူကတစ္ျခား ျဖစ္ေနၾကတဲ့သူေတြ မ်ားေနေတာ့ ကာေမသုမိစၧာစာရ သီလနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေပၚမွာ ေဟာရေျပာရတာ အခက္အခဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ေနာက္အဆုိးဆုံး အခ်က္က သုရာေမရယလုိ႔ ေခၚတဲ့ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမႈက အဆုိးဆုံးပါပဲ။ အရက္ေသာက္တာဟာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္လုိ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီႏုိင္ငံမွာ လူေတြမေျပာနဲ႔ သူတုိ႔ႏုိင္ငံက ဘုန္းႀကီးေတြေတာင္ ပါတီပဲြေလးတက္ၿပီး အရက္ေလးနဲ႔ ႏွက္ေနတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြကုိယ္တုိင္က အရက္ကုိ အရက္မဟုတ္ဘူး၊ ေဆးဆုိၿပီး လုပ္ေနၾကေတာ့ သူတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွာ သုရာေမရယ မဇၨပမာဒ႒ာနာ ေ၀ရမဏိဆုိတာ ေဟာတာလည္း မၾကားဘူးသလုိ ေဆာက္တည္ရ ေကာင္းမွန္းလည္း မသိၾကပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးေတြေရာ လူေတြပါ အရက္ေသာက္မွ ဆက္ဆံေရး အဆင္ေျပသလုိ၊ အေရးကိစၥရွိလုိ႔ ေတြ႕ၾကဆုံၾကရင္လည္း အရက္ကေလးပါမွ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ရွိတတ္ၾကတာ ဆုိေတာ့ အရက္မေသာက္ဖုိ႔ တားျမစ္မယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔အတြက္ေတာ့ ရန္သူလုိပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိႏုိင္ငံ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြကုိ သာသနာျပဳဖုိ႔အတြက္က သီလကထာ၊ ဒါနကထေတြထက္ လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈနဲ႔ စတင္ရပါတယ္။ တကယ္လုပ္ရင္ တကယ္အက်ိဳးရွိေစတဲ့ လက္ေတြ႕အားထုတ္မႈ အပုိင္းကုိ အားထုတ္ေစၿပီး သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဓမၼအႏွစ္သာရကုိ သိလာတဲ့အခါက်မွ ဒီထက္ပုိျပည့္စုံတဲ့ အႏွစ္သာရေတြသိဖုိ႔ အက်င့္သီလပုိင္းလည္း အေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာဆုိကာ သီလေဆာက္တည္ဖုိ႔ ေဟာေျပာေပးရပါတယ္။

ထားပါေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက ေနရာေဒသ၊ လူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ လုပ္ကုိင္စားေသာက္မႈမ်ားကုိ လုိက္ၿပီး ေဟာရေျပာရတာ ခက္ခဲတတ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာပါ။ ခက္ခဲတယ္ဆုိေပမယ့္ အားလုံးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအထဲကမွ သဒၶါတရား ရွိတဲ့သူေတြ၊ ပါရမီအားေကာင္းတဲ့ သူေတြကေတာ့ မလြယ္ေပမယ့္ ေဖာက္ထြက္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဒီအလုပ္ေတြဟာ အကုသုိလ္ အလုပ္ေတြဆုိတာ သိတဲ့အခါ တစ္ျခားအလုပ္ေတြနဲ႔ ေျပာင္းၿပီး အက်င့္ေကာင္းေအာင္ ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အမ်ားစုက ဘာသာတရား အဆုံးအမေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနလုိ႔ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့ ေဟာဖုိ႔ ေျပာလာၾကတဲ့ အေပၚမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က “ေလ်ာ့လုိ႔ေတာ့ မရဘူး၊ က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ က်င့္ႏုိင္ဖုိ႔ အရွိအတုိင္းေတာ့ ေဟာရမွာပါ”လုိ႔ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံျခားမွာ အေနၾကာလာလုိ႔လား မသိဘူး။ ျမန္မာအခ်ိဳ႕ေတြမွာ ဒီလုိ အယူအဆေလးေတြ ရွိလာတတ္တာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က တရားေဟာတဲ့အခါ “အရွင္ဘုရား အဲလုိတဲ့ႀကီးေတာ့ မေကာင္းဘူးလားလုိ႔၊ သူတုိ႔ဆီမွာ ဒါေတြက ယဥ္ေက်းမႈလုိ ျဖစ္ေနတာ၊ ဒီလုိ ကိစၥမ်ိဳး မလုပ္ရင္ အဆင္မေျပလွဘူး”လုိ႔ ေျပာလာတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ စဥ္းစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔အေနနဲ႔ အရွိကုိ အရွိအတုိင္းေတာ့ ေဟာေျပာေပးဖုိ႔ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အားလုံးဟာ ေဟာမရ၊ ေျပာမရတဲ့သူေတြ မဟုတ္သလုိ၊ သူ႔ႏုိင္ငံေရာက္တုိင္း သူ႔လုိမ်ိဳးေတြလုိ လုိက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြခ်ည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေသာက္တာစားတာေတြကုိ မေရွာင္ႏုိင္သလုိ အက်င့္သီလေတြမွာ မက်င့္သုံးႏုိင္တဲ့သူေတြ မ်ားေနေပမယ့္ ဒီအထဲက ေဖာက္ထြက္လာသူေတြလည္း ရွိေနတဲ့အတြက္ အမ်ားက မက်င့္ႏုိင္လုိ႔၊ အမ်ားကုိ ငဲ့ၿပီး ဒီလုိေလးေတာ့ ေဟာေစခ်င္တယ္၊ ဒီလုိေလးေတာ့ ျပင္ေစခ်င္တယ္ ဆိုလာတဲ့အေပၚမွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မက်င့္ႏုိင္ၾကေပမယ့္ က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ က်င့္ႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ ဘုရားမ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ၿပီး အရွိအတုိင္းေတာ့ ေဟာေနရဦးမွာပဲလုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြကေတာ့ က်င့္ေနၾကတာ အမွန္ပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ေဒရာေဒသ၊ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ရတဲ့ အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမမ်ားနဲ႔ မညီႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မ်ားလာတဲ့အျပင္ ဘုန္းႀကီးမ်ားရဲ႕ ေဟာတာေျပာတာေတြေၾကာင့္ ဒုိ႔ကုိေစာင္းၿပီး ေဟာေနတယ္လုိ႔ ခံစားလာရၿပီး ဒီလုိေလးေဟာရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဒါေလးေတာ့ ေရွာင္ေျပာရင္ ေကာင္းမွာပဲ စတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ အႀကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားလာၾကတဲ့ အေပၚမွာ “ဘယ္သူ႔ဘယ္သူကုိမွ ေစာင္းေျပာေစာင္းေဟာတာ မဟုတ္ဘဲ အရွိကုိ အရွိအတုိင္း ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ကုိ ထုတ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားက မက်င့္ႏုိင္ၾကေပမယ့္ က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ က်င့္ႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ မႀကိဳက္ေပမယ့္လည္း ေဟာေပးေနရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္”လုိ႔ပဲ ေျပာၾကားရင္း က်င့္ႏုိင္သူေတြ က်င့္ၾကပါေစဆုိတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ အမ်ားမႀကိဳက္ေပမယ့္ အမွားမလုိက္ေအာင္ တရားဘက္ေတာ့ လုိက္ေနရမွာပဲလုိ႔ ဆုိလုိက္ရပါေတာ့တယ္။

Read more »

လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္…

“အရွင္ဘုရား.. လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ သိထားသင့္ပါသလား…၊ လူေတြ၀ိနည္းတတ္ရင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ အျပစ္ေတြပဲ ၾကည့္ေနတတ္တဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္အေပၚ ၾကည္ညိဳမႈ ေလ်ာ့မသြားႏုိင္ဘူးလား..၊ လူေတြ ၀ိနည္းေတာ္ကုိ သိျခင္းမသိျခင္းမွာ ဘယ္ဟာက ပုိၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားႏုိင္ပါသလဲ ဘုရား…” စတဲ့ အေမးေတြနဲ႔ လူနဲ႔၀ိနည္းေတာ္ အေၾကာင္း ေမးျမန္း ေျပာဆုိလာတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအေမးေတြအတြက္ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ “လူေတြအေနနဲ႔လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားသင့္ပါတယ္၊ သိျခင္းအားျဖင့္ သာသနာေတာ္ အတြက္ေရာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ပါ ပုိၿပီးအက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားႏုိင္ပါတယ္..”လုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။ “လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ဆက္စပ္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲ”လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ဟာ သဒၶါပညာ ယုတ္ေလ်ာ့လာတဲ့ ေခတ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ အက်င့္သီလပုိင္းလည္း အားနည္းလာတဲ့ ေခတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတၱ၀ါေတြဟာ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္မႈမ်ားမွာ ေလ်ာ့ရဲရဲ ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီယုတ္ေလ်ာ့မႈေတြထဲမွာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားအေပၚ လုိက္နာက်င့္ႀကံ ေစာင့္ထိန္းမႈ အားနည္းလာတာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေနေပမယ့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ား၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ သာယာမႈမ်ား ေနာက္ကုိလုိက္ၿပီး ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြထဲက ေပါ့ပါးတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိ အေလးမထားေတာ့ဘဲ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေနလာတာေတြ ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေသးအဖဲြေလးပါပဲ ဆုိၿပီး အေလးမထားဘဲ ျပဳလုပ္တတ္တာေလးေတြဟာ ၾကာလာေတာ့ လူေရွ႕သူေရွ႕လည္း မေရွာင္ဘဲ လုပ္ကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ လူေတြေရွ႕မွာကုိ မေရွာင္လုပ္လာၾကေတာ့ သဒၶါတရားအားနည္းတဲ့ သူေတြက “ဒီကုိယ္ေတာ္ေတြ အလကားပါ၊ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ မညီတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေတြပါ၊ လူေတာင္မလုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးကြာ” စသျဖင့္ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕ လာတာေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

ဒီလုိ ေျပာလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေျပာခံရတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေတြကလည္း မခံႏုိင္ျဖစ္လာၿပီး “လူေတြအေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း မသိဘဲနဲ႔ လာေျပာမေနနဲ႔၊ လူေတြြအေနနဲ႔ ငါးပါးသီလေလးေတာင္ လုံေအာင္မထိန္းႏုိင္ဘဲနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း မေျပာသင့္ဘူး၊ ဒုိ႔က်ဴးလြန္မိတဲ့ အာပတ္ေတြဟာ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္ေတြပဲ၊ ဘာပဲညာပဲ” စသျဖင့္ ျပန္လွန္ေျပာဆုိတာေတြ ရွိလာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆရာဒကာၾကားမွာ အဆင္မေျပ ျဖစ္လာတဲ့အထိ အေျခအတင္ ျဖစ္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေဖာက္ဖ်က္တတ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သလုိ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ကုိ အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘဲ “သကၤန္း၀တ္ၿပီး ဒါေတြလုပ္ေနမွေတာ့ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး” ဆုိတဲ့ ကုိယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ေလးနဲ႔ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕ တတ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြေၾကာင့္လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ တိတိက်က် သိမထားေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္က က်ဴးလြန္မိတတ္တဲ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိပဲ ႀကီးႀကီးမားမားေတြကုိ က်ဴးလြန္ေနသလုိ ထင္သြားတတ္ၿပီး စြတ္စဲြကဲ့ရဲ႕ကာ အျပစ္ယူတာေတြအထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။

သိတဲ့အတုိင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကလည္း အမ်ားသား။ အက်ဥ္း (၂၂၇)ပါး၊ အက်ယ္ေျပာရင္ ကုေဋကုိးေထာင္ေက်ာ္ အထိကုိ ရွိတာပါ။ အဲဒီထဲမွာမွ ႀကီးေလးတဲ့ ဂ႐ုကအာပတ္နဲ႔ ေပါ့ပါးတဲ့ လဟုက အာပတ္ေတြရယ္လုိ႔ ခဲြျခားႏုိင္ပါတယ္။ ပါရာဇိက အာပတ္ေတြလုိ က်ဴးလြန္မိတာနဲ႔ ရဟန္းဘ၀ဆုံး႐ႈံးသြားတဲ့ အာပတ္ေတြ ရွိသလုိ၊ သံဃာအင္အားနဲ႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ကုစားမွ အျပစ္ေက်တဲ့ အာပတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အာပတ္ေျဖတယ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေဒသနာ ၾကား႐ုံနဲ႔ ေပ်ာက္တဲ့ အာပတ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒီလုိ အာပတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕ အာပတ္ေျဖရင္ ေပ်ာက္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အေျခအေနအရ က်ဴးလြန္မိတတ္ေပမယ့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဒသနာေလးေတြ ၾကားေနတဲ့အတြက္ အာပတ္ေတြကုိ ေျဖေဖ်ာက္ထားေစႏုိင္ပါတယ္။ လူေတြအေနနဲ႔က ဒီအေျခအေနေတြကုိ မသိရေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေသးအဖဲြ အာပတ္ေလးေတြကုိ က်ဴးလြန္မိတာကုိပဲ ရဟန္းမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာဆုိလာမိတတ္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ကာ အဆင္မေျပတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။

ဆုိၾကပါစုိ႔။ ေန႔လဲြညစာစားတာ၊ သီခ်င္းဆုိမိတာ၊ ဟိုကားဒီကားေတြ ၾကည့္မိတာ စတာေတြဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြအရ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးပါ။ ယုတ္စြအဆုံး အရက္ေသာက္မိတာကုိေတာင္ ၀ိနည္းေတာ္အရေတာ့ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေသးအဖဲြ အာပတ္ဆုိတာကုိ မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြက်ဴးလြန္မိတာကုိ ေတြ႕တဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ “ဒီကုိယ္ေတာ္ေတြ ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး”လုိ႔ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ သတိျပဳသင့္တာက အရက္ေသာက္တာဟာ ၀ိနည္းေတာ္အရ အာပတ္အေသးေလးလုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရေတာ့ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ႀကီး တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳရပါမယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မက်ဴးလြန္မိတာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဒီလုိ နားလည္မႈ လဲြတတ္တာေလးေတြ ရွိတဲ့အတြက္ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ၀ိနည္းေတာ္ေတြကုိ သိထားဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ ၀ိနည္းသိတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ အၾကည္ညိဳေလ်ာ့ၿပီး ကဲ့ရဲ႕မႈ ပုိမ်ားႏုိင္တယ္ ဆုိတာကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ သဒၶါတရားနဲ႔ ဆုိင္သြားပါတယ္။ သဒၶါတရားေကာင္းၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ အၾကည္အညိဳ မပ်က္ၾကပါဘူး။ ၀ိနည္းေတြကုိ သိထားတဲ့အတြက္ ပုိလုိ႔ေတာင္ နားလည္ေပးတတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါက အာပတ္အေသး၊ ဒါက အာပတ္အႀကီး ဆုိၿပီး ခဲြျခားနာလည္ကာ ပုိၿပီး ၾကည္ညိဳမႈကုိေတာင္ ေပးႏုိင္ပါေသးတယ္။ ၀ိနည္းနားလည္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ အပ္စပ္ေအာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏုိင္တာေၾကာင့္္ ကုသုိလ္တရားေတာင္ ပုိမုိတုိးပြားႏုိင္ပါတယ္။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္နဲ႔ မညီတဲ့ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရင္လည္း သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္နဲ႔ ေစတနာထား ေထာက္ျပကာ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေနာင္မက်ဴးလြန္မိဖုိ႔ ျပဳျပင္ေပးလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားတာက ပုိေကာင္းပါတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ လူေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြဟာ ဒုိ႔နဲ႔မဆုိင္ပါဘူး၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား အလုပ္ပါ၊ သူ႔အလုပ္သူလုပ္ပါေစ ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ရွိေနရင္ေတာ့ ၀ိနည္းေတြကုိ သိထားဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္မသိတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာေတာ့ အလြယ္တကူ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္တာေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔့ လုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ့္အထင္နဲ႔ ဒါဟာ ၀ိနည္းနဲ႔မညီဘူး၊ ဒီကုိယ္ေတာ္ လူျဖစ္ေနၿပီ စတဲ့အေတြး၊ အေျပာေတြနဲ႔ အေသးအဖဲြ အာပတ္ေလးေလာက္ပဲ သင့္ထားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕မိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အာပတ္ေလးေတြ သင့္ထားေပမယ့္ တကယ္ရဟန္းအစစ္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေ၀ဖန္မိတဲ့ ကုိယ့္မွာ အရမ္းအျပစ္ႀကီးပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ေ၀ဖန္မႈဟာ ေစတနာ အလုိဆုိးမပါရင္ေတာ့ ဒီေလာက္အျပစ္ မႀကီးေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မသိတဲ့အေပၚမွာ အရမ္းမေ၀ဖန္၊ မကဲ့ရဲ႕တာ ေကာင္းပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနနဲ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္းကုိ သိထားသင့္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ၀ိနည္းအေၾကာင္းကုိ ေသေသခ်ခ်ာ မသိတဲ့အခါမွာ ၀ိနည္းေတာ္အရ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အာပတ္ေလးေတြကိုလည္း ကုိယ့္အေနနဲ႔ အျပစ္အႀကီးႀကီးလုိ႔ထင္ကာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ လုိတာထက္ပုိၿပီး ကဲ့ရဲ႕မိတတ္၊ အျပစ္ေျပာမိတတ္တဲ့ အျပင္ ေစတနာ သဒၶါတရားပါ ေလ်ာ့မိတတ္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းေတာ္ေတြကုိ သိထားရင္ ပုိေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္တာပါ။ အကယ္၍ သိထားဖုိ႔မလုိပါဘူး၊ မသိတာ ေကာင္းပါတယ္ဆုိရင္လည္း ကုိယ့္အျမင္နဲ႔ အလြယ္တကူ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕မႈ မျပဳၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာဒကာ ေရနဲ႔ၾကာဆုိသလုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ဒကာဒကာမမ်ားဟာလည္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အမီွျပဳေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ဦးအေၾကာင္းတစ္ဦး ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္ ထားရင္ အျပစ္ေျပာ ကဲ့ရဲ႕တာေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း နည္းေစႏုိင္မွာျဖစ္လုိ႔ လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းဆုိင္ရာမ်ားကုိလည္း သိထားသင့္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အာပတ္အေသး၊ အႀကီးမ်ား အေပၚ ပုိမုိနားလည္ႏုိင္ၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ၀ိနည္းနဲ႔အညီ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းသိထားတဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္ကုိ တစ္ဘက္တစ္လမ္းမွ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း ၀ိနည္းမသိဘဲ လက္လြတ္စပယ္ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မႈမ်ိဳး ကုိလည္း အလြယ္တကူ မလုပ္မိေအာင္ အထူးေရွာင္ၾကဖုိ႔ အေလးဂ႐ုနဲ႔ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား