Live Questions and Answers (1)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

7 Feb 10, 08:11 AM
Anonymous:
အရွင္ရာဟုလာက တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ ပရိနိဗၺာန္စံတယ္ဆုိတာ သိလုိပါတယ္ဘုရား။ သက္ေတာ္ ၄၀ မျပည္မီ၊ တစ္ေနရာမွာလဲ ၅၀ မျပည့္မီ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္ခဲ့တဲ့ ဆုၾကီးပန္ျဖစ္ရင္ ဘာေၾကာင့္ သက္ေတာ္ မရွည္ရတာပါလဲဘုရား။
7 Feb 10, 07:28 PM
မနာပဒါယီ >> Anonymous:
ပိဋကသုံးပုံ ပါဠိေတာ္ မူရင္းေတြမွာေတာ့ အရွင္ရာဟုလာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဟာၾကားခ်က္မ်ား၊ ဆုံးမခ်က္မ်ား၊ အရွင္ရာဟုလာရဲ႕ သိကၡာသုံးပါး အက်င့္တရားက်င့္ပုံမ်ား၊ ရာဟုေလာ၀ါဒ သုတၱန္မ်ား စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြပဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ မဟာ၀ဂၢ သံယုတ္အ႒ကထာ ႏွာ၊ ၂၄၆မွာေတာ့ အရွင္ရာဟုလာမေထရ္ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္တြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္သက္ေတာ္၄၀ ဒါမွမဟုတ္ ၅၀မျပည့္မီ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ကေတာ့ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီျဖည့္ခဲ့တဲ့ ပါရမီရွင္ႀကီးတုိင္း ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ လုိခ်င္သလုိ သက္တမ္းအတုိအရွည္ မျပဳၾကပါဘူး။ အတိတ္ဘ၀ ပါရမီ ျဖည့္စဥ္ကာလ တစ္ခုခုမွာ အမွားျပဳခဲ့တဲ့ ၀ဋ္အက်ိဳးေပး ရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္ အဲဒီ အက်ိဳးေပးအတုိင္း ျပဳမူေနထုိင္ သြားတတ္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္အပါအ၀င္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္စတဲ့ မေထရ္ႀကီးမ်ားလည္း ဒီလုိပဲ ၀ဋ္ေၾကြးအတုိင္း ေနာက္ဆုံးဘ၀မွာ ေပးဆပ္ေတာ္မူသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ရာဟုလာမေထရ္အေနနဲ႔ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳျခင္းဟာ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

12 Feb 10, 09:52 PM
Soe Naing:
Phone Phone, Please explain me about ashin Sula Pan. If his elder brother, Ashin Maha Pan is also a arahat, why did he act lack of marcy upon other monk (his young brother)? Just being naive and not just be naive and not being a bright person is only his fate. Not his crime. Why did Ashin Mahapan do like that?
14 Feb 10, 02:49 AM
မနာပဒါယီ>>Soe Naing..:
စူဠပႏၴက မေထရ္ဟာ ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ ဉာဏ္ထုိင္းတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕ခဲ့မိတဲ့အတြက္ ယခုဘ၀မွာ ဉာဏ္ပညာထုိင္းခဲ့ရပါတယ္။ ဒါကုိ အကုိျဖစ္တဲ့ မဟာပႏၴကက ဒီေလာက္ဉာဏ္ထုိင္းေနရင္ သာသနာေတာ္နဲ႔ မေတာ္ဘူးဆုိၿပီး ႏွင္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရဟႏၲာျဖစ္တဲ့ အစ္ကုိ ရဟန္းအေနနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိလုပ္ရတာလဲ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ ေတြးစရာရွိပါတယ္။ စာေပမွာကေတာ့ အစ္ကုိရဟန္းဟာ ရဟႏၲာျဖစ္ေပမယ့္ စူဠပႏၴကရဲ႕ အလုိအဇၥ်ာသယကုိ မသိေသာေၾကာင့္ ညီေတာ္ကုိ တရားထူး ရေစလုိတဲ့ ေစတနာအားႀကီးၿပီး မရတဲ့အခါ အားမလုိ အားမရျဖစ္ကာ ႏွင္ထုတ္တာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း အကယ္၍ ဒီလုိႏွင္ထုတ္လုိက္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ကာ အခုလုိ တရားကမၼ႒ာန္းျပေပးမႈကုိ ရေစလုိလုိ႔လည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာ၀ကေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ဉာဏ္ပညာႀကီးပါေစ ဘုရားရွင္တုိ႔ေလာက္ ေ၀ေနယ်စၧာသယကုိ မသိႏုိင္ပါဘူးလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကေတာ့ တရားမင္းျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ တရားေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္လုိတရားနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္တယ္ဆုိတာ သိၿပီး ေဟာေတာ္မူႏုိင္တဲ့အတြက္ စူဠပႏၴကကုိလည္း ရဟႏၲာအျဖစ္ ေရာက္ေစေတာ္မူပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ မဟာပႏၲကမေထရ္ဟာ ရဟႏၲာျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ညီေတာ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အလုိဆုိးကေတာ့ မရွိဘူးဆုိတာပါပဲ။ တရားအႏွစ္ထူးကုိ ရေစလုိတဲ့ ေစတနာအားႀကီးတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ မဟာပႏၴကမေထရ္ဟာ ဘုရားရွင္ေလာက္ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အလုိဆႏၵကုိ မသိဘူးႏုိင္ဘူးဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ လုပ္ရပ္မ်ိဳး လုပ္မိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာမပါတဲ့ လုပ္ရပ္ပါ။ အကယ္၍ ေစတနာပါခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာေျပာမႈေၾကာင့္ ညီေတာ္ တရားရႏုိင္တာကုိ သိတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္နဲ႔ ညီေတာ္ ေတြ႕ေစလုိတဲ့ ေစတနာပါတယ္ဆုိတာ နားလည္ၾကည္ညိဳႏုိင္ပါတယ္။

22 Feb 10, 10:54 PM
ေအာင္ၾကီး:
ကုမာ၇ီ ျဗဟဟစရိယသီလအေၾကာင္း ရွင္းျပပါဘုရား။ အိ္မ္ေထာင္မရွိတဲ့သူေတြ ေစာင့္လုိရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား…။
23 Feb 10, 05:04 AM
မနာပဒါယီ>>> ေအာင္ႀကီး:
ေကာမာရျဗဟၼစရိယသီလလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အိမ္ေထာင္မရွိသူမ်ား ေမထုန္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မက်င့္သုံးဘဲ တစ္သက္လုံး ေဆာက္တည္သြားျခင္းမ်ိဳးပါ။ ငါးပါးသီလမွာ ကာေမသုမိစၧာစာရ အစား အျဗဟၼစရိယနဲ႔ အစားထုိးက်င့္သုံးတဲ့ သီလမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုိၿပီးျမင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သူေတာ္စင္တုိ႔ စက္ဆုတ္ဖြယ္ ယုတ္မာေသာ ကာမဂုဏ္ေမထုန္အက်င့္ကုိ လူ႔ဘ၀မွာပင္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ေရွာင္ၾကဥ္ေဆာက္တည္တဲ့ ပါရမီရွင္ သူေတာ္စင္ အက်င့္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ေကာမာရျဗဟၼစရိယဆုိတာ ငယ္ေသြးငယ္မူ ျဖဴစင္သူတုိ႔ရဲ႕ ျမတ္ေသာအက်င့္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒီသီလ ေတာင္းပုံကေတာ့ “အဟံ ဘေႏၲ တိသရေဏန သဟ ေကာမာရျဗဟၼစရိယသီလံ ဓမၼံယာစာမိ၊ အႏုဂၢဟံ ကတြာ သီလံေဒထ ေမဘေႏၲ” (အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္အား သရဏဂုံးသုံးပါးႏွင့္တကြ ေကာမာရျဗဟၼစရိယ သီလကုိ သနားေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္သျဖင့္ ေပးသနားေတာ္မူပါ) လုိ႔ ေတာင္းရပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးဆုိရင္ ေကာမာရီျဗဟၼစရိယသီလံလုိ႔ အစားထုိးဆုိ႐ုံပါပဲ။ ဒီလုိ သီလေတာင္းၿပီး ငါးပါးသီလ သိကၡာပုဒ္ယူတဲ့အခါမွာ ကာေမသုမိစၦာစာရ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ ေနရာမွာ အျဗဟၼစရိယာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိလုိ႔ အစားထုိးဆုိ႐ုံပါပဲ။ အမွန္ေတာ့ ဒီေကာမာရျဗဟၼစရိယသီလဆုိတာ ေမထုန္မႈမျပဳတဲ့ ငါးပါးသီလပါပဲ။ သာမန္လူမ်ား ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သီလမွာ ေမထုန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အက်င့္ကုိ ျမင့္ျမတ္စြာ အထူးေစာင့္ထိန္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ...။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လြဲေနတယ္ (၄)...

၅၂၈နဲ႔ ၁၅၀၀…
လူငယ္ေတြၾကား၊ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြၾကားမွာ အလဲြနားလည္ၿပီး အသုံးျပဳေနတဲ့ စကားတစ္ခုရွိပါတယ္။ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုံးတဲ့စကားပါ။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးၾကားမွာ အခ်စ္ေတြကုိ ေဖာ္ျပၿပီး တြင္တြင္ႀကီး သုံးေနတာေတြမွာ လဲြေနတာေလးက “ဒုိ႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ဘာမွမရွိဘူး၊ ဒုိ႔အခ်စ္က ႐ုိးသားတယ္၊ ဒုိ႔မင္းအေပၚမွာထားတဲ့ အခ်စ္ဟာ ၅၂၈အခ်စ္မ်ိဳးပါ..”စသျဖင့္ သုံးေနၾကတာ ရွိသလုိ “ဒို႔မင္းကုိခ်စ္တာ ၁၅၀၀အခ်စ္မ်ိဳးနဲ႔တင္ မဟုတ္ဘူး ၅၂၈အခ်စ္မ်ိဳးနဲ႔ပါ ခ်စ္တာပါ…၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမာင္စိတ္ႏွစ္မစိတ္နဲ႔ ၅၂၈လုိ အခ်စ္မ်ိဳးပဲ ေကာင္းပါတယ္…” စသျဖင့္ ေျပာဆုိေနၾကတာေတြပါ။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မိဘနဲ႔ သားသမီးၾကား၊ ဆရာနဲ႔တပည့္ၾကား၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မေတြၾကားမွာထားတဲ့ အခ်စ္ဟာ အျပစ္ကင္းတဲ့ ၅၂၈ အခ်စ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကၿပီး ခ်စ္သူသမီးရည္စားေတြရဲ႕ အခ်စ္မ်ိဳးကေတာ့ ၁၅၀၀ အခ်စ္လုိ႔ နားလည္ေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ လဲြေနပါတယ္။ အမ်ားထင္ေနသလုိ မိဘက သားသမီးကုိ ခ်စ္တဲ့အခ်စ္၊ ဆရာက တပည့္အေပၚထားတဲ့ အခ်စ္၊ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွစ္မေတြရဲ႕ အခ်စ္ေတြဟာ ၅၂၈ အခ်စ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ ၅၂၈အခ်စ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၅၂၈ ေမတၱာဟာ ျဖဴစင္ပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းပါတယ္။ ေမတၱာအစစ္ဟာ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ သူတစ္ပါးကုိ အက်ိဳးလုိလာျခင္း သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီ၅၂၈ေမတၱာဟာ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း ကုိယ့္အတြက္မပါ သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာေရး သက္သက္ကုိသာ ေရွ႕႐ႈပုိ႔သတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖဴစင္တဲ့ ေမတၱာအစစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔ မိဘနဲ႔ သားသမီး၊ ဆရာနဲ႔တပည့္ စသူတုိ႔ၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ အခ်စ္မ်ိဳးဟာ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း “ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့သား၊ ငါ့သမီး၊ ငါ့ဆရာ၊ ငါ့တပည့္၊ ငါ့အစ္ကုိ၊ ငါ့ညီ၊ ငါ့အစ္မ၊ ငါ့ႏွစ္မ”စတဲ့ ငါစဲြမ်ားဦးစီးၿပီး ပုိ႔သေနတဲ့ ေမတၱာမ်ား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ျဖဴစင္တဲ့ ၅၂၈ေမတၱာလုိ႔ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ၅၂၈ ေမတၱာကေတာ့ “သတၱ၀ါအားလုံး ေဘးရန္ကင္းပါေစ…၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ…၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ…၊ ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ…”လုိ႔ ပုိ႔သတဲ့ ေမတၱာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း ကုိယ့္အတြက္မပါ၊ ငါစဲြမပါ၊ သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာေရး သက္သက္ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီငါစဲြမပါ၊ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ သူတစ္ပါး အက်ိဳးလုိးလာမႈ သက္သက္ရွိတဲ့ ေမတၱာမ်ိဳးကုိသာ ၅၂၈ ေမတၱာလုိ႔ ေခၚတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ၅၂၈ ေမတၱာ ေရတြက္ပုံေလးကုိ တင္ျပလုိပါတယ္။

ဒီနည္းကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ ၁၂ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ခ်င္း ေမတၱာေလးခ်က္နဲ႔ အရင္ပြားၿပီး ေနာက္ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာနဲ႔ ျပန္ပြားေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သေဗၺသတၱာ (အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္) အေ၀ရာေဟာႏၲဳ (ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ)၊ အဗ်ာပဇၨာေဟာႏၲဳ (စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ)၊ အနီဃာေဟာႏၲဳ (ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ)၊ သုခီအတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳ (ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ)လုိ႔ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ခ်င္းကုိ ဒီေလးခ်က္နဲ႔ ပြားရပါတယ္။ ဒီနည္းအတုိင္း သေဗၺပါဏာ (အလုံးစုံေသာ ထြက္သက္၀င္သက္ရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သေဗၺဘူတာ (အလုံးစုံေသာ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သေဗၺပုဂၢလာ (အလုံးစုံေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား)၊ သေဗၺအတၱဘာ၀ပရိယာပႏၷာ (အလုံးစုံေသာ အတၱေဘာ၌ အက်ဳံး၀င္ေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သဗၺာဣတၳိေယာ (အလုံးစုံေသာ မိန္းမမ်ား)၊ သေဗၺပုရိသာ (အလုံးစုံေသာ ေယာက်္ားမ်ား)၊ သေဗၺအရိယာ (အလုံးစုံေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား)၊ သေဗၺအနရိယာ (အလုံးစုံေသာ ပုထုဇင္မ်ား)၊ သေဗၺေဒ၀ါ (အလုံးစုံေသာ နတ္ေဒ၀ါမ်ား)၊ သေဗၺ မႏုႆာ (အလုံးစုံေသာ လူမ်ား)၊ သေဗၺ၀ိနိပါတိကာ (အလုံးစုံေသာ အပါယ္ငရဲက်ေရာက္ေသာ သူမ်ား) တုိ႔ကုိလည္း တစ္ဦးခ်င္းကုိ အေ၀ရာေဟာႏၲဳစတဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ ပြားမ်ားပါက ပုဂၢိဳလ္ ၁၂ေယာက္ဆုိေတာ့ ေမတၱာ ၄၈ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ အဲဒီ (၁၂)ေယာက္ကုိပဲ အေရွ႕အရပ္၊ အေနာက္အရပ္၊ ေတာင္အရပ္၊ ေျမာက္အရပ္၊ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္အရပ္၊ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္အရပ္၊ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္အရပ္၊ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အရပ္၊ ေအာက္အရပ္၊ အထက္အရပ္ဆုိတဲ့ အရပ္ဆယ္မ်ားႏွာနဲ႔ တစ္ခုခ်င္း ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း ေမတၱာတစ္ခ်က္ခ်င္း ထပ္ပြားမ်ားတဲ့အခါ ေမတၱာ ၄၈၀ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အေရွ႕အရပ္၌ရွိေသာ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ..၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ…၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ…၊ ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ပြားမ်ားေပးရသလုိေပါ့။ ဒီ၄၈၀နဲ႔ ခုနက ပုဂၢိဳလ္သက္သက္ ပြားမ်ားခဲ့တဲ့ ၄၈ခ်က္ျပန္ေပါင္းရင္ ၅၂၈ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ (၁၂ x 4 = ၄၈။ ၄၈ x 10 = ၄၈၀။ ၄၈၀ + ၄၈ = ၅၂၈) ဒီ၅၂၈ေမတၱာကုိပဲ ငါးရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွစ္သြယ္ေမတၱာလုိ႔ ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမတၱာမွာ ပုိ႔သတုိင္း ပုိ႔သတဲ့ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ ငါစဲြကင္းကာ သူတစ္ပါးအတြက္သာ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တကယ့္ျပဴစင္တဲ့ ၅၂၈ ေမတၱာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ၅၂၈ ေမတၱာကုိ တစ္လဲြနားလည္ၿပီး အသုံးျပဳေနသူမ်ား သတိျပဳ ဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

၁၅၀၀ကေတာ့ ေမတၱာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိေလသာပါ။ ကိေလသာျဖစ္တဲ့အတြက္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္ထားသလုိ သမီးရည္စားအခ်စ္၊ လင္မယားအခ်စ္ေတြသာ ၁၅၀၀ အခ်စ္ဆုိတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးသူမွန္သမွ်မွာ ဒီကိေလသာက ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာ အက်ဥ္းကေတာ့ ၁၀ပါးပါပဲ။ အဲဒီဆယ္ပါးကုိ တစ္ျခား စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ေတြနဲ႔ ေျမာက္ပြားလုိက္တဲ့အခါ ၁၅၀၀အထိ ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၅၀၀ ကိေလသာ ေရတြက္ပုံကုိ အက်ဥ္းသိသာ႐ုံ တင္ျပရရင္… စိတ္၊ ေစတသိက္ ၅၂၊ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈၊ လကၡဏ႐ုပ္ ၄ = ေပါင္း ၇၅။ ယင္းသည္ အတြင္း ၇၅၊ အျပင္ ၇၅ျဖစ္၍ ၁၅၀ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၁၅၀ ဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊ ထိန၊ ဥဒၶစၧ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸ ဆုိတဲ့ ကိေလသာဆယ္ပါးတြင္ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္းမွာ ပါ၀င္ဆက္စပ္မႈရွိေနတဲ့အတြက္ စုစုေပါင္း ၁၅၀၀ျဖစ္ပါတယ္။ (၇၅ x ၂ = ၁၅၀။ ၁၅၀ x ၁၀ = ၁၅၀၀။) အဲဒါကုိ ၁၅၀၀ ကိေလသာလုိ႔ဆုိတာပါ။ ဒီသေဘာက အဘိဓမၼာ မသင္ဖူးသူေတြအတြက္ နားလည္ဖုိ႔ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ သိသာ႐ုံေလးသာ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ၅၂၈ ေမတၱာနဲ႔ ၁၅၀၀ကိေလသာ မလဲြၾကဖုိ႔ပါ။ ၅၂၈ေမတၱာကုိ လူ႔ေလာကမွာ နားလည္အသုံးျပဳၾကသလုိ အမွတ္မမွားၾကဖုိ႔ပါ။ ငါစဲြရွိေန၊ ငါ့အတြက္ပါေနေသးတဲ့ အခ်စ္ဟာ ျဖဴစင္တဲ့ ၅၂၈ ေမတၱာအစစ္မဟုတ္ဘူး ဆုိတာ သေဘာေပါက္ၾကဖုိ႔ပါ။ ဒီလုိ သေဘာေပါက္ၿပီး အလဲြေတြကုိ ဖယ္ကာ အမွန္ေလးေတြ ျပင္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ အခုလုိ လဲြေနတာေလးကုိ တင္ျပလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

႐ုပ္ကုိလည္းျပင္ စိတ္လည္းျပင္…

ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးမႈရွိေနတဲ့ ဘာသာျခား ဒကာမေလး တစ္ေယာက္က ဘုန္းဘုန္းကုိ ေမးျမန္းတုိင္ပင္ ဖူးပါတယ္။ အဲဒါက ဒီေန႔ေခတ္စားေနတဲ့ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းပါ။ သူမအေနနဲ႔ တစ္ျခားသူငယ္ခ်င္းေတြလုိပဲ စိတ္တုိင္းမက်ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚက အရာေလးေတြကုိ အထူးသျဖင့္ ၾကည့္မေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔မႏွာေခါင္းကုိ ခဲြစိပ္ၿပီး ျပင္ၾကည့္ရင္ေကာင္းမလားတဲ့…။ တုိင္ပင္စရာရွားလုိ႔ ဘုန္းႀကီးကုိမွ လာတုိင္ပင္ရတယ္လုိ႔။ အမွန္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးဆုိ ေဗဒင္တတ္တင္ထင္ၿပီး ေဗဒင္ေမးခ်င္တာလဲ ပါခ်င္ပါမွာပါ။ ခဲြစိပ္လုိက္ရင္ ေမြးကတည္းက ပါလာတဲ့ ႐ုပ္အဆင္းကုိ ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့အတြက္ လက္ရွိရွိထားတဲ့ ကံၾကမၼာေတြဟာ အဆုိးဘက္ကုိ ေျပာင္းရင္ေျပာင္းသြား တတ္တယ္လုိ႔ သူမအေမက ေျပာတယ္၊ အဲဒါ အေမေျပာတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ႏုိင္မျဖစ္ႏုိင္ ေျပာေပးေစခ်င္တယ္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ ခဲြစိပ္ၿပီး ျပဳျပင္သင့္၊ မသင့္၊ ဘယ္လုိလုပ္ရမယ္ဆုိတာလည္း အႀကံျပဳပါတဲ့ေလ…။ ဘုန္းဘုန္းဘာေျပာရမွာလဲ…။ သူ႔႐ုပ္သူျပင္တဲ့ဟာ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ “႐ုပ္ကုိပဲ ျပင္မေနနဲ႔။ စိတ္ကုိလည္း ျပင္ဦး”လုိ႔...။

ဟုတ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ဆုိတာဟာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္ဆီးတတ္တဲ့ သေဘာရွိေနတဲ့အတြက္ ေဖာက္ျပန္တုိင္း၊ ပ်က္ဆီးတုိင္း လုိက္ၿပီး ျပဳျပင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုံးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ လူ႔စိတ္ကလည္း အလုိျပည့္တယ္ဆုိတာ ရွိတာမွ မဟုတ္တာ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္မ်က္ႏွာကုိယ္ၾကည့္ၿပီး “အင္း…ငါ့မ်က္ႏွာမွာ ဒါေလးကေတာ့ ဖ်က္ေနတယ္၊ ဒါေလးကုိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္လုိက္ရင္ အေတာ္ၾကည့္ေကာင္းမွာပဲ”ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ျပဳျပင္ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ အဲဒါေလးခဲြစိပ္ျပီး ေနာက္တစ္ခါ ကုိယ့္မ်က္ႏွာကုိမွန္နဲ႔ ျပန္ၾကည့္ေတာ့ “အင္း… ဒါေလးပါ ထပ္ၿပီး ခဲြစိပ္လုိက္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းမွာပဲ”လုိ႔ အေတြးထပ္ျဖစ္ ျပန္ပါတယ္။ ထပ္ျဖစ္ေတာ့ ထပ္ျပင္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါျပန္ၾကည့္ ထပ္ေတြ႕ျပန္ေရာ၊ ထပ္ေတြ႕ေတာ့ ထပ္ျပင္ခ်င္ျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔၊ ထပ္ၾကည့္၊ ထပ္ျမင္၊ ထပ္ျပင္သံသရာက မၿပီးႏုိင္ေအာင္ကုိ အလုိမက် ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ စကားစပ္လုိ႔ မ်က္ႏွာကုိ ခဲြစိတ္ျပဳျပင္လုိက္တာ အႀကိမ္ေပါင္း ၅၀အထိ ျဖစ္သြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိပါေသးတယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးႀကီးက “သူမလည္း ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ဖုိ႔ စကာစေတာ့ မ်က္ႏွာမွာရွိတဲ့ အဆင္မေျပတာ တစ္ခုေလာက္ကုိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ စခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္း တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အလုိမက်မႈေတြ ျဖစ္ျဖစ္လာၿပီး အခုလုိ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔အတူ အႀကိမ္ေပါင္း ၅၀အထိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပဳျပင္ျပဳျပင္ အလုိမက်ျဖစ္ၿပီး ဆုံးႏုိင္မွာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း..” စသျဖင့္ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူမအေတြ႕အႀကဳံကုိ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ေျပာျပဖူးပါတယ္။

ဒါအမွန္ပါပဲ။ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့ ႐ုပ္ကုိပဲ လုိက္ျပင္ေနလုိ႔ကေတာ့ အလုိက်ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႀကိမ္၅၀လည္း မျပည့္ႏုိင္၊ ၆၀၊ ၇၀ စသျဖင့္ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ပဲ ျပင္ျပင္ ၿပီးမွာမဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ အၿမဲေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ႐ုပ္ကုိျပင္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတစ္ခုျပင္ၿပီးလည္း ေနာက္တစ္ခုျပင္စရာက ထပ္ေပၚလာ၊ ထပ္ျဖစ္လာေနမွာပဲ ျဖစ္လုိ႔ပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ အမွန္ကုိ မျမင္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ ျပင္ၿပီးရင္းျပင္ရင္း ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပင္ရမွာက ႐ုပ္မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိျပင္တာထက္ စိတ္ကုိျပင္ၾကလုိ႔ တုိက္တြန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ပုထုဇင္ေတြျဖစ္လုိ႔ ႐ုပ္ကလည္း ျပင္ေနရေသးတယ္ဆုိရင္ ႐ုပ္ကုိလည္းျပင္၊ စိတ္လည္းျပင္ၾကေပါ့လုိ႔ ဆုံးမျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အပုတ္ေကာင္ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီ႐ုပ္ဟာ ေန႔စဥ္ျပင္ေနရပါတယ္။ ေန႔စဥ္သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ေနရပါတယ္။ တစ္ေန႔မျပင္ရင္ တစ္ေန႔အနံ႔ထြက္ေနတာ ဆုိေတာ့ ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္း မ႐ုိးႏုိင္ေအာင္ကုိ ျပင္ေနရပါတယ္။ မျပင္ဘဲ ထားမယ္ဆုိရင္လည္း ခႏၶာကုိယ္မွာ ရွိတဲ့ အေပါက္ေတြက ထြက္လာသမွ် အရာဟာ ဘာတစ္ခုမွ ေကာင္းတာမရွိေတာ့ ရြံရွာဖြယ္ပဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒါကလည္း ဒီ႐ုပ္တရားဟာ အေကာင္ပုတ္ဆုိတာ သိႏုိင္တဲ့ အသိဉာဏ္ရွိမွ ျဖစ္မွာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ မသိၾကေတာ့ ဒီအပုတ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ေကာင္ကုိပဲ အဟုတ္ထင္ကာ မာနေတြ ၀င္ေနၾကပါတယ္။ အေပၚယံအေရျပားကုိ ေရႊအလား ထင္မွတ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ယ္သေနၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ျပင္မဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ဒီ႐ုပ္ဟာ ေသရင္ထားခဲ့ရမယ့္ အေကာင္ပုတ္ဆုိတဲ့ အမည္ပညတ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါကုိ မသိေတာ့ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ားနဲ႔အတူ အခိုက္အတန္႔သာျဖစ္တဲ့ ျပင္ထားတဲ့႐ုပ္အေပၚ အစဲြတရားေတြနဲ႔ အလဲြအမွား စိတ္ထားေတြအထိ ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိအမွီျပဳၿပီး စိတ္ပါဒုကၡ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိ သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ေနေပမယ့္ စိတ္ကုိ မသန္႔ရွင္းမိၾကေတာ့ အကုသုိလ္ အညစ္အေၾကးေတြနဲ႔ ေလာဘမ်က္ႏွာ၊ ေဒါသမ်က္ႏွာ၊ ေမာဟမ်က္ႏွာ၊ မာနမ်က္ႏွာ၊ ဣႆာ၊ မစၧရိယ မ်က္ႏွာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းေျပာင္းေနကုန္ ပါေတာ့တယ္။ လွခ်င္လုိ႔ မ်က္ႏွာကုိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ အလွဆင္ေပမယ့္ ပုိပုိလွမလာဘဲ ကိေလသာလႊမ္းတဲ့ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ အုိအုိလုိ႔သာ ပုိျပလာပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လွခ်င္လုိ႔ ျပင္ၾကရင္လည္း ႐ုပ္ကုိလည္းျပင္ စိတ္လည္းျပင္ၾကပါလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္မလွေပမယ့္ စိတ္လွေနရင္ လူလည္းလွလုိ႔ အခုဘ၀မွာေရာ သံသရာမွာပါ အလွတရားေတြ ပုိင္ဆုိင္ေနရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ စိတ္ကုိ အထူးသတိျပဳဖုိ႔ အၿမဲမိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ စိတ္ကုိျပင္ဖုိ႔ အျမဲတုိက္တြန္းေတာ္ မူပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိ သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ အထူးေဟာ ေတာ္မူပါတယ္။ ႐ုပ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ စြန္းထင္လာတဲ့အခါ သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးေၾကာေပးရသလုိ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္ရင္လည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးေၾကာေပးၾကဖုိ႔ ညြန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ “ေရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရႊံ႕ေပရင္ ေရနဲ႔ေဆးမွပဲ သန္႔ရွင္းသြားတတ္သလုိ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အညစ္အေၾကးဟာလည္း စိတ္နဲ႔ေဆးမွပဲ သန္႔ရွင္းႏုိင္ေၾကာင္း..” ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ စိတ္မညစ္ေစဖုိ႔ပါပဲ။ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲ။ အကယ္၍ စိတ္မွာသာ အညစ္အေၾကးျဖစ္ၿပီး စိတ္ညစ္ႏြမ္းၿပီဆုိပါက ႐ုပ္ကုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ လွေအာင္ျပင္ေနပါေစ အက်ိဳးမၿပီး အခ်ည္းႏွီးပဲ ျဖစ္ေနတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပ တစ္ေနရာမွာ ျမတ္ဗုဒၶက “ခုိးသူတစ္ေယာက္သည္၊ ခုိးသူတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္ေသာ္ ပ်က္ဆီးေအာင္ျပဳရာ၏၊ ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္ေသာ္ ပ်က္ဆီးေအာင္ ျပဳရာ၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ ထားအပ္ေသာ စိတ္သည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူကုိ ထုိ႔ထက္ပင္ ယုတ္ည့ံေအာင္ ျပဳႏုိင္၏။” (နႏၵေဂါပါလက၀တၳဳ)ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဆုိလုိတာက မေကာင္းတဲ့၊ ညစ္ႏြမ္းတဲ့ စိတ္ဟာ အဲဒီစိတ္ရွိေနတဲ့သူကုိ အဆုိးဆုံးအထိ ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္စီးတတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ကုိ ညစ္ႏြမ္းေစတဲ့ အရာမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေနေပမယ့္ နီ၀ရဏတရား ငါးပါးကေတာ့ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကုိ ဟန႔္တားႏုိင္တဲ့အထိ ညစ္ႏြမ္းေစ၊ တားျမစ္ပိတ္ပင္ေစပါတယ္။ ကာမစၧႏၵဆုိတဲ့ ကာမဂုဏ္အလုိဆႏၵ၊ ဗ်ာပါဒလုိ႔ေခၚတဲ့ သူတစ္ပါးကုိ ပ်က္စီးေစလုိမႈ၊ ထိနမိဒၶလုိ႔ေခၚတဲ့ ေလးလံပ်င္းရိထုိင္းမႈိင္းမႈ၊ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥလုိေခၚတဲ့ ျပန္႔လြင့္မႈ ႏွလုံးမသာယာမႈ၊ ၀ိစိကစၧာလုိ႔ေခၚတဲ့ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ သံသယျဖစ္ကာ မေ၀ခဲြႏုိင္မႈမ်ားဟာ နီ၀ရဏတရားမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတရားမ်ားနဲ႔ စိတ္ကုိ မညစ္ႏြမ္းရေအာင္ သတိတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔၊ အကုသုိလ္ျဖစ္စရာ အာ႐ုံမ်ား၊ ကိေလသာျဖစ္စရာ အရာမ်ားနဲ႔ စိတ္ကုိ မညစ္ႏြမ္းရေအာင္ မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔ ဆုံးမေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

႐ုပ္ကုိျပဳျပင္တဲ့အခါ ေရခ်ိဳးျခင္း၊ ဆပ္ျပာတုိက္ျခင္း၊ အေမြးနံ႔သာမ်ား အသုံးျပဳျခင္းစတာေတြနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဒါနျပဳေပးျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားေပးျခင္း၊ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ျခင္းမ်ားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးဖုိ႔လုိေၾကာင္း တုိက္တြန္းၾကပါတယ္။ ဒီလုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့အခါ သီလတရားကုိ ခံတပ္ထားၿပီး၊ ဒါနရဲ႕ ေထာက္ပံ့မႈနဲ႔အတူ ပစၥဳပၸန္ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ သမထကုိ အသုံးျပဳကာ သံသရာမွသည္ နိဗၺာန္အထိ ေရာက္ေစဖုိ႔အတြက္ ၀ိပႆနာနည္းနဲ႔ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ ညြန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔ ကုိယ္သႏၲာန္မွာ အၿမဲကိေလသာ ကာမဂုဏ္အားႀကီးတဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေန၊ ဘာေလးပဲျမင္ျမင္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲ ျမင္ျမင္ ကာမရာဂစိတ္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ အပုတ္ေကာင္ကုိ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရတဲ့ အသုဘကမၼ႒ာန္းကုိ ပြားမ်ားတာတုိ႔၊ ထစ္ခနဲဆုိ စိတ္တုိတတ္၊ စိတ္ဆုိးတတ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အလုိမက်ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကုိ ပြားမ်ားေပးတာတုိ႔ စသျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းေလးေတြနဲ႔ စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ၾကည့္ရပါမယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ စိတ္မွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ်ေပၚသမွ်ကုိ သတိတရားနဲ႔ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အဲဒီျဖစ္သမွ် ေပၚသမွ် အရာေတြကုိ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္၊ ေပၚစဲေပၚခုိက္မွာ မေကာင္းတဲ့စိတ္ရဲ႕ စဲြေဆာင္မႈေနာက္ကုိ မလုိက္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ၾကည့္ရပါမယ္။ ဒါကေတာ့ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္မႈနဲ႔ပဲ ျပဳျပင္ေပးလုိ႔ ရပါမယ္။ ၀ိပႆနာနည္းဟာ ေပၚရာေပၚရာေတြကုိ လုိက္လုိက္ၿပီး သိမွတ္ေပးရတဲ့ နည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီနည္းကုိ အသုံးျပဳၿပီး စိတ္ကုိျပဳျပင္ေပးၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ စိတ္ကုိ ျပဳျပင္မႈ အားေကာင္းလာ၊ သတိတရားနဲ႔ ျဖစ္သမွ်စိတ္ကုိ သိလာႏုိင္၊ စိတ္ရဲ႕ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္ကုိ သိၿပီး စိတ္ေခၚရာေနာက္ကုိ မလုိက္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳျပင္လာႏုိင္ၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ႐ုပ္ကုိလည္း ျပဳျပင္ၿပီး ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ ႐ုပ္ကုိအစဲြျပဳၿပီး ျဖစ္လာမယ့္ ျပဳျပင္စရာေတြကုိလည္း ျပဳျပင္ၿပီး ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ႐ုပ္ကုိျပင္ေနၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ေကာင္းတဲ့စိတ္၊ ကိေလသာနည္းတဲ့စိတ္၊ ေဒါသနည္းတဲ့စိတ္၊ မာနနည္းတဲ့စိတ္၊ မနာလုိမႈ၊ ၀န္တုိမႈ နည္းတဲ့စိတ္ေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆတဲ့ သတိတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကည့္ၾကဖုိ႔၊ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တဲ့ အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ စိတ္နဲ႔ပဲ သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးေၾကာျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔၊ ႐ုပ္ကုိျပင္ဖုိ႔ အခ်ိန္၊ လူ၊ ေငြ၊ ပစၥည္းစတာေတြနဲ႔ အားစုိက္ႀကိဳးစား ျပဳျပင္ၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာသတိတရားမ်ားနဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ကာ ျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔ ဆုံးမေဟာၾကား ေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ႐ုပ္ကုိလည္းျပင္ စိတ္လည္းျပင္တတ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ အားလုံး နာမ္႐ုပ္ႏွစ္သင္း အျမင္ရွင္းေအာင္ ျပင္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား