Facebook က အေမးတစ္ပုဒ္ (၈)

Tin Tun Oo (http://www.facebook.com/TINTUNOO.TUNTUN) 
ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္။ လူပညာရွိမ်ားကိုလည္းဆရာတင္ပါသည္။

 "နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶ" ဟူသာ ဘုရားရွိခိုးကို မည္သို႔ရြတ္ဆိုမွ ပါဠိသဒၵါမွန္ျပီး ဌာန္ကရိုင္းက်န မွန္ကန္ပါသနည္း။ 

 ၁။နေမာတႆ ဟုတြဲဆိုျခင္းနွင္႔ နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ ဟုခြဲဆိုျခင္း။ 

၂။နေမာ တႆဘဂ၀ေတာ ဟုဆိုျခင္း။ 

 ၃။နေမာ တႆ ဘဂ ၀ေတာ ဟုခြဲ၍ဆိုျခင္း နွင္႔ ဘဂ၀ေတာ ဟုတြဲ၍ဆိုျခင္း။ 

 ၄။အရဟေတာ ၊ အရ ဟေတာ နွင္႔ အ ရဟေတာ ဟု သံုးဂါထာတြင္တစ္မ်ိဳးစီဆိုျခင္း။ 

 မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (http://www.facebook.com/ashinvicitta) 

 ၁။ နေမာ တႆဘဂဝေတာလို႔ ရြတ္ဆုိရင္ပိုသင့္ပါတယ္။  

 ၂။ အဓိပၸါယ္ အရရြတ္ဆုိမယ္ဆုိရင္ တႆဘဂဝေတာ-ထုိျမတ္စြာဘုရားရွင္အား နေမာ-ရွိခုိးပါ၏ ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ တႆဘဂဝေတာလို႔ ရြတ္ဆုိႏုိင္ပါတယ္။  

 ၃။ ဘဂဝေတာဆုိတဲ့ ပါဠိပုဒ္ဟာ ေဝါဟာရ စကားလုံးတစ္ခု သက္သက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခဲြၿပီးမရြတ္ဘဲ ဘဂဝေတာလို႔ တစ္ေပါင္းတည္း ရြတ္သင့္ပါတယ္။  

 ၄။ သုံးမ်ိဳးလုံးကုိ အဓိပၸါယ္နဲ႔တကြ ဂုဏ္ကုိမွန္းၿပီး ပူေဇာ္ႏုိင္ရင္ပုိေကာင္းပါတယ္။  ဒီသုံးမ်ိဳးလုံးဟာ အျဖတ္အေတာက္ကြဲတာနဲ႔အမွ် အဓိပၸါယ္လည္း ကဲြသြားတာျဖစ္ပါတယ္။ အရဟေတာဆုိရင္ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါအားလုံးတုိ႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထုိက္ေသာလို႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး အရ ဟေတာကေတာ့ ကိေလသာမွန္သမွ်ကို အၾကြင္းအက်န္မရွိ အကုန္အစင္ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးေသာလို႔ အဓိပၸါယ္ရကာ အ ရဟေတာကေတာ့ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကို ျပဳေတာ္မမူေသာလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသုံးမ်ိဳးလုံးကို အဓိပၸါယ္နဲ႔တကြ ဂုဏ္ကိုအာ႐ုံျပဳၿပီး ရြတ္ဆုိႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

 နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိး 
အရဟေတာ- လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါ အားလုံးတုိ႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္ မူထုိက္ေသာ အရ ဟေတာ - အလုံးစုံေသာ ကိေလသာမွန္သမွ်ကို အၾကြင္းအက်န္မရွိ အကုန္အစင္ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးထေသာ အ ရဟေတာ - စိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ပင္လွ်င္ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကို ျပဳေတာ္မမူတတ္ထေသာ  သမၼာသမၺဳဒၶႆ - သစၥာေလးတန္ တရားမွန္ကို ဆရာမကူ သယမၺဴဉာဏ္ျဖင့္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ထုိးထြင္း၍ သိေတာ္မူတတ္ထေသာ  တႆ ဘဂဝေတာ- ဘုန္းေတာ္အစုံ တန္ခုိးဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ ထုိဘုရားရွင္အား နေမာ- ႐ုိေသျမတ္ႏုိးမာန္႐ုိႀကိဳး၍ ရွိခုိးပါ၏ အရွင္ဘုရား။

Read more »

ဒုုကၡကုုိ ရင္ဆုုိင္ၾကည့္ျခင္း


ဒုုကၡဆုုိတာကေတာ့ ေမြးလာတာ၊ အုုိရတာ၊ နာရတာ၊ ေသရတာေတြကုုိက ေရွာင္လဲြလုုိ႔မရတဲ့ ဆင္းရဲေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ က်န္တဲ့႐ုုပ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာ၊ စိတ္ပုုိင္းဆုုိင္ရာ ဒုုကၡေတြဆုုိတာ ဒီသဘာဝ ဒုုကၡေတြနဲ႔စာရင္ အေသးအဖဲြေလးေတြလုုိ႔ပဲ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုုကၡအစုုျဖစ္တဲ့ ႐ုုပ္နာမ္ႏွစ္ခုု ပုုိင္ဆုုိင္ထားသမွ် ခ်မ္းသာပါတယ္လုုိ႔ ေျပာေနတဲ့သူေတြ၊ ျပည့္စုုံပါတယ္လုုိ႔ ေျပာေနသူေတြလည္းပဲ ဒုုကၡတရားေတြက ျပည့္ေနၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကာယိကဒုုကၡနဲ႔ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ေစတသိကဒုုကၡဆုုိတာ ႐ုုပ္နာမ္ႏွစ္ခုုကုုိ အမွီျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နာမ္႐ုုပ္ႏွစ္ခုုနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ သတၱဝါမွန္သမွ် မလဲြမေသြ ႀကဳံေတြ႕ၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိ ေတြ႕ႀကဳံလာတဲ့အခါမွာ ဒီဒုုကၡကုုိ ဒုုကၡလုုိ႔ အမွန္အတုုိင္း သိျမင္လက္ခံႏုုိင္တဲ့သူက သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုုရားရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္ႀကီးေတြေတာင္မွ ခႏၶာဝန္ ဒုုကၡဆုုိတာ ရွိေနေသးေတာ့ သာမန္သူေတြအေနနဲ႔ ႐ုပ္ကုုိအမွီျပဳၿပီး ဒုုကၡျဖစ္တယ္ဆုုိတာ ထူးဆန္းတာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ အဲထူးဆန္းသြားတာကေတာ့ ဒီခႏၶာအစုုကုုိ အမွီျပဳၿပီး ဒုုကၡကုုိ ရင္ဆုုိင္ႏုုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုုိ ရင္ဆုုိင္လက္ခံႏုုိင္ဖုုိ႔ဆုုိရင္  ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အမည္သတ္မွတ္ခ်က္ ဒုုကၡအေပၚမွာလုုိက္ၿပီး အဲဒီဒုုကၡကုုိ အမွန္အတုုိင္း လက္ခံႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ခံဖုုိ႔ဆုုိတာ လုုိက္ခံစားဖုုိ႔မဟုုတ္ပါဘူး။ ဒုုကၡကုုိ ဒုုကၡလုုိ႔ သိထားဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သိ႐ုုံနဲ႔ ဒီဒုုကၡက လြန္ေျမာက္မွာလားဆုုိေတာ့ သိ႐ုုံနဲ႔ေတာ့ မရဘူးေပါ့။ အေၾကာင္းကုုိရွာၿပီး ပယ္ၾကည့္မွပဲ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုုကၡဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆုုိတဲ့ အေၾကာင္းကုုိ သိၿပီးပယ္ရင္ အဲဒီျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးဒုုကၡဆုုိတာလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဓိကကေတာ့ ဆင္းရဲဒုုကၡမွန္သမွ် အၾကြင္းမဲ့ မပယ္ႏုုိင္ေသးခင္မွာ လက္ရွိအေနထားအရ ဒုုကၡကုုိ ဒုုကၡလုုိ႔ အမွန္အတုုိင္းသိၿပီး လက္ခံႏုုိင္ဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ခံႏုုိင္တယ္ဆုုိတာ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ လုုိက္ခံစားၿပီး လက္ခံမႈမ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ဒါဟာ ဒုုကၡရဲ႕ သေဘာပဲလုုိ႔ ကုုိယ့္ဒုုကၡကုုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး အသိနဲ႔ ခြါႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုုကၡကုုိ ခံစားဖိုု႔မဟုုတ္ဘဲ ဒုုကၡကုုိ သိၿပီးအျပစ္မျဖစ္ေအာင္ အလုိက္သင့္ ေနတတ္ဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းကေတာ့ ပစၥဳပၺန္ကာလမွာ အခုုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ဒုုကၡကုုိ ရင္ဆုုိင္လက္ခံ ခြာၾကည့္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ကလည္း ဒုုကၡဆုုိတာ ပယ္ရမယ့္တရားမဟုုတ္ဘဲ အမွန္အတုုိင္း သိရမယ့္တရားလုုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ တကယ္ပယ္ရမွာက အဲဒီ ဒုုကၡကုုိျဖစ္ေပၚေစတဲ့ တဏွာသမုုဒယပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဟာကုုိ ပယ္ႏုုိင္ရင္ေတာ့ ဒုုကၡတရားက အမွန္ၿငိမ္းမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ပုုိင္းမွာ အဲဒီအေၾကာင္းတရားကုုိ မပယ္ႏုုိင္ေသးဘူးဆုုိရင္ေတာ့ အက်ိဳးတရားျဖစ္တဲ့ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒုုကၡအေပၚမွာ အမွန္အတုုိင္း သိရွိလက္ခံႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါ့က်မွလာၿပီး ဒီလုုိဒုုကၡမ်ိဳး ျဖစ္ရတယ္ဆုုိၿပီး ဒုုကၡအေပၚ နာက်င္မႈနဲ႔ လုုိက္မခံစားဘဲ အဲဒီျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒုုကၡကုုိ သိရွိလက္ခံကာ ဒုုကၡကုုိ ဒုုကၡလုုိ႔ပဲ ျမင္ၾကည့္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုုကၡရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုုိ သိရွိသြားတယ္ဆုုိရင္ ဒီဒုုကၡအေပၚလည္း ခံႏုုိင္ရည္ ရွိလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံႏုုိင္တာဟာ လုုိက္ၿပီးခံစားတာ မဟုုတ္ဘဲ အစစ္အမွန္ သေဘာသဘာဝကုုိ သိထားတဲ့အတြက္ မတုုန္မလႈပ္ ရင္ဆုုိင္လာႏုုိင္ျခင္း သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုုကၡကုုိ မတုုန္မလႈပ္ ရင္ဆုုိင္ႏုုိင္ေစတဲ့ နည္းေတြထဲမွာ ျမတ္ဗုုဒၶရဲ႕ ေဝဒနာကုုိ ဆင္ျခင္တဲ့နည္းက အေကာင္းဆုုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာဆုုိတာ ခံစားျခင္းကိုု ေျပာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္သႏၲာန္မွာ ဘယ္လုုိခံစားမႈပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေကာင္းတာဆုုိလည္း ေကာင္းတဲ့သေဘာကုုိ သိႏုုိင္ေအာင္ႀကိဳးစား၊ မေကာင္းတာဆုုိလည္း မေကာင္းတဲ့ သေဘာကုုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အရွိအတုုိင္းေလး ဆင္ျခင္ေနဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံစားခ်က္ဆုုိတဲ့ သေဘာက သိရင္ အစဲြမရွိဘဲ မသိရင္သာ စဲြေနတတ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ့္မွာ ဘယ္လုုိ ခံစားခ်က္ ျဖစ္ေနတယ္ဆုုိတာ မသိလုုိ႔ရွိရင္ ေကာင္းရင္လည္း ေကာင္းတဲ့အေပၚမွာ သာယာတဲ့ ေလာဘတဏွာေလးနဲ႔ လုုိက္ခံစားေနတတ္သလုုိ မေကာင္းရင္လည္း မေကာင္းတဲ့အေပၚမွာ ေဒါသအဃာတေလးနဲ႔ လုုိက္ၿပီးခံစားေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ဘာခံစားေနမွန္းကုုိ မသိတဲ့ ေမာဟေလးေတြနဲ႔လည္း လုုိက္ခံစားေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ မသိမႈနဲ႔ လုုိက္ခံစားေနသမွ်ေတာ့ အဲဒီ ခံစားမႈရဲ႕ေနာက္မွာ ဒုုကၡက ေသခ်ာေပါက္ ေရာက္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုုိ ဒုုကၡေတြ မေရာက္ရေအာင္ ဒုုကၡကုုိ ရင္ဆုုိင္တဲ့အခါမွာ အရွိအတုုိင္းသိၿပီး အမွန္အတုုိင္း ဆင္ျခင္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေလာက ဒကာမတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ေတာ့သူက တပည့္ေတာ္ သိပ္ခံစားၿပီး ဒုုကၡျဖစ္ေနတယ္ဘုုရားလုုိ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔သူ႔စကားနဲ႔ သူကုုိျပန္ေျပာရပါတယ္။ ဒကာမေျပာသလုုိပဲ ဒုုကၡျဖစ္ေနတာ ဒကာမကုုိယ္တုုိင္က ခံစားေနလုုိ႔ ျဖစ္တာပါလုုိ႔ ေျပာျပေပးျဖစ္ပါတယ္။ ဟုုတ္ပါတယ္။ ခံစားေနတာဆုုိေတာ့ ခံစားမႈရဲ႕ေနာက္မွာ ဘယ္လုုိခံစားမႈပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရာက္လာမွာက ဒုုကၡဆိုတဲ့ ဆင္းရဲျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာေလးေတြဆုုိၿပီး လုုိက္ခံစားၾကည့္ အဲဒီရဲ႕ေနာက္မွာ ေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ ဒုုကၡဆုုိတာ ရွိကုုိရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာဆုုိၿပီး မ်ားမ်ားခံစားရင္လည္း အဲဒီ ခံစားတာနဲ႔အမွ် ဒုုကၡေတြက ကပ္ပါေနတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတာကေတာ့ အထူးေျပာစရာေတာင္ လုုိမယ္မထင္ပါဘူး။ အရင္းစစ္ေတာ့ ခံစားေနလုုိ႔သာ ဒုုကၡျဖစ္ေနၾကတယ္ဆုုိတာ ေတြ႕ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုုိလုုိတာက သတၱဝါတုုိင္း မလုုိခ်င္တဲ့ ဒုုကၡဟာ တဏွာခ်ဳပ္ၿပီး ဘဝဇာတ္သိမ္းမွပဲ ၿငိမ္းမွာျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္ကုိ မေရာက္ခင္ အခုုိက္အတန္႔မွာ ဒုုကၡေလးေတြ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ဖုုိ႔အတြက္ ဒုုကၡကုုိ လုုိက္မခံစားဖုုိ႔ ဒုုကၡကုုိ လက္ခံႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစဲြတရားနဲ႔ လက္ခံဖုုိ႔မဟုုတ္ဘဲ အမွန္အတုုိင္း သိႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒုုကၡဆုုိတာ လုုိက္ၿပီးခံစားေနလုုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လုုိခံစားမႈမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုုိက္ၿပီး မခံစားဖုုိ႔ ေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခံစားခ်က္ဆုုိတာ မသိရင္ စဲြလန္းတတ္တဲ့အတြက္ ဘာလုုိခံစားမႈမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚ အမွန္အတုုိင္း အရွိအတုုိင္း သိႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလုုိ ကုုိယ္စိတ္အေပၚမွာ ျဖစ္သမွ်ကုုိ သိေနမယ္ဆုုိရင္ အစဲြေလ်ာ့လာၿပီး အစဲြနည္းရင္း ဒုုကၡလည္း နည္းလာမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါဟာ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ဒုုကၡ ရင္ဆုုိင္နည္းတစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုုိလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘဝမွာ ခႏၶာကုုိယ္ကုုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္ကုုိအေၾကာင္းျပဳၿပီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒုုကၡေတြ ျဖစ္ေပၚေနၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ဆင္ျခင္ၾကည့္ရမွာက ဒီလုုိ နာမ္႐ုုပ္အစုုကုုိ အပုုိင္ျပဳၿပီး ေမြးဖြားလာတာကုုိက ဒုုကၡႀကီးကုုိ ပုုိက္ၿပီးေမြးထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုုပ္နာမ္ရွိလုုိ႔ ဒုုကၡရွိတဲ့အေပၚမွာ အမွန္အတုိင္း သတိျပဳဆင္ျခင္ၿပီး နဂုုိရွိတဲ့ ဒုုကၡအစုုကုုိ ပုုိၿပီး မႀကီးသြားေအာင္၊ ရွိေနတဲ့ ဒုုကၡအစုုကုုိ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားေအာင္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ ဒုုကၡကုုိ အမွန္အတုုိင္း လက္ခံတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးနဲ႔သာ အစဲြမပါတဲ့ အသိနဲ႔ ေနႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း တုုိက္တြန္းလုုိက္ရပါတယ္။  

Read more »

အေသးအဖဲြ လိမ္ညာမႈမွသည္…


မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာေျပာဆုိမႈရဲ႕ေနာက္မွာ ဆက္ဆက္ၿပီး လိမ္ေနရတတ္တဲ့ သေဘာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ပထမေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကို ဆင္ေျခေပးတဲ့ သေဘာနဲ႔ လိမ္ညာမိလိုက္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း အဲဒီလိမ္ညာမႈကို  ဖုံးရင္းနဲ႔ အလိမ္ေတြဟာ မဆုံးႏုိင္ဘဲ အထပ္ထပ္ လိမ္ေနမိေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒကာေလးတစ္ေယာက္က သူ႔အေတြ႕အႀကံဳေလးတစ္ခုကို ေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူဟာ အိပ္ရာက မႏုိးဘဲ အလုပ္ဝင္ဖုိ႔ ေနာက္က်ေနခ်ိန္မွာ သူ႔သူေဌးဆီက ဖုန္းဝင္လာပါတယ္တဲ့။ ဒါနဲ႔သူလည္း သူ႔အျပစ္ကို ဖုံးကြယ္လိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေနမေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း လိမ္ေျပာလိုက္ပါတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ သူေဌးလည္းစိတ္ပူၿပီး ေဆးခန္းသြားဖုိ႔ေျပာကာ ေဆးေတြလည္း ပို႔လာပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနဲ႔  အဲဒီ ဒကာေလးဟာ တကယ္မဟုတ္ဘဲ လိမ္ညာေျပာဆုိမိရာက သူ႔အလိမ္ေနာက္မွာ ဆက္ဆက္ၿပီး အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ လိမ္ညာမိေတာ့တာပဲ  ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးက အေတာ္မ်ားမ်ား ႀကံဳဖူးၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူးဆုိၿပီး အမွတ္တမဲ့ လိမ္ညာမိတဲ့အျဖစ္ဟာ ဆက္ကာဆက္ကာ လိမ္ညာမႈကို ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဂုဏ္သိကၡာကို ဖုံးကြယ္လိုတဲ့ သေဘာ၊ အရွက္ကို ဖုံးကြယ္လိုတဲ့ သေဘာ၊ အျပစ္ကို ဖုံးကြယ္လိုတဲ့ သေဘာ စသျဖင့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လိမ္ညာမိရာက ေနာက္ဆုံး မဟာလူလိမ္ႀကီး အျဖစ္ ေရာက္သြားတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဒီလို အေသးေလးကစၿပီး လိမ္ညာမိရာက ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လိမ္ေျပာေနမွန္း မသိေတာ့တဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္သြားၾကတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ အေသးအဖြဲ လိမ္ညာမႈဟာ အႀကီးမားဆုံး အျပစ္ကို က်ဴးလြန္ႏုိင္တဲ့အထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သားေတာ္ ရာဟုလာကို "ခ်စ္သား ရာဟုလာ မုသားဆုိလ်င္ ရယ္ဖြယ္မွ်ပင္ မေျပာလင့္" လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေပ်ာ္အျပက္ လိမ္ညာမိရာက အတည္လိမ္တဲ့အထိ အတည္လိမ္ရာက အမွန္ကို မျမင္ေတာ့တဲ့အထိ အမွန္မသိရာကေန အမွားကို ဆက္ဆက္လုပ္မိေတာ့တဲ့အထိ ေရာက္သြားတတ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အရင္းစစ္ေတာ့ အေသးအဖြဲ လိမ္ညာမႈကေန မေကာင္းမႈကို အႀကီးအက်ယ္ က်ဴးလြန္မိတတ္တဲ့အထိ မုသာဝါဒကို ထည္လဲသုံးမိတတ္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဝမွာ အေသးအဖဲြ လိမ္ညာမႈကေန ဆက္ကာဆက္ကာ လိမ္ညာမိတဲ့အထိ ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ မုသာဝါဒကို အေသးေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အႀကီးႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မႀကီးမေသးပဲျဖစ္ျဖစ္ မေျပာမဆုိဘဲ ေနထုိင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား