ေတာင္းဖုိ႔ထက္ ေရွာင္ဖုိ႔က အဓိက…

မၾကာေသးခင္က ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္က ဖုန္းဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ သူက “ဘုန္းဘုန္းဘုရား တပည့္ေတာ္ေမးေလွ်ာက္စရာ နည္းနည္းရွိလုိ႔ပါဘုရား၊ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးရက္ေလာက္က တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အေမဆုံးသြားပါတယ္။ အခုဆုိရင္ေတာ့ အသုဘ ခ်ေနေလာက္ပါၿပီ၊ အေမဆုံးသြားတဲ့အေၾကာင္း သိရေတာ့ တပည့္ေတာ္မွာ အေတြးေပါင္းစုံ ဝင္ေနခဲ့ပါတယ္။ အေဝးႀကီးကုိေရာက္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္မွာ မိဘေတြ စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပေစဖုိ႔ ပစၥည္းဝတၳဳရွာေဖြ ေပးႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ျပဳစုခြင့္ မရခဲ့ဘူး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္၊ အေဝးေရာက္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ေတာ္ေတာ္ကုိ ဝဋ္ေကၽြးႀကီးပါလားလုိ႔လည္း မၾကာမၾကာ စဥ္းစားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာေတြက တျခားစီကုိ ျဖစ္ေနရပါတယ္၊ အဲဒါဘယ္လုိ အကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ေနၾကရၿပီး ေနာင္ဆုိရင္ အဲဒီလုိမျဖစ္ရေအာင္ ဘာကုသုိလ္ေတြလုပ္ၿပီး ဘယ္လုိဆုေတာင္းရမလဲဆုိတာ တပည့္ေတာ္ကုိ မိန္႔ၾကားေပးပါဘုရား”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူ႔အေမးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျပရင္း အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးေတြရဲ႕ သေဘာနဲ႔ ဒီလုိအကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးဆုိတာ ဆုေတာင္းဖုိ႔ထက္ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ဖုိ႔က အဓိကက်တဲ့အေၾကာင္း စသျဖင့္ ရွင္းျပေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာ တျခားစီပဲ ျဖစ္ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵနဲ႔ဘဝ တစ္ထပ္တည္းမက်ဘဲ ဘဝေနာက္ကုိ ဆႏၵမေရာက္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကမွာပါ။ တစ္ခုလုိခ်င္ရင္ တစ္ခုကုိ စြန္႔လႊတ္ၾကရတဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနၾကတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီလုိအျဖစ္ေတြကုိ မလုိခ်င္ၾကေတာ့တဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ႀကီးလုိက္တဲ့ဝဋ္ေကၽြးရယ္လုိ႔ ေျဖဆည္ရာမရ ျဖစ္ၾကရၿပီး ဒီလုိအျဖစ္ဆုိးေတြက အျမန္ဆုံး လြတ္ၾကဖုိ႔ ေတာင္းဆုေလးေတြ ေခၽြေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ခက္တာက ပါးစပ္ကေတာင္းေနၾကေပမယ့္ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြက မေကာင္းၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ေတာင္းတုိင္းလည္းမရ၊ လုပ္တုိင္းလည္း မလွဘဲ ျဖစ္ေနရတဲ့ သေဘာရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးဆုိတာ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ ေက်ေပ်ာက္တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ ေနာင္မအက်ိဳးမေပးေတာ့တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဝဋ္ေကၽြးေတြ ေနာင္ေရာက္မလာေအာင္ အကုသုိလ္ကုိ မလုပ္ဘဲေနမွ ရတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ေတာ့ ဒီအက်ိဳးေတြက ေက်ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္တစ္ခုဟာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္မိရင္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ မလုပ္မိဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေခါင္းေခါက္ၿပီးမွ ကန္ေတာ့ပါဆုိသလုိမ်ိဳး မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ၿပီးမွ ေက်ပါေစဆုိတာမ်ိဳးကေတာ့ ေနာင္မွတတဲ့ေနာင္တပဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ရဲ႕ တန္ျပန္သေဘာဟာ မေရာက္လာေအာင္ ဆုေတာင္းေနတာထက္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ျခင္းက အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကံကံရဲ႕ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ၊ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ သေဘာအရ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္တဲ့အလုပ္တုိင္းမွာ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ရွိေနၾကၿမဲျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းမွာ ေစတနာေကာင္းထားၿပီး လုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ရေစမွာျဖစ္သလုိ အလုပ္ဆုိးမွာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ရင္လည္း မေကာင္းက်ိဳးက ေရာက္လာမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုဟာ အက်ိဳးမေပးရေသးခင္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္တဲ့ သေဘာမရွိေသးဘဲ အခါအခြင့္ သင္တဲ့အခါ၊ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ က်တဲ့အခါမွာ သက္ေရာက္မႈက ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာကုန္သြားလုိ႔ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကံအက်ိဳးေပးေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ သက္ေရာက္မႈ မရွိႏုိင္ေတာ့ေပမယ့္ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ အတြက္ေတာ့ အခါအခြင့္သင့္ရင္ ေရာက္လာေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ဒီကံေတြေရာက္လာတာဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံအက်ိဳးေပးေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါ ေကာင္းကံအက်ိဳးေပး ေရာက္လာမႈမွာ အထူးေျပာစရ မရွိေပမယ့္ မေကာင္းကံေတြ သက္ေရာက္မႈရွိလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ သတၱဝါ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေၾကာက္ရြံ႕လာတတ္ၾကပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေပးေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါက်မွ ဒုကၡတရားနဲ႔ ေသျခင္းတရားအေပၚမွာ တုန္လႈပ္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွ ေျခမကုိင္မိ လက္မကုိင္မိဘဲ ဟိုေျပးဒီေျပးကာ နီးစပ္ရာေတြမွာ ေတာင္းဆုေလးေတြ ေခၽြၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိးက်ိဳးေတြ အျမန္ေပ်ာက္ေစဖုိ႔၊ ေနာင္မေရာက္ေစဖုိ႔ စသျဖင့္ ဝဋ္ေကၽြးေျပဘုရားဆုိလား၊ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားဆုိလား စတဲ့ ေစတီေလးေတြမွာ သြားၿပီးေတာ့ ေတာင္းခ်င္ရာေတာင္းေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခဲ့ၿပီးမွ ေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းကံနဲ႔ မေကာင္းကံရဲ႕ ျခားနားခ်က္က ႏိႈင္းမရေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဆုေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက ပုိၿပီးလက္ေတြ႕က်တဲ့ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝဋ္ေတြႀကီးလုိ႔ အျပစ္ေတြႀကီးမွာကုိ ေၾကာက္ၿပီး ဒီလုိမ်ိဳးေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းဆုေတြ ေခၽြေနၾကတာထက္စာရင္ ဒီလုိဝဋ္ေကၽြးေတြ ျဖစ္ေစမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္တာက သဘာဝက်တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းျခင္းထက္ အဲဒါေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ျခင္းက သဘာဝက်ၿပီး ေရွာင္ေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးဘဲ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ ေကာင္းတာေတြကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း အျပစ္ေတြေက်ၿပီး အႏွစ္ေတြ ေဝႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္တုိင္း မိန္႔မွာေတာ္မူတဲ့ စကားသုံးခြန္းရွိပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကုိေဆာင္ဖုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ္ျဖဴစင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိတဲ့ စကားသုံးခြန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္မ်ားဟာ သုံးခြန္းတည္းဆုိေပမယ့္ အလြန္ေလးနက္ က်ယ္ျပန္႔လွပါတယ္။ လုိက္နာဖုိ႔ခက္သလုိ လုိက္နာႏုိင္ရင္လည္း အျပည့္အဝ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ေစတနာပါပါ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ လုပ္မိရင္ အကုသုိလ္ အဆင့္ကုိေက်ာ္ၿပီး ဝဋ္ေကၽြး အဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္ကာ အကုသုိလ္ကုိ ကုသုိလ္နဲ႔ ေခ်ဖ်က္ႏုိင္ေပမယ့္ ဝဋ္ကုိေတာ့ ေက်ေအာင္ဆပ္မွပဲ ျပတ္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပလုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္လုပ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြဟာ ဝဋ္အဆင့္ကုိ ေရာက္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ မေက်ေပ်ာက္ႏုိင္ဘဲ ျပန္လည္ေပးဆပ္ၿပီးမွ ေက်ေပ်ာက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ၿပီးမွ ေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္လုိက္တာက အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶလက္ထက္က ေဗာဓိကုမာရ အမည္ရတဲ့ မင္းသားတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ဒီမင္းသားဟာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သားသမီးမထြန္းကားဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းသားဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ဆြမ္းပင့္ကပ္ပါတယ္။ ဆြမ္းမကပ္ခင္ ဘုရားရွင္ ျပႆဒ္ေပၚကုိ ၾကြေတာ္မူမယ့္ ေနရာမွာ ေကာ္ေဇာအနီးခင္းၿပီး ႀကိဳတင္ဆုေတာင္း အဓိ႒ာန္ျပဳထားလုိက္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ဒီအခင္းေပၚက နင္းၿပီးၾကြရင္ သားသမီး ရပါေစလုိ႔ သူက ဆုေတာင္းထားပါတယ္။ သူအဓိ႒ာန္ျပဳ ဆုေတာင္းတာကုိ သိလည္းသိ သူ႔ရဲ႕အတိတ္ကံ ဝဋ္ေကၽြးကုိလည္း သိေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္က ေကာ္ေဇာအခင္းကုိ ဖယ္လုိက္ဖုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ မင္းသားကလည္း ဘုရားရွင္ကုိ နင္းသြားေစလုိပါတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းပန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျငင္းဆုိၿပီး ဘုရားရွင္က “မင္းသားအေနနဲ႔ အတိတ္ဘဝတစ္ခုမွာ သေဘၤာပ်က္ၿပီး ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းကုိ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္ စားေရးေသာက္ေရးအတြက္ အဲဒီကၽြန္းေပၚမွာရွိတဲ့ ငွက္ဥေတြကုိ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကၾကာ ႏိႈက္ယူစားေသာက္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြး ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ သားသမီး မရႏုိင္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူၿပီး တရားေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ သာဓက ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းကုိၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္နဲ႔ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ႀကဳံရတဲ့ သူေတြေတာင္မွ အကုသုိလ္ဝဋ္ေၾကြးကုိ ဆုေတာင္းလုိ႔ မရႏုိင္၊ မေက်ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ႏုိင္ပါတယ္။ အတိတ္ကံ အက်ိဳးေပးပါလာရင္ ဘယ္သူေခ်ဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ႏုိင္တဲ့အတြက္ က်န္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ေၾကြးေတြကေတာ့ ရွိပါေစေတာ့။ အခုလက္ရွိဘဝမွာပဲ ဒီလုိအကုသုိလ္အေကၽြးေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မလုိခ်င္တဲ့အရာ၊ မျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာ၊ မရခ်င္တဲ့ ရလာဘ္ေတြဟာ ဆုေတာင္းေနဖုိ႔ထက္ ဒီအရာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္လုိက္တာက အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အေသခ်ာဆုံး ေရြးခ်ယ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးကုိ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္း၊ ႀကိဳတင္လုပ္ယူလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အခုလက္ရွိေတြ႕ႀကဳံေနၾကရတဲ့ မေကာင္းတဲ့ရလာဘ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေပးေတြဟာ အတိတ္ဘဝတစ္ခုခုက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီရလာဘ္ေတြ ေနာင္မေတြ႔ဖုိ႔ ဆုေတာင္းေနတာထက္စာရင္ ဒီလုိရလာဘ္မ်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းက အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာင္းဖုိ႔ထက္ ေရွာင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး႐ုံနဲ႔ မၿပီးေသးဘဲ ေကာင္းတာေတြ ေရာက္လာဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းေတြကုိလည္း ေဆာင္ထားဖုိ႔လည္းလုိေၾကာင္း အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာေတြ ႀကဳံလာတဲ့အခါ ဒီအရာေတြ မေရာက္လာဖုိ႔ ဆုေတာင္းေလ့ ရွိၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ၿပီးခဲ့တာေတြကုိထားၿပီး လက္ရွိရရွိေနတဲ့ အေျခအေနကုိပဲ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး အခုလုိ မလုိခ်င္တဲ့အရာေတြ ေနာင္ေရာက္မလာရေအာင္ ဘာမျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ဘယ္လုိျဖစ္ပါရေစ စသျဖင့္ ဆုေတာင္းေနဖုိ႔ထက္ အဲဒီအရာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ အသိေပးစကား ေျပာၾကားရင္း မေကာင္းမႈကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုိေဆာင္ၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

အမွန္ပင္ မဂၤလာရွိခဲ့ပါ၏



၂၉-၅-၂၀၁၁ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔၊ မေန႔က ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ စိတၱသုခ ျမန္မာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ဆရာ ကန္ေတာ့ပဲြနဲ႔ စာေပ ေဆြးေႏြးပဲြေလး က်င္းပျပဳလုပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဒကာ ညီညာေပါင္းစုလုိ႔ ေကာင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားရဲ႕ ဒီကုသုိလ္ပဲြကေတာ့ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြထဲက မတူညီတဲ့ တမူထူးျခား ကုသုိလ္တရား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားအတြက္ ထူးျခားတဲ့ ကုသုိလ္ပဲြလုိ႔ ဆုိရတာက အခုဒီပဲြမွာ အေဝးက ၾကြေရာက္လာတဲ့ ႏုိင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ ဆရာေဖျမင့္နဲ႔ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ပန္းခ်ီကာတြန္းဆရာ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္တုိ႔ တက္ေရာက္ခ်ီးျမွင့္ၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သင္ဆရာျမင္ဆရာၾကားဆရာ စတဲ့ ဘယ္လုိဆရာမ်ိဳးကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္လုံးတစ္ပါဒ အသိမွ်ေပးၾကတဲ့ ဆရာမ်ားဟာ ေက်းဇူးၾကီးမားၾကတဲ့ ဆရာသမားမ်ားပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း အခုလုိ ဆရာသမားမ်ား ၾကြေရာက္လာခဲ့ျခင္းဟာ တကယ့္ကုိပဲ အက်ိဳးတရား၊ ေက်းဇူးတရား မ်ားခဲ့ၾကပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာဆုိ ဒီလုိအနီးကပ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေတြ႕ဆုံဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္လွတဲ့ ဆရာမ်ားနဲ႔ အခုလုိ အေဝးတေနရာမွာ နီးကပ္စြာ ရွိခြင့္ရတာ တစ္ခုေလာက္နဲ႔ကုိပဲ ေက်နပ္စရာ ေကာင္းေနၿပီလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတဲ့ အေျခအေနကေနၿပီး ဆရာမ်ားရဲ႕ အသိေပးစကား ဘဝအတြက္ အားျဖစ္ေစမယ့္ အဆုံးအမမ်ားကုိပါ နားၾကားခြင့္ ရခဲ့ၾကတဲ့အထိ အေကာင္းဆုံး အခြင့္အေရးကုိ ရရွိခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အခ်ိဳေပၚသကာေလာင္း ေဖာ္မျပႏုိင္ေအာင္ ပီတိေလာင္းခဲ့တဲ့ ပဲြေလးလုိ႔ ဆုိရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာဝန္တစ္ျဖစ္လဲ စာေရးဆရာ၊ အေျချမင့္ၿပီး အေနတင့္ေနတဲ့ ဆရာေဖျမင့္နဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ျဖစ္လဲ ကာတြန္းဆရာ၊ အေတာ္ပီတဲ့ ဆရာေအာ္ပီတုိ႔ရဲ႕ စာေပဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈေလးေတြကလည္း ဘဝမွာ ဘယ္လုိမွကုိ တန္ဘုိးျဖတ္လုိ႔ မရတဲ့ မွတ္သားလုိက္နာစရာ ႏွလုံးသား အာဟာရေလးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေမးသူကေမး၊ ေျဖသူကေျဖ၊ နာသူကနာ၊ မွတ္သူကမွတ္နဲ႔ ၾကည့္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းဟာ (၃)နာရီဆုိတဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ၿပဳံးေပ်ာ္စရာေတြပဲ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ေပ်ာ္တၿပဳံးၿပဳံး ေမာ္မဆုံး ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားရဲ႕ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြနဲ႔ စာေပေဟာေျပာပဲြမွာ လွဴသမွ်အလွဴ၊ ေျပာသမွ်စကား၊ ၾကားသမွ်အသံ၊ ျမင္သမွ်အရာေတြဟာ ကုသုိလ္ျဖစ္စရာ၊ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာ၊ ပီတိျဖစ္စရာေတြနဲ႔ပဲ အစအဆုံး လႊမ္းမုိးထားခဲ့တဲ့အတြက္ မေန႔ကျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ပြဲေလးကုိ အမွန္ပင္ မဂၤလာ ရွိတဲ့ပဲြေလးလုိ႔ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က ဆုိရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ ဧတံမဂၤလ မုတၱမံ ပူေဇာ္ထုိက္တဲသူကုိ ပူေဇာ္ျခင္းဟာ မဂၤလာတစ္ပါးလုိ႔ ရွင္ေတာ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့အတုိင္း အပူေဇာ္ခံ၊ အကန္ေတာ့ခံ ဆရာမ်ားျဖစ္တဲ့ ဆရာေဖျမင့္နဲ႔ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္တုိ႔ဟာ မိမိတုိ႔ထက္ အသက္သိကၡာဂုဏ္ဝါ ႀကီးလြန္းလွတဲ့ ဆရာသမားမ်ား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္လည္း အပူေဇာ္ခံထုိက္ေနတဲ့အျပင္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကတဲ့ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ား အေနနဲ႔လည္း ကတညဴတ ကတေဝဒီ သူတပါးရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကုိ သိတတ္ၿပီး ျပန္ဆပ္ၾကျခင္းဟာ မဂၤလာတရားတစ္ခုပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း လက္ေတြ႕ေလာင္းက ထင္ရွားျပခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ဆရာနဲ႔တပည့္ အမွန္ပင္ မဂၤလာေတြနဲ႔ ျပည့္ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ႏွစ္ဖက္စုံတဲ့ မဂၤလာပဲြေလး ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားရဲ႕ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြနဲ႔ စာေပေဆြးေႏြးပဲြဟာ အမွန္ပင္ မဂၤလာရွိတဲ့ပဲြေလးလုိ႔ ဆုိရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မဂၤလာပါ ရွိ႐ုံမကဘဲ ပညာေတြပါ ရွိေစဖုိ႔ အၾကင္နာအျပည့္နဲ႔ ေဟာေျပာေဆြးေႏြးေပးခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာေဖနဲ႔ ဆရာက်ယ္တုိ႔ရဲ႕ ေသြဖယ္မသြားတဲ့ ေဖက်ယ္စကားေတြကလည္း မရည္ရြယ္ပဲ မွတ္သားစရာေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ ဆရာမ်ားအျပန္မွာ က်န္ခဲ့ၾကတဲ့ အသံေတြက ေကာင္းလုိက္တာ၊ မွန္လုိက္တာစသျဖင့္ ေျပာမဆုံးေအာင္ ရွိေနခဲ့ၾကျပန္ပါတယ္။ အေၾကာင္းမကုန္လုိ႔ ေပါင္းဆုံႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဒီထက္ပုိၿပီး အေကာင္းေတြစုံေအာင္ ႀကိဳးစားေနမယ့္အေၾကာင္း စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားက ထပ္ေလာင္းၿပီး ဆရာမ်ားထံ အမွားစကား ပါးလုိက္ၾကသလုိ မအားတဲ့ၾကားက အားေတြျပခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာသမားမ်ားကလည္း အားေတြမက်ခင္ အမွားေတြကုိျပႏုိင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ေပးကာ ေရးကာျပေနၿပီး မေႏွးမၾကာ ၾကြလာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါမည့္အေၾကာင္း အားသစ္ေတြ ေလာင္းသြားခဲ့ၾကပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားရဲ႕ ဆရာကန္ေတာ့ပဲြနဲ႔ စာေပေဆြးေႏြးပဲြေလး ကေတာ့ တစ္မူထားျခားတဲ့ ကုသုိလ္ပဲြေလးနဲ႔ ပညာေပးပဲြေလးျဖစ္ကာ မဂၤလာရွိတဲ့ ပဲြတစ္ပဲြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာကေတာ့ လက္ေတြ႕တက္ေရာက္ ဆင္ႏြဲခဲ့ၾကတဲ့ သူအားလုံးရဲ႕ ရင္ထဲက အမွန္တရားျဖစ္ခဲ့ၿပီး အမွတ္တရေတြထဲက အမွတ္ရစရာ အေကာင္းဆုံးတစ္ခုအျဖစ္ ကမၺည္းတြင္ရစ္ခဲ့ပါေၾကာင္း မွတ္တမ္းတင္ကာ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ပါတယ္။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၁)...

အေသထြက္ အရွင္ထြက္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားၾကားမွာ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္ကိစၥက ေတာ္ေတာ္ကုိ အေျပာမ်ားၿပီး အယုံအၾကည္လည္း မ်ားေနတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ဟုိဟုိဒီဒီ ၾကြတဲ့အခါ ကားဂိတ္ရထားဂိတ္ေတြမွာ ဘုရားပုံ၊ ဘုန္းႀကီးပုံ၊ ဘုိးေတာ္ဘြားေတာ္ပုံေတြ လုိက္ေရာင္းတဲ့ ေစ်းသည္မ်ားရဲ႕ “ဒီဆရာေတာ္က ႏွစ္ဘယ္ႏွစ္ေထာင္ ရွိၿပီ၊ ဒီပုံက ဟုိအရွင္ထြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ပုံ၊ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လုိထြက္ရပ္ေပါက္တာ၊ ဒီပုံကုိ ပူေဇာ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္” စသျဖင့္ ေျပာဆုိကာ လွည့္လည္ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ အသံေတြကုိ ၾကားရတတ္သလုိ တစ္ခါတစ္ခါလည္း ဒကာဒကာမအခ်ိဳ႕နဲ႔ စကားေျပာရင္း “ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ဘယ္လုိထြက္ရပ္ေပါက္သြားတာ၊ သူတုိ႔ကုိးကြယ္တဲ့ ဘယ္ဘုန္းႀကီးကေတာ့ အရွင္ထြက္ထြက္သြားတာ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ပ်ံေတာ္မူသြားတာ ၾကာေပမယ့္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက မပုတ္မသုိးဘဲ ခုခ်ိန္ထိ ေခါင္းရိတ္ေပးေနရတာ၊ လက္သည္းေျခသည္းေတြ ညႇပ္ေပးေနရတာ” စသျဖင့္ ေျပာဆုိ ေလွ်ာက္ထားသံကုိလည္း နားေထာင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႀကဳံရင္ႀကဳံသလုိ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပေပးျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ားရဲ႕ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္လုိ႔ေခၚတဲ့ ထြက္ရပ္ေပါက္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ယုံၾကည္မႈေတြကေတာ့ ရွိၿမဲရွိေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိးတာက လဲြေနတာကုိ လဲြေနမွန္းမသိတာကုိက နည္းနည္းေလးကုိ လဲြေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူမဆုိ အေသပဲထြက္ထြက္၊ အရွင္ပဲထြက္ထြက္ ဒါဟာ အသက္ထြက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ထြက္တယ္ဆုိတာ ေသတာကုိ ေျပာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာအလုိအရ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသတယ္ဆုိတာ နာမ္သက္႐ုပ္သက္ ႏွစ္ခုလုံးခ်ဳပ္သြားတာကုိပဲ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ နာမ္႐ုပ္ ႏွစ္ပါးနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ သတၱဝါမွန္သမွ် ဘဝတစ္ခု နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာနာမ္သက္႐ုပ္သက္ ႏွစ္ခုလုံး ခ်ဳပ္သြားတာကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ မွန္သမွ် လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းသံဃာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုရားပေစၥကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေသဆုံးသြားၾကတဲ့အခါ အကုန္လုံး နာမ္သက္႐ုပ္သက္ ေသသြားၾကတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေသသြားၾကတဲ့ သတၱဝါမွန္သမွ် အရွင္ထြက္သြားတယ္၊ အေသထြက္သြားတယ္ဆုိတာ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေသၿပီးမွ ဘယ္လုိလာျပတယ္၊ ဘယ္မွာရွိေနတယ္ စတာေတြ ျဖစ္လာတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ေသၿပီးေနာက္ဘဝ ေရာက္သြားၿပီးမွ ထင္ရွားလာတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္သာေသၿပီး နာမ္ကမေသဘဲ တစ္ျခားဘဝကုိ ကူးေျပာင္းသြားတာလုိ႔ ယူဆခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာ အလုိနဲ႔ မကုိက္ညီဘဲ ဝိညာဥ္ကုိ လက္ခံတဲ့သေဘာ၊ အတၱကုိ လက္ခံတဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ အတၱဝိညာဥ္ဆုိတာ မရွိဘဲ နာမ္နဲ႔႐ုပ္ပဲ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ဘဝကူးသြားတယ္ဆုိတာ ဘာကကူးတာလဲလုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ဒီအေမးအတြက္ေတာ့ မေသခင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံအစြမ္းေတြက ကူးတာလုိ႔ပဲ ေျဖရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက အေသထြက္ အရွင္ထြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္မ်ား၊ ရဟႏၲာ မေထရ္ႀကီးမ်ား စတဲ့ သီလသမာဓိ ပညာ အားေကာင္းတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အားလုံးဟာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြား၊ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူသြားတဲ့အခါ အမ်ားထင္ေနသလုိ အရွင္ထြက္ ထြက္သြားၾကတာ မဟုတ္သလုိ အေသထြက္လည္း ထြက္သြားၾကတာ မဟုတ္ဘဲ နာမ္သက္႐ုပ္သက္ ေသသြားၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ခုလုံး ေသသြားၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မေသခင္ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ ပ်ံေတာ္မူသြားေပမယ့္ ႐ုပ္ကမေသဘဲ ဒီအတုိင္းပဲ ရွိေနတယ္ စတာေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါဆုိရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းေတြက ဘာေၾကာင့္ ဆံေတာ္ေတြ ရွည္လာရတာလဲ၊ မပုတ္မသုိးဘဲ ရွိေနရတာလဲ၊ ေျခသည္းလက္သည္းေတြ ဘာေၾကာင့္ ထြက္လာရတာလဲ စသျဖင့္ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိသေဘာေတြကုိ လက္ေတြ႕ျမင္လုိ႔လားလုိ႔ ေမးရင္အေတာ္မ်ားမ်ားက တဆင့္စကားနဲ႔ ဆင့္ပြားၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ လက္ေတြ႕ျမင္ေတြ႕တာ ဆုိရင္လည္း ဒါဟာ အကယ္၍ ရဟႏၲာ မေထရ္ႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ မေသခင္ အဓိ႒ာန္ တစ္ခုခု ျပဳေတာ္မူသြားတဲ့အခါ၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္လုိတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အဲဒီ ရဟႏၲာမ်ားရဲ႕ အဓိ႒ာန္ခ်က္အတုိင္း က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္အေကာင္ဟာ တည္တံ့ေနတတ္တာမ်ိဳး ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိ အဓိ႒ာန္မ်ိဳးေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ေယဘုယ် မွတ္ယူထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း အေတာ္ကုိ ျဖစ္ခဲတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားစရာ အခ်က္အခ်ိဳ႕ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဗုဒၶစာေပကုိ နားလည္မႈလဲြၿပီး အသုံးျပဳတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလုိအေသထြက္ အရွင္ထြက္ အယူအဆမ်ိဳး ျဖစ္လာတာလုိ႔လည္း ယူဆႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမွာ နိဗၺာန္အမ်ိဳးအစား ႏွစ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ျပဆုိထားပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးက သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္နဲ႔ အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ဆုိတာ ခႏၶာအၾကြင္းရွိတဲ့ နိဗၺာန္ျဖစ္ၿပီး အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဆုိတာ ခႏၶာအၾကြင္းမရွိေတာ့တဲ့ နိဗၺာန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ နိဗၺာန္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္မျပဳေသးတဲ့ အခ်ိန္မွာ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ကုိ ရရွိခံစားေနတာ ျဖစ္ၿပီး ရဟႏၲာဘဝနဲ႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားၿပီဆုိရင္ ဒါဟာ ခႏၶာကုိယ္အၾကြင္းအက်န္ မရွိေတာ့တဲ့ အႏုပါေဒသသနိဗၺာန္ကုိ ရရွိသြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သက္ရွိထင္ရွား ရဟႏၲာမ်ားဟာ ပရိနိဗၺာန္မျပဳေသးတဲ့အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ ရွိေနေသးေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဒီ႐ုပ္ခႏၶာလည္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေတာ့တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခႏၶာကုိယ္လည္း အၾကြင္းမရွိေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ ခႏၶာအၾကြင္းရွိ၊ မရွိတဲ့ နိဗၺာန္သေဘာေတြေၾကာင့္ အသက္ရွိေနေသးေပမယ့္ ကိေလသာေတြက ထြက္ၿပီးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ရွင္ေနေပမယ့္ ထြက္ၿပီးတဲ့သေဘာ၊ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ခႏၶာကုိယ္လည္း အၾကြင္းမရွိ ေသသြားတာ ျဖစ္လုိ႔ ကိေလသာလည္းေသ၊ ခႏၶာလည္းေသသြားတဲ့ အေသထြက္သြားတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ေတြလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ ရဟႏၲာနဲ႔ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ ျပႆနာက အေထြအထူး ေျပာစရာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ မေသခင္ ထြက္သြားၾကတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာ အယူအဆေတြနဲ႔ လဲြေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက ဘုရားရွင္အပါအဝင္ ဧတဒဂ္ရ ရဟႏၲာမ်ားအားလုံးဟာ အေသထြက္သြားတယ္၊ အရွင္ထြက္သြားတယ္ဆုိတာ မရွိဘဲ အားလုံးပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္ မူသြားတဲ့အခါ နာမ္႐ုပ္အားလုံး ခ်ဳပ္သြားၾကတာေတြပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔ေခတ္ ထင္ေနၾကသလုိ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အရွင္ထြက္သြားတယ္၊ ဘယ္သူကေတာ့ အေသထြက္သြားတယ္စတဲ့ ထြက္ရပ္ေပါက္ အယူအစေတြဟာ စာေပအဖြင့္ေတြအရ လဲြေနၾကတာေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္သူမဆုိ နိဗၺာန္ မရေသးသမွ် ေသၿပီးေနာက္မွာ ဘဝအသစ္မွာ ျဖစ္ၾကရမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီဘဝအသစ္ကေန ဘဝေဟာင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကုိ ထင္ရွားျပရင္လည္း ဒါဟာ အရွင္ထြက္သြားလုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ဘဝအသစ္ကေန ထင္ရွားျပျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္ရသြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘဝအဆုံးသတ္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝအသစ္ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့သလုိ လာၿပီးထင္ရွားျပတယ္ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ နာလည္းၿပီး နားလည္မႈလဲြေနၾကတဲ့ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ အလဲြေတြကုိလည္း မလဲြရေအာင္ သတိေဆာင္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ကာ စဥ္းစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့အလဲြ တစ္ခုအျဖစ္ အသိေပးတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား