ရတာမလုိ လုိတာမရ ဤေလာက…

“ယမၸိစၧံ နလဘတိ တမၸိ ဒုကၡံ= အလုိရွိသည့္အရာကုိ မရျခင္းသည္လည္း ဒုကၡ“ လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ လုိေနတာကုိက ဒုကၡျဖစ္ေနတာပါလုိတဲ့အတြက္ ရခ်င္တယ္။ ရခ်င္တဲ့အတြက္ ရေအာင္လုပ္တယ္။ ရလာျပန္ေတာ့လည္း အဲဒီအေပၚမွာ ၿငီးေငြ႔လာျပန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခု ထပ္လုိခ်င္ျပန္ပါတယ္။ မေရးေသးတာကုိရခ်င္၊ ရေတာ့လည္း တစ္ျခားဟာ လုိခ်င္၊ တစ္ျခားဟာလုိခ်င္လာတဲ့ အတြက္ လက္ရွိရထားတာကုိ မလုိခ်င္ျပန္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လာလဲဆုိေတာ့ ရခ်င္တာက တစ္မ်ိဳး၊ ရေနတာက တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ကုိယ္ရတာကုိ မေက်နပ္ႏုိင္၊ အလုိမျပည့္ႏုိင္ျဖစ္႐ုံမက သူမ်ားရတာကုိပါ လုိခ်င္လာျပန္ပါတယ္။ သူမ်ားကလည္း သူ႔ရွိတဲ့အရာကုိ မလုိခ်င္ပဲ ကုိယ့္ကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ္ဆီကအရာကုိ လုိခ်င္ေနၾကျပန္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကုိ အားက်ၿပီး ကုိယ့္ရွိတဲ့အရာကုိ အလုိမက် သူ႔ဆီကအရာကုိ ေတာင့္တၾကျပန္ပါတယ္။ ရခ်င္တာကတစ္မ်ိဳး ရေနတာက တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း “ ရတာမလုိ လုိတာမရတဲ့ ေလာကႀကီးပါလား“ လုိ႔ ဆုိၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အာသေ၀ါကုန္ခမ္းၿပီး ရဟႏၲာအျဖစ္ကုိ မရေသးသမွ် ဘယ္သူမွ အလုိျပည့္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုတစ္မ်ိဳးေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္လည္း ခုလုိခ်င္ေပမယ့္ ေနာင္မလုိခ်င္ ျဖစ္တတ္သလုိ အခုရေနတာကုိလည္း မရခ်င္ျဖစ္လာ၊ စိတ္ကုန္လာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကုိယ္ရထားတာကုိ အလုိမျပည့္ႏုိင္ပဲ သူမ်ားရေနတာကုိ လုိခ်င္တတ္ၾကျပန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ မေက်နပ္ႏုိင္ဘဲ သူမ်ားဘ၀ကုိ အားက်ေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ လူေတြက ဘုန္းႀကီးေတြဘ၀ကုိ အားက်လုိ႔ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးအခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ လူ႔ဘ၀အားက်ကာ လူထြက္ျဖစ္တတ္ၾက တာေတြလည္း ရွိျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း နာမည္ႀကီးေနတဲ့သူေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးသူတုိ႔ဘ၀ေလးကုိ အားက်လုိ႔ သူတုိ႔လုိျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ သူေတြကလည္း သူတုိ႔ဘ၀ရဲ႕ ဒုကၡနဲ႔ လြတ္လပ္မႈ မရွိတာေတြေၾကာင့္ ဘာမွမျဖစ္ဘဲ ႐ုိး႐ုိးေအးေအးေလးပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ သာမန္လူေတြရဲ႕ ဘ၀ကုိ အားက်ျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း ကုိယ္ေနရတဲ့ လက္ရွိဘ၀အေျခအေနနဲ႔ လက္ရွိေနရတဲ့ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံေၾကာင့္ တုိးတက္ၿပီး ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးေတြကုိ ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကသလုိ တုိးတက္ၿပီး ႏုိင္ငံမွာရွိေနတဲ့ သူေတြက်ျပန္ေတာ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဆင္းရဲ႕ေပမယ့္ ေအးခ်မ္းၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာမယ္ထင္တဲ့ ႏုိင္ငံေလးေတြကုိ ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကျပန္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံးဟာ ကုိယ္ရဲ႕လက္ရွိ အေျခအေနေတြေပၚမွာ အလုိမက်ျဖစ္ၿပီး တစ္ျခားအရာေတြေပၚမွာ ေတာင့္တလုိခ်င္မႈေတြ၊ ရတာကုိမလုိခ်င္ဘဲ လုိတာကုိ ရခ်င္တာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ရွိတာေလးနဲ႔ မေရာင့္ရဲႏုိင္ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း နာမည္ႀကီးပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေျပာဆုိဖူးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ညဥ္းသံေလးေတြ ၾကားရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ဆုိဆုံးမဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရားတုိ႔… ဘုန္းမႀကီးၾကေစနဲ႔၊ နာမည္မႀကီးၾကေစနဲ႔၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔လည္း ငယ္တုန္းက ဒီစိတ္ေလးေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ၾကလုိ႔ ခုဒီဘ၀ကုိ ေရာက္လာခဲ့တယ္၊ ေရာက္လာေတာ့လည္း ဒီလုိေနရတဲ့ဘ၀ကုိ ၿငီးေငြ႕လာတယ္၊ ဒကာဒကာမေတြနဲ႔ ေျပာဆုိဆက္ဆံရမွာကုိ စိတ္ကုန္လာတယ္..၊ တစ္ခါတစ္ေလ ဘာမွမျဖစ္တဲ့ ဘ၀၊ ႐ုိးရွင္းတဲ့ဘ၀ေလးကုိပဲ ျပန္လုိခ်င္ေနမိတယ္၊ စိတ္ကလည္း ခက္သား ရတာကုိေတာ့ မလုိခ်င္ဘူး မရတာက်ေတာ့ လုိခ်င္ျပန္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ဘုရားတုိ႔လည္း သိပ္ၿပီးမလုိခ်င္ၾကနဲ႔၊ ရွိတဲ့အတုိင္းအတာေလး အေပၚမွာပဲ ေက်နပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက…“ စသျဖင့္ ၾသ၀ါဒ ေပးတာေလးေတြကုိ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။

ဘုန္းႀကီးေလ ဒုကၡေရာက္ေလဆုိတဲ့ ဒီစကား သိပ္မွန္ပါတယ္။ တစ္ေလာက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေထ႐ုပၸတၱိေလးကုိ ဖတ္မိေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကဗ်ာေလးေတြထဲမွာ တိပိဋကျဖစ္ၿပီးေနာက္ နာမည္ႀကီးၿပီး ပူေဇာ္မႈေတြမ်ား၊ ဒကာဒကာမေတြမ်ား လာတဲ့အခါ သိပ္ပင္ပန္းရတဲ့ အေၾကာင္း ညဥ္းထားတာေလး ဖတ္ရေတာ့ “ေၾသာ္… ဆရာေတာ္တုိ႔ ဒုကၡကလည္း မေသးပါလား“လုိ႔ အပင္ပန္းခံ၊ ဒုကၡခံၿပီး အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ႀကိဳးစားေဆာက္ရြက္ေတာ္ မူခဲ့တဲ့အေပၚ ၾကည္ညိဳေလးစားမိရင္း တစ္ဘက္ကလည္း ဒီလုိဒုကၡေတြေၾကာင့္ ပင္ပန္းရတဲ့အေၾကာင္း ညဥ္းထားတဲ့ ညဥ္းခ်င္းေလးဖတ္ရေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သနားမိၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ဆုိလည္း ျဖစ္ခ်င္စရာပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ညဥ္းခ်င္းေလးက သိပ္ၿပီးရသေျမာက္ေနတာကုိး။ ဆရာေတာ္ႀကီးက…
“တိပိဋကဓရ ျဖစ္ရတဲ့အာနိသင္၊
ဒီကုိယ္ေတာ္ ဖတ္ဖတ္ေမာေပါ့ကြယ့္ ေျပာမျပခ်င္။
ကိုယ့္ေက်ာင္းႏွင့္ကုိယ့္ရပ္တြင္ ေနခ်င္လွ်က္ မေနရ။
အပူအေအး ယွက္ေထြးကာ ဒဏ္ခံလို႔ စုန္အဆန္ ျမန္းရတဲ့ခရီးမွာကြယ့္ ၾကီးတဲ့ဒုကၡ။
မျငင္းသာတဲ့ မဆန္သာ ႏိုင္ငံေတာ္သာသနာေရးေပမို႔ကြယ္ ေျပးမလြတ္ပါ၊
သူတကာခ်မ္းသာလို႔ ထင္ျမင္ၾက
သို႔ကတဲ့... စိတ္ထဲမွာ သံေ၀ယူလို႔ ကံေမြဟူ ဤအျဖစ္ကိုကြယ္ ႏွစ္လို႔ခံရ။ (ညည္းခ်င္းသျဖန္)
လုိ႔ စပ္ဆုိေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဒီညဥ္းခ်င္းေလးဟာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အလုိမျပည့္မႈေတြ၊ ျဖစ္ေနတာနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြဟာ ထင္သလုိ မရဘူးဆုိတာေတြကုိ အသိေပးေန၊ သံေ၀ဂေပးေနသလုိ ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ သိပ္ၿပီးနာမည္ႀကီးလာ ဘုန္းႀကီးလာၿပီဆုိရင္ ဒုကၡပါႀကီးလာပါေတာ့တယ္။ ဒါကုိမသိတဲ့အခါ ဒီဒဏ္ကုိ မခံဖူးသူေတြက အားက်မိၾကမွာ၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္အတုိင္း ျဖစ္ခ်င္မိၾကမွာ ဓမၼတာပါ။ ကုိယ့္မွာမရွိတဲ့အရာ၊ ကုိယ္မႀကံဳဖူးတဲ့အရာ၊ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္ေပမယ့္ မျဖစ္တဲ့အရာေတြ သူမ်ားမွာျဖစ္ေနတာကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘယ္သူေတြက ဒုကၡလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ ကုိယ္ကျဖစ္ခ်င္ေန၊ ရခ်င္ေနတဲ့အတြက္ ဒီဒုကၡဆုိတဲ့အရာကုိပဲ လုိလုိခ်င္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ၾကားဖူးတာေလး တစ္ခုရွိပါတယ္။ ရယ္စရလို႔ ဆုိေပမယ့္ ၾကည့္သူရဲ႕ အျမင္ေပၚလုိက္ၿပီး ျခားနားေၾကာင္းကုိ ဒီအေၾကာင္းေလးက သက္ေသျပေနပါတယ္။ ေရွးတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးဟာ ကပၸိယသာဂိဆုိတဲ့ ကေလးနဲ႔ အတူေနပါတယ္။ သာဂိေလးဟာ ဆရာေတာ့္အနားမွာ အၿမဲေနေပးရပါတယ္။ ဆရာေတာ္လုိတာကုိ လုပ္ေပးရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဆြမ္းစားရင္လည္း အၿမဲအနားမွာ ရွိေပးရပါတယ္။ အၿမဲအနားမွာ ေနေနေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေနထုိင္ေျပာဆုိ က်င့္ႀကံတာေတြကုိလည္း သိခြင့္ရေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ လကၡဏာေရးသုံးပါးကုိ အၿမဲဆင္ျခင္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဘာပဲစားစား အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱစသည္ ဆင္ျခင္ေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဆြမ္းစားခ်ိန္ ဆင္ျခင္ေနက်အတုိင္း ဟင္းဆယ္တဲ့အခါလည္း ဒုကၡဒုကၡ..၊ အသားတုံးကုိ ဘုဥ္းေပးတဲ့အခါလည္း ဒုကၡဒုကၡ..၊ ၾကက္သားတုံးကုိ ဆယ္ထည့္တဲ့အခါလည္း ဒုကၡဒုကၡ..၊ ၀က္သားတုံးထည့္လည္း ဒုကၡဒုကၡ..စသည္ျဖင့္ ႏႈတ္မွထြက္ၿပီး ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဒါကုိ အနားမွာ ယက္ခပ္ေပးေနတဲ့ သာဂိက ၾကက္သားတုံး ၀က္သားတုံးေတြကုိ ၾကည့္ကာ အားမလုိအားမရျဖစ္ၿပီး “အင္း… ဒါမ်ိဳးဒုကၡကေတာ့ သာဂိတုိ႔လည္း ခံစားခ်င္ပါရဲ႕“လုိ႔ ႏႈတ္က ေရရြတ္မိပါတယ္တဲ့။ ဒီအေၾကာင္းေလးဟာ ဟာသရသျဖစ္စရာ ဆုိေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ခံယူခ်က္နဲ႔ သာဂိရဲ႕ အျမင္မတူ ျဖစ္စဥ္ေလးပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဒီလုိရသမ်ိဳး ေန႔စဥ္ဘုဥ္းေပးေနရတဲ့အတြက္ ၿငီးေငြ႔ၿပီး ဒုကၡလုိ႔ထင္ကာ ဆင္ျခင္ေနေပမယ့္ သာဂိအတြက္ကေတာ့ သုချဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြဟာ ကုိယ့္အေနအထားကုိ အလုိမက်ျဖစ္ၿပီး သူမ်ားကုိအားက်မႈ ျဖစ္တတ္ၾကျခင္းပါ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္အေျခအေနအရ ရွိတဲ့အတုိင္းအတာေလးကုိ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းဟာ ေနရတဲ့ခုိက္မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သေဘာက်စရာေကာင္းတဲ့ စကားေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ “ရွိတာေလးနဲ႔ ေရာင့္ရဲပါ“တဲ့။ ဒီစကားေလးက သိပ္တန္ဘုိးရွိပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမွာေတာ့ “တု႒ီ သုခါ ယာ ဣတေရန= ရသမွ်၊ ရွိသမွ်နဲ႔ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ႏုိင္ျခင္းဟာ ခ်မ္းသာ၏“ လုိ႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ သိၾကတဲ့အတုိင္းပဲ ရတာေလးအေပၚမွာ မေရာင့္ရဲႏုိင္ မေက်နပ္ႏုိင္ၾကေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ပုိၿပီးရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ပုိၿပီးလုိခ်င္ ပုိၿပီးရခ်င္ေတာ့ တရားတာေရာ မတရားတာေရာ မသိေတာ့ဘဲ ရဖုိ႔တစ္ခုတည္းၾကည့္ၿပီး လုပ္မိၾကရာက ပစၥဳပၸန္မွာေရာ သံသရာမွာပါ ဒုကၡျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ရခ်င္တဲ့ လုိခ်င္တဲ့ ေလာဘဆုိတာ အကန္႔ေလးနဲ႔ တားေပးရပါတယ္။ အဲဒါကုိ တု႒ီ (ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္ျခင္း)လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အကန္႔မထားရင္ ရၿပီးရင္းရခ်င္၊ လုိၿပီးရင္လုိခ်င္ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ရျပန္ေတာ့လည္း ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈ မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ ေနာက္တစ္ခုကုိ ရဖုိ႔အားထုတ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ မဆုံးႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အလုိမက်မႈေတြနဲ႔သာ လည္ေနၾကပါေတာ့တယ္။

သတၱ၀ါေတြဟာ ရေနတာကုိ မေက်နပ္ႏုိင္၊ မတင္းတိမ္ႏုိင္ျဖစ္တတ္ၿပီး မရေသးတာကုိ လုိခ်င္တတ္တာ သဘာ၀ျဖစ္ေပမယ့္ ရွိသမွ်အတုိင္းအတာ၊ ရသမွ်အတုိင္းအတာ၊ ကံေပးသမွ် အတုိင္းအတာေလးနဲ႔ေတာ့ ေရာင့္ရဲ႕ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ဒီလုိမွ မေရာင့္ရဲ႕ႏုိင္ရင္ ရခ်င္မႈ၊ လုိခ်င္မႈ၊ ရသမွ်ကုိ အလုိမက်ႏုိင္မႈ၊ ရၿပီးေတာ့လည္း ထပ္ရခ်င္မႈ၊ သူ႔ရွိတာကုိ အားက်မႈ စတာေတြေၾကာင့္ ဒီဟာေတြေနာက္ကုိ လုိက္ရင္းလုိက္ရင္း မဆုံးႏုိင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကုိယ္ကဘယ္လုိပဲ လုိခ်င္ရခ်င္ေနေပမယ့္ ေလာကႀကီးဟာ သူ႔သေဘာအတုိင္းသာ ျဖစ္ေနေတာ့ လုိခ်င္တာကုိ ရခ်င္မွလည္း ရႏုိင္မွာ၊ ရတဲ့ဟာလည္း ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ဟာ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာဆုိတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ရတာမလုိ လုိတာမရတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ရခ်င္မႈေနာက္ေတြပဲ လုိက္မေနၾကပဲ ရသမွ် ရွိသမွ်အေပၚမွာသာ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေအာင္၊ ေက်နပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါေၾကာင္း..

Read more »

သိေအာင္လုပ္ပါ…

သိျခင္းႏွင့္ မသိျခင္းကုိ စာလုိေျပာလွ်င္ ၀ိဇၨာႏွင့္ အ၀ိဇၨာဟု ေျပာႏုိင္၏။ အ၀ိဇၨာကား မသိျခင္းျဖစ္ၿပီး ၀ိဇၨာကား သိျခင္းျဖစ္၏။ မသိမႈမ်ားလာလွ်င္ သိမႈကြယ္ေပ်ာက္တတ္ၿပီး သိလာလွ်င္ကား မသိမႈကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးတတ္၏။ ထုိသိမႈသည္ ဖတ္မွတ္ေလ့လာ နာၾကားသျဖင့္ သိရွိရသည့္ အမွတ္သညာ အသိႏွင့္ လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္ႀကံ အားထုတ္သျဖင့္ သိရွိလာသည့္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ အသိဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ထုိအသိႏွစ္မ်ိဳးလုံး ရွိရန္လုိအပ္၏။ ယေန႔ေခတ္ လူအမ်ားစုသည္ ပညာသိျဖင့္ သိရန္ေ၀းစြ သညာသိျဖင့္ပင္ သိသူအလြန္ရွားေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုသည္ ထုိသုိ႔ျဖစ္ေနၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံထားေသာ္လည္း မိမိတို႔ကုိးကြယ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္စပ္၍ တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ် မသိျဖစ္ေနၾက၏။ ဗုဒၶ၏ စစ္မွန္သည့္ အဆုံးအမမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကဳံေနရေသာ္လည္း မသိမႈမ်ားက ဖုံးလႊမ္းထားသျဖင့္ သိခြင့္သာပါလွ်က္ မသိၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾက၏။ မသိ၍ သိေအာင္လုပ္သည္လား ဆုိေသာ္လည္း မလုပ္ၾကေပ။ စင္စစ္ မသိပါက သိေအာင္လုပ္သင့္၏။ ေရွးဦးစြာ သညာသိျဖင့္ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ပညာသိျဖင့္ သိသည္အထိ အားထုတ္သင့္၏။ “မသိ၍ မလုပ္၊ မလုပ္သျဖင့္ မသိ“ သုိ႔ဆုိလွ်င္ မည့္သည့္အခ်ိန္တြင္ လုပ္၍ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ သိၾကမည္နည္း။ ဤသုိ႔သာ မလုပ္မသိ၊ မသိမလုပ္ သံသရာတြင္ က်င္လည္ေနမည္ဆုိပါက ပညာသိျဖင့္ သိရန္မဆုိထားဘိ သညာသိျဖင့္ သိရန္ပင္ အလြန္ေ၀းကြာ ေနေပေတာ့မည္သာ ျဖစ္၏။

စာေရးသူသည္ အသက္အရြယ္အရ ျဖတ္သန္းက်င္လည္ရသည့္ ပတ္၀န္းက်င္ အေနအထားအရ လူအေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကဳံဆက္ဆံ ေျပာဆုိေဟာေျပာဖူး၏။ လူငယ္၊ လူလတ္၊ လူႀကီး အရြယ္သုံးမ်ိဳးလုံးႏွင့္ ဆုံမိဖူး၏။ မသိမႈကား သုံးမ်ိဳးလုံး အတူတူပင္ ျဖစ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လူႀကီးမ်ားကပင္ မသိမႈ ပုိၾကေသး၏။ အရင္ေမြး၍သာ အႀကီးျဖစ္ေနေသာ္လည္း အသိပညာ အေနျဖင့္ကား အငယ္ျဖစ္ေနၾက၏။ မသိမႈမ်ားလာသည့္ အခါ အမွားအမွန္ကုိလည္း မခဲြျခားတတ္ဘဲ ျဖစ္တတ္၏။ အမွားကုိ အမွန္ အမွန္ကုိ အမွားထင္ေနမိတတ္၏။ ထုိ႔ထက္ ပုိဆုိသည္ကား မသိမႈ အလြန္အားေကာင္းလာသည့္ အခါ ကုသုိလ္မွန္း မသိ အကုသုိလ္မွန္း မသိျဖစ္လာတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ကုသုိလ္ကုိ အကုသုိလ္ထင္၊ အကုသုိလ္ကုိ ကုသုိလ္ထင္ကာ ေရလုိက္လဲြလာတတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ တစ္စုံတစ္ဦးသည္ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ကုိ မသိျဖစ္ေနလွ်င္ လူ႔ဘ၀ကုိ ရေနေသာ္လည္း ထုိသူကုိ လူဟုပင္ ဆုိရန္ခက္ခဲလွ၏။ စင္စစ္ လူဟူသည္ “ကုသလာကုသလံ မနသိ ဇာနာတီတိ မႏုေႆာ= ကုသုိလ္အကုသုိလ္ကုိ သိတတ္ေသာေၾကာင့္ လူမည္၏“ ဟု ဆုိသျဖင့္ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ကုိ ခဲြျခားသိရွိရန္ လုိအပ္လွ၏။ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆုံးကုိ နားလည္သေဘာက္ေပါက္ရန္ လုိအပ္လွ၏။ ထုိသုိ႔ မဟုတ္လွ်င္ လူ႕ဘ၀ကုိ ရေနေသာ္လည္း လူဟုဆုိရန္ မလြယ္လွေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က “မႏုႆႆ ဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ= လူ၏အျဖစ္သည္ ရခဲလွ၏“ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ လူ႔ဘ၀ကုိ ရေနေသာ္လည္း လူမျဖစ္သည့္သူမ်ား၊ လူဟုေခၚရန္ မသင့္သူမ်ားသည္ မသိမႈမ်ားေၾကာင့္သာ ထုိအေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ေနျခင္းျဖစ္၏။ မသိမႈသည္ သတၱ၀ါမ်ားကုိ မည္သည့္အခါမွ် ေကာင္းက်ိဳးေပးမည္ မဟုတ္ေပ။ သုိ႔ျဖစ္၍လည္း သိေအာင္လုပ္ရန္ တုိက္တြန္းေနရျခင္းျဖစ္၏။

ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္က “ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွန္အတုိင္း သိေအာင္လုပ္“ဟု ေဟာေတာ္မူထား၏။ ထုိစကားကုိ ပါဠိလုိ “ပဇာနာတိ“ဟုဆုိ၏။ “ပဇာနာတိ= အထူးထူးအျပားျပားသိ၏“ဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ အထူးထူးအျပားျပား သိျခင္းဟူသည္ မိမိ၏အတြင္း အျပင္ႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကုိ သိျခင္းျဖစ္၏။ ရွင္းေအာင္ေျပာရလွ်င္ စိတ္ႏွင့္ ႐ုပ္တြင္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အရာမွန္သမွ်ကုိ သိျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ထက္ပုိၿပီး ရွင္းေအာင္ေျပာရလွ်င္ ခႏၶာငါးပါးတြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အရာမ်ားကုိ သိျခင္းျဖစ္၏။ ခႏၶာငါးတြင္ ႐ုပ္ခႏၶာသည္ တစ္ပါးတည္းသာျဖစ္ၿပီး နာမ္ခႏၶာကား ေလးပါးရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ကုိသိေအာင္လုပ္ဖုိ႔ထက္ နာမ္ခႏၶာဟုေခၚသည့္ စိတ္ကုိ သိေအာင္လုပ္ဖုိ႔က ပုိခက္လွ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ထုိအသိခက္လွသည့္ စိတ္ကုိ သိေစရန္ မိမိကုိယ္ကုိ သတိကပ္ထားရန္ လုိေၾကာင္း သတိတရားျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး “မိမိသႏၲာန္မွာ ရာဂစိတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ရာဂစိတ္ျဖစ္သည္ဟု သိ၏၊ ရာဂကင္းသည့္စိတ္လွ်င္လည္း ရာဂကင္းသည့္ စိတ္ျဖစ္သည္ဟု သိ၏၊ ေဒါသစိတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ေဒါသစိတ္ျဖစ္သည္ဟု သိ၏၊ ေဒါသကင္းသည့္ စိတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ေဒါသကင္းသည့္ စိတ္ျဖစ္၏ဟု သိ၏၊ ေမာဟင္းစိတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ေမာဟစိတ္ျဖစ္သည္ဟု သိ၏၊ ေမာဟကင္းသည့္ စိတ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ေမာဟကင္းသည့္ စိတ္ျဖစ္သည္ဟု သိ၏“ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ မည္သည့္စိတ္ကုိမဆုိ ျဖစ္ခုိက္ျဖစ္စဲမွာ သိရန္လုိေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ္မူ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထုိသုိ႔ မည္သည့္စိတ္ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ခုိက္ကုိ သိရန္လုိသည္ဟုဆုိရျခင္းမွာမူ ျဖစ္ခုိက္ကုိ သိမွသာလွ်င္ ထုိစိတ္သည္ ေရွ႕ဆက္မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ ရပ္တန္႔သြားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ထုိစိတ္၏ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္ကုိ မသိလွ်င္ အစဲြတရား၀င္လာတတ္ၿပီး ထုိစိတ္၏ ေစခုိင္းရာေနာက္ပါသြားကာ ကိေလသာမ်ား၊ အကုသိုလ္တရားမ်ားသာ တုိးပြားလာတတ္ေပ၏။ မည္သည့္စိတ္မဆုိ ခ်က္ခ်င္းသိလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းမသိဘဲ ျဖစ္ေနပါလွ်င္ ထုိစိတ္၏ လႊမ္းမုိးသက္ေရာက္မႈကုိ ခံရလွ်က္ ေလာဘစိတ္၊ ေဒါသစိတ္၊ ေမာဟစိတ္မ်ား အျဖစ္ေျပာင္းလဲ သြားတတ္၏။ ထုိအခါ မေနာကံအျပစ္မွသည္ ႏႈတ္ျဖင့္က်ဴးလြန္မႈ ၀စီကံအျပစ္၊ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မႈ ကာယကံအျပစ္ အထိ က်ေရာက္လာတတ္ေပ၏။ ဤသည္မွာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္ကုိ ျဖစ္ခုိက္တြင္ မသိမႈေၾကာင့္ျဖစ္၏။

မွန္၏။ မည္သူမဆုိ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိတုိ႔၏ စိတ္ကုိ သတိထားၾကည့္မိသည့္ အခါေလးမ်ား ရွိတတ္၏။ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ေကာင္းစိတ္၊ မေကာင္းစိတ္ကုိ သတိထားမိသည့္ အခါမ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ ထုိသုိ႔ သတိထားမိလုိက္သည့္အခါ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ထုိစိတ္သည္ ရပ္တန္႔သြားၿပီး ေရွ႕ဆက္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ေနာက္စိတ္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာသည္ကုိ သတိျပဳမိၾကမည္ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ စိတ္၏သေဘာပင္ ျဖစ္၏။ စိတ္သည္တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ မည္သည့္အခါမွ် ႏွစ္စိတ္ျဖစ္႐ုိးမရွိေပ။ အလြန္လ်င္ျမန္ေသာေၾကာင့္သာ ႏွစ္စိတ္သုံးစိတ္ျဖစ္သည့္ဟု ထင္မွတ္တတ္ၾက၏။ ေရွ႕စိတ္ကုိ သိလုိက္သည့္ႏွင့္ ထုိေရွ႕စိတ္ေပ်ာက္ၿပီး ေနာက္သိသည့္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထုိနည္းအတုိင္း သိလုိက္သိလုိက္တုိင္း စိတ္အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းျဖစ္၏။ ထုိျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း စိတ္ကုိသိေအာင္ ႀကိဳးစားရန္သာ လုိအပ္လွ၏။ ဥပမာအားျဖင့္ တစ္စုံတစ္ခုကုိျဖစ္ေစ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိျဖစ္ေစ အေၾကာင္းျပဳၿပီး မိမိ၏စိတ္တြင္ အလုိမက်ျဖစ္သည့္စိတ္၊ မနာလုိျဖစ္သည့္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခါ ထုိစိတ္ျဖစ္သည္ကုိ ခ်က္ခ်င္းသိႏုိင္ေအာင္ သတိျပဳသင့္၏။ ထုိစိတ္ျဖစ္ခုိက္တြင္ “ငါ့မွာ ဒီစိတ္ျဖစ္ေနပါလား“ဟု သိလုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထုိစိတ္သည္ေရွ႕ဆက္ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ရပ္တန္႔သြားေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္စိတ္ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ခုိက္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ အကယ္၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္၏ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္ကုိ မသိပါက အစဲြတရား၀င္လာတတ္၏။ ေဒါသျဖစ္သည့္အခုိက္ ထုိေဒါသစိတ္ကုိ မသိပါက အစဲြတရား၀င္လာၿပီး ေဒါသအေလ်ာက္ ေျပာဆုိမိတတ္၊ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မိတတ္၏။ ဤသည္မွာ ျဖစ္ခုိက္ကုိ မသိဘဲ စြဲသြားမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူပင္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ သုိ႔မဟုတ္ တစ္စုံတစ္ခုအေပၚ သေဘာက် ေက်နပ္ႏွစ္သက္မိသည့္ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အခါတြင္လည္း ထုိစိတ္၏ ျဖစ္ခုိက္ကုိ သိေအာင္သတိျပဳရမည္ ျဖစ္၏။ မသိဘဲ လႊတ္ထားမိပါက အစဲြတရားျဖစ္ေပၚလာၿပီး တဏွာရာဂစိတ္၊ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ ေလာဘစိတ္စသည္ ျဖစ္ေပၚတတ္၏။ အကယ္၍ လုိခ်င္သည့္အတုိင္း ျဖစ္မလာျပန္လွ်င္ ေဒါသစိတ္က ထပ္ဆင့္၀င္လာတတ္ျပန္၏။ ဤသေဘာသည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္၏ျဖစ္ခုိက္ကုိ မသိေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္စိတ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သိေအာင္လုပ္ရမည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

မဟာစည္ ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ေတာ္မူသည့္ တရား႐ႈမွတ္နည္း လကၤာေလးရွိ၏။ “ျဖစ္ခုိက္မ႐ႈ ႐ုပ္နာမ္စု စဲြမႈ၀င္ေရာက္သည္၊ ျဖစ္တုိင္းမွတ္႐ႈ ႐ုပ္နာမ္စု စဲြမႈကင္းေပ်ာက္သည္“ ဟူ၍ျဖစ္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ မိမိ၏ စိတ္တြင္ျဖစ္ေစ၊ ႐ုပ္တြင္ျဖစ္ေစ ျဖစ္သမွ်၊ ေပၚသမွ်ကုိ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္တြင္ သိရန္လုိအပ္ၿပီး မသိလုိက္ပါက အစဲြတရား၀င္တတ္ေၾကာင္း၊ ျဖစ္သမွ်အခုိက္ကုိ သိလုိက္ႏုိင္ပါက အစဲြကင္းေပ်ာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိ၏။ အစဲြတရားသည္ကား အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏။ စဲြလန္းမိလွ်င္ အမွန္ကုိ မျမင္ျဖစ္လာ၏။ မၿမဲျခင္းသေဘာကုိ ၿမဲသည္ဟု ထင္လာတတ္ၿပီး မရွိကုိ အရွိဟု ထင္လာတတ္၏။ မပုိင္သည္ကုိ ပုိင္သည္ဟု ထင္လာတတ္ၿပီး ငါမဟုတ္သည္ကုိ ငါဟုထင္လာတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့ရာထူး၊ ငါ့ဂုဏ္၀ါစသည္ျဖင့္ ငါစဲြမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ကာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနစသည္ ၿပိဳင္လာၾကျခင္းျဖစ္၏။ ေသခ်ာသည္မွာ အေကာင္းျဖစ္ေစ အဆုိးျဖစ္ေစ စဲြလန္းမိလွ်င္ မေကာင္းျဖစ္တတ္ၿပီး ဒုကၡေရာက္တတ္သည္ ဟူသည့္အခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ စင္စစ္။ ထုိအစဲြတရားျဖစ္ေပၚျခင္း၏ အေၾကာင္းကား မသိမႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိမသိမႈသည္လည္း ျဖစ္ေခၚေပၚခုိက္ကုိ မသိလုိက္မႈပင္ ျဖစ္၏။ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္ကုိ သိလုိက္ပါက ထုိအစဲြတရား ျဖစ္ေပၚရန္ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။ အစဲြတရားကင္းလွ်င္ ဒုကၡကင္းမည္သာ ျဖစ္၏။ ဒုကၡကင္းျခင္းသည္ ခ်မ္းသာျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုကၡမရွိ ခ်မ္းသာသိဖုိ႔ အစဲြမရွိၾကရန္ လုိေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ အစဲြမရွိရန္အတြက္ကား သိမွပင္ျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာလုိသည္မွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိေအာင္လုပ္ရန္ ေျပာလုိရင္းျဖစ္၏။ ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုမ်ား တုိးတက္ျဖစ္ထြန္း မ်ားျပားလာသည့္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ထုိကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ား၏ ဖုံးလႊမ္းမႈေၾကာင့္ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မာနစသည့္ ကိေလသာမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကၿပီး သိသင့္သိထုိက္သည္မ်ားကုိ မသိႏုိင္ျဖစ္ေနၾကရ၏။ မသိၾကသျဖင့္ ဒုကၡမ်ားလည္း ျဖစ္ေနၾကရ၏။ ဒုကၡျဖစ္ရျခင္းသည္ စဲြလမ္းမိၾကသျဖင့္ ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္၏။ ထုိစဲြလန္းမႈ၏ အေၾကာင္းကား မသိမႈ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိမသိမႈကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ႏုိင္ရန္အတြက္ကား အစစအရာရာ သိေအာင္ႀကိဳးစားမွသာ ျဖစ္ေပမည္။ သိရန္အတြက္ကား ေရွးဦးစြာ သညာသိျဖစ္ျဖင့္ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမည္ျဖစ္ၿပီး ထုိမွ ပညာသိျဖင့္ သိေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ပညာသိျဖင့္ သိရန္အတြက္ကား ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ လမ္းညႊန္မႈအတုိင္း စိတ္မွာျဖစ္ေစ၊ ႐ုပ္မွာျဖစ္ေစ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အရာမ်ားကုိ သတိကပ္လ်က္ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္၊ ျဖစ္စဲေပၚစဲမွာပင္ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္တြင္ အလုိက္သင့္ လုိက္သိေနမည္ဆုိလွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ကုိအမွီျပဳ၍ အစဲြတရားလည္း ျဖစ္ေပၚလာမည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ အစဲြမရွိလွ်င္ ဒုကၡလည္း မရွိႏုိင္ေပ။ ဒုကၡမရွိလွ်င္ အခုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ၿငိမ္းေနမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အၾကြင္းမဲ့ ၿငိမ္းရန္အတြက္ကား အၾကြင္းမရွိ ပယ္သတ္ႏုိင္ရန္ လုိအပ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မသိမႈမ်ားေၾကာင့္ စဲြလမ္းမႈေတြျဖစ္ေနရၿပီး စဲြလမ္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ေနၾကရသည့္ ေလာကႀကီးတြင္ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း စဲြလန္းမႈကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္ရန္ မည္သည့္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္၊ ျဖစ္စဲေပၚစဲတြင္ သိေအာင္သာလုပ္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသတည္း။

Read more »

Spot မွသည္ com အျဖစ္သုိ႔… သုိ႔မဟုတ္ http://www.phonephonevi.blogspot.com မွ http://www.venvicitta.com သုိ႔ …

အ႐ုဏ္ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးေနခ်ိန္ ထူးထူးျခားျခား ဖုန္းသံကမည္လာပါတယ္။ ကပၸိယဒကာေလးကုိ အခန္းထဲက ဖုန္းကုိသြားယူခဲ့ဖုိ႔ ေျပာၿပီး ဖုန္းနားေထာင္လုိက္ေတာ့ “အရွင္ဘုရား… ဦး၀ိစိတၱပါလားဘုရား..“ဆုိတဲ့ အေမးနဲ႔အတူ ဒကာမတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသံကုိၾကားလုိက္ရပါတယ္။ “အင္း… ဟုတ္ပါတယ္… ဒကာမ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ…“ ဆုိေတာ့ “တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူးဘုရား အရွင္ဘုရား ဘေလာဂ္စေပါ့ ကေနၿပီး ေဒါ့ကြန္ကုိ ေျပာင္းမယ္ဆုိတာ သိရလုိ႔… အဲဒါတပည့္ေတာ္မ ဒိုမိန္၀ယ္လွဴခ်င္ လုိ႔ပါဘုရား..၊ ဘယ္လုိလုပ္ရတယ္ဆုိတာ တပည့္ေတာ္ကုိ အမိန္႔ရွိပါဘုရား“ ဆုိၿပီး ဒုိမိန္၀ယ္ပုံ၀ယ္နည္းေမးကာ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔ ဖုန္းေျပာရင္းပဲ သူကုိယ္တုိင္ တစ္ခါတည္း ဒုိမိန္တစ္ခု ၀ယ္ယူလွဴဒါန္းလုိက္ပါတယ္။ ေစာေစာစီးစီး ထူးျခားတဲ့ အလွဴရွင္နဲ႔ ဒုိမိန္အလွဴတစ္ခု အထေျမာက္ ေအာင္ျမင္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေလးဟာ စေပါ့မွေန ကြန္အျဖစ္သုိ႔ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါတယ္။

ဒီလုိတိက်တဲ့ ကြန္အျဖစ္နဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ဆုိက္ဒ္ေလးတစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ အႀကံျပဳသူကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ထက္ေတာင္ စာေတြေရးႏုိင္၊ အြန္လုိင္းဘာသာေရး ျပန္႔ပြားမႈေတြ လုပ္ေနႏုိင္၊ ေန႔စဥ္နီးပါးပုိ႔စ္ေလးေတြ ေရးတင္ေနႏုိင္တဲ့အျပင္ အသိမွသည္ အက်င့္သုိ႔ေရာက္ေအာင္ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံ ႀကိဳးစားေနတဲ့ အျဖဴေရာင္ေမတၱာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာပုိင္ရွင္ ဘေလာက္ဂါ ဒကာေလးဖုိးသားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဒီဒကာေလးဟာ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ဘေလာဂ္ စီေဘာက္စ္မွာ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ဘေလာက္ကုိ ကြန္အျဖစ္ ေျပာင္းေပးေစခ်င္ပါေၾကာင္း သူ႔အေနနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေရးသမွ် ပုိ႔စ္ေလးေတြကုိ အီးေမးလ္မွတစ္ဆင့္ မွ်ေ၀ေပးေနေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းဆုိက္ဒ္ကုိ တုိက္႐ုိက္၀င္လုိ႔ရေအာင္ ကုိယ္ပုိင္ဒုိမိန္နဲ႔ ကြန္(com) သုိ႔မဟုတ္ နက္(net)အျဖစ္ေျပာင္းလုိက္ရင္ ဘေလာက္ဂ္ကုိ ၀င္လုိ႔မရတဲ့ေနရာေတြကလည္း ၀င္လုိ႔ရသြားႏုိင္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေလွ်ာက္ထားလာတဲ့အတြက္ ဘုန္းဘုန္းလည္း သူ႔အႀကံအတုိင္း ကုိယ္ပုိင္ဒုိမိန္နဲ႔အတူ http://www.phonephonevi.blogspot.com/ မွ http://www.venvicitta.com/ အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

အက်ိဳးတရားမွန္သမွ် အေၾကာင္းတရားကင္းၿပီး ဘာမွမျဖစ္ဘူးဆုိတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အေျခခံထားတဲ့ အၿမဲထာ၀ရ မွန္ကန္ေနတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ေၾကာင္းက်ိဳး၀ါဒေလးဟာ ခုလုိလက္ေတြ႔ဘ၀မွာပဲ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပၚလာတာေလးေတြကုိ ရရွိခံစားရတာေတြကုိျမင္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္အေပၚ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ယုံၾကည္မႈသဒၶါဟာ ပုိပုိလုိ႔တုိးလာမိပါတယ္။ စဥ္းစားတုိင္းၾကည္ညိဳရင္း စဥ္းစားတုိင္း ၾကည္ညိဳရင္းျဖစ္ရသလုိ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ ၾကည္႐ႈေဟာထားေတာ္မူတဲ့ ျမတ္ဓမၼမ်ားဟာ လက္ေတြ႕ဘ၀ေတြထဲမွာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တစ္ခုၿပီးတစ္ခု မွန္မွန္ေနတာေတြ႕ရေတာ့ အတုိင္းထက္အလြန္ ပီတိတရားေတြ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ေက်းဇူးႀကီးေတာ္မူတဲ့ အနႏၲအႏႈိင္းမဲ့ အရွင္ျမတ္ပါတကားဟု ႏွလုံးသားထဲမွာ သဒၶါတရားေတြ စဲြထင္သြားေစပါေတာ့တယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘာမွမလုပ္ရင္ ဘာမွမျဖစ္သလုိ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနရင္လည္း အလုပ္ကေန ျပန္ၿပီးအက်ိဳးသက္ေရာက္ေစတယ္ ဆုိတာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူတုိင္း ခံစားရတဲ့ လက္ေတြ႕က်တဲ့ သာဓကတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ကုိယ္ေတြ႕ေလးနဲ႔ ေျပာၾကည့္ရရင္ ဘေလာဂ္စာမ်က္ႏွာတစ္ခုကုိ ဖန္တီးၿပီး လက္ေတြ႕စာေတြေရးၿပီး ဘာသာေရး အသိေတြ ေပးျဖစ္လာေတာ့ အရင္တုန္းက ဘာမွမလုပ္လုိ႔ ဘာမွမျဖစ္လာတာေတြဟာ ခုေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနရင္း အက်ိဳးေတြ ျဖစ္ထြန္းေနပါတယ္။ အရင္းဆုံး အက်ိဳးျဖစ္ခဲ့တာက ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္ပါ။ စာေတြေရးမယ္၊ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အေမးေလးေတြ ေမးေျဖေပးေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ စိတ္ထဲေတြ႕ရာေတြ ေလွ်ာက္ေရးေလွ်ာက္ေျဖ ေပးေနလုိ႔မရေတာ့ပါဘူး။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶစာေပေတြနဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ တစ္လဲြအယူအဆေတြကုိ ေပါက္ကရ ေလွ်ာက္ေျပာေနလုိ႔ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စာေပါင္းစုံကုိ ဖတ္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဘာသာေရးေရာ အေထြေထြ ဗဟုသုတမ်ားေရာေပါ့။ ဒီလုိ စာေပါင္းစုံဖတ္ျဖစ္ေတာ့ စာေပကေပးတဲ့ အသိေတြ၊ ဟုိတုန္းက အမွတ္တမဲ့ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဓမၼေတြဟာ ဘုန္းဘုန္းကုိ ပုိၿပီးတည္ၾကည္ေစ၊ ေလးနက္ေစ၊ သဒၶါတရားေကာင္းေစ၊ ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔ အမ်ိဳးကုိ ပုိၿပီးေစာင့္ေရွာက္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ အလုပ္လုပ္လာခဲ့တဲ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ လက္ေတြ႕ဘ၀ အက်ိဳးေက်းဇူးပါ။ စာေတြ႔ရယ္လက္ေတြ႕ရယ္ ေပါင္းၿပီးရရွိလာတဲ့ ဒီအသိေတြကုိ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေ၀ေပးလာျဖစ္ျပန္ေတာ့လည္း တစ္ျခားသူမ်ားအတြက္လည္း အသိပညာေတြ ထပ္တုိးလာ၊ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈေလးေတြရလာ၊ စိတ္ဓာတ္ေလးေတြ ျပဳျပင္လာႏုိင္တာ စတာေတြျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိအက်ိဳးျပဳလာတာကုိလည္း တစ္ဘက္သူမ်ားရဲ႕ ျပန္လည္တုန္႔ျပန္မႈမ်ားက တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ခံစားမိေတာ့ ေက်နပ္မႈ ပီတိေလးေတြ တုိးလာရပါတယ္။ “ေၾသာ္… ပီတိကုိစား အားရွိပါ၏“ ဆုိတာ ဒါပါလားလုိ႔ ကိုယ့္လုပ္ရပ္အေပၚ ထပ္ၿပီးေက်နပ္မႈေတြ၊ အားသစ္ေတြ ျဖစ္ေစျပန္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒါဟာ ဘာမွမလုပ္ရင္ ဘာမွမျဖစ္သလုိ႔ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနတဲ့သူေတြရဲ႕ လက္ေတြ႕အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပါပဲ။

ခုလည္း အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အတြက္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာရဲ႕ အက်ိဳးကုိ လုိလားသူေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ိဳးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါၿပီ။ စေပါ့မွသည္ ကြန္အျဖစ္နဲ႔ ဗုဒၶစာေပေတြ ဘာသာေရးအသိေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖန္ေ၀ႏုိင္ဖုိ႔ အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါၿပီ။ အေၾကာင္းေကာင္းေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ျပန္ပါၿပီ။ အေၾကာင္းေကာင္းၿပီဆုိရင္ အက်ိဳးလည္းေကာင္းေပၿပီေပါ့။ အက်ိဳးေကာင္းေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔ အေၾကာင္းေကာင္းေတြ ျဖစ္ေအာင္ ပံ့ပုိးေပးခဲ့ၾကတဲ့ ဒကာေလးဖုိးသား၊ ၿပီးေတာ့ အလွဴဒါနကုိ လုိအပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လုိအပ္တဲ့အရာကုိ ထက္သန္စြာ ေပးလွဴေပးတတ္တဲ့ ဒုိမိန္အလွဴရွင္ အေ၀းေရာက္ ဒကာမတစ္ဦးတုိ႔ရဲ႕ ေစတနာကလည္း ကုိယ့္အတြက္ေရာ အမ်ားအတြက္ပါ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္လည္း သာဓုေခၚျဖစ္ေန၊ အေၾကာင္းေကာင္းေတြ ဖန္တီးေပးေနသူေတြကုိလည္း ေမတၱာေတြ ပုိ႔ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ အမွန္အတုိင္းေျပာရရင္ ဘုန္းဘုန္းကုိ ဒကာေလးဖုိးသားက ဒုိမိန္၀ယ္ၿပီး ကြန္အျဖစ္ကုိ ေျပာင္းဖုိ႔အႀကံျပဳေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ဒုိမိန္၀ယ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါေသးတယ္။ ခက္တာက credit card က ဘုန္းဘုန္းမွာ မရွိျပန္ဘူး။ ဒီႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လူမ်ိဳးေတြ ေမးၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း မရွိၾကဘူး။ မရွိတာက မလုပ္ႏုိင္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီႏုိင္ငံမွာက ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ဒီလုိကဒ္မ်ိဳးလုပ္ဖုိ႔ အခက္အခဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းစိတ္ထဲမွာ အလြန္ရင္းႏွီးတဲ့ ဂ်ပန္ဒကာမတစ္ေယာက္ကုိ အကူအညီေတာင္းဖုိ႔ စဥ္းစားေနတုန္း ဒီေန႔မနက္ ေစာေစာပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာဒကာမ တစ္ဦးရဲ႕ အလွဴက ဦးသြားခဲ့ပါတယ္။ သူမ်ားဆီက စၿပီးအကူအညီေတာင္းဖုိ႔ အၿမဲတမ္း၀န္ေလတတ္တဲ့ ဘုန္းဘုန္းအတြက္ကေတာ့ ဒိုမိန္အလွဴရွင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ၀န္ေလးတဲ့အလုပ္ကုိ မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ေကာင္းေသာအလုပ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး အျဖစ္လက္ေတြ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းေျပာခ်င္တာက အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ပါ။ ဘာမွမျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေနလုိ႔ရေပမယ့္ တစ္ခုခုျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္ခုခုကုိ လုပ္မွျဖစ္မွာပါ။ ဘာမွမလုပ္တဲ့ သူေတြအတြက္ အခ်ိန္ေတြဟာ အခ်ည္းႏွီးပုိေနတတ္၊ အခ်ည္းႏွီး ကုန္ဆုံးေနတတ္ေပမယ့္ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြ အတြက္ကေတာ့ အခ်ိန္မေလာက္ဘဲ ရွိတတ္ၿပီး ကုန္ဆုံးသြားသမွ် အခ်ိန္ေတြဟာလည္း အက်ိဳးရွိတဲ့ ကုန္ဆုံးမႈေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ဒုတိယ၀ါကုိ ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ဆုိမယ္ေျပာေတာ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္က အရွင္ဘုရား ဟုိေရာက္ရင္ ဘယ္လုိေနမလဲ… ပ်င္းေနမွာေပါ့ေနာ္လုိ႔ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းျပန္ေျပာျဖစ္တာက “ပ်င္းဖုိ႔ အခ်ိန္မရေလာက္ပါဘူး“လုိ႔ပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအတြက္က ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနမွာ ျဖစ္လုိ႔ပါ။ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူအတြက္ အလုပ္လည္း မရွားပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းက အဲဒီဒကာေလးကုိ ဘုန္းဘုန္းျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ “၀ါတြင္းသုံးလ ေက်ာင္းမွာရွိတဲ့ တပည့္ေတြကုိ စာခ်ေပးရဖုိ႔ ရွိေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ဘုန္းဘုန္းေက်ာင္းကုိ ကုိးကြယ္ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ထဲက အသက္အရြယ္ ႀကီးေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲသား ဒကာႀကီး ဒကာမႀကီးမ်ားကုိ ဥပုသ္ေန႔တုိင္း တရားဓမၼေဟာေျပာေပးရင္ ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိလည္း အားထုတ္ခုိင္းမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၿပီးေတာ့ လူငယ္မ်ားအတြက္လည္း ဘာသာေရးအႏွစ္သာရမ်ားကုိ ေဟာေျပာပုိ႔ခ်ေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲ… ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အြန္လုိင္းကေန စာေရးတဲ့အလုပ္ကုိေတာ့ ထင္သေလာက္ လုပ္ႏုိင္မွာမဟုတ္ေၾကာင္း“ စသျဖင့္ ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အလုပ္လုပ္ေနမႈနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ပါ။ အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနတဲ့သူမ်ားအတြက္ အလုပ္မရွားသလုိ အခ်ိန္လည္းမေလာက္ပါဘူး၊ ပ်င္းခ်ိန္လည္း မရပါဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ အဓိကကေတာ့ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ေနဖုိ႔ပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအၿမဲအမွတ္ရေနတဲ့ ဆုံးမစကားေလးတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အင္းစိန္ရြာမ ပရိယတၱိစာသင္တုိက္ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကဘိ၀ံသရဲ႕ “စားဖုိ႔လုပ္ျခင္းထက္ လုပ္ဖုိ႔စားျခင္းက ပုိေကာင္းတယ္“ ဆုိတဲ့ စကားေလးပါ။ သိပ္ေကာင္းၿပီး ထိမိတဲ့ စကားေလးပါ။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔တေတြ စားဖုိ႔အတြက္ပဲ လုိက္ေနရင္ ၿပီးမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စားခဲ့တဲ့ဘ၀ေတြကလည္း မနည္းပါဘူး။ ခုလည္းစားေနတုန္း၊ ေနာင္လည္းစားေနၾကဦးမွာပါ။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး စားလာခဲ့ၾကတာ၊ စားဖုိ႔ေနာက္ခ်ည္းပဲ လုိက္ေနခဲ့ၾကတာဆုိေတာ့ ပင္ပန္းလုိက္တာ။ ဆရာေတာ္ ေျပာသလုိပဲ လုပ္ဖုိ႔စားၾကတာဆုိရင္ အစားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိပ္ဒုကၡမေရာက္ႏုိင္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတဲ့သူအတြက္လည္း အစားက မရွားျပန္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စားဖုိ႔ခ်ည္းပဲ လုပ္မေနၾကဘဲ လုပ္ဖုိ႔အတြက္ စားတာလုိ႔ စိတ္မွာထားၿပီး အလုပ္ကုိပဲ ႀကိဳးစားလုပ္ၾကဖုိ႔ပါ။

ထားပါေတာ့။ ဘုန္းဘုန္းလည္း ေျပာခ်င္တာက တစ္ျခား ေျပာေနတာက တစ္ျခားျဖစ္ေနျပန္ပါၿပီ။ အဓိကေျပာခ်င္တာက ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ဓမၼစာမ်က္ႏွာ လိပ္စားေျပာင္းသြားတယ္ ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ လိပ္စာေျပာင္းေပမယ့္ အရင္လိပ္စာနဲ႔ ၀င္ရင္လည္း ရီဒါ႐ုိက္လုပ္ေပးထားတဲ့ အတြက္ အေျပာင္းအလဲ မရွိပါဘူး။ စတုိင္လ္ေရာ၊ စာသားေရာ၊ အေၾကာင္းအရာေရာ ဘာမွ မေျပာင္းလဲဘဲ လိပ္စာသာ ေျပာင္းလဲလုိက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒီအေၾကာင္းေျပာင္းရင္းနဲ႔ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈေလးကုိလည္း ေျပာျဖစ္သြား၊ အလုပ္လုပ္ေနသူေတြ အေၾကာင္းလည္း ဂုဏ္ျပဳသြားျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အားလုံးကုိ တုိက္တြန္းလြန္တာက အလုပ္လုပ္ေနၾကဖုိ႔ပါ။ ဘာမွမလုပ္ဘဲမေနၾကဘဲ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနၾကဖုိ႔ပါ။ တစ္ခုခုဆုိၿပီးေရာဆုိၿပီး မဟုတ္တာေတြလည္း မလုပ္မိၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။ အဟုတ္လုပ္မွ အဟုတ္ျဖစ္မွာ ျဖစ္သလုိ အေကာင္းလုပ္မွလည္း အေကာင္းျဖစ္လာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ မေကာင္းပစ္ၿပီး ေျပာင္းျပစ္လုိက္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္း…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား