ဓုတင္အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ…

ဓုတင္ဆုိတာ ဓုတဂၤဆုိတဲ့ ပါဠိစကားကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာကုိ ဖ်က္စီးေၾကာင္း ေခါင္းပါးေသာ အက်င့္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူႏုိင္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အတြက္ အလုိနည္းေစျခင္း၊ ေရာင့္ရဲလြယ္ေစျခင္း၊ ကိေလသာေခါင္းပါးေစျခင္း၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ၀ီရိယရွိေစျခင္း၊ သီလစင္ၾကယ္ေစျခင္း စတဲ့ အက်ိဳးတရားမ်ားကုိ ေမွ်ာ္ကုိးကာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္က ဒီဓုတင္အက်င့္ကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဓုတင္အက်င့္လုိ႔ ဆုိတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္လုိ႔ ထင္စရာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္း၊ သာမေဏ၊ လူပုဂၢိဳလ္အားလုံးကုိ ရည္ရြယ္ၿပီး ကုိယ့္အေနနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္မယ့္၊ က်င့္လုိ႔ရမယ့္ ဓုတင္အက်င့္ကုိ က်င့္ႏုိင္ဖုိ႔ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အားလုံးအတြက္ ျမတ္ဗုဒၶက ဓုတင္အက်င့္ (၁၃)မ်ိဳးကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒီဓုတင္ (၁၃)ပါးက ၁။ ပံသုကူလိကဂၤ ဓုတင္ ၂။ ေတစီ၀ရိကဂၤ ဓုတင္ ၃။ ပိ႑ပါတိကဂၤ ဓုတင္ ၄။ သပဒါန စာရိကဂၤ ဓုတင္ ၅။ ဧကာသနိကဂၤ ဓုတင္ ၆။ ပတၱပိ႑ိကဂၤ ဓုတင္ ၇။ ခလုပစၧာဘတၱကဂၤ ဓုတင္ ၈။ အာရညိကဂၤ ဓုတင္ ၉။ ႐ုကၡမူလိကဂၤ ဓုတင္ ၁၀။ အေမၻာကာသိကဂၤ ဓုတင္ ၁၁။ ေသာသာနိကဂၤ ဓုတင္ ၁၂။ ယထာသႏၲတိကဂၤ ဓုတင္ ၁၃။ ေနသဇၨိကဂၤ ဓုတင္ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၁။ ပံသုကူလိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ ျမန္မာလုိ အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ ဒကာ၊ ဒကာမတုိ႔ လွဴဒါန္းေသာ သကၤန္းကုိ ပယ္ၿပီး အမ်ားသူငါ စြန္႔ပစ္ထားေသာ အ၀တ္အပုိင္းအစမ်ားကုိသာ ခ်ဳပ္စပ္၀တ္႐ုံ သုံးေဆာင္ေသာအက်င့္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ပံသုကူသကၤန္းကို ေဆာင္ေလ့ရွိတဲ့သူရဲ႕ အေၾကာင္း၊ ေစတနာကုိ ပံသုကူလိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ပံသုဆုိတာ ေျမမႈန္႔ကုိ ဆုိၿပီး ပံသုကူလိကဆုိတာ ေျမမႈန္႔ေပၚမွာ လႊမ္းမုိးက်ေရာက္ေနျခင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဆုိလုိတာက လမ္းခရီးသုႆာန္ အမႈိက္ပုံစတဲ့ ေျမေပၚမွာ လႊတ္ပစ္ထားတဲ့ အ၀တ္အထည္ကုိ ပံသုကူလလုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အ၀တ္သကၤန္းကုိ ေဆာင္ယူေလ့ရွိတဲ့သူကုိ ပံသုကူလိကလုိ႔ ေခၚပါတယ္။

၂။ ေတစိ၀ရိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ သကၤန္းကုိပယ္ၿပီး ႏွစ္ထပ္သကၤန္း၊ ကုိယ္႐ုံ၊ သင္းပုိင္ဟူေသာ သကၤန္းသုံးထည္ကုိသာ သြားေလရာယူေဆာင္ ၀တ္႐ုံသုံးေဆာင္ေသာ အက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ ဒုကုဋ္၊ ကုိယ္၀တ္၊ သင္းပုိင္ဆုိတဲ့ သကၤန္းသုံးထည္ကုိသာ ေဆာင္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကုိ ေတစီ၀ရိကလုိ႔ေခၚၿပီး ဒီဓုတင္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ေစတနာကုိ ေတစီ၀ရိကဂၤလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၃။ ပိ႑ပါတိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာက့ လာဘ္ပုိလာဘ္လွ်ံကုိပယ္ၿပီး ဆြမ္းခံ၍ရေသာ ဆြမ္းကုိသာ စားေသာက္သုံးေဆာင္ေသာ အက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ သူတစ္ပါးတုိ႔ ေလာင္းလွဴေသာ ဆြမ္းအာမိသမ်ား သပိတ္ထဲကုိ ေရာက္လာျခင္းကုိ ပိ႑ပါတလုိ႔ဆုိၿပီး ထုိသုိ႔ေသာ ဆြမ္းကုိသာ ရွာမွီးေလ့ရွိတဲ့သူကုိ ပိ႑ပါတိကလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီဓုတင္အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ ပိ႑ပါတိကဂၤလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၄။ သပဒါနစာရိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ အိမ္စဥ္ေက်ာ္၍ ခံယူျခင္းကုိ ပယ္ၿပီး အိမ္စဥ္မေက်ာ္မလွပ္ ရပ္၍ရေသာ ဆြမ္းကုိသာ ခံယူသုံးေဆာင္ေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ အိမ္စဥ္ျပတ္ျခင္းကုိ ဒါနလုိ႔ဆုိၿပီး အိမ္စဥ္မျပတ္ျခင္းကုိ သပဒါနလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အိမ္စဥ္မျပတ္ လွည့္လည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ သပဒါနစာရိကလုိ႔ ဆုိၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ျဖစ္တဲ့ ေစတနာကုိေတာ့ သပဒါနစာရိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၅။ ဧကာသနိကဂၤ ဓုတယ္ဆုိတာ ေနရာအမ်ိဳးမ်ိဳး၌ စားျခင္းကုိပယ္ၿပီး တစ္ေနရာ တစ္ထုိင္တည္း၌သာ စားျခင္းျပဳေသာ အက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ တစ္ေနရာတည္း၌ သုံးေဆာင္စားေသာက္ျခင္းကုိ ဧကာသနဟုဆုိၿပီး ထုိသုိ႔ တစ္ေနရာတည္းမွာ စားေသာက္သုံးေဆာင္ေလ့ရွိသူကုိ ဧကာသနိကလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ ဧကာသနိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၆။ ပတၱပိ႑ိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ ႏွစ္ခြက္ေျမာက္ေသာ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းကုိ ပယ္ၿပီး တစ္ခြက္တည္းကုိသာ ခံယူသုံးေဆာင္ေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ ႏွစ္ခုေျမာက္ခြက္ကုိ ပယ္ၿပီး တစ္ခုေသာ သပိတ္၊ ခြက္ထဲမွာရွိတဲ့ ဆြမ္းကုိ ပတၱပိ႑လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီအက်င့္ကုိ က်င့္တဲ့သူကုိ ပတၱပိ႑ိကလုိ႔ ဆုိၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိေတာ့ ပတၱပိ႑ိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၇။ ခလုပစၧာဘတၱိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ အတိရိက္၀ိနည္းကံ ဆြမ္းကုိ ပယ္ၿပီးဘုဥ္းေပးတဲ့ အက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ ခလုဆုိတာ တာျမစ္ျခင္း အနက္ကုိ ေဟာတဲ့ ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆြမ္းစားေနစဥ္ ကပ္လွဴလာတဲ့ ေဘာဇဥ္ကုိ တားျမစ္မိတဲ့ ရဟန္းမွာ ပ၀ါရိတ္သင့္ပါတယ္။ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ ေဘာဇဥ္ကုိ ပစၧာဘတၱိလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီပစၧာဘတိၱေဘာဇဥ္ကုိ ၀ိနည္းကံျပဳၿပီး သုံးေဆာင္ႏုိင္ေသာ္လည္း မသုံးေဆာင္ဘဲ ပယ္ေလ့ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ခလုပစၧာဘတၱိကလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ၀ါရိတ္သင့္ၿပီးေသာ ရဟန္းဟာ အတိရိတ္၀ိနည္းကံျပဳၿပီး စားေကာင္းေသာ ေဘာဇဥ္ကုိ မစားဘဲ ပယ္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခလုပစၧာဘတၱိကမည္ေၾကာင္း၊ ဒီဓုတင္အက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာသည္ ခလုပစၧာဘတၱိကဂၤမည္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၈။ အာရညိကဂၤ ဓုတင္ဆိုတာ ၿမိဳ႕ရြာေက်ာင္းကုိပယ္ၿပီး ေတာရေက်ာင္း၌သာ ေနေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ ေတာ၌ေနေလ့ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အာရညိကလုိ႔ေခၚၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ အာရညိကဂၤလုိ႔ ေခၚပါတယ္။

၉။ ႐ုကၡမူလိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ အမုိးအကာရွိေသာ ေက်ာင္းကုိပယ္ၿပီး သစ္ပင္ရင္း၌သာ ေနေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ သစ္ပင္ရင္း၌ ေနေလ့ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ႐ုကၡမူလိကလုိ႔ ေခၚၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိေတာ့ ႐ုကၡမူလိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၁၀။ အေဗၻာကာသိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ အမုိးအကာရွိေသာေက်ာင္းႏွင့္ သစ္ပင္တုိ႔ကုိပယ္ၿပီး လြင္တီးေခါင္၌သာ ေနေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ လြင္တီးေခါင္၌ ေနေလ့ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ အေဗၻာကာသိကလုိ႔ဆုိၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ အေဗၻာကာသိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၁၁။ ေသာသာနိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ သုသာန္၌သာ ေနေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ သုႆာန္၌ ေန႔ေလ့ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေသာသာနိကလုိ႔ဆုိၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ ေသာသာနိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၁၂။ ယထာသႏၲတိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ ေနရာေကာင္း ေက်ာင္းေကာင္းကုိ မေရြးျခယ္ဘဲ ျဖစ္စဥ္အတုိင္းသာ ေနေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ ေက်ာင္းေနရာ ညြန္ျပတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဒီေနရာဟာ သင့္ေနရာပဲလုိ႔ လက္ဦးညြန္ျပတဲ့ ေက်ာင္းအိပ္ရာ ေနရာကုိ ယထာသႏၲတလုိ႔ဆုိပါတယ္။ တစ္ျခား ေနရာေကာင္း ေက်ာင္းေကာင္းေတြကုိ မေရြးခ်ယ္ဘဲ ညြန္ျပတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ထားတဲ့အတုိင္း ေနေလ့ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ယထာသႏၲိတိကလုိ႔ ေခၚၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ ယထာသႏၲတိကဂၤလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

၁၃။ ေနသဇၨိကဂၤ ဓုတင္ဆုိတာ အိပ္ျခင္းကုိ ပယ္ၿပီး ထျခင္း၊ ထုိင္ျခင္း၊ စႀကၤံသြားျခင္းဟူေသာ ဣရိယာပုတ္ျဖင့္သာ ေနေသာအက်င့္ကုိ ဆုိပါတယ္။ အိပ္ရာေခါင္းအုံးေပၚမွာ ေခါင္းခ်ၿပီး ေလ်ာင္းစက္အိပ္ျခင္းကုိပယ္ကာ ထုိင္ေနျခင္း အေလ့ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေနသဇၨိကလုိ႔ ေခၚၿပီး ဒီအက်င့္ကုိ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ေစတနာကုိ ေနသဇၨိကဂၤလုိ႔ ေခၚပါတယ္။

ဒီဓုတင္အက်င့္ (၁၃)ပါးမွာ ဘိကၡဳ (ရဟန္းေယာက်ာ္း)မ်ား အတြက္ကေတာ့ အားလုံးက်င့္သုံးႏုိင္တဲ့ ဓုတင္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ လြင္တီးေခါင္ အရပ္မွာ အာရညိကဂၤ ဓုတင္အား ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ သုသာန္ျဖစ္ပါက တစ္ေနရာတည္းနဲ႔ ဓုတင္ ဆယ့္သုံးမ်ိဳးလုံးအထိ ေဆာက္တည္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဘိကၡဳနိမ (ရဟန္းမိန္းမ)မ်ားအတြက္ကေတာ့ ဓုတင္ဆယ့္သုံးပါးမွာ အာရညိကဂၤဓုတင္၊ ခလုပစၧာဘတၱိကဂၤဓုတင္၊ အေဗၻာကာသိကဂၤဓုတင္၊ ႐ုကၡမူလိကဂၤဓုတင္၊ ေသာသနိကဂၤဓုတင္ဆုိတဲ့ ဓုတင္ငါးပါးမွတပါး က်န္ဓုတင္ (၈)ပါးကုိ ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ သာမေဏ (ကုိရင္)မ်ားကေတာ့ ေတစီ၀ရိကဂၤဓုတင္မွ တပါး က်န္ (၁၂)ပါးကုိ ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ သာမေဏရီ (ကုိရင္မ)နဲ႔ သိကၡမာန္မ်ားကေတာ့ ဘိကၡဳနီမမ်ား က်င့္ႏုိင္တဲ့ ဓုတင္ (၈)ပါးထဲမွာ ေတစီ၀ရိကဂၤ ဓုတင္ကုိ ထပ္ပယ္ၿပီး က်န္ (၇)ပါးကုိ ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ဥပါသကာ (လူဒါယကာ)၊ ဥပါသိကာမ (လူဒါယိကာမ)တုိ႔ကေတာ့ ပတၱပိ႑ိကဂၤဓုတင္နဲ႔ ဧကာသနိကဂၤဓုတင္ ႏွစ္ပါးကုိပဲ ေဆာက္တည္က်င့္သုံးႏုိင္ပါတယ္။

တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီမ်ားအေနနဲ႔ အထက္မဂ္ဉာဏ္ကုိ ရဖုိ႔အတြက္ သီလစင္ၾကယ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီသီလစင္ၾကယ္ဖုိ႔ ဆုိတာ အလုိနည္းျခင္း၊ ေရာင့္ရဲျခင္းစတာေတြ ရွိမွလည္း သီလအက်င့္ ျဖဴစင္ေစပါတယ္။ ဒီလုိ အလုိနည္းျခင္း၊ ေရာင့္ရဲျခင္း ရွိဖုိ႔အတြက္ အလုိနည္းႏုိင္၊ ေရာင္ရဲ႕ႏုိင္၊ ကိေလသာ ေခါင္းပါးႏုိင္တဲ့ အက်င့္ေတြျဖစ္တဲ့ ဓုတင္အက်င့္ကုိ က်င့္ဖုိ႔လုိတယ္၊ က်င့္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္က က်င့္ႏုိင္တဲ့သူေတြ၊ က်င့္လုိတဲ့သူေတြ က်င့္ႏုိင္ေအာင္ ဒီဓုတင္အက်င့္ ဆယ့္သုံးပါးကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္ မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိေလသာကုိ ပါးေအာင္၊ နည္းေအာင္ လုပ္တဲ့နည္းေတြထဲမွာ ဒီဓုတင္အက်င့္နဲ႔လည္း ကိေလသာနည္းေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဓုတင္အက်င့္နဲ႔ ကိေလသာကုိ ပယ္ခြာလုိသူမ်ား၊ ဓုတင္အက်င့္ကုိ စိတ္၀င္စားသူမ်ား ဗဟုသုတျဖစ္ေစရန္နဲ႔ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးလုိကလည္း က်င့္သုံးႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဓုတင္အေၾကာင္းကုိ တင္ျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ယ္ေလ့လာၿပီး လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံလုိသူမ်ား အေနျဖင့္ ၀ိသုဒၶိဂဂ္ အ႒ကထာ၊ ပထမအုပ္၊ ဓုတဂၤ နိေဒၵသပိုင္းတြင္ ေလ့လာႏုိင္ပါေၾကာင္း အသိေပး တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

Live Questions and Answers (5)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
06 Jun 10 01:25
aung
မဂၤလာပါဘုရား… သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ဒုလႅဘရဟန္း ၀တ္ခ်င္ေပမယ့္ လက္ညိႇဳးတစ္ဆစ္ စက္ညပ္ၿပီး ျပတ္ေနလုိ႔ ရဟန္းခံရ၊ မရ သိလုိပါတယ္ဘုရား..။ ကုိရင္၀တ္လဲ ရ မရ သိလုိပါတယ္ဘုရား။
06 Jun 10 01:29
ေဇာ္လင္း
ဗုဒၶ၀ိနည္းေတာ္မွာ ရွင္ရဟန္းျပဳ မေပးထုိက္တဲ့သူ ၃၂ေယာက္ထဲမွာ အေၾကာၿဖတ္ထားေသာ သူပါ ပါသလားဘုရား၊ ငယ္ကလည္း သကၤန္း၀တ္၊ ႀကီးေတာ့လည္း သကၤန္း၀တ္ေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ မရွင္းလုိ႔ပါဘုရား။

Jun 10, 03:21 PM
မနာပဒါယီ >>> aung၊ ေဇာ္လင္း
၀ိနည္းေၾကာင္းအရ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးထုိက္သူ (၃၂) ေယာက္ရွိပါတယ္။ အဲဒီ (၃၂)ေယာက္က ၁။ လက္ျပတ္သူ ၂။ ေျချပတ္သူ ၃။ လက္ေျချပတ္သူ ၄။ နားရြက္ျပတ္သူ ၅။ ႏွာေခါင္းျပတ္သူ ၆။ နား၊ ႏွာေခါင္းျပတ္သူ ၇။ ေျခေခ်ာင္းလက္ေခ်ာင္းျပတ္သူ ၈။ ေျခမလက္မျပတ္သူ ၉။ အေၾကမ၊ အေၾကာႀကီးျပတ္သူ ၁၀။ ေျခေခ်ာင္းလက္ေခ်ာင္းပူးေသာသူ ၁၁။ ကုန္းေသာသူ ၁၂။ ပုကြေသာသူ ၁၃။ လည္ပင္းႀကီးနာရွိသူ ၁၄။ သံပူကပ္၍ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ထားသူ ၁၅။ ႀကိမ္ဒဏ္ေပးခံရသူ ၁၆။ ေတြ႕ရာအရပ္၌ သတ္ရန္ေၾကျငာထားသူ ၁၇။ ေျခထုိင္းသူ ၁၈။ အနာဆုိးရွိသူ ၁၉။ အသြင္ခ်ိဳ႕တဲ့သျဖင့္ ပရိတ္သတ္ၾကည္ညိဳမႈကုိ ဖ်က္စီးသူ ၂၀။ မ်က္စိတစ္ဖက္ မျမင္သူ ၂၁။ လက္ေျခေကာက္ေကြးသူ ၂၂။ ခြင္ေသာသူ ၂၃။ ကုိယ္တစ္ျခမ္းေသသူ ၂၄။ ဆံြ႕အသူ ၂၅။ အုိမင္းမစြမ္းသူ ၂၆။ မ်က္စိႏွစ္ကြင္း အလင္းမရသူ ၂၇။ စကားဆြံ႕အသူ ၂၈။ နားပင္းသူ ၂၉။ ကန္းလည္းကန္း အလည္းအသူ ၃၀။ ကန္းလည္းကန္း နားလည္းပင္းသူ ၃၁။ အလည္းအ ပင္းလည္းပင္းသူ ၃၂။ ကန္းလည္းကန္း အလည္းအ ပင္းလည္း ပင္းသူ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ ၃၂ေယာက္မွာ ေမးခြန္းရွင္မ်ား ေမးတဲ့အခ်က္ေတြ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္ ေဇာ္လင္းေမးတဲ့ အေၾကာဟာ ဘယ္လုိ အေၾကာမ်ိဳးဆုိတာ မသိေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ အေၾကာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိတဲ့အထဲက အေၾကာမႀကီးကုိ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီ ၃၂ေယာက္ဟာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက ရွင္ရဟန္းျပဳမေပးထုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ျပဳေပးလုိက္လုိ႔ ရွင္ရဟန္း မျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား မဟုတ္ပါဘူး။ ျပဳေပးတဲ့ ရဟန္းရွိတဲ့အတြက္ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ရရွိခဲ့ရင္ ရွင္ရဟန္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

30 May 10 21:35
ဒကာတစ္ဦး
အရူပဘံု ၄ ပါးကို ဘယ္လိုသူေတြ ေရာက္ပါလဲဘုရား၊ ျဗဟၼာျပည္က လူ႔ျပည္ထက္ ပိုအဆင့္ျမင့္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ဒီ၄ဘံုကေတာ့ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးထဲမွာ ထည့္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုသူေတြ ေရာက္ပါသလဲဘုရား။

30 May 10 21:36
မနာပဒါယီ>>> ဒကာတစ္ဦး
အ႐ူပဘုံဆုိတာ ႐ုပ္မရွိဘဲ နာမ္သက္သက္သာ ရွိတဲ့ဘုံကုိ ဆုိပါတယ္။ ရုပ္တရားမွန္သမွ် စက္ဆုတ္ရြံမုန္းတဲ့အတြက္ နာမ္သက္သက္ရေအာင္ အားထုတ္ခဲ့တဲ့ ဘာ၀နာအတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဘုံဗိမာန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘုံကုိ ႐ုပ္တရားကို မလုိခ်င္ နာမ္ခ်ဥ္းသက္သက္ကုိသာ လုိခ်င္တဲ့အတြက္ သမထကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္ သက္သက္နဲ႔ စ်ာန္ရတဲ့အထိ အားထုတ္ၾကတဲ့ သူေတြေရာက္ႏုိင္သလုိ အဘိဓမၼာအဖြင့္အရ ေသာတာပတၱိမဂၢ႒ာန္ စတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ဂေယာက္မွာ ပထမဆုံး ေသာတာပတၱိမဂၢ႒ာန္ ပုဂၢိဳလ္ကလဲြၿပီး က်န္အရိယာပုဂၢိဳလ္ ၇ေယာက္နဲ႔၊ တိဟိတ္ပုထုဇင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေရာက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီဘုံဟာ သက္တမ္းလည္း ရွည္ၾကာတဲ့အျပင္ ႐ုပ္မရွိဘဲ နာမ္သက္သက္သာ ရွိတဲ့ ႐ုပ္နာမ္မစုံတဲ့ ဘုံျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလာကီစ်ာန္နဲ႔ ေရာက္သြားတဲ့ ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား အတြက္ကုိ ရည္ရြယ္ၿပီး ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးထဲမွာ ပါတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား အတြက္ကေတာ့ အရိယာ အျဖစ္နဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး တရားအားထုတ္ကာ အထက္ဉာဏ္ေတြကုိ ရႏုိင္တဲ့အတြက္ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးထဲမွာ ပါတယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။

Read more »

ေရလုိက္လဲြေနၾကသူမ်ား…

“မေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆုိတာ လုပ္ပါမ်ားရင္ အဲဒီမေကာင္းမႈကုိ မေကာင္းမႈလုိ႔ မျမင္ေတာ့ဘဲ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ လုပ္ေနက် အလုပ္တစ္ခုလုိထင္ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုပ္ေနမိတတ္တယ္” ဆုိတဲ့ စာေလးကုိ ဖတ္လုိက္ရေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့သူတစ္ခ်ိဳ႕ကုိ ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေန႔စဥ္ေသာက္ၾက၊ စားၾက၊ ေပ်ာ္ၾကပါးၾက၊ အေလာင္းအစားလုပ္ၾက စတာေတြနဲ႔ အေပ်ာ္လြန္ေနၾကၿပီး အဲဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာကုိ မေကာင္းဘူးလုိ႔ မထင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတာေတြပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီသူေတြက သူတုိ႔လုိ႔ မလုပ္တဲ့သူေတြကုိေတာင္ မလုပ္လုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆုိတတ္ၾကတယ္လုိ႔လည္း ၾကားေနရျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ မေသာက္မစားတဲ့သူေတြက ေသာက္တတ္စားတတ္တ့ဲ သူေတြကုိ ေရွာင္ၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။ ေခတ္ကာလကုိက ေသာက္တတ္စားတတ္မွ ေခတ္မီတယ္လုိ႔ထင္ကာ အဲဒီအေပၚမွာ ေရလုိက္လဲြၿပီး တစ္လဲြဂုဏ္ရွိေနသလုိ ျမင္ေနၾကတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနေလေတာ့ မေသာက္မစားတတ္တာကုိပဲ လူအလူဖ်င္းလုိ႔ ထင္ေနၾကတဲ့ အျဖစ္ပါ။

တစ္ေလာကေတာင္ မေသာက္မစားဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ေနတဲ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာေတာ့ သူအရက္မေသာက္တဲ့ အတြက္သူ႔ကုိ အေျပာခံရတဲ့အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ျပပါေသးတယ္။ သူက “အရွင္ဘုရားေရ… သူငယ္ခ်င္းေတြဆုိေတာ့ အားနာပါးနာနဲ႔ ဆုိင္ကုိလုိက္သြားမိတာ ဆုိင္ေရာက္ေတာ့ အရက္၀ုိင္းမွာ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထုိင္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္ကုိ တစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္ဖုိ႔ေျပာၿပီး တုိက္ၾကပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္က မေသာက္ဘဲ ျငင္းဆန္တဲ့အခါက်ေတာ့ “မင္းတုိ႔ အရမ္း႐ုိးအမေနၾကနဲ႔၊ ခုေခတ္ႀကီးမွာ ေသာက္ေသာက္စားစား လူ႔မင္းသား၊ မေသာက္မစား လူ႔ငႏြားတဲ့၊ မင္းတုိ႔လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ႏြားက်မေနၾကနဲ႔”လုိ႔ ခုမွစေတြ႕ဖူးတဲ့ တပည့္ေတာ္ကုိ အရက္၀ုိင္းမွာ စီနီယာႀကီးတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္ဘုရား၊ ေနာက္ပုိင္း တစ္ျခားသူေတြကလည္း “ဘာျဖစ္လဲ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း လုပ္ေပါ့ကြာ”လုိ႔ တုိက္တြန္းၿပီး ေသာက္ခုိင္းပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိၿပီး တပည့္ေတာ္ အဲဒီ၀ုိင္းက ထြက္လာခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ပါပဲဘုရား…”လုိ႔ ေလွ်ာက္ျပပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက “အင္း… အရက္၀ုိင္းသြားရင္ေတာ့ အရက္သမားစကားေတာ့ ၾကားရမွာပဲ၊ မသြားဘဲ ေနႏုိင္တာေကာင္းေပမယ့္ သြားမိလုိ႔ ၾကားရရင္လည္း အရက္၀ုိင္းကစကား အရက္၀ုိင္းမွာ ထားခဲ့တာ ေကာင္းပါတယ္၊ အရက္သမားစကားေတြေတာ့ ဒကာေလးအေနနဲ႔ လုိက္ၿပီး ခံစားမေနပါနဲ႔”လုိ႔ပဲ ေျပာျဖစ္လုိက္ပါတယ္။

ဟုတ္တယ္။ အရက္၀ုိင္းနားသြားရင္ အရက္သမား စကားေတာ့ ၾကားရမွာ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ လုိက္ၿပီး မခံစားမိဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ေသာက္တတ္မွ ဂုဏ္ရွိတယ္၊ ေသာက္တတ္မွ ေခတ္မီတယ္၊ ေသာက္တတ္မွ အေပါင္းအသင္းေပါတယ္လုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကတဲ့ သူေတြၾကားမွာဆုိေတာ့ မေသာက္မစားဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ အေျပာအဆုိကုိေတာ့ ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သြားမိတာကုိက ကုိယ့္အမွားပဲေလ။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း လူမႈေရးအရ လုပ္ရတာပဲ ဘုရားလုိ႔ ဆုိၾကတဲ့သူေတြ ရွိပါေသးတယ္။ လူမႈေရးအရ လုပ္ရင္းလုပ္ရင္း လူမႈေရးကေန ပူမႈအေရးေတြ ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ကုိယ့္အတက္ ကုိယ္ျပန္ဆူးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူကမွေတာ့ ေမြးကတည္းက ေသာက္ေမြးလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သြားရင္းလာရင္း ေပါင္းရင္းသင္းရင္းနဲ႔ပဲ လူမႈေရးဆုိကာ စေသာက္မိရာက စဲြသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစကေတာ့ ကုိယ္က အရက္ကုိ ေသာက္တာပါ၊ ေနာက္ေတာ့ အရက္က ကုိယ့္ကုိျပန္ေသာက္သြားၿပီး အသက္ပါ ေပ်ာက္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ညီအရင္း တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ အခုသူလည္း အရက္က ေသာက္တာကုိ ခံေနရတဲ့ အျဖစ္ပါ။ တစ္ေလာကပဲ စိတၱဇေဆး႐ုံအထိ တင္လုိက္ရေသးတယ္ ေျပာတာပါပဲ။ သူ႔ကုိလည္း ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေျပာဆုိျပဳျပင္ ေပးပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ျပန္တုန္းကေတာင္ ဘုန္းဘုန္းဆီမွာပဲ ဒုလႅဘရဟန္း ခဏ၀တ္ခုိင္းၿပီး တရားထုိင္ ပုတီးစိပ္ လုပ္ခုိင္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္မေသာက္ဖုိ႔လည္း ကတိေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတာင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ၿပီး အရက္ျဖတ္ခုိင္းခဲ့ေပမယ့္ သူကုိယ္တုိင္က မျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ခုလုိ ႐ူးသလုိ ေၾကာင္သလုိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အမွန္ေျပာရရင္ ညီအစ္ကုိ အရင္းဆုိေပမယ့္ ေျပာမရဆုိမရ ဆုံးမလုိ႔မရ၊ အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုပ္ေပးလုိ႔ မရရင္ေတာ့ သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာထဲပဲ ထည့္လုိက္ရေတာ့တာပါပဲ။ ေျပာခ်င္တာက ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ညီကုိယ္တုိင္ ေရလုိက္လဲြၿပီး အရက္နဲ႔ ေပ်ာ္ခဲ့မိေတာ့ အခုလုိ အရက္က သူ႔ကုိျပန္ေသာက္ေနရတာနဲ႔ ႀကဳံေနရတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒါဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့မိတဲ့ အရက္ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏွစ္က ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ၿပီး၀ါဆုိျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ကုိယ္၀ါဆုိမွပဲ ေပၚလာလုိက္တဲ့ နာေရးေတြကလည္း မနည္းလွပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေက်ာင္းကုိ ကုိးကြယ္တဲ့ ရပ္ကြက္ကလည္း ၀န္ထမ္းရပ္ကြက္ ဆင္းရဲတဲ့ရပ္ကြက္ဆုိေတာ့ သာေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ နာေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေက်ာင္းကုိပဲ လာပင့္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီ၀ါတြင္းကေတာ့ သာေရးထက္ နာေရးလာပင့္တာက ပုိမ်ားပါတယ္။ ေတာ္ၾကာသက္ေပ်ာက္လုပ္ဖုိ႔ လာပင့္လုိက္၊ ေတာ္ၾကာသရဏဂုံတင္ဖုိ႔ လာပင့္လုိက္၊ ေတာ္ၾကာရက္လည္ လာပင့္လုိက္နဲ႔ေပါ့။ ဘုန္းႀကီးဆုိတာကလည္း သိတဲ့အတုိင္း ရယ္စားငုိစားဆုိေတာ့ သာေရးလည္းၾကြ၊ နာေရးလည္း ၾကြေပးရပါတယ္။ လာပင့္တဲ့နာေရးေတြ ေမးလုိက္လုိ႔ရွိရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ေသတာလဲဆုိ အရက္ေၾကာင့္ေသတာ၊ အသက္ဘယ္ေလာက္လဲဆုိ အသက္ ၂၀ေက်ာ္ ၃၀ ၀န္းက်င္စတာေတြခ်ည္းပဲ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔လာပင့္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ေသတယ္ဆုိတာ မေမးနဲ႔ အရက္ေၾကာင့္ေသတယ္ဆုိတာ ေျပာစရာမလုိေအာင္ ကြက္တိလုိျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီေလာက္ကုိ အရက္သမားေတြ ေပါေနၾကေတာ့တာပါ။ ၿမိဳ႕ေတြမွာေရာ ေတာေတြမွာပါ လူငယ္ေတြကစၿပီး အရက္သမားေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနကုန္ၾကပါတယ္။ အရက္ေသာက္တာ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ဆုိးဆုိးရြားရြား ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြကုိၾကည့္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ေဟာေျပာေပးပါတယ္။ အရက္ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ေက်ာင္းကဘလက္ဘုတ္မွာေတာင္ အရက္နဲ႔ အသက္ဆုိတဲ့ ကဗ်ာေလးကုိ ေရးၿပီးသတိေပးထား လုိက္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ဘုန္းဘုန္းေက်ာင္းမွာ ေရးကပ္ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးက ဒီလုိပါ…
“အမ်ားေသာက္တဲ့ ထုိအရက္
ေသာက္သုံးသူကုိ သူကဖ်က္
႐ုပ္ကုိလည္းဖ်က္ စိတ္လည္းဖ်က္
အသက္ကုိပင္ သူကဖ်က္။
တစ္စက္၀င္လ်င္ တစ္ရက္ဖ်က္
ေလ်ာ့ျပန္ေလၿပီ သက္ရွင္ရက္
သြားျပန္ေလၿပီ တစ္ေယာက္တစ္ရက္။
ေရွာင္ပါေလကြယ္ ထုိအရက္…။


ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ အရက္က ဒီကဗ်ာမွာ စပ္ထားသလုိပဲ ေသာက္တဲ့သူေတြကုိ ဖ်က္စီးပစ္ပါတယ္။ အရင္ဆုံး စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ ဖ်က္စီးပါတယ္။ ေနာက္ၾကာလာေတာ့ ႐ုပ္အဆင္းကုိပါ ဖ်က္စီးပစ္လုိက္ပါတယ္္။ ေန႔စဥ္အရက္ကုိ စဲြေသာက္ေနတဲ့သူေတြဟာ မၾကာပါဘူး မ်က္ႏွာမွာ အဆီေတြပ်ံလာၿပီး ေဖာေယာင္လာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၀တာလည္းမဟုတ္ဘဲ မ်က္ႏွာတစ္ခုတည္း ၀သလုိ ေဖာလာပါေတာ့တယ္။ ၾကာေတာ့ ၾကည့္ရတဲ့သူေတာင္ သူ႔မ်က္ႏွာကုိ မၾကည့္ရဲေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အရက္ကပဲ သူတုိ႔ရဲ႕အသက္ကုိ ႏႈတ္သြားတဲ့အထိ ျဖစ္ေစပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရက္ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြ ရွိေနေပမယ့္ အရက္ကၽြန္ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြကေတာ့ အရက္ေသာက္လုိ႔ အျပစ္ေျပာတာကုိ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အရက္က ေသာက္တာကုိ ခံေနရတဲ့ သူတုိ႔ေတြက အရက္ေသာက္တတ္တာကုိပဲ ဂုဏ္ယူစရာအျဖစ္ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အရက္အေသာက္ေကာင္းတာကုိပဲ ခ်ီးက်ဴးစရာလုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အခုေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံမွာဆုိ ပုိးဆုိးပါတယ္။ အရက္ေသာက္လုိ႔ ပင္ပန္းၿပီး အလုပ္မဆင္းႏုိင္ရင္ သူေ႒းက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ခြင့္ေပးေပမယ့္ အလုပ္ပင္ပန္းၿပီး က်န္းမာေရး မေကာင္းလုိ႔ ခြင့္ေတာင္းရင္ေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာဆုိ ႀကိမ္းေမာင္းတတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တရားမ၀င္ အလုပ္သမားျဖစ္ေပမယ့္ အရက္ေသာက္ထားတဲ့အခ်ိန္ ရဲနဲ႔ေတြ႕ရင္ေတာ့ ရဲက သူအရက္ ေသာက္ထားတယ္ဆုိၿပီး မဖမ္းဘဲ လႊတ္ေပးတတ္တာေတြလည္း ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီလုိ အရက္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လြတ္လပ္မႈေတြ ရွိေနၾကတဲ့အတြက္လည္း ေရႊျမန္မာေတြအေနနဲ႔ အႀကိဳက္ႀကီး ႀကိဳက္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္မွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ အရက္က ေသာက္တာကုိ ခံေနရတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရက္က ကုိယ့္ကုိ ေသာက္ေနတာကုိ ေသာက္မွန္းမသိေတာ့ တစ္လဲြဆံပင္ေကာင္းၿပီး အေကာင္းကုိ မေကာင္းထင္၊ မေကာင္းကုိ အေကာင္းထင္ကာ ေရလုိက္လဲြကုန္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရက္ေသာက္မွ လူရာ၀င္တယ္၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေပါတယ္၊ ေခတ္မွီတယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ အလုိက္လဲြေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္လဲြအေတြးေတြနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ “ေသာက္ေသာက္စားစား၊ လူ႔မင္းသား”လုိ႔ ထင္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိက္ဆံရွိတုန္း၊ အလုပ္ရွိတုန္း၊ သန္တုန္းျမန္တုန္း၊ မေသခင္တုန္းေတာ့ လူ႔မင္းသားလုိ႔ ထင္ခ်င္ထင္ၾကမွာေပ့ါ။ အဲ… ပုိက္ဆံလည္းမရွိ၊ အလုပ္လည္းမရွိ၊ ကုသုိလ္လည္းမရွိ၊ သီလလည္း မရွိရင္ေတာ့ ကုိယ့္စကားနဲ႔ကုိ လူ႔ငႏြားျပန္ျဖစ္တတ္တယ္ ဆုိတာေတာ့ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ရွိပါေစေတာ့။ ေျပာမယ္ဆုိရင္ကေတာ့ ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက ေရလုိက္မလဲြၾကဖုိ႔ပါ။ မေကာင္းတာကုိ မေကာင္းမွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ အမွားမလုိက္မိၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာက္မွစားမွ လူရာ၀င္တယ္၊ ဂုဏ္ရွိတယ္၊ ေခတ္မီတယ္ဆုိတဲ့ အျမင္လဲြေတြနဲ႔ အမွားကုိ အမွန္မထင္မိၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ႀကိဳက္လုိ႔ေသာက္တာ၊ ကုိယ္မေၾကာက္လုိ႔ ေသာက္တာဆုိရင္လည္း ကုိယ့္တစ္ေယာက္တည္းပဲ အႀကိဳက္လုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ကုိယ္လုိမေသာက္လုိ႔ မေသာက္တဲ့လူကုိ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး မဆဲြေဆာင္မိဖုိ႔ မေျပာမိဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။

ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ဒီအရက္ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး အရက္က ကုိယ့္ကုိေသာက္ေနတာေတြက ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ေသာက္ခြင့္ရတုန္း ေသာက္ေနႏုိင္တုန္း ေသာက္ရတာဟာ ေခတ္မီပါတယ္ဆုိတဲ့ အျမင္အေတြးေတြနဲ႔ ေရလုိက္လဲြေနတာေတြကုိ အျမန္ဆုံး ျပဳျပင္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ ဘယ္ရယ္မဟုတ္၊ ဘယ္သူကုိမွ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ဘဲ ျပဳျပင္ေစလုိတဲ့ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ သက္သက္နဲ႔ ဒီပုိ႔စ္ေလးကုိ ေရးလုိက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလုံးနားလည္မႈႏွင့္အတူ အကယ္၍ ေရလုိက္လြဲေနရင္ ျပဳျပင္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါေတာ့ေၾကာင္း…။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား