ဥပုသ္ေန႔မဟုတ္တဲ့ ဥပုသ္သီလ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္မႈ…

Q. အရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္အား ျပန္လည္ေျဖၾကား ရွင္းလင္းေပး၍ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။ ေအာက္ပါေမးခြန္း မ်ားကုိလည္း ေျဖၾကားေပးပါဘုရား...
၁။ ဥပုသ္ေန႔ မဟုတ္ေသာ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ား၌ ဥပုသ္ေစာင့္၍ ရႏုိင္ပါသလားဘုရား
၂။ တပည့္ေတာ္ ၀ါဆုိသကၤန္းအား မိမိကုိယ္တုိင္ ၁စုံလွဴ၍ က်န္သကၤန္း ၅စုံအား အသိမိတ္ေဆြ မရွိဆင္းရဲသား အသက္ႀကီးသူမ်ားအား လွဴဒါန္းခ်င္ပါသည္။ သူတုိ႔ ေသဆုံးသြားေသာအခါ သကၤန္းအလွဴဒါန အက်ိဳးပါသြားေစ ခ်င္ပါသည္။ မိမိကုိယ္တုိင္ ၆စုံလုံး ကပ္လွဴျခင္းႏွင့္ ၎တုိ႔အား ေပးလွဴျခင္း မည္သည့္အရာက အက်ိဳးမ်ားပါသလဲဘုရား။


တပည့္ေတာ္မ်ားေသာအားျဖင့္ ဆင္းရဲသူမ်ား၊ ဒုကၡေရာက္သူမ်ားအား လွဴဒါန္းေလ့ရွိၿပီး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျမတ္မျမတ္ကုိ သိပ္မၾကည့္ျဖစ္ပါ။ ဘုန္းဘုန္း၏ ျပန္ၾကားစာတြင္ ၎အခ်က္ပါရွိပါ၍ တပည့္ေတာ္ သကၤန္း၆စုံလုံးကုိ သီလႏွင့္ျပည့္စုံသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ကိုယ္တုိင္ကပ္လွဴလ်င္ ေကာင္းမည္လားဟု ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနပါသည္ဘုရား။ မည္သည့္အရာက အက်ိဳးမ်ားမည္ ျဖစ္ပါသလဲဘုရား။ ယခုမွစ၍ ဆင္းရဲသားမ်ားထက္ မြန္ျမတ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား လွဴဒါန္းျခင္းကို ဦးစားေပးလွ်င္ ေကာင္းမည္ျဖစ္ပါသလားဘုရား…။
ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။
သင္းသင္းေအး
(MYANMAR TASAKI CO., LTD.)

A. ၁။ မဂၤလာပါ ဒကာမေရ… ဥပုသ္ေန႔မဟုတ္တဲ့ တစ္ျခားေန႔ေတြမွာလည္း ဥပုသ္သီလကုိ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဥပုသ္သီလဆုိတာ တပတ္မွာ တစ္ရက္ေလာက္ေတာ့ သီလကုိ အထူးေစာင့္ထိန္း ေစလုိတဲ့အတြက္ ဥပုသ္ေန႔မွာ သတ္မွတ္ေပးၿပီး ရွစ္ပါး၊ ကုိးပါးသီလမ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ အထူးသတ္မွတ္ေပးတဲ့ သီလျဖစ္ပါတယ္။ စြမ္းႏုိင္ရင္ေတာ့ ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ ငါးပါးသီလထက္ပုိလြန္ၿပီး ေမထုန္မလုိက္စားဖုိ႔၊ ေန႔လဲြညစာမစားဖုိ႔၊ ကျခင္းတီးျခင္းသီဆုိျခင္းမ်ား မလုပ္ဖုိ႔၊ အေမြးနံ႔သာ မလိမ္းဖုိ႔၊ ႏူးည့ံလွတဲ့ အိပ္ရာေနရာေတြမွာ မေနထုိင္ဖုိ႔ စသျဖင့္ ပညတ္ေပးထားတဲ့ ရွစ္ပါးကုိးပါး သီလမ်ားကုိၾကည့္ရင္ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံေတြ၊ ကိေလသာတရားေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္၊ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ကုိယ့္ရဲ႕ကာယကံ ၀စီကံေတြကုိ ခ်ဳပ္တီးႏုိင္ေအာင္ သီလနဲ႔ ထိန္းေစလုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီရွစ္ပါး ကုိးပါးသီလမ်ားဟာ ဥပုသ္ေန႔မွ မဟုတ္ဘဲ က်န္တဲ့ေနေတြမွာလည္း ထိန္းႏိုင္ရင္ အကုသုိလ္ အျဖစ္နည္းၿပီး ကိေလသာေလ်ာ့နည္း ေစမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဥပုသ္ေန႔ကလဲြၿပီး က်န္တဲ့ေန႔ေတြမွာလည္း ေစာင့္ထိန္းေကာင္းပါတယ္လုိ႔ သိေစလုိပါတယ္။

၂။ အလွဴဒါနကေတာ့ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းၿပီး ျပတ္သားစြာ လွဴမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိ မဆုိ လွဴဒါန္းႏုိင္ၿပီး အလွဴကုသုိလ္ေျမာက္ကာ ကုသုိလ္ရပါတယ္။ အက်ိဳးေပးအေနနဲ႔သာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိ လုိက္ၿပီး ကဲြျပားတာျဖစ္ပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္တဲ့ ၁။ တိရိစၧာန္သတၱ၀ါမ်ား ၂။ လူဒုႆီလေခၚ တံငါမုဆုိးစေသာ ဒုစ႐ုိက္မႈ ျပလုပ္သူမ်ား ၃။ လူသီလ၀ႏၲေခၚ သာသနာပအခါမ်ဳိး၌ ငါးပါးသီလၿမဲသူမ်ား ၄။ ရေသ့ပရိဗုိဇ္ေခၚ သာသနပအခါ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ၅။ ေသာတာပတၱိမဂၢန္ပုဂၢိဳလ္ ၆။ ေသာတာပတၱိဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၇။ သကဒါဂါမိမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၈။ သကဒါဂါမိဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၉။ အနာဂါမိမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၁၀။ အနာဂါမိဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၁၁။ အရဟတၱမဂၢ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၁၂။ အရဟတၱဖလ႒ာန္ပုဂၢိဳလ္ ၁၃။ ပေစၥကဗုဒၶ ၁၄။ သမၼာသမၺဳဒၶဆုိတဲ႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ (၁၄) ေယာက္ထဲမွာ ယုတ္စြအဆုံး တိရိစၧာန္ကုိေတာင္ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ေကၽြးေမြးလွဴဒါန္းရင္ ကုသုိလ္ရၿပီး ဘ၀ေပါင္း တစ္ရာအထိ ေကာင္းမႈအက်ိဳးေပးေၾကာင္း၊ တိရိစၧာန္ထက္ သီလမရွိတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ကုိ လွဴဒါန္းရင္လည္း ဘ၀ေပါင္း တစ္ေထာင္အထိ အက်ိဳးေပးေၾကာင္း စသျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျမင့္ျမတ္တာနဲ႔ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးႀကီးမႈလည္း ကြာျခားသြားေၾကာင္း စာေပေတြမွာ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဒကာမရဲ႕ အလွဴကေတာ့ ဘယ္လုိမ်ိဳး အေနနဲ႔ပဲလွဴလွဴ ေစတနာျပ႒ာန္းၿပီးသား ျဖစ္လုိ႔ အက်ိဳးေပးေကာင္းၿပီး ကုသုိလ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ အထူးေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ အက်ိဳးေပးႀကီးမႈ မႀကီးမႈကေတာ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ အပုိင္းနဲ႔ဆုိင္သြားပါၿပီ။ ဒကာမရဲ႕ ေစတနာကေတာ့ ျပည့္စုံေနမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုထုဇင္ေတြျဖစ္ေနသမွ် ေစတနာသဒၶါတရားက မခုိင္ၿမဲေသးတဲ့အတြက္ ေစတနာကြက္တာ၊ သဒၶါကြက္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴဒါန္းၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကုိယ္က ပုထုဇင္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ရာမွာ သီလျပည့္စုံမႈ ရွိမရွိ အတိအက် မသိႏုိင္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြၾကားမွာ နာမည္ႀကီးၿပီး အက်င့္လဲြေနတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕လည္း ရွိေနတဲ့အတြက္ အလွဴဒါနျပဳတဲ့အခါမွာ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈကုိ ညီမွ်ေအာင္ ျပဳဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

၀ါဆုိသကၤန္းလွဴဒါန္းတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒကာမသိခ်င္တာေလးကုိ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ သကၤန္းတစ္စုံပဲလွဴလွဴ အမ်ားႀကီးပဲလွဴလွဴ ေစတနာေကာင္းရင္ အလွဴႀကီးၿပီး ေစတနာနည္းရင္ အလွဴေသးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒကာမ လွဴလုိတဲ့ တစ္စုံဟာ ေစတနာအရ ႀကီးေနမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္သလုိ သူမ်ားေတြကုိလည္း ဒါနအက်ိဳးကုိ ရေစလုိတဲ့အတြက္ ေပးလွဴေစတာဟာလည္း ေစတနာေရာ ေမတၱာပါ ျပ႒ာန္းေနတဲ့အတြက္ ဒကာမအာ႐ုံျပဳထားသလုိ ကုိယ္ကတစ္စုံပဲလွဴၿပီး က်န္ငါးစုံကုိ မရွိဆင္းရဲသားေတြကုိ ေပးလွဴေစတာ ပုိၿပီးေကာင္းပါတယ္။ အက်ိဳးေပးအေနနဲ႔ကလည္း ကုိယ္လွဴတဲ့ တစ္စုံအတြက္လည္း ကုသုိလ္ရၿပီးသား ျဖစ္ေနသလုိ သူတစ္ပါးတုိ႔အားလည္း ေပးလွဴေစတဲ့အတြက္ သူတုိ႔လည္း ကုသုိလ္ရသလုိ သူတုိ႔လွဴတုိင္းလွဴတုိင္း ကုိယ့္မွာလည္း ကုသိုလ္ေတြ တုိးေနေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာမအေနနဲ႔ သကၤန္း၆စုံလုံးကုိ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း လွဴဒါန္းတာထက္ ကုိယ္လည္းလွဴ သူမ်ားေတြကုိလည္း ေပးလွဴေစတာက ပုိအက်ိဳးႀကီးေၾကာင္း အႀကံျပဳလုိပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ ဒကာမေမးထားသလုိ မရွိဆင္းရဲသား ဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားထက္ သီလနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိပဲ သကၤန္း၆စုံလုံး လွဴရင္ေကာင္းမေကာင္းဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အႀကံျပဳလုိပါတယ္။ အလွဴလွဴတဲ့အခါ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴသင့္တယ္ဆုိေပမယ့္ ကုိယ္လွဴတဲ့ ပစၥည္း၀တၳဳရဲ႕ အသုံးတည့္မႈ မတည္မႈ အခ်ိန္အခါ ညီမႈမညီမႈေတြကုိလည္း ၾကည့္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ သီလနဲဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴဒါန္းတာဟာ လွဴဒါန္းတဲ့အခုိက္မွာ အက်ိဳးႀကီးေပမယ့္ အလွဴ၀တၳဳရဲ႕ အသုံးက်မႈကေတာ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ သိပ္မရွိလွပါဘူး။ ဆုိၾကပါစုိ႔ သီလသမာဓိနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ကုိယ္ကလွဴလုိက္တဲ့ ပစၥည္းဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအတြက္ ကုိယ့္လုိပဲ လွဴဒါန္းသူေတြမ်ားေနေတာ့ ကုိယ့္အလွဴကုိ တုိက္႐ုိက္အသုံးျပဳခ်င္မွ ျပဳႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သကၤးန္လွဴလည္း သကၤန္းကုိ တစ္ေနရာမွာ ေခ်ာင္ထုိးထားရင္လည္း ထားႏုိင္ပါတယ္။ အကယ္၍မ်ား အဲဒီသကၤန္းေတြကုိ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေနတဲ့ စာသင္သားေလးေတြ၊ မျပည့္စုံတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ေလးေတြ၊ လုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာေလးေတြမွာ လွဴျဖစ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕အလွဴပစၥည္းဟာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္လည္း အက်ိဳးႀကီးၿပီး သူတုိ႔ေတြ ၀တ္႐ုံသုံးေဆာင္တုိင္းလည္း ကုိယ့္မွာကုသုိလ္ တုိးေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပုိ၀မ္းသာစရာက အလွဴဒါနကုိ လုိအပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ လုိေနတဲ့ဆႏၵကုိ ျဖည့္ေပးတဲ့ သေဘာမ်ိဳး လွဴလုိက္ရတဲ့အတြက္လည္း ပုိၿပီး၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးစရာ ျဖစ္ပါတယ္။

အလွဴဒါနဟာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိလုိက္ၿပီး အက်ိဳးအႀကီးအေသး ကြာျခားတယ္ဆုိေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းကုိ လွဴဒါန္းတာထက္ အဖဲြ႕အစည္းနဲ႔ အမ်ားကုိ ရည္ရြယ္ၿပီး လွဴဒါန္းတာက ပုိၿပီးအက်ိဳးႀကီးေစပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ၁၄ေယာက္ထဲမွာ အျမတ္ဆုံးအလွဴခံျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီက မိမိကုိ ရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းလာတဲ့ အလွဴအတြက္ “ေဂါတမီ... သံဃာအား ေပးလွဴေလာ့၊ သင္သည္ သံဃာကုိ ေပးလွဴသည္ရွိေသာ္ ငါဘုရားကုိလည္း ပူေဇာ္ၿပီး ျဖစ္လတၱံ႕၊ သံဃာကုိလည္း ပူေဇာ္ၿပီး ျဖစ္လတၱံ႕” (ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္) လုိ႔ သံဃိက အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးႀကီးပုံကုိ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားကုိ လွဴတာထက္ သံဃာကုိ လွဴတာက ပုိျမတ္ၿပီး ပုိအက်ိဳးႀကီးတာကုိ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သံဃိက အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးႀကီးမႈကုိ ရည္ရြယ္လုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဘုရားရွင္ကသာ အျမတ္ဆုံး အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေရာ သံဃာေတာ္ေရာ တစ္ေပါင္းတည္း လွဴႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံး အလွဴပဲေပါ့။ တကယ္ေတာ့ သံဃာဆုိတာ အဖဲြ႕အစည္း အေပါင္းအစည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပါးခ်င္းအေနနဲ႔ သီလေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းႏုိင္ေပမယ့္ သံဃာအမ်ားျဖစ္သြားတဲ့အခါ သီလမရွိသူလည္း သံဃာ့အားနဲ႔ သံဃာေတာထဲမွာဆုိရင္ သံဃာလုိပဲ အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ အျပည့္အ၀ေပးေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ဒကာမရဲ႕ အေမးျဖစ္တဲ့ “ဆင္းရဲသားမ်ားထက္ မြန္ျမတ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴဒါန္းရင္း ေကာင္းမည္လား” ဆုိတဲ့ အေမးကုိ ေစတနာ သဒၶါတရားအျပည့္နဲ႔ လုိအပ္တဲ့ေနရာမွာ၊ လုိအပ္တဲ့အလွဴကုိ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းထက္ အမ်ားကုိ ရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းတာက ပုိေကာင္းတယ္လုိ႔ အႀကံျပဳ ေျဖၾကားေပးလုိပါတယ္။

Read more »

ပ႒ာန္းဆက္…

“အခုလုိ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေတြ႕ၾကဆုံၾကရတာ ဒါဟာ ပ႒ာန္းဆက္ေၾကာင့္ပဲ၊ ပ႒ာန္းဆက္ ရွိလုိ႔သာ ဒီလုိေနရာမ်ဳိးမွာ လာဆုံေတြ႕ၾကတာေပါ့...”စတဲ့ အေျပာေတြနဲ႔ ပ႒ာန္းဆက္ ဆုိတဲ့ စကားကုိ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အသုံးျပဳ ေျပာဆုိၾကတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ တစ္ေလာကပဲ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာၿပီး “ဘုန္းဘုန္းဘုရား… တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ပ႒ာန္းဆက္ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကုိ အ့ံၾသစရာေကာင္းတယ္၊ ဒီလုိေနရာမွာ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ လာၿပီးေတြ႕ဆုံျဖစ္မယ္လုိ႔ တစ္ခါမွကုိ စိတ္ကူးမရွိခဲ့ဘူးဘုရား..”စသျဖင့္ သူတုိ႔ေတြ က်င္လည္ရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတြ႕ၾကဆုံၾကရတဲ့ သူေတြအေၾကာင္း ေျပာဆုိျဖစ္ၾကပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ေတြလည္း ပ႒ာန္းဆက္ ဆုိတဲ့ စကားကုိ ဘယ္ရယ္မသိ ေျပာဆုိၾကျပန္ပါတယ္။ သူတုိ႔စကားကုိ နားေထာင္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းက “ကေလးတုိ႔ေတြ ပဌာန္းဆက္ ဆုိတဲ့ စကားကုိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာဆုိသုံးစဲြတတ္ၾကတယ္၊ ဒီစကားရဲ႕ တိက်တဲ့ အဓိပၸါယ္က ဘာလဲ”လုိ႔ ႐ုတ္တရက္ ေမးလုိက္ေတာ့ သူတုိ႔ေတြ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး “ဘာကုိရည္ရြယ္တယ္ ဆုိတာေတာ့ နားလည္သလုိရွိတယ္၊ တိတိက်က် အဓိပၸါယ္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူးဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းလည္း ဒီပ႒ာန္းဆက္ ဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ဆက္စပ္ရာ အေၾကာင္းေတြကုိ သူတုိ႔နားလည္ေအာင္ ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။

ပ႒ာန္းဆက္ဆုိတဲ့ စကားကုိ အလြယ္ နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီပ႒ာန္းဆက္ဆုိတဲ့ စကားမွာပါတဲ့ ပ႒ာန္းက ပ႒ာနဆုိတဲ့ ပါဠိကုိ ျမန္မာလုိ ပ႒ာန္းလုိ႔ အလြယ္ ေျပာလုိက္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ တစ္ပုဒ္၊ ဌာန တစ္ပုဒ္ခဲြၿပီး ပ က အထူးထူးအျပားျပားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရကာ ဌာန ကေတာ့ အေၾကာင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ပ႒ာနလုိ႔ တစ္ေပါင္းတည္း ဆုိရင္ေတာ့ အထူးထူးအျပားျပား မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းတရားလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီသေဘာအရ ဘယ္အရာမဆုိ အေၾကာင္းတရားက အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ သိႏုိင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကင္းၿပီး ျဖစ္တဲ့အရာ မရွိဘဲ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအေၾကာင္းတရား အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားအေနနဲ႔ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ၾကတာကုိပဲ ပ႒ာန္းဆက္ေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းဆက္ဆုိတာ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈပဲလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ေလာကမွာရွိတဲ့ သူေတြကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ ပ႒ာန္းဆက္နဲ႔ ကင္းတဲ့သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀သံသရာေတြကလည္း မ်ားေလေတာ့ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ ပ႒ာန္းဆက္ေတြ ရွိခဲ့ၾက၊ ပ႒ာန္းဆက္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းပဲ ဘယ္လုိမွ ေမွ်ာ္မွန္းမထားတဲ့ ေနရာေတြမွာ ဘယ္တုန္းကမွ မစဥ္းစားဖူးတဲ့ သူေတြနဲ႔ေတြ႕ၿပီး ဒီဘ၀မွာ ေတာ္စပ္ခဲ့တဲ့ သူေတြနဲ႔ ေ၀းကာ တစ္ျခားသူေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကဆုံၾက ႀကဳံၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးတာကတစ္ေနရာ ေနရေတာ့ တစ္ေနရာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အျပင္ တစ္မိသားစုတည္း ျဖစ္ေနေပမယ့္ တစ္ေနရာစီျဖစ္ေနၿပီး မတူညီတဲ့ မိသားစု အသုိင္းအ၀ုိင္းေတြနဲ႔ ပ႒ာန္းဆက္ေတြ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္ခဲ့ခ်ိန္က ဆက္စပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အေၾကာင္းတရား ပ႒ာန္းဆက္မ်ားေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ါဘ၀ေတြက မ်ားလြန္းလွေတာ့ တစ္ဘ၀မဟုတ္ တစ္ဘ၀မွာ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ပ႒ာန္းဆက္ေတြ ရွိခဲ့ၾကၿပီး ဒီအေၾကာင္း တရားေတြကပဲ ဒီဘ၀မွာ မေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြအျဖစ္ ျပန္လည္ေတြ႕ႀကဳံ ခံစားခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အနမတဂၢသံယုတ္မွာ “ရဟန္းတို႔… ဤသံသရာ၏ အစကုိ မသိႏုိင္၊ အ၀ိဇၨာျဖင့္ ပိတ္ဖုံးအပ္ကုန္သည္ တဏွာေႏွာင္ႀကိဳးျဖင့္ ဖဲြ႕ခ်ည္အပ္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ဤဘ၀မွ ထုိဘ၀၊ ထုိဘ၀မွ ဤဘ၀သုိ႔ ေျပးသြားက်င္လည္ၾကရကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေရွ႕အစြန္းသည္ မထင္ႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔… ဤရွည္စြာေသာ ကာလ၌ အမိမျဖစ္ဖူးေသာ သတၱ၀ါကုိ ရလြယ္သည္မဟုတ္ (အမိမျဖစ္ဖူးေသာ သူမရွိ) (မာတုသုတ္)၊ အဖမျဖစ္ဖူးေသာ သတၱ၀ါကုိ ရလြယ္သည္မဟုတ္ (ပိတုသုတ္)၊ ညီအစ္ကုိ မျဖစ္ဖူးေသာ သတၱ၀ါကုိ ရလြယ္သည္မဟုတ္ (ဘာတုသုတ္)၊ ညီမႏွစ္မအစ္မ မျဖစ္ဖူးေသာ သတၱ၀ါကုိ ရလြယ္သည္မဟုတ္ (ဘဂိနိသုတ္)၊ သားမျဖစ္ဖူးေသာ သတၱ၀ါကုိ ရလြယ္သည္မဟုတ္ (ပုတၱသု)၊ သမီးမျဖစ္ဖူးေသာ သတၱ၀ါကုိ ရလြယ္သည္မဟုတ္ (ဓီတုသုတ္)၊ ထုိသုိ႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း…၊ ရဟန္းတုိ႔… ဤသံသရာ၏ အစကုိ မသိႏုိင္၊ အ၀ိဇၨာျဖင့္ ပိတ္ဖုံးအပ္ကုန္သည္ တဏွာေႏွာင္ႀကိဳးျဖင့္ ဖဲြ႕ခ်ည္အပ္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ဤဘ၀မွ ထုိဘ၀၊ ထုိဘ၀မွ ဤဘ၀သုိ႔ ေျပးသြားက်င္လည္ ၾကရကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေရွ႕အစြန္းသည္ မထင္ႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔လွ်င္ ရွည္စြာေသာ ညာဥ္႔တုိ႔ပတ္လုံး သင္တုိ႔သည္ ဆင္းရဲကုိ ခံစားရဘူးေလၿပီ၊ ျပင္းထန္ေသာ ဆင္းရဲကုိ ခံစားရဖူးေလၿပီ၊ ပ်က္ဆီးျခင္းကုိ ခံစားရဖူးေလၿပီ၊ သခ်ိဳင္းေျမပုံသည္ တုိးပြားလွေလၿပီ၊ ရဟန္းတုိ႔… ဤအလုံးစုံေသာ သခၤါရ တရားတုိ႔၌ ၿငီးေငြ႕ျခင္းငွါ သင့္လွေတာ့သည္သာတည္း၊ တပ္ျခင္းကင္းျခင္းငွါ သင့္လွေတာ့သည္သာတည္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းငွါ သင့္လွေတာ့သည္သာတည္း…” (သံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ အနမတဂၢသံယုတ္) လုိ႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒီေဒသနာေတာ္အရ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ဘ၀သံသရာ ရွည္ၾကာမႈ၊ ပ႒ာန္းဆက္ မ်ားေနမႈကုိ ေကာင္းေကာင္းသေဘာ ေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ မေရမတြက္ႏုိင္တဲ့ ဘ၀ေတြမွာ ေျပးသြားက်င္လည္ၾကရတဲ့ သတၱ၀ါေတြအေနနဲ႔ မျဖစ္ဖူးတဲ့ ဘ၀ဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အေဖျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကမွာပါ။ အေမျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကမွာပါ။ အစ္ကုိအစ္မ၊ ညီညီမ၊ ဇနီးမယား လင္ေယာက်ာ္း စသျဖင့္ ဘ၀အစုံစုံမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္ခဲ့ၾကမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလုိ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိခဲ့ၾကလုိ႔လည္း ဒီဘ၀မွာ အက်ိဳးတရား အေနနဲ႔ လာဆုံျဖစ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လာဆုံတဲ့အခါမွာလည္း တစ္ခ်ိဳ႕က အေကာင္းေတြနဲ႔ ဆုံၾကေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ မေကာင္းေတြနဲ႔ ဆုံၾကရျပန္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ပ႒ာန္းဆက္ေကာင္းတဲ့ သူက အေကာင္းဆုံမွာျဖစ္ၿပီး ပ႒ာန္းဆက္ မေကာင္းတဲ့သူက မေကာင္းဆုံရမယ့္ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ဆုံဆုံ ဒါဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအေၾကာင္းအက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနၾကတာကုိပဲ ဒီေခတ္စကားနဲ႔ ပ႒ာန္းဆက္ရွိေနၾကတာလုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဘက္က ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း ဒီလုိ ပ႒ာန္းဆက္ေတြ ရွိေနသမွ် ဘ၀မွာ သံသရာရွည္မႈေတြက ရွိေနၾကဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိေနသမွ် အက်ိဳးတရားအေနနဲ႔ ဆင္းရဲေတြလည္း ရွိေနၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ မျဖတ္ႏုိင္ေသးသမွ် ေနာက္ထပ္အဆက္ အဆက္ေတြက ထပ္ထပ္ျဖစ္ေနၾကဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘ၀မွာ ပ႒ာန္းဆက္ေကာင္းလုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕သူေတြ ရွိၾကသလုိ၊ ပ႒ာန္းဆက္ မေကာင္းတဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကဆုံၾက ႀကဳံၾကရသူေတြလည္း ရွိေနၾကေပမယ့္ ဘယ္လုိလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ပဲ ႀကဳံႀကဳံ ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ မျဖတ္ႏုိင္ေသးရင္ေတာ့ တစ္ခါျပန္ၿပီး ဆုံၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါဆုံတဲ့ အခါမွာေတာ့ အေကာင္းအဆုိးေတြနဲ႔ ႀကဳံမႀကဳံဆုိတာ ေသခ်ာေပါက္ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အေသခ်ာဆုံးျဖစ္တဲ့ ဒီဘ၀မွာပဲ ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ပ႒ာန္းဆက္ကုိ ရွည္ၾကာေစမႈေတြမွာ တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္ေတြက အဓိကက်ေစပါတယ္။ ပုထုဇင္ေတြရဲ႕ သေဘာကုိက ျဖစ္ရာဘ၀မွာ တြယ္တာတပ္မက္တတ္တဲ့ ဘ၀နိကႏၲိက ေလာဘေဇာက ရွိေနၾကေတာ့ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသေရာက္ေရာက္၊ ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ပဲ ႀကဳံႀကဳံ အစပုိင္းမွာ အခက္အခဲ ျဖစ္တတ္ၾကေပမယ့္ ေနာက္ေတာ့လည္း အဲဒီေနရာေလးကုိ သေဘာက်ရတာနဲ႔ အဲဒီလူမ်ိဳးေတြကုိ သေဘာက်ရတာနဲ႔ မခဲြႏုိင္၊ မခါြရက္ ျဖစ္ကုန္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေတြဟာ ဘယ္သူမွလုပ္တဲ့ ပ႒ာန္းဆက္ေတြမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ပ႒ာန္းဆက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပ႒ာန္းဆက္ေတြ ရွည္ေအာင္လုပ္ႏုိင္တာလည္း ကိုယ္ပဲျဖစ္သလုိ ပ႒ာန္းဆက္တုိေအာင္ လုပ္ႏုိင္တာလည္း ကိုယ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းအဆုိး မလုိ၊ သံသရာရွည္မွာကုိ မလုိတဲ့ သူေတြအေနန႔ဲ ကုိယ္ကိုယ္တုိင္ပဲ ဒီပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ဆုိတာကေတာ့ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္မွပဲ ျပတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ အေၾကာင္းပ႒ာန္းေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္မွ အက်ိဳးေတြလည္း ျပတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းျပတ္သြားၿပီဆုိရင္ အက်ိဳးလည္း မထပ္ေတာ့ဘဲ ေနာက္ထပ္ျပန္ၿပီး ဘ၀သစ္ျဖစ္စရာပါ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ဘ၀သစ္ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ ဒါဟာ နိဗၺာန္၀င္သြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ ျဖတ္ၿပီး နိဗၺာန္၀င္ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ အရိယာမဂ္ဉာဏ္ေတြ ရေစႏုိင္တဲ့ ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလာကမွာ ပ႒ာန္းဆက္ေၾကာင့္ သံသရာက်င္လည္ရင္း ခဏတျဖဳတ္ လာေတြ႕ၾကရတဲ့ အခုိက္မွာ အတိတ္အတိတ္က ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႕တာပဲလုိ႔ သေဘာထားၿပီး ပ႒ာန္းဆက္ေကာင္းေတြနဲ႔ ႀကဳံၾကရသူေတြ အေနနဲ႔လည္း အခုေကာင္းေနေပမယ့္ ေနာင္ႀကဳံရမယ့္ ပ႒ာန္းဆက္ဟာ ဘယ္လုိရွိမယ္ဆုိတာ မသိႏုိင္သလုိ ပ႒ာန္းဆက္ဆုိးေတြနဲ႔ ႀကဳံၾကရသူေတြ အေနနဲ႔လည္း ဒီထက္ဆုိးတဲ့ ပ႒ာန္းဆက္ေတြနဲ႔ မႀကဳံဖူးဆုိတာ မသိႏုိင္တဲ့အတြက္ လက္ရွိအေျခအေနမွာပဲ အေကာင္းအဆုိး အေၾကာင္းပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ မဆက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းဆက္ ပ႒ာန္းဆက္လုိ႔ ေျပာေနၾကသူေတြ အေနနဲ႔ ပ႒ာန္းဆက္ဆုိတာ တစ္ျခားမဟုတ္၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈကုိ ဆုိတာျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာသေဘာေပါက္ နားလည္ၿပီး အေၾကာင္းရွိေနသမွ် အက်ိဳးရွိေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းအဆုိး အေၾကာင္းအက်ိဳး တရားမ်ားဟာ ေကာင္းေကာင္းဆုိးဆုိး သံသရာရွည္ၾကာမႈကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေၾကာင္း ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ကာ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ သတိတရားလက္ကိုင္ထားလုိ႔ အျမန္ဆုံး ႀကိဳးစားသင့္ပါေၾကာင္း ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိတရား ပါးလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး ပ႒ာန္းဆက္ေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္ၾကပါေစ…။

Read more »

ဥပုသ္သီလ၊ မုသာ၀ါဒႏွင့္ အလွဴဒါန…

Q. အရွင္ဘုရား
၁။ ၈ပါးသီလေတာင္းခံရာ၌ ဘုရားစင္ေရွ႕၌ မိမိဖာသာဆိုၿပီး ေတာင္းခံ၍ ရႏုိင္ပါသလား
၂။ တပည့္ေတာ္ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ အခါမွာေမ့ၿပီး တူကေလးကို ေနာက္ေျပာင္ၿပီး ညာေျပာမိပါတယ္။ သတိယေတာ့ ဥပုသ္က်ိဳးသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ျပန္ၿပီး ရွစ္ပါးသီလ ေတာင္းခံၿပီး ျပန္ဆက္ေစာင့္လွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား
၃။ တပည့္ေတာ္ တျခားၿမိဳ႕ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအား ၀တၳဳကပ္လွဴခ်င္ပါသည္။ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် မသြားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူႀကဳံျဖင့္ ေပးလုိက္ရပါသည္။ ကုိယ္တုိင္မကပ္လွဴႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးေပး နဲသြားပါသလား
ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။ အရွင္ဘုရားက်န္းမာပါေစ..
သင္းသင္းေအး
(MYANMAR TASAKI CO., LTD.)

A. ၁။ ၈ပါးသီလကုိ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာလည္း ေတာင္းခံၿပီး ေဆာက္တည္လုိ႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ေဆာက္တည္တဲ့အခါမွာေတာ့ အာမဘေႏၲဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြ ဆုိစရာမလုိပါဘူး။ အာမဘေႏၲဆုိတာ အရွင္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီဘုရားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ၀န္ခံပါဠိစကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားလုံးဟာ ေရွ႕ကတုိင္ေပးခ်ေပးတဲ့ သီလေပးတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ေရွ႕မွာ သီလယူမွသာ ဆုိရမယ့္ စကားလုံး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ တစ္ေယာက္တည္း ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ သီလယူတဲ့အခါ အာမဘေႏၲေတြ မဆုိေတာ့ဘဲ သီလေတာင္း၊ နေမာတႆဆုိ၊ သရဏဂုံေဆာက္တည္ၿပီး ေနာက္ဆုံး သီလသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ေဆာက္တည္႐ုံပါပဲ။ ဒါဆုိ ဘုရားေရွ႕မွာ သီလခံယူမႈ အထေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားပါၿပီ။

၂။ မုသာ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ကေတာ့ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ “ခ်စ္သား ရာဟုလာ မုသားဆုိလ်င္ ရယ္ဖြယ္မွ်ပင္ မေျပာနဲ႔”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ မုသာ၀ါဒ က်ဴးလြန္မိသူဟာ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အကုသုိလ္ မရွိလုိ႔ပဲလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါက မုသာ၀ါဒရဲ႕ အျပစ္ကုိ ေျပာတာပါ။ သီလသိကၡာပုဒ္ပုိင္းမွာေတာ့ မုသာ၀ါဒကံေျမာက္ႏုိင္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြ ရွိပါတယ္။ မုသားေျပာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ ၁။ မမွန္ေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း ၂။ မွားယြင္းေစလုိေသာစိတ္ရွိျခင္း ၃။ ထုိစိတ္ျဖင့္လုံ႔လျပဳျခင္း ၄။ မိမိလိမ္ညာ ေျပာဆုိေနသည္ကုိသိျခင္း ဆုိတဲ့ ဒီအဂၤါရပ္ ေလးပါးလုံးနဲ႔ ျပည့္စုံရင္ မုသာ၀ဒါကံေျမာက္ၿပီး ဒီသိကၡာပုဒ္လည္း က်ိဳးျပတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ဒီအဂၤါေတြနဲ႔ မညီဘူးဆုိရင္ေတာ့ ကံမေျမာက္တဲ့အတြက္ သိကၡာပုဒ္မပ်က္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ေတာ့ ညစ္ႏြမ္းပါတယ္။ ဒီလုိ က်ဴးလြန္မိေပမယ့္ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ မျပည့္စုံတဲ့အတြက္ သိကၡာပုဒ္ မက်ိဳးဘူးဆုိရင္ ဘုရားေရွ႕မွာ ထပ္ၿပီးယူစရာမလုိပါဘူး။ သတိျပန္၀င္ခ်ိန္ကစၿပီး ေနာင္ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေစာင့္ထိန္းမယ္ဆုိရင္ ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက သီလသိကၡာပုဒ္ေတြဟာ တစ္ပုဒ္ခ်င္းယူထားရင္ တစ္ခုက်ိဳးသြားတဲ့အခါ တစ္္ခုပဲ ပ်က္ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ခ်င္းယူတယ္ဆုိတာ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊ အာဒိႏၷာဒါန… စသျဖင့္ ယူခ်င္းကုိဆုိၿပီး ေပါင္းယူတယ္ဆုိတာက အ႒ဂၤသမၸႏၷံဂတံ ဥေပါသထသီလံ သမာဒိယာမိလုိ႔ဆုိၿပီး ေဆာက္တည္တာကုိ ေျပာတာပါ။ ေပါင္းယူထားရင္ေတာ့ တစ္ခုက်ိဳးရင္ အားလုံးပ်က္ပါတယ္။ ခုနက ေျပာသလုိ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီလုိ႔ သိကၡာပုဒ္ က်ိဳးေပါက္သြားရင္ေတာ့ ျပန္ယူၿပီး ျပန္ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေန႔တာ ေဆာက္တည္မႈမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အခ်ိန္ပုိင္း ေဆာက္တည္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပဲ ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ထိန္းႏုိင္တာက အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ဥပုသ္သီလလုိ႔ ဆုိတဲ့အတြက္ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔ေလးမွာပဲ အထူးျပဳ ေဆာက္တည္ၾကရာမွာ တစ္ေန႔လုံး အစအဆုံး ထိန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အခ်ိန္ပုိင္းအေနနဲ႔ ေဆာက္တည္လုိက္ရရင္လည္း ေဆာက္တည္တဲ့အခုိက္မွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သတိထားႏုိင္တာ ေကာင္းပါတယ္။

၃။ အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါ အဓိကျပည့္စုံသင့္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြထဲမွာ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းဖုိ႔က ပထမ အေရးအႀကီးဆုံး အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္က လွဴဖြယ္၀တၳဳ သန္႔ရွင္းဖုိ႔နဲ႔ တတိယအခ်က္က အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မြန္ျမတ္ဖုိ႔႔ပါ။ ဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းမႈက ပုိၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။ ေစတနာလည္းျပ႒ာန္း လွဴဖြယ္၀တၳဳကလည္း သန္႔စင္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကလည္း မြန္ျမတ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္အက်ိဳးထူးတဲ့ အလွဴဒါနျဖစ္သလုိ အက်ိဳးတရားလည္း အျပည့္ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြအရ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် လွဴမႈမလွဴမႈထက္ ေစတနာသုံးတန္ ျဖဴစင္မႈ မျဖဴစင္မႈက ပုိၿပီး အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံၿပီး ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်လည္း ႐ုိ႐ုိေသေသ ေပးလွဴႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခ်ိဳေပၚ သကာေလာင္းသလုိ ပုိပုိၿပီး အက်ိဳးႀကီးေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္မလွဴႏုိင္လုိ႔ တစ္ဆင့္ခံလွဴဒါန္းတဲ့ အခါမွာလည္း ေစတနာျပ႒ာန္းၿပီး လွဴဒါန္းႏုိင္ရင္ ဒီအလွဴဟာ အက်ိဳးအျပည့္အ၀ ရေစႏုိင္တဲ့ အလွဴပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေစတနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား