လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္…

“အရွင္ဘုရား.. လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ သိထားသင့္ပါသလား…၊ လူေတြ၀ိနည္းတတ္ရင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ အျပစ္ေတြပဲ ၾကည့္ေနတတ္တဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္အေပၚ ၾကည္ညိဳမႈ ေလ်ာ့မသြားႏုိင္ဘူးလား..၊ လူေတြ ၀ိနည္းေတာ္ကုိ သိျခင္းမသိျခင္းမွာ ဘယ္ဟာက ပုိၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားႏုိင္ပါသလဲ ဘုရား…” စတဲ့ အေမးေတြနဲ႔ လူနဲ႔၀ိနည္းေတာ္ အေၾကာင္း ေမးျမန္း ေျပာဆုိလာတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီအေမးေတြအတြက္ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ “လူေတြအေနနဲ႔လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားသင့္ပါတယ္၊ သိျခင္းအားျဖင့္ သာသနာေတာ္ အတြက္ေရာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ား အတြက္ပါ ပုိၿပီးအက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားႏုိင္ပါတယ္..”လုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။ “လူပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ဆက္စပ္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲ”လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ဟာ သဒၶါပညာ ယုတ္ေလ်ာ့လာတဲ့ ေခတ္ျဖစ္တဲ့အျပင္ အက်င့္သီလပုိင္းလည္း အားနည္းလာတဲ့ ေခတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတၱ၀ါေတြဟာ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္မႈမ်ားမွာ ေလ်ာ့ရဲရဲ ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီယုတ္ေလ်ာ့မႈေတြထဲမွာ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားအေပၚ လုိက္နာက်င့္ႀကံ ေစာင့္ထိန္းမႈ အားနည္းလာတာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေနေပမယ့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ား၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ သာယာမႈမ်ား ေနာက္ကုိလုိက္ၿပီး ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြထဲက ေပါ့ပါးတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိ အေလးမထားေတာ့ဘဲ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေနလာတာေတြ ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေသးအဖဲြေလးပါပဲ ဆုိၿပီး အေလးမထားဘဲ ျပဳလုပ္တတ္တာေလးေတြဟာ ၾကာလာေတာ့ လူေရွ႕သူေရွ႕လည္း မေရွာင္ဘဲ လုပ္ကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ လူေတြေရွ႕မွာကုိ မေရွာင္လုပ္လာၾကေတာ့ သဒၶါတရားအားနည္းတဲ့ သူေတြက “ဒီကုိယ္ေတာ္ေတြ အလကားပါ၊ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ မညီတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေတြပါ၊ လူေတာင္မလုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးကြာ” စသျဖင့္ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕ လာတာေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

ဒီလုိ ေျပာလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အေျပာခံရတဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေတြကလည္း မခံႏုိင္ျဖစ္လာၿပီး “လူေတြအေနနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း မသိဘဲနဲ႔ လာေျပာမေနနဲ႔၊ လူေတြြအေနနဲ႔ ငါးပါးသီလေလးေတာင္ လုံေအာင္မထိန္းႏုိင္ဘဲနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အေၾကာင္း မေျပာသင့္ဘူး၊ ဒုိ႔က်ဴးလြန္မိတဲ့ အာပတ္ေတြဟာ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္ေတြပဲ၊ ဘာပဲညာပဲ” စသျဖင့္ ျပန္လွန္ေျပာဆုိတာေတြ ရွိလာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆရာဒကာၾကားမွာ အဆင္မေျပ ျဖစ္လာတဲ့အထိ အေျခအတင္ ျဖစ္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေဖာက္ဖ်က္တတ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္သလုိ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ကုိ အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘဲ “သကၤန္း၀တ္ၿပီး ဒါေတြလုပ္ေနမွေတာ့ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး” ဆုိတဲ့ ကုိယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ေလးနဲ႔ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕ တတ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြေၾကာင့္လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ တိတိက်က် သိမထားေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္က က်ဴးလြန္မိတတ္တဲ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သိကၡာပုဒ္ေလးေတြကုိပဲ ႀကီးႀကီးမားမားေတြကုိ က်ဴးလြန္ေနသလုိ ထင္သြားတတ္ၿပီး စြတ္စဲြကဲ့ရဲ႕ကာ အျပစ္ယူတာေတြအထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။

သိတဲ့အတုိင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကလည္း အမ်ားသား။ အက်ဥ္း (၂၂၇)ပါး၊ အက်ယ္ေျပာရင္ ကုေဋကုိးေထာင္ေက်ာ္ အထိကုိ ရွိတာပါ။ အဲဒီထဲမွာမွ ႀကီးေလးတဲ့ ဂ႐ုကအာပတ္နဲ႔ ေပါ့ပါးတဲ့ လဟုက အာပတ္ေတြရယ္လုိ႔ ခဲြျခားႏုိင္ပါတယ္။ ပါရာဇိက အာပတ္ေတြလုိ က်ဴးလြန္မိတာနဲ႔ ရဟန္းဘ၀ဆုံး႐ႈံးသြားတဲ့ အာပတ္ေတြ ရွိသလုိ၊ သံဃာအင္အားနဲ႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ကုစားမွ အျပစ္ေက်တဲ့ အာပတ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အာပတ္ေျဖတယ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ေဒသနာ ၾကား႐ုံနဲ႔ ေပ်ာက္တဲ့ အာပတ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒီလုိ အာပတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕ အာပတ္ေျဖရင္ ေပ်ာက္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ အေျခအေနအရ က်ဴးလြန္မိတတ္ေပမယ့္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေဒသနာေလးေတြ ၾကားေနတဲ့အတြက္ အာပတ္ေတြကုိ ေျဖေဖ်ာက္ထားေစႏုိင္ပါတယ္။ လူေတြအေနနဲ႔က ဒီအေျခအေနေတြကုိ မသိရေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေသးအဖဲြ အာပတ္ေလးေတြကုိ က်ဴးလြန္မိတာကုိပဲ ရဟန္းမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာဆုိလာမိတတ္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ကာ အဆင္မေျပတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။

ဆုိၾကပါစုိ႔။ ေန႔လဲြညစာစားတာ၊ သီခ်င္းဆုိမိတာ၊ ဟိုကားဒီကားေတြ ၾကည့္မိတာ စတာေတြဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြအရ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးပါ။ ယုတ္စြအဆုံး အရက္ေသာက္မိတာကုိေတာင္ ၀ိနည္းေတာ္အရေတာ့ ေဒသနာၾကားရင္ ေပ်ာက္တဲ့အာပတ္မ်ိဳးထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေသးအဖဲြ အာပတ္ဆုိတာကုိ မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါေတြက်ဴးလြန္မိတာကုိ ေတြ႕တဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ “ဒီကုိယ္ေတာ္ေတြ ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး”လုိ႔ ေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ သတိျပဳသင့္တာက အရက္ေသာက္တာဟာ ၀ိနည္းေတာ္အရ အာပတ္အေသးေလးလုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရေတာ့ ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ႀကီး တစ္ခုျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳရပါမယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မက်ဴးလြန္မိတာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဒီလုိ နားလည္မႈ လဲြတတ္တာေလးေတြ ရွိတဲ့အတြက္ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ၀ိနည္းေတာ္ေတြကုိ သိထားဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ ၀ိနည္းသိတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ အၾကည္ညိဳေလ်ာ့ၿပီး ကဲ့ရဲ႕မႈ ပုိမ်ားႏုိင္တယ္ ဆုိတာကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ သဒၶါတရားနဲ႔ ဆုိင္သြားပါတယ္။ သဒၶါတရားေကာင္းၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ အၾကည္အညိဳ မပ်က္ၾကပါဘူး။ ၀ိနည္းေတြကုိ သိထားတဲ့အတြက္ ပုိလုိ႔ေတာင္ နားလည္ေပးတတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါက အာပတ္အေသး၊ ဒါက အာပတ္အႀကီး ဆုိၿပီး ခဲြျခားနာလည္ကာ ပုိၿပီး ၾကည္ညိဳမႈကုိေတာင္ ေပးႏုိင္ပါေသးတယ္။ ၀ိနည္းနားလည္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႔ အပ္စပ္ေအာင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေပၚ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏုိင္တာေၾကာင့္္ ကုသုိလ္တရားေတာင္ ပုိမုိတုိးပြားႏုိင္ပါတယ္။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္နဲ႔ မညီတဲ့ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရင္လည္း သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္နဲ႔ ေစတနာထား ေထာက္ျပကာ က်ဴးလြန္မိတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေနာင္မက်ဴးလြန္မိဖုိ႔ ျပဳျပင္ေပးလာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားတာက ပုိေကာင္းပါတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ လူေတြအေနနဲ႔ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြဟာ ဒုိ႔နဲ႔မဆုိင္ပါဘူး၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား အလုပ္ပါ၊ သူ႔အလုပ္သူလုပ္ပါေစ ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ရွိေနရင္ေတာ့ ၀ိနည္းေတြကုိ သိထားဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္မသိတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာေတာ့ အလြယ္တကူ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္တာေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔့ လုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ့္အထင္နဲ႔ ဒါဟာ ၀ိနည္းနဲ႔မညီဘူး၊ ဒီကုိယ္ေတာ္ လူျဖစ္ေနၿပီ စတဲ့အေတြး၊ အေျပာေတြနဲ႔ အေသးအဖဲြ အာပတ္ေလးေလာက္ပဲ သင့္ထားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕မိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အာပတ္ေလးေတြ သင့္ထားေပမယ့္ တကယ္ရဟန္းအစစ္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေ၀ဖန္မိတဲ့ ကုိယ့္မွာ အရမ္းအျပစ္ႀကီးပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ေ၀ဖန္မႈဟာ ေစတနာ အလုိဆုိးမပါရင္ေတာ့ ဒီေလာက္အျပစ္ မႀကီးေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မသိတဲ့အေပၚမွာ အရမ္းမေ၀ဖန္၊ မကဲ့ရဲ႕တာ ေကာင္းပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနနဲ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္းကုိ သိထားသင့္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ၀ိနည္းအေၾကာင္းကုိ ေသေသခ်ခ်ာ မသိတဲ့အခါမွာ ၀ိနည္းေတာ္အရ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အာပတ္ေလးေတြကိုလည္း ကုိယ့္အေနနဲ႔ အျပစ္အႀကီးႀကီးလုိ႔ထင္ကာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ လုိတာထက္ပုိၿပီး ကဲ့ရဲ႕မိတတ္၊ အျပစ္ေျပာမိတတ္တဲ့ အျပင္ ေစတနာ သဒၶါတရားပါ ေလ်ာ့မိတတ္တဲ့အတြက္ ၀ိနည္းေတာ္ေတြကုိ သိထားရင္ ပုိေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္တာပါ။ အကယ္၍ သိထားဖုိ႔မလုိပါဘူး၊ မသိတာ ေကာင္းပါတယ္ဆုိရင္လည္း ကုိယ့္အျမင္နဲ႔ အလြယ္တကူ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕မႈ မျပဳၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာဒကာ ေရနဲ႔ၾကာဆုိသလုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ဒကာဒကာမမ်ားဟာလည္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အမီွျပဳေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ဦးအေၾကာင္းတစ္ဦး ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္ ထားရင္ အျပစ္ေျပာ ကဲ့ရဲ႕တာေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း နည္းေစႏုိင္မွာျဖစ္လုိ႔ လူေတြအေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ိနည္းဆုိင္ရာမ်ားကုိလည္း သိထားသင့္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းေတာ္အေၾကာင္း သိထားတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ အာပတ္အေသး၊ အႀကီးမ်ား အေပၚ ပုိမုိနားလည္ႏုိင္ၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ၀ိနည္းနဲ႔အညီ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ၀ိနည္းသိထားတဲ့အတြက္ သာသနာေတာ္ကုိ တစ္ဘက္တစ္လမ္းမွ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း ၀ိနည္းမသိဘဲ လက္လြတ္စပယ္ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မႈမ်ိဳး ကုိလည္း အလြယ္တကူ မလုပ္မိေအာင္ အထူးေရွာင္ၾကဖုိ႔ အေလးဂ႐ုနဲ႔ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၉)...

မုိးနတ္မင္းနဲ႔ ရွင္ဥပဂုတ္…
ၿမိဳ႕ေတြမွာေရာ ေတာေတြမွာပါ အလွဴမ႑ပ္ႀကီးေတြထုိးၿပီး အလွဴပဲြႀကီးေတြ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ က်င္းပၾကတဲ့အခါ မ႑ပ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေရွ႕တစ္ေနရာရာမွာ ခုံေလးတစ္လုံးနဲ႔ ပြဲေလးတစ္ပဲြ ထုိးထားတာကုိ ေတြ႕ေတြ႕ ေနရတတ္ပါတယ္။ ဆုိင္ရာေတြကုိ အဲဒါဘာပဲြလဲလုိ႔ ေမးၾကည့္တဲ့အခါ ရွင္ဥပဂုတ္ပဲြလုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ အဆုိအရ အလွဴပဲြမွာ မာရ္နတ္လာေႏွာက္ယွက္လုိ႔ မရေအာင္နဲ႔ အလွဴပဲြႀကီး မုိးရြာၿပီး မပ်က္ရေအာင္ မုိးတားတဲ့ သေဘာနဲ႔ ရွင္ဥပဂုတ္ မေထရ္ႀကီးကုိ ပင့္ထားတာလုိ႔ သိရပါတယ္။ လဲြလုိက္တဲ့ ျဖစ္ျခင္းလုိ႔ပဲ ေျပာရမလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ ဒီေန႔အထိ ရွိေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာရြာေတြမွာ အလွဴပဲြရွိတုိင္း ရွင္ဥပဂုတ္ပဲြေလးကေတာ့ မျဖစ္မေန ပါေနေတာ့တာပါ။ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ဒီအလဲြကလည္း ျပဳျပင္ဖုိ႔ အခ်ိန္သင့္ေနတဲ့ အလဲြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ငွက္ေပ်ာသီးေလးေတြ၊ အုံးသီးေလးေတြ၊ သေျပခက္ေလးေတြနဲ႔ ပဲြေပးထားတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ သူတုိ႔လုပ္မွပဲ အလွဴမ႑ပ္ေစာင့္ အဆင့္ေလာက္ကုိ ေရာက္သြားေတာ့တာပါ။ ပဲြေလးထုိးၿပီး ပင့္ထားတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ နတ္သာသာ သေဘာေလာက္အထိ ေရာက္ေစေတာ့တာပါ။ ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ပင့္ထားရင္ မုိးတားေပးႏုိင္တဲ့ အတြက္ မုိးမရြာေအာင္ မုိးတားခုိင္းတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ေနေတာ့ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ရဟန္းလား၊ နတ္လား၊ တံခုိးရွင္လားလုိ႔ေတာင္ သံသယ ျဖစ္စရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္ အလွဴပဲြေတြမွာ မာရ္နတ္ဖ်က္လုိ႔ မပ်က္ေအာင္၊ မုိးနတ္မင္းကုိ မုိးမရြာေစေအာင္ ရွင္ဥပဂုတ္က လုပ္မေပးႏုိင္ဘူးဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအမ်ား သိထားတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ေထရ၀ါဒ စာေပမွာပါတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္ မဟုတ္ပါဘူး။ လူအမ်ား နားလည္ထားတဲ့ သမုဒၵရာထဲမွာ ေၾကးျပႆာဒ္နဲ႔ သီတင္းသုံးကာ ေနကုိေမာ့ၿပီး ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနတဲ့ ပုံသႏၲာန္ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ေထရ၀ါဒ စာေပမွာလာတဲ့ ရဟႏၲာတစ္ပါး မဟုတ္ပါဘူး။ မာရ္နတ္လည္ပင္းမွာ ခဲြေသေကာင္ပုတ္ကုိဆဲြၿပီး မာရ္နတ္ကုိ တံခုိးနဲ႔ ခၽြတ္ခဲ့တဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ပိဋကတ္သုံးပုံမွာ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိပါဘူး။ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ရဟႏၲာမေထရ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ေထရ၀ါဒစာေပေတြမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ရဟႏၲာဂုဏ္ရည္ေတြနဲ႔ မညီတာကုိ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္ရဲ႕ အတၳဳပၸတ္ဟာ မဟာယာနဂုိဏ္းသုံး က်မ္းစာျဖစ္တဲ့ ဒိဗ်ာ၀ါနက်မ္းမွ ဖန္တီးေပးလုိက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရွင္ဥပဂုတၱ မေထရ္ဟာ ဣႏၵဂုတၱ၊ အႆဂုတၱ၊ တိႆနာဂ၊ ဥပဂုတၱတိႆနာဂ၊ အာဂတ္စတယမုနိ ဆုိတဲ့ ဘြဲ႕အမည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ သာသနာႏွစ္ ၈၀၀-ခန္႔က ရွင္မဟာနမ ေရးသားတဲ့ မဟာ၀င္၀တၳဳမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္္။ ရွင္မဟာနာမဟာလည္း မဟာယာနက်မ္းစာ ဒိဗ်ာ၀ါနမွ ထုတ္ယူၿပီး တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားလာတဲ့ မေထရ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွင္ဥပဂုတ္ရဲ႕ ေနရာယူမႈကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ေတာ္ေတာ္ အ႐ုိးစဲြေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဒါကုိ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မညီေၾကာင္း ေဟာေျပာကာ တုိက္ဖ်က္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစဥ္အလာယုံၾကည္မႈကုိ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားကေတာ့ မစြန္႔လြတ္ႏုိင္ၾကဘဲ ရွင္ဥပဂုတ္ပဲြကုိ ထုိးၿမဲထုိးေန၊ ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ မ႑ပ္ေစာင့္အျဖစ္ ထားၿမဲထားေန၊ မုိးမရြာေအာင္ မုိးတားၿမဲ တားေနေစပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ မုိးရြာတာ မရြာတာ ရွင္ဥပဂုတ္နဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ ရာသီဥတုေျပာင္းလဲ ေဖာက္ျပန္မႈနဲ႔ပဲ ဆုိင္ပါတယ္။ ေရခုိးေရေငြ႕ေတြကေန တိမ္ေတြျဖစ္ၿပီး တိမ္ေတြကတစ္ဆင့္ မုိးရြာခ်တဲ့ သေဘာမွာ ရွင္ဥပဂုတ္က ဘာလုပ္ေပးႏုိင္မွာလဲေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ရဟႏၲာမေထရ္လုိ႔ဆုိရင္ အႏွစ္တစ္ရာတမ္းမွာ ပြင့္တဲ့ ရဟႏၲာဟာ အဲဒီေလာက္အထိ အသက္ရွည္ႏုိင္မလားေပါ့။ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ႐ုပ္ကသာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတာ သူ႔ရဲ႕တံခုိး ပါ၀ါေတြနဲ႔ စိတ္၀ိညာဥ္ကေတာ့ ရွင္ေနစဲပဲလုိ႔ ဆုိရင္လည္း ရဟႏၲာ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီး နတ္ပဲျဖစ္ေနသလုိလုိ ေကာင္းကင္ဘုံပဲ ေရာက္ေနသလုိလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္ရဟႏၲာဆုိရင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဘ၀သစ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီလုိ ေသခ်ာစိစစ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္ပသေနတဲ့ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မညီတဲ့ အကုိးကြယ္ခံ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေထရ၀ါဒစံနဲ႔အညီ လုိက္နာက်င့္သုံးေနၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဒီလုိ စာေပမွာ မပါတာေတြ အေပၚမွာ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ ေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ လဲြမွားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

စာေပမွာ ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ရွင္ဥပဂုတ္ကုိ ရဟႏၲာမေထရ္ တစ္ပါးအေနနဲ႔ ရဟႏၲာရဲ႕ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ ရွိခုိးပူေဇာ္မယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ရႏုိင္ေပမယ့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကုိ မသင့္ေလ်ာ္တဲ့ ေနရာေတြမွာထားၿပီး နတ္ပူေဇာ္သလုိ ပဲြေလးတင္ကာ မုိးတားခုိင္းမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားရဟႏၲာေတြလုိ ဘုရားစင္ေပၚမွာ သီးသန္႔ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္ထားရင္ ကုသုိလ္ရႏုိင္ေပမယ့္ မ႑ပ္ေရွ႕မွာ ခုံေလးတစ္လုံးနဲ႔ ထားတာတုိ႔၊ ေခ်ာင္းထဲျမစ္ထဲမွာ ေၾကးျပႆာဒ္ေလးနဲ႔ ထားၿပီး ေရေမွ်ာဖုိ႔ လုပ္တာတုိ႔ကေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကုိးကြယ္ရာမွ ေဘးမျဖစ္ေအာင္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶစာေပေတြမွာ မပါတာကုိ မပါတဲ့အတုိင္းထားၿပီး အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ယုံၾကည္မႈေတြနဲ႔ ဟုိပဲြထုိး ဒီပဲြထုိးကာ ဟုိတင္ဒီတင္လုပ္တဲ့ ပူေဇာ္ပသမႈေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ၿပီး ယုတၱိမရွိတဲ့ အလဲြေလးေတြအေပၚမွာ မလဲြရေအာင္ သတိျပဳႏုိင္ဖုိ႔ မုိးနတ္မင္းနဲ႔ ရွင္ဥပဂုတ္အေၾကာင္းကုိ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခု အျဖစ္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

၀ိပႆနာ ႐ႈနည္း၊ မူေသစည္း…

“၀ိပႆနာ႐ႈနည္း၊ မူေသစည္း၊ သိမ္းဆည္းထားရမည္” ဆုိတဲ့ ဒီေဆာင္ပုဒ္ေလးက မဟာစည္ဆရာေတာ္ ႀကီးရဲ႕ အေျခခံ ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္နည္း ေဆာင္ပုဒ္လကၤာေတြထဲမွာ ပါတဲ့ ေနာက္ဆုံး အပုိဒ္ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာစည္ ရိပ္သာႀကီးမွာ တရား၀င္တုန္းက ေန႔စဥ္တရားနာၿပီးတုိင္း ေယာဂီအားလုံးနဲ႔အတူ လုိက္ၿပီး ရြတ္ဆုိေနရတာဆုိေတာ့ ႏႈတ္တက္အာဂုံရေနခဲ့တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္လကၤာေလးေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီးက တရားစၿပီး အားထုတ္ကာစ ေယာဂီေတြအတြက္ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္ဆုိတာ ဘာကုိေခၚတယ္၊ ဘယ္လုိအရာမ်ိဳးေတြမွာ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရတယ္၊ ဘာေၾကာင့္႐ႈမွတ္ရတယ္ စတာေတြကုိ အလြယ္နားလည္သြားေအာင္ ေဆာင္ပုဒ္လကၤာေလးေတြ သီးကုံးၿပီး ရြတ္ဆုိမွတ္သား ေလ့က်င့္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ အားထုတ္မႈမွာ တစ္စုံတစ္ခု အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစဖုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာ ႐ႈနည္း မူေသစည္းေလးေတြကုိ ကုိးကားၿပီး ပုိ႔စ္တစ္ပုဒ္အေနနဲ႔ ေရးသားတင္ျပ ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၀ိပႆနာ၊ ဉာဏ္ဆုိတာ၊ ဘယ္ဟာ ႐ႈ၍ ျဖစ္သနည္း။
စဲြလန္းႏုိင္ရာ၊ ငါးခႏၶာ၊ မွန္စြာ႐ႈ၍ ျဖစ္သတည္း။
ဒီလကၤာေလးေတြအရ ၀ိပႆနာဉာဏ္၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္လုိ႔ ေျပာေျပာေနၾကရမွာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ဆုိတာ ဘယ္လုိဉာဏ္ကုိ ေျပာတာလဲ၊ ဒီဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိအရာကုိ ႐ႈမွတ္ရတာလဲလုိ႔ မသိနားမလည္လုိ႔ ေမးလာသူေတြကုိ ၀ိပႆနာဉာဏ္ဆုိတာ တစ္ျခားမဟုတ္၊ ခႏၶာငါးပါးအေပၚ အမွန္အတုိင္း ႐ႈမွတ္တဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ မဂ္ဉာဏ္ကုိ ဆုိတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီ၀ိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚဖုိ႔အတြက္ ခႏၶာငါးပါးကုိပဲ အရွိအတုိင္း အမွန္အတုိင္း ႐ႈမွတ္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း တုိတုိနဲ႔ လုိရင္းထိေအာင္ ဖဲြ႕ဆုိေပးထားပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာ႐ႈတယ္ဆုိတာ တစ္ျခားအရာေတြကုိ ႐ႈတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အားလုံး ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ ခႏၶာမွာပဲ ႐ႈတာျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာဆုိတာ အစုအဖဲြ႕ကုိ ေျပာတာပါ။ ဒီခႏၶာကုိ အေသးစိပ္ခဲြလုိက္ရင္ ႐ႈပကၡႏၶာ (ရုပ္အစု)၊ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ (ခံစားမႈအစု)၊ သညကၡႏၶာ (မွတ္သားမႈအစု)၊ သခၤါရကၡႏၶာ (ျပဳျပင္မႈအစု)နဲ႔၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာ (အထူးသိမွတ္မႈအစု) ဆုိၿပီး ငါးမ်ိဳးကဲြျပားပါတယ္။ ဒီငါးပါးကုိပဲ ခႏၶာငါးပါးလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခႏၶာငါးပါးမွာ ႐ူပကၡႏၶာဆုိတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာက တစ္ပါးျဖစ္ၿပီး က်န္တာေတြကေတာ့ နာမ္ခႏၶာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးဆုိတာ အလြယ္ေျပာရရင္ နာမ္နဲ႔႐ုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဟာ ဒီနာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါးမွာပဲ အရွိအတုိင္း အားထုတ္ေနမယ္ဆုိရင္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္အက်ိဳးငွါ၊ ထုိခႏၶာ၊ ဘယ္ဟာ႐ႈရပါသနည္း။
မစဲြဖုိ႔ရာ ျဖစ္စဲမွာ၊ မွန္စြာ႐ႈရပါသတည္း။
ခႏၶာငါးပါးလုိ႔ေခၚတဲ့ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါးကုိ ဘယ္အတြက္၊ ဘယ္လုိဟာေတြကုိ ႐ႈရမွာလဲဆုိေတာ့ ခႏၶာငါးပါးဆုိတာ စဲြလန္းတတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအေပၚမွာ မစဲြမိေအာင္ ဒီနာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္၊ ေပၚစဲေပၚခုိက္ကုိ အရွိအတုိင္း၊ အမွန္အတုိင္း ႐ႈမွတ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ခႏၶာငါးပါးဟာ သတၱ၀ါေတြအတြက္ စဲြလန္းစရာ ျဖစ္လုိ႔ သူ႔ကုိ ဥပါဒါနကၡႏၶာလုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ဥပါဒါန္ဆုိတာ စဲြလန္းမႈကုိ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစဲြလမ္းမႈကုိ အမွန္အတုိင္း မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ သတၱ၀ါေတြဟာ ႐ုပ္ကုိလည္းစဲြမိေန၊ စိတ္ကုိလည္း စဲြမိေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ စဲြလန္းေနမိၾကတာဟာ မသိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ခုိက္ျဖစ္စဲကုိ မသိတဲ့အတြက္ လွတယ္မလွဘူး၊ ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူးစတဲ့ အစဲြေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဒီ႐ုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္ကုိ သိၾကမယ္ဆုိရင္ အဲဒီလုိ အစဲြမရွိေတာ့ပါဘူး။

ဆုိၾကပါစုိ႔။ ခံစားမႈ တစ္ခုခုျဖစ္တဲ့အခါမွာ ဒါဟာ ေ၀ဒနာပဲလုိ႔ မသိလုိက္ရင္ ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူး ဆုိတဲ့ အစဲြေတြျဖစ္လာၿပီး ေကာင္းရင္ေလာဘျဖစ္လုိက္၊ မေကာင္းရင္ ေဒါသျဖစ္လုိက္တာေတြ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ စိတ္မွာ ရာဂစိတ္ျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း အဲဒီရာဂစိတ္ျဖစ္တဲ့ အခုိက္ကုိ မသိလုိက္ရင္ ဒီစိတ္ရဲ႕ စဲြရာကုိပါသြားၿပီး ဟုိေတြးဟုိႀကံ ဟုိဟာျဖစ္ဒါျဖစ္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ဒါဟာ ေ၀ဒနာပဲ၊ ဒါဟာ ရာဂစိတ္ပဲလုိ႔ အဲဒီအခုိက္မွာ သိလုိက္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ စဲြလန္းမႈမရွိေတာ့ဘဲ သူက ရပ္တန္႔သြားပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ အစဲြေတြမရွိဖုိ႔ ခႏၶာငါးပါးကုိ အရွိအတုိင္း အမွန္အတုိင္း ႐ႈရမယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္ခုိက္မ႐ႈ၊ ႐ုပ္နာမ္စု၊ စဲြမႈ၀င္ေရာက္သည္။
ၿမဲတယ္ေကာင္းတယ္၊ ငါေကာင္နယ္၊ တကယ္ထင္တတ္သည္။

တကယ္လုိ႔ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြကုိ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္၊ ေပၚစဲေပၚခုိက္မွာ မသိလုိက္ရင္ေတာ့ အစဲြေတြ ၀င္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ႐ုပ္ပဲ၊ ဒါဟာ နာမ္ပဲလုိ႔ အမွန္အတုိင္း မသိတဲ့အခါမွာ ငါငါဥစၥာစသျဖင့္ ထင္ေနတတ္ၿပီး မၿမဲတဲ့သေဘာေတြမွာ ၿမဲတယ္လုိ႔ ထင္ေနတတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီ႐ုပ္နာမ္အစုကုိ ျဖစ္ခုိက္မွာ မရႈလုိက္မိလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔သာ ႐ုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေပၚသမွ်၊ ျဖစ္သမွ် အရာေတြကုိ ေပၚခုိက္ျဖစ္ခုိက္မွာ အရွိအတုိင္း လုိက္သိႏုိင္ရင္ ငါငါ့ဟာလုိ႔ ထင္စရာမရွိေတာ့တဲ့အျပင္ ဒီအေပၚမွာလည္း မစဲြမိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္အစုဟာ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္မွာ မ႐ႈမိရင္ ငါငါဥစၥာလုိ႔ ထင္ေစတတ္တဲ့ အစဲြတရားေတြ ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္တုိင္းမွတ္႐ႈ၊ ႐ုပ္နာမ္စု၊ စဲြမႈကင္းေပ်ာက္သည္။
မၿမဲဆင္းရဲသေဘာပဲ ဉာဏ္ထဲရွင္းေတာ့သည္။
စဲြမႈကင္းေပ်ာက္၊ မဂ္လမ္းေပါက္၊ ဆုိက္ေရာက္နိဗၺာန္ျပည္။
၀ိပႆနာ ႐ႈနည္း၊ မူေသစည္း၊ သိမ္းဆည္းထားရမည္။
အဲဒီလုိ ႐ုပ္နာမ္အစုေတြကုိ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း၊ ေပၚတုိင္းေပၚတုိင္းမွာ သတိနဲ႔ မလြတ္တမ္း ကပ္ၿပီးသိမွတ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီတရားေတြအေပၚမွာ စဲြလန္းမႈေတြ တျဖည္းျဖည္း ကင္းေပ်ာက္လာပါတယ္။ ႐ုပ္တရားရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ စိတ္ရဲ႕ေတြးေတာ ႀကံစည္မႈေတြကုိ အရွိအတုိင္း သြားရင္သြားတယ္၊ ထုိင္ရင္ထုိင္တယ္၊ ရပ္ရင္ရပ္တယ္၊ အိပ္ရင္အိပ္တယ္၊ ကုိင္ရင္ကုိင္တယ္ စသျဖင့္ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်ကုိ လုိက္လုိက္ၿပီးသိေန၊ ေတြးရင္ေတြးတယ္၊ ႀကံရင္ႀကံတယ္၊ ေဒါသျဖစ္ရင္ ေဒါသျဖစ္တယ္၊ အလုိမက်ျဖစ္ရင္ အလုိမက်ျဖစ္တယ္ စသျဖင့္ စိတ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေတြးေတာႀကံစည္မႈ မွန္သမွ်ကုိ မျပတ္သတိနဲ႔ လုိက္ၿပီးသိေနမယ္ဆုိရင္ ဒီ႐ုပ္တရား နာမ္တရားေတြအေပၚမွာ စဲြလန္းမႈေတြ ကင္းလာတတ္ၿပီး အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာေတြ ထင္လာကာ ဉာဏ္အျမင္ ရွင္းလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္ခုိက္႐ႈလုိက္ႏုိင္လုိ႔ အစဲြေတြ ကင္းေပ်ာက္လာတယ္ဆုိရင္ မဂ္ဉာဏ္ေတြအထိ ထင္လာၿပီး နိဗၺာန္ကုိ ျမင္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းအတုိင္း ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္တဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ အစဲြတရားေတြကင္းဖုိ႔ ႐ုပ္နာမ္အစုကုိ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္မွာ အရွိအတုိင္း သတိကပ္ၿပီး သိမွတ္ေပးေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္ဖုိ႔အေကာင္းဆုံး တရား႐ႈမွတ္နည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါက မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္း အေျခခံ နည္းစနစ္ျဖစ္တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္လကၤာေလးေတြ အေပၚမွာ နားလည္လြယ္ေအာင္ ျပန္လည္ေရးသား တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလကၤာေလးေတြအရ ၀ိပႆနာ႐ႈတယ္ဆုိတာ သိပ္ေတာ့ခက္လွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိလုိတာက နည္းစနစ္က မခက္ဘူးလုိ႔ ဆုိလုိခ်င္တာပါ။ လက္ေတြ႕အားထုတ္မႈမွာေတာ့ အေလ့အက်င့္နည္းေနရင္ ခက္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ခက္တာလဲဆုိေတာ့ ထိမ္းဖုိ႔အခက္ဆုံးျဖစ္တဲ့ စိတ္ကုိ ထိန္းေနရတာျဖစ္လုိ႔ ခက္တယ္လုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိလည္းနည္း၊ ၀ိရိယလည္း မရွိဆုိရင္ေတာ့ သတိျဖစ္ဖုိ႔ ခက္တဲ့အျပင္ သတိမရွိရင္လည္း ႐ုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္ကုိ သိဖုိ႔မလြယ္လွတဲ့အတြက္ အခ်ဳပ္ကေတာ့ သတိရွိဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိတရားနဲ႔သာ စိတ္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ် ေပၚသမွ်ေတြကုိ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္မွာ လုိက္ၿပီးသိမွတ္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ နည္းစနစ္လည္းမခက္သလုိ ရႈမွတ္ဖုိ႔လည္း မခက္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ လြယ္လြယ္ လက္ေတြ႕အားထုတ္မႈ မရွိရင္ ဘာမဆုိ ခက္ေနတတ္တဲ့ သေဘာရွိေနသလုိ ၀ိပႆနာ႐ႈနည္း မူေသစည္းေလးေတြဟာ လြယ္ေပမယ့္ လက္ေတြ႕အားထုတ္မႈ မရွိရင္လည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရွိႏုိင္တဲ့အတြက္ မူေသနည္းေလးေတြကုိ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အေကာင္အထည္ ဖုိ႔ၾကည့္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၀ိပႆနာ အားထုတ္နည္း အေျခခံ ေဆာင္ပုဒ္ေလးမ်ားကုိ ပုိၿပီး မွတ္မိသြားေအာင္ ေအာက္ပါအတုိင္း တစ္ေခါက္ေလာက္ ရြတ္ဆုိၾကည္ၾကပါစုိ႔…

၀ိပႆနာ၊ ဉာဏ္ဆုိတာ၊ ဘယ္ဟာ ႐ႈ၍ ျဖစ္သနည္း။
စဲြလန္းႏုိင္ရာ၊ ငါးခႏၶာ၊ မွန္စြာ႐ႈ၍ ျဖစ္သတည္း။
ဘယ္အက်ိဳးငွါ၊ ထုိခႏၶာ၊ ဘယ္ဟာ႐ႈရပါသနည္း။
မစဲြဖုိ႔ရာ ျဖစ္စဲမွာ၊ မွန္စြာ႐ႈရပါသတည္း။
ျဖစ္ခုိက္မ႐ႈ၊ ႐ုပ္နာမ္စု၊ စဲြမႈ၀င္ေရာက္သည္။
ၿမဲတယ္ေကာင္းတယ္၊ ငါေကာင္နယ္၊ တကယ္ထင္တတ္သည္။
ျဖစ္တုိင္းမွတ္႐ႈ၊ ႐ုပ္နာမ္စု၊ စဲြမႈကင္းေပ်ာက္သည္။
မၿမဲဆင္းရဲသေဘာပဲ ဉာဏ္ထဲရွင္းေတာ့သည္။
စဲြမႈကင္းေပ်ာက္၊ မဂ္လမ္းေပါက္၊ ဆုိက္ေရာက္နိဗၺာန္ျပည္။
၀ိပႆနာ ႐ႈနည္း၊ မူေသစည္း၊ သိမ္းဆည္းထားရမည္။
(မဟာစည္ဆရာေတာ္)

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား