နီးပါလ်က္နဲ႔ မေ၀းေစလုိ…

``တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခု၏ တန္ဘုိးကုိ ေ၀းေနသည့္အခါ၊ မရွိသည့္အခါမွ ပုိၿပီးသိရ၏`` ဟု ေျပာေလ့ရွိၾက၏။ မွန္ပါသည္။ တန္ဘုိးသိမွ တန္ဘုိးရွိ၏ဟု ဆုိသည့္အတုိင္းပင္ တန္ဘုိးဟူသည္ ထုိတန္ဘုိးကုိ မသိနားမလည္ပါက အနီးကပ္ေနေသာ္လည္း အေလးမထားမိ၊ ဂ႐ုမျပဳမိပဲ ရွိတတ္ကာ ေ၀းေနသက့ဲသုိ႔ ျဖစ္တတ္၏။ ေ၀းေနေသာ္လည္း တန္ဘုိးကုိသိသျဖင့္ နီးေအာင္လုပ္ကာ အေလးဂ႐ုျပဳၾကသျဖင့္ နီးေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တတ္၏။ ဤေနရာတြင္ ေျပာလုိသည့္ တန္ဘုိးဟူသည္ ဘ၀တန္ဘုိး၊ စစ္မွန္သည့္အမွန္တရား၏ တန္ဘုိး၊ ကုိးကြယ္ခံထုိက္၊ အားကုိးထုိက္သည့္ ရတနာတုိ႔၏ တန္ဘုိးကုိ ဆုိလုိ၏။ ထုိတန္ဘုိးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔အနီးတြင္ ရွိေနေသာ္လည္း အေလးမထားမိ၊ တန္ဘုိးမထားမိ၊ ရယူရေကာင္းမွန္း မသိမႈ စသည္စသည့္ မသိမႈမ်ားေၾကာင့္ နီးကားနီး၏ သုိ႔ေသာ္ေ၀းေန၏ဟု ဆုိရျခင္းျဖစ္၏။

ထုိသေဘာသည္ အျခားအရာမ်ားထက္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားအတြက္ ပုိ၍မွန္ေနသည္ဟုပင္ ဆုိရမလုိ ျဖစ္ေန၏။ ေခတ္ကာလ ေျပာင္းလဲမႈအေန အထားအရ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုတုိ႔သည္ အႏွစ္သာရ တန္ဘုိးမ်ားႏွင့္ နီးလ်က္နဲ႔ေ၀းေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနၾက၏။ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္၏ဟူေသာ စကားအတုိင္းလုိက္ကာ အူမေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အခ်ိန္ကုန္ေကာင္းေနၾက၏။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေနာက္ကုိ လုိက္ရင္း အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ ေ၀းေ၀းလာၾက၏။ အူမေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးရင္ သီလေစာင့္မယ္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္ဆုိက မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အူမေတာင့္ၾကမည္နည္း။ ထုိသုိ႔ႀကိဳးစားရင္းျဖင့္ သီလေစာင့္ခ်ိန္ မေရာက္ေတာ့ဘဲ ဘ၀ေျပာင္းသြားၾကသည္ မွာလည္း မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနၾက၏။ အရာအားလုံးသည္ အၿမဲတမ္းမတည္ၿမဲ ေျပာင္းလဲေနသည္ကုိ သတိျပဳၿပီး ယခုလုိ နီးေနသည့္အခုိက္တြင္ တန္ဘုိးကုိသိကာ အရယူရမည့္အခ်ိန္တြင္ ႐ုပ္ပုိင္ဆုိင္ရာေနာက္ကုိ လုိက္ေနၾကသျဖင့္ အႏွစ္သာရ တန္ဘုိးမ်ားႏွင့္ ေ၀းေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အလုိျပည့္မည္နည္း၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အႏွစ္သာရ တန္ဘုိးေတြဘက္ကုိ လွည့္ၾကမည္နည္းဟု မိမိတုိ႔ကုိယ္ကုိ ျပန္လည္ေမးစိစစ္ရန္ လုိအပ္လာေပ၏။ မဆုံးႏုိင္သည့္ ေလာဘအလုိကုိ လုိက္ေနမည္ဆုိပါက အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ နီးေနေသာ္လည္း တေျဖးေျဖးေ၀းေနၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။

အမွန္စင္စစ္ စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ က်န္သည့္အရာမ်ားတြင္ ဂုဏ္ယူႏုိင္စရာ မရွိေသာ္လည္း ဘာသာတရားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ကမၻာမွာ ျမန္မာဟု လက္မေထာင္ႏုိင္၏။ အထူးသျဖင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ေထရ၀ါဒႏုိင္ငံခ်င္းတူသည့္ သီရိလကၤာ၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လာအုိႏုိင္ငံတုိ႕ထက္ အစစအရာရာ ျပည့္စုံသည့္အျပင္ ကမၻာတြင္လည္း ထင္ရွားသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြပ္ျခင္းမျပဳ တစ္သမတ္တည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ထားသည့္ႏုိင္ငံအျဖစ္၊ ျမတ္ဗုဒၶသက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကအတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံး ေနထုိင္သည့္ႏုိင္ငံအျဖစ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္သာ ဗုဒၶႏုိင္ငံေတာ္အျဖစ္ တင္စားရေလာက္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ထင္ရွားသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္၏။ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ကာ ျပန္လာၾကသည့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကဆုိလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္သာ အမွန္တကယ္ ခ်မ္းသာသည့္ႏုိင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္သားတုိ႔သည္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ခ်ိဳ႕တဲ့ဆင္းရဲၾကေသာ္လည္း စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာတြင္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားထက္သာေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာဆုိေလ့ရွိတတ္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ၎တုိ႔ကုိယ္တုိင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ကာ အပင္ပန္းအဆင္းရဲခံၿပီး တရားဓမၼမ်ား က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾက၏။ ဓမၼအႏွစ္သာရမ်ားကုိ ေတြ႕ရွိကာ ရဟန္းဘ၀ကုိ ခံယူသည္အထိ ၎တုိ႔ဘ၀ကုိ ေျပာင္းလဲလုိက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕မဟာယာနရဟန္းေတာ္မ်ား ဆုိလွ်င္လည္း မိမိတု႔ိမဟာယာန ရဟန္းအျဖစ္ကုိ စြန္႔လြတ္ကာ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းအျဖစ္ခံယူ၍ ၀ိနည္းသိကၡာ အက်င့္တရားမ်ားကုိ ေစာင့္ထိမ္းကုန္ၾက၏။ ထုိ႔အျပင္ မိမိတုိ႔ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံအသီးသီးသုိ႔ ျပန္ေရာက္သည့္အခါတြင္လည္း မိမိတို႔ရရွိခဲ့သည့္ အႏွစ္သာရတန္ဘုိးမ်ားကုိ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ ျဖန္႔ေ၀ေပးေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိသူတုိ႔၏ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိ ၾကည့္ပါက ေ၀းေနေသာ္လည္း နီးေနၾကသူမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ တန္ဘုိးကုိသိသျဖင့္ တန္ဘုိးရွိသူမ်ား ျဖစ္ေနၾက၏။

တစ္ဘက္ကျပန္ၾကည့္လွ်င္ စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားသည္ ထုိသူတုိ႔ထင္သကဲ့သုိ႔ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ အမွန္တကယ္ခ်မ္းသာသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏လားဟု မိမိကုိယ္ကုိ မိမိစစ္တမ္းထုတ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ေကာက္ခ်က္ခ်သကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံသည္ အႏွစ္သာရရွိ၊ တန္ဘုိးရွိသည့္ ဗုဒၶႏုိင္ငံျဖစ္ေနေသာ္လည္း မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ထုိအႏွစ္သာရမ်ားကုိ ရရွိေနၾကၿပီလားဟု ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ စင္စစ္ လက္ေတြ႕မ်က္ေမွာက္ ဘ၀တြင္ ထုိသုိ႔မဟုတ္ၾကေပ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုသည္ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုသာ ျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္ခံထားေသာ္လည္း မိ႐ုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာဟု ဆုိေသာ္လည္း ဗုဒၶအေၾကာင္းမသိ၊ ဗုဒၶ၏အဆုံးအမကုိ နားမလည္၊ ဗုဒၶ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ကုိ မလုိက္နာသည္မ်ားက မ်ားေန၏။ ထုိသုိ႔ မသိမႈမ်ားေနသည္ကုိ တတ္သိနားလည္သည့္ ရဟန္းသံဃာ၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ ေမးျမန္းရန္လည္း အားမထုတ္ၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾက၏။ သိတတ္နားလည္မႈ ပညာအားနည္းလာ ၾကသျဖင့္ ကုိယ္က်င့္သီလ ေစာင့္ထိမ္းမႈမ်ားလည္း ခ်ိဳ႕တဲ့လာၾက၏။ တစ္ဘက္ကျပန္ၾကည့္လွ်င္ တုိင္းျပည္မျပည့္စုံမႈေၾကာင့္ လူေတြကုိယ္က်င့္သီလ ပ်က္ဆီးၾကသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ကုိယ္က်င့္သီလဟူသည္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က်င့္ရသည့္ သီလျဖစ္သျဖင့္ မည္သူတရား ပ်က္ပ်က္ကုိယ္မပ်က္ေအာင္ ေနမည္ဆိုသည့္ ခံယူခ်က္ထားမည္ဆုိက အထုိက္အေလ်ာက္ ထိမ္းႏုိင္ၾကမည္ျဖစ္၏။ တုိင္းျပည္မဲြသည့္အတြက္ ကုိယ္က်င့္သီလပ်က္ၾကသည္ဟု ဆုိလွ်င္ ခ်မ္းသာသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း ကုိယ္က်င့္သီလ ပ်က္ေနၾကသည္ပဲ မဟုတ္လားဟု ေစာဒကတက္ႏုိင္၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ က်င့္ႏုိင္ပါက ပ်က္စရာအေၾကာင္း နည္းႏုိင္၏။ တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စား မလုပ္မိရန္သာ အေရးႀကီး၏။

စင္စစ္ အေျခခံအားျဖင့္ ၾကည့္ပါက ဘာသာတရားအေပၚ မသိမႈမ်ားလာျခင္းသည္ အေၾကာင္းေပါင္း စုံသြား၍သာ ျဖစ္၏။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ယခင္က မခံစားဖူးေသးသည့္ အသစ္အဆန္း ႐ုပ္၀တၳဳမ်ားေနာက္ကုိ လုိက္ေနၾကသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ မိဘဆရာသမားမ်ား၏ သြန္သြင္သင္ဆုံးမမႈကုိ ခံယူရန္လုိအပ္ေသာ္လည္း မိဘမ်ားမွာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရွာေဖြေနရသျဖင့္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ မညွာတမ္းေျပာရလွ်င္ ယေန႔ေခတ္ မိဘမ်ားကုိယ္တုိင္ ဘာသာတရား အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ မသိေ၀းကြာလာေနသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ လူငယ္မ်ားကုိယ္တုိင္ကပင္ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရား နည္းလာၾကသျဖင့္ ဘာသာတရားရဲ႕ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိ ၾကည့္ကာ ဘာသာတရား မရွိလည္းျဖစ္သည္ ဟူသည့္ အေတြးမ်ား၀င္လာသည္က တစ္ေၾကာင္း စသည့္စသည့္ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္၏။

သုိ႔ေသာ္ ေျဖသာစရာ ေကာင္းသည္မွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနၾကသည့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားသည္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ႀကဳံေတြ႕ၾကရသည့္ ေလာကဓံအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳက်လာရာက ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိရွာရင္း ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရမ်ားကုိ ေတြ႕ရသျဖင့္ ဘာသာတရားအေပၚ တျဖည္းျဖည္းျပန္လည္ စိတ္၀င္တစား ေလ့လာ အားထုတ္လာၾကည့္သည့္အျပင္ မိမိတုိ႔သိသမွ်ကုိ တစ္ဆင့္ျပန္၍ မွ်ေ၀ေပးလာၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ခလုပ္ထိမွ အမိတၾကသည္ဟုပဲ ေျပာေျပာ၊ ေ၀းမွတန္ဘုိး သိသည္ဟုပဲ ဆုိဆုိ ဤကဲ့သုိ႔ ဘာသာတရား အေပၚစိတ္၀င္တစား ရွိလာၾကသည္ကပင္ ေျဖသာစရာ တစ္ခုျဖစ္လာမိ၏။ မေျဖႏုိင္သည္က ျပည္တြင္းရွိ နီးၿပီးေ၀းေနၾကသူမ်ားႏွင့္ ျပည္ပေရာက္ေနေသာ္လည္း အေပ်ာ္အပါး၊ အေသာက္အစား၊ အေလာင္းအစားမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကသူမ်ား အတြက္ျဖစ္၏။ ထုိသူမ်ားအတြက္ ရင္ေလးလာမိ၏။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အႏွစ္သာရမ်ား ေနာက္ကုိလုိက္ၾကမည္နည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္လာမိ၏။ ငယ္ပါေသးသည္ ေနာက္မွေလ့လာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကတာေပါ့ဟု ဆုိပါက အဲဒီအခ်ိန္မေရာက္မီ ေသသြားပါက မည္ကဲ့သုိ႔ေျဖၾကမည္နည္းဟု ေတြးကာ က႐ုဏာသက္လာမိ၏။ ေနာင္တရသည့္အခ်ိန္သည္ ေနာက္က်သြားသည့္ အခ်ိန္မျဖစ္ပါေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္းေနမိ၏။ အားလုံးသိၾကသည့္အတုိင္း ေသျခင္းတရားဟူသည္ အခ်ိန္၊ အရြယ္သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ အၿမဲလာေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မေသမီ မိမိဘ၀အတြက္ ဘာလုပ္ၿပီးၿပီလဲဟု ေမးၾကည့္ရန္ လိုအပ္၏။ မလုပ္ရေသးလွ်င္ အခ်ိန္မရွိေတာ့သျဖင့္ ယခုထလုပ္ရန္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္၏။

အျခားသူမ်ား၊ အျခားႏုိင္ငံသားမ်ားႏွင့္ စာလွ်င္ မိမိတုိ႔ျမန္မာ ႏုိင္ငံသားမ်ားမွာ စစ္မွန္သည့္ အႏွစ္သာရမ်ား အဆင္သင့္ရွိ၏။ အနီးေလးမွာ ရွိ၏။ သုိ႔ျဖစ္လွ်က္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေ၀းေအာင္လုပ္ေနၾကသနည္းဟု မိမိကုိယ္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ အေ၀းမွာ ရွိသူမ်ားက စစ္မွန္သည့္အႏွစ္သာရ အတြက္ မုိင္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ေ၀းကြာသည့္အရပ္မွလာ၍ ေငြကုန္၊ အခ်ိန္ကုန္၊ လူပင္ပန္းခံကာ လာေရာက္ေလ့လာေနၾကပါလ်က္ အနီးေလးမွာရွိသည့္ မိမိတုိ႔က မည္သည့္အတြက္ ေ၀းေနၾကသနည္းဟု မိမိကုိယ္ကုိ စိစစ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစကား ေျပာၾကသည့္အခါ မိမိတုိ႔က မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္သည့္ဘာသာ အေၾကာင္းဘာမွ မသိမေျပာတတ္သည့္အခါ မိမိတုိ႔ဘာေတြ လုိအပ္ေနသည္ကုိ ဆင္ျခင္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ အတုိဆုံးႏွင့္ အလြယ္ဆုံး ေျပာရလွ်င္ နီးလ်က္နဲ႔ ေ၀းေနၾကေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏ဟု ဆုိႏုိင္၏။

သုိ႔ျဖစ္၍ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သတိျပဳရန္မွာ မိမိတုိ႔သည္ အႏွစ္သာရမ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ သူမ်ားျဖစ္သည္ကုိ မေမ့ၾကရန္ႏွင့္ ယင္းအႏွစ္သာရ အဆုံးအမမ်ားကုိ သိေအာင္ေလ့လာ ႀကိဳးစားၿပီး အနီးေလးမွာ ရွိသည့္ အႏွစ္သာရ သစၥာတရားမ်ားကုိ ေ၀းမသြားရန္၊ နီးလ်က္နဲ႔ မေ၀းၾကေစရန္ အခ်ိန္ရွိသည့္ အခုိက္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကရန္ လုိအပ္ေနၿပီ ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သတိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရေပသည္။

Read more »

သမာဓိျပန္ထူေထာင္ရန္ႏွင့္ ကုသိုလ္ျပဳရာတြင္ ေပၚလာတတ္တဲ့ အေႏွာက္အယွက္မ်ားကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ရန္ ဘယ္လုိလုပ္သင့္ပါသလဲ

Q. ဘုန္းဘုန္း..
တပည့္ေတာ္ အရင္က တရားထုိင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ခုစိတ္ျပန္႔လြင့္တာေတြ မ်ားၿပီး တရားၾကာၾကာ မထုိင္ႏိုင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တရားထုိင္မယ္ ႀကံလုိက္တုိင္းလည္း အနာေရာဂါတစ္ခုခု လူမွာေပၚေပါက္ျခင္း၊ ဘ၀မွာ အဆင္မေျပမႈ တစ္ခုခုကုိ ေျဖရွင္းေနရျခင္း စတဲ့အဖ်က္အေမွာင့္ အေၾကာင္းေတြ ေပၚေပါက္လာတတ္ပါတယ္။ ၁။ သမာဓိျပန္ထူေထာင္ႏုိင္ေအာင္၊ ၂။ ကုသုိလ္ေရးလုပ္ရင္ ေပၚလာတတ္တဲ့ အေႏွာင့္အယွက္ ကံၾကမၼာမ်ားကုိ ေက်ာ္ႏုိင္ေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲဘုရား..။ တပည့္ေတာ္ သူတစ္ပါးတုိ႔အား အခ်ဳပ္အေႏွာင္က်ေအာင္ မတရားျပဳခဲ့မိရာ ခံရသူတုိ႔မွာ အေႏွာင္အက်ဥ္းထဲမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ရာမရ ပ်ံ႕လြင့္ထုိင္းမႈိင္း ေငးငိုင္ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕႐ူးသြပ္သည္အထိျဖစ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္ပုိင္း သတိသံေ၀ဂရၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳေသာ္လည္း တရားထုိင္ရာမွာ သမာဓိထူေထာင္ရ ခက္ခဲျခင္း၊ ရၿပီးလွ်င္လည္း ျပန္ပ်က္လြယ္ျခင္းမ်ား ႀကဳံရပါသည္။ အတိတ္ကုိ ျပန္ကုကၠဳစၥ ျဖစ္မေနဘဲ အားထုတ္ေသာ္လည္း မရပါ။ အတြင္းစိတ္ကုိ ႏုိင္လွ်င္ေသာ္မွ အျပင္အေႏွာင့္အယွက္ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ေပၚလာတတ္ပါသည္။ တူေသာ အက်ိဳးျပန္ေပးတာ ဆုိေသာ္လည္း သမာဓိအား မထူေထာင္ႏုိင္၍ တရားဘာ၀နာအလုပ္ကုိ တုိးမလုပ္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိသူတစ္ပါး မည္သူမွ် အက်ိဳးမရွိပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒီအခက္အခဲကုိ မည္သုိ႔ေက်ာ္လႊားရမည္လဲ သိလုိပါသည္။
(ခြန္ထူး)


A. မွန္ပါတယ္။ သမာဓိမတည္တာဟာ စိတ္မၿငိမ္ဘဲ ျပန္႔လြင့္ေနလုိ႔ ျဖစ္တာပါ။ စထုိင္ကတည္းက အေတြးေပါင္းစုံ ၀င္လာတတ္ၿပီး တစ္မိနစ္ ႏွစ္မိနစ္ပင္မၾကာဘဲ စိတ္ကူးအႀကံအစီမ်ား ၀င္လာေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ စိတ္ကုိမလြတ္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး မွတ္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စတင္ခဲ့ေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံ ကုိယ္လည္းမသိဘဲ စိတ္ကအေတြးေနာက္ ပါသြားတတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေတြဟာ သမာဓိအားနည္းၿပီး သမာဓိမတည္တ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာပါ။ အဲလုိအခါမ်ိဳးမွာ ဘာလုိအပ္လဲဆုိရင္ စိတ္ကုိတစ္ျခားအရာမ်ား မ၀င္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အားထုတ္ေပးတဲ့လုံလ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ ၀ီရိယလုိပါတယ္။ သမာဓိနည္းလုိ႔ ထြက္ထြက္သြားတဲ့စိတ္ကုိ ျပန္ျပန္ၿပီးသတိကပ္ကာ မထြက္ေအာင္ထိန္းေပးတဲ့ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယလုိပါတယ္။ သမာဓိလည္း မရွိဘူး၊ စိတ္ကုိမထြက္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆုိတဲ့ ၀ီရိယလည္း မရွိဘူးဆုိရင္ ေပၚလာတဲ့အေတြးအျမင္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြေနာက္ ပုိၿပီးေမ်ာသြားကာ တစ္နာရီထုိင္ တစ္နာရီလုံး သမာဓိတည္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သမာဓိနည္းၿပီး ျပန္လြင့္တတ္တဲ့စိတ္ကုိ ``ငါ့စိတ္ အျပင္ေရာက္ေနပါလား၊ ငါ အေတြးေတြ လြန္ေနပါလား`` လုိ႔ သိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပန္ျပန္ၿပီး အမွတ္အာ႐ုံကုိ ျပန္ယူကာ ႀကိဳးစားေပးရပါတယ္။ တရားထုိင္ခါစပဲ ရွိေသး စိတ္လြင့္ၿပီဆုိတာ သိတာနဲ႔တစ္ခါတည္း ျပန္ၿပီးအမွတ္ကုိ ႀကိဳးစားမွတ္၊ သတိရတုိင္း ျပန္ျပန္ၿပီး ၀ီရိယစုိက္မွတ္၊ ``ငါ အတတ္ႏုိင္ဆုံး မထြက္ေအာင္ မွတ္မယ္`` ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ စမွတ္ကတည္းက သတိကပ္ကာ အမွတ္ကုိ အစမွ အဆုံးအထိလုိက္ၿပီး သိေအာင္ႀကိဳးစားေပးရပါတယ္။ ႀကိဳးစားမွတ္ပါရက္နဲ႔ တစ္ခါတစ္ရံ မသိစိတ္က ေခၚေဆာင္ရာ ပါသြားၿပီး အမွတ္အာ႐ုံက လြတ္သြားတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာလည္း ျပန္သတိရတာနဲ႔ တစ္ခါျပန္ၿပီး အမွတ္အာ႐ုံကုိ အစမွအဆုံးအထိ မွတ္လုိ႔ရေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ဒီလုိနဲ႔ စိတ္ထြက္တုိင္း ျပန္ျပန္ႀကိဳးစားမယ္ဆုိရင္ ဒီစိတ္ဟာ တျဖည္းျဖည္း အထြက္နည္းလာ၊ အေတြးအျမင္ စိတ္ကူးေတြ တျဖည္းျဖည္းနည္းလာကာ သမာဓိတည္လာပါလိမ့္မယ္။ မွတ္လုိ႔မရဘူးဆုိၿပီး စိတ္ကုိလြတ္ေပးထာရင္း ပုိၿပီးသမာဓိတည္ဖုိ႔ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွတ္ေနတုန္းမွာပဲ ျပန္ျပန္ၿပီး မွတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပးတဲ့ ၀ီရိယကုိ သတိနဲ႔ကပ္ေပးပါက တျဖည္းျဖည္း သမာဓိတည္လာပါလိမ့္မ္မယ္။ ဒီလုိပဲ ႀကိဳးစားတည္ေထာင္ေပးၾကည့္ပါ။ ဆုိလုိတာက သမာဓိနည္းတာဟာ ၀ီရိယနည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လုိ႔ ၀ီရိယစုိက္ေပးရန္လုိၿပီး ဒီ၀ိရိယစုိက္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္လည္း သတိရွိမွျဖစ္တဲ့အတြက္ သတိနဲ႔ယွဥ္တ့ဲ ၀ီရိယကုိ ပုိၿပီးအားျပဳေပးၾကည့္ပါလို႔ အႀကံျပဳလုိပါတယ္။

ေနာက္ ကုသုိလ္ေရးလုပ္ရင္ ေပၚလာတတ္တဲ့ အေႏွာက္အယွက္မ်ား ဆုိတာထက္ အေကာင္းရွိတဲ့အတြက္ အဆုိးရွိလာတာလုိ႔ ျပန္ၾကည့္ၾကတာေပါ့။ ေလာကသေဘာအရ အေကာင္းအဆုိးဆုိတာ ဒြန္တဲြေနတတ္တဲ့ သေဘာပါ။ အေကာင္းလုပ္ရင္ အဆုိးေပၚတတ္မွာျဖစ္ၿပီး အဆုိးလုပ္ေနေပမယ့္လည္း အေကာင္းေပၚလာတတ္ တာလည္းရွိပါတယ္ (အေကာင္းလုပ္တုိင္း၊ အဆုိးေပၚၿပီး အဆုံးလုပ္တုိင္း အေကာင္းေပၚသည္ကုိ ဆုိသည္မဟုတ္ပါ၊ တစ္ခါတစ္ရံ ျဖစ္တတ္သည္ကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္)။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပီးခဲ့တာေတြကုိ ေမ့ထားၿပီး ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္ကုိသာ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ လုိတာပါ။ ဒကာေျပာသလုိ စိတၱကုကၠဳစၥကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္အစဲြေၾကာင့္ ဥပါဒ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္ဆုိသလုိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကံဆုိတာ တူေသာအက်ိဳးကုိ ေပးတတ္တယ္ဆုိေပမယ့္ အက်ိဳးမေပးဘဲ ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ အေဟာသိကံဆုိတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အတိတ္က မေကာင္းတာေတြကုိ ေမ့ေပ်ာက္ျပစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကုသုိလ္လုပ္မယ္ႀကံတုိင္း တစ္စုံတစ္ခု အေႏွာက္အယွက္ ေပၚလာတတ္တယ္ ဆုိတဲ့စိတ္အစဲြ မထားဘဲ အခ်ိန္မေရြး ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကည့္ပါ။ ကုသုိလ္ဆုိတာက အခ်ိန္၊ ကာလ၊ ေနရာ၊ အရြယ္သတ္မွတ္ ခ်က္မရွိ လုပ္ေပးရမယ့္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ တရားပါ။

အဲလုိလုပ္တဲ့အခါမွာ စိတ္အစဲြေလးေတြကင္းေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈရေနေအာင္ အရင္ဆုံးကုိယ္က်င့္ သီလကုိေတာ့ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ သီလမလုံျခဳံတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ယုံၾကည္မႈေတြေလ်ာ့ကာ ဒါလုပ္ရင္ ဒီလုိအေႏွာက္အယွတ္မ်ား ၀င္လာမလားဆုိတဲ့ စိတ္အေတြးေတြ ေပၚတတ္တဲ့သေဘာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါနကုသုိလ္ျပဳတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တရားထုိင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပင္အေႏွာက္အယွက္မ်ား မ၀င္ရေအာင္ ေရွးဦးစြာ သီလကုိလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေပးပါ။ အထူးသျဖင့္ တရားထုိင္တဲ့အခါမွာ မထုိင္ခင္ သီလအရင္ယူ သီလကုိလုံၿခဳံေအာင္လုပ္၊ ျပီးရင္ ေမတၱာပြားေပးပါ။ ကုိယ္ေစာင့္နတ္အပါအ၀င္ ေလာကပါလတ္နတ္မ်ားႏွင့္ တကြအားလုံးေသာ သုံးဆယ့္္တစ္ဘုံသားတုိ႔အား ေမတၱာပုိ႔ၿပီး ျပဳျပဳသမွ်ကုသုိလ္တုိ႔အား အမွ်ေပးေ၀ေပးပါ။ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ တရားမထုိင္ခင္ မိမိခႏၶာကုိယ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား တရားထုိင္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ဘုရားရွင္အား လွွဴဒါန္းၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင့္ မည္သည့္အေႏွာင့္အယွက္မွ မ၀င္ပါေစသားဟု သစၥာျပဳတုိင္တည္ကာ ႀကိဳးစားၿပီး အားထုတ္ၾကည္ပါ။ တစ္ျဖည္းျဖည္း အားထုတ္လုိ႔ ရလာပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ဓာတ္မက်ဖုိ႔၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္အစဲြေတြ မရွိဖုိ႔ေတာ့ အထူးသတိျပဳရပါမယ္။ အတိတ္ကုိလည္း မေတြးဘဲ အနာဂတ္ကုိလည္း မေမွ်ာ္ဘဲ လက္ရွိအခ်ိန္ကုိသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ သီလလုံၿခဳံစြာျဖင့္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါဟု အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။

Read more »

ေစတနာသုံးတန္ ျပည့္စုံဖုိ႔ဆုိရာ၀ယ္…

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ား ၾကားဖူးၿပီးသားျဖစ္တဲ့အျပင္ တရားပဲြမ်ား၊ အလွဴခံမ႑ပ္မ်ား စတဲ့ဘာသာေရး ဆုိင္ရာေနရာဌာန အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ သုံးစဲြေနၾကတဲ့ ေစတနာသုံးတန္ ဆုိတဲ့ဒီစကားအသုံးေလး အတြက္ ဗဟုသုတအျဖစ္ ပုိ႔စ္ေလးတစ္ခု ေရးၾကည့္လုိက္တာပါ။ ေစတနာသုံးတန္လုိ႔ေခၚတဲ့ အဲဒီ ေစတနာ သုံးမ်ိဳးက
၁။ ပုဗၺေစတနာ = မလွဴမီ ၾကိဳတင္ျဖစ္တဲ့ ေစတနာ
၂။ မုဥၥေစတနာ = လွဴဆဲအခုိက္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ေစတနာ နဲ႔
၃။ အပရေစတနာ = လွဴၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ေစတနာ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီသုံးမ်ိဳးမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ား အျဖစ္မ်ားကာ ျဖစ္ဖုိ႔လည္းလြယ္တဲ့ေစတနာေတြက ပုဗၺေစတနာနဲ႔၊ မုဥၥေစတနာေတြျဖစ္ၿပီး အပရေစတနာက ျဖစ္ဖုိ႔အေတာ္ခက္ခဲပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔… အလွဴဒါန တစ္ခုခုကုိ ျပဳၾကေတာ့မယ္ဆုိရင္ အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္မွာလွဴလုိက္မယ္၊ ဘယ္လုိလွဴလုိက္မယ္၊ ဘယ္ေလာက္လွဴလုိက္မယ္ ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးအႀကံေလးေတြ ျဖစ္ေနတာ၊ ႀကိဳတင္ၿပီး လွဴဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္စုေဆာင္းေနတာ စတာေတြဟာ ကုိယ္လွဴမယ့္အလွဴအတြက္ မလွဴမီျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ပုဗၺေစတနာပါ။ အဲဒီလုိ ႀကိဳတင္ၿပီးျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေစတနာေလးေတြဟာ ကုသုိလ္စိတ္ကုိ ျဖစ္ေစၿပီး ကုသုိလ္တရားကုိ တုိးပြားေစပါတယ္။ ထုိ႔အတူ လွဴဆဲအခုိက္အတန္႔မွာ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၊ ေကၽြးေမြးဧည့္ေနတာဟာ မေမာႏုိင္မပန္းႏုိင္ပါပဲ။ အဲဒီအခုိက္အတံ့မွာ ေကၽြးခ်င္ေမြးခ်င္ အဆင္ေျပေျပ ဧည့္ခံခ်င္စိတ္ကလဲြၿပီး က်န္တဲ့ဘာစိတ္မွ မရွိတဲ့အတြက္ လွဴဆဲအခုိက္အတန္႔မွာ ျဖစ္တဲ့ေစတနာကလည္း အထူးေျပာစရာ မလုိေအာင္ ျပည့္စုံေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲ… ျပႆနာက လွဴၿပီးအခုိက္အတန္႔မွာ ျဖစ္ရမယ့္ အပရေစတနာပါ။ ကုိယ္လွဴထားတဲ့ အလွဴကုိ သတိတရျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္၊ ပီတိျဖစ္ကာ မၾကာခဏ ဆင္ျခင္ၿပီး ေကာင္းလုိက္တာ အားရလုိက္တာ စတဲ့အေတြးေလးေတြနဲ႔ ေနႏုိင္မွ အပရေစတနာေလး အားေကာင္းၿပီး ကုသုိလ္တရား တုိးပြားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီေစတနာေလးေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့ ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ လွဴၿပီးေနာက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ရမယ့္အစား ေနာင္တေတြသာ က်န္ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရ၊ ျမင္ရ၊ သိေနရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ဆုိ အလွဴႀကီး အဆင္ေျပေစဖုိ႔ မလိုအပ္တဲ့ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြ ေခ်းငွါးမႈေတြ ဂုဏ္ပကာသနေတြေၾကာင့္ အလွဴပဲြႀကီးၿပီး သူခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့တဲ့ အလွဴပဲြအတြက္ အဆင္မေျပမႈေတြ၊ ေခ်ငွါးထားတဲ့ အရာေတြ ျပန္ဆပ္ရမယ့္အေရးေတြေတြးၿပီး ရင္ေလးေနတာေတြ စတဲစတဲ့ အေတြးေတြေၾကာင့္ လွဴဒါန္းမႈအတြက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ကာ အပရေစတနာေလးေတြ ေကာင္းရမယ့္အစား မွားသြားၿပီးဆုိတဲ့ ေနာင္တတရားေတြသာ ရလုိက္ၾကတာကုိ ေတြ႕ၾကရမွာပါ။ မလွဴခင္ ေစတနာ၊ လွဴဆဲအခုိက္ျဖစ္တဲ့ ေစတနာေတြ ျပည့္စုံေပမယ့္ လွဴၿပီးေနာက္မွ ျဖစ္ရမယ့္ ေစတနာက မျပည့္စုံတဲ့အတြက္ ေစတနာသုံးတန္က မျပဌာန္းႏုိင္၊ မျပည့္စုံႏုိင္ၾကေတာ့တာပါ။

ေစတနာသုံးတန္ ျပည့္စုံျပဌာန္းမႈ မရိွပါက ကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ရရွိခံစားတဲ့အခါ အျပည့္အ၀ မခံစားရ တတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္တရားဟာ ျပဳလုပ္တဲ့သူရဲ႕ ေစတနာကုိလုိက္ၿပီး အက်ိဳးတရားကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေစတနာသုံးတန္ျပည့္စုံၿပီး လွဴဒါန္းမႈျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္အက်ိဳးတရား ရရွိတဲ့အခါမွာလည္း ျပည့္ျပည့္၀၀ ရရွိတတ္ပါတယ္။ အဲလုိမဟုတ္ဘဲ ေစတနာသုံးတန္မွာ တစ္ခုခု ခ်ိဳ႕တဲ့ပါက အက်ိဳးတရားျဖစ္ေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ရေတာ့ရပါတယ္။ အျပည့္အ၀ မရဘဲရွိတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေစတနာသုံးတန္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေနာက္ဆုံးအပရေစတနာ ခ်ိဳ႕တဲ့တာမ်ားတဲ့အတြက္ အက်ိဳးေပးတဲ့့အခါမွာလည္း အပရေစတနာရဲ႕ အက်ိဳးခံစားမႈက ေလ်ာ့ေနတတ္ပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ သာဓကျပရမယ္ဆုိရင္ ယေန႔ေခတ္မွာ ခ်မ္းသာၿပီး အေကာင္းမစားႏုိင္ၾကတဲ့သူေတြ၊ ကားရွိၿပီး လုိင္းကားတုိးစီးေနရတဲ့သူေတြ၊ ေခတ္ေပၚအေကာင္းစား အ၀တ္စားေတြကုိ ၀ယ္၀တ္ႏုိင္ပါရဲ႕နဲ႔ ၀ယ္မ၀တ္ခ်င္သူေတြ အေကာင္းစားေတြ သုံးရင္၀တ္ရင္ ကုိယ္မွာတစ္ခုခုျဖစ္တာတုိ႔ ယားတာယံတာတုိ႔ စတာေတြျဖစ္ၾကတာကုိ ေတြ႕ဖူးႀကဳံဖူးၾကမွာ။ အဲဒီသူေတြဟာ ကုသုိလ္ဒါနျပဳတဲ့အခါမွာ ေနာက္ပုိင္းမွာျဖစ္ရမယ့္ အပရေစတနာ ခ်ိဳ႕တဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ျမင္သာျမင္မၾကင္ရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ၾကဳံရတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျပဳတဲ့အခါ ေစတနာသုံးတန္ အလုံးစုံျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။

ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္တဲ့အတုိင္း ဒီေစတနာ သုံးမ်ိဳးမွာ ပုဗၺေစတနာနဲ႔ မုဥၥေစတနာေတြဟာ ျဖစ္ဖုိ႔ျပည့္စုံဖုိ႔ လြယ္တဲ့အတြက္ အထူးေျပာစရာမရွိေပမယ့္ အပရေစတနာနဲ႔ ျပည့္စုံဖုိ႔အတြက္ အေလ့အက်င့္ လုပ္ေပးၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အပရေစတနာ ေကာင္းဖုိ႔အတြက္ ကုသုိလ္မျပဳခင္၊ မလွဴခင္ကတည္းက ေသခ်ာစီစစ္ ေရြးခ်ယ္ျပီး ေပးလွဴတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေစတနာ ပ်က္ကြက္မႈမ်ားကုိၾကည့္ပါက အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ား ရွိပင္ရွိျငားေသာ္လည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးတတ္ၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ပုိင္းကုိ ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ျပီး မလွဴပါက ကိုယ့္အလွဴကုိ ခံယူတ့ဲအလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အမူအရာ၊ အေျပာအဆုိ၊ အေနအထုိင္၊ အက်င္သီလေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးသဒၶါတရား ပ်က္တတ္ပါတယ္။ သူသူကုိယ္ကိုယ္ ကုိယ္လွဴထားတဲ့ အရာေလးေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးပီတိပြားခ်င္ၾက၊ ၀မ္းေျမာက္ခ်င္ၾကတာ ဓမၼတာပါ။ အဲဒီလုိ ပီတိပြားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ ေနရာဌာနစတာေတြကုိ ေရြးခ်ယ္လွဴတန္းတတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဆုိၿပီးေရာ သကၤန္းပတ္ထားရင္ၿပီးေရာ ဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ လွဴလုိက္တဲ့အတြက္ အဲဒီအလွဴခံပုဂၢိဳလ္က ကုိယ္လွဴတဲ့ပစၥည္း၀တၳဳ တစ္လဲြအသုံးခ်သြားတဲ့အခါ ပုထုဇင္မ်ားျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္အဖုိ႔မွာ ဒီအရာေတြေတြ႕ၿပီး သဒၶါတရား တုိးဖုိ႔မလြယ္ပါဘူး။ နာမည္ႀကီးလုိ႔ လွဴတာမ်ိဳး၊ ေပၚပင္လုိက္ၿပီး လွဴတာမ်ိဳးတုိ႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဆုိၿပီးေရာ လွဴတာမ်ိဳးတုိ႔ မလုပ္ၾကဘဲ ကုိယ့္အလွဴကုိ လက္ေတြ႕ထိေရာက္စြာ အလွဴခံၿပီး အမွန္တကယ္လုိအပ္ေနတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ ေနရာဌာန စတာေတြကုိ ရွာေဖြလွဴတမ္းတတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနတဲ့ေနရာေတြမွာ လွဴလုိက္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္အလွဴပစၥည္းကုိ လက္ေတြ႕အသုံးျပဳေနတာကုိ ၾကည့္ၿပီးကုိယ့္မွာ ပီတိျဖစ္ရသလုိ ေနာက္ထပ္လွဴခ်င္တဲ့ သဒၶါတရားေတြလည္း တုိးလာတတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ မီးမလုံေလာက္တ့ဲ စာသင္တုိက္မ်ိဳးမွာ မီးစက္လွဴတာမ်ိဳးတုိ႔ ဆြမ္းကြမ္းမလုံေလာက္တဲ့ စာသင္တုိက္မ်ိဳးမွာ ဆြမ္းပေဒသာပင္ စုိက္ထူလုိက္တာမ်ိဳးတုိ႔ဟာ အမွန္တကယ္လုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာမ်ိဳးေတြမွာ လွဴလုိက္တဲ့အတြက္ အလွဴခံအတြက္လည္း အက်ိဳးရွိ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္အတြက္လည္း ပီတိသဒၶါပြားႏုိင္တဲ့ အလွဴမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိအလွဴမ်ိဳးေၾကာင့္ ေနာက္ပုိင္းေစတနာပ်က္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ပုိလုိ႔သာ တုိးေစမွာပါ။ ဒီလုိအလွဴမ်ိဳးဟာ ေစတနာသုံးတန္ ျပည့္စုံႏုိင္တဲ့အလွဴမ်ိဳးပါ။

ဒါေၾကာင့္ ေစတနာသုံးတန္ ျပဌာန္းၿပီး ျပည့္စုံစြာလွဴလုိတဲ့ သူမ်ားအတြက္ ကုိယ့္အလွဴကုိ လွဴမိတာ မွားေလစြ ဆုိတဲ့ေနာင္တမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ ယုံၾကည့္မႈ သဒၶါတရားကုိ စူးစမ္းဆင္ျခင္တတ္တဲ့ ဉာဏ္နဲ႔တဲြကာ သဒၶါပညာ ညီညြတ္စြာျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ ေနရာဌာနမ်ား ေသခ်က်နစြာ စိစစ္ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ႔ လုိေၾကာင္း သတိေပးစကား ပါးလုိက္ပါတယ္။ အားလုံး ေစတနာသုံးတန္ ျပည့္စုံႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား