Facebookက အေမးတစ္ပုုဒ္ (၁၁)


ေမး။ Maghalulin (http://www.facebook.com/magha.lulin)
အရွင္ဘုရား…
ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ အရက္၀ယ္တုိက္ၿပီး အရက္ဖုိးဒကာခံေပးတာ ကုသုိလ္ရပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ မေသာက္ပါဘူးဘုရား။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ႕ ဆႏၵကုိ ျဖည့္ေပးတဲ့အေနနဲ႔ သူတုိ႔ျဖစ္ခ်င္တာကုိ လုပ္ေပးတာပါဘုရား။ အဲလုိလွဴတာ အက်ိဳးရွိမရွိ။ သူတပါးလုိအပ္တာကုိ ျဖည့္ေပးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္လုိ႔ ယူလုိ႔ရမရ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ေျဖ။ မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (http://www.facebook.com/ashinvicitta)
သူတပါးလုိအပ္တာကုိ ျဖည့္ေပးတဲ့ေနရာမွာ ေကာင္းတဲ့အရာ ေကာင္းတဲ့လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ျဖည့္ေပးမွသာ တကယ့္ေကာင္းတဲ့အလုပ္လုိ႔ ယူဆလုိ႔ရၿပီး မိတ္ေဆြအစစ္လုိ႔ ယူဆလုိ႔ရပါတယ္။ အပါယသဟာယ မိတၱလုိ႔ေခၚတဲ့ မေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္တာ လုိက္ေလ်ာတာ ျဖည့္ဆည္းေပးတာဟာ မေကာင္းမႈကုိ အားေပးရာေရာက္တဲ့အတြက္ မိတ္ေဆြအတု လကၡဏာထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

အရက္၀ယ္တုိက္ၿပီး အရက္ဖုိး အလွဴျပဳေပးတာ ကုသုိလ္လုံး၀မရတဲ့အျပင္ အက်ိဳးလည္းမရွိပါ။ အရက္မဟုတ္ဘဲ တျခားအစားအေသာက္ အလွဴမ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ ကုသုိလ္ရပါတယ္။ အရက္ကေတာ့ မလွဴေကာင္းတဲ့အလွဴ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ အပါယ္လားေစႏုိင္တဲ့ အလွဴထဲမွာ ပါလုိ႔ပါ။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပရိ၀ါပါဠိေတာ္မွာ မလွဴေကာင္းတဲ့ အလွဴငါးမ်ိဳးကုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီငါးမ်ိဳးက

(၁) မဇၨဒါန = ေသရည္အရက္ ဘိန္းစတဲ့ ယစ္မ်ိဳးအလွဴ
(၂) သမဇၹဒါန = ဇာတ္၊ ႐ုပ္ေသး၊ အၿငိမ့္စတဲ့ အဆုိအတီးကေခ်သည္ သဘင္အလွဴ
(၃) ဣတၳိဒါန = ကာမအမႈအတြက္ အလုိျဖည့္ေစရန္ မိန္းမအလွဴ
(၄) ဥသဘဒါန = ႏြားမတုိ႔အလယ္တြင္ ထယ္၀ါခန္႔ျငားတဲ့ ႏြားလား၊ ႏြားသုိးႀကီးတုိ႔ကုိ လႊတ္ေပးတဲ့ အလွဴ
(၅) စိတၱကမၼဒါန = ကာမရာဂစိတ္ကုိ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုရုပ္ စတဲ့ သုခုမအႏုပညာ အလွဴ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအလွဴငါးမ်ိဳးအျပင္ တစ္ျခား မလွဴေကာင္းတဲ့ အလွဴေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
-သတၱဒါနလုိ႔ေခၚတဲ့ လက္နက္ခဲယမ္းအလွဴ
-၀ိသဒါနေခၚတဲ့ ေသေက်ပ်က္ဆီးေစတဲ့ အဆိပ္အလွဴ
-သခၤလိကဒါနေခၚတဲ့ လက္ထိပ္သံေျခခ်င္းအလွဴ
-ကုကၠဋ သူကရဒါနေခၚ ၾကက္၀က္သားေကာင္အလွဴ စတာေတြပါ။

ဒါေၾကာင့္ အထက္ပါအလွဴမ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ အကုန္က်ခံ လွဴဒါန္းေပးကမ္းေပမယ့္ အက်ိဳးမရွိ၊ ကုသုိလ္မျဖစ္တဲ့ အလွဴေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမြးေန႔မွာ အရက္ဖုိးလွဴၿပီး ဧည့္ခံေကၽြးေမြးတာဟာ ကုသုိလ္မျဖစ္ပါဟု ေျဖၾကားလုိက္ပါတယ္။ အရက္မွ မဟုတ္ပါ ဒီမွာေဖာ္ျပထားတဲ့ အလွဴအားလုံးကုိ အလွဴျပဳတဲ့အခါ မလွဴျဖစ္ေအာင္ က်ိဳးစားၿပီး အျပစ္ကင္းတဲ့ အလွဴျဖစ္ေအာင္ တစ္ျခားအရာေတြကုိသာ လွဴၾကပါလုိ႔လည္း တုိက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ 

Read more »

ဘဝနီတိ (၂)


မနာလုိစိတ္
*********
ေလာကမွာ ည့ံတဲ့သူက ေတာ္တဲ့သူကုိ မနာလုုိ ျဖစ္တတ္တယ္။
မသာတဲ့သူက သာတဲ့သူကုုိ မနာလုုိ ျဖစ္တတ္တယ္။ 
အဲဒီလုိ မနာလုုိ ျဖစ္တာဟာ ေဒါသရဲ႕ သေဘာ၊ ေဒါသရဲ႕ မေနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒါသျဖစ္ရင္ အဲဒီ ေဒါသစိတ္က ကုိယ့္ကုုိလည္း ပူေလာင္ေစတတ္သလုုိ သူမ်ားကုုိလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုုိ မေပးႏုုိင္ပါဘူး။ ေဒါသအားႀကီးရင္ ေသတဲ့အဆင့္ေတာင္ ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြအေပၚမွာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ေပးတဲ့ မုုဒိတာ တရားမပြားႏုုိင္ေတာင္မွ မနာလုုိ႔စိတ္ေတြ မမ်ားေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ကုိစင္ၾကယ္ေအာင္ လုုပ္ပါ
**********************
သန္႔ရွင္းတဲ့နားဟာ အၾကားမ်ားတယ္
ၾကည္လင္တဲ့ မ်က္စိဟာ အျမင္မ်ားတယ္
စင္ၾကယ္တဲ့စိတ္ဟာ အသိမ်ားတယ္

တင္းတိမ္မႈ
********
တင္းတိမ္မႈဟာ အျမတ္ဆုုံး ဥစၥာပဲလုုိ႔ ဗုုဒၶျမတ္စြာ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ေရွးတုန္းကလူေတြဟာ အစားအစာကုိ ငါးပိခ်က္ကေလး၊ ငါးကေလးနဲ႔ပဲ စားၾကတယ္။ အဝတ္ကုိလည္း ကုိယ့္ဟာကုုိယ္ ယက္ဝတ္ၾကတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတာပါပဲ။ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္ဆုုိတာ ေပါမွခ်မ္းသာတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ မေပါလည္း ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္ရင္ ခ်မ္းသာႏုိင္ပါတယ္။ 

ဒီေနရာမွာ တင္းတိမ္တာနဲ႔ အပ်င္းထူတာကုိ ေရာမခ်မိဖုုိ႔ လုုိပါတယ္။ ဝီရိယဆုုိတာကေတာ့ အားစုိက္ရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝီရိယနဲ႔ ေလာဘတဏွာဟာ တျခားစီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တင္းတိမ္မႈဟာ ေလာဘတဏွာကုိ အကန္႔လုပ္ေပးတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လုုိခ်င္မႈ ေလာဘဆုုိတာ အဆုုံးအပုိင္းအျခား မရွိတဲ့အတြက္ လုုိက္လုုိ႔ကုုိ ဆုုံးမွမဟုုတ္ပါဘူး။ လုုိက္ေလေဝးေလ၊ လုုိက္ေလဆင္းရဲေလပဲ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ဖုုိ႔ ေလာဘကုုိ အကန္႔လုုပ္တဲ့အေနနဲ႔ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုုိ႔ ဆုုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »

တရားဘာေၾကာင့္ ထုိင္ရတယ္


အြန္လုိင္းက စာဖတ္ပရိတ္သတ္ ဒကာမတစ္ဦးက ဘုုန္းဘုုန္းကုုိ ေတာင္းဆုုိထားတာေလး တစ္ခုုရွိပါတယ္။ “အရွင္ဘုုရား အခ်ိန္ေပးနိုုင္တဲ့အခါ တရားထိုုင္ျခင္းရဲ႕ အနက္ အဓိပၺါယ္ကိုု ရွင္းျပေပးေစခ်င္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္မ စိတ္ထဲမွာ အျမဲနားလည္မွတ္သားထားတာက အေသတတ္ေအာင္ သည္းညည္းခံစိတ္ကိုု ထားနိုုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ယူတယ္ ဆိုုတဲ့သေဘာဆိုုၿပီးေတာ့ နားလည္မိပါတယ္။ လြဲေနတယ္လိုု ့ထင္မိပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အရွင္ဘုုရား” တဲ့။ ဒါက အဲဒီဒကာမရဲ႕ ေတာင္းဆုိခ်က္ မူရင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးသင့္ သိသင့္တဲ့ အေမးေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တရားထုုိင္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီေဝါဟာရေလးကုိပဲ အလြယ္နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ သတိကပ္ၿပီး တရားတာေတြနဲ႔ အထုိင္ခ်တာကုိ တရားထုိင္တာလုုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပဲ တရားဘာေၾကာင့္ အားထုုတ္တာလဲဆုုိရင္ မတရားတဲ့ အားေတြမ်ားေနတဲ့အတြက္ တရားတဲ့အားေတြ ထုတ္တာကုိ တရားအားထုုတ္တာလုုိ႔ ေဝါဟာပညတ္ အေနနဲ႔ အဓိပၺါယ္ဖြင့္ဆုုိၿပီး ေျပာဆုုိႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိက်ခုိင္မာတဲ့ ဘုုရားရွင္ရဲ႕ စကားကုိ ကုိးကားၿပီး ေျပာရရင္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က မဟာသတိပ႒ာန သုုတ္မွာ “ရဟန္းတုိ႔ ဤခရီးလမ္းသည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ စိတ္စင္ၾကယ္ရန္ စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း ငိုေၾကြးျခင္းတုိ႔ကုိ လြန္ေျမာက္ရန္ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္းတုိ႔ကုိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရန္ အရိယမဂ္ကုိ ရရန္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ေသာ ခရီးလမ္းျဖစ္ေပ၏။ ယင္းသည့္ ခရီးလမ္းကား ဤသတိပ႒ာန္ေလးပါးတုိ႔ပင္တည္း” လုုိ႔ အတိအက် မိန္႔ေတာ္မူထားတဲ့ စကားကုိ ထုုတ္ႏႈတ္ျပရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားေတာ္မွာ တရားအားထုတ္ရျခင္း၊ တရားထုိင္ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ အခုိင္အမာ ရွင္းျပထားတာကုိ ေတြ႕ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားထုိင္တယ္၊ တရားအားထုုတ္တယ္ဆုိတာ သတိပ႒ာန္အလုပ္ကုိ ပြားမ်ားအားထုုတ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္ အက်င့္ဟာ စိတ္စင္ၾကယ္ဖုိ႔၊ စုိးရိမ္ပူေဆြး ငုိေၾကြးျခင္းေတြ လြန္ေျမာက္ဖုိ႔၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္းေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းဖုိ႔နဲ႔ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ အရိယာမဂ္ကုုိ ရၿပီး နိဗၺာန္ကုိ ဝင္ေရာက္ဖုိ႔ စတာေတြအတြက္ တရားထုိင္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ သတိပ႒ာန္အလုပ္ တရားအားထုုတ္တဲ့ သူဟာ ဒီအက်ိဳးတရားေတြကုိ လက္ေတြ႕ခံစားႏုိင္ျခင္းဆုိတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ရယူႏုိင္စြမ္းရွိေၾကာင္း ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဘုရားရွင္ရဲ႕ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္ကုိၾကည့္ရင္ သတိပ႒ာန္အလုပ္ကုိ အားထုုတ္တဲ့သူဟာ ဒီဘဝမွာလည္း ခ်မ္းသာႏုုိင္သလုိ ေနာင္သံသရာမွာလည္း ခ်မ္းသာႏုုိင္ကာ ေနာက္ဆုုံး မဂ္ဖုုိလ္နိဗၺာန္ခ်မ္းသာအထိ ရရွိခံစားႏုုိင္တယ္ဆုုိတာ သတိျပဳမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တရားအလုုပ္ အားထုုတ္တဲ့အတြက္ အားထုုတ္တဲ့ သူေတြမွာ စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္းဆုိတဲ့ အက်ိဳးတရားကုိ လက္ေတြ႕သိရွိခံစားေစႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္အလုုပ္ဟာ သတိကုိအထူးျပဳၿပီး ႐ႈမွတ္ရတဲ့ အလုုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သတိရွိေလ အျပစ္ကင္းေလ၊ သတိေကာင္းေလ စိတ္စင္ၾကယ္ေလျဖစ္ကာ အဲဒီကမွတဆင့္ ဉာဏ္အျမင္ေတြ ျမင့္တဲ့အထိ တုိးတက္ကာ စိတ္ကုိညစ္ႏြမ္းပူေလာင္ေစတဲ့ ကိေလသာေတြကုိ တျဖည္းျဖည္းပယ္ခြါလာေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုုံးမွာ အဆင့္ျမင့္ ဉာဏ္ေတြျဖစ္တဲ့ အရိယမဂ္ဉာဏ္ေတြအထိ တက္လွမ္းႏုိင္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကိေလသာအားလုံးကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ အကုန္အစင္ ပယ္သတ္ကာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳ သြားေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တရားအားထုတ္ျခင္း အထူးသျဖင့္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာအလုပ္ကုိ အားထုုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ရရွိလာႏုိင္တဲ့ လက္ေတြ႕အက်ိဳးတရားနဲ႔ အဆုံးစြန္ေသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ “တရားအားထုုတ္တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ သတိကုိအထူးျပဳၿပီး ႐ုပ္တရားရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ၊ ခံစားမႈ မွန္သမွ်ေတြမွာ၊ စိတ္ရဲ႕ျဖစ္ေပၚမႈ မွန္သမွ်ေတြမွာ၊ သဘာဝဓာတ္ သေဘာတရား မွန္သမွ်ေတြမွာ သိရွိမွတ္သားဖုိ႔လုိေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ သတိကပ္ထားပါက ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းစင္ၿပီး စိတ္ၾကည္လင္ကာ ဉာဏ္အျမင္ေတြ တုိးတက္လာမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ ေဟာေတာ္မူထားတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္၊ နည္းေလးသြယ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး ႐ႈမွတ္ႏုိင္ပါက ႐ုုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ မၿမဲျခင္းသေဘာ၊ အစုုိးမရျခင္းသေဘာ၊ ဆင္းရဲျခင္းသေဘာေတြကုိ အမွန္အတုိင္း သိရွိကာ ႐ုပ္ကိုုအစဲြျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္မယ့္ ဆင္းရဲျခင္းမ်ား၊ စိတ္ကုိအစဲြျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာႏုိင့္မယ့္ ဆင္းရဲျခင္းမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားလာႏုိင္ၿပီး ဒုကၡရ႕ဲ သေဘာသဘာဝကုိ ဉာဏ္အျမင္နဲ႔ ပုိင္းျခားကာ သိရွိလက္ခံလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဘာဝ အမွန္တရားကုိ သဘာဝအတုိင္ သိရွိလာတဲ့အခါ ႐ုုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈေတြမွာလည္း မတုုန္မလႈပ္ ခံႏုုိင္ရည္ ရွိလာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားေတြကုိ သတိမလြတ္ဘဲ ခံႏုုိင္ရည္ ရွိလာၿပီဆုိရင္ အစဲြတရားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြကုိလည္း အေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္သြားႏုုိင္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သတိကုိ အထူးျပဳၿပီး ရႈမွတ္ရတဲ့ တရားထုိင္ျခင္း၊ တရားအားထုုတ္ျခင္းရဲ႕  သက္ေရာက္မႈ အႏွစ္သာရပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ သတၱဝါေတြ ကုိယ္စိတ္ဒုုကၡျဖစ္ရတယ္၊ သံသရာလည္ရတယ္၊ ဘဝသစ္တစ္ဖန္ျဖစ္ရတယ္ ဆုုိတာဟာ သတိမရွိၾကလုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိမရွိတဲ့ အတြက္ အမွန္ကုုိ မသိျဖစ္ကာ အစဲြတရားေနာက္ တေကာက္ေကာက္လုိက္ရင္း အဲဒီအစဲြေၾကာင့္ အက်ိဳးဆက္ေတြ ဆက္ဆက္ျဖစ္ကာ ဆင္းရဲၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုုရားရွင္က သတိကုိ အထူးျပဳၿပီး ႐ႈမွတ္ရတဲ့ ဒီတရားအားထုုတ္မႈ၊ တရားထုိင္မႈကုုိ နည္းေပးလမ္းျပ ေဟာညြန္ျပသရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဘုုရားေဟာတဲ့အတုိင္း နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ လုိက္နာက်င့္ႀကံသူမ်ားအတြက္လည္း တိက်ခုိင္မာတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ျဖစ္ေစႏုုိင္ေၾကာင္း အာမခံခ်က္ ေပးေတာ္မူထားပါတယ္။ ျမတ္ဗုုဒၶက မဟာသတိပ႒ာနသုုတ္ရဲ႕ ေနာက္ဆုုံးအခ်ဳပ္မွာ “မည္သူမဆုိ ဒီသတိပ႒ာန္ေလးပါး အက်င့္တရားကုိ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုုတ္ အားထုုတ္ႏုိင္လ်င္ ခုုႏွစ္ႏွစ္အတြင္းျဖစ္ေစ၊ ေျခာက္ႏွစ္၊ ငါးႏွစ္၊ ေလးႏွစ္၊ တစ္ႏွစ္စသည္ျဖစ္ေစ၊ ခုုႏွစ္လ၊ ေျခာက္လ၊ ငါးလ၊ ေလးလ၊ ႏွစ္လ၊ တစ္လ စသည္ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္ဆုုံး ခုုႏွစ္ရက္အတြင္းပင္ ျဖစ္ေစ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္အရဟတၱဖုိလ္ ျဖစ္ေစ၊ ဥပါဒါန္ အၾကြင္းရွိေသးလွ်င္ အနာဂါမိဖုိလ္ကုိ ျဖစ္ေစ ဤႏွစ္ပါးတြင္ တပါးပါးေသာ ဖုိလ္ကုိ ရရွိႏုုိင္ေၾကာင္း” အတိအလင္း ေဟာၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတိပ႒ာန္ တရားအားထုုတ္မႈဟာ ပစၥဳပၺန္ ဘဝမွသည္ သံသရာအစဥ္အဆက္၊ အဲဒီကမွ နိဗၺာန္အထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳေစျခင္း အႏွစ္သာရကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက တရားထုိင္ျခင္း၊ တရားအားထုုတ္ျခင္းဆုုိတာ သတိကုိအထူးျပဳၿပီး ဝိပႆနာ အလုုပ္ကုိ အားထုုတ္ျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအလုုပ္ဟာ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ က်င့္ႀကံအားထုတ္ႏုုိင္တဲ့ သူေတြအတြက္ မ်က္ေမွာက္ဘဝမွာပဲ စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္း၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္းတုိ႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းႏုိင္းျခင္းအျပင္ အဆုုံးစြန္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္အထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုုိင္ျခင္းဆုုိတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ ဒါဟာ တရားဘာေၾကာင့္ ထုိင္ရတယ္၊ တရားဘာေၾကာင့္ အားထုုတ္ရတယ္ဆုိတာရဲ႕ အႏွစ္သာရပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ တရားဘာေၾကာင့္ ထုိင္ရတယ္၊ တရားဘာေၾကာင့္ အားထုုတ္ရတယ္ဆုုိတဲ့ သေဘာသဘာဝ အႏွစ္သာရ အမွန္ကုိ မသိသူေတြအေနနဲ႔ မဟာသတိပ႒ာသုုတ္မွာ ဘုုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့အတုိင္း တရားအားထုုတ္တယ္ဆုုိတာ သတိကုိ အထူးျပဳၿပီး ႐ုုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ အမွန္အတုိင္း သိရွိ႐ႈမွတ္ရင္း ဒုုကၡအစုု ပူေလာင္မႈကုုိ ျဖစ္ေစတဲ့ ကိေလသာမွန္သမွ်ကုိ ပယ္ခြါကာ ပစၥဳပၺန္ သံသရာမွသည္ နိဗၺာန္အထိ ခ်မ္းသာမႈကုုိ ျဖစ္ေစဖုုိ႔၊ သႏၲိသုုခ ၿငိမ္းေအးမႈကုုိ ရေစဖုုိ႔၊ တဏွာကုုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဘဝအသစ္ကုုိ ျဖစ္ေစမႈေတြကုုိ ရပ္တန္႔ေစဖုုိ႔၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြကုုိ ခ်ဳပ္ေစဖုုိ႔ စတာေတြေၾကာင့္ အားထုုတ္ရတာ ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ သိျမင္ကာ ယခုုမ်က္ေမွာက္ဘဝမွာပဲ တရားတစ္ခုုခုုကုုိ ရရွိေအာင္ အႏွစ္သာရရွိတဲ့ တရားထုုိင္ျခင္း၊ တရားအားထုုတ္ျခင္း အလုပ္ကုုိ ျပဳလုုပ္သင့္ပါေၾကာင္း အသိေပးစကား ေျပာၾကားရင္း တရားဘာေၾကာင့္ ထုုိင္ရတယ္ဆုုိတဲ့အေၾကာင္း တေစာင္းတေစာင္း တင္ျပလုုိက္ရပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား