ပညတ္ကုိ ပယ္သည္ဆုိရာတြင္…

ေလာကီပညတ္နယ္မွာ ရွိေနပါလ်က္ မ်က္စီစုံမွိတ္ၿပီး ပညတ္ကုိပယ္ကာ ပရမတ္ပရမတ္လုိ႔ သံကုန္ဟစ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကုိ နားေထာင္ရင္း အစြန္းေရာက္ေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ပညတ္ပယ္ အယူအဆအေပၚ စုိးရိမ္မိပါတယ္။ သူ႔အတြက္ သူ႔အယူအဆနဲ႔သူ ရွိပါေစလုိ႔ ထားႏုိင္ေပမယ့္ သူ႔ကုိအမွီျပဳကာ သူ႔ေနာက္လုိက္ေနတဲ့ သူေတြအထိပါ အလဲြေတြ ျဖစ္ကုန္၊ အလဲြေတြ ယူဆကုန္မွာကုိေတာ့ မလုိလားပါဘူး။ ဘုရားရွင္ေတာင္ ပညတ္ကုိ မပယ္ခဲ့ဘဲ ေ၀ါဟာရပညတ္ တစ္ခုအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳကာ သမၼဳတိသစၥာအေနျဖင့္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး သူက ၀ိနည္းေတာ္လည္း ပညတ္၊ သံဃာ့အဖဲြ႕အစည္းဆုိတာလည္း ပညတ္၊ သံဃာအဖဲြ႕အစည္းက ထုတ္ထားတာေတြလည္း ပညတ္စသျဖင့္ ေျပာဆုိေနတဲ့အျပင္ သူေျပာလုိ႔ မွားတာေတြကုိ ေထာက္ျပရင္လည္း သူကဒီစကားေတြကုိ အတည္မယူပါဘူး ပညတ္လုိ႔ သေဘာထားပါတယ္၊ အဓိကမက်တဲ့ အေခၚအေ၀ၚေတြမွာ အကန္႔ေတြ မထားပါနဲ႔ဆုိၿပီး အမွားကုိ ပညတ္နဲ႔ဖာေထးေနျပန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ မဟုတ္ဘဲ အစြန္းေရာက္ေနတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုခုကုိ စဲြကုိင္ၿပီး ဇြတ္အတင္း ျငင္းဆန္ေနမႈဟာ လဲြမွားမႈကုိ ရွည္ၾကာေစၿပီး အမွန္တရားနဲ႔ ေ၀းေနေစပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အာသေ၀ါကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္ေရးနဲ႔ ကိေလသာကုန္ကာ ေလာကီနယ္မွ ထြက္ေျမာက္ေရးဟာ ပရမတ္ကုိ အမွန္နားလည္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔သိဖုိ႔က ပုိအေရးႀကီးတယ္ ဆုိေပမယ့္ သမၼဳတိသစၥာဆုိတဲ့ ေလာကေ၀ါဟာရမ်ား၊ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားဟာလည္း ပယ္ေကာင္းတဲ့ အရာမဟုတ္ပါဘူး။ ထာ၀ရမရွိႏုိင္ေပမယ့္ သမၼဳတိသစၥာဆုိတဲ့ ပညတ္အမွန္တရားဟာလည္း ေလာကမွာ တကယ္ရွိေနတဲ့ အမွန္တရားပါပဲ။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း သစၥာေလးပါးကုိ သိၿပီးေနာက္ပုိင္း အတၱ၀ါဒ ႀကီးစုိးေနတဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး အနတၱ၀ါဒကုိ အစြမ္းကုန္ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္ဟာ ပညတ္ေ၀ါဟာရကုိ မပယ္ခဲ့ပါဘူး။ သမၼဳတိသစၥာကုိ အသုံးခ်ကာ ပရမတၳသစၥာအျဖစ္ သေဘာေပါက္ေအာင္ သစၥာဉာဏ္နဲ႔ ထင္ရွားေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေလာကေၾကာင္းအရ လုိအပ္တဲ့ ေဟာေျပာမႈေတြ၊ ပညတ္မႈေတြ၊ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြ၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာႀကီးပြားေရး လမ္းစဥ္ေတြကုိ ခ်မွတ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ပရမတၳသစၥာကုိ သိေအာင္ေဟာေျပာေပးခဲသလုိ သမၼဳတိသစၥာကုိလည္း လုိအပ္သလုိ ထုတ္ေဖာ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ပရမတၱသစၥာကုိပဲ တစ္ဘက္သတ္စဲြကုိင္ၿပီး သမၼဳတိသစၥာကုိ ပယ္ခဲ့႐ုိးမရွိခဲ့ပါဘူး။

ဒီလုိ ဘုရားရွင္ရဲ႕အလုိနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး အရာရာ ပညတ္ေတြပါဆုိကာ ထင္ရာေဟာေျပာ ေနမိပါက လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ဆုံမသလုိ “ပရမတ္ျပန္ အေၾကာင္သမားေတြမုိ႔ ေထာင္လႊားၾကသူ႔ထက္ငါ” ျဖစ္ကာ အပါယ္ေဘာင္လားၾကရမယ့္ ကိန္းဆုိက္ေနပါလိမ့္မယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာ ဒီပနီ၊ သစၥာကထာမွာ ရွင္းျပေတာ္မူခဲ့တဲ့ သစၥတရား ၂ပါးရွင္းတမ္းေလးကုိ ဖတ္မိေတာ့ ပရမတ္ျပန္ အေၾကာင္သမားေတြ သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္ပါလားလုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဒီသစၥကထာမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေအာက္ပါအတုိင္း ရွင္းျပေတာ္မူပါတယ္။

“သစၥာဆုိသည္ကား သူ႔အမည္သညာႏွင့္ သူ႔သဘာ၀ အစဥ္ထာ၀ရ ညီညြတ္ေျဖာင့္မွန္သည္ကုိ ဆုိသတည္း။ ထုိသစၥာသည္ (၁) သမၼဳတိသစၥာတစ္ပါး၊ (၂) ပရမတၱသစၥာ တစ္ပါးဟူ၍ ႏွစ္ပါးအျပားရွိ၏။ ထုိႏွစ္ပါးတုိ႔တြင္ သမၼဳတိသစၥာဆုိသည္ကား ေလာကီဘုံသား လူအမ်ားတုိ႔၏ ေခၚ႐ုိးေျပာ႐ုိးျဖစ္ေသာ သမၼဳတိပညတ္တုိ႔၏ အလယ္၌ အေျဖာင့္အမွန္မ်ိဳးသည္ သမၼဳတိသစၥာမည္၏။ အတၱရွိ၏၊ ဇီ၀ရွိ၏၊ ပုဂၢိဳလ္ရွိ၏၊ သတၱ၀ါရွိ၏၊ လူရွိ၏၊ နတ္ရွိ၏၊ သိၾကားရွိ၏၊ ျဗဟၼာရွိ၏၊ ဆင္ျမင္းကၽြဲႏြားရွိ၏၊ ဦးေခါင္း လက္ ေျခစေသာ အဂၤါႀကီးငယ္ရွိ၏၊ ဆံပယ္အေမြး ေျခသည္းလက္သည္းရွိ၏ စသည္တုိ႔ေပတည္း။
ဤသမၼဳတိသစၥာသည္ မုသာ၀ါဒ၏ ဆန္႔က်င္ဖက္ေပတည္း။ မုသာ၀ါဒကုိ ပယ္ႏုိင္၏။ တစ္ဘ၀အတြင္းတြင္ အခါခါျဖစ္ျခင္း၊ အခါခါခ်ဳပ္ျခင္းဟူ၍ မရွိပဲ တစ္ခုတည္းႏွင့္ တစ္သက္လုံး ခုိင္ၿမဲေနေသာ အတၱမည္သည္ ဧကန္အမွန္ရွိ၏။ ဇီ၀မည္သည္ ဧကန္အမွန္ရွိ၏ဟု ေျပာဆုိၾကေသာ စကားမ်ိဳးတုိ႔သည္ ေလာကီဘုံသား လူအမ်ားတုိ႔၏ ေျပာ႐ုိးဆုိ႐ုိးအတုိင္း ေျပာဆုိၾကေသာ စကားျဖစ္၍ ေျပာဆုိေသာသူမွာ မုသာ၀ါဒမျဖစ္၊ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ လွည့္စားျခင္းမျဖစ္။ ပရမတၳသစၥာ အလုိအားျဖင့္မူကား ထုိစကားသည္ အနိစၥ၌ နိစၥဟူ၍ ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ အနတၱ၌ အတၱဟူ၍ ေဖာက္ျပန္ျခင္းတည္းဟူေသာ ၀ိပလႅာသအမွန္ျဖစ္၏။ ထုိ၀ိပလႅာသတရားကုိ မယ္ႏုိင္ေသးသမွ် ကာလပတ္လုံး သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ မလြတ္ႏုိင္။

ပရမတၳသစၥာဆုိသည္ကား ဓာတ္သဘာ၀၊ ဓမၼသဘာ၀ အလုိအားျဖင့္ အလြန္ဟုတ္မွန္လွေသာ ရွိမရွိစကားမ်ိဳး တရားမ်ိဳးသည္ ပရမတၳသစၥာမည္၏။ ရွိမရွိႏွစ္ပါးတြင္ ရွိဆုိသည္ကား ပထ၀ီဓာတ္ရွိ၏၊ အာေပါဓာတ္ရွိ၏၊ ေတေဇာဓာတ္ရွိ၏၊ ၀ါေယာဓာတ္ရွိ၏၊ စိတ္၀ိညာဏ္ရွိ၏၊ ဖႆ ေ၀ဒနာ သညာ ေစတနာစသည္ရွိ၏။ ႐ုပ္ခႏၶာရွိ၏၊ နာမ္ခႏၶာရွိ၏ စသည္တုိ႔ေပတည္း။ မရွိဆုိသည္ကား အတၱမရွိ၊ ဇီ၀မရွိ၊ ပုဂၢိဳလ္မရွိ၊ သတၱ၀ါမရွိ၊ လူမရွိ၊ နတ္မရွိ၊ သိၾကားမရွိ၊ ျဗဟၼာမရွိ၊ ဆင္းျမင္းကၽြဲႏြားမရွိ၊ ဦးေခါင္းဟူ၍ မရွိ၊ လက္ေျခစေသာ အဂၤါႀကီးငယ္ဟူ၍ မရွိ၊ ဆံပင္အေမြး ေျခသည္းလက္သည္းဟူ၍ မရွိစသည္တုိ႔ေပတည္း။

သမၼဳတိသစၥာအလုိအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ရွိ၏။ သတၱ၀ါရွိ၏။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါတုိ႔သည္ တစ္ဘ၀မွ တစ္ဘ၀သုိ႔ က်င္လည္ေျပာင္းသြား၍ ေနၾက၏။ ပရမတၳသစၥာ အလုိအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္မရွိ၊ သတၱ၀ါမရွိ၊ တစ္ဘ၀မွတစ္ဘ၀သုိ႔ က်င္လည္ေျပာင္းသြားသည္ဟူ၍ မရွိ။ သုိ႔ေသာ္ ဤသစၥာႏွစ္ပါးသည္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္ဖက္ ျဖစ္ေနဘိ၏တကားဟု ဆုိရန္ရွိ၏။ ေျဖာင္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္ဖက္ မျဖစ္ၾကေစရန္ အေျဖမွာကား သမၼဳတိသစၥာအလုိ ပရမတၳသစၥာအလုိဟူ၍ အလုိႏွစ္ပါးသီးသန္႔ျခားလ်က္ ရွိေလၿပီ။ သမၼဳတိသစၥာအလုိႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါစသည္ ရွိ၏ဟု ေျပာဆုိခဲ့ေသာ္ သမၼဳတိသစၥာအလုိ ဆုိေသာေၾကာင့္ ပရမတၳသစၥာဆရာက မျငင္းပယ္ရ။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါဟု သမၼဳတိပညတ္ရွိသည္ကား အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ပရမတၳသစၥာအလုိအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ မရွိဟူ၍ ေျပာဆုိခဲ့ေသာ္ ပရမတၳသစၥာအလုိ ဆုိေသာေၾကာင့္ သမၼဳတိသစၥာဆရာက မျငင္းပယ္ရ။ ပရမတၳသစၥာဟူသည္ ႐ုပ္တရား နာမ္တရားသည္သာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ပရမတၳသစၥာမွာ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ မရွိသတၱ၀ါဟူ၍မရွိ။…”

ဒီမွာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့တဲ့ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သစၥာအဖြင့္ကုိ ၾကည့္ပါက ပရမတ္တစ္ခုတည္းကုိပဲ ဆဲြကုိင္ကာ ပညတ္မွန္သမွ်ကုိ ပယ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားေနသူမ်ား အထူးသတိျပဳသင့္တဲ့ အခ်က္ကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ သစၥာႏွစ္မ်ိဳးလုံး သူ႔႐ႈေထာင့္နဲ႔သူ အမွန္ပင္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တစ္မ်ိဳးတည္း ဆုတ္ကုိင္ၿပီး ကုိယ္ဆုတ္ကုိင္ထားတာကုိပဲ အမွန္လုိ႔ အတင္းမျငင္းပယ္သင့္တာကုိ သတိျပဳႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိတစ္မ်ိဳးတည္း ဆုတ္ကုိင္ထားပါက ေလာကနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္ေနတဲ့အတြက္ အစြန္းေရာက္သြားတတ္တာကုိ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ိန္အခါနဲ႔ ကာလေဒသအလုိက္ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ကုိ ညီမွ်ေအာင္ အသုံးခ်တတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲလုိမဟုတ္ဘဲ ဒါေတြဟာ ပညတ္ေတြပါဆုိၿပီး အရာရာ ပညတ္ကုိပုံခ်မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေလာကနဲ႔ဆန္က်င္ကာ အစြန္းမလြတ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ လမ္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ကုိ ပယ္ရာေရာက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ေျပာလုိတာက ပညတ္ကုိ ပယ္တယ္ဆုိတာ တစ္လဲြအျမင္ တစ္လဲြအေတြး တစ္လဲြနားလည္မႈနဲ႔ အစြန္းေရာက္တဲ့အထိ မျဖစ္ၾကဖုိ႔ပါ။ ပရမတ္က အဓိကက်ေပမယ့္ ပညတ္ကလည္း လုိက္နာက်င့္သုံးဖုိ႔ လုိျပန္ပါတယ္။ ပညတ္ေတြဟာ စဲြကုိင္ထားဖုိ႔ မဟုတ္ေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရ လုိအပ္တဲ့ အမွန္တရားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လစ္လ်ဴ႐ႈဖုိ႔လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေခၚအေ၀ၚ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြဆုိေပမယ့္ ေလာကသားေတြရဲ႕ မေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ေတြကုိ ထိန္းေပးတဲ့ အမွန္တရားမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကုိလည္း လုိက္နာက်င့္သုံးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ပညတ္နယ္က လြန္ၿပီး ပရမတ္နယ္ကုိ အလုံးစုံေရာက္သြားၾကတဲ့ ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၲာမ်ားပင္ ေလာကေၾကာင္းအရ ပညတ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္စတဲ့ ပညတ္ခ်က္မ်ားကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပရမတ္တစ္ခုတည္းကုိ ကုိင္စဲြၿပီး ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပညတ္ေတြပါပဲလုိ႔ ပညတ္ကုိ ပယ္ေနသူမ်ား အေနျဖင့္ တစ္လဲြနားလည္မႈမ်ားနဲ႔ အစြန္းမေရာက္ေအာင္ သတိေဆာင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဆုံးစြန္ထိ မေရာက္ေသးဘဲ အနည္းငယ္ သိတာေလးမ်ားနဲ႔ ပရမတ္ျပန္ အေၾကာင္သမားမ်ား မျဖစ္ၾကဖုိ႔နဲ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဇၥ်ိမပဋိပဒါျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္ေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပလုိက္ပါတယ္။

Read more »

အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးထပ္္ေနၾကသူမ်ား…

ျမန္မာႏုိင္ငံကေန ႏုိင္ငံျခားထြက္ၿပီး အလုပ္လာလုပ္ေနတဲ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ တစ္ေန႔ေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာၿပီး ဟုိစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ စကားေတြ ေျပာၾကရင္း သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေမးျမန္းေျပာဆုိ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားထြက္ဖုိ႔ ခက္ခဲတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒီကုိေရာက္လာဖုိ႔ ေစာင့္ရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာသြားေၾကာင္း၊ ပုိဆုိးတာက ႏုိင္ငံျခား ေရာက္မလာခင္ ျပည္တြင္းမွာေနတုန္း သုံးခဲ့ရတဲ့ ေငြေတြရဲ႕ အတုိးေတြက တစ္ေန႔တစ္ျခား တုိးတုိးေနတာက ပုိဆုိးေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ အခုလုိ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ အတုိးနဲ႔ေခ်းခဲ့ရတဲ့ ေငြေၾကြးေတြကုိ အရင္ေက်ေအာင္ ဆပ္ဖုိ႔လုပ္ေနရေၾကာင္း စသျဖင့္ ဒကာေလးက ေျပာျပပါတယ္။ သူေျပာတာကုိ နားေထာင္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္သြားေပမယ့္ အားေပးဆုံးမစကားေတာ့ ေျပာျဖစ္လုိက္ပါတယ္။ “ဒီလုိ ခက္ခက္ခဲခဲ အေၾကြးေတြအတင္ခံၿပီး ေရာက္လာၿပီးေနာက္မွာ ကုိယ္လာခဲ့ရတဲ့ အေျခအေန၊ ကုိယ့္ဘ၀အေျခအေနကုိ မေမ့ဖုိ႔နဲ႔ သူမ်ားဆီက ယူထားခဲ့တဲ့ အေၾကြးေတြကုိ အရင္ေက်ေအာင္ ႀကိဳးစားဆပ္ရင္း ကုိယ့္ဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္လည္း အသုံးနဲ႔အျဖဳန္း ဆင္ျခင္သုံးဖုိ႔…” စသျဖင့္ ထုံးစံအတုိင္း ဆုံးမေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒကာေလး ျပန္ခါနီးမွာ “ဒကာေလးေရ… ဒီကုိေရာက္လာၿပီးမွ အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးထပ္ေန သူေတြလုိေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႔ေနာ္…”လုိ႔ ထပ္ၿပီး သတိေပးစကား ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးထပ္ေနသူ မျဖစ္ေအာင္ ေျပာျဖစ္လုိက္တာက အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးေတြ ထပ္တင္ေနၾကတဲ့ ေရႊျမန္မာ အခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ေနရလုိ႔ ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ ႀကဳံတုိင္းေျပာေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ႏုိင္ငံျခားမထြက္ခင္က စိတ္ကူးရင္ စီမံခ်က္ေတြ အျပည့္နဲ႔ ဟုိေရာက္ရင္ ပုိက္ဆံကုိ ဘယ္လုိႀကိဳးစားရွာမယ္၊ ရသမွ်ကုိစုၿပီး မထြက္ခင္က ေခ်းငွါးထားတဲ့ အေၾကြးေတြရယ္ အတုိးေတြရယ္ကုိ အရင္ေၾကေအာင္ဆပ္ကာ က်န္တဲ့အလုပ္သက္တမ္းကုိေတာ့ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးနဲ႔ ကုိယ့္ဘ၀ ေရွ႕ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားစုမယ္ ဆိုၿပီး ထြက္လာၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ရွိတုန္းက သိထားတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ လက္ေတြ႕ဘ၀ အေနအထား မတူညီတာေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ ကုိယ္စိတ္ပင္ပန္းမႈေတြေၾကာင့္ မထြက္ခင္ ယဥ္ခဲ့ရတဲ့ စိတ္ကူးေတြဟာ ေပ်ာက္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ စိတ္ကူးေပ်ာက္ေနေပမယ့္ အလုပ္ကုိႀကိဳးစားလုပ္ၿပီး အေၾကြးေလးေတြ ေက်တဲ့အထိ ဆပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ေတာ္ပါေသးတယ္။ အဲလုိမဟုတ္ဘဲ အေၾကြးမေၾကခင္ အေၾကြးဆပ္ဖုိ႔ လုပ္ေနရင္း စိတ္ပင္ပန္း၊ ကုိယ္ပင္ပန္းျဖစ္လုိ႔ စိတ္ေျဖတဲ့အေနနဲ႔ အရက္ေသာက္၊ ဖဲ႐ုိက္၊ အေလာင္းအစား လုပ္ျဖစ္လုိက္ရင္ေတာ့ အေၾကြးေက်ဖုိ႔ေနေနသာသာ ဆပ္ရမယ့္ အေၾကြးေတြပဲ ထပ္ထပ္တင္လာပါလိမ့္မယ္။ အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးေတြ ထပ္လာပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ျပည္ပအေတြ႕အႀကဳံမရွိ၊ ဘုမသိ ဘမသိဆုိေတာ့ အခက္အခဲေတြ ႀကဳံတဲ့အခါ စိတ္ဓာတ္မႀကံ႕ခုိင္ျဖစ္ၿပီး စိတ္အလုိလုိက္ လုပ္ျဖစ္တာေတြပါ။ ဒီလုိ အခါမ်ိဳးမွာ အေပါင္းအသင္းမွားၿပီး ေပါင္းမိရင္ေတာ့ ဘ၀မွာ အဖက္ဆယ္ဖုိ႔ မလြယ္လွပါဘူး။ နစ္ၿပီးရင္းနစ္ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။

အေပါင္းအသင္းဆုိတာကလည္း ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ အေဖာ္ျပဳဖုိ႔ ခက္သေလာက္ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာေတာ့ အခ်ိန္မေရြး ရွိေနတတ္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္ေတြက်လုိ႔ ဒုကၡေရာက္ေနခ်ိန္မွာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားျဖစ္ေအာင္ သူေတာ္ေကာင္းစကားေတြ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြနဲ႔ ေဖးမကူညီေပးဖုိ႔ထက္ “လာပါကြာ ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္း အေကာင္းခ်ည္ပဲ၊ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ စိတ္မညစ္နဲ႔”လုိ႔ဆုိကာ အရက္ဆုိင္ေခၚသြား၊ ဖဲ႐ုိက္ေခၚသြား၊ ႏိႈက္ကလပ္ေခၚသြားတာေတြက မ်ားပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္မွာ ကုိယ္က အခ်ိန္မွီမထိန္းဘဲ အဲဒါေတြအေပၚမွာ သာယာမိၿပီ ေက်နပ္မိၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံျခား ထြက္လာတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေပ်ာက္ၿပီး အေၾကြးဆပ္ဖုိ႔ေနေနသာ အေၾကြးေတြေတာင္ ထပ္လာကုန္တတ္ပါတယ္။ မေကာင္းမႈဆုိတာက အစမလုပ္တာေကာင္းပါတယ္။ စမိရင္ ျဖတ္ဖုိ႔မလြယ္ေတာ့ဘူးေလ။ စိတ္ေျဖတဲ့သေဘာနဲ႔ အေပ်ာ္စမိရာက ျဖတ္မရျဖစ္ကုန္တဲ့ သူေတြကလည္း မနည္းဘူးမဟုတ္လား။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ စိတ္ေျဖတဲ့အေနနဲ႔ အေပ်ာ္ဖဲကစားရာမွ ႐ႈံးလုိ႔မဲလုိက္ရင္း ဆပ္ရမယ့္ ဖဲေၾကြးက သူ႔ရဲ႕ လုပ္ခ ေလးငါးလစာအထိ ျဖစ္ကုန္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ေၾကြးေဟာင္းဆပ္ဖုိ႔ေ၀းစြ ဖဲေၾကြးအတြက္ ေၾကြးသစ္ေတြပဲ တုိးလာပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ မာတုဂါမ ကိစၥပါ ပါလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ကုန္ဖုိ႔သာ ျပင္ေပေတာ့လုိ႔ပဲ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ လက္ေတြ႕ေတြ႕ေနရတဲ့ သူေတြေတာင္မဟုတ္ဘဲ အြန္လုိင္းေပၚမွာ ခ်က္တင္းလုပ္ရင္း ေတြ႕တာေတြနဲ႔ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကတာလည္း မနည္းဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေလးေတြဆုိ အြန္လုိင္းမွာ ေတြ႕တဲ့ မာတုဂါမကုိ စဲြလန္းမိလုိ႔ အေၾကြးထပ္တင္တာေတာင္ ရွိေသးတယ္။ ဟုိဘက္က မာတုဂါမကလည္း အေပ်ာ့စဲြေလးနဲ႔ ဟုိးခၽြဲဒီခြဲလုပ္ကာ ဘာလုိတယ္၊ ညာလုိတယ္ဆုိၿပီး ေတာင္းတတ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီဘက္က ဘသားေခ်ာက အဟုတ္မွတ္လုိ႔ မရွိရွိတာ ရွာေဖြေခ်းငွါး ပုိ႔ေပးရွာပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မာတုဂါမက သူ႔ကုိပစ္ၿပီး အသစ္ရွာတယ္တဲ့ေလ။ အဲဒါနဲ႔ သူမွာ ဒုကၡတစ္ခုတုိးၿပီး မာတုဂါမအတြက္ ပုိ႔ေပးတာေတြပါ အေၾကြးတင္ကာ ဆပ္ေနရျပန္ပါတယ္။ ဒါဟာ အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးထပ္ေနတာေတြပါ။ လုပ္ႀကံမဟုတ္တဲ့ လက္ေတြ႕အျဖစ္ေတြပါ။

အင္း…ဒီလုိ အေၾကြးကိစၥေတြဟာ ဒီဘ၀ ဒီေလာက္ပဲ ျပတ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္လုိ႔ ေျပာရပါမယ္။ အဲလုိမဟုတ္ဘဲ သံသရာအထိ ပါသြားမယ့္ အေၾကြးေတြသာဆုိရင္ ေတြးေတာင္မေတြးရဲ စရာပါပဲ။ အခုဘ၀မွာေတာင္ အတိတ္ဘ၀ေတြက လုပ္ခဲ့တဲ့အေၾကြးေတြကုိ ေက်ေအာင္မဆပ္ႏုိင္ေသးဘဲ လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ေပးဆပ္ရမယ့္ သံသရာနဲ႔ခ်ီတဲ့ အေၾကြးေတြ ထပ္တုိးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေၾကြးကင္းရာ နိဗၺာန္နဲ႔ကေတာ့ ေ၀းၿပီးရင္းေ၀းရင္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္တစ္ခုဟာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္လုိက္မိရင္ အေၾကြးျဖစ္ေစပါတယ္။ အေၾကြးဆုိရင္ေတာ့ ေပးဆပ္ရမွာပါ။ ထုံးစံအတုိင္း ေပးဆပ္တဲ့အခါ အရင္းေရာ အတုိးေရာ ေပးဆပ္ရသလုိ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးဆုိၿပီး လုပ္လုိက္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုဟာ သူ႔ရဲ႕တန္ျပန္ အက်ိဳးေပးကုိ ခံရတဲ့အခါမွာ ေပးဆပ္ရတဲ့ အတုိးက ေဖာ္မျပႏုိင္ေအာင္ မ်ားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အတုိးေတြဆုိ ေအာက္ကေန ျပန္မတက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္၊ ဘုရားပြင့္ေသာ္လည္း ဘုရားသာသနာနဲ႔ ႀကဳံခြင့္မရေအာင္၊ အေၾကြးဆပ္ၿပီးျပန္ေတာ့လည္း ေကာင္းတဲ့သုဂတိဘ၀မွာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မျဖစ္ေသးဘဲ အုိနာက်ိဳးကန္းအျဖစ္ ျပန္ျဖစ္ေအာင္အထိ အပုိေပးဆပ္လုိက္ရတာေတြ ရွိပါတယ္။ အတုိးေပၚ အတိုးထပ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါဟာ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုေၾကာင့္ ေပးဆပ္ရတဲ့ အကုသုိလ္အေၾကြးရဲ႕ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာလုိေျပာေတာ့ ကံကံရဲ႕အက်ိဳးပဲေပါ့။

ေလာကဓံလႈိင္း ႐ုိက္ခတ္မႈေတြေၾကာင့္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရားေရ… တပည့္ေတာ္ ဘ၀ကလည္း ၀ဋ္ႀကီးလုိက္တာဘုရား…၊ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အဆင္မေျပဘဲကုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အိမ္မွာဆုိလည္း အႀကီးဆုံးဆုိေတာ့ အကုိႀကီး အဖအရာ သေဘာထားၿပီး တပည့္ေတာ္ ဘ၀နဲ႔ရင္းကာ အိမ္အတြက္ ျဖည့္ဆည္းေပးပါတယ္။ အိမ္မွာလည္း ျပည့္စုံတယ္ကုိ မရွိပါဘူး။ အသက္အရြယ္ ရလာတဲ့ ခုခ်ိန္ထိေတာင္ အိမ္အတြက္ေတြးရင္း အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႔ စိတ္မကူးႏုိင္ေသးဘူး။ တပည့္ေတာ္ ရည္စားကဆုိ မေစာင့္ႏုိင္လုိ႔ စြန္႔ေတာင္သြားပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ တပည့္ေတာ္ေအာက္က ညီေတြက မလိမၼာေတာ့ သူတုိ႔ကိစၥေတြအထိ လုိက္ေျဖရွင္းေန၊ ေဆာင္ရြက္ေနရေတာ့ တပည့္ေတာ္ ရွာသမွ် ဘာမွအဖတ္မတင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရား သိတဲ့အတုိင္း တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ၀ဋ္ေၾကြးက ႀကီးေတာ့ တပည့္ေတာ္ ဒီဘ၀မွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ကံငါးပါးကုိ လုံေအာင္ထိန္းၿပီး ဘာသာတရားကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ပါတယ္၊ ဒီလုိ ကုသုိလ္ေလးေတြ လုပ္တုိင္းလုပ္တုိင္းလည္း အတိတ္ရဲ႕ ၀ဋ္ေၾကြးေတြ ဒီဘ၀ဒီမွ်နဲ႔ပဲ ေက်ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းမိပါတယ္ ဘုရား..၊ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ တစ္ခုခု မိန္႔ၾကားေပးပါဘုရား…” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။

“ဟုတ္တယ္ ဒကာေလးေရ…။ အေၾကြးဆုိတာကေတာ့ ဆပ္ေပးရမွာပဲ။ အတိတ္က ကုိယ္ဘာလုပ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ အကုန္မသိႏုိင္ေပမယ့္ အခုဘ၀ရဲ႕ အေျခအေနေတြဟာ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြရဲ႕ အေၾကြးေတြပါပဲ။ အတိတ္ကေခ်းခဲ့တဲ့ အေၾကြးေတြရဲ႕ အတုိးေတြပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ထိ ဆပ္ရမယ္ဆုိတာ မေျပာႏုိင္၊ မသိႏုိင္ေပမယ့္ အဲဒီအတိတ္ေၾကြးေတြကုိ ဆပ္ရင္း ေနာက္ထပ္ အေၾကြးသစ္ေတြ မတုိးဖုိ႔ဘဲ အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ ႀကိဳးစားရေတာ့မွာပါ။ ၀ဋ္ေၾကြးေတြႀကီးတယ္ဆုိၿပီး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ကာ ေနာက္ထပ္အေၾကြးေတြ ထပ္မရွိဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ ႀကဳံလာသမွ် ဒုကၡေတြကုိ ခါးစည္းခံၿပီး စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းနဲ႔ ႀကိဳးစားရင္း အတိတ္က အေၾကြးကုိ ဆပ္ႏုိင္သမွ် ဆပ္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေၾကြးေက်တာမေက်တာ ကုိယ္နဲ႔မဆုိင္ဘဲ ေနာက္ထပ္အေၾကြးမတင္ေအာင္ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းနဲ႔ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြမွာ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ရမွာကပဲ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကြးေဟာင္းကုိ ဆပ္ရင္း ေၾကြးသစ္မထပ္ေအာင္ ကုိယ့္ရဲ႕ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြကုိ သတိနဲ႔ထိမ္းၿပီး ျပဳမူေျပာဆုိႀကံစီ ေနထုိင္ဖုိ႔ကသာ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာေလး အေနနဲ႔ အတိတ္က အေၾကြးေတြကုိဆပ္ရင္း ေနာက္ထပ္အေၾကြးေတြ မထပ္ရေအာင္ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေစတနာမ်ားနဲ႔သာ တတ္ႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားေနထုိင္ဖုိ႔၊ အပါယ္လားေစႏုိင္တဲ့အထိ အတုိးႀကီးတတ္တဲ့ အေၾကြးေတြ မတင္မိေအာင္ ကံငါးပါးကုိ လုံေအာင္ထိန္းၿပီး မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္မ်ားကုိ ေရွာင္ကာ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္မ်ားနဲ႔ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔နဲ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀ဋ္ေၾကြးအားလုံးကုိ အေက်ဆပ္ႏုိင္မယ့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ပဲ တုိက္တြန္းရမွာပါ....” စသျဖင့္ အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးမထပ္ေအာင္ အဲဒီဒကာေလးကုိ မိန္႔ၾကားေပးျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ အထူးေျပာခ်င္တာက အေၾကြးဆပ္ေနရတဲ့ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ မေမ့ၾကဖုိ႔ပါ။ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက တင္က်န္လာတဲ့ အေၾကြးေတြကုိ ဒီဘ၀မွာ လာဆပ္ရင္း အေၾကြးေပၚ အေၾကြးမထပ္ေအာင္၊ အတုိးေပၚ အတုိးမထပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ပါ။ ဒီလုိႀကိဳးစားတဲ့အခါ တစ္ဘ၀တစ္နပ္စာကုိ ၾကည့္ၿပီး ျဖစ္သလုိ မလုပ္ၾကပဲ သံသရာနဲ႔ခ်ီကာ ေပးဆပ္ရမယ့္ အတုိးေၾကြးကုိ ေတြးလုိ႔ ႀကိဳးစားလုပ္ကုိင္ၾကဖုိ႔ပါ။ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ လုပ္တဲ့လုပ္ရပ္မ်ားရဲ႕ အေၾကြးအတုိးဟာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ၿပီး ဘာပဲလုပ္လုပ္ ေကာင္းတဲ့စိတ္ ေစတနာေလးေတြနဲ႔ လုပ္ၾကဖုိ႔ပါ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အေၾကြးရွိရင္ ဆပ္ရမယ္ဆုိတာပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ “အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးထပ္ေနသူမ်ား မျဖစ္ေစၾကဘဲ အေၾကြးဆပ္ရင္း အေၾကြးမထပ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကပါ..”လုိ႔ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့။

Read more »

Live Questions and Answers (1)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

7 Feb 10, 08:11 AM
Anonymous:
အရွင္ရာဟုလာက တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ ပရိနိဗၺာန္စံတယ္ဆုိတာ သိလုိပါတယ္ဘုရား။ သက္ေတာ္ ၄၀ မျပည္မီ၊ တစ္ေနရာမွာလဲ ၅၀ မျပည့္မီ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္ခဲ့တဲ့ ဆုၾကီးပန္ျဖစ္ရင္ ဘာေၾကာင့္ သက္ေတာ္ မရွည္ရတာပါလဲဘုရား။
7 Feb 10, 07:28 PM
မနာပဒါယီ >> Anonymous:
ပိဋကသုံးပုံ ပါဠိေတာ္ မူရင္းေတြမွာေတာ့ အရွင္ရာဟုလာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား၊ ဆုံးမခ်က္မ်ား၊ အရွင္ရာဟုလာရဲ႕ သိကၡာသုံးပါး အက်င့္တရားက်င့္ပုံမ်ား၊ ရာဟုေလာ၀ါဒ သုတၱန္မ်ား စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြပဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ မဟာ၀ဂၢ သံယုတ္အ႒ကထာ ႏွာ၊ ၂၄၆မွာေတာ့ အရွင္ရာဟုလာမေထရ္ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္တြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္သက္ေတာ္၄၀ ဒါမွမဟုတ္ ၅၀မျပည့္မီ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္ခဲ့တဲ့ ပါရမီရွင္ႀကီးတုိင္း ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ လုိခ်င္သလုိ သက္တမ္းအတုိအရွည္ မျပဳၾကပါဘူး။ အတိတ္ဘ၀ ပါရမီ ျဖည့္စဥ္ကာလ တစ္ခုခုမွာ အမွားျပဳခဲ့တဲ့ ၀ဋ္အက်ိဳးေပး ရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္ အဲဒီ အက်ိဳးေပးအတုိင္း ျပဳမူေနထုိင္ သြားတတ္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္အပါအ၀င္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္စတဲ့ မေထရ္ႀကီးမ်ားလည္း ဒီလုိပဲ ၀ဋ္ေၾကြးအတုိင္း ေနာက္ဆုံးဘ၀မွာ ေပးဆပ္ေတာ္မူသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ရာဟုလာမေထရ္အေနနဲ႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းဟာ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

12 Feb 10, 09:52 PM
Soe Naing:
Phone Phone, Please explain me about ashin Sula Pan. If his elder brother, Ashin Maha Pan is also a arahat, why did he act lack of marcy upon other monk (his young brother)? Just being naive and not just be naive and not being a bright person is only his fate. Not his crime. Why did Ashin Mahapan do like that?
14 Feb 10, 02:49 AM
မနာပဒါယီ>>Soe Naing..:
စူဠပႏၴက မေထရ္ဟာ ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ ဉာဏ္ထုိင္းတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕ခဲ့မိတဲ့အတြက္ ယခုဘ၀မွာ ဉာဏ္ပညာထုိင္းခဲ့ရပါတယ္။ ဒါကုိ အကုိျဖစ္တဲ့ မဟာပႏၴကက ဒီေလာက္ဉာဏ္ထုိင္းေနရင္ သာသနာေတာ္နဲ႔ မေတာ္ဘူးဆုိၿပီး ႏွင္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရဟႏၲာျဖစ္တဲ့ အစ္ကုိ ရဟန္းအေနနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိလုပ္ရတာလဲ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ေတြးစရာရွိပါတယ္။ စာေပမွာကေတာ့ အစ္ကုိရဟန္းဟာ ရဟႏၲာျဖစ္ေပမယ့္ စူဠပႏၴကရဲ႕ အလုိအဇၥ်ာသယကုိ မသိေသာေၾကာင့္ ညီေတာ္ကုိ တရားထူး ရေစလုိတဲ့ ေစတနာအားႀကီးၿပီး မရတဲ့အခါ အားမလုိ အားမရျဖစ္ကာ ႏွင္ထုတ္တာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း အကယ္၍ ဒီလုိႏွင္ထုတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ကာ အခုလုိ တရားကမၼ႒ာန္းျပေပးမႈကုိ ရေစလုိလုိ႔လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာ၀ကေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဉာဏ္ပညာႀကီးပါေစ ဘုရားရွင္တုိ႔ေလာက္ ေ၀ေနယ်စၧာသယကုိ မသိႏုိင္ပါဘူးလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ တရားမင္းျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ တရားေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္လုိတရားနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္တယ္ဆုိတာ သိၿပီး ေဟာေတာ္မူႏုိင္တဲ့အတြက္ စူဠပႏၴကကုိလည္း ရဟႏၲာအျဖစ္ ေရာက္ေစေတာ္မူပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ မဟာပႏၲကမေထရ္ဟာ ရဟႏၲာျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ညီေတာ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အလုိဆုိးကေတာ့ မရွိဘူးဆုိတာပါပဲ။ တရားအႏွစ္ထူးကုိ ရေစလုိတဲ့ ေစတနာအားႀကီးတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ မဟာပႏၴကမေထရ္ဟာ ဘုရားရွင္ေလာက္ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အလုိဆႏၵကုိ မသိဘူးႏုိင္ဘူးဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ လုပ္ရပ္မ်ိဳး လုပ္မိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာမပါတဲ့ လုပ္ရပ္ပါ။ အကယ္၍ ေစတနာပါခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာေျပာမႈေၾကာင့္ ညီေတာ္ တရားရႏုိင္တာကုိ သိတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္နဲ႔ ညီေတာ္ ေတြ႕ေစလုိတဲ့ ေစတနာပါတယ္ဆုိတာ နားလည္ၾကည္ညိဳႏုိင္ပါတယ္။

22 Feb 10, 10:54 PM
ေအာင္ၾကီး:
ကုမာ၇ီ ျဗဟဟစရိယသီလအေၾကာင္း ရွင္းျပပါဘုရား။ အိ္မ္ေထာင္မရွိတဲ့သူေတြ ေစာင့္လုိရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား…။
23 Feb 10, 05:04 AM
မနာပဒါယီ>>> ေအာင္ႀကီး:
ေကာမာရျဗဟၼစရိယသီလလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အိမ္ေထာင္မရွိသူမ်ား ေမထုန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မက်င့္သုံးဘဲ တစ္သက္လုံး ေဆာက္တည္သြားျခင္းမ်ိဳးပါ။ ငါးပါးသီလမွာ ကာေမသုမိစၧာစာရ အစား အျဗဟၼစရိယနဲ႔ အစားထုိးက်င့္သုံးတဲ့ သီလမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုိၿပီးျမင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သူေတာ္စင္တုိ႔ စက္ဆုတ္ဖြယ္ ယုတ္မာေသာ ကာမဂုဏ္ေမထုန္အက်င့္ကုိ လူ႔ဘ၀မွာပင္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ေရွာင္ၾကဥ္ေဆာက္တည္တဲ့ ပါရမီရွင္ သူေတာ္စင္ အက်င့္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ေကာမာရျဗဟၼစရိယဆုိတာ ငယ္ေသြးငယ္မူ ျဖဴစင္သူတုိ႔ရဲ႕ ျမတ္ေသာအက်င့္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒီသီလ ေတာင္းပုံကေတာ့ “အဟံ ဘေႏၲ တိသရေဏန သဟ ေကာမာရျဗဟၼစရိယသီလံ ဓမၼံယာစာမိ၊ အႏုဂၢဟံ ကတြာ သီလံေဒထ ေမဘေႏၲ” (အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္အား သရဏဂုံးသုံးပါးႏွင့္တကြ ေကာမာရျဗဟၼစရိယ သီလကုိ သနားေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္သျဖင့္ ေပးသနားေတာ္မူပါ) လုိ႔ ေတာင္းရပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးဆုိရင္ ေကာမာရီျဗဟၼစရိယသီလံလုိ႔ အစားထုိးဆုိ႐ုံပါပဲ။ ဒီလုိ သီလေတာင္းၿပီး ငါးပါးသီလ သိကၡာပုဒ္ယူတဲ့အခါမွာ ကာေမသုမိစၦာစာရ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ ေနရာမွာ အျဗဟၼစရိယာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိလုိ႔ အစားထုိးဆုိ႐ုံပါပဲ။ အမွန္ေတာ့ ဒီေကာမာရျဗဟၼစရိယသီလဆုိတာ ေမထုန္မႈမျပဳတဲ့ ငါးပါးသီလပါပဲ။ သာမန္လူမ်ား ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သီလမွာ ေမထုန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အက်င့္ကုိ ျမင့္ျမတ္စြာ အထူးေစာင့္ထိန္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ...။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား