သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ မအပ္စပ္သည္ ေရႊေငြကုိ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ား ၀ိနည္းကံက်ိဳးေအာင္ လုပ္ရာေရာက္ပါသလား…

Q..ဘုန္းဘုန္း….
သံဃာမ်ားအား ေငြေၾကးလွဴျခင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရား မႀကိဳက္ဟု သိရတဲ့အတြက္ တပည့္ေတာ္ ယခင္က သံဃာေတာ္မ်ားအား ပစၥည္းေလးပါးႏွင့္ လုိအပ္သည့္ အသုံးအေဆာင္မ်ားသာ အဓိကလွဴခဲ့ပါသည္။ ရံခါမွ လွဴတတ္ပါသည္။ ယခုမူ ဒီေခတ္မွာ လက္ထဲေငြေၾကး အဆင္သင့္မရွိလွ်င္ နာဖ်ာေရးကအစ အလြန္မ်က္ႏွာငယ္ရေၾကာင္း ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးၿပီးစလုိ အႏၲရာယ္ေပၚလာသည့္အခါ ေရွာင္တိမ္းရန္ လမ္းစရိတ္ မရွိပါက ဒုကၡေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ေဆးဖုိး၀ါးခႏွင့္ လမ္းစရိတ္ကအစ လက္ထဲ၀တၳဳေငြ လုိအပ္တတ္ျခင္း၊ ကပၸိယထံ အပ္ႏွံၿပီး လုိမွယူရန္မွာလည္း လက္ေတြ႕အစဥ္မေျပ ရွိျခင္းကုိ သိလာရသျဖင့္ ေငြေၾကး လွဴမိလာပါသည္။ တပည့္ေတာ္သည့္ သံဃာမ်ား ၀ိနည္းကံက်ိဳးေအာင္ လုပ္ေနမိသလား။ ဘုရားမႀကိဳက္ေသာ အျပစ္ကုိ ၾကဴးလြန္မိသလားဟု ေတြးစရာျဖစ္လာပါသည္။ ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူပါဘုရား..
(ရဲႀကီး)


A. မွန္ပါတယ္။ သံဃာေတာ္မ်ားဟာ ၀ိနည္းေတာ္လာ ႐ူပိယသိကၡာပုဒ္အရ ေရႊေငြကုိအလွဴခံျခင္း၊ အလွဴခံေစျခင္းကုိ မျပဳရပါဘူး။ ျပဳမိပါက နိႆဂၢိယပါစိတ္ (ကုသုိလ္အဖုိ႔မွ ေလ်ာက်ျခင္း၊ အလွဴခံရမႈကုိ သံဃာအလယ္တြင္ စြန္႔ပစ္ရျခင္း) အာပတ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယေန႔ေခတ္ကာလတြင္ ဒကာေတာ္ေျပာသလုိ ၀တၳဳေငြေၾကးဟာ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ မျဖစ္မေန ကုိင္ေဆာင္လာရတဲ့ အေနအထားရွိၿပီး ေငြေၾကးအခက္အခဲ ျဖစ္ပါက အလြန္ဒုကၡ ေရာက္ရတဲ့အေနအထား ရွိပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕အခန္းက႑ႏွင့္ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အပုိင္းကုိအနည္းငယ္ ေျပာလုိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ သေဘာအရ အျပစ္တစ္ခုခုကုိ က်ဴးလြန္ၾကတဲ့ေနရာမွာ က်ဴးလြန္တဲ့သူရဲ႕ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိလုိက္ၿပီး တန္ျပန္အက်ိဳးေပးရွိ မရွိ၊ ႀကီးမႀကီးကုိ သတ္မွတ္ဆုံးျဖတ္ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ အမွားတစ္ခုခုကုိ လုပ္မိေပမယ့္ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္မပါတဲ့အတြက္ အက်ိဳးေပးမႈမရွိတာေတြ ရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ဘုရားပညတ္ေတာ္မူထားတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြဆုိတာ ဘယ္လုိမွေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ေျပာင္းလဲလုိ႔ မရတဲ့ အာဏာေဒသနာေတြပါ။ အဲဒီ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲမွာလည္း က်ဴးလြန္တဲ့ အျပစ္အႀကီး အေသးကုိလုိက္ၿပီး အျပစ္ေျဖလုိ႔ ရတာရွိသလုိ ေျဖလုိ႔မရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေရႊေငြအလွဴခံျခင္းဆုိတဲ့ သိကၡာပုဒ္ဟာ ရဟန္းဘ၀မွ ေလ်ာက်ေလာက္တဲ့ သိကၡာပုဒ္မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကုစားလုိ႔ ရတဲ့အာပတ္မ်ိဳးပါ။ မက်ဴးလြန္မိတာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေပမယ့္ မ်က္ေမွာက္ကာလမွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ စာသင္သား ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ ဒကာဒကာမ ကပၸိယ မျပည့္စုံတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ၀တၳဳေၾကးေငြဟာ မျဖစ္မေန ကုိင္ေဆာင္ရမယ့္ အေနအထား ျဖစ္လာပါတယ္။ ေရႊေငြကုိ ကုိင္ေဆာင္အလွဴခံလုိတဲ့ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိေသာ္လည္း ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ လုပ္ရတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲလုိမွ မလုပ္ရင္လည္း ရဟန္းဘ၀က ထြက္ၿပီးလူ႔ဘ၀ႏွင့္ ေနမွသာ အစဥ္ေျပမႈွ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးသာ ငယ္ရြယ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္အားလုံး လူထြက္သြားၾကမယ္ဆုိရင္ သာသနာေတာ္ႀကီးမွာ တျဖည္းျဖည္း သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြ အားနည္းကာ သာသနာအရွည္ တည္တ့ံေရးမွာ ထိခုိက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ငယ္ရြယ္တဲ့အခ်ိန္ မျပည့္စုံတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ အခ်ိဳ႕ကုိ မက်ဴးလြန္ခ်င္ေသာ္လည္း က်ဴးလြန္ေနၾကရေပမယ့္ အရြယ္ရလာတဲ့အခါ ျပည့္စုံလာတဲ့အခါ သူ႔အလုိလုိ ထိန္းသိမ္းသြားတတ္ၾကပါတယ္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး အမိန္႔ရွိဖူးသလုိေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးက အရမ္းတန္ခုိးႀကီး ျပည့္စုံလာတဲ့အခါ ``အခုေန တုိ႔ကုိ တီဗီြလာၾကည့္၊ ႐ုပ္ရွင္လာၾကည့္ပါလုိ႔ ေျပာရင္မၾကည့္ေတာ့ပါဘူး၊ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ား ေပ်ာ္မွ၊ ကုိရင္ငယ္ေတြျဖစ္မွာ၊ ကုိရင္ငယ္ေတြေပ်ာ္မွ ဦးဇင္းငယ္ေတြျဖစ္မွာ ဦးဇင္းငယ္ေတြ ေပ်ာ္မွ ဘုန္းႀကီးငယ္ေတြျဖစ္မွာ ဘုန္းႀကီးငယ္ေတြေပ်ာ္မွ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြျဖစ္မွာ၊ သာသနာဆုိတာ ဒီလုိပဲ ေမြးယူရတယ္`` လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါတယ္။ ဒီအတုိင္းပါပဲ ယေန႔ေခတ္မွာ ေခတ္ကာလအေန အထားအရ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္အခ်ိဳ႕ကုိ မက်ဴးလြန္လုိေသာ္လည္း က်ဴးလြန္ရတဲ့အေျခအေန ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ျပည့္စုံလာ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ ေနႏုိင္လာမည့္ အခ်ိန္က်ပါက သူ႔အလုိလုိ ထိန္းသြားတတ္ၾကပါတယ္။ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ က်ဴးလြန္လုိျခင္းမဟုတ္ဘဲ ႀကီးက်ယ္တဲ့အက်ိဳးေတြအတြက္ ေသးငယ္တာေလးေတြ ေပးဆပ္ေနရတဲ့ အေနအထားျဖစ္ပါတယ္ဆုိတာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအပုိင္းမွ ခံစားေပးလုိပါတယ္။

ေရႊေငြလွဴဒါန္းတဲ့ ဒကာ၊ဒကာမပုိင္းက ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း ဘုရားမႀကိဳက္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ မအပ္စပ္တဲ့ အလွဴ၀တၳဳျဖစ္ေပမယ့္ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္က ၀ိနည္းေတာ္မ်ားကုိ ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ ေစလုိေသာ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိဘူးဆုိတာ လွဴဒါန္းတဲ့သူတုိင္း သိၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ အခက္အခဲ အေျခအေနကုိ လုိက္ၿပီးလုပ္ေပး၊ လွဴဒါန္းေပးျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ အမွန္စင္စစ္ ေငြးေၾကး၀တၳဳကုိ အပ္စပ္တဲ့ပစၥည္း၀တၳဳနဲ႔ လဲလွယ္လွဴးဒါန္းရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေငြေၾကးသည္သာလွ်င္ ေလာေလာဆယ္ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အခက္အခဲကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့အတြက္ မအပ္ေသာ္လည္း သာသနာ့၀န္ထမ္းအျဖစ္ အရွည္ရပ္တည္ႏုိင္ေရး၊ ထုိရဟန္းေတာ္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အာပတ္မ်ားကုိ ကုစားၿပီး သီလသမာဓိ ပညာျပည့္စုံစြာျဖင့္ သာသနာ့တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရးစတဲ့ ရည္ရွည္အက်ိဳးမ်ားကုိ ၾကည့္ၿပီးလွဴဒါန္းၾကတယ္ဆုိတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။ မအပ္စပ္တဲ့ အလွဴပစၥည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းရဲ႕ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပးအျပည့္အစုံ မရႏိုင္ေပမယ့္ လွဴဒါန္းတဲ့ ဒါနကုသုိလ္ေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ကုိ မက်င့္ႀကံႏုိင္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးလုိ၊ ၀တၳဳေၾကးေငြကုိ လွဴဒါန္းၿပီး ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ား မက်င့္ႏုိင္ေအာင္ တမင္သက္သက္ ဖန္တီးလုပ္ေဆာင္လုိတဲ့ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္မပါတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္အလုိေတာ္အတုိင္း တစ္ထပ္တည္းမျဖစ္ေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ား က်ဴးလြန္ေအာင္လုပ္ေနတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အပါယ္လားေစႏုိင္တဲ့ အလွဴမဟုတ္တဲ့အတြက္ ၀တၳဳေငြလွဴဒါန္းၿပီး အျပစ္ေတြယူေနျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလုိပါတယ္။ စင္ၾကယ္တ့ဲ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမဟုတ္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးမႀကီးေသာ္လည္း ထုိက္သင့္တဲ့ အက်ိဳးရႏုိင္တယ္ဆုိတာ သိေစလုိပါတယ္။ အပ္စပ္တဲ့နည္းနဲ႔ ပုိၿပီးတိတိက်က် အာ႐ုံျပဳလုိရင္ေတာ့ ယာနဒါန-ယာဥ္အလွဴေတာ္၊ ေ၀ယ်၀စၥဒါန- အေထြေထြေ၀ယ်၀စၥ အလွဴေတာ္စသည္ျဖင့္ ရည္မွန္းၿပီး န၀ကမၼကုိ လွဴဒါန္းလုိကလည္း လွဴဒါန္းႏုိင္ပါတယ္။ အသုံးျပဳတဲ့အပုိင္းမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ သင့္ေလ်ာ္အပ္စပ္သလုိ ဖန္တီးအသုံးျပဳၾကပါလိမ့္မယ္ဆုိတာ ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။ .

Read more »

ကုိးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပူေဇာ္ပသျခင္း

ကုိးကြယ္ျခင္းဟူေသာ စကားရပ္တြင္ အားကုိးအားထားျပဳထုိက္ျခင္း၊ အကာအကြယ္ျဖစ္ေစျခင္း စေသာအဓိပၸါယ္မ်ား ပါ၀င္ၿပီး ပူေဇာ္ပသျခင္းဟူေသာ စကားရပ္တြင္ ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပံ့ေပးရျခင္း၊ တင္ေျမာက္ေကၽြးေမြးေပးရျခင္း စေသာအဓိပၸါယ္မ်ား ပါ၀င္လွ်က္ရွိ၏။ ကုိးကြယ္ျခင္းကုိခံရသည့္ အရာမ်ားသည္ ကုိးကြယ္သူမ်ားကုိ အားကုိးအားထားျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ျခင္း ပစၥဳပၸန္သံသရာတြင္ က်ေရာက္မည့္ ေဘးအႏၲရာယ္အေပါင္းမွ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအရာမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ခံထုိက္သည့္အရာမ်ားဟု ဆုိႏုိင္ၿပီး ပူေဇာ္ပသျခင္းကုိ ခံရသည့္အရာမ်ားသည္ ပူေဇာ္ပသသူမ်ားကုိ အမွီျပဳကာ အပူေဇာ္ အပသမ်ားကုိသာ ခံယူလွ်က္ ပူေဇာ္ပသသူမ်ားအား တစ္စုံတစ္ရာ ကာကြယ္မႈမျပဳႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ထုိအရာမ်ားကုိ ပူေဇာ္ပသမႈ သက္သက္ကုိသာေပးရသည့္ အရာမ်ားဟု ဆုိႏုိင္၏။

သုိ႔ဆုိလွ်င္ ယင္းကုိးကြယ္ခံထုိက္သည့္ အရာမ်ားသည္ အဘယ္အရာမ်ားနည္း၊ ပူေဇာ္ပသျခင္း သက္သက္ကုိသာ ေပးရသည့္အရာမ်ားသည္ အဘယ္အရာမ်ားနည္း သိရွိရန္လုိအပ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိအရာမ်ားကုိ ကဲြကဲြျပားျပား မသိပါက အလဲြအမွားမ်ားျဖစ္ကာ ပူေဇာ္ပသရမည့္ အရာမ်ားကုိ အစစ္အမွန္ထင္မွတ္ၿပီး ကုိးကြယ္မိတတ္၊ ကုိးကြယ္ရမည့္အရမ်ားကုိ ပူေဇာ္ပသသည့္ အဆင့္ေလာက္ထင္မွတ္ၿပီး ပူေဇာ္ပသမိတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ယင္းတုိ႔ကုိ မတင္ျပမီ ကုိးကြယ္မႈစတင္သည့္ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ေရွးဦးစြာတင္ျပလုိ၏။

လူ႔သမုိင္းဆရာတို႔၏ အဆုိအရ လူသည္ ေျခသလုံးအိမ္တုိင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္း ယဥ္ေက်းလာၿပီး အစုအဖဲြ႕ႏွင့္ ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု သိရ၏။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသည္ ေၾကာက္တတ္မႈႏွင့္ ရလုိမႈ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းထားေသာ သဏၭာန္တစ္ခုသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွ၏။ လူ႔ေလာကႀကီးတြင္ ေၾကာက္စရာမ်ား အမ်ားအျပားရွိသကဲ့သုိ႔ ရယူခ်င္စရာမ်ားလည္း ေပါမ်ားလွ၏။ ဒီေရတက္ျခင္း၊ မီးႀကီးေလာင္ျခင္း၊ ေလမုန္တုိင္းတုိက္ျခင္း၊ ငလ်င္လႈပ္ျခင္းစေသာ ၾသကာသေလာက၏ အႏၲရာယ္မ်ား၊ ေျမြ၊ သစ္၊ က်ား၊ ဆင္႐ုိင္းေဘး၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူေဘး စေသာ သတၱေလာက၏ ရန္ျပဳမႈမ်ားႏွင့္၊ နာဖ်ားမက်န္းမမာ၊ အုိနာေသရ ေဘးဒုကၡမ်ား၏ ႏွိပ္စက္မႈမ်ားကုိ လူသားတုိ႔သည္ အလူးအလဲ ခံေနရသည္သာ ျဖစ္၏။ ဤသုိ႔ေသာ ဘ၀ဒုကၡ အႏၲရာယ္မ်ား၏ လႈံ႕ေဆာ္ဖန္တီးမႈေၾကာင့္ လူသားတုိ႔သည္ ေၾကာက္တတ္လာၾက၏။ ထုိေဘးဆုိးဒုကၡတုိ႔မွ ကင္းၿငိမ္းမႈကုိ လုိလားေတာင့္တၾက၏။ ကုိးကြယ္မႈကုိ ရွာေဖြလာၾက၏။ ထုိသုိ႔ ရွာေဖြရင္းနီးစပ္ရာကုိ ကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ကုိးကြယ္လာၾကေတာ့၏။ လူသားတုိ႔၏ ကုိးကြယ္မႈ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းအေၾကာင္း အဦးအစ ကုိးကြယ္လာသည့္ အရာတုိ႔ကုိ ျမတ္ဗုဒၶက

`ေဘးရန္ အႏၲရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ စုိးရြံ႕ေၾကာက္လန္႔ ေနၾကကုန္ေသာ လူတုိ႔သည္ ေတာင္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေတာတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ အာရာမ္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ အထင္ကရသစ္ပင္ စေသာကုိးကြယ္ရာတို႔ကုိ လည္းေကာင္း ကုိးကြယ္ၾကကုန္၏။ (ဓမၼပဒ၊ ဂါထာ၊ ၁၈၈)` ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။

မွန္၏။ ေရွးအခါက ပယ္လယ္သမုဒၵရာတုိ႔၌ အသက္ေမြးမႈ ျပဳၾကသူတုိ႔သည္ သမုဒၵရာေစာင့္ နတ္မ်ားကုိ ကုိးစားၾကသည့္နည္းတူ ေတာရပ္ေဒသ၌ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ၾကသူတုိ႔သည္လည္း ေတာေတာင္ဥယ်ာဥ္ စသည္တုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ၾက၏။ ထုိ႔အျပင္ ေကာက္ပင္စုိက္ပ်ိဳး ေအာင္ျမင္လုိမႈအတြက္ မုိးနတ္စသည္တုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ပသၾက၏။ သားဆုပန္ရန္ ေတာစုိးသစ္ပင္ႀကီးမ်ား၌ ရွိမည္ထင္ေသာ နတ္တုိ႔ကုိ တင္ေျမွာက္ၾက၏။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ မုိးနတ္၊ ေလနတ္၊ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္စသည္ျဖင့္ ကုိးကြယ္ရာအမ်ိဳး ေပၚထြန္းကာ လူသားတုိ႔၏ အခါအားေလွ်ာ္စြာ ပူေဇာ္ပသမႈျပဳရာမ်ားလည္း ျဖစ္လာခဲ့၏။

သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ပြင့္ေတာ္မူလာသည့္အခါ၌ကား ထုိကုိးကြယ္မႈမ်ားသည္ အလဲြမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္၏။ မကုိးကြယ္သင့္သည့္အရာႏွင့္ ကုိးကုိသင့္သည့္အရာမ်ားကုိ အတိအလင္း ခဲြျခားေဖာ္ျပေတာ္မူလုိက္၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ``ဤေတာေတာင္ အရာမ္ သစ္ပင္စေသာ ကုိးကြယ္ရာဟူသမွ်ကုိ ကုိးကြယ္ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကုိးကြယ္ျခင္းမဟုတ္၊ ျမတ္ေသာ ကုိးကြယ္ျခင္းမဟုတ္၊ ဤကုိးကြယ္ရာဟူသမွ်ကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ (ဓမၼပဒ၊ ဂါထာ၊ ၁၈၉)`` ဟူ၍လည္းေကာင္း ``အၾကင္သူသည္ ျမတ္စြာဘုရားကုိလည္းေကာင္း၊ တရားေတာ္ကုိလည္းေကာင္း၊ သံဃာေတာ္ကုိလည္းေကာင္း ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္၏။ ထုိသူသည္ ဆင္းရဲအမွန္ ဒုကၡသစၥာ၊ ဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းအမွန္ သမုဒယသစၥာ၊ ဆင္းရဲမွလြတ္ေျမာက္ရာအမွန္ နိေရာဓသစၥာ၊ ဆင္းရဲၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္သုိ႔ေရာက္ေၾကာင္းအမွန္ မဂၢသစၥာဟူေသာ အရိယသစၥာေလးပါးတုိ႔ကုိ မဂ္ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာျမင္ႏုိင္၏ (ဓမၼပဒ၊ ဂါထာ၊ ၁၉၀၊ ၁၉၁)`` ဟူ၍လည္းေကာင္း အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကုိးကြယ္မႈအမွားႏွင့္ ကုိးကြယ္မႈအမွန္ကုိ ခဲြျခားျပသေတာ္မူၿပီး အမွားကုိးကြယ္မိပါက ဒုကၡခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းႏုိင္မည္မဟုတ္ဘဲ သံသရာတြင္ ရွည္ၾကာစြာ က်င္လည္ေနရတတ္ေၾကာင္း ကုိးကြယ္မႈမွန္ကန္ပါက ဒုကၡခပ္သိမ္းၿငိမ္းေအးကာ နိဗၺာန္အထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ေၾကာင္း စိစစ္ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ေဖာ္ျပပါ ဘုရားရွင္၏ ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကုိ ၾကည့္ပါက ကုိးကြယ္သင့္သည့္အရာႏွင့္ မကုိးကြယ္သင့္ဘဲ ပူေဇာ္ပသ႐ုံသာ ျပဳရမည့္အရာမ်ားကုိ ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ႏုိင္၏။ သစ္ပင္ေတာေတာင္ စသည္တို႔ႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ နတ္တုိ႔သည္ မကုိးကြယ္သင့္သည့္အရာမ်ားျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈမ်ားအရ ပူေဇာ္ပသလုိက ပူေဇာ္ပသႏုိင္၏။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဟူေသာ ရတနာျမတ္သုံးပါးသည္သာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ စစ္မွန္သည့္ကုိးကြယ္မႈျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဤရတနာျမတ္သုံးပါးသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေဘးဒုကၡကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဆီးတတ္ ေသာေၾကာင့္ သရဏဟူ၍လည္း ေခၚဆုိထုိက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ စင္စစ္ သရဏဂမနဟူေသာ ပါဠိေတာ္ကပင္ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကုိေဆာင္ေန၏။ သရဏဂုံတည္သူမ်ားသည္ ေဘးဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ၿငိမ္းျခင္းဟူေသာ အက်ိဳးရလာဒ္ကုိ လက္ေတြ႕ခံစားႏုိင္ျခင္းကုိ ျဖစ္ေစသည့္အတြက္ ရတနာျမတ္သုံးပါးသည္ ကုိးကြယ္ခံထုိက္၏။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ၾကသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားတြင္ ျမတ္ဗုဒၶကုိ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ရျခင္းမွာ ျမတ္ဗုဒၶသည္ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း နည္းလမ္း၌ ျဖစ္ေစျခင္း၊ မႀကီးပြား မခ်မ္းသာေၾကာင္း မေကာင္းေသာ နည္းလမ္းမွ ဆုတ္ယုတ္ေစျခင္းႏွင့္ အျပစ္ေဒါသ အလုံးစုံကင္းေစ၍ ဂုဏ္ေက်းဇူးအေပါင္းတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေစျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ဓမၼရတနာတည္းဟူေသာ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ျခင္းမွာ တရားေတာ္ကုိ က်င့္ႀကံလုိက္နာသူတုိ႔ကုိ ဘ၀သံသရာခရီးခဲမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္ျခင္း၊ တရားက်င့္သည့္အခုိက္ႏွင့္ က်င့္ၿပီးေနာက္ကာလတုိ႔၌လည္း ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ ေပးေစျခင္းျဖင့္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေဘးဒုကၡကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဆီးေစႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သံဃာေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ရျခင္းမွာ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္တုိ႔ကုိ ႀကီးက်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး အက်ိဳးမ်ားေစရန္ ျပဳျခင္းျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ေဘးဒုကၡကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဆီး ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ထုိရတနာသုံးပါးအား ၾကည္ညိဳေလးစား ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ သူကုိ သရဏဂုံတည္သူဟု ေခၚ၏။ ထုိသူသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဘ၀သုိ႔ေရာက္ရမည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ အသက္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ အေျခြအရံေပါမ်ားျခင္း စေသာ အက်ိဳးမ်ားကုိလည္း ရရွိကာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ရတနာသုံးပါးသည္သာ ကုိးကြယ္သင့္သည့္ အရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းဆုိျခင္း ျဖစ္၏။

သုိ႔ေသာ္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ကုိးကြယ္မႈမ်ားကုိ ၾကည့္ပါက အလဲြကုိးကြယ္ေနၾကသည္ကုိ စိတ္မေကာင္းဖြယ္ေတြ႕ရွိရ၏။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ကုိးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပူေဇာ္ပသျခင္းကုိ လြဲမွားစြာလုပ္ေဆာင္ေနၾက၏။ မကုိးကြယ္သင့္သည့္အရာမ်ားကုိ တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စားၾကည့္ကာ ကုိးကြယ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ဘုရားကေအာက္ ေမ်ာက္ကအထက္ဆုိသကဲ့သုိ႔ အိမ္တြင္ၾကည့္ပါက ဘုရားစင္ထက္ နတ္စင္က ပုိၿပီးေတာက္ေျပာင္ ေ၀ဆာလွပေနၾက၏။ ပုိဆုိးသည္က အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ နတ္ေတြကုိ ကုိးကြယ္သည္ႏွင့္ မေက်နပ္ႏုိင္ၾကဘဲ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္စသည္တုိ႔ကုိပင္ အၿပိဳင္ကုိးကြယ္သည္အထိ ျဖစ္လာၾက၏။ စီးပြားေရး၊ ေအာင္ျမင္မည္္၊ က်န္းမာေရး ေကာင္းမည္ဆုိပါက ဘာမဆုိလုပ္ရဲသည္အထိ အသိဉာဏ္မ်ား ကင္းမဲ့လာၾက၏။ အဆုိးဆုံးမွာ ေဗဒင္ဆရာမ်ားအေပၚ အယုံၾကည္လြန္ အားကုိးလာသည္က အဆုိးဆုံးျဖစ္၏။ အိမ္မွာ အစစအရာရာ အဆင္မေျပျဖစ္ေနျခင္းမွာ ဘုရားစင္တြင္ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္ထားသည့္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္က ခုိက္တာဟုဆုိကာ ဘုရားဆင္တုေတာ္ကုိ စြန္႔ပစ္ခုိင္းသည့္အတြက္ ေညာင္ပင္ေျခရင္းတြင္ သြားစြန္႔သည္အထိ အသိဉာဏ္ကင္းကုန္ၾက၏။ အခိုက္အတန္႔ကာလေလးကုိ ၾကည့္ကာ သံသရာနစ္မြန္းမည့္ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္သည္အထိ မုိက္မဲလာၾက၏။ ေလာကမွာ ရွိေနသမွ်ကာလတြင္ အဆင္ေျပမႈ မေျပမႈဆုိသည္မွာ ေရွာင္လဲြ၍မရသည့္ သေဘာကုိ သေဘာမေပါက္ဘဲ အဆင္ေျပမည္ဆုိက ဘုရား၊တရား၊သံဃာလည္း နားမလည္ မိဘဆရာလည္း နားမလည္ ေဗဒင္ဆရာစသည္တုိ႔က ခုိင္းလ်င္ဘာမဆုိ လုပ္ရဲသည္အထိ ဆင္ျခင္တုံတရား ကင္းမဲ့လာၾက၏။ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိသရဏဂုံ ပ်က္ေနသည္ကုိမသိ အလဲြေတြ လိုက္လုပ္ေနၾကေတာ့၏။ ဤသည္မွာ ယုံၾကည္မႈလြန္ကဲၿပီး ပညာကင္းမဲ့လာသည့္အျပင္ မကုိးကြယ္သင့္သည္ကုိ ကုိးကြယ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ စာလုိေျပာပါက သဒၶါလြန္ကဲ ပညားနည္းေနၾကျခင္းျဖစ္၏။

စင္စစ္ မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္ေနမႈမ်ားကုိ ေသခ်ာဆင္ျခင္ၾကည့္ပါက ကုိးကြယ္ရမည့္အရာမ်ားလား၊ ပူေဇာ္ပသရမည့္ အရာမ်ားလားဆုိသည္ကုိ ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္ႏုိင္၏။ ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာအတြက္ အားကုိးအားထား မျပဳႏုိင္သည့္အရာမ်ားသည္ မကုိးကြယ္သင့္သည့္အရာမ်ားျဖစ္ၿပီး ပစၥဳပၸန္ သံသရာေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစမည့္အရာမ်ားမွာ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရမည့္ အရာမ်ားျဖစ္၏။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဟူေသာ ရတနာသုံးပါးကုိ ၾကည့္ပါက ကုိးကြယ္သည့္သူမ်ားကုိ ပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္သာ ခ်မ္းသာမႈကုိ ျဖစ္ေစသည္မဟုတ္ဘဲ အပါယ္ေဘးစေသာ ေဘးဒုကၡတုိ႔မွ ကင္းေ၀းေစကာ သုဂတိဘ၀၊ ထုိမွ နိဗၺာန္အထိ သံသရာေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ ထုိအက်ိဳးဆက္မ်ားေၾကာင့္ပင္ ရတနာသုံးပါးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ကုိးကြယ္ရာမ်ားျဖစ္၏။ ရတနာျမတ္သုံးပါးမွလြဲ၍ က်န္သည့္အတြင္းအျပင္ နတ္မ်ား၊ ဘုိးေတာ္၊ နတ္ကေတာ္၊ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတ္ဆင္ ေဗဒင္ယၾတာေပးသူမ်ားမွာ ကုိးကြယ္ရန္မထုိက္ၾကေပ။ ပူေဇာ္ပသလုိက ပူေဇာ္ပသမႈသာ ျပဳထုိက္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ယင္းတုိ႔ကုိ ၾကည့္ပါက သူမ်ားကုိ ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ရန္ေ၀းစြ ၎တုိ႔ကုိယ္တုိင္ပင္ တစ္စုံတစ္ခုကုိ အမွီျပဳေနၾကရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေတာေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ားသည္ သစ္ပင္ေတာေတာင္မ်ားကုိ အမွီျပဳၿပီး ေနၾကရ႐ုံမွ်မက စားေသာက္ေရးအတြက္လည္း လူတုိ႔၏ပူေဇာ္ပသမႈမ်ားျဖင့္ ရပ္တည္ေနၾကရ၏။ ထုိသူမ်ားသည္ အဘယ္မွာလွ်င္ ကုိးကြယ္သည့္သူမ်ားအား ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္မည္နည္း။ ထုိသူမ်ားလုပ္ေပးႏုိင္သည္ကား မိမိတုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ပသသူမ်ားအား ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါး ဒုကၡေရာက္မသြားေအာင္သာ တစ္နည္းတစ္ဖုံ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္႐ုံမွ်သာ ရွိမည္။ သံသရာအတြက္ဆုိလွ်င္ကား ၎တုိ႔ကုိယ္တုိင္ပင္လွ်င္ ဘယ္ဘ၀ဘယ္ဘုံဌာနကုိ ေရာက္မည္ကုိ မသိရွိၾကေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရတနာသုံးပါးမွလဲြ၍ က်န္အရာမ်ားကား ကုိးကြယ္ထုိက္သည့္အရာမ်ား မဟုတ္ဘဲ မကင္းရာမကင္းေၾကာင္း ပူေဇာ္ပသမႈသာ ျပဳလုပ္ေပးရမည့္အရာမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းဆုိျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ရာအစစ္ကုိ လုိလားၾကသူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ ယုံၾကည္မႈမလြန္ကဲၾကဘဲ သဒၶါပညာမွ်တစြာ ေရြးခ်ယ္ကုိးကြယ္သင့္လွေပ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိတုိ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ မွားပါးက ပစၥဳပၸန္သံသရာ ေဘးဒုကၡကုိ မိမိတို႔သာလွ်င္ ခံၾကရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ ``ဆရာတစ္ပါး လဲြေခ်ာ္သြားက တပည့္အမ်ား အပါယ္လား၏`` ဟူေသာ စကားကဲ့သုိ႔ပင္ မိမိတုိ႔က ဆရာအမွားကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္မိပါက အပါယ္ေဘးအထိ က်ေရာက္ႏုိင္သည္ကုိလည္း သတိျပဳသင့္လွေပ၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိရေသာ္ ကုိးကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပူေဇာ္ပသျခင္းတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ကုိးကြယ္ျခင္းမမွားၾကရန္ အထူးလုိအပ္လွၿပီး ပူေဇာ္ပသရမည့္ အရာမ်ားကုိ လဲြမွားစြာကုိးကြယ္မိပါက သံသရာႏွင့္ခ်ီကာ နစ္မြန္းသြားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ သဒၶါႏွင့္ ပညာညီညြတ္စြာျဖင့္ ကုိးကြယ္ရာအစစ္အမွန္ျဖစ္သည့္ ရတနာျမတ္သုံးပါးကုိသာ ယုံၾကည္ေလးနက္စြာ ကုိးကြယ္သင့္ပါေၾကာင္း အသိေပးစကား ပါးအပ္ပါသည္။ အားလုံးမွန္ကန္သည့္ ကုိးကြယ္မႈကုိ ေရြးခ်ယ္ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ႏုိင္ၾကေပေစ…

Read more »

အရာရာေနာက္က်မႈေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ...

Q.ဘုန္းဘုန္း…
တပည့္ေတာ္ဟာ အၿမဲသူမ်ားေနာက္က က်န္ရစ္တတ္ၿပီး လုပ္ရင္လဲ သူမ်ားထက္ အလြန္ေနာက္က်မွ ၿပီးတတ္ပါတယ္ဘုရား။ ျပဳျပင္ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ပါ။ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားႏွင့္လည္း အေတြ႕ေနာက္က်တတ္ပါတယ္။ ကူညီမည့္ မိတ္ေဆြေကာင္းကုိ လုိအပ္ေနသည့္္အခ်ိန္မွာ ေစာစီးစြာ မေတြ႕ခဲ့ရဘဲ ေနာက္မွေတြ႕တာမ်ိဳး ႀကံရေလ့ရွိပါတယ္။ ေရာဂါကုစဥ္မွာ တတ္ကၽြမ္းသည့္ သမားေတာ္ႏွင့္ မေတြ႕ရလုိ႔ ေရာဂါရင့္ၿပီး နာတာရွည္မွ ေနာက္က်သိခဲ့ရတာလည္း ရွိပါတယ္။ ပညာတစ္ခုကုိ သင္ခြင့္ရခ်ိန္မွာတုန္းက ေငြေၾကးမရွိခဲ့ဘဲ ေငြေၾကးအတန္သင့္ ရလာခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒီပညာသင္ဖုိ႔ အေျခအေန မေပးေတာ့လုိ႔ ေနာက္က်သြားရတာလဲ အၿမဲႀကံဳရပါတယ္။ တရားဓမၼအရာမွာေတာင္ တရားနာခြင့္ တရားအားထုတ္ခြင့္ကုိ ဆရာရွိခ်ိန္က မရခဲ့ဘဲ အစစေနာက္က်မွ ရခဲ့ရပါတယ္။

တပည့္ေတာ္ လူမွန္းသိကတည္းက ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အစစေနာက္က်ျခင္း ၀ဋ္ေၾကြးမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲ လမ္းညႊန္ေပးပါဘုရား။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္က ႏူနာေရာဂါစဲြေနတဲ့ မင္းသမီးတစ္ပါးကုိ အရွင္အႏု႐ုဒၶါ သံဃာေတာ္က ေရာဂါေပ်ာက္ေစသည့္ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳေစသျဖင့္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းရတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ တစ္ေန႔အပါး ၂၀၊ ၃၀၊ ၄၀ စသည္ျဖင့္ အခြင့္ရတုိင္း ဆြမ္းလွဴဒါန္း ဆက္ကပ္ျခင္းကုိ ၀တ္တစ္ခုအျဖစ္ ျပဳခဲ့ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ အလြန္ဆင္းရဲစဥ္ကေတာင္ တစ္ေန႔၁၅ပါး၊ အပါး၂၀ ၀န္းက်င္ ႀကိဳးစားၿပီး ဆြမ္းေလာင္းခဲ့ပါတယ္။ စာသင္သာား သံဃာေတာ္နဲ႔ သာမေဏမ်ားအတြက္ လုိအပ္တဲ့စာအုပ္၊ စာေရးကိရိယာ အသုံးအေဆာင္မ်ားလည္း ပညာဒါနျပဳခဲ့ပါတယ္။ အခုေနာက္ဆုံး ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းၿပီး ဂိလာန သာမေဏမ်ားအားလည္း ေဆး၀ါးကုသေပးခဲ့ပါတယ္။ လွ်က္စစ္မီး မရွိဘဲညေမွာင္ထဲမွာ ဖေယာင္းတုိင္ႏွင့္ သီတင္းသုံးေနရေသာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာလည္း မီးတပ္ဆင္ လွဴဒါန္းေပးခဲ့ပါတယ္။ ၀ဋ္ေၾကြးမွ လြတ္ေျမာက္လုိေသာ္လည္း ဒါေတြလုပ္စဥ္က ရတာနာသုံးပါးကုိ ၾကည့္ညိဳစိတ္ သက္သက္ျဖင့္သာ လုပ္ခဲ့ၿပီး မေကာင္းမႈကံမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကုိ အဓိကမရည္ရြယ္ခဲ့မိေပ။

တပည့္ေတာ္ ခံစားေနရတဲ့ အစစေနာက္က်ျခင္းေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မကယ္ႏုိင္ေသးပါ။ ဘယ္လုိေကာင္းမႈမ်ား ျပဳရမလဲ အမိန္႔ရွိေပးပါဘုရား
(ေသာ္လတ္)


A. ၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပဟူေသာ ျမန္မာစကားပုံ တစ္ခုရွိပါတယ္။ ပဥၥနႏၱရိယကံက်ဴးလြန္ထားမႈ မရွိေသးပါက ငရဲသြားေစႏုိင္သည္မ်ားကုိ ကုသုိလ္မ်ားလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ မက်ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္ေသာ္လည္း ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမည့္ ၀ဋ္ေၾကြးမ်ားရွိေနသူမ်ားမွာ ၀ဋ္မွလြတ္ေအာင္္ မလုပ္ႏုိင္ပါ။ ဘုရား၊ ရဟႏၲာႀကီးမ်ားေသာ္မွလည္း ၀ဋ္ေၾကြးကုိ ေပးဆပ္ၾကရေသးသျဖင့္ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက မိမိျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္၀ဋ္ေၾကြးမ်ားရွိပါက ေက်ေအာင္ျပန္ဆပ္ ေပးရတတ္ပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀က ကုိယ္ဘာလုပ္ခဲ့သည္ကုိ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုဘ၀မွာ ရရွိေနသည့္ အက်ိဳးဆက္မ်ားကုိ ၾကည့္ပါက ခန္႔မွန္းႏုိင္ပါတယ္။ အရာရာေနာက္က် ေနတတ္မႈဟာ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက သူမ်ားလုပ္သည့္ ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ေနာက္ေႏွးေအာင္ေနာက္ယွက္မႈ ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ မိမိကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း လုပ္ၿပီးေနာက္မွာျဖစ္ရတဲ့ အပရေစတနာ ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါ ျပဳလုပ္တဲ့သူမ်ား ရွိထားရမယ့္ မလွဴမီေရွ႕အဖုိ႔တြင္ရွိရမည့္ ပုဗၺေစတနာ၊ လွဴဆဲအခုိက္မွာ ရွိရမည့္ မုဥၥေစတနာ၊ လူၿပီးေနာက္မွာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ရမည့္ အပရေစတနာဆုိတဲ့ ေစတနာသုံးမ်ိဳးထဲမွာ ေနာက္ဆုံးေစတနာ ခ်ိဳ႕တဲ့ၿပီး အလွဴအေပၚမွာ ေနာင္တရမႈမ်ား ရွိခဲ့လွ်င္လည္း ေနာက္ေစတနာခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီေစတနာရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ယခုဘ၀မွာ ျပန္ခံေနရတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အတိတ္ဆုိတာ က်န္ခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာင္တတစ္ဖန္ ပူပန္မေနေတာ့ဘဲ ယခုဘ၀မွာသာ ကံေပးသမွ်ကုိ ရဲရဲရင္ဆုိင္လက္ခံၿပီး အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ေကာင္းမႈေတြလုပ္ဖုိ႔ သင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သီလကုိလုံေအာင္ ေစာင့္ထိမ္းၿပီး ေစတနာေကာင္းထားကာ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ ကံကံ၏အက်ိဳးအေပၚ သံသယကင္းရွင္း သဒၶါတရားသြင္းကာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အတိတ္က၀ဋ္ေၾကြးမ်ား မကုန္ေသးသမွ် ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမယ့္ အေနအထား ရွိပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က ႏူနာေရာဂါေပ်ာက္ၿပီး အခုဘ၀မွာ ခ်က္ျခင္းအက်ိဳးကုိ ခံစားရတဲ့ မ်က္ေမွာက္ အက်ိဳးေပးမႈဆုိသည္မွာ အေၾကာင္းအဂၤါရပ္ေတြႏွင့္ ျပည့္စုံမွသာ ရရွိႏုိင္ပါတယ္။ အက်ဥ္းေျပာရရင္ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ေစတနာ သဒၶါလြန္ကဲမႈ၊ ငါးပါးသီလလုံၿခဳံမႈ၊ အလွဴပစၥည္း၀တၳဳရဲ႕ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းၿပီး သမာအာဇီ၀ က်စြာရရွိမႈ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟႏၲာျဖစ္မႈ၊ ဒီရဟႏၲာသည္လည္း နိေရာဓသမာပတ္မွ ထသည့္အခုိက္ႏွင့္ ႀကဳံႀကိဳက္မႈဆုိတဲ့ အဂၤါရပ္ေတြႏွင့္ ျပည့္စုံမွသာ ယခုဘ၀မွာ အခုလုပ္ အခုအက်ိဳးေပးျခင္းဆုိတာ ျဖစ္မွာပါ။ အခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ား မဆိတ္သုဥ္းေသာ္လည္း ေဖာ္ျပပါအဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံရန္မွာ အလြန္ခက္ခဲလွပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြကုိထားၿပီး ခုနေျပာခဲ့သလုိ အရာရာေနာက္က်ေနမႈဆုိတဲ့ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးဆက္ေတြက ဒီဘ၀မွာ ေက်သည္ျဖစ္ေစ၊ မေက်သည္ျဖစ္ေစ မိမိလုပ္ရမွာက သီလလုံၿခဳံေအာင္ေစာင့္ထိမ္းၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာမ်ား ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားဖုိ႔ပါ။ လုပ္ရမွာက မိမိအလုပ္ျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးေပးရမွာက ကံရဲ႕အလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကံရဲ႕အလုပ္အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြမထားဘဲ မိမိလုပ္ရမည့္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြသာ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္သင့္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆုိသည္မွာ အခ်ိန္မေရြးလုပ္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစာသည္ေနာက္က်သည္ မထားဘဲ သိတဲ့အခ်ိန္ ရသမွ်ႀကိဳးစားလုပ္သင့္ပါတယ္။ လုပ္တဲ့အခုိက္မွာလည္း ၀ဋ္မွကင္းရာ နိဗၺာန္တစ္ခုတည္းကုိသာ အာ႐ုံျပဳၿပီး လုပ္သင့္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ၀ဋ္မွအမွန္တကယ္ လြတ္ဖုိ႔ဆုိတာ မိမိလုပ္တဲ့ကံေတြကို ျဖတ္မွလြတ္မွာပါ။ ေကာင္းတဲ့ကံ မေကာင္းတဲ့ကံေတြလုပ္ေနသမွ် ေကာင္းက်ိဳး၊မေကာင္းက်ိဳးေတြက လာေနဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ အဲဒါေတြဘာမွ မလုပ္ဘဲေနရမွာလားဆုိေတာ့ အဲလုိမဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ရပါမယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာသာ ၀ဋ္မွကင္းျပတ္ေအာင္ တြယ္တာမႈ မထားဘဲ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လုိတာပါ။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ကုသုိလ္ေတြကုိ ရသေလာက္ႀကိဳးစား လုပ္သင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိ ပုိၿပီးႀကိဳးစား လုပ္သင့္ပါတယ္။ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ကံေတြ၊ ၀ဋ္ေတြကုိ ျဖတ္ဖုိ႔ဆုိတာဟာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ႏွင့္ ျဖတ္မွသာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါနေတြကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ေပမယ့္၊ သီလမလုံရင္ ဒီဘ၀မွာ အပါယ္ေဘးက မလြတ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။ သီလမလုံရင္ ဘာ၀နာအားထုတ္လည္း အထက္ကုိေရာက္ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံျဖစ္္တဲ့ သီလကုိ အရင္ဆုံးလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိမ္းသင့္ပါတယ္။ သီလလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိမ္းၿပီး အလုံးစုံျဖစ္တဲ့ ၀ဋ္ေတြမွ လြတ္ေအာင္ ၀ိပႆနာ တရားကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ အရာရာမွာ ေနာက္က်မႈမျဖစ္ရေအာင္ အခ်ိန္ရွိတုန္း၊ အရြယ္ရွိတုန္း၊ အခြင့္သာတုန္း၊ လုပ္ႏုိင္ေနတုန္း ၀ိပႆနာတရားကုိသာ သီလလုံၿခဳံေအာင္ ထိမ္းၿပီးျပင္းျပင္း ထန္ထန္ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ၾကည့္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ရင္းျဖင့္လည္း ဉာဏ္ေတြတက္ကာ အရာရာေနာက္က်မႈေတြမွ ကင္းလြတ္လာႏုိင္သလုိ အရာရာ ေနာက္က်ေနပါလားဆုိၿပီး စိတ္ခံစားမႈေတြ ျဖစ္ေနမႈကုိလည္း ခံလာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အားထုတ္ရင္းနဲ႔လည္း သိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထပ္ၿပီးတုိက္တြန္းလုိတာက ေနာက္မက်ေအာင္ အျမန္ဆုံးတရား အားထုတ္ၾကည့္ပါဟူ၍….

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား