Facebookက အေမးတစ္ပုဒ္ (၁၀)


ေမး။ Myat Min San 
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဦးတင္ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားေရးသားတဲ့ တရားေတြလဲ ဖတ္ပါတယ္ ဘုရား တပည္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေမးပါရေစဘုရား။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဆိုရင္ကုသိုလ္ ရတယ္ ဆိုတာကို ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဘယ္ဟာက ဘယ္လို အက်ိဳးျပဳတယ္ဆိုတာ နဲနဲေလာက္ ေရးသားေပးပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ဘုရားရီွခိုးရင္ ပရိတ္ၾကီး ၁၁ သုတ္ထဲက မဂၤလသုတ္၊ ေမတၱာသုတ္နဲ့ က်န္တဲ့ တိုတဲ့ ပရိတ္ေတြအားလံုး ရြတ္ပါတယ္ ဘုရား၊ ပ႒ာန္း ပစၥယနိေဒၵသလည္း ရြတ္ပါတယ္ ဘုရား။ ဒါေပမယ္ သူမ်ားေတြ ေမးလာတဲ့အခါ မွာ ဘယ္လို အက်ိဳး ျပဳတယ္ဆိုတာ တပည္ေတာ့ ေသခ်ာ မရွင္းတတ္ပါဘု၇ား။ ဒါေပမယ္ တပည့္ေတာ္ ဘုရားရွိခိုး မထားရင္ေတာ့ ေနလို႔မေပ်ာ္ပါဘူး ဘုရား။ စိတ္ေတာ့ ေပ်ာ္ရႊႈင္ပါတယ္ ဘုရား။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား။ ဦးတင္ပါတယ္ ဘုရား။

ဘုုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုုိ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္တာ ဓမၼာႏုုႆတိ ဘဝနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼာႏုုႆတိ ဘာဝနာဟာ သမထကမၼ႒ာန္း (၄၀)မွာ အက်ံဳးဝင္တဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ခုု ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွန္ကန္တဲ့ ဘာဝနာ က်င့္စဥ္တစ္ခုုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သမထက်င့္စဥ္ဟာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ သမာဓိ အားအစြမ္းကုုိ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္ေနသူေတြဟာ အဲဒီအခုုိက္အတန္႔မွာ ကိေလသာေတြကုုိ အခုုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ပယ္ခြာထားႏုုိင္ၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကုုိ ရရွိေစႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး အဲဒီ ဓမၼာႏုုႆတိဘာဝနာကုုိပဲ ရြတ္စဥ္တဲ့အသံနဲ႔ ရြတ္စဥ္တဲ့ ဟန္၊ လႈပ္ရွားေနတဲ့ ပါးစပ္ရုုပ္တရားေတြ အေပၚမွာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတင္ၿပီး ဝိပႆနာ အျဖစ္ ႐ႈပြားႏုုိင္ရင္ ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုုံး ကိေလသာကုုိ အၾကြင္းမဲ့ ခြာႏုုိင္တဲ့အထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ျဖစ္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သာမန္သူေတြအေနနဲ႔ အဲဒီလုုိ ဓမၼာႏုုႆတိကုုိ ဝိပႆနာအဆင့္အထိ မ႐ႈမွတ္ႏုုိင္ေသးေပမယ့္လည္း တရားေတာ္ေတြကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ခုုနေျပာခဲ့သလုုိ ကုုသုုိလ္တရားေတြ တုုိးပြားေနၿပီး စိတ္အစဥ္မွာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေနတတ္တာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝစီကံ ကုုသုုိလ္အေနနဲ႔လည္း ပါးစပ္က ဒီအတုုိင္းထားရင္ တျခားအကုုသုုိလ္ျဖစ္စရာ အက်ိဳးယုုတ္စရာ စကားေတြ ေျပာဆုုိေနမိတတ္ေပမယ့္ အခုုလုုိ တရားေတာ္ေတြကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝစီကံ ကုုသုုိလ္ကေတာ့ ရေနေစတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေနာက္တစ္ခ်က္က တရားေတာ္ကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကုုိယ္မျမင္ မေတြ႕ႏုုိင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း နတ္ေတြက အခ်ိန္မေရြး လာၿပီး နာယူမွတ္သားတတ္တဲ့အတြက္ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ရြတ္ဖတ္သူေတြမွာ သူေတာ္ေကာင္းနတ္ေတြရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုုိ ရရွိေစႏုုိင္သလုုိ အဲဒီလုုိ သူေတာ္ေကာင္းေတြ နာယူခြင့္ရေအာင္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ကာ ဓမၼကုုိ အသံနဲ႔ မွ်ေဝေပးႏုုိင္တဲ့အတြက္ တရားအလွဴလည္း ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ- အလွဴတကာ အလွဴထဲမွာ တရားအလွဴဟာ အေကာင္းဆုုံး အသာဆုုံး အျမတ္ဆုုံးလုုိ႔ ဘုုရားေဟာေတာ္မူထားတဲ့အတြက္ အျမတ္ဆုုံး တရားအလွဴကုုိ လွဴရာလည္း ေရာက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ တရားေတာ္ကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ ဓမၼာႏုုႆတိ ဘာဝနာျဖစ္ေနသလုုိ ဘာဝနာကုုသုုိလ္ေတြကုုိ လုုပ္ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္မွာ တည္ၿငိမ္ၿပီး ေအးခ်မ္းေနတတ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းဟာ အထက္မွာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားအျပင္ ေဖာ္မျပႏုုိင္တဲ့ အက်ိဳးတရားေတြကုုိလည္း ရရွိေစႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ ကုုသုုိလ္ထူးျဖစ္ေၾကာင္း လုုိရင္းခ်ဳပ္၍ အေျဖထုုတ္ေပးလုုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေရြးခ်ယ္ခြင့္နဲ႔ ရပုိင္ခြင့္


ဗုုဒၶဘာသာဟာ တကယ္ေတာ့ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ ဘာသာပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ေရြးခ်ယ္မႈကုိလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ရယူခံစားႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမိန္႔ေပးၿပီး ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္ျပထားတာပဲ ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္တုိင္လည္း ဘာလုပ္ေပးမယ္၊ ဘယ္လုိကယ္တင္ေပးမယ္၊ ဘယ္လုုိ ဖန္တီးေပးမယ္ဆုိတဲ့ ကယ္တင္ရွင္မ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ဒီလုိလမ္းမ်ိဳးရွိတယ္၊ ဒါကုိေရြးခ်ယ္ရင္ ဒီလုိဆုိးက်ိဳးရွိၿပီး ဒါကုိ ေရြးခ်ယ္ရင္ေတာ့ ဒီလုိေကာင္းက်ိဳးေတြ ရႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းကုိညြန္ျပေပးေတာ္မူတဲ့ လမ္းညြန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းညြန္မႈကို ခံယူၿပီး ေရြးခ်ယ္မႈ အပုိင္းကေတာ့ ကုိယ္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဆုုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္လည္း ဒီသက္ေရာက္မႈကေတာ့ ကုိယ့္ထံကုုိပဲ ေရာက္ရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ဘယ္သူကမွ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ေပးလုိ႔ မဟုုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုုိင္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္မႈဟာ သိပ္ကုုိ အေရးႀကီးတယ္လုုိ႔ ဆုုိတာျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုုိေရြးခ်ယ္မႈဟာ အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ေရြးခ်ယ္မႈ မွန္ကန္ဖုုိ႔လည္း လုုိလာျပန္ပါတယ္။ ေရြးခ်ယ္မႈမွန္ကန္ဖုုိ႔အတြက္ အမွန္ကုုိ ျမင္တတ္ဖုုိ႔လည္း လုုိလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒါကုုိ ဗုုဒၶဘာသာမွာေတာ့ သမၼာဒိ႒ိလုုိ႔ ေခၚပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အျမင္ရွိဖုုိ႔အတြက္ ပညာရွိဖုုိ႔လည္း လုုိပါတယ္။ အဲဒီပညာက သစၥာကုုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုုိ ျမတ္ဗုုဒၶက ဆင္းရဲေၾကာင္း အမွန္တရားကုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာ၊ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း အမွန္တရားကုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာ၊ ဆင္းရဲ ခ်ဳပ္ရာ အမွန္တရားကုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာနဲ႔ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာသုုိ႔ သြားရာလမ္းမွန္ကုုိ သိႏုိင္တဲ့ ပညာလုုိ႔ ညြန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ ဒီလုုိ ပညာမ်ိဳးရွိမွပဲ စစ္မွန္တဲ့ အျမင္မွန္မႈလုုိ႔ ဆုုိႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျမင္ဟာ ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ အေရးႀကီးဆုုံးနဲ႔ အေျခခံအက်ဆုုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။  

ေနာက္ ေရြးခ်ယ္မႈအပုိင္းမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုုက ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြမွာ တာဝန္ယူႏုိင္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ အေကာင္းအဆုိး အလုုပ္ေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ ပုံေဖာ္မႈပဲဆုုိတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ စာလုုိေျပာေတာ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိပါပဲ။ ကံသာလွ်င္ မိမိရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္တယ္လုုိ႔ အမွန္အတုုိင္း ျမင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားရပ္က ကုိယ္လုုပ္တဲ့ အလုုပ္၊ ကုုိယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈေတြဟာ ကုိယ္အေပၚမွာပဲ သက္ေရာက္ေစၿပီး အေကာင္းအဆုိး ခံစားမႈကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္း ေဖာ္ညြန္းခ်က္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိေရြးခ်ယ္ၿပီးလုုပ္တဲ့ အလုုပ္ဟာ မွားရင္လည္း အဲဒီအမွားရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ၊ မွန္ရင္လည္း အဲဒီအမွန္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုုိင္ပဲ ရပုုိင္ခံစားခြင့္ ရွိတဲ့သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဆုိေတာ့ကား ဗုုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္က ေျပာရင္ သတၱဝါတုိင္းဟာ လြတ္လပ္တဲ့ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ရွိၿပီး အဲဒီ ေရြးခ်ယ္မႈရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုုိလည္း ကုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ ရရွိခံစားႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းေရြးမလား၊ အဆုိးေရြးမလား ဆုုိတာဟာ ကုိယ့္အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္လည္း တာဝန္ယူမႈကုိ ကုုိယ္ကပဲ ျပဳလုုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုုိယ္ဘာေရြးၿပီး ဘာယူမယ္ဆုုိတာကုိ သိဖုုိ႔အတြက္ ပညာကုုိ အသုုံးခ်ရင္း အမွန္ေရြးၿပီး အမွန္ယူႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရြးမွားရင္ နိဗၺာန္ကေန အေဝးသြားတတ္ၿပီး အေရြးမွန္မွ နိဗၺာန္ကုုိ မေႏွးအျမန္ နီးေစႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွန္ကန္တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ ရယူမႈကုုိ အမွန္အသိ ဉာဏ္နဲ႔ညွိၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

ကိေလသာရဲ႕ သေဘာ


မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူ႔ဟာ သူၿငိမ္းသည္ (မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုုရားႀကီး)
------------------------------------------------------------------------------------------
ကိေလသာရဲ႕ သေဘာက တစ္ခါတေလ မျမင္ရင္ဘာမွ မျဖစ္တတ္ေပမယ့္ ျမင္ရင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒီလုိပဲ မၾကားရင္၊ မနံရင္၊ အရသာမခံရင္၊ မထိေတြ႕ရင္ ဘာမွ မျဖစ္တတ္ေပမယ့္ ထိေတြ႕ခံစားရရင္ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတေလလည္း စိတ္အစဲြနဲ႔ ကိေလသာတရားက ထၾကြေသာင္းၾကမ္း တတ္တာလည္း ရွိတတ္ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိ အခါမ်ိဳးမွာ သတိတရားက အၿမဲထပ္ၾကပ္မကြာ ရွိေနမွကုိ သက္သာတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ၾကားဖူးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးအေၾကာင္းပါ။ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးက ငယ္ငယ္ကတည္းက စာသင္ဖတ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ေတာ္မူတယ္လုိ႔ ဆုုိပါတယ္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးေတာ္မူလာတဲ့ အခါေတာ့ တစ္ေနရာစီမွာ ကုိယ္စီသာသနာ ျပဳေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးမွာ တစ္ပါးက အေၾကာင္း တစ္ခုခုေၾကာင့္ မ်က္စိကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေန႔ သူငယ္ခ်င္း ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး ျပန္ဆုုံေတာ္မူတဲ့အခါ မ်က္စိမျမင္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သူငယ္ခ်င္း ဆရာေတာ္ႀကီးက “အင္း… ကုိယ္ေတာ္တုုိ႔မ်ား မ်က္စိမျမင္ေတာ့ ေျပာင္းလဲတုုိးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ မျမင္သင့္တာေတြ မျမင္ရတဲ့အတြက္ ကိေလသာ အျဖစ္သက္သာ တာေပါ့ဘုုရား၊ ဒါလည္း အဆုိးထဲက အေကာင္းလုုိ႔ပဲ ေျပာရမွာပဲ ဘုုရား၊ မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူ႔ဟာ သူၿငိမ္းလုုိ႔ ဆုုိထားတယ္မဟုုတ္လား ဘုုရား” ဆုုိၿပီး အားေပးစကား ေျပာေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါ မ်က္စိမျမင္တဲ့ ဆရာေတာ္က သူငယ္ခ်င္းဆရာေတာ္ကုုိ “ဒါက အရွင္ဘုုရား အထင္ကုုိးဘုုရား…၊ တပည့္ေတာ္မွာက မ်က္စိမျမင္ေတာ့ ဘာသံပဲၾကားၾကား ကိေလသာျဖစ္စရာ အသံေတြပဲ ထင္ေနေတာ့တာ၊ အႀကီးအငယ္အလတ္ မခဲြျခားျဖစ္ေတာ့ အသံမွန္သမွ် အဲဒီကိေလသာဘက္ကုိပဲ ပါပါသြားေတာ့တာဘုုရား” ဆုိၿပီး ျပန္ေျပာျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒါက ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ မွတ္သားစရာ စကားအထာေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးရဲ႕ စကားအထာေလးေတြကို ၾကည့္ရင္ ႐ႈေထာင့္ႏွစ္ခုလုုံးက မွန္ေနတာပါပဲ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ကိေလသာဆုိတာ လက္ခံတဲ့ စိတ္အစဥ္ကုိလုိက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမင္ေပမယ့္ လက္မခံရင္ ကိေလသာ ျဖစ္ဖုုိ႔ခဲရင္းသလုိ မျမင္ရေပမယ့္ ကိေလသာျဖစ္စရာ အေတြးေတြနဲ႔ ေနေနရင္ ကိေလသာေတြက ျဖစ္ေနတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းက ကိေလသာ ျဖစ္ျခင္းမျဖစ္ျခင္းကုုိ တုိက္႐ုိက္ေထာက္ပံ့ေနေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိရွိေနရင္ ကိေလသာ ၾကားမခုိႏုုိင္ပဲ သတိမရွိဘဲ ေမ့ေလ်ာ့ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိေလသာမွန္သမွ် ပုုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိနဲ႔ ျပည့္စုုံေအာင္ေနၾကလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား