အပတ္စဥ္ တရားပဲြမ်ားႏွင့္ တရားသင္တန္းမ်ား..

ကုိရီးယားႏုိင္ငံ၊ ေဒဂူးၿမိဳ႕၊ စိတၱသုခ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ ပဓာန နာယကဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲ၀ိစိတၱမွ ကုိရီးယားႏုိင္ငံေရာက္ ျမန္မာမ်ားႏွင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ အပတ္စဥ္ တရားပဲြမ်ား၊ အေျခခံ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္နည္းမ်ားႏွင့္ ဓမၼသင္တန္းမ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာၾကားျပသ သင္ၾကားပုိ႔ခ် ေပးမည္ျဖစ္ပါသျဖင့္ စိတ္ပါ၀င္စားသူ မည္သူမဆုိ ၾကြေရာက္နာယူ၊ ေလ့လာသင္ယူႏုိင္ပါေၾကာင္း အသိေပး ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။

၁။ အပတ္စဥ္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း (ျမန္မာမ်ားအတြက္ တနဂၤေႏြတရားပဲြ)
အခ်ိန္ = ေန႔လယ္ ၁နာရီမွ ၂နာရီအထိ
ေနရာ = စိတၱသုခ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း

၂။ အပတ္စဥ္ ဗုဒၶဟူးေန႔တုိင္း (ကုိရီးယားမ်ားအတြက္ ဗုဒၶဟူး ဓမၼသင္တန္း)
အခ်ိန္ = ညေန ၇ နာရီမွ ၈ နာရီ ခဲြအထိ
ေနရာ = ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
မွတ္ခ်က္။ ၂၁-၄-၂၀၁၀ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ အပတ္စဥ္ ဗုဒၶဟူးေန႔တုိင္း ကုိရီးယားလုိ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးမည္။

၃။ အပတ္စဥ္ စေနေန႔တုိင္း (ျမန္မာ၊ ကုိရီးယားမ်ားအတြက္ စေနတရားပဲြႏွင့္ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္နည္း)
အခ်ိန္ = ေန႔လယ္၂ နာရီမွ ၃ နာရီခဲြအထိ
ေနရာ = ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
မွတ္ခ်က္။ ၂၄-၄-၂၀၁၀ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ အပတ္စဥ္ စေနေန႔တုိင္း ကုိရီးယားလုိ ေဟာၾကားျပသေပးမည္။


Read more »

ဓမၼဒူတ မဟုတ္… ေဒသႏၲရဗဟုသုတမွ်သာ…


၆-၃-၂၀၁၀ ရက္ေန႔မွ ၂၃-၃-၂၀၁၀ ရက္ေန႔အထိ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျပည္ပခရီး ထြက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စကၤပူ၊ မေလးရွား၊ ကေမၻာဒီးယားနဲ႔ တစ္ညတာ ထုိင္၀မ္ခရီးစဥ္ေတြပါပဲ။ ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ သုံးပတ္နီးပါး ၾကာသြားပါတယ္။ ဓမၼဒူတေခၚ သာသနာျပဳခရီး မဟုတ္ဘဲ၊ ေဒသႏၲရ ဗဟုသုတေခၚ ေလ့လာေရး ခရီးအျဖစ္ ၾကြေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးၾကြရင္း ေရာက္တဲ့အရပ္မွာ ရွိေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕ ရဟန္းဒကာ၊ ရဟန္းအမမ်ားနဲ႔ ၾကည္ညိဳရင္းစဲြ ရွိေနၿပီးသား အသိဒကာဒကာမမ်ားကုိေတာ့ ဓမၼစကား ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့တာေပါ့့။ ထုိင္၀မ္ၿမိဳ႕ တုိင္ေပေလဆိပ္က ထြက္တယ္ဆုိတာနဲ႔ မတူညီတဲ့ ရာသီဥတုနဲ႔ စတင္ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။ အရမ္းေအးတဲ့ ေနရာကေန ေဆာင္းရာသီဆုိတာ မရွိဘဲ ေႏြနဲ႔မုိးရာသီပဲ ရွိတဲ့ စကၤာပူႏုိင္ငံဘက္ကုိ ထြက္လာတာဆုိေတာ့ အေအးထဲက အပူထဲေရာက္သြားသလုိ ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲဒဏ္ကုိ ခံရပါေတာ့တယ္။ ပုံမွန္ခံေနက်သူေတြ အတြက္ သိပ္မသိသာေပမယ့္ အေအးေတာထဲက သူေတြအတြက္ေတာ့ ေခၽြးေတြနဲ႔ ရႊဲဆုိေနပါေတာ့တယ္။

စကၤာပူေလဆိပ္ကုိ ေရာက္တယ္ဆုိရင္ပဲ လာႀကိဳေနတဲ့ ရဟန္းအမဇနီးေမာင္ႏွံက အဆင္သင့္ေစာင့္ေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တည္းခုိမယ့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းအသြားလမ္းမွာ ျမင္သမွ် ျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ၾကည့္ၿပီး ၁၉၉၈ခုႏွစ္က ေရာက္ခဲ့တဲ့ စကၤာပူနဲ႔ အခုတစ္ခါ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ စကၤာပူ ႏုိင္ငံရဲ႕ ေျပာင္းလဲေနမႈ၊ ဟုိတုန္းက ျမင္ခဲ့ရတဲ့ ခံစားခ်က္နဲ႔ အခုျမင္ေနရတဲ့ ခံစားခ်က္ မတူညီလွတဲ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ခံစားမႈမ်ားက အၿမဲေျပာင္းလဲေနတဲ့ ပုထုဇင္ေတြရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကုိ ထင္ဟပ္ေစပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္ျဖစ္ထြန္းမႈ ကြာျခားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဟုိတုန္းက ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္ကုိ မေရာက္ဖူးခင္ကဆုိရင္ ေတာမွာေမြးတဲ့ ေတာသားတစ္ေယာက္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ အစစအရာရာ အ့ံၾသစရာမ်ား ျဖစ္ခဲ့သလုိ ရန္ကုန္ကအထြက္ ျမန္မာျပည္ထက္ တုိးတက္တယ္လုိ႔ ထင္ရတဲ့ ႏုိင္ငံေတြေရာက္ျပန္ေတာ့ ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္သလုိ ျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အဲဒီတုန္းက စကၤာပူမွာ အရင္ေရာက္ေနတဲ့ ေရႊျမန္မာေတြက ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ကုိ ျမင္ေတာ့ ရြာကဘုန္းႀကီးေတြ ၾကြာလာတယ္ေဟ့လုိ႔ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း လွမ္းေျပာၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။ ဒီတုန္းက ေဟ့… ဒုိ႔ ရြာကလာတာမဟုတ္ဘူး၊ ရန္ကုန္ကလာတာလုိ႔ေတာင္ ျပန္ေျပာျဖစ္လုိက္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့မွ ဟုိစက္ပစၥည္းမသုံးတတ္၊ ဒီခလုပ္မႏွိပ္တတ္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ကုိယ့္အျဖစ္ကုိၾကည့္ၿပီး အင္း…ရြာကဘုန္းႀကီးေတြလုိ႔ သူတုိ႔ေျပာတာ ဟုတ္ေနပါလားလုိ႔ သေဘာေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ စကၤာပူထက္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြ တုိးတက္တယ္လုိ႔ ထင္ရတဲ့ ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွာ အေနၾကာၿပီး စကၤာပူကုိ ေရာက္သြားတာဆုိေတာ့ တုိးတက္လွပါတယ္ဆုိတဲ့ စကၤာပူက ရန္ကုန္ပုံစံ ျပန္ျဖစ္သြားသလုိပါပဲ။ ဒါဟာ ေျပာင္းလဲတတ္တဲ့ လူ႔ခံစားခ်က္ေတြပါပဲ။ ကုိရီးယားထက္ တုိးတက္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြ ေရာက္ျဖစ္ရင္လည္း ဒီလုိခံစားခ်က္မ်ိဳး ထပ္ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈေတြနဲ႔ ဘ၀အဆင့္ျမင့္မႈ မျမင့္မႈေတြကုိ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ ေခတ္ကာလ အေျခအေနႀကီးေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပုိၿပီး မထူးဆန္းတာက စကၤာပူႏုိင္ငံဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံလုိ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါပဲ။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ျမန္မာမ်ားနဲ႔ ျပည့္ေနတတ္သလုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရွိတာေတြ အကုန္ရွိေနတာေတြပါ။ မရွိတာေတြလည္း ရွိကုန္ပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မရွိတာကေတာ့ ပုထုဇင္ေတြရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကုိ အထိမ္းအကြပ္မဲ့ေစပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္လူရြယ္ေတြၾကားမွာ အတုျမင္အတတ္သင္ ဆုိတာေတြ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ေခတ္မီတယ္လုိ႔ ဆုိၾကတဲ့ သူတုိ႔အျမင္ေတြက ဘာသာတရား ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ အျပစ္ျဖစ္စရာေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ လႊမ္းမုိးမႈေတြက ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္းအထိ အႏုိင္ယူေနတာကုိ သတိျပဳမိခဲ့ပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက အဲဒီမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာအမ်ားစုရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြမွာ ေလာကဓံလႈိင္း ႐ုိက္ခတ္မႈေတြရယ္၊ ရာသီဥတု ပူျပင္းမႈဒဏ္ေတြရယ္၊ အလုပ္ပင္ပန္းမႈ ဒဏ္ေတြရယ္ေၾကာင့္ ၾကည္လင္ေအးေဆးမႈ မရွိတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ အခ်ိန္အတုိတြင္း အုိဆာလုိက္တာလုိ႔ ခံစားမိခဲ့ပါတယ္။ သတၱ၀ါေတြဟာ အၿမဲတမ္း အုိေနၾကတာဆုိေပမယ့္ တုိးေတာင္းလွတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာပဲ ပုိၿပီးအုိဆာသြားတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ သူတုိ႔ဘ၀ေတြမွာ ဒုကၡပင္လယ္ေတြ ေ၀ေနၾကတာေတြပါ။ လုပ္ရတဲ့အလုပ္နဲ႔ ရတဲ့လခေတြ သိရျပန္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ေတြ အေနနဲ႔ သုံးေတာင္မသုံးရက္၊ အလွဴေတာင္ မခံရက္ေလာက္ေအာင္ သနားမိျပန္ပါတယ္။ အဲဒီမွာရွိတုန္း တစ္ေန႔ ဒကာမေလးတစ္ေယာက္က ဟုိဟုိဒီဒီလုိက္ပုိ႔ရင္း တုိလီမုိလီေလးေတြ ၀ယ္လုိက္တာ စကၤာပူေဒၚလာ တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ကုန္သြားပါတယ္။ နာရီပုိင္းအတြင္း သုံးလုိက္တဲ့ အသုံးစရိတ္ဟာ တစ္ခ်ိဳ႕အလုပ္ လာလုပ္သူေတြအတြက္ တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္စာ လုပ္ခေလာက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလုိအေျခအေနေတြေၾကာင့္လည္း ပင္ပင္ပန္းပန္းရွာေဖြၿပီး လွဴဒါန္းတတ္ၾကတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ားရဲ႕ သဒၶါတရားကုိ ေလးစားရတဲ့အျပင္ သူတုိ႔ရဲ႕အလွဴအေပၚမွာလည္း အလွဴခံဖုိ႔ ၀န္ေလးမိျပန္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ ရင္းႏွီးတဲ့ ဒကာဒကာမေတြဆုိရင္ လုိရင္ေျပာမယ္ဆုိၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ျငင္းဆန္မိပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ အလွဴပုဂၢိဳလ္ေတြ အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံျခားမွာ ရွိေနတဲ့ အလုပ္သမား ျမန္မာမ်ားရဲ႕ အခက္အခဲနဲ႔ သဒၶါတရားကုိ ေထာက္ဆၿပီး သူတုိ႔ေခၽြးနဲစာေတြကုိ အလွဴခံတာနဲ႔အမွ် အလွဴအက်ိဳးႀကီးေအာင္လည္း ကုိယ့္ဘက္က အက်င့္တရားေရာ အတၱပရ အလုပ္မ်ားပါ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ရင္း ဒကာဒကာမမ်ားအတြက္ ေမတၱာဓာတ္မ်ား မ်ားမ်ားပြားေပးဖုိ႔ လုိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။

ထားပါေတာ့။ စကၤာပူမွာ တစ္ပတ္ေလာက္ေနၿပီး မေလးရွားဘက္ကုိ ကူးျဖစ္ပါတယ္။ ကူးတဲ့အခါ ပုံမွန္ဘက္စ္ကားနဲ႔ကူးရင္ အစစ္အေဆး အလုပ္႐ႈပ္မွာျဖစ္လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ဒကာဒကာမေတြက ကြာလာလမ္ပူ Kuala Lumpur)အထိ ကားငွါးေပးၾကပါတယ္။ ေကအယ္လ္(KL)ကုိ ေန႔ဆြမ္းစားအမွီ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ မေလးရွားက်ျပန္ေတာ့လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံအတုိင္းပါပဲ။ ျမန္မာေတြ ေနရာအနံ႔မွာ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လႈပ္ရွားေနၾက၊ ၀မ္းေရးအတြက္ ႀကိဳးစားေနၾကတာေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ေကအယ္လ္မွာ သြားေရာက္ေလ့လာသင့္တဲ့ ေနရာေတြ သြားေရာက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ ညေနပုိင္း ဘက္စ္ကားနဲ႔ ပီနန္ဘက္ကုိ ၾကြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘက္စ္ကားစီးခ်ိန္ ေလးနာရီေက်ာ္ ငါးနာရီခန္႔ၾကာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔မွာေတာ့ ညီမတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေဆာင္မွာ ျမန္မာမ်ားစုေပါင္းၿပီး ဆြမ္းကပ္တရားနာ လုပ္ၾကလုိ႔ ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမာက္ကာ တရားဓမၼ ေဟာၾကားေပးျဖစ္ပါတယ္။ ပီနန္မွာေတာ့ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ တည္းခုိျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ျမန္မာမ်ားအတြက္ေရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ပီနန္မွာ အားထားစရာ၊ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပီနန္ေက်ာင္းကုိ သကၤန္း၀တ္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးဆုိ ဘယ္သူမဆုိ တည္းခုိခြင့္ရေအာင္ ညြန္ၾကားထားေလေတာ့ အသိမရွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြအတြက္လည္း အလြန္အဆင္ေျပလွပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သာသနာျပဳ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ကမၻာတစ္၀န္းမွာ ဂုဏ္ယူစရာေတြမ်ားလွပါတယ္။ ကမၻာမွာ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းလုိ႔ ထည္ထည္၀ါ၀ါ ခန္႔ခန္႔ျငားျငား ညြန္ျပႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေက်ာင္းတုိက္ေတြပဲ ရွိတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ပီနန္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာေက်ာင္းဆုိရင္လည္း ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားအတြက္ လည္ပတ္စရာ တစ္ခုအျဖစ္ ခရီးသြားလမ္းညြန္ထဲအထိ ပါ၀င္ေနၿပီး ေန႔စဥ္လာေရာက္ ေလ့လာသူမ်ားနဲ႔ အၿမဲ စည္ပင္လုိ႔ ေနပါတယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း ဆရာေတာ္ႀကီး မရွိေတာ့ရင္ ဆရာေတာ္ႀကီး တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ေတြကုိ တ႐ုတ္ေတြ လႊမ္းမုိးသြားမွာကုိ စုိးရိမ္မိျပန္ပါတယ္။ ေရရွည္အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ စီစဥ္ခဲ့မွာပါ။

အမွန္ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာမွာ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားနဲ႔ တစ္ျခားေထရ၀ါဒႏုိင္ငံ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ယွဥ္လုိက္ရင္ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဟာ ဟုိတစ္စု ဒီတစ္စုနဲ႔ အခုိက္အတန္႔ ယာယီငွါရမ္းထားတာေတြပဲ မ်ားေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ျခားႏုိင္ငံ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးမရွိသလုိ ရွိတဲ့ေက်ာင္းကလည္း ထည္ထည္၀ါ၀ါ ခန္႔ခန္႔ျငားျငား ရွိလွပါတယ္။ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒီအခ်က္ကုိ သေဘာေပါက္ၿပီး ပီနန္၊ စကၤာပူ၊ အေမရိက စတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ ရွိတဲ့ေက်ာင္းေတြကုိ ေက်ာင္းနဲ႔တူေအာင္ ခန္႔ျငားထည္၀ါမႈအျပည့္နဲ႔ တည္ေထာင္ႏုိင္တဲ့ ဂုဏ္ယူစရာျပယုဂ္အျဖစ္ ထင္ရွားေစပါတယ္။ ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ပဲ ေျပာရပါမယ္။ ဘုန္းဘုန္းလည္း ပီနန္ဆရာေတာ္ေက်ာင္းမွာ တည္းခြင့္ရတုန္း ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ပါ စကားေျပာခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ တန္ဘုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အေတြ႕အႀကဳံစကားေတြနဲ႔ နည္းေပးလမ္းညႊန္မႈ အျပည့္ေပးေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ စကားေတြမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔နဲ႔ မတူတဲ့ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္မႈမ်ားနဲ႔ အဖုိးတန္ မွတ္သားစရာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ စကားလုံးတုိင္းမွာ ယူစရာေတြ ထည့္ေျပာသြားပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ခရီးစဥ္မွာ တန္ဘုိးမျဖတ္ႏုိင္တာက ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ဆုံကာ စကားေျပာခြင့္ ရခဲ့တာပါပဲ။

ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ စကားေျပာေတာ့ ႏုိင္ငံတကာမွာ ျမန္မာမ်ား မညီညြတ္ရတဲ့အေၾကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ကဲြရတဲ့အေၾကာင္း၊ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ခန္႔ခန္႔ျငားျငားမရွိ ဟုိတစ္စုဒီတစ္စု ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္းမ်ားလည္း ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ျမန္မာေတြ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ မညီမညြတ္ ျဖစ္ၾကတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကုိ ဘုန္းဘုန္းကုိေမးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက မနာလုိ မ႐ႈစိမ့္ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တုိက္ခုိက္ကဲြျပား ခုိက္ရန္မ်ားၾကတာ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း အ႐ုိးခံ ေလွ်ာက္ထားျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ျမန္မာေတြ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ မညီမညြတ္ျဖစ္ရတာလဲဆုိရင္ အဓိကကေတာ့ မဲြလုိ႔ျဖစ္တာလုိ႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။ မဲြတဲ့အတြက္ ကုိယ့္ထက္သာသြားမွာ မလုိလားဘဲ တုိက္ခုိက္ေနၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အျမင္ဟာ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ တကယ့္ကုိ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ မဲြတဲ့အျပင္ အသိဉာဏ္ပါ ေခါင္းပါးလာေနေတာ့ ျမန္မာေတြဟာ စည္းလုံးမႈပါ ပ်က္ျပားလာၿပီး တစ္စတစ္စ ဆုတ္ယုတ္မႈေတြပဲ မ်ားမ်ားလာေနပါေတာ့တယ္။

မေလးရွားႏုိင္ငံမွာ ေလးငါးရက္ေလာက္ေနၿပီး ကေမၻာဒီယား ႏုိင္ငံဘက္ကုိ ခရီးဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေကအယ္လ္ကေန အန္ေကာ၀ပ္ (Angkor wat ) ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရွိရာ ကေမၻာဒီယားႏုိင္ငံ Siam Reap ၿမိဳ႕ကုိ တုိက္႐ုိက္ေလေၾကာင္းနဲ႔ သြားေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကေမၻာဒီယားရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္တဲ့ ဖႏြမ္းပင္ (Phnom Penh) ထက္ ဒီအန္ေကာ၀ပ္ ဘုရားေက်ာင္းရွိရာ Siam Reap ၿမိဳ႕ကုိ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားမ်ား အလာမ်ားၾကပါတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံနဲ႔နီးတဲ့အတြက္ ထုိင္းဘက္က ကားနဲ႔လာသူေတြ ရွိသလုိ Siam Reapကေန ထုိင္းကုိ ကူးသြားတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီဘုရားေက်ာင္းရွိရာ ၿမိဳ႕ကေတာ့ ကေမၻာဒီယားရဲ႕ ႏုိင္ငံျခားေငြ ရွာေဖြေပးရာ အဓိကေနရာႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ တုိးရစ္ဇုန္ဆုိလည္း မမွားပါဘူး။ ေနထုိင္သြားလာစရိတ္ သက္သာတဲ့အျပင္ စားစရိတ္ပါ မွ်တတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံျခားသား အမ်ားစု လာေရာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ပုိေကာင္းတာက ဘယ္ႏုိင္ငံသားမဆုိ အလြယ္တကူ Arrival Visa ထုတ္ေပးထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံလုိ သြားေရးလာေရး ခက္ခဲတဲ့ ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္လည္း အလြန္အဆင္ေျပလွပါတယ္။

အန္ေကာ၀ပ္ ဘုရားေက်ာင္းဟာ မူလက ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအျဖစ္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ၉၀ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ရွိတဲ့ ကေမၻာဒီယား အမ်ားစုက ဂုဏ္ယူေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီးေၾကာင့္လည္း ထုိင္းႏုိင္ငံနဲ႔ ကေမၻာဒီယား နယ္စပ္ျပႆနာမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အန္ေကာ၀ပ္ေက်ာင္းႀကီးရဲ႕ ေရွးက်တဲ့ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားကုိ ၾကည့္ရင္ ဟိႏၵဴနတ္ဘုရားတစ္ဆူ ျဖစ္တဲ့ ဗိသွ်ႏူး႐ုပ္ပုံေတြကုိ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ Siam Reap မွာရွိတဲ့ အန္ေကာ၀ပ္ ဘုရားေက်ာင္း နယ္နိမိတ္၀န္းက်င္မွာလည္း အလားတူ ေရွးေဟာင္းဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမ်ားလည္း ရွိေနေတာ့ လွည့္လည္ေလ့လာဖုိ႔ အခ်ိန္အေတာ္ေပးမွကုိ ျပည့္စုံႏွံ႔စပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းလည္း ၂ရက္ေလာက္ အခ်ိန္ေပး ေလ့လာၿပီး ကေမၻာဒီးယားရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖႏြမ္းပင္ကုိ ဘက္စ္ကားနဲ႔ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။

အန္ေကာ၀ပ္ကေန ဖႏြမ္းပင္ကုိ အေ၀းေျပကားနဲ႔ ၆နာရီေလာက္ စီးရပါတယ္။ ကားကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ စဲြေနတဲ့ ကားေတြလုိပါပဲ။ ကြာျခားတာက ကေမၻာဒီးယားဟာ ျမန္မာေလာက္ မခ်မ္းသာေပမယ့္ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီး အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေတြေတာ့ ေကာင္းေအာင္လုပ္ထားေပးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖႏြမ္းပင္ေရာက္ေတာ့ ေန႔လယ္ ၂နာရီေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္လုိ႔ ေရာက္ေအာင္သြားျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ လည္ပတ္စရာ ေလ့လာစရာ သိပ္မရွိပါဘူး။ အေဆာက္အဦေတြရဲ႕ တုိးတက္မႈကလည္း ျမန္မာျပည္ေလာက္ မျဖစ္ထြန္းေသးပါဘူး။ အဲဒီေန႔နားၿပီး ေနာက္ေန႔မနက္ေစာေစာမွပဲ လည္သင့္တဲ့ ေနရာေတြ သြားေရာက္ေလ့လာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင့္နန္းေတာ္နဲ႔ နန္းေတာ္တြင္းမွာ ရွိတဲ့ ေငြဘုရားေတြကုိ သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး ခမာေတြ၀င္လာကာ လူေတြကုိ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ စာသင္ေက်ာင္းကုိ သြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအထက္တန္းေက်ာင္းဟာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အတုိင္းပဲထားၿပီး ျပတုိက္အျဖစ္ ျပသထားပါတယ္။ သတ္ျဖတ္ခံထားရတဲ့သူေတြရဲ႕ ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွိပ္စက္ထားတဲ့ ပုံေတြကုိ ျပသထားတာ ၾကည့္ရတဲ့သူေတြေတာင္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ အဲဒီေန႔ ေန႔လည္ပုိင္းမွာေတာ့ ခမာေတြရဲ႕ လူသတ္ရာ killing Field ေခၚ လူသတ္ကြင္းကုိ သြားေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အသတ္ခံထားရတဲ့ သူေတြရဲ႕ မူလဦးေခါင္းခံြေတြကုိ ျပတုိက္မွာထားၿပီး ျပသေပးထားပါတယ္။ ခမာေတြရဲ႕ ရက္စက္မႈကေတာ့ ကေမၻာဒီယားေတြ အတြက္ တစ္သက္မေမ့စရာေတြပါပဲ။

ကေမၻာဒီယားမွာ သုံးညအိပ္ ေလးရက္ေလာက္ ေနထုိင္ေလ့လာၿပီး စကၤာပူမွာ ရွိတဲ့ ရဟန္းအမမ်ားရဲ႕ ဆြမ္းကပ္တရားပဲြအမီ စကၤပူကုိ ျပန္ၾကြခဲ့ရပါတယ္။ တနဂၤေႏြေန႔ ဆြမ္းကပ္တရားေဟာၿပီး ေနာက္တနလၤာေန႔မွာ ထုိင္၀မ္ကတစ္ဆင့္ ကုိရီးယားကုိ ျပန္ၾကြလာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထုိင္၀မ္ၿမိဳ႕ထဲမွာရွိတဲ့ ဟုိတယ္မွာ တစ္ညတာအိပ္၊ ညပုိင္းေလ့လာ လည္ပတ္ၿပီး ေနာက္ေန႔ ေန႔လယ္ဖလုိက္နဲ႔ ကုိရီးယားႏုိင္ငံ အင္ခၽြန္းေလဆိပ္ကုိေရာက္၊ အဲဒီမွ ဘုန္းဘုန္းေက်ာင္းကုိ အေ၀းေျပးကားႀကီးနဲ႔ ေလးနာရီေလာက္ထပ္စီးကာ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ည ၉နာရီခဲြသြားပါၿပီ။ ေရမုိးခ်ိဳး ဘုရားရွိခုိးၿပီး ၆ရက္ေန႔ကေန စတင္ခဲ့တဲ့ ခရီးစဥ္ကုိ အဆုံးသတ္ခဲ့ပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ ၁၈ရက္ၾကာ ၾကြေရာက္ခဲ့တဲ့ စကၤာပူ၊ မေလးရွား၊ ကေမၻာဒီးယားနဲ႔ ထုိင္၀မ္ခရီးစဥ္ဟာ သာသနာျပဳၾကြေရာက္ခဲ့တဲ့ ဓမၼဒူတ ခရီးမဟုတ္ခဲ့ဘဲ၊ ေနရာေဒသအသစ္ေတြကုိ ၾကြေရာက္ေလ့လာ အေတြ႕အႀကဳံရွာခဲ့တဲ့ ေဒသႏၲရဗဟုသုတ ခရီးသက္သက္သာ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာပါပဲ။ အေတြ႔အႀကဳံဆုိတာ ၀ယ္ယူရတယ္လုိ႔ ဆုိသလုိ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြေတြနဲ႔ ၀ယ္ယူေလ့လာခဲ့ရတဲ့ ဒီခရီး အေတြ႕အႀကဳံကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔အတြက္ အနာဂတ္မွာ ေဆာင္စရာ ေရွာင္စရာ အတုယူ လုိက္နာစရာေတြကုိ ေပးခဲ့တယ္ဆုိတာ ေသခ်ာေနပါေတာ့တယ္…

Read more »

အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ (သုိ႔) ယခုပင္လွ်င္…

ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရတုိ႕
ကုိယ္ကဤပုံျဖစ္လုိတုံလည္း
တစ္ဖုံဆင္ကြဲသူတနဲျဖင့္
ေဖာက္လြဲတတ္စြာ ဓမၼတာကုိ
ပညာစကၡဳေမွ်ာ္ေထာက္႐ႈ၍
ယခုပင္လွ်င္ မအုိခင္က ႀကိဳတင္ေကာင္းမႈ ၾကိဳးစားျပဳေလာ့…။
ယခုပင္လွ်င္ မနာခင္က ႀကိဳတင္ေကာင္းမႈ ၾကိဳးစားျပဳေလာ့…။
ယခုပင္လွ်င္ မေသခင္က ႀကိဳတင္ေကာင္းမႈ ႀကိဳးစားေလာ့…။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲ၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ)

ဒကာတစ္ဦး၏ အသုဘကုိ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေပးရင္း ကားေပၚတြင္ ကမ္းေပးသည့္ ယပ္ေတာင္ေပၚမွ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ အထက္ပါ ကဗ်ာေလးကုိ ဖတ္ျဖစ္လုိက္၏။ ရသေျမာက္ၿပီး သံေ၀ဂဉာဏ္အျပည့္ပါသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ကဗ်ာေလးက အခုိက္အတန္႔အားျဖင့္ သံေ၀ဂဉာဏ္ ျဖစ္ေစခဲ့သည့္အျပင္ မိမိအလွည့္တြင္ မည္သည္ပုံစံမ်ိဳးျဖင့္ မည္သည့္ေနရာ၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သူက လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေပးၾက မည္နည္းဟု အေတြးမ်ားျဖင့္ ေမးခြန္းထုတ္ေနမိ၏။ ထုိ႔ေမးခြန္းႏွင့္အတူ မိမိဘ၀သံသရာ အေရးအတြက္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး အမိန္႔ရွိသကဲ့သုိ႔ အခ်ိန္မီ ႀကိဳးစားရမည္ကုိ သတိျပဳမိခဲ့၏။ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အုိလာ၊ နာလာၿပီး ေသရန္နီးလာေနသည့္ အျဖစ္ကုိ စဥ္းစားရင္း ယခုထက္မအုိမီ၊ လက္ရွိထက္ပုိ၍ မနာမီ၊ ေသျခင္းတရား ေရာက္မလာမီ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ား ႀကိဳတင္ျပဳရမည့္ အခ်ိန္သည္ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္ထက္ အေကာင္းဆုံး အခ်ိန္ဟူသည္ မရွိႏုိင္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ေနမိ၏။

“မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္”ဟူေသာ စကားသည္ သံေ၀ဂဉာဏ္ အျဖစ္ျမန္သည့္ သေဘာကုိ ေဖာ္ညြန္းေပးျခင္း ျဖစ္၏။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဆယ္ခါသြားသည့္ထက္ အသုဘ႐ႈ တစ္ႀကိမ္သြားလုိက္ျခင္းက ပုိၿပီး သံေ၀ဂဉာဏ္ ျဖစ္ေစသည္ကုိ ရည္ညြန္းထား၏။ ယခုလည္း အသုဘအခမ္းအနားတစ္ခု လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္စဥ္ ျမင္ခဲ့ရသည့္ ျမင္ကြင္း၊ ဖတ္လုိက္ရသည့္ သံေ၀ဂကဗ်ာ၊ ၾကားလုိက္ရသည့္ ငုိေၾကြးသံမ်ားက စာေရးသူအပါအ၀င္ အသုဘလုိက္ပုိ႔သူ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ တဒဂၤမွ်ျဖစ္ေစ သံေ၀ဂဉာဏ္ ေပးေနေပ၏။ မည္သည့္အရာမွ် ႀကိဳတင္မွန္းဆ၍ မရႏုိင္ေၾကာင္းကုိ သုႆာန္ျမင္ကြင္းႀကီးက မီးေမာင္းထုိးျပသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေန၏။ သုႆာန္ကေပးသည့္ သံေ၀ဂဉာဏ္၊ သုိ႔မဟုတ္ အသုဘက ေျပာေနသည့္ သတိေပးစကားသံမ်ားသည္ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေနသူမ်ားအား ယူတတ္လ်င္ ရစရာ မရဏာ ႏုႆတိ ဘာ၀နာ ျဖစ္ေစ၏။ သုိ႔ေသာ္ မယူတတ္လ်င္ကား မည္မွ်ပင္ ေၾကာက္လန္႔စရာအျဖစ္ ျပေနပါေစ မီးသၿဂိဳလ္စက္ထဲသုိ႔ အေလာင္းမ်ားကုိ ထည့္ၿပီးသၿဂိဳလ္ေပးေနၾကသူမ်ား၊ အေလာင္းကုိ လွပေအာင္ျပင္ဆင္ေပးသည့္ အေလာင္းျပင္သမားမ်ားကဲသုိ႔ သံေ၀ဂဉာဏ္ျဖစ္ရန္ မလြယ္လွေပ။ မွန္၏။ ထုိသုိ႔ သုႆာန္တြင္ ဘ၀ရပ္တည္ေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသူမ်ားသည္ အသုဘ အေလာင္းမ်ားကုိ ေန႔စဥ္ျမင္ေနေတြ႕ေန၊ ျပင္ဆင္ေပးေနရသျဖင့္ ပုံမွန္လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္ အလုပ္တစ္ခု၊ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း အလုပ္တစ္ခုအျဖစ္သာ ျမင္ေနတတ္ၿပီး သံေ၀ဂဉာဏ္လည္းမျဖစ္ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္လည္း မျဖစ္ၾကေပ။ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားႏွင့္ ျပဳျပင္ထားသည့္ သခၤါရတရားမ်ားသည္ မိမိျဖစ္ခ်င္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္မလာဘဲ သူျဖစ္ခ်င္သည့္အတုိင္းသာ ျဖစ္ေနတတ္သည္ကုိ ေမ့ေနတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ယူစရာ ရစရာ ရွိေသာ္လည္း မယူတတ္လ်င္ မရဘဲ ယူတတ္မွသာရေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ေပ၏။

စင္စစ္ ထုိသခၤါရတရာမ်ား၏ မၿမဲပုံ၊ သူ႔သေဘာသူ ေဆာင္ေနပုံမ်ားသည္ ျမင္တတ္ယူတတ္လွ်င္ အသီးသီးေသာ မိမိတုိ႔ပတ္၀န္းက်င္တြင္ပင္ ရွိေနေပ၏။ သံေ၀ဂဉာဏ္ယူတတ္ပါက မိမိႏွင့္ ပတ္သက္ေနသူမ်ားကပင္ အထင္အရွား ျပသေနေပ၏။ စာေရးသူ၏ ပတ္၀န္းက်င္တြင္လည္း သတိထားမိခဲ့၏။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၅လေလာက္က ျဖစ္မည္ထင္၏။ တစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးရာပါ ေသြးကင္ဆာျဖင့္ ေသဆုံးသြားသျဖင့္ သရဏဂုံလုိက္တင္ေပးၿပီး တရားေဟာခဲ့ရေသး၏။ အသိဒကာတစ္ေယာက္ကလည္း သူ႔သမီး အူအတက္ေပါက္ကာ ေဆး႐ုံမွာ ဆုံးသြားတဲ့အေၾကာင္း ေသာကပရိေဒ၀ အျပည့္ျဖင့္ မ်က္ရည္မ်ားကုိ မဆည္ႏုိင္ျဖစ္ကာ ေလွ်ာက္ထားသြား၏။ အားလုံးၾကားၿပီးသားျဖစ္သည့္ သတင္းတစ္ပုဒ္က ဆရာ၀န္ေဆးမွားထုိးလုိ႔ နာမည္ႀကီး အထူးကုေဆးခန္းတစ္ခုမွာ ကေလးမေလးတစ္ဦး အသက္ဆုံးသြားသည့္ သတင္းပဲ ျဖစ္၏။ မႏွစ္ကလည္း စာေရးသူ ေရာက္ေနသည့္ႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္လာလုပ္ေနသည့္ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ အသက္ ၂၆ႏွစ္မွာပင္ စက္ညွပ္ၿပီး ေသးဆုံးသြားခဲ့ေသး၏။ စာေရးသူႏွင့္ ပုိၿပီးအနီးစပ္ဆုံး အျဖစ္တစ္ခုမွာ စာေရးသူႏွင့္အတူ အတၱပရ လက္တဲြညီခဲ့ၾကသည့္ ညီေတာ္ရဟန္းတစ္ပါးလည္း ၂၀၀၈ခုႏွစ္က အသည္းကင္ဆာျဖင့္ စာေရးသူအရင္ ဘ၀သံသရာ ခရီးဆက္သြားခဲ့၏။ ယခု ဒီစာေရးေနခ်ိန္မွာပင္ အင္တာနက္ သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္ခဲ့ရေသး၏။ ထုိသတင္းကား လြန္ခဲ့တဲ့ ၅လေလာက္ကမွ ကုိရီးယားသုိ႔ အလုပ္လာလုပ္သည့္ အသက္ ၂၈ႏွစ္အရြယ္ရွိ ျမန္မာဒကာေလးတစ္ဦး အိမ္ေခါင္မုိးအထပ္မွ ျပဳတ္က်ေသဆုံးသြားေၾကာင္း သတင္း ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ စာေရးသူႏွင့္ လက္လွမ္းမီသမွ် အနီးဆုံး အျဖစ္အပ်က္မွ်သာ ျဖစ္၏။ ဤအျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ႐ုပ္တရားနာမ္တရားမ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္ထားသည့္ သခၤါရတရားမ်ားသည္ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ေဖာက္ျပန္ပ်က္ဆီးတတ္သည္ကုိ ေဖာ္က်ဴးေနသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပါ၏။ ဤသုိ႔ဤသုိ႔ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ကမၻာတစ္၀န္း ေန႔စဥ္ျဖစ္ပ်က္ေနေပ၏။ သတိမမူမိၾက၍သာ မသိလုိက္ၾကျခင္းျဖစ္၏။

ဤသုိ႔ျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရမ်ားသည္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနသည္ကုိ လက္ေတြ႕ဘ၀မ်ားက ထင္ရွားျပေန၏။ အမွန္ၾကည့္တတ္လွ်င္ ေသဆုံးသူမ်ားတြင္ မိမိတုိ႔ထက္ ငယ္ရြယ္သူမ်ား အမ်ားအျပား ပါ၀င္ေနျခင္းကုိ ေကာင္းစြာသိျမင္ႏုိင္၏။ အသက္အရြယ္အရဆုိလွ်င္ အရင္ေမြးသူက အရင္ေသရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း သခၤါရ သေဘာအရကား ေသျခင္းတရားတြင္ အသက္ကန္႔သတ္ခ်က္ မရွိေၾကာင္း ျပသေနေပ၏။ မိမိျဖစ္ခ်င္သည့္အတုိင္း မျဖစ္ဘဲ သူ႔သေဘာအတုိင္းသာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သက္ေသျပေန၏။ မိမိတုိ႔ ရည္ရြယ္သတ္မွတ္ ထားသကဲသုိ႔ ျဖစ္မလာဘဲ သူ႔သေဘာအတုိင္းသာ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္ဆီးေလ့ရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေနေပ၏။ ေသခ်ာသည္မွာ မည္သည့္အရာမွ် တစ္သမွတ္တည္း သတ္မွတ္၍ မရသည့္အခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ဘ၀ကုိ ပုံေသသတ္မွတ္၍ မရသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ဆုိသကဲ့သုိ႔ ယခုျမင္ေနေသာ္လည္း ေနာင္ျမင္ခ်င္မွ ျမင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ယခုေကာင္းေနေသာ္လည္း ေနာင္ေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ယခုလက္ရွိအခ်ိန္သည္သာ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္သည္၊ လက္ရွိအခ်ိန္ကုိ နိဗၺာန္အထိ ေရာက္ေအာင္ အသုံးခ်ၾကဟုု ဆုံးမေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။

မွန္၏။ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္သည္ ဘုရားသာသနာႏွင့္လည္း ႀကဳံေနခ်ိန္၊ လူ႔ဘ၀ကုိလည္း ရေနခ်ိန္၊ သူေတာ္ေကာင္း တရားမ်ားကုိလည္း နားၾကားခြင့္ ရေနခ်ိန္ ျဖစ္သျဖင့္ အမွန္ပင္ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါ၏။ မနက္ျဖန္ဘာျဖစ္မည္ ဆုိသည္ကုိပင္ မေျပာႏုိင္သည့္ အေနအထားတြင္ ယခုလက္ရွိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ အနီးဆုံး အခ်ိန္သည္သာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါ၏။ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ကုိသာ မိမိတုိ႔ဘ၀ သံသရာေကာင္းေရး ႀကိဳးစားေပးရမည္ျဖစ္၏။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ရသမွ် ယူရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္၏။ ငယ္ပါေသးသည္ ေနာင္မွလုပ္ၾကတာေပါ့ဟုဆုိကာ လက္ရွိေသခ်ာေနသည့္အခ်ိန္တြင္ ကုသုိလ္တရားမ်ား မလုပ္ထားပါက မိမိတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ ေနာင္ဟူသည့္အခ်ိန္ မေရာက္မီ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားခဲ့ပါလွ်င္ ေနာင္မွတသည့္ ေနာင္တမ်ားျဖင့္ ဘ၀သံသရာလမ္းမွာ ၀မ္းသာဖြယ္မျဖစ္ႏုိင္သည္မွာ မလဲြဧကန္ျဖစ္ပါ၏။

“မရဏံ ေမ ဓု၀ံ၊ ဇီ၀ိတံ အဓု၀ံ = ေသျခင္းတရားသည္ၿမဲ၏၊ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ မၿမဲ။”ဟူသည့္အတုိင္း ေမြးဖြားျခင္း၏ အဆုံးသည္ ေသဆုံးျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အသက္ရွင္စဲအခုိက္တြင္ မည္သည့္အရာမွ် တိက်ေသခ်ာစြာ မသိႏုိင္၊ မေျပာႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ေသရမည္ဟူသည္ကုိကား အေသအခ်ာေျပာႏုိင္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိေသဆုံးမႈသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ျဖစ္မည္၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ ျဖစ္မည္၊ မည္သည့္အရြယ္တြင္ ျဖစ္မည္၊ မည္သည့္ေရာဂါႏွင့္ ေသရမည္၊ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဘ၀တြင္ ျပန္လည္ေမြးဖြားမည္ ဆုိသည္ကုိကား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျပန္ပါေပ။ မနက္ပုိင္းတြင္ ေသသူမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔၊ ေနလယ္ပုိင္း၊ ညေနပုိင္း၊ ညပုိင္း စသည့္ အခ်ိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္လည္း ေသႏုိင္၏။ ေသရမည့္ေနရာအတြက္လည္း မိမိက မည္သည့္ေနရာတြင္ ေခါင္းခ်မည္ဟု ေနရာေရြးခ်ယ္၍ မရ၊ ကားေပၚတြင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။ ရထားေပၚတြင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။ သေဘၤာစသည္မ်ားတြင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။ ေသရမည့္ အသက္အရြယ္သည္လည္း ေမြးၿပီးၿပီးခ်င္း ျဖစ္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ေမြးၿပီး (၇)ရက္၊ တစ္လ၊ ၆လ၊ တစ္ႏွစ္၊ ၅ႏွစ္၊ ၁၆ႏွစ္၊ ၃၀၊ ၅၀၊ ၈၀စသည္ျဖင့္ အရြယ္မေရြးျဖစ္ႏုိင္၏။ ေသရမည့္ ေရာဂါသည္လည္း ႏွလုံးေရာဂါႏွင့္ ေသႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳ၊ ကင္ဆာစသည္ျဖင့္ ၉၆ပါးေရာဂါ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး သုိ႔မဟုတ္ ႏွစ္မ်ိဳးသုံးမ်ိဳးျဖင့္ေသႏုိင္၏။ စင္စစ္ ႐ုပ္တရားသည္ပင္လွ်င္ ေရာဂါႀကီး ျဖစ္ေနသျဖင့္ ေရာဂါကင္းၿပီး ေသသူဟူသည္ကား မရွိႏုိင္ၾကေပ။ ေသၿပီးေနာက္ ျပန္လည္ေမြးဖြားရမည့္ ဂတိမွာလည္း အရိယာအျဖစ္ကုိ မေရာက္ေသးသည့္ ပုထုဇင္မ်ားအေနျဖင့္ ေသၿပီးေနာက္ မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္မ်ား၏ အက်ိဳးေပးသုိ႔လုိက္ကာ ေဒ၀ဂတိဟုေခၚသည့္ နတ္ျပည္ျဗဟၼာျပည္မ်ားတြင္လည္း ျပန္လည္ေမြးဖြားႏုိင္၏။ မႏုႆဂတိေခၚ လူ႔ျပည္ေလာကတြင္လည္း ျပန္လည္ေမြးဖြားႏုိင္၊ တိရစၧာနဂတိေခၚ တိရစၧာန္အျဖစ္လည္း ေမြးဖြားႏုိင္၊ ေပတဂတိေခၚ ၿပိတၱာဘုံတြင္လည္း ျပန္ျဖစ္ႏုိင္၊ နိရိယဂတိေခၚ ငရဲတြင္လည္း ျပန္လည္ေမြးဖြားႏုိင္၏။ ေသခ်ာသည္မွာ အထက္ေဖာ္ျပပါအရာမ်ားသည္ ေသရမည္ဟူသည့္ အခ်က္မွလဲြၿပီး ပုထုဇင္သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာမ်ားျဖစ္၏။ ထုိ႔ထက္ပုိေသခ်ာသည္ကား ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မေသခ်ာသည့္ အရာမ်ားတြင္ အခ်ိန္ကုန္မေနၾကဘဲ ေသခ်ာသည့္ လက္ရွိအခ်ိန္ကုိသာ ဘ၀သံသရာခရီးအတြက္ ယခုပင္လွ်င္ ႀကိဳတင္၍ ႀကိဳးစားၾကရန္ တုိက္တြန္းၾကျခင္းျဖစ္၏။

မည္သုိ႔ဆုိေစ မည္သည့္အရာမွ် မၿမဲသည့္ ဤေလာကႀကီးတြင္ လက္ရွိအခ်ိန္သည္သာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါ၏။ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရား၊ သခၤါရတရားမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ျဖစ္ခ်င္သည့္ ပုံစံမ်ားျဖင့္ ျဖစ္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ သူျဖစ္ခ်င္သည့္အတုိင္း သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ကာ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ေဖာက္လဲြေဖာက္ျပန္ ပ်က္ဆီး၍သာ ေနေပ၏။ ထုိသေဘာကုိ ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး လက္ရွိပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ အခ်ိန္ကုိပင္ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္အျဖစ္ နိဗၺာန္အထိေရာက္ေအာင္ အသုံးခ်ရမည္ ျဖစ္ေပ၏။ နိဗၺာန္မရေသးေသာ္လည္း က်င္လည္ရမည့္ သံသရာတြင္ အပါယ္မလားေစရန္၊ သုဂတိဘ၀တြင္ ျပန္လည္ေမြးဖြားေစရန္ ေကာင္းမႈမ်ားျဖင့္ ေပါင္းစုထားရန္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ယခုထက္ပုိ၍ မအုိမီ၊ ယခုထက္ပုိ၍ မနာမီ၊ ေသျခင္းတရား မေရာက္လာမီ ေကာင္းမႈအစုကုိ ႀကိဳးစားျပဳထားရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အေနျဖင့္ တိပိဋကမင္းကြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အဆံုးအမျဖစ္သည့္ “ယခုပင္လွ်င္ မအုိခင္က၊ ယခုပင္လွ်င္ မနာခင္က၊ ယခုပင္လွ်င္ မေသခင္က ႀကိဳတင္ေကာင္းမႈ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့…” ဟူေသာ သတိေပးတုိက္တြန္းခ်က္ကုိ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ကာ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ယခုအခ်ိန္ကုိသာ တန္ဘုိးရွိေအာင္ အသုံးခ်ၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္း… ယခုပင္လွ်င္…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား