အကုသုိလ္အလုုပ္နဲ႔ ဝါသနာအ႐ႈပ္


တစ္ေလာက ဆုိးလ္ၿမိဳ႕တရားပဲြကအျပန္ ရထားစီးလာရင္း ရထားေပၚကေန လမ္းေဘး တစ္ေနရာၾကည့္မိတဲ့အခါ ငါးမွ်ားကန္တစ္ကန္မွာ ဟုိေနရာတစ္စု ဒီေနရာတစ္စု ငါးမွ်ားေနၾကတဲ့ သူမ်ားကုိ သတိျပဳမိလုိက္ရင္း အေတြးေပါင္းစုံ ေရာက္လာျပန္ပါတယ္။ သူတို႔ကုိၾကည့္ရတာ ငါးမွ်ားတဲ့အလုပ္ကုုိ မေကာင္းတဲ့ အကုုသုုိလ္ အလုုပ္လုုိ႔ မျမင္ဘဲ ဝါသနာ တစ္ခုုလုုိ သေဘာထားၿပီး အကုုသုုိလ္ကုုိ ၿမိန္ေရရွက္ေရ လုုပ္ေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကုုိ ေမးၾကည့္မိပါတယ္။ မင္းတုုိ႔ဝါသနာကဘာလဲလုုိ႔။ သူတုုိ႔က ငါတုုိ႔ဝါသနာက ငါးမွ်ားတာလုုိ႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ငါးမွ်ားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မုုဆုုိးလုုိက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငါးဖမ္းတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုုိ အကုုသုုိလ္ အလုုပ္ေတြဟာ အေပ်ာ္ပဲလုုပ္လုုပ္၊ ဝါသနာအရပဲလုုပ္လုပ္ လုုပ္တဲ့လုုပ္ရပ္တုုိင္းမွာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္လာမိရင္ ဒါဟာ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ရွိေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒါကုုိ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ဝါသနာဆုုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုုပ္ေနတာကုုိလည္း ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အကုုသုုိလ္တစ္ခုုဟာ ဝါသနာအသြင္ေဆာင္သြားရင္း အကုုသုုိလ္ကုုိ အကုုသုုိလ္လုုိ႔ မျမင္မသိေတာ့ဘဲ သာမာန္ေန႔စဥ္ အလုုပ္တစ္ခုုလုုိ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲ ေတြးထင္ကာ အလြယ္တကူ လုုပ္ေနမိတတ္ပါတယ္။ လုုပ္ပါမ်ားေတာ့ အေၾကာက္တရားလည္း ေပ်ာက္လာၿပီး လက္ရဲဇက္ရဲျဖစ္လာက အထုုံဝါသနာ အသြင္ကုုိ ေဆာင္လာေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုုတ္ပါတယ္။ သာမာန္ပုုထုုဇဥ္ အေတာ္မ်ားမ်ားကုုိၾကည့္ရင္ ဒီလုုိဝါသနာ ဆန္ဆန္လုုပ္ေနၾကတဲ့ အကုုသုုိလ္ အလုုပ္ေလးေတြကေန ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္၊ ႐ုုန္းထြက္ႏုုိင္ေအာင္ မႀကိဳးစားႏုုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတာကုုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ဆုုိတာ သိၾကေပမယ့္ အဲဒီအသိေနာက္ကုုိ အက်င့္မလုုိက္ႏုုိင္ၾကဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ၾကေတာ့ ကုုိယ္လုုပ္ေနတဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုုပ္ကုုိ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္လုုိ႔ကုုိ မျမင္ေတာ့ဘဲ အရသာရွိရွိ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး၊ ၿမိန္ေရရွက္ေရနဲ႔ လုုပ္ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ဆုုိတာက စမိၿပီဆုုိရင္ အဆုုံးသတ္ဖုုိ႔ အေတာ့္ကုုိ မလြယ္တဲ့ ကိစၥပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလလည္း ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္တဲ့အျပင္ မထူးပါဘူးဆုုိၿပီး မထူးဇာတ္ ခင္းျဖစ္သြားတတ္ၾကတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြနဲ႔ အသက္ေမြးေနရတာေတြ ရွိတဲ့အတြက္ စားဝတ္ေနေရးကုုိ အေၾကာင္းျပၿပီး စားဝတ္ေနေရးေၾကာင့္လုုိ႔ ဆုုိတတ္ၾကေပမယ့္ အဲဒီစားဝတ္ေနေရးေတြ  အဆင္ေျပလာျပန္ေတာ့လည္း လုုပ္ေနက် အကုုသုုိလ္ အလုုပ္ေတြကေန ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတတ္ၾကျပန္ပါတယ္။

အကုုသုုိလ္ဆုုိတဲ့ သေဘာကလည္း အေသးအဖဲြေလးပါ၊ ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ပါဘူး ဆုုိရာကေန တစ္စတစ္စ အဆုုိင္အခဲျဖစ္ၿပီး ၾကာေတာ့ အဲဒီအကုုသုုိလ္ အလုုပ္ေတြမွာ ေပ်ာ္လာေနတတ္ၾကတာ ရွိသလုုိ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း လုုပ္မိရာကေန မေကာင္းမွန္း သိေနေပမယ့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး အဲဒီ မေကာင္းမႈေတြကေန ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္ၾက ျပန္ပါဘူး။ ပုုိဆုုိးတာက ကုုိယ္လုုပ္ေနတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြကုုိ လုုပ္ပါမ်ားလာရင္းက မေကာင္းမႈလုုိ႔ မျမင္ေတာ့ဘဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ၿမိန္ေရရွက္ေရ လုုပ္ျဖစ္ေနၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါးမွ်ားေနၾကသူေတြ၊ ငါးစိမ္းသည္ေတြ၊ ၾကက္သတ္ဝက္သတ္ ေရာင္းဝယ္ေနၾကသူေတြလုုိ ဝါသနာအရ၊ စားဝတ္ေနေရးအရ လုုပ္ျဖစ္ရာက အဲဒီ အလုုပ္ေတြအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ေလးေတြနဲ႔ အကုုသုုိလ္မွန္း မသိဘဲ ေပ်ာ္ၿမဲေပ်ာ္ေနၾကတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။

တစ္ခါတေလ ဘုုန္းဘုုန္းတုုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ႀကဳံေတြ႕ရတဲ့ သူအခ်ိဳ႕ကုုိ သတိထားမိျဖစ္ပါတယ္။ သူတုုိ႔ထဲက တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ဟာ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေလးေတြကုုိ ဝါသနာ ပါပါနဲ႔ကုုိ လုုပ္ေနၾကတာကုုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ စားဝတ္ေနေရး အဆင္မေျပလုုိ႔လည္း မဟုုတ္သလုုိ၊ မလုုပ္ရင္ မျဖစ္လုုိ႔လည္း မဟုုတ္ပါဘူး။ သိသိနဲ႔ကုုိ ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္တဲ့ သေဘာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အေလာင္းအစား လုုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အရက္ေသာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အေပ်ာ္အပါး လုုိက္စားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူတုုိ႔ေလးေတြ လုုပ္ေနၾကတဲ့ အလုုပ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ မျဖစ္မေန လုုပ္ကုုိလုုပ္ရမယ့္ အလုုပ္ေတြ မဟုုတ္ပါဘူး။ ဒီအလုုပ္ေတြကုုိ မလုုပ္ရင္ ကုုိယ့္ဘဝ ရပ္တည္ဖုုိ႔ ခက္ခဲလုုိ႔၊ မိသားစုု စားဝတ္ေနေရး အဆင္မေျပလုုိ႔၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီညြတ္လုုိ႔ စတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ဘယ္လုုိမွ မသက္ဆုုိင္တဲ့ သေဘာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဒီအလုုပ္ေတြကုုိ လုုပ္ျဖစ္မွပဲ အဲဒီအခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့သူေတြပဲ မ်ားေနၾကတာကုုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါလည္း ဝါသနာပဲဘုရားတဲ့။ ဟုုတ္ပါတယ္။ အဲဒီဝါသနာေၾကာင့္ပဲ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြကေန ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကိစၥတစ္ခုုဟာ အေလ့အက်က္မ်ားလာရင္ ဝါသနာအသြင္ေဆာင္လာတတ္ၿပီး ဝါသနာျဖစ္သြားရင္ အဲဒါဟာ ႐ုုန္းထြက္ဖုုိ႔လည္း ခက္သြားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အဲဒီဝါသနာဟာ ႐ုုန္းမထြက္ႏုုိင္ေလ ခုုိင္ၿမဲေလေလျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕အလြန္စဲြလန္းထားတဲ့ ဝါသနာဆုုိရင္ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားတာေတာင္ အေငြ႕အသက္ က်န္ေနတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ စာေပအဆုုိေတြအရ ကိေလသာ ပယ္ခြာတဲ့ေနရာမွာ ဘုုရားရွင္မ်ားကသာ ဝါသနာနဲ႔တကြ ကိေလသာမွန္သမွ်ကုုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္သတ္တယ္လုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ သာမာန္ကိေလသာ ကုုန္သြားတဲ့ ရဟႏၲာ မေထရ္မ်ားမွာေတာ့ ဝါသနာနဲ႔တကြ ကိေလသာကုုိ ပယ္ခြာျခင္းမ်ိဳး မဟုုတ္ဘူးလုုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္တစ္ခုုဟာ အေလ့အက်င့္မ်ားလာလုုိ႔ ဝါသနာအသြင္ေဆာင္သြားရင္ ႐ုုန္းထြက္ဖုုိ႔ အေတာ္ခက္ေၾကာင္း ဆုုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပုုထုုဇဥ္အေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ဝါသနာဆုုိတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကုုိၾကည့္ရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြမွာပဲ ဝါသနာထုုံေနၾကတာကုုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ စိတ္ဆုုိတာကလည္း မေကာင္းတဲ့ အရာေတြမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ ပုုထုုဇဥ္ေတြရဲ႕ ဝါသနာဟာ မေကာင္းမႈေတြမွာပဲ ထုုံေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုုပ္၊ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေလးေတြမွာ ဝါသနာပါဖုုိ႔ဆုုိတာ သဒၶါတရား၊ ေစတနာတရား၊ ဝီရိယတရား၊ သတိတရားေတြနဲ႔ ပ့ံပုုိးေပးမွ အေကာင္အထည္ ေပၚသြားတတ္ေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ ဝါသနာပါဖုုိ႔ကေတာ့ အထူးပံ့ပုုိးစရာ မလုုိဘဲ အလြယ္တကူ အထုုံပါသြားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အစပထမေတာ့ အေၾကာက္တရားေလးေတြနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ မဝံ့မရဲ ရွိေနတတ္ၾကေပမယ့္ တစ္ခါႏွစ္ခါ စသျဖင့္ လုုပ္ၿပီးသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ မေကာင္းမႈကုုိ မေကာင္းမႈလုုိ႔ကုုိ မျမင္ေတာ့ဘဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုုပ္မိသြားတတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြကေတာ့ လုပ္တုုိင္းလုုပ္တုုိင္း သဒၶါ၊ ေစတနာ၊ ဝိရိယ၊ သတိတရားေတြက အၿမဲပါေနရၿပီး အၿမဲပံ့ပုုိးေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဒၶါတရား၊ ဝိရိယတရား၊ သတိတရား စတာေတြ ေလ်ာ့နည္းလာၾကတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အေတာ္မ်ားမ်ားက အကုုသုုိလ္အလုုပ္ေတြမွာပဲ ဝါသနာထုုံသြားတတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုုိေတာ့ကား။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အထူးသတိျပဳရမွာက မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္တစ္ခုုဟာ မျဖစ္မေန လုုပ္ေနရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လုုပ္ခ်င္လုုိ႔ လုုပ္ေနရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဝါသနာပါလုုိ႔ လုုပ္ေနရတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုုပ္ပါမ်ားရင္ အထုုံပါသြားၿပီး ေနာက္ပုုိင္းမွာ မေကာင္းမႈကုုိ မေကာင္းမႈလုုိ႔ မသိေတာ့တဲ့အထိ ေမာဟတရား ဖုုံးလႊမ္းလာကာ အကုုသုုိလ္ အျပစ္ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အင္အား ႀကီးလာတတ္တယ္ဆုုိတာေတာ့ သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုုိအကုုသုုိလ္မ်ိဳးပဲ လုုပ္လုုပ္ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုုပ္မိရင္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုုိ ျပန္ခံရတတ္တဲ့အတြက္ အေသးအဖဲြေလးကစလုုိ႔ အစမလုုပ္မိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝါသနာလုုိ႔ ေျပာရတာခ်င္းအတူတူ အကုုသုုိလ္အလုုပ္ေတြမွာ ဝါသနာပါေနတာထက္ ေကာင္းတဲ့အလုုပ္ေတြမွာ ဝါသနာပါလာေအာင္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝါသနာဆုုိးနဲ႔ တဏွာတုုိးမယ့္ အကုုသုုိလ္ အလုုပ္ေတြကေန ႐ုုန္းထြက္ၿပီး သဒၶါတန္ခုုိးနဲ႔ ပညာတုုိးမယ့္ ကုုသုုိလ္အလုုပ္ေတြကုုိ  လုုပ္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ အကုုလုုိလ္ အလုုပ္ဆုုိတာ အေသးအဖဲြ စမိရာကေန တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဝါသနာအသြင္ ေဆာင္လာၿပီး အကုုသုုိလ္ကုုိ အကုုသုုိလ္လုုိ႔ မျမင္မသိတဲ့အထိျဖစ္ကာ ႐ုုန္းထြက္ဖုုိ႔လည္း အလြန္ခက္ခဲတတ္တဲ့ အတြက္ ဘယ္လုုိအကုုသုုိလ္မ်ိဳး မဆုုိ ဝါသနာအဆင့္ ေရာက္ဖုုိ႔အသာထား စၿပီး လုုပ္ဖုုိ႔ကုုိေတာင္ စိတ္မကူးမိဖုုိ႔နဲ႔ အေၾကာင္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ လုုပ္မိေနရင္လည္း အျမန္ဆုုံး ႐ုုန္းထြက္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေကာင္းတဲ့ ကုုသုုိလ္အလုုပ္ေတြမွာ ဝါသနာအသြင္ ေဆာင္လာႏုုိင္ေအာင္ သတိတရား လက္ကုုိင္ထားၿပီး သဒၶါတရား၊ ေစတနာတရား၊ ပညာတရားေတြနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုုိင္ေအာင္ အားထုုတ္ၾကဖုုိ႔ အေလးအနက္ တုုိက္တြန္းရင္း အကုုသုုိလ္အလုုပ္ကုုိ ဝါသနာအ႐ႈပ္ေတြနဲ႔ မလုုပ္မိၾကဖုုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိေပး တင္ျပလုုိက္ရပါတယ္။ 

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၆)


လူပုုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္
တစ္ေလာက တရားပဲြတစ္ခုုမွာ တရားပဲြၿပီးေတာ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္က အေမးတစ္ခုု ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူက “အရွင္ဘုုရား တပည့္ေတာ္ သိတဲ့သူ တစ္ခ်ိဳ႕က တပည့္ေတာ္ ပ႒ာန္းရြတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေတြအေနနဲ႔ ကိုုယ့္အိမ္ေတြဆုုိင္ေတြမွာ ပ႒ာန္းမရြတ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ ပ႒ာန္းရြတ္ရင္ အေစာင့္နတ္ေတြက မေနႏုုိင္ၾကဘဲ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ကုုိယ့္ကုုိလည္း သူတုုိ႔က မေစာင့္ေရွာက္ႏုုိင္ေၾကာင္း၊ ပ႒ာန္းက အရမ္းျမင့္တဲ့အတြက္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ နိမ့္က်တဲ့သတၱဝါေတြမွာ ဒုုကၡျဖစ္တတ္ေၾကာင္း ေျပာဆုုိၾကပါတယ္ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီအယူအဆအေပၚမွာ ယုုံၾကည္မႈမရွိတဲ့အတြက္ ရြတ္ၿမဲအတုုိင္း ရြတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕မသိတဲ့သူေတြက ဟုုတ္မ်ားဟုုတ္ေလမလားဆုုိတဲ့ သံသယေတြ ဝင္သြားတတ္ၾကပါတယ္ဘုုရား၊ အဲဒါ သူတုုိ႔ေျပာသလုုိ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ တကယ္ပဲ အိမ္ေတြဆုုိင္ေတြမွာ မရြတ္သင့္ဘူးလားဘုုရား၊ ရြတ္ရင္ တကယ္ပဲ နတ္ေတြက မေနႏုုိင္ျဖစ္ၾကပါသလားဘုုရား” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ “အဲဒီအယူအဆဟာ မဟုုတ္ပါဘူး၊ ဘာမွလည္း အေျခအျမစ္ မရွိတဲ့အျပင္ ဗုုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ဒါဟာ အေတာ့္ကုုိလဲြေနတဲ့ ကိစၥပဲ”လုုိ႔ သူ႔အေမးကုုိ အေျဖေပးရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုုအျဖစ္ စာတစ္ပုုဒ္ ေရးထုုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုုတ္တယ္။ ဒီပ႒ာန္းေဒသနာ ရြတ္ဖတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြမွာ အဲလုုိ အယူအဆေတြ ရွိေနတာကုုိ ဘုုန္းဘုုန္းကုုိယ္တုုိင္လည္း ႀကဳံဖူး၊ ေဟာဖူးပါတယ္။ သူတုုိ႔က ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့အတြက္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ပဲ သက္ဆုုိင္တယ္၊ အပ္စပ္တယ္လုုိ႔ ထင္ျမင္ေနၿပီး သာမာန္လူေတြအတြက္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ အရမ္းျမင့္ၿပီး မတန္မရာ ဆုုိရင္ အႏၲရာယ္ေတာင္ ျဖစ္ေစႏုုိင္တယ္လုုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ မကင္းတဲ့အျပင္ နတ္ေတြေတာင္ မေနႏုုိင္တဲ့အတြက္ အခန္႔မသင့္ရင္ ကုုိယ့္ကုုိခုုိက္ေတာင္ ခုုိက္ေစႏုုိင္တယ္လုုိ႔ ထင္ေနတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။

မွားေလစြလုုိ႔ေတာင္ ေျပာရမလုုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ သူတုုိ႔ထင္လုုိက္မွပဲ ဘုုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼေဒသနာေတာ္ဟာ သတၱဝါေတြ အတြက္ ထိခုုိက္ေစတဲ့အဆင့္ေတာင္ ျဖစ္ကုုန္ေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုုိ႔ထင္လုုိက္မွပဲ သတၱဝါေတြ အက်ိဳးအတြက္ မေနမနား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဗုုဒၶရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြဟာ အက်ိဳးမျပဳတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္သြားသလုုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘုုရားရွင္ ကုုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကုုိယ္ေတာ္တုုိင္ ဒီပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ကုုိ ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့ အခါမွာ ကုုိယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ခႏၶာကုုိယ္မွာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေတြ ကြန္႔ျမဴးလာတာ၊ ဝါေတာ္ (၇)ဝါေျမာက္မွာ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္ကုုိ ၾကြေရာက္ေတာ္မူၿပီး နတ္ျပည္ေလာကသားေတြ နာၾကားႏုုိင္ဖုုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာေတြဟာ အခုုလုုိ ဘာမွမသိတဲ့သူေတြရဲ႕ အထင္အျမင္ အယူအဆေတြေၾကာင့္ နတ္ေတြပဲ မေနႏုုိင္သလုုိလုုိ၊ လူကုိပဲ ထိခုုိက္ေစသလုုိ လဲြကုုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ပ႒ာန္းရြတ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘယ္သူ႔ကုုိမွ မထိခုုိက္တဲ့အျပင္ ရြတ္သူကုုိေရာ၊ နာသူေတြကုုိပါ အေကာင္းဆုုံး အက်ိဳးတရားေတြကုုိ ျဖစ္ေစတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ ရြတ္ဖတ္သူေတြကုုိ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ႐ုုပ္အဆင္းအဂၤါ ၾကည္လင္ေစလာသလုုိ၊ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈ၊ ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ အမ်ားတကာရဲ႕  ျမတ္ႏုုိးမႈေတြကုုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့အျပင္ ပ႒ာန္းေၾကာင့္ နတ္ေတြ မေနႏုုိင္ ျဖစ္ရတယ္ဆုုိရင္လည္း အဲဒီ နတ္ေတြဟာ မေကာင္းတဲ့၊ ကုုိယ့္ကုုိ ဒုုကၡေပးမယ့္ နတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတရားကုုိ သူေတာ္ေကာင္းနတ္ေတြကပဲ ခ်စ္ျမတ္ႏုုိးတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နတ္သူေတာ္ေတြခ်စ္ခင္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြ လြင့္စင္ေစတာဟာ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ရဲ႕ အစြမ္းအာနိသင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ ပ႒ာန္းရြတ္လုုိ႔ မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြေပ်ာက္သြားတာဟာ လက္ေတြ႕က်တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပ႒ာန္းေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တယ္၊ ဘာေပ်ာက္တယ္၊ ဘာထိခုုိက္တယ္ဆုုိတာ မလုုိခ်င္သူေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြရွိေနတာကုုိပဲ အလုုိရွိေနသူေတြဆုုိရင္ေတာ့ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကုုိ မရြတ္ခ်င္လည္း ေနလုုိ႔ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ ဘဝတည္ေဆာက္မႈဟာ ယုုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားကုုိ ပညာနဲ႔ယွဥ္ၿပီး တည္ေဆာက္ၾကရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္ရဲ႕လုုပ္ေဆာင္မႈေတြကုုိ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ပဲ ျဖစ္သင့္သလား၊ မျဖစ္သင့္ဘူးလား စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ရဲ႕  ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ဟာ ဘယ္သူ႔အတြက္ပဲ ရည္ရြယ္ၿပီးေဟာထားတာ၊ ဘယ္သူမွပဲ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္ႏုုိင္တာဆုုိတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ေဟာၾကားထားတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ေဝေနယ်အမ်ားအတြက္၊ ကၽြတ္ထုုိက္တဲ့သူေတြအတြက္ ေဟာၾကားထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူပဲရြတ္ရြတ္၊ ဘယ္သူပဲနာနာ၊ ဘယ္လုုိေနရာမွာပဲရြတ္ရြတ္၊ ဘယ္လုုိအခ်ိန္မ်ိဳးပဲ ရြတ္ရြတ္ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး၊ ပုုဂၢိဳလ္မေရြး ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္ႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကေတာ့ ရြတ္ဖတ္သူရဲ႕ စိတ္ေစတနာနဲ႔ နားၾကားသူရဲ႕ သဒၶါတရား အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမဆုုိ စစ္မွန္တဲ့သဒၶါတရားနဲ႔ ရြတ္ဆုုိႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ ရြတ္ႏုုိင္တာနဲ႔အမွ် အက်ိဳးတရားေကာင္းေတြ ရရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္ခ်င္လုုိ႔ ဘာရခ်င္လုုိ႔ စတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ရြတ္ဆုုိတဲ့ ပုုံစံမ်ိဳးမဟုုတ္ဘဲ ဘုုရားရွင္ကုုိ ပူေဇာ္တဲ့အေနနဲ႔ တရားေတာ္ကုုိ ပူေဇာ္တဲ့အေနနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အကုုသုုိလ္အျဖစ္ နည္းေစဖုုိ႔နဲ႔ ကုုသုုိလ္တရား တုုိးပြားေစဖုုိ႔ စတဲ့ သဒၶါတရား အေျခခံထားၿပီး ရြတ္ဆုုိႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ ကံတရားဟာ သူ႔အလုုပ္သူလုုပ္သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးေပးမွာက ကံရဲ႕အလုုပ္ျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံ အားထုုတ္ရမွာက ကုုိယ့္ရဲ႕အလုုပ္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္အလုုပ္ကုုိကုုိယ္ အေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ လုုပ္ၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုုိလုုိတာက လူေတြအေနနဲ႔ ကုုိယ့္ေနရာ၊ ကုုိယ့္ဝန္းက်င္မွာ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကုုိ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္တဲ့အခါမွာ မရြတ္ေကာင္းဘူး၊ ဘာျဖစ္တတ္တယ္၊ ညာျဖစ္တတ္တဲ့ဆုုိတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ဘုုရားေဟာထားတဲ့ အယူအဆေတြ မဟုုတ္သလုုိ လက္ေတြ႕မွာလည္းပဲ အဓိပၺါယ္မရွိတဲ့ လဲြမွားေနတဲ့ အယူအဆေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုုိ အယူအဆေတြေၾကာင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သံသယျဖစ္ေနသူေတြ အေနနဲ႔  ဘာသံသယမွ မရွိဘဲ ကုုိယ့္ယုုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားနဲ႔အညီ ကုုိယ္ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္ေနက် အတုုိင္းပဲ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္မႈကုုိ ျပဳလုုပ္ဖုုိ႔နဲ႔ ရြတ္ဖတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေစတနာ၊ သဒၶါတရားကုုိ အေျခခံကာ ေဝေနယ်အမ်ား က်န္းမာေစေၾကာင္း ေမတၱာေလာင္းၿပီး  ရြတ္ပူေဇာ္သမွ် ကုုသုုိလ္အဖုုိ႔ကုုိပါ အမွ်အတမ္း ေပေဝးၾကဖုုိ႔ ဆုုိလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ႒ာန္းရြတ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘယ္သူ႔ကုုိမွလည္း ထိခုုိက္မႈ မျဖစ္ႏုုိင္သလုုိ ကုုိယ့္သႏၲာန္မွာလည္း ကုုသုုိလ္တရား တုုိးေစႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူေတြဘာေျပာေျပာ ကုုိယ့္ေစတနာအတုုိင္းသာ ရြတ္ၿမဲရြတ္ၾကဖုုိ႔ အသိေပး တုုိက္တြန္းလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟုုိစကားဒီစကားေၾကာင့္ သုုိ႔ေလာသုုိ႔ေလာ သံသယပြားေနသူမ်ား အေနနဲ႔ ဘာမွသံသယ ပြားေနစရာမလုုိဘဲ ကုုိယ္လုုိသလုုိ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္ႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္အတုုိင္းအတာနဲ႔ကုုိယ္ သဒၶါ၊ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ႀကိဳးစားရြတ္ဆုုိၾကဖုုိ႔နဲ႔ ဒီပ႒ာန္းကုုိ အိမ္မွာလူပုုဂၢိဳလ္ေတြ အေနနဲ႔ မရြတ္ေကာင္းဘူးလုုိ႔ ထင္ေနၾကသူေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီအယူအဆဟာ ဘုုရားေဟာ မဟုုတ္သလုုိ အဓိပၺါယ္မရွိတဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုုိအယူအဆလဲြကုုိ အျမန္ဆုုံး ျပင္ဆင္လုုိက္ၾကဖုုိ႔ အသိေပးရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုုအျဖစ္ ႐ုုိးသားစြာ တင္ျပလုုိက္ရပါတယ္။

Read more »

တိပိဋကနဲ႔ ကုိရီးယား

စာမေရးျဖစ္တာ အေတာ္ၾကာသြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကာဆုိ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၅လပုိင္း ၂၃ရက္ေန႔ကတည္းကေန ဒီေန႔အထိပါပဲ။ ဒီရက္ေတြမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ျမန္မာျပည္က ၾကြေတာ္မူလာတဲ့ နဝမေျမာက္ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္ဂႏၶမာလာလကၤာရနဲ႔ အတူရွိေနၿပီး ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားပဲြေတြနဲ႔ ခရီးစဥ္ေတြမွာ အစအဆုံး လုိက္ပါၿပီး ကုိရီးယားလုိ ဘာသာျပန္ေပးေနရလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တိပိဋကဆရာေတာ္ဟာ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသား ေထရဝါဒဆရာေတာ္ ဦးဗုဒၶရကၡိတရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသားမ်ားကုိ ေထရဝါဒ ဓမၼမ်ား ေဟာၾကားျပသေပးေတာ္မူဖုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိရီးယား ႏုိင္ငံသားမ်ား ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အစစ္အမွန္တရားေတာ္မ်ား၊ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ႏုတ္ပယ္ထားျခင္း မရွိဘဲ ဘုရားေဟာအတုိင္း လက္ခံက်င့္သုံးေနတဲ့ ေထရဝါဒ ဓမၼမ်ားကုိ ေတြ႕ထိခံစားႏုိင္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ႏုိင္တဲ့ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ကုိ ပင့္ဖိတ္ၿပီး တရားဓမၼ ေဟာေျပာျပသေစေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္မ်ားနဲ႔ အျခားျခား ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ပင့္ဖိတ္ၿပီး တရားဓမၼ ေဟာျပျပသေစတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဒၶရကၡိတရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း အမတန္ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ အေျခခိုင္ထားတဲ့ ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွာ ေထရဝါဒ ဓမၼမ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူသိမ်ားလာေအာင္၊ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ အစစ္အမွန္မ်ားကုိ လက္ေတြ႕သိရွိ ခံစားႏုိင္ေအာင္နဲ႔ ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ဘဝနဲ႔ဓမၼကုိ လက္ေတြ႕နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း သိရွိ သေဘာေပါက္သြားေအာင္ စတဲ့ ဦးတည္ခ်က္မ်ားနဲ႔ တိပိဋကဆရာေတာ္ရဲ႕ သာသနာျပဳ ခရီးစဥ္ကုိ စီစဥ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဒၶရကၡိတက ကုိရီးယားႏုိင္ငံသား ေယာဂီမ်ားကုိ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

တိပိဋကဆရာေတာ္ရဲ႕ ဓမၼခရီးစဥ္ေတြမွာ တေလွ်ာက္လုံး အနီးကပ္ရွိေနခဲ့တဲ့ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ တရားနာလာၾကတဲ့ ကုိရီးယားေတြကုိၾကည့္ၿပီး အေတာ့္ကုိ အားရေက်နပ္ေနမိခဲ့တာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တိပိဋကဆရာေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္အစြမ္းေတြရယ္၊ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဒၶရကၡိတရဲ႕ တိပိဋကနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳမႈေတြရယ္ေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ ကုိရီးယား ေယာဂီေတြဟာ တိပိဋက ဆရာေတာ္ကုိ ဖူးေတြ႕ရတာနဲ႔ကုိ ေက်နပ္ဂုဏ္ယူမိတဲ့အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ တိပိဋကဆရာေတာ္ကုိ ဖူးေနရင္းနဲ႔ေတာင္ ဝမ္းသာလြန္းလုိ႔ က်ခဲ့ရတဲ့ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ ေျဖမဆည္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားတာေတြလည္း ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ထူးထူးျခားျခား ကုိဝန္ေဆာင္ထားတဲ့ ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ဆုိရင္လည္း ကေလးေမြးခါနီး ဆရာေတာ္ကုိ ဖူးၿပီးမွ ေမြးပါမယ္ဆုိလုိ႔ ဖူးခြင့္ေပးခဲ့ရပါေသးတယ္။ တိပိဋကဆရာေတာ္နဲ႔ ေထရဝါဒ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားက အဲဒီအမ်ိဳးသမီးအတြက္ စုေပါင္းၿပီး အဂၤုလိမာလသုတ္ကုိ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ ေပးလုိက္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မွာ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးဆီက သတင္းၾကားရပါတယ္။ ကေလးကုိ မပင္မပန္းနဲ႔ အလြယ္တကူပဲ ေမြးဖြားျဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ဒါဟာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ျပန္ၾကားခဲ့ရပါတယ္။

တိပိဋက ဆရာေတာ္ အရွင္ဂႏၶမာလာလကၤာရရဲ႕ ဓမၼခရီးစဥ္မွာ ကုိရီးယားေယာဂီမ်ားကုိ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ တရားဦးေဒသနာျဖစ္တဲ့ ဓမၼစကၠ ပဝတၱနသုတ္ ေဒသနာေတာ္နဲ႔ အနတၱလကၡဏသုတ္ ေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ ေန႔စဥ္မျပတ္ (၂)ပတ္တိတိ ေဟာၾကားပုိ႔ခ် ေပးခဲ့ၿပီး ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ကုိရီးယား တရားပဲြမ်ားနဲ႔ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွာ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာတရားပဲြမ်ား ပါဝင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိရီးယားလူမ်ိဳးမ်ားကုိ အဓိကထား သာသနာျပဳ ၾကြလာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိရီးယားမ်ားရဲ႕ အစီအစဥ္အတုိင္းပဲ ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမာက္ေပးေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိရီးယားတရားပဲြေတြမွာ ဆရာေတာ္က ျမန္မာလုိေဟာ ဘုန္းဘုန္းက ကုိရီးယားလုိ ဘာသာျပန္ေပးၿပီး ေနာက္ပုိင္းမွာ အေမးအေျဖ က႑ကုိ ထည့္သြင္းေပးထားပါတယ္။ ျမန္မာတရားနာ ပရိတ္သတ္ေတြနဲ႔ ကြာျခားတာက ႏုိင္ငံျခားသား အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တရားနာၿပီးတာနဲ႔ ေမးခြန္းေပါင္းစုံကုိ ေမးတတ္ၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တိပိဋက ဆရာေတာ္ကေတာ့ တရားေဟာရတာထက္ အေမးအေျဖေလးေတြ လုပ္ေပးရတာ ပုိၿပီး စိတ္ဝင္းစားဖုိ႔ေကာင္းေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္က ေမးလာသမွ် ေမးခြန္းေတြကုိ ပိဋကအေထာက္အထားမ်ားနဲ႔ လုိရင္းေရာက္ေအာင္ ေျဖၾကားေပးႏုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားနာလာၾကတဲ့ ကုိရီးယားေယာဂီေတြဟာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေဟာၾကားေျဖၾကားခ်က္ေတြကုိ နာယူၿပီး “ဒါေၾကာင့္ တိပိဋကလုိ႔ ဆုိတာေနမွာပဲ”ဆုိတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ကုိယ္စီရွိသြားၾကတယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူတုိ႔ကုိၾကည့္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းသိရွိလုိက္ရပါတယ္။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ တိပိဋကဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းဟာ ကိုရီးယား ဗုဒၶဘာသာေတြမွာလည္း ေျပာဆုိသုံးႏႈန္း ေနၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ကုိရီးယား ရဟန္းေတာ္မ်ားဆုိရင္လည္း ပိဋကတ္ေဆာင္ဆုိတဲ့ ဘဲြ႕ထူးေတြနဲ႔ ေဟာေျပာေနၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ပိဋကတ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ကေတာ့ ဘယ္လုိမွကုိ ယွဥ္လုိ႔မရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ပိဋကတ္ေဆာင္ေတြဟာ အားလုံးသိၾကတဲ့အတုိင္း တကယ့္ကုိယ္ပဲ ဉာဏ္ပညာထက္ျမက္မွ၊ တကယ္ကုိပဲ ပါရမီပါမွ၊ တကယ့္ကုိပဲ လုံ႔လဝီရိယ ျပည့္စုံမွ ဒီလုိဘဲြ႕ထူးနဲ႔ ထုိက္တန္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လည္း တိပိဋက စာေမးပဲြေတြကုိၾကည့္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀)ေက်ာ္ နီးပါးက်င္းပလာခဲ့တာ ဒီေန႔အထိ ပိဋကေဆာင္ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ (၁၃)ပါးပဲ ေပၚထြက္လာႏုိင္ေသးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ခက္ခက္ခဲခဲ ရရွိလာခဲ့တဲ့ ဂုဏ္ျဒပ္နဲ႔ အညီပါပဲ ျမန္မာေထရဝါဒ တိပိဋကဆရာေတာ္ေတြဟာ အရည္အခ်င္းေရာ၊ အရည္အတြက္ပါ ျပည့္စုံေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိရီးယား ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားကေတာ့ ျမန္မာျပည္က တိပိဋကဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕ အရည္အခ်င္းကုိ လက္ေတြ႕သိရွိသြားၿပီးေနာက္မွာ “ဒါမွ ပိဋကတ္ေဆာင္အစစ္”လုိ႔ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆုိသြားၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရိတ္သတ္ေတြရဲ႕ အဲဒီလုိ အသံေတြေၾကာင့္ပဲ တိပိဋကဆရာေတာ္ကုိ ပင့္ဖိတ္ေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဒၶရကၡိတမွာ အားရေက်နပ္ေနၿပီး “သူဆႏၵဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီလုိ ဗုဒၶဓမၼေတြအေပၚမွာ ကၽြမ္းက်င္ထက္ျမက္ၿပီး ဘုရားေဟာနဲ႔အညီ ေနထုိင္က်င့္သုံး ေနၾကတဲ့ ဘုရားသားေတာ္မ်ားနဲ႔ တပည့္သာဝကေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔ကုိ သိေစခ်င္တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလုိ ဆရာေတာ္ေတြကုိ မ်ားမ်ားပင့္ၿပီး ေထရဝါဒ သာသနာကုိ ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိလာေအာင္ လုပ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ရွိေစေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက တိပိဋက ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကုိရီးယား သာသနာျပဳ ခရီးစဥ္နဲ႔ ကုိရီးယား ႏုိင္ငံသား ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားရဲ႕ ပီတိအျမင္ေတြအေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဝိပႆနာ အလုပ္ေတြအေပၚမွာ စိတ္ဝင္တစားလုပ္လာ၊ ျမန္မာျပည္ သာသနာရဲ႕ ထြန္းေျပာင္မႈမ်ားကုိ သိရွိလာၾကတဲ့ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသား ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားဟာ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား၊ က်င့္စဥ္မ်ားထက္ ဘုရားေဟာတရားေတာ္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ ႏုတ္ပယ္ျခင္း မရွိဘဲ ေအာ္ရဂ်ယ္နယ္အတုိင္း လက္ခံက်င့္သုံး ေနထုိင္ၾကတဲ့ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ေဟာေျပာပုိ႔ခ်မႈမ်ား၊ က်င့္စဥ္မ်ားကုိ ပုိၿပီး စိတ္ဝင္တစားရွိလာ၊ ပုိၿပီး လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံေနထုိင္လာၾကတဲ့ အေၾကာင္း သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုဆုိရင္ တိပိဋကဆရာေတာ္ဟာ ျမန္မာျပည္ကုိ ျပန္ၾကြသြားၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ က်န္ခဲ့ၾကတဲ့ ကုိရီးယားေတြ ၾကားမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္က တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္အေၾကာင္း၊ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေၾကာင္းနဲ႔ ဗုဒၶတရားေတာ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ဘဝေနထုိင္မႈမ်ား အေၾကာင္းေတြကေတာ့ ကုိရီးယားေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ေျပာေကာင္းေနၾကတုန္းပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဝမ္းေျမာက္စကား မွ်ေဝပြားရင္း တိပိဋကဆရာေတာ္ရဲ႕ ကုိရီးယားသာသနာျပဳ ခရီးစဥ္အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား