သတိပ႒ာန္နဲ႔လား…၊ ဝိပႆနာနဲ႔လား…

တစ္ေလာက ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အသိဒကာေလးေတြ တရားေဆြးေႏြးၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ပထမေတာ့ ေဆြးေႏြးၾကတာပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ေဆြးေႏြးရင္းနဲ႔ အားပါလာၿပီး သူမွန္ကုိယ္မွန္ ေျပာဆုိၾကရင္း မနက္ (၃)နာရီ ေက်ာ္သြားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တရားေဆြးေႏြးတာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ တရားျငင္းတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ေဆြးေႏြးလုိ႔ အေျဖမေပၚရင္ေတာ့ သိတဲ့တတ္တဲ့ သူေတြကုိ ေမးၾကည့္တာက ပုိေကာင္းပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္သိသေလာက္ေလးကုိ အတည္ယူၿပီး အမွန္ပဲလုိ႔ ဇြတ္ျငင္းရင္ မမွန္ဘဲ ပုိလဲြသြားတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔ေတြ ဘုန္းဘုန္းဆီေရာက္လာၿပီး ညကသူတုိ႔ ေဆြးေႏြးၾကတာေလးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလွ်ာက္ျပပါတယ္။ သူတုိ႔ေျပာၾကတာက သတိပ႒ာန္နဲ႔ ဝိပႆနာ အေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ထဲက တစ္ေယာက္က “ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ ကိေလသာကုန္ခမ္းၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔ဆုိတာ ဝိပႆနာ အက်င့္တစ္ခုတည္းပဲ ရွိေၾကာင္း” ေဆြးေႏြးပါတယ္။ အဲဒါကုိ တစ္ေယာက္က “ဝိပႆနာအလုပ္ကုိ အခ်ိန္ေပးၿပီး အားမထုတ္ႏုိင္ေသးေပမယ့္ အေရးႀကီးတာက အခုလက္ရွိ အခ်ိန္မွာပဲ သတိပ႒ာန္နဲ႔ ေနႏုိင္ရင္လည္း တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ေနာက္ဆုံးေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ တရားေဆြးေႏြးပဲြဟာ ေျပာရင္းေျပာရင္းနဲ႔ အေျဖမထြက္ဘဲ အဆုံးသတ္ သြားၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကုိ တစ္ေယာက္က ဘုန္းဘုန္းကုိ ေလွ်ာက္ျပေတာ့ “ဒကာေလးတုိ႔က စကားလုံး ေဝါဟာရေတြနဲ႔ ျငင္းခုံၾကသလုိ ျဖစ္ေနတာပဲ”လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းက ေျပာျပရင္း သူတုိ႔ေျပာတဲ့ သတိပ႒ာန္နဲ႔ ဝိပႆနာ အေၾကာင္းကုိ ရွင္းျပလုိက္ရပါေသးတယ္။ သူတုိ႔ေျပာသလုိ ဝိပႆနာ အက်င့္နဲ႔မွ ကိေလသာကုိ ခြာႏုိင္တာ၊ သတိပ႒ာန္နဲ႔မွ ကိေလသာကုိ ခြာႏုိင္တာ စတဲ့ စကားေတြအရ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္ရင္ အက်င့္တရားကုိ ဦးစားေပးၾကရမယ္ဆုိတာကုိ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာပဲ အားထုတ္အားထုတ္၊ သတိပ႒ာန္နဲ႔ပဲ ေနေန အခ်ဳပ္ၾကည့္ေတာ့ အလုပ္ရွိေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိကပ္ထားတဲ့ အလုပ္ရွိေနၾကဖုိ႔ပါ။ ဒီေတာ့ကား သတိက အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာကုိလည္း သေဘာေပါက္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဝိပႆနာဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ သတိပ႒ာန္ဆုိတဲ့ စကားေတြရဲ႕ အခ်ဳပ္က သတိပဲျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္ေျပာရရင္ “သတိ၏ ျမဲျမံစြာ တည္ျခင္း၊ သတိရွိျခင္း”လုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္ၿပီး ဝိပႆနာဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိလည္း “အထူးထူး အျပားျပားအားျဖင့္ ႐ႈျခင္း၊ အထူးထူး အျပားျပားကုိ ျမင္ျခင္း၊ ၾကည့္ျခင္း”လုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးထူးအျပားျပားကုိ ျမင္တယ္ဆုိတာ စိတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ်၊ ေပၚသမွ် အရာေတြကုိ အရွိအတုိင္း မ်က္စိနဲ႔ျမင္သလုိ စိတ္နဲ႔ျမင္ေနျခင္း၊ သိေနျခင္းကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိျမင္သိေနဖုိ႔ဆုိတာကလည္း သတိရွိေနမွပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိမရွိရင္ ဒီအရာေတြကုိ အရွိအတုိင္း ျမင္ဖုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ အလုပ္ရဲ႕ အခ်ဳပ္ဟာလည္း သတိပဲလုိ႔ ဆုိရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဝိပႆနာအက်င့္၊ သတိပ႒ာန္ အက်င့္၊ ဘာဝနာအက်င့္၊ ကမၼ႒ာန္းအက်င့္ စသျဖင့္ ဘယ္လုိပဲ အမည္ေဝါဟာရေတြနဲ႔ ေျပာေနၾကပါေစ အေရးအႀကီးဆုံးက သတိရွိေနဖုိ႔ပါပဲ။ ဘယ္ဆရာေတာ္က ဘယ္နည္းေတြနဲ႔ ဘယ္လုိပဲျပျပ အားလုံးဟာ ဘုရားေဟာထားတဲ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ကုိ အေျခခံၿပီး ျပသေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ကုိ အေျခခံထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီသုတ္ေတာ္မွာ လာတဲ့အတုိင္း ႐ုပ္တရားအေပၚမွာ အရွိအတုိင္း ႐ႈရတဲ့ ကာယာႏုပႆနာ၊ ခံစားမႈ မွန္သမွ်ကုိ အရွိအတုိင္း ႐ႈရတဲ့ ေဝဒနာႏုပႆနာ၊ ဘယ္လုိစိတ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီစိတ္ကုိ အရွိအတုိင္း သိမွတ္ေပးရတဲ့ စိတၱာႏုပႆနာ၊ အမည္ပညတ္မရွိ သေဘာတရား သက္သက္ကုိ ႐ႈမွတ္ရတဲ့ ဓမၼာႏုပႆနာဆုိတဲ့ ဒီေလးမ်ိဳးကုိပဲ မွတ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလးမ်ိဳးလုံးမွတ္ႏုိင္ဖုိ႔က သတိရွိေနမွ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သတိကုိသာ အပုိင္ထိန္းထားႏုိင္ရင္ ဒီမွတ္နည္းေလးမ်ိဳးလုံးကုိ ႐ႈမွတ္ၿပီး ျဖစ္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ႈမွတ္တဲ့ အခုိက္မွာ ကုိယ္႐ႈလုိက္တဲ့ အမွတ္အာ႐ုံကုိ လုိက္ၿပီးေတာ့သာ ကာယာႏုပႆနာ၊ ေဝဒနာႏုပႆနာ စတဲ့ အမည္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ရွိေနေပမယ့္ အားလုံးဟာ သတိပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ႐ႈမွတ္နည္းေလးမ်ိဳးကုိ အခ်ဳပ္အေနနဲ႔ သတိပ႒ာန္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိသတိပ႒ာနသုတ္မွာ လာတဲ့အတုိင္း ႐ႈမွတ္ေနတာကုိပဲ သတိပ႒ာန္နဲ႔ေနျခင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီေန႔ေခတ္ အသုံးျပဳေနတဲ့ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ဝိပႆနာအားထုတ္ၿပီး ေနျခင္းလုိ႔ ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ သတိပ႒ာနသုတ္မွာလာတဲ့ နည္းအတုိင္း ဝိပႆနာ တရားအားထုတ္ႏုိင္ရင္ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ရင့္သန္တုိးတက္လာမွာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး မဂ္ဉာဏ္အထိဆုိက္ေရာက္ကာ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ကုိ ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေသာတာပန္၊ သကာဒါဂါမိမဂ္ဉာဏ္ကုိ ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ သကာဒါဂါမ္ စသျဖင့္ ေျပာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဉာဏ္ေတြကုိ ရသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ အရိယမဂ္ဉာဏ္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အရိယာျဖစ္သြားၿပီဆုိရင္ ကိေလသာေတြကုိလည္း သူ႔ဉာဏ္အဆင့္အလုိက္ ပယ္ခြာသြားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္နဲ႔လည္း တျဖည္းျဖည္း နီးလာေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သတိကုိ အေျခခံထားတဲ့ ဘာဝနာအက်င့္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သတိပ႒ာန္ အက်င့္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဝိပႆနာအက်င့္ေတြကုိ နည္းမွန္လမ္းမွန္ က်င့္ႀကံႏုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒကာေလးေတြ ေဆြးေႏြးၾကသလုိ ကိေလသာ ပယ္ခြာႏုိင္ေရးဟာ ဝိပႆနာ အက်င့္နဲ႔မွ ရမယ္၊ သတိပ႒ာန္ အက်င့္နဲ႔လည္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ၾကေပမယ့္ အခ်ဳပ္ကေတာ့ သတိကပ္ထားတဲ့ အမွတ္တရားနဲ႔ လက္ေတြ႕ႀကိဳးစား က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈနဲ႔ပဲ ပယ္ခြာရမွာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ သတိျပဳနားလည္ ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာအက်င့္ေတြကုိ ဘယ္လုိပဲ အားထုတ္အားထုတ္ သတိမရွိဘူးဆုိရင္၊ သတိပ႒ာန္ဆုိတဲ့ စကားကုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာေျပာ သတိမပါဘူးဆုိရင္ အားထုတ္တာနဲ႔ ေျပာေနတာပဲရွိၿပီး လက္ေတြ႕ပုိင္းမွာ ဉာဏ္အဆင့္အတန္း တုိးတက္ဖုိ႔ မလြယ္လွပါဘူး။ သတိကုိ အေျခခံထားတဲ့ သဒၶါ၊ ပညာ၊ သမာဓိ၊ ဝီရိယ တရားေတြကုိ ညီမွ်ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္မွပဲ ဉာဏ္အဆင့္အတန္း တုိးတက္ကာ ပယ္ရမယ့္ ကိေလသာေတြကုိ ပယ္ႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္ ဆုိသလုိ ဝိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြမွာ သတိကပ္ၿပီး ေနၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တကယ္လုပ္ၾကည့္ၾကတဲ့အခါ ထင္သေလာက္ မလြယ္ဘူးဆုိတာ သတိျပဳမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ အေနအထား၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈ အေနအထား၊ ဟုိအလုပ္ဒီအ႐ႈပ္ေတြနဲ႔ အာ႐ုံေတြ မ်ားေနတဲ့ အေျခအေနမ်ားက ရွိေနၾကေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အေျပာနဲ႔အလုပ္ ထပ္တူထုတ္ဖုိ႔က မလြတ္လွတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္မွာေနရင္၊ စက္႐ုံမွာေနရင္၊ အလုပ္မွာေနရင္ အားမထုတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားအားထုတ္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သြားေရာက္ၿပီး တရားအလုပ္ အားထုတ္ၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါရမီအားေကာင္းလွတဲ့ သူေတြမွာ တရားစကားတစ္ခြန္း၊ သံေဝဂဉာဏ္ တစ္ခဏေလာက္နဲ႔ ေသာတာပန္တည္သြား၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာေတြ ရွိေနၾကေပမယ့္ ဒီေန႔လုိ ေခတ္မ်ိဳးမွာေတာ့ တရားအလုပ္ အားထုတ္ႏုိင္မယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေျခအေနကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး အားထုတ္ႏုိင္မွပဲ အထုိက္အေလ်ာက္ လုပ္ျဖစ္ၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ကုိယ့္ေနရာမွာ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဆုိရင္ေတာ့ စိတ္ရွိေပမယ့္ မျဖစ္ႏုိင္တာေတြက ပုိမ်ားလွပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အဓိကကေတာ့ တစ္စတစ္စ အားထုတ္ႏုိင္သေလာက္ အားထုတ္ၾကၿပီး အခ်ိန္ေပးႏုိင္တဲ့ အခါဆုိရင္ေတာ့ ဒီအလုပ္ကုိပဲ တစ္စုိက္မတ္မတ္ က်င့္ႀကံႏုိင္တဲ့ ေနရာေတြကုိ သြားေရာက္ကာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဆုိရင္ေတာ့ အထုိက္အေလ်ာက္ တရားအားေတြ တုိးတက္လာႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ကိေလသာပယ္ခြာၿပီး နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးမွာ ဝိပႆနာအက်င့္ကသာ အဓိကက်တယ္၊ သတိပ႒ာန္ အက်င့္ကသာ အဓိကက်တယ္ဆုိတဲ့ အမည္အသုံးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးၾကတာထက္ သတိတရား လက္ကုိင္ထားတဲ့ သဒၶါ၊ ပညာ၊ သမာဓိ၊ ဝိရီယ တရားေတြနဲ႔ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံ အားထုတ္မႈကသာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ အျမန္ဆုံး ျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ သတိပ႒ာန္အက်င့္ကုိပဲ က်င့္က်င့္၊ ဝိပႆနာအက်င့္ကုိပဲ က်င့္က်င့္ အားလုံးဟာ အတူတူပဲ ျဖစ္ၿပီး အခ်ဳပ္ကေတာ့ သတိပဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ရိပ္သာသြားၿပီးပဲ အားထုတ္အားထုတ္၊ ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနရင္းပဲ ေလ့က်င့္ေလ့က်င့္ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံႏုိင္မႈကသာ ကိေလသာေတြကုိ တစ္စတစ္စ ပယ္ခြာလာႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လုိ အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ ရသေလာက္ေတာ့ အားထုတ္ေနၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သတိပ႒ာန္နဲ႔ ဝိပႆနာဆုိတာ အမည္နာမ အေနနဲ႔ တစ္မ်ိဳးစီလုိ႔ ထင္ေနၾကေပမယ့္ အမွန္ေတာ့ က်င့္စဥ္အေနနဲ႔ သတိကုိအခ်ဳပ္ထားတဲ့ က်င့္စဥ္ပဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ဟုိအမည္ဒီအမည္ေတြနဲ႔ ဇေဝဇဝါျဖစ္မေနၾကပဲ လက္ေတြ႕အေနနဲ႔ သတိတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး စိတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ်၊ ေပၚသမွ်အာ႐ုံေတြကုိ အရွိအတုိင္း သိမွတ္ကာ ကိေလသာကုိ ခြာႏုိင္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း ေန႔စဥ္အလုပ္ေတြမွာပဲ သတိကပ္ႏုိင္ေအာင္ တစ္စတစ္စ က်င့္ႀကံၾကဖုိ႔ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ျမန္မာမွမဟုတ္၊ သုိ႔ေသာ္

ဒကာတစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူက “ဘုန္းဘုန္းဘုရား၊ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားဟာ စစ္မွန္တဲ့ ဘာသာတရား အဆုံးအမ၊ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့မ်ားနဲ႔ တန္ဘုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အေထာက္အပံ့ေတြ ရွိေနရဲ႕သားနဲ႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ သူမ်ားေတြထက္ မနာလုိမႈေတြ၊ ဝန္တုိမႈေတြ မ်ားေနရပါသလဲဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္လည္း ျပည္ပမွာေရာက္လာေတာ့ အရင္ေရာက္ေနတဲ့ ေရႊခံတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ မေခ်မငံ ဆက္ဆံမႈေတြ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပညာျပမႈေတြ၊ တပည့္ေတာ္ထက္ အသက္ငယ္ေပမယ့္ အလုပ္မွာ စီနီယာ က်တယ္ဆုိတဲ့ မာန္မာနေတြနဲ႔ ျပဳမူဆက္ဆံတာကုိ ခံေနရပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ အေကာင္းဆုံး မျဖစ္ႏုိင္ေသးေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါ ဒီေလာက္တန္ဘုိးရွိတဲ့ ဘုရားအဆုံးအမေတြ ရွိထားတဲ့ ျမန္မာေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ဒီေလာက္ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး မေကာင္းတဲ့ စိတ္ထားေတြ မ်ားရတာလဲဆုိတဲ့ အေတြးေတာ့ မၾကာမၾကာ ျဖစ္မိပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းကုိ ေမးရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား” စသျဖင့္ သူ႔အေတြ႕အႀကဳံကုိ အေျခခံတဲ့ သူသိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းကုိ သိလုိေရးနဲ႔ ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။

သူ႔အေမးကုိ ဘုန္းဘုန္းက “အင္း… ဒကာက ဒကာ့အေတြ႕အႀကဳံကုိ အေျခခံၿပီး ေျပာျပ ေလွ်ာက္ထားတာဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းလည္း ဘုန္းဘုန္းအေတြ႕အႀကဳံအရ ေျပာျပေပးရဦးမွာေပါ့၊ ဒါမ်ိဳး အျဖစ္အပ်က္ေတြကေတာ့ လူေတြမွာပဲ ရွိေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘုန္းႀကီးေတြၾကားမွာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြမွာပဲ ရွိေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တျခားတျခား ႏုိင္ငံ၊ တျခားတျခား လူမ်ိဳးေတြမွာလည္း ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကုိယ္ကကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ပဲ အနီးကပ္ေနျဖစ္ေနလုိ႔ ကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြက ပုိၿပီးအျဖစ္မ်ားတယ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ တျခားလူမ်ိဳးေတြမွာလည္း ရွိေနၾကတာပါပဲ၊ အရင္းစစ္ေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ထားႏုိင္မႈ၊ ကုိယ့္က်င့္တရား တည္တ့ံမႈ၊ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး ေစာင့္ထိန္းမႈ၊ သတိတရားရွိမႈ စတာေတြနဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္” စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျပာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေနရာေဒသ အေတာ္မ်ားမ်ား၊ ပတ္ဝန္းက်င္ အေတာ္မ်ားမ်ား၊ လူမ်ိဳးအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လူေတြဟာ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ ရသမွ်အေနအထား၊ ရွိသမွ် အေနအထားေလးေတြနဲ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ မာနေလးေတြၿပိဳင္ကာ မနာလုိမႈေတြ၊ ဝန္တုိမႈေတြ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိရွိေနတတ္ဟာ လူတုိင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတတ္ေပမယ့္ ျမန္မာေတြအတြက္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ပုိဆုိးတယ္လုိ႔ ထင္မယ္ဆုိလည္း ထင္ႏုိင္စရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ဘာမဟုတ္တဲ့ အရာေလးေတြကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မေခၚႏုိင္မေျပာႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ကုန္ၾကတာ ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕က မဆုိစေလာက္ ရာထူးေလးေတြ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က မဆုိစေလာက္ ေငြေၾကးေလးေတြ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က မဆုိစေလာက္ ဂုဏ္ပကာသန ေလးေတြနဲ႔ ကုိယ္ရွိထားတာ၊ ကုိယ္ ရထားတာေလးေတြကုိ သူမ်ားရွိသြားမွာ၊ ရသြားမွာစုိးတဲ့ ဝန္တုိစိတ္နဲ႔ တစ္ျခားသူေတြအေပၚ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖယ္ထုတ္ပထုတ္လုပ္ကာ မျဖစ္မေန အတူရွိၾကရမယ္ဆုိရင္လည္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စိတ္ဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ကုိယ္ေကာင္းစားေရးအတြက္ဆုိရင္ ကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြ၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံေတြ၊ ကုိယ့္ဘာသာတရားေတြ ဘာေတြညာေတြ ေခါင္းထဲမရွိဘဲ နီးစပ္ရာကုိ ကပ္ဖားယပ္ဖား လုပ္တတ္တာေတြအထိ ေတြ႕ျမင္ၾကားသိရတတ္ပါတယ္။ ယုတ္စြအဆုံး သူမ်ားႏုိင္ငံမွာလာၿပီး သူမ်ားခုိင္းဖက္အျဖစ္ လုပ္ေနၾကရတာခ်င္း အတူတူ အရင္ေရာက္တဲ့သူက ေနာက္ေရာက္တဲ့သူေၾကာင့္ ကုိယ့္ေနရာေလး ေပ်ာက္သြားမွာစုိးၿပီး ေနာက္လူအေပၚမွာ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ျပဳတတ္တာေတြ ရွိသလုိ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ သူကလည္း သူလည္းလူ ကုိယ္လည္းလူ၊ သူလည္းအလုပ္သမား ကုိယ္လည္းအလုပ္သမားပဲ ဘာဂ႐ုစုိက္စရာ ရွိမွာလဲဆုိတဲ့ တစ္လဲြမာန ေလးေတြနဲ႔ လူအခ်င္းခ်င္း ေလးစားရမွာကုိေတာင္ မေလးစားဘဲ သူၿပိဳင္ကုိယ္ၿပိဳင္ လုပ္တတ္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘာမဟုတ္တာေလးေတြနဲ႔ မာနေလးေတြၿပိဳင္၊ မနာလုိမႈ၊ ဝန္တုိမႈလည္းေတြ ၿပိဳင္ရာက ေနာက္ဆုံးအၿငိဳးအေတးေတြ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ကဲြၾကၿပဲၾကေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္တဲ့၊ ရွိလည္းခဏသာျဖစ္တဲ့ အရာေတြမွာ အဟုတ္လုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကတဲ့ မသိမႈတရားေတြ၊ ေမ့ေလ်ာ့မႈ ပမာဒေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အရာမွ မၿမဲဘူးဆုိတာကုိ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္မႈမရွိဘဲ ေခတၱခဏ ရွိေနတဲ့ အရာေလးေတြ အေပၚမွာ တစ္လဲြအထင္နဲ႔ မာနဝင္မိၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ “ရထူးေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိရွိ ဒီရာထူးဆုိတာ အခုရွိေပမယ့္ မနက္ျဖန္သဘက္ဆုိ ရွိခ်င္မွရွိေတာ့မွာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားမ်ား ကုိယ္နဲ႔မထုိက္လုိ႔ကေတာ့ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေၾကာင့္ အခ်ိန္မေရြး ပ်က္စီးသြားႏုိင္တာ၊ က်န္းမာေရးေတြ၊ ႐ုပ္ရည္အဆင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းမြန္ေကာင္းမြန္ ႐ုပ္တရားဆုိတာ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ အခ်ိန္မေရြး ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္တာ” စသျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သံေဝဂဉာဏ္နဲ႔ သတိမျပဳမိၾကဘဲ ငါဆုိတဲ့ အတၱစဲြေတြ ဝင္ေနမိၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ဒီလုိ မနာလုိတတ္တာ၊ ဝန္တုိတတ္တာ၊ မာနထားတတ္တာ၊ သူတပါးအေပၚ ႏုိင္ထက္စီးနင္းျပဳတတ္တာ၊ သူတပါးအေပၚ ကုိယ္ခ်င္းစာတရား ေခါင္းပါးတတ္တာ စတာေတြဟာ ျမန္မာမ်ားမွာပဲ ရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကသတၱဝါအားလုံးမွာ ရွိေနတတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရဟႏၲာစတဲ့ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလဲြလုိ႔ က်န္တဲ့ပုထုဇဥ္ သတၱဝါမွန္သမွ် ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေစတနာေတြက အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး၊ ပုဂၢိဳလ္မေရြး ရွိေနျဖစ္ေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာတရား ရွိထားေနသမွ် အသိတရားကုိလည္း ထိပါးေနမွာျဖစ္ၿပီး ေမ့ေလ်ာ့မႈေတြနဲ႔ မဟုတ္ကုိ အဟုတ္ထင္ကာ ေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ မလုပ္ခ်င္တတ္တာဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိေလသာ မကင္းသူမွန္သမွ် ဘယ္သူမဆုိ ျဖစ္ေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အသိသတိ ရွိမႈကုိလုိက္ၿပီး အျဖစ္မ်ားတာနဲ႔ အျဖစ္နည္းတာ ဒီေလာက္ပဲ ကြာျခားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကြာျခားတာ မကြာျခားတာေနာက္ထား။ ေလာေလာဆယ္ ကုိယ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီလုိအတၱမာန အစဲြေတြေၾကာင့္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ဣႆာမစၧရိယ တရားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြကေန တျဖည္းျဖည္း နည္းပါးသြားေအာင္ပဲ အရင္ဆုံး ေလ့က်င့္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပေတြမွာေတာ့ “မရဏံ ေမ ဓုဝံ၊ ဇီဝိတံ အဓုဝံ- ငါ့အားေသျခင္းတရားသည္ ၿမဲေသာသေဘာရွိ၏၊ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ မၿမဲေသာ သေဘာရွိ၏” စသျဖင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေန႔စဥ္ေနတုိင္း မရဏာႏုႆတိ ဘဝနာ ပြားႏုိင္တဲ့သူမ်ားဟာ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနတဲ့အတၱမာနကုိ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ခ်သြားႏုိင္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပ ထားပါတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ့ အရာရာမွာ ငါဆုိတဲ့အတၱမာနကုိ ေရွးတန္းတင္ကာ ငါမွန္တယ္လုိ႔ အၿမဲထင္ေနတတ္ၾကတဲ့ အတၱဝါဒီမ်ား အေနနဲ႔ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ေသျခင္းတရားကုိ ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ ညဥ္ေလးလုပ္ေပးထားရင္ အဆင္မေျပမႈေတြကုိ ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့ အတၱမာနေလးေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလ်ာ့သြားမွာပဲလုိ႔ေတာင္ ေတြးမိပါေသးတယ္။ တကယ္လည္း လက္ေတြ႕လုပ္ၾကည့္ရင္ လက္ေတြ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ေတြ ရလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ လုပ္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါပဲ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သတိတရားနဲ႔ အက်င့္တရားကုိ ေပါင္းစပ္ၿပီး ေကာင္းျမတ္တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေလ့က်င့္ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ျမန္မာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားတျခား ဘယ္လုိလူမ်ိဳးမ်ားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ အတၱမာနနဲ႔ နိစၥတရားေလးေတြ ေလ်ာ့နည္းလာေနမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလုိအတၱမာနေတြ ေလ်ာ့လာေနသမွ် ေလာကသားေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မနာလုိတတ္၊ ဝန္တုိတတ္တဲ့ စိတ္ေစတနာေတြလည္း တျဖည္းျဖည္း ပါးလာေနမွာျဖစ္ကာ ေနရတဲ့အခုိက္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာကုိယ္ခ်မ္းသာနဲ႔ ေဘးရန္ေလးေတြ ကင္းၿငိမ္းလာႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကႀကီးမွာ လူအခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အၿပိဳင္အဆုိင္ မာနေတြထားတတ္တာ၊ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ မနာလုိမႈေတြ မ်ားတတ္တာ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ကုိယ္ရွိထားတာေလးေတြ အေပၚမွာ ဝန္တုိမႈေတြ မ်ားတတ္တာေတြေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း အဆင္မေျပမႈေတြလည္း ရွိေနတတ္ၾကတဲ့ အပုိင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြမွာပဲ ဒီလုိမ်ိဳး ရွိတတ္၊ ျဖစ္တတ္တာ မဟုတ္ဘဲ၊ တျခားတျခားႏုိင္ငံမ်ားနဲ႔ တျခားတျခား လူမ်ိဳးေတြမွာလည္း ရွိေနတတ္ၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရင္းစစ္ေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ေနလုိ႔ မဟုတ္ဘဲ သတၱဝါ အသီးသီးမွာ ရွိေနၾကတဲ့ မသိမႈ အဝိဇၨာတရား၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာတရားမ်ားနဲ႔ အတၱမာန တရားမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလုိတရားမ်ား ရွိေနသမွ် ၿငိမ္းခ်မ္းေနၾကမွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဒီတရားေတြကုိ သတိအသိ အက်င့္တရားမ်ားနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ခ်ၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကသားမ်ား အေနနဲ႔ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အဆင္မေျပမႈေတြ ျဖစ္ၾကတာဟာ ဘယ္ႏုိင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ိဳး၊ ဘယ္ေနရာ စတာေတြေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ မိမိတုိ႔ တစ္ဦးခ်င္းသႏၲာန္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ မသိမႈ၊ ေမ့ေလ်ာ့မႈ၊ အတၱမာနရွိမႈ၊ ကိေလသာတရား အားေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ အဲဒီတရားေတြကုိ တစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔ အတတ္ႏုိင္ဆုံး နည္းသထက္နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ေနရတဲ့အခုိက္မွာ အရာအားလုံးဟာလည္း အခုိက္အတန္႔ပဲဆုိတဲ့ အခ်က္နဲ႔ အားလုံးဟာ ေသၾကရမွာပဲဆုိတဲ့ အခ်က္မ်ားကုိသာ မ်ားမ်ားႏွလုံးသြင္းၿပီး မိမိတုိ႔ တစ္ဦးခ်င္းကစၿပီး ကုိယ္ႏႈတ္စိတ္ အမူအရာေတြကုိ ေျပာင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရပါတယ္။

Read more »

Facebookက အေမးတစ္ပုဒ္ (၄)

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ facebook (http://www.facebook.com/ashinvicitta) note commentမွာ ေမးထားလုိ႔ေျဖထားတဲ့ အေမးအေျဖ အခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားဖတ္ၿပီး အျမတ္ရေစဖုိ႔၊ တစ္လုံးတစ္ပါဒျဖစ္ျဖစ္ အသိရေစဖုိ႔ တစ္ဆင့္ေျပလည္ မွ်ေဝလုိက္ပါတယ္။

Kaungmyat Thu
ေမး။ အရွင္ဘုရား.. တပည့္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ေမးပါရေစ။ ဗုဒၶေဟာတဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ မျပစ္မွားေကာင္းတဲ႔ မိန္းမ ၂၀ ဆုိတာ ရွိပါတယ္ဘုရား။ မျပစ္မွားေကာင္းတဲ႔မိန္းမကုိ ျပစ္မွားမိရင္ ကံထုိက္တယ္ဆုိတာေတာ႔ သိပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာက မျပစ္မွားေကာင္းတဲ႔ မိန္းမရွိရင္ ျပစ္မွားေကာင္းတဲ႔ မိန္းမေရာ ရွိပါသလားဘုရား။ ကရုနာေရွ႕ထားျပီး ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ပါတယ္ဘုရား။

Ashin Vicitta ‎>> Kaungmyat Thu
ေျဖ။ မျပစ္မွားေကာင္းတာ ရွိရင္ ျပစ္မွားေကာင္းတာလဲ ရွိမွာပဲဆုိၿပီး ေဝါဟာရပညတ္ တစ္ခုခုကုိ ရွာႀကံၿပီး ေတြးလုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ အကုသုိလ္တစ္ခုဟာ မလုပ္ေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္၊ လုပ္ေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ဆုိတာ မရွိဘဲ အကုသုိလ္မွန္သမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမွာ ျဖစ္သလုိ ျပစ္မွားျခင္းဆုိတဲ့ အကုသုိလ္မွာလည္း ျပစ္မွားေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ အရာမ်ိဳး မရွိဘဲ ျပစ္မွားမႈ မွန္သမွ် မျပစ္မွားမိေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေမးခြန္းရွင္ ေမးထားတဲ့ မျပစ္မွားေကာင္းတဲ့ မိန္းမ(၂၀)ဆုိတာ ကာမဂုဏ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မသြားလာ မက်ဴးလြန္ေကာင္းတဲ့ အဂမနီယဝတၳဳ (၂၀)ကုိ အေသးစိပ္ေဖာ္ျပေပးထားတာျဖစ္ၿပီး ဒီအဂမနီယဝတၳဳ (၂၀) (ဒီမွာ ျပန္ဖတ္ႏုိင္)ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေနရင္ ကာေမသုမိစၧာစာရ မျဖစ္ဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဒီအေယာက္ (၂၀)ဟာ တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး က်ဴးလြန္ႏုိင္တဲ့ အရာမွန္သမွ် အကုန္ေဖာ္ျပထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်န္တဲ့ျပစ္မွားေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ အရာေတြလည္း မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အမွန္ေတာ့ ကာမဂုဏ္မွန္သမွ် မလုပ္ဘဲ ေနႏုိင္ရင္ေကာင္းေပမယ့္ ပုထုဇဥ္မ်ားအဖုိ႔ အဲဒီလုိ မေရွာင္ႏုိင္ေသးရင္လည္း တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ကုိက်င့္သုံးၿပီး ဒီအက်င့္ကလဲြတဲ့ က်န္တဲ့အရာေတြမွာ မသြားလာ၊ မျပစ္မွားၾကဖုိ႔ ဒီေနရာမွာ ပညတ္သတ္မွတ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား မိမိတုိ႔ အေနနဲ႔ ဒုစ႐ုိက္အမႈကုိ ေရွာင္ၾကဥ္လုိက္ရင္ သုစ႐ုိက္အမႈကုိလည္း ေစာင့္ထိန္းၿပီးသား ျဖစ္သလုိ မျပစ္မွားေကာင္းတဲ့ အဂမနီယဝတၳဳေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္လုိက္ရင္ ကာေမသုမိစၧာစာရ သီလကုိလည္း ေစာင့္ထိန္းၿပီးသားျဖစ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးလုိ႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး မက်ဴးလြန္သင့္တဲ့အရာေတြကုိသာ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ဖုိ႔ပဲ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။

Hohone Kyin
ေမး။ ဆရာေတာ္ဘုရား တပည္ေတာ္ ေလ်ာက္ခြင့္ျပဳပါဘုရား။ မေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္ လုံး၀မလုပ္ရင္ ကုသုိလ္ရ နုိင္ပါသလား ဘုရား။

Ashin Vicitta ‎>> Hohone Kyin
ေျဖ။ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကုိထား ဆုိတဲ့ ဘုရားစကားေတာ္ ရွိပါတယ္။ ဘုရားစကားေတာ္အရ ၾကည့္ရင္ရွင္းပါတယ္။ အကုသုိလ္ေရွာင္၊ ကုသုိလ္ကုိေဆာင္၊ ၿပီးေတာ့ စိတ္ျဖဴစင္ေအာင္လုပ္တဲ့။ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ ေရွးဦးစြာ လုပ္သင့္တာက မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေကာင္းမႈကုိ ေရွာင္လုိက္႐ုံနဲ႔ ကုသုိလ္ရသလားဆုိေတာ့ ကုသုိလ္က အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ကုိယ္ေရွာင္လုိက္တဲ့ မေကာင္းမႈက သီလနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ သူတစ္ပါးအသက္ကုိ သတ္ျခင္းအလုပ္၊ သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ ခုိးျခင္းအလုပ္ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ အဲဒီမေကာင္းမႈေတြကုိ ေရွာင္လုိက္တာနဲ႔ သီလကုိထိန္းၿပီးျဖစ္လုိ႔ သီလကုသုိလ္လည္း ရသြားပါတယ္။ ဒုစ႐ုိက္အမႈကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့အခါ သုစ႐ုိက္အမႈ ကုသုိလ္ကလည္း အလုိလုိ ျဖစ္သြားတဲ့ သေဘာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကုသုိလ္ေတြက်ေတာ့ အကုသုိလ္ကုိ ေရွာင္ေန႐ုံနဲ႔ မျဖစ္ဘဲ သီးသင့္လုပ္ယူမွကုိ ရပါတယ္။ ဥပမာ ဒါနကုသုိလ္ဆုိရင္ လက္ေတြ႕ေပးကမ္းလွဴးဒါန္ႏုိင္မွ ရတဲ့သေဘာမ်ိဳး၊ ဥပုသ္သီလလုိ ကုသုိလ္မ်ိဳးကလည္း လက္ေတြ႕ေစာင့္ထိန္းႏုိင္မွသာ ရတဲ့သေဘာမ်ိဳး၊ သမထကုသုိလ္၊ ဝိပႆနာကုသုိလ္ေတြဆုိတာကလည္း လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္ႀကံႏုိင္မွသာ ရႏုိင္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေရးႀကီးဆုံးက ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူသလုိ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္ အရင္ႀကိဳးစားၿပီး ေနာက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ရယူေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ကာ ကုိယ့္စိတ္ကုိ အျဖဴစင္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား