ကိေလသာရဲ႕ သေဘာ


မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူ႔ဟာ သူၿငိမ္းသည္ (မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုုရားႀကီး)
------------------------------------------------------------------------------------------
ကိေလသာရဲ႕ သေဘာက တစ္ခါတေလ မျမင္ရင္ဘာမွ မျဖစ္တတ္ေပမယ့္ ျမင္ရင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒီလုိပဲ မၾကားရင္၊ မနံရင္၊ အရသာမခံရင္၊ မထိေတြ႕ရင္ ဘာမွ မျဖစ္တတ္ေပမယ့္ ထိေတြ႕ခံစားရရင္ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတေလလည္း စိတ္အစဲြနဲ႔ ကိေလသာတရားက ထၾကြေသာင္းၾကမ္း တတ္တာလည္း ရွိတတ္ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိ အခါမ်ိဳးမွာ သတိတရားက အၿမဲထပ္ၾကပ္မကြာ ရွိေနမွကုိ သက္သာတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ၾကားဖူးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးအေၾကာင္းပါ။ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးက ငယ္ငယ္ကတည္းက စာသင္ဖတ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ေတာ္မူတယ္လုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးေတာ္မူလာတဲ့ အခါေတာ့ တစ္ေနရာစီမွာ ကုိယ္စီသာသနာ ျပဳေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးမွာ တစ္ပါးက အေၾကာင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ မ်က္စိကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေန႔ သူငယ္ခ်င္း ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး ျပန္ဆုုံေတာ္မူတဲ့အခါ မ်က္စိမျမင္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သူငယ္ခ်င္း ဆရာေတာ္ႀကီးက “အင္း… ကုိယ္ေတာ္တုုိ႔မ်ား မ်က္စိမျမင္ေတာ့ ေျပာင္းလဲတုုိးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ မျမင္သင့္တာေတြ မျမင္ရတဲ့အတြက္ ကိေလသာ အျဖစ္သက္သာ တာေပါ့ဘုုရား၊ ဒါလည္း အဆုိးထဲက အေကာင္းလုုိ႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ ဘုုရား၊ မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူ႔ဟာ သူၿငိမ္းလုုိ႔ ဆုုိထားတယ္မဟုုတ္လား ဘုုရား” ဆုုိၿပီး အားေပးစကား ေျပာေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါ မ်က္စိမျမင္တဲ့ ဆရာေတာ္က သူငယ္ခ်င္းဆရာေတာ္ကုုိ “ဒါက အရွင္ဘုုရား အထင္ကုုိးဘုုရား…၊ တပည့္ေတာ္မွာက မ်က္စိမျမင္ေတာ့ ဘာသံပဲၾကားၾကား ကိေလသာျဖစ္စရာ အသံေတြပဲ ထင္ေနေတာ့တာ၊ အႀကီးအငယ္အလတ္ မခဲြျခားျဖစ္ေတာ့ အသံမွန္သမွ် အဲဒီကိေလသာဘက္ကုိပဲ ပါပါသြားေတာ့တာဘုုရား” ဆုိၿပီး ျပန္ေျပာျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒါက ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ မွတ္သားစရာ စကားအထာေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးရဲ႕ စကားအထာေလးေတြကို ၾကည့္ရင္ ႐ႈေထာင့္ႏွစ္ခုလုုံးက မွန္ေနတာပါပဲ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ကိေလသာဆုိတာ လက္ခံတဲ့ စိတ္အစဥ္ကုိလုိက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမင္ေပမယ့္ လက္မခံရင္ ကိေလသာ ျဖစ္ဖုုိ႔ခဲရင္းသလုိ မျမင္ရေပမယ့္ ကိေလသာျဖစ္စရာ အေတြးေတြနဲ႔ ေနေနရင္ ကိေလသာေတြက ျဖစ္ေနတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းက ကိေလသာ ျဖစ္ျခင္းမျဖစ္ျခင္းကုုိ တုိက္႐ုိက္ေထာက္ပံ့ေနေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိရွိေနရင္ ကိေလသာ ၾကားမခုိႏုုိင္ပဲ သတိမရွိဘဲ ေမ့ေလ်ာ့ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိေလသာမွန္သမွ် ပုုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိနဲ႔ ျပည့္စုုံေအာင္ေနၾကလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »

ေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္


လူငယ္ေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ေတာ့ သူက ေအာင္ျမင္မႈ ရခ်င္တယ္တဲ့။ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘာလုုပ္ရမလဲလုုိ႔လည္း ေမးပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုုန္းဘုုန္းက သူ႔ကုုိ ေအာင္ျမင္ျခင္း တရားေလးပါးကုိ ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က သတၱဝါတုိင္းမွာ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆုုိတာ ရွိေၾကာင္း ပဋိစၥသမုုပၺဒ္နဲ႔ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္မွာ ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ အဓိပတိဆုိတဲ့ အႀကီးအမႈး ပဲ့ကိုင္အထိမ္းအကြပ္တရားေတြ လက္ကုုိင္ထားသင့္တယ္လုုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ 

ဘယ္သူမဆုိ ဒီဘဝမွာ ေအာင္ျမင္မႈရခ်င္ရင္
၁။ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ
၂၊ ျဖစ္ေအာင္လုုပ္တဲ့ ႀကိဳးစားမႈ ဝီရိယ
၃။ အလုုပ္တစ္ခုုအေပၚမွာ မတုုန္မလႈပ္ တည္ၾကည္ေအာင္ လုုပ္တတ္တဲ့ စိတၱ ေခၚ စိတ္နဲ႔
၄။ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆုုိးကုုိ ခဲြျခားစိစစ္တတ္တဲ့ ပညာ တရားေတြကုုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး လုုပ္ေဆာင္ႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေအာင္ျမင္မႈကုုိ ရရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အတိတ္ကံ မေကာင္းလုုိ႔ သူမ်ားေတြေလာက္ လြယ္လြယ္ကူကူ မျဖစ္ႏုုိင္တာေတာင္မွ ဒီတရားေတြ လက္ကုုိင္ထားၿပီး အဆုုံးတုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုုိင္ရင္ ႀကိဳးစားတဲ့အေလ်ာက္ ဒီဘဝမွာ ေအာင္ျမင္မႈရမွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ေျပာၾကပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ ႀကိဳးစားေပမယ့္ မရဘူးဘုုရားတဲ့။ ဒါဟာ ဇဲြမရွိလုုိ႔ပဲလုုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ မရခင္ ေနာက္ျပန္ဆုုတ္သြားတဲ့ အတြက္ မေအာင္ျမင္တာပါပဲ။ ေအာင္ျမင္မႈ မရမခ်င္း ႀကိဳးစားမယ္ဆုုိတဲ့ စိတ္ဆႏၵ၊ ဇဲြလုုံ႔လရွိရင္ မျဖစ္ႏုုိင္ဘူးဆုုိတာ မရွိပါဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈဟာ သူ႔အတုိင္းအတာနဲ႔သူ အေနးနဲ႔အျမန္ အမွန္ေရာက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဓိကကေတာ့ ကုုိယ့္ကုုိကုုိယ္ ပဲ့ကုိင္ႏုုိင္ဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ့္ကုုိကုုိယ္ ထိန္းႏုုိင္ဖုုိ႔ဆုုိရင္ ခုုနေျပာခဲ့သလုုိ ကုိယ္ဘာျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုုိတဲ့ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵအမွန္ရွိရပါမယ္။ ဆႏၵရွိၿပီးရင္ အဲဒီဆႏၵကုုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးမယ့္ ႀကိဳးစားအားထုုတ္မႈ ဝိရိယ လုုိပါတယ္။ ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာလည္း တလဲြဆံပင္ေကာင္းဆုုိတဲ့ လဲြမွားတဲ့ ဝိရီယေတြ မျဖစ္ေစဖုုိ႔ မွန္ကန္တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈျဖစ္ေအာင္ အသိပညာလည္း တဲြပါေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ တည္ၾကည္ၿပီး ခုုိင္မာမႈရွိေအာင္၊ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္တဲ့ စိတ္အစဥ္ေလးနဲ႔ ကပ္ၿပီးထားလုုိက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ ဆႏၵ၊ ဝီရိယ၊ စိတ္၊ ပညာဆုုိတဲ့ ပဲ့ကုုိင္တရားေတြ လက္ကုုိင္ထားၿပီး ႀကိဳးစားႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ ေအာင္ျမင္မႈဟာ လူတုုိင္းအတြက္ လက္တကမ္းမွာ ရွိေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုုရားေပးတဲ့ ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းစဥ္ ျဖစ္သလုုိ ဒီလမ္းစဥ္ဟာလည္း အေၾကာင္းအက်ိဳးကုုိ ဆက္စပ္ျပတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတရားေတြနဲ႔အညီ ႀကိဳးစားႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ ေအာင္ျမင္မႈဆုုိတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာ အေသအခ်ာေရာက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူမဆုုိ ေအာင္ျမင္ခ်င္ရင္ အတိတ္ကံကုိ ခဏအသာထား၊ လက္ရွိပစၥဳပၺန္မွာပဲ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵကုုိ အရင္းတည္ၿပီး ႀကိဳးစားအားထုုတ္မႈ ဝိရိယနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ကာ၊ တည္ၿငိမ္တဲ့ စိတ္ကေလးနဲ႔ အမွားအမွန္ကုုိ ခဲြျခားၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ မရမခ်င္း ႀကိဳးစားမယ္ဆုုိတဲ့ ဇဲြနဲ႔ မဆုုတ္မနစ္ အားထုုတ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုုိ႔ အသိေပးစကား ပါးလုုိက္ရပါတယ္။ 

Read more »

ၿပိတၱာအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း


ၿပိတၱာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေမးထားတဲ့ အေမးေလးေတြကုိ ျပန္ေျဖေပးဖုိ႔ အေၾကြးတင္ေနတာ အေတာ္ၾကာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိၿပီး အခ်ိန္ယူကာ ေရးသားတင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာမ်ားနဲ႔ အလြန္ရင္းႏွီးေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ဒီၿပိတၱာမ်ားအေၾကာင္းကုိ ပိဋကတ္သုံးပုံ ေပတဝတၳဳပါဠိေတာ္မွာ သဂၤါယနာတင္ မေထရ္မ်ားက မွတ္တမ္းတင္ထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဝိမာနဝတၳဳ၊ ေပတဝတၳဳအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ ဒီပါဠိေတာ္မွာ ေပတဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ ၿပိတၱာေတြအေၾကာင္းကုိ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထားပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ အတၱေဘာမွ ကင္းကြာသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေပတလုိ႔ေခၚကာ ဒီေပတအရ ၿပိတၱာဘုံကုိ ေရာက္သြားသူတုိ႔ကုိဆုိေၾကာင္း စာေပမ်ားက ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။

စာေပအဖြင့္ေတြအရ ၿပိတၱာဆုိတာ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္လုိ႔ေခၚတဲ့ အပါယ္သတၱဝါ ေလးပါးထဲမွာပါဝင္တဲ့ လူ႔ျပည္ေလာကအတြင္းမွာပဲ ေတာၿခဳံပိေပၸါင္း ေတာင္ေစာင္းဂူလႈိဏ္ စတဲ့အရပ္ေတြမွာ မွီခုိၿပီး ဆင္းရဲထူေျပာစြာ ခံစားေနရတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳးကုိဆုိေၾကာင္း မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္ေလာကမွာ လူျဖစ္စဥ္က ျငဴစူဝန္တုိျခင္း မ်ားျပားၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းမရွိ၊ သူတပါး ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတာကုိလည္း တာျမစ္ကာ ကုသုိလ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အႏၲရာယ္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၿပိတၱာဘဝမွာ အျဖစ္မ်ားၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ၿပိတၱာဘဝကုိ ေရာက္ရွိသြားၾကတ့ဲ သတၱဝါေတြဟာ မိမိတုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ အစာေရစာ ငတ္မြတ္ျခင္း ဒုကၡကုိ ခံစားကာ ႏွစ္ေပါင္းရာေထာင္း သိန္းသန္းမက ခံစားၾကရသလုိ ဘုရားတစ္ဆူနဲ႔ တစ္ဆူၾကားကာလအထိ မကၽြတ္မလြတ္ႏုိင္ဘဲ ရွိေနတတ္ၾကတဲ့ ၿပိတၱာမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရွိေေၾကာင္းဆုိပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္စြာ အစာေရစာ မစားမေသာက္ရဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားၾကရေပမယ့္ အကုသုိလ္ကံ အရွိန္မကုန္ေသးတဲ့အတြက္ ကြယ္လြန္ေသဆုံး၊ ဘဝတုံးျခင္း မရွိေသးဘဲ အသားအေသြးမရွိ အေရအေၾကာ အ႐ုိးမွ်သာရွိကာ အလြန္ဆုိးဝါးတဲ့ အဆင္းနဲ႔ ေၾကာက္ရြ႔ံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာ တည္ရွိေနရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ အဆင္းဆုိးဝါးပုံကုိ ေပတဝတၳဳအ႒ကထာ ဓနပါလေသ႒ိ ေပတဝတၳဳမွာ ဖြင့္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအဖြင့္အရ “ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ ကုိယ္ပမာဏဟာ ထန္းပင္လုံးပမာဏရွိၿပီး ကုိယ္အေရဟာလည္း အလြန္ၾကမ္းတမ္းေၾကာင္း၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ဆံအေမြးရွိၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္အဆင္းရွိကာ အလြန္ေဖာက္ျပန္ ဆုိးဝါးလ်က္ စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္ အျမင္ရွိေၾကာင္း၊ ထုိၿပိတၱာသည္ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္လုံးလုံး ထမင္းတစ္လုံး ေရတစ္ေပါက္ကုိမွ် မရရွိဘဲ ေျခာက္ကပ္ေသာ လည္ေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္းရွိလ်က္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း ႏွိပ္စက္ကာ ဟုိဟုိဒီဒီ ေျပးလႊားေနရတတ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ သိရပါတယ္။ ဒါက ဒီဝတၳဳမွာပါတဲ့ ၿပိတၱာအေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား မ်ားသေလာက္ ခံစားရပုံခ်င္းလည္း မတူညီလွပါဘူး။  

သဂၤါယနာတင္ အ႒ကထာ ဋီကာက်မ္းအဖြင့္မ်ားအရ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္းလည္း မွတ္သားရပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးက
၁။ သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာ
၂။ ထမင္းငတ္ျခင္း၊ ေရမြတ္သိပ္ျခင္းတုိ႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ ခုပၸိပါသိကၿပိတၱာ
၃။ အၿမဲအၾကြင္းမဲ့ ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့အတြက္ ပူပန္ျခင္းရွိေနရေသာ နိဇၥ်ာမတဏွိကၿပိတၱာ
၄။ အသုရကာယ္လုိ႔ သီးသန္႔ေခၚဆုိအပ္တဲ့ အသုရာကာယေခၚ ကာလကဥၥိကၿပိတၱာ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပိတၱာေလးမ်ိဳးမွာ နံပါတ္တစ္အမ်ိဳးအစား ၿပိတၱာကေတာ့ လူ႔ဘဝက ေဆြမ်ိဳးဉာတကာ စသူေတြရဲ႕ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပးတဲ့ အလွဴကုိ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္ပါက စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ားကုိ ရရွိခံစားႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။

ဒီၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးအျပင္ ေလာကပညတၱိက်မ္း၊ ဆဂတိဒီပနီက်မ္းေတြမွာလည္း ၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳး အေၾကာင္းကုိ ဖြင့္ျပထားတာကုိ ေတြရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီက်မ္းမ်ားအရ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား (၁၂)မ်ိဳးကုိ မွတ္သားရပါတယ္။ ဟိမဝႏၲာေတာင္ေဘးရွိ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွာ ၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳး တည္ရွိေနၿပီး အေရအတြက္အားျဖင့္ (၁၂)မ်ိဳးအထိ ရွိေနေၾကာင္း ဖြင့္ျပပါတယ္။ အဲဒီ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစားမ်ားက
၁။ အစာေရစာ အလြန္ငတ္မြတ္ကာ ဘယ္ေသာအခါမွ ထမင္းေဘာဇဥ္ စတဲ့အစားအစာမ်ားကုိ စားေသာက္ရျခင္း မရွိဘဲ သူတပါးတုိ႔ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ တံေတြးႏွပ္အန္ဖတ္ေတြကုိသာ စားေသာက္ရတဲ့ ဝႏၲာသၿပိတၱာမ်ိဳး
၂။ လူေကာင္ပုတ္၊ ေခြးေကာင္ပုတ္၊ ေျမြေကာင္ပုတ္စတဲ့ အေကာင္ပုတ္မ်ားကုိ ရတဲ့အခါ စားရၿပီး မရတဲ့အခါ မစားရဘဲ ငတ္မြတ္ေနရတတ္တဲ့ ကုဏပါသၿပိတၱာမ်ိဳး
၃။ မစင္ကုိသာ စားသုံးရတဲ့ ဂူထခါဒကၿပိတၱာမ်ိဳး
၄။ ေန႔ညဥ္႔ပတ္လုံး ခံတြင္းမွ မီးလွ်ံမ်ားထြက္ကာ အပူေလာင္ခံေနရတဲ့ အဂိၢဇာလမုခၿပိတၱာမ်ိဳး
၅။ ခႏၶာကုိ အလြန္ႀကီးၿပီး ပါးစပ္မွာ အပ္နဖားေပါက္ေလာက္ပဲရွိကာ အစာေရစာကုိ ပါးစပ္က မသြင္းႏုိင္ဘဲ ႏွာေခါင္းနားရြက္စတဲ့ အေပါက္ေတြက သြင္းေနရေပမယ့္ အၿမဲမျပတ္ စာေလာင္မြတ္သိပ္ေနရတဲ့ သူစိမုခၿပိတၱာမ်ိဳး
၆။ ေရငတ္မြတ္မႈ တဏွာျဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရသည့္ တဏွာဋၬိတၿပိတၱာမ်ိဳး (ထုိၿပိတၱာမ်ိဳးသည္ တစ္ခါတစ္ရံမွ် ေသာက္ေရကုိမရဘဲ ေရငတ္လြန္းလွသျဖင့္ ေရတြင္းေရကန္ ထုံးအုိင္ျမစ္ေခ်ာင္း သမုဒၵရာ ရွိရာအရပ္သုိ႔ ကပ္ေရာက္သြားတဲ့အခါ ထုိေရကန္စသည္တုိ႔သည္ ျပည္ေသြးက်င္ႀကီးက်င္ငယ္အသြင္ အထင္ေရာက္ကုန္တတ္၏)
၇။ အလြန္ျပင္းထန္စြာ ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့ မီးေလာင္ငုတ္နဲ႔တူတဲ့ သုနိဇၥ်ာမကၿပိတၱာမ်ိဳး
၈။ ဓားသြား၊ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကဲ့သုိ႔ေသာ ေျခသည္းလက္သည္းမ်ားနဲ႔ မိမိကုိယ္အဂၤါတုိ႔ကုိ ကုတ္ဖဲ့ျဖတ္ေကာ္ကာ အသားအေသြးတုိ႔ကုိ စားေနရတဲ့ သတၳဂၤၿပိတၱာမ်ိဳး
၉။ ေန႔ညဥ္ပတ္လုံး ေလာင္ၿမိဳက္ကာ အခုိးၿပိဳက္ၿပိဳက္ထြက္ေနေသာ ေတာင္ပမာဏေလာက္ ခႏၶာကုိယ္ရွိသည့္ ပဗၺတဂၤၿပိတၱာမ်ိဳး
၁၀။ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေသာ စပါးႀကီးေျမြႏွင့္တူေသာ ကုိယ္ျဖင့္ ညဥ့္၌ လွည့္လည္သြားလာကာ ေန႔၌ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ခံစားရသည့္ အဇဂရဂၤၿပိတၱာမ်ိဳး
၁၁။ ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ကံ ေရာျပြန္းခဲ့သည့္ ကံေၾကာင့္ ရံခါကုသုိလ္အက်ိဳး အျဖစ္နတ္စည္းစိမ္ကုိ ခံစားရၿပီး ရံခါအကုသုိလ္အက်ိဳးအျဖစ္ ဒုကၡကုိ ခံစားရသည့္ ေဝမာနိကၿပိတၱာမ်ိဳး
၁၂။ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ တန္ခုိးႀကိးမား၍ ၿပိတၱာအားလုံးတုိ႔ရဲ႕ အႀကီးအမႈဴးသဖြယ္ျဖစ္ကာ အလြန္အဆင္းလွ၊ အလြန္စည္းစိမ္ႀကီးလွသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေဘာဇဥ္ကုိမစားရ၊ ရံခါထမင္းအေဖ်ာ္ စသည္ကုိ ရေသာ္လည္း သုံးေဆာင္ခံစားခြင့္မရ၊ အလြန္ဒုကၡႀကီးလွသည့္ မဟိဒၶိကၿပိတၱာမ်ိဳး ဆုိၿပီး အမ်ိဳးအစား (၁၂)မ်ိဳးကုိ ျပဆုိထားတာကုိ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္မ်ားမွာ ၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ဖြင့္ဆုိျပထားၿပီး အမ်ိဳးအစား (၂၁)မ်ိဳးအထိ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ စာေပအဖြင့္ေတြအရ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား အမ်ားအျပား ရွိေပမယ့္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၾကည့္တဲ့အခါ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား (၄)မ်ိဳးထဲမွာပဲ အက်ဳံးဝင္သြားတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးထဲမွာေတာ့ အျဖစ္အမ်ားဆုံးနဲ႔ အခြင့္အေရး အရွိဆုံး ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစားကေတာ့ “သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာ” ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပိတၱာမ်ိဳးကေတာ့ ဘယ္လုိပဲ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားေနရေပမယ့္ မိမိအား ရည္စူးလွဴဒါန္းၿပီး အမွ်ေပးေဝတဲ့အခါ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္တဲ့အခါ ခံစားေနရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား ခ်က္ခ်င္းကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ခ်မ္းသာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ရရွိခံစားရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအက်ိဳးဆက္မ်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ မိမိတုိ႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ေယာက္ ေသဆုံးသြားတဲ့အခါ အဲဒီသူကုိ ရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ကာ အမွ်အတမ္း ေပးေဝၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာ အဖြင့္မ်ားအရ အထူးမွတ္သားသင့္တဲ့ အခ်က္က ေသဆုံးသူဟာ သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရတဲ့ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕ အလွဴကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနေပမယ့္ က်န္ခဲ့တဲ့ လွဴဒါန္းၿပီး အမွ်ေပးေဝေပးမယ့္သူက ျမင့္ျမတ္တဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ထံမွာ ျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္ထားနဲ႔ ထက္သန္စြာ ေပးလွဴကာ အမွ်ေပးေဝႏုိင္မွသာ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားရက်ိဳးနပ္ကာ မြန္ျမတ္တဲ့ စည္းစိမ္မ်ိဳးကုိ ရရွိခံစားႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေပတဝတၳဳ၊ စူဠေသ႒ိေပတဝတၳဳ အဆုိအရ ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပမယ့္ သီလမရွိတဲ့ ဒုႆီတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့အတြက္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ေသသူက မခံစားရေၾကာင္း သာဓကတစ္ခုအျဖစ္ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ထူးျခားတဲ့အခ်က္တစ္ခုက ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းတဲ့ ကုသုိလ္ဟာ ေသသူက ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ရရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ အျခားၿပိတၱာမ်ိဳး၊ ငရဲ၊ တိရစၧာန္စတဲ့ ဘဝမ်ိဳးမွာ ေရာက္ရွိသြားတဲ့အတြက္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကုိ မရရွိသည္ျဖစ္ေစ အလွဴရွင္ အေနနဲ႔ အက်ိဳးမဲ့ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္ဘဲ ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ရရွိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ဇာဏုေႆာဏိသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မိန္႔ေတာ္မူထားခ်က္ ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၿပိတၱာမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း တင္ျပခဲ့တဲ့ ဒီစာစုမွာ ေနာက္ဆုံးေကာက္ခ်က္ခ် မွတ္သားသင့္တဲ့အခ်က္က အစဲြတစ္ခုခု၊ ဝန္တုိမႈတစ္ခုခု၊ သူတပါးရဲ႕ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ဖ်က္စီးမႈ တစ္ခုခုကုိ ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြဟာ ၿပိတၱာဘဝကုိ ေရာက္ရတတ္ၿပီး အဲဒီၿပိတၱာဘဝမွာလည္း သာဓုေခၚႏုိင္တဲ့ ၿပိတၱာရွိသလုိ မေခၚႏုိင္တဲ့ ၿပိတၱာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ အေသခ်ာဆုံးက ရခဲတဲ့လူ႔ဘဝကုိ ရရွိေနၿပီးမွ ၿပိတၱာဘဝ၊ ငရဲတိရိစၧာန္ဘဝ စတဲ့ေအာက္ေအာက္ဘဝေတြကုိ ေရာက္မသြားရေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သုဂတိဘဝကုိ ရရွိေအာင္ အားထုတ္ျခင္းကသာ အေသခ်ာဆုံး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿပိတၱာဘဝရဲ႕ ေၾကာက္စရာေကာင္းပုံကုိ သံေဝဂယူကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ မ်ားမ်ားလုပ္ကာ သုဂတိဘဝကုိသာ အေရာက္သြားၾကဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား