သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔ (သုိ႔) အႏွစ္သာရရွိရွိ ကုန္ဆုံးသင့္တဲ့ေန႔

မနက္ျဖန္ (၁၂-၁၀-၂၀၁၁)ဟာ ျမန္မာ့ျပကၡဒိန္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြအရ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၃ခုႏွစ္ရဲ႕ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေနပဲ ျဖစ္သလုိ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ပဲြေတာ္ေတြအရလည္း အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔ျဖစ္ကာ ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္သုံးခ်င္တဲ့ သူေတြအတြက္လည္း ထူးျခားတဲ့ ဥပုသ္ေန႔ အခါသမယ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အတြက္ေတာ့ ညီညြတ္ေရးအတြက္ ေတြ႕ဆုံဖိတ္ေခၚရင္း တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း သိမ္အတြင္းမွာ စုေပါင္းၿပီး ကံေဆာင္ၾကမယ့္ ပဝါရဏာေန႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား ဒီသီတင္ကၽြတ္လျပည့္ေန႔လုိ ေန႔ထူးေန႔ရက္တစ္ခုဟာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔မွ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ျဖစ္တတ္ၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံး ကုသုိလ္ျပဳရာ ေန႔တစ္ေန႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ အလုပ္ေတြမွာဆုိရင္ အခ်ိန္မေရြး၊ အခါမေရြး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေတြ လုပ္တတ္ၾကေပမယ့္ ကုသုိလ္အေရးဆုိရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ညာျဖစ္လုိ႔၊ ဘာေန႔မဟုတ္လုိ႔၊ ညာေန႔မဟုတ္လုိ႔ စတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေတြကုိ ေရြးေလ့ရွိတတ္သူေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အထူးျခားဆုံး ေန႔တစ္ေန႔ပဲျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိေန႔မ်ိဳးမွာ ေကာင္းမႈတစ္ခုခုေတာ့ ရေအာင္ယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထူးျခားမႈေတြ ေပါင္းစုံထားတဲ့ ဒီသီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ဟာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ပုရိမဝါဆုိဝါကပ္ရာ သီတင္းကာလ ကၽြတ္လြတ္ၿပီးဆုံးျခင္းကုိ ရည္ညြန္းထားသလုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ (၇)ဝါေျမာက္မွာ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္သုိ႔ ၾကြေရာက္ကာ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ သႏၲဳသိတနတ္သားကုိ ဝါတြင္းသုံးလ ကာလပတ္လုံး အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ေဟာၾကားခ်ီးျမင့္ၿပီးလုိ႔ လူ႔ျပည္ကုိ ျပန္လည္ၾကြေရာက္ ဆင္းသက္ေတာ္မူတဲ့ အဘိဓမၼာ ဓမၼသဘင္ရဲ႕ ပုံရိပ္ကုိလည္း ေဖာ္ေဆာင္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဓိ႒ာန္တစ္ခု အေနနဲ႔ ကုသုိလ္ျပဳကာ ပူေဇာ္လုိသူေတြအဖုိ႔ အေကာင္းဆုံး အခ်ိန္အခါ သမယပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုိဟုိဒီဒီ ကိစၥေတြနဲ႔ ကုသုိလ္အေရးကုိ အေလးမေပးႏုိင္သူေတြအေနနဲ႔ ဒီလုိေန႔မ်ိဳးမွာေတာ့ ဥပုသ္သီလေလးေဆာက္တည္ၿပီး ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ကုိ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ကာ တရားေလးလည္းနာ၊ ဝိပႆနာ အလုပ္ေလးလည္း တတ္ႏုိင္သမွ် အားထုတ္ၾကည့္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အလြန္တန္ဘုိးရွိတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္သြားမွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကုိ ပူေဇာ္တဲ့ ပူေဇာ္မႈေတြထဲမွာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီး ပူေဇာ္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အႏွစ္အရွိဆုံးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝမွာ ထူးထူးျခားျခား ပူေဇာ္မႈတစ္ခုအျဖစ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဓိ႒ာန္ျပဳကာ ဘုရားရွင္ကုိ ကုသုိလ္အစုနဲ႔ ပူေဇာ္သမႈ ျပဳႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကုိယ္အတြက္ေတာ့ တကယ့္ကုိပဲ အႏွစ္သာရျပည့္ဝတဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ခု ျဖစ္သြားမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ကား ဟုိအလုပ္၊ ဒီအလုပ္၊ ဟုိကိစၥ၊ ဒီကိစၥစတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဟုိဟာမလုပ္ႏုိင္၊ ဒါမလုပ္ႏုိင္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေတာ္မ်ားမ်ား အေနနဲ႔လည္း အထူးစဥ္းစားသင့္တာက အခ်ိန္ဆုိတာ ရေအာင္ယူမယ္ဆုိရင္၊ အလုပ္ဆုိတာ ရေအာင္လုပ္မယ္ဆုိရင္ သူ႔ဟာနဲ႔သူေတာ့ ျဖစ္ကုိျဖစ္သြားတတ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကို ဆင္ျခင္ၿပီး ကုိယ့္ဘဝမွာ ထူးထူးျခားျခားအေနနဲ႔ ကုသုိလ္အလုပ္ကုိ မအားတဲ့ၾကားက ခက္ခက္ခဲခဲ ရေအာင္ယူႏုိင္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သစၥာျပဳခ်က္နဲ႔ ခ်ိန္ထုိးလုိက္ရင္ အေရးႀကီးပါတယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥေတြဟာ ဘာမွအေရးမႀကီးေတာ့ဘူးဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းသိျမင္ ခံစားႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ဆုိတာ အထူးသျဖင့္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆုိတာ ယုံၾကည္တဲ့ သဒၶါတရား၊ ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵတရား၊ လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ ဝီရိယတရား စတာေတြနဲ႔ ေပါင္းစုႏုိင္မွ အေကာင္းအစုေတြဆုိတာလည္း အေကာင္အထည္ေပၚကာ လုိရာဆႏၵျပည့္ဝႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မေကာင္းမႈမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္တဲ့ ကုိယ့္စိတ္ကုိ မလုပ္ဖူးတဲ့ ကုသုိလ္ထူးကုိ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ထူးျခားတဲ့ကုသုိလ္ထူးမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏုိင္ေအာင္ တြန္းအားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြဆုိရင္ ဘာတြန္းအား၊ ဘာဖိအား၊ ဘာအကူအညီမွ မလုိဘဲ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး လုပ္ျဖစ္တတ္ၾကေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြဆုိရင္ တြန္းအားေလးေတြ၊ အေၾကာက္တရားေလးေတြနဲ႔မွ လုပ္ျဖစ္တတ္ၾကတဲ့ သတၱဝါေတြအတြက္ ကုသုိလ္လုပ္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံး တြန္းအားတစ္ခုအျဖစ္ သတိျပဳဆင္ျခင္ၿပီး ဘဝမွာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ အခက္အခဲေတြၾကားက ရေအာင္ယူဖူးတယ္ဆုိတဲ့ မွတ္ေက်ာက္တစ္ခု တင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ မနက္ျဖန္ (၁၂-၁၀-၂၀၁၁)မွာ ေရာက္လာမယ့္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔လုိ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ိဳးမွာ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ကာ တတ္ႏုိင္သမွ် ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ဝိပႆနာ အက်င့္တရားမ်ားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါရန္ အသိေပးတုိက္တြန္းရင္း ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ခုမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔လည္း သံဃာေတာ္မ်ားရဲ႕ ပဝါရဏာပဲြမွာ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းတစ္ပါး အေနနဲ႔ အျခားအျခား အခက္အခဲမ်ား ရွိေနေပမယ့္ မျဖစ္မေန ပါဝင္ဆင္ႏြဲႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ အဓိ႒ာန္ ျပဳထားသလုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အေနနဲ႔လည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ဥပုသ္သီတင္းသီလမ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းၿပီး ရသမွ် ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ထပ္မံတုိက္တြန္းကာ သတိေပး ႏႈိးေဆာ္လုိက္ရပါတယ္။

မနက္ျဖန္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔မွာ ကုသုိလ္တစ္ခုခု ျပဳၾကပါစုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔….။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၄)

ဝါတြင္းကာလနဲ႔ အိမ္ေျပာင္းအိမ္ေရြ႕
ဒကာတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား ဝါဆုိခ်ိန္နီးလာၿပီဆုိေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ဝါတြင္းကာလမွ အိမ္မေျပာင္းရ၊ အိမ္မေရြ႕ရစတဲ့ အယူအဆေတြေၾကာင့္ ဝါမဆုိခင္ကတည္း ဒီကိစၥအတြက္ အၿပီးလုပ္ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္၊ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားေဟာထားတာ ရွိသလား၊ ဒီအယူအဆေတြကုိ လုိက္ၿပီးလုပ္သင့္သလား၊ မလုပ္သင့္ဘူးလား စသျဖင့္ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြကုိ သိလုိပါတယ္ဘုရား” စသျဖင့္ ေမးေလွ်ာက္ဖူးလုိ႔ ျပန္ၿပီးေျဖေပးဖူးပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒီဒကာေမးေလွ်ာက္သလုိပဲ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဝါတြင္းကာလနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ အမွားေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ အယူအဆ အမွားေတြဟာ ၾကာေတာ့ဘုရားပဲ ေဟာသလုိလုိ၊ က်မ္းဂန္ေတြမွာပဲ ပါသလုိလုိ ျဖစ္ကုန္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒီအမ်ားႀကီးေတြထဲက ေမးခြန္းရွင္ေမးထားသလုိ၊ ဝါတြင္းကာလ အိမ္မေျပာင္းရ၊ အိမ္မေရြ႕ရ၊ အိမ္မေဆာက္ရ စတာေတြလည္းရွိသလုိ ဝါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ ဆုိတာေတြေတာင္ ပါေနပါေသးတယ္။ ဒီအယူအဆေတြဟာ ဘုရားေဟာထဲမွာ မပါတဲ့၊ ဘုရားေဟာနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ ေလာကီအယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝါတြင္းကာလမွာ အိမ္ေျပာင္းရင္၊ အိမ္ေရႊ႕ရင္ ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္ဆုိတဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြအယူအဆေတြ၊ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြရဲ႕ ေဟာေျပာမႈေတြေၾကာင့္ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေရြးတာတုိ႔၊ ဝါမဆုိခင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဝါကၽြတ္ၿပီးမွ လုပ္တာတုိ႔ စတာေတြ ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေရွးတုန္းကေတာ့ ရာသီဥတု အေနအထားအရ ဝါတြင္းဆုိတာ မုိးတြင္းကာလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မုိးရြာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အေျပာင္းအေရႊ႕လုပ္ရင္ ပုိၿပီးဒုကၡမ်ားႏုိင္တဲ့အတြက္ ေခ်ာက္ေခ်ာက္ေသြ႕ေသြ႕ျဖစ္တဲ့ မုိးမက်ခင္ကာလ ဒါမွမဟုတ္ မုိးရာသီၿပီးမွ လုပ္ၾကတဲ့ အစဥ္အလာေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါက ရာသီဥတု အေျခအေနေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုေနာက္ပုိင္းေတာ့ ေဗဒင္ဆရာ၊ ယၾတာဆရာ၊ နကၡတၱဆရာ စတဲ့ေလာကဓာတ္ ဆရာေတြရဲ႕ အာေဘာ္ေတြ၊ ဒီေလာကဓာတ္ ဆရာေတြရဲ႕ အယူအဆကုိ ယုံၾကည္သူေတြေၾကာင့္ ဝါတြင္းကာလ အိမ္မေျပာင္းေကာင္းတာတုိ႔၊ အိမ္မေရႊ႕ေကာင္းတာတုိ႔၊ အိမ္မေဆာက္ေကာင္းတာတုိ႔၊ အိမ္ေထာင္ မျပဳေကာင္းတာတုိ႔ စတာေတြ ျဖစ္လာတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိေခတ္စားလာတာေတြဟာ ဘုရားေဟာမွာပါလုိ႔ လုပ္ၾကတာေတာ့ မဟုတ္ၾကပါဘူး။

ဗုဒၶစာေပေတြမွာေတာ့ ဒီလုိကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္အခ်ိန္မွာ မလုပ္ေကာင္းဘူး၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ လုပ္ရမယ္ စသျဖင့္ ေဟာထားတာ မရွိပါဘူး။ ဘယ္လုိမဂၤလာ၊ ဘယ္လုိနကၡတ္ေတြနဲ႔ အညီမွ လုပ္ရမယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဒီလုိ နည္းေတြကုိလည္း ဘုရားျမတ္စြာက အားမေပးပါဘူး။ အဲ နကၡတ္၊ မဂၤလာ စတဲ့အယူအဆေတြ သိပ္ျပင္းျပေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ကုိ မ်ားမ်ားက်င့္ၾကဖုိ႔ပဲ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္ကုိ ပရိတ္ႀကီး၊ ပုဗၺဏွသုတ္မွာ လာတဲ့စကားေတာ္က အထင္းအရွား ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဲဒီသုတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္က “ေကာင္းျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေနသူမ်ားအဖို႕ အျမဲတမ္း နကၡတ္ေကာင္းပါတယ္၊ အျမဲတမ္း က်က္သေရမဂၤလာ ရွိပါတယ္၊ အျမဲတမ္း ေကာင္းေသာ မိုးလင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အျမဲတမ္း ေကာင္းေသာ အိပ္ရာထျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ အျမဲတမ္း ေကာင္းေသာ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ပါတယ္၊ အျမဲတမ္း ေကာင္းေသာ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္” လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူထားတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ အိမ္အေျပာင္းအေရႊ႕ ျပဳလုပ္ၾကတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶစာေပေတြမွာ အထူးမိန္႔ေတာ္ မူထားတာ မရွိေပမယ့္ အိမ္သစ္တက္တဲ့အခါ၊ ၿမိဳ႕ရြာအသစ္တည္တဲ့ အခါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္မွာ မိန္႔ေတာ္မူထားတဲ့ ဘုရားစကားေတာ္ ရွိပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္က “ပညာရွိသည္ အၾကင္အရပ္၌ အိမ္ရာေဆာက္လုပ္ေနထုိင္၏၊ ဤအရပ္၌ သီလရွိေသာ၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလုံး ေစာင့္သုံးေသာ၊ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္ေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ ဆြမ္းေကၽြးၿပီးလွ်င္ ထုိအရပ္၌ ရွိေသာနတ္တုိ႔အား အလွဴ၏ အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေဝရာ၏၊ ဤသုိ႔ အမွ်ေပးေဝလတ္ေသာ္ နတ္တုိ႔သည္ ပူေဇာ္ခံရသျဖင့္ ထုိအမွ်ေပးေဝသူကုိ အတုန္႔ျပန္၍ ပူေဇာ္ကုန္၏၊ ျမတ္ႏုိးခံရသျဖင့္လည္း အတုန္႔ျပန္၍ ျမတ္ႏုိးကုန္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိခင္သည္ ရယ္ဝယ္သားကုိ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သုိ႔ ထုိအမွ်ေဝသူကုိ ေစာင့္ေရွာက္၏၊ နတ္တုိ႔ေစာင့္ေရွာက္ခံရေသာသူသည္ အခါခပ္သိမ္း ေကာင္းျခင္းမဂၤလာတုိ႔ကုိသာ ေတြ႕ျမင္ရေလ၏” လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္အရ အိမ္အသစ္တက္တဲ့အခါ၊ ေနရာအသစ္ ေျပာင္းတဲ့အခါမွာ အိမ္တက္အလွဴစတာေတြ လုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအလုပ္မ်ိဳးကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္နဲ႔လည္း ညီညြတ္လွတဲ့အတြက္ ေကာင္းတဲ့အစဥ္အလာလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ကာလမာွ ဘာမလုပ္ေကာင္းဘူး ဆုိတာေတြကေတာ့ ဘုရားေဟာနဲ႔ မညီသလုိ၊ ကုိယ့္ရဲ႕ ကံတရားေတြကုိ မယုံၾကည္ၾကလုိ႔ပဲလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔သာ အခါကာလေတြ ေျပာၾကေၾကးဆုိရင္ ဝါးတြင္းဝါပေတြ ေရြးစရာမလုိပါဘူး။ မေကာင္းတာလုပ္တဲ့ သူေတြအတြက္ အခ်ိန္တုိင္းဟာ မေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ၿပီး ေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူေတြအတြက္ အခ်ိန္တုိင္းဟာ အေကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္အိမ္ေျပာင္းေျပာင္း ကုိယ္ကမေကာင္းဘူးဆုိရင္ မေကာင္းတာေတြကုိ ေတြ႕ႀကဳံလာရမွာ ျဖစ္ၿပီး ကုိယ္ကေကာင္းေနမယ္ဆုိရင္ ဝါတြင္းမွမဟုတ္ပါဘူး ဘယ္အခ်ိန္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဝါတြင္းကာလ၊ အိမ္မေျပာင္းရ၊ အိမ္ေထာင္မျပဳရ စတဲ့အယူအဆေတြဟာ ဘုရားေဟာအရ လုပ္ၾကတာမဟုတ္ဘဲ၊ ေရွး႐ုိးစဲြအယူအဆေတြေၾကာင့္နဲ႔ ေခတ္စားလာတဲ့ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြရဲ႕ အယူအဆေတြေၾကာင့္ မလုိအပ္ဘဲ အယူသည္းလာၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘုရားေဟာအေနနဲ႔ကေတာ့ တကယ္လုိ႔ နကၡတ္၊ မဂၤလာေတြ ေရြးၾကေၾကးဆုိရင္ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြ လုပ္ေနျခင္းဟာ ေကာင္းတဲ့နကၡတ္၊ ေကာင္းတဲ့မဂၤလာ စတာေတြ ျဖစ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ မေကာင္းတဲ့ အတိတ္နိမိတ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားၾကရမွာ ျဖစ္ၿပီး ဒီလုိ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္ကာလစတာေတြ ေရြးၾကဖုိ႔ထက္ ဘယ္လုိမေကာင္းမႈကုိ ဘယ္လုိေရွာင္ၾကဥ္ၾကည့္ၾကမယ္၊ ဘယ္လုိေကာင္းမႈမ်ိဳးကုိ ဘယ္လုိရွာၿပီး လုပ္ၾကမယ္ စသျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းကသာ ဗုဒၶအလုိေတာ္က် ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဝါတြင္းကာလ ဘာမလုပ္ရ၊ ညာမလုပ္ရ စတဲ့အယူအဆေတြဟာ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ေရွးအယူအဆမ်ားန႔ဲ ေဗဒင္နကၡတ္ စတဲ့ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြရဲ႕ အယူအဆမ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး ဘုရားေဟာ အယူအဆ မဟုတ္တဲ့အျပင္ ဘုရားေဟာနဲ႔လည္း မညီတဲ့အလုပ္မ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိအယူအဆေတြမွာ အာ႐ုံမထားၾကဘဲ တကယ္အေလးထားရမွာက မိမိတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္မ်ားကုိသာ အေလးထားရမွာျဖစ္ကာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ ေကာင္းတဲ့အက်င့္မ်ား လုပ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္တုိင္းဟာ ေကာင္းတဲ့ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ အခ်ိန္ေကာင္းမ်ားပဲ ျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ နကၡတ္၊ အမဂၤလာ အခ်ိန္ေတြသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝါတြင္းကာလ ဘာမလုပ္ရ၊ ညာမလုပ္ရ စတဲ့ အေျခအျမစ္မရွိတဲ့ အယူအဆေတြ လုိက္ေနၾကမယ့္အစား ကုိယ့္ကိုယ္ကုိသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေနၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အေမးၾကည့္၍ အေျဖညႇိေပးရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ အလဲြျပ၍ အမွန္မွ်လုိက္ရပါတယ္။

Read more »

တစ္ေန႔တာကုိ ျဖတ္သန္းၾကည့္ျခင္း

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဗုဒၶကိစၥမ်ားနဲ႔ တစ္ေန႔တာ ကုန္ဆုံးခဲ့ပုံေတြကုိ ဖတ္႐ႈၾကည္ညိဳရင္း ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းရတဲ့ အခ်ိန္ေလးေတြကုိ သတိတရ ဆင္ျခင္ေနမိခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတြရဲ႕ တစ္ေန႔တာ ကုန္ဆုံးသမွ် အခ်ိန္ေတြကုိ ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ “(၁) နံနက္ပိုင္းမွာ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူျခင္း၊ အလွဴရွင္တို႔အား အခြင့္အားေလ်ာ္စြာ အႏုေမာဒနာျပဳျခင္း ပုေရဘတၱကိစၥ (၂) ေနလြဲအခါနဲ႔ ညေနပိုင္းမွာ ပူေဇာ္ရန္ ေရာက္လာသူတို႔ရဲ႕ အပူေဇာ္ခံျပီး သင္႔ေတာ္တဲ့ တရားေဟာျခင္း ပစၧာဘတၱကိစၥ၊ (၃) ညာဥ့္ဦးယံမွာ ရဟန္းတို႔အား တရားေဟာျခင္း၊ ကမၼဌာန္းေပးျခင္းစတဲ့ ပုရိမယာမကိစၥ၊ (၄) သန္းေခါင္ယံမွာ စၾကာ၀ဠာ တိုက္တစ္ေသာင္းမွ လာေရာက္ၾကတဲ့ နတ္၊ျဗဟၼာေတြရဲ႕ အေမးပုစၧာျပႆနာတို႔ကို ေျဖဆိုေတာ္မူျခင္း မဇၥ်ိမယာမကိစၥ၊ (၅) မိုးေသာက္ယံံမွာ စၾကၤံၾကြေတာ္မူျခင္း၊ ေလ်ာင္းစက္က်ိန္းေတာ္မူျခင္း၊ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားေတာ္မူျခင္း၊ သမာပတ္မွ ထေတာ္မူတဲ့ အ႐ုဏ္တက္ခါနီးအခ်ိန္ ယေန႔ ခြ်တ္ထိုက္တဲ့ သတၱ၀ါကို ဗုဒၶစကၡဳျဖင္႔ ေလာက(၃)ပါးကို ၾကည္႔ေတာ္မူျခင္း ပစၧိမယာမကိစၥ ဆုိတဲ့ ေန႔စဥ္ ဗုဒၶကိစၥမ်ားနဲ႔ပဲ (၄၅)ဝါလုံးလုံး ကုန္ဆုံးေတာ္မူခဲ့တာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္ေတြရဲ႕ တစ္ေန႔တာ ကုန္ဆုံးခ်ိန္ေတြဟာ အမ်ားအတြက္၊ ေဝေနယ်ေတြ အတြက္ပဲ ျဖစ္ေနခဲ့ေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းအပါအဝင္ သတၱဝါအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းမႈေတြကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ ဘာမွအက်ိဳးမရွိ အခ်ည္းႏွီးနဲ႔ ျဖတ္သန္းေနၾကသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အက်ိဳးမရွိဆုိ ကုိယ့္အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ တျခားသူအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိဘဲ ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြေတာင္ ရွိေနတတ္ပါေသးတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကုိ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ ဟုိဟာလည္းမဟုတ္၊ ဒါလည္းမဟုတ္ပဲနဲ႔ ကုန္သြားတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ တစ္ေန႔တာ အခ်ိန္ဟာ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ ျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ မျဖတ္သန္းခဲ့ဘူး ဆုိရင္ ဒါဟာ အဆုိးထဲကအေကာင္း အေနနဲ႔ ေတာ္ေသးတယ္လုိ႔ေတာင္ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ တစ္ေန႔တာဟာ ကုသုိလ္နဲ႔ ျဖတ္သန္းျခင္း မဟုတ္တာေတာင္မွ အကုသုိလ္ အလုပ္ေတြနဲ႔ မျဖတ္သန္းမိဘူးဆုိရင္ မဆုိးလွဘူးလုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္နဲ႔ မျဖတ္သန္းမိလုိ႔ ကုသုိလ္မရ႐ုံပဲ ရွိေပမယ့္ အကုသုိလ္နဲ႔သာ ျဖတ္သန္းမိရင္ေတာ့ အကုသုိလ္အျပစ္ေတြပါ ရရွိလာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကေတာ့ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကုိ ျပန္ဆင္ျခင္ၾကည့္လုိ႔မွ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ က်န္းမာေရး၊ စည္စိမ္ဥစၥာ၊ စိတ္စြမ္းအားတန္ခုိး ဒီငါးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုမွကုိ မရလုိက္ဘူးဆုိရင္ အဲဒီေန႔ဟာ အက်ိဳးမရွိ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္တဲ့ ေန႔ပဲလုိ႔ ဆုံးမေလ့ရွိပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကုိ ျပန္ဆင္ျခင္ၾကည့္လုိ႔မွ ကုသုိလ္တစ္ခုခု မရလုိက္ဘူး၊ ေလာကီေလာကုတၱရာ ပညာ တစ္ခုခုမွ မရလုိက္ဘူး၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈလည္း မရွိလုိက္ဘူး၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရွာေဖြမႈလည္း တစ္ခုမွ မလုပ္ျဖစ္ဘူး၊ စိတ္အစဥ္ တည္ၿငိမ္မႈ၊ စိတ္စြမ္းအား တုိးတက္မႈ တစ္ခုခုကုိလည္း တုိးတက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ တစ္ေန႔တာဟာ အက်ိဳးမၿပီး အခ်ည္းႏွီးကုန္ဆုံးျခင္းပဲလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပုိၿပီး အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမရွိျဖစ္ေစတာက အဲဒီငါးမ်ိဳးထဲက တစ္ခုမွကုိ ရေအာင္မလုပ္ႏုိင္တဲ့အျပင္ အကုသုိလ္အလုပ္ေတြနဲ႔ပဲ တစ္ေန႔တာကုိ ကုန္ဆုံးခဲ့ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဘာနဲ႔မွ အစားထုိးလုိ႔ မရတဲ့ အခ်ည္းႏွီးကုန္းဆုံးမႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းမႈဟာ အက်ိဳးႀကီးဖုိ႔ထက္ အက်ိဳးမယုတ္ေအာင္ အရင္လုပ္ဖုိ႔ လုိလာတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔တာကုန္ဆုံးခ်ိန္ဟာ အကုသုိလ္အလုပ္ေတြနဲ႔ မကုန္မိေအာင္ အရင္ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕အိပ္ရာက ႏုိးထမႈကေန အိပ္ရာဝင္သြားတဲ့အထိ တစ္ေန႔တာ အခ်ိန္ေတြကုိ အကုသုိလ္ အလုပ္၊ အကုသုိလ္အေျပာ၊ အကုသုိလ္ အေတြးေတြနဲ႔ပဲ ျဖတ္သန္းကုန္ဆုံး မသြားရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အိပ္ရာက ႏုိးႏုိးခ်င္း မေကာင္းတဲ့အေတြး၊ ကိေလသာအေတြးက အရင္စျဖစ္လာမယ္၊ အဆဲေလးနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ၾကမယ္၊ အရက္ခြက္ေလးနဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္ၾကမယ္ဆုိရင္ တစ္ေန႔တာရဲ႕ အစဟာ အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ စလုိက္သလုိ ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ ကုသုိလ္ျဖစ္စရာ အက်င့္ေလးေတြ မလုပ္ျဖစ္ေတာင္မွ ဒီလုိအကုသုိလ္ျဖစ္စရာေတြနဲ႔ တစ္ေန႔တာကုိ မစမိေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ကုိယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာရဲ႕ အစဟာ အကုသုိလ္နဲ႔ စမိၿပီဆုိရင္ အကုသိုလ္ရဲ႕ သေဘာက လုပ္မိသြားရင္ လက္ရဲ႕ဇက္ရဲ႕ျဖစ္ၿပီး ဆက္တုိက္ လုပ္ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာလည္း အကုသုိလ္အျပစ္ေတြကုိ မေၾကာက္မရြံ႕ လုပ္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ တစ္ေန႔တာရဲ႕ ျဖတ္သန္းမႈဟာ အက်ိဳးမရွိဘဲ အ႐ႈံးနဲ႔ ျဖတ္သန္းမိသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာကုိ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြ၊ အက်ိဳးႀကီးတာေတြနဲ႔ မျဖတ္သန္းႏုိင္ေတာင္မွ အကုသုိလ္အျပစ္ေတြနဲ႔ မျဖတ္သန္းမိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ ကုိယ္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကုိ အကုသုိလ္အျပစ္ေတြနဲ႔ မျဖတ္သန္းမိေအာင္ အရင္ႀကိဳးစားၿပီးရင္ေတာ့ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ တစ္ေန႔တာမွာ အက်ိဳးတစ္စုံတစ္ရာ ရဖုိ႔အတြက္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ဆုံးမသလုိ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈတစ္ခုခု၊ ပညာတစ္ခုခု၊ စည္းစိမ္ဥစၥာတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ တစ္ခုခုနဲ႔ စိတ္အစဥ္ေကာင္းမြန္ေစမႈ တစ္ခုခုကုိ အရယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုခုလုိ႔ ဆုိတဲ့အတြက္ သိန္းေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး လုပ္ရမဲ့ကုသုိလ္မ်ိဳးလုိ႔ မေတြးပါနဲ႔။ ပုိက္ဆံမကုန္ဘဲ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳးေလးကုိ လုပ္မိရင္ကုိပဲ ဒါဟာ အဲဒီေန႔အတြက္ အက်ိဳးရွိသြားတာပါပဲ။ ဆုိၾကပါစုိ႔ မနက္အိပ္ရာက ႏႈိးတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ဘုရားကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးေလးေတြ ရြတ္လုိက္တာ၊ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ စသျဖင့္ သရဏဂုံေလးေတြ ရြတ္လုိက္ၾကတာ၊ သတၱဝါအားလုံး ေဘးရန္ကင္းေစဖုိ႔ ေမတၱာစိတ္ေလးနဲ႔ ေမတၱာေလး ပုိ႔ၾကည့္လုိက္တာ၊ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရေလး ကပ္လွဴလုိက္တာ စသျဖင့္ ဘာမွမကုန္ဘဲ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ ကုသုိလ္ေလးေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဲဒီကုသုိလ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး တစ္ေန႔တာကုိ အစျပဳၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီေန႔ဟာ ကုိယ့္အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ ေန႔ပါပဲ။

ဒီလုိပဲ တစ္ေန႔တာကုိ ကုသုိလ္တစ္ခုခု ရေအာင္လုပ္ၿပီး ျဖတ္သန္းမႈ မလုပ္ႏုိင္ရင္ေတာင္မွ အျပစ္ကင္းတဲ့ ပညာရပ္တစ္ခုခုရေအာင္ ႀကိဳးစားတာ၊ အျပစ္ကင္းတဲ့ စည္းပြားဥစၥာတစ္ခုခု ရေအာင္ ရွာေဖြႏုိင္တာ၊ ကုိယ့္က်န္းမာေရး တစ္ခုခုကုိ အသိသတိယွဥ္ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္လုိက္တာ၊ တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ရဲ႕အေတြ႕အႀကဳံကုိ အေျခခံတဲ့ တည္ၿငိမ္မႈ၊ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ရင့္က်က္ေအာင္ ေလ့က်င့္မႈ တစ္ခုခု လုပ္လုိက္တာ စတာေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းႏုိင္ရင္လည္း ဒါဟာ အကုသုိလ္အျပစ္သာ ကင္းမယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္အတြက္ေတာ့ အျမတ္ထြက္တဲ့ေန႔၊ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ျဖတ္သန္းတဲ့ေန႔လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီထက္ပိုေကာင္းတဲ့ အေကာင္းဆုံး တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းမႈကေတာ့ အိပ္ရာက ႏုိးခ်ိန္ကစၿပီး အိပ္ရာထဲဝင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားတဲ့အထိ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာေတြကုိ သတိမလႊတ္ေစဘဲ လႈပ္ရွားမႈမွန္သမွ် အသိကပ္ၿပီး ကုန္ဆုံးသြားမႈမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိကုန္ဆုံးမႈဟာ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းမႈကုိ သတိပ႒ာန္လုိ႔ေခၚတဲ့ သတိကပ္ၿပီး ကုန္ဆုံးမႈျဖစ္တဲ့အတြက္ လႈပ္ရွားမႈတုိင္းမွာ တရားပါၿပီး ကုန္ဆုံးသြားမႈမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ့ အဲဒီလုိ သတိပ႒ာန္နဲ႔ တစ္ေန႔တာကုိ ကုန္ဆုံးဖုိ႔ ဘာမွမလုပ္ဘဲ တရားပဲ အားထုတ္ေနရမလုိမ်ိဳး ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲလုိမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေနရာမွာထုိင္ၿပီး တရားမွတ္ေနဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္နဲ႔ကုိယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အရာေတြမွာပဲ အသိပ္ကပ္ၿပီး လုိက္သိလုိက္လုပ္ေနဖုိ႔ကုိ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်မွာ ကိေလသာ ၾကားမခုိေအာင္ လက္ေျခလႈပ္ရင္လည္း သတိထားလႈပ္ဖုိ႔၊ အလုပ္လုပ္ရင္လည္း သတိထားလုပ္ဖုိ႔၊ စကားေျပာရင္လည္း သတိထားေျပာဖုိ႔၊ စိတ္ရဲ႕ အေတြးအႀကံေတြကုိလည္း သတိထားၿပီး ဒီအေတြးအႀကံကုိ သိေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာေတြကုိ သတိကပ္ၿပီး ကုန္ဆုံးေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ တစ္ေန႔တာမွာ ကိေလသာၾကားမခုိဘဲ အသိတရားနဲ႔ ကုန္ဆုံးေစတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းဆုံး တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းမႈပဲလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုလုိတာက လူတုိင္းလူတုိင္း ေန႔စဥ္ကုန္ဆုံး ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ့ တစ္ေန႔တာေပါင္းမ်ားစြာကုိ အက်ိဳးမၿပီး အခ်ည္းႏွီး ျဖတ္သန္းမႈမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ အကုသုိလ္ကုိေရွာင္ၿပီး ကုသုိလ္ ပညာစတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုခုနဲ႔ ျဖတ္သန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔တာ ကုန္ဆုံးမႈကုိ အက်ိဳးႀကီးေအာင္ ကုန္ဆုံးေစတဲ့ ကုန္ဆုံးမႈမ်ိဳး မလုပ္ႏုိင္တာေတာင္မွ အက်ိဳးယုတ္တဲ့ ကုန္ဆုံးမႈမ်ိဳး မျဖစ္ေစဖုိ႔ ပထဆုံး အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ မျဖတ္သန္းမိေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေနာက္တစ္ဆင့္အေနနဲ႔ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ စိတ္စြမ္းအား တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစားရင္ တစ္ေန႔တာကုိ အျမတ္ထြက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖုိ႔ အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အက်ိဳးအႀကီးဆုံး ျဖတ္သန္းမႈကေတာ့ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းေနတဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာနဲ႔ စိတ္အမူအရာေတြမွာ သတိကပ္ၿပီး အသိအက်င့္ ထပ္တူျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္ေလ့က်င့္ကာ ျဖတ္သန္းမႈပဲျဖစ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထုိးျပလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကုန္ဆုံးမႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ တစ္ေန႔ၿပီးတစ္ေန႔ ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ့ သတၱဝါမ်ား အေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ ျဖတ္သန္းမႈမ်ားကုိ တန္ဘုိးရွိရွိ၊ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ျဖတ္သန္းႏုိင္ၾကဖုိ႔ မိမိတုိ႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တာမ်ားမွာ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ အျပစ္မ်ားနဲ႔ ကုန္ဆုံးမႈမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ အရင္ဆုံး ႀကိဳးစားၾကၿပီး ကုန္ဆုံးမႈတုိင္းမွာ အက်ိဳးအျမတ္ ထြက္ၾကေစဖုိ႔ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ၊ က်န္းမာ၊ တန္ခုိး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိလည္း ရႏုိင္သမွ် ယူႏုိင္ေအာင္ႀကိဳးစားရင္း အေကာင္းဆုံး တစ္ေန႔တာကုိ ကုန္ဆုံးျခင္းအျဖစ္ ကုိယ္ျဖတ္သန္းေနတဲ့ အခ်ိန္တုိင္းမွာ သတိတရားကုိ လုိက္ကုိင္ထားၿပီး ကိေလသာၾကားမခုိေအာင္ အသိအက်င့္ထပ္တူ ဆင့္ႏုိင္ေအာင္သာ ေလ့က်င့္ေနထုိင္ ျဖတ္သန္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား