ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူျခင္း

“အမ်က္ထြက္သူကုိ အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏၊
မေကာင္းေသာသူကုိ ေကာင္းေသာအမႈျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏။
မေပးမလွဴဝန္တုိသူကုိ ေပးလွဴျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏၊
မုသားေျပာသူကုိ အမွန္သစၥာျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏”
(ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား)

ေလာက၌ အရာရာတုိင္းတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ား ရွိေနတတ္၏။ ေကာင္းျခင္းမေကာင္းျခင္း၊ မွန္ျခင္းမွားျခင္း၊ ႀကိဳက္ျခင္းမႀကိဳက္ျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း၊ ရွိျခင္းမရွိျခင္း၊ သိျခင္းမသိျခင္း၊ က်င့္ျခင္းမက်င့္ျခင္း စသည္ျဖင့္ အေကာင္းအဆုိး ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားသည္ အၿမဲမျပတ္ ဒြန္တဲြလ်က္ရွိ၏။ ထုိသုိ႔ မည္မွ်ပင္ အေကာင္းအဆုိး ဒြန္တဲြ၍ ေနသည္ျဖစ္ပါေစ ေကာင္းျခင္းႏွင့္ မေကာင္းျခင္း၊ အမွန္ႏွင့္အမွား စသည္ ယွဥ္လာလွ်င္ကား အေကာင္းႏွင့္ အမွန္စသည္မ်ားကသာ ေအာင္ႏုိင္ၿမဲျဖစ္၏။ ဆန္႔က်င့္ဘက္မွန္သမွ်တြင္ အမွန္တရား၊ ကုသုိလ္တရားႏွင့္ယွဥ္သည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားသည္သာ အႏုိင္ရၿမဲ ျဖစ္၏။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဆန္႔က်င္လွ်င္ ျပႆနာ ျဖစ္ဖြယ္သာ ရွိသည္ဟု ထင္ေနတတ္ၾက၏။ စင္စစ္ထုိအထင္သည္ ေနရာတုိင္းတြင္ မမွန္ႏုိင္သည္မွာ ေသခ်ာလွ၏။ အထူးသျဖင့္ မေကာင္းသည့္အရာကုိ ေကာင္းသည့္အရာမ်ားျဖင့္ ဆန္႔က်င္ထားလွ်င္ကား ျပႆနာ မျဖစ္သည့္အျပင္ ျပႆနာပင္ ၿငိမ္းေစႏုိင္ေပ၏။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာေတာ္မူသကဲ့သုိ႔ ေဒါသျဖင့္ ရင္ဆုိင္လာသူကုိ ေမတၱာျဖင့္ တန္ျပန္မႈသေဘာမ်ိဳး၊ မေပးလုိမလွဴလုိဘဲ ကပ္ေစးနဲေနသူကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းေပးျခင္းျဖင့္ စိတ္အစဥ္ ေျပာင္းလဲေစမႈမ်ိဳး၊ မေကာင္းသည့္ အလုပ္မ်ားလုပ္ေနသူကုိ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ား လုပ္ေစျခင္းျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္ေစမႈမ်ိဳး၊ မုသားလိမ္ညာ ေျပာသူမ်ားကုိ အမွန္သစၥာစကားကုိ ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ မမွန္စကားမွ ေရွာင္ရွားေစမႈမ်ိဳး စသည္မ်ားသည္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားျဖင့္ အေကာင္းဘက္သုိ႔ေျပာင္းေစကာ ျပႆနာကုိ ၿငိမ္းေစျခင္းမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါ၏။

သုိ႔ေသာ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူရမည့္အစား တူညီမႈမ်ားျဖင့္သာ အႏုိင္ယူရန္ ႀကိဳးစားေလ့ရွိတတ္၏။ “သူေဒါသျဖစ္လွ်င္ ကုိယ္လည္းေဒါသျဖစ္မည္၊ သူစိတ္ဆုိးလွ်င္ ကုိယ္လည္းစိတ္ဆုိးမည္၊ သူမေပးလွ်င္ ကုိယ္လည္းမေပး၊ သူဒီလုိဆက္ဆံလွ်င္ ကုိယ္လည္း ဒီလုိဆက္ဆံမည္၊ သူမေကာင္းလွ်င္ ကုိယ္လည္းမေကာင္းႏုိင္၊ သူေက်ာလွ်င္ ကုိယ္လည္းေက်ာမည္၊ သူမာနထားလွ်င္ ကုိယ္လည္းမာနထားမည္” စသည္ျဖင့္ မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းသည့္အတုိင္း ျပဳမူဆက္ဆံ ေနေလ့ရွိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျပႆနာသည္ မေျပၿငိမ္းဘဲ ရန္ကုိသာ တုိးပြားေစေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ “ဂ်င္းစိမ္းနဲ႔ မိတ္သလင္ သူက်င္မွ ကုိယ္က်င္မယ္”ဟူေသာ အယူအဆမ်ိဳးသည္ သူႏွင့္အတူ ကုိယ္လည္းထပ္တူပဲဟူသည့္ သေဘာမ်ိဳးကုိ သက္ေရာက္ေစသျဖင့္ သူအမွားလုပ္လွ်င္၊ ကုိယ္လည္း အမွားလုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး သူမေကာင္းလွ်င္ ကုိယ္လည္းမေကာင္းႏုိင္သည့္ သေဘာမ်ိဳးကုိ ေဆာင္ေနေပ၏။ ထုိသုိ႔သာ သူႏွင့္အတူ ၿပိဳင္ေနမည္ျဖစ္ပါက သူလည္းမေလ်ာ့ ကုိယ္လည္းမေလ်ာ့ဘဲ ၾကာေလးဆုိးေလ အျဖစ္သုိ႔သာ ေရာက္သြားႏုိင္ေပ၏။

စင္စစ္ ေနရသည့္ အခုိက္အတန္႔သည္ ၾကာလွသည့္ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္သျဖင့္ လူအခ်င္းခ်င္း သူၿပိဳင္ကုိယ္ၿပိဳင္ အတူၿပိဳင္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းျမတ္သည့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္ မည္သုိ႔မွ် ျဖစ္လာႏုိင္မည္ မဟုတ္လွေပ။ သူက မီးယူလာလွ်င္ ကုိယ္ကေရးေပးမွသာ မီးၿငိမ္းေစႏုိင္မည့္ သေဘာရွိ၏။ သူကေဒါသထားလွ်င္ ကုိယ္ကေမတၱာပြားႏုိင္မွ သူ႔ေဒါသလည္း ေျပေပ်ာက္ၿပီး ကုိယ့္အတြက္လည္း အကုသုိလ္အျဖစ္ သက္သာမည္သာ ျဖစ္၏။ သူကမေပးလွ်င္ ကုိယ္ကေပးၾကည့္မွ သူလည္းေပးလာမည္ ျဖစ္ၿပီး သူကမွားေနလွ်င္ ကုိယ္က မွန္ျပမွသာ သူလည္းအမွန္ ေရာက္လာႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ သူမေကာင္းလွ်င္ ကုိယ္ကေကာင္းေပးရမည္ ျဖစ္ၿပီး သူဆုိးလွ်င္ ကုိယ္က႐ုိးေပးမွသာ သူလည္းတစ္မ်ိဳး ေအးလာမည္ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ ဗုဒၶအလုိရွိသည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူျခင္းသေဘာမ်ိဳး ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ရွင္ေတာ္ဘုရား အလုိရွိေတာ္မူသည္မွာ “ေကာဓဟူေသာ အမ်က္သမားကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေမတၱာျဖင့္ အမ်က္ေျပေစျခင္း၊ အကုသလဟူေသာ မေကာင္းသူမ်ားကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကုသလေခၚ ကုသုိလ္ျဖင့္ ေကာင္းေစျခင္း၊ မစၧရိယဟူေသာ မေပးလုိ မလွဴလုိ ဝန္တုိျခင္းသေဘာကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဒါနေခၚ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းေပးျခင္းျဖင့္ အလွဴတတ္ေစျခင္း၊ မုသာဝါဒေခၚ မမွန္စကား အေျပာမ်ားကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ သစၥာဟူေသာ အမွန္မ်ားျဖင့္ မမွန္ေဖ်ာက္ကာ အမွန္ေရာက္ေစျခင္း” စသည္မ်ားျဖင့္ အႏုိင္ယူေစလုိျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ အေကာင္းႏွင့္အဆုိး၊ အမွန္ႏွင့္အမွား၊ ေမတၱာႏွင့္ေဒါသ စသည္မ်ားျဖင့္ ရင္ဆုိင္ယွဥ္ၿပိဳင္လာလွ်င္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မဆုိ အေကာင္း၊ အမွန္၊ ေမတၱာစသည္မ်ားကသာ လက္ေတြ႕အားျဖင့္လည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အျပစ္မဲ့ေစကာ ဆင္းရဲပယ္ေဖ်ာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါေပ၏။

ဗုဒၶျမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္အခါက ဥတၱရာႏွင့္ သီရိမာဟူေသာ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ဦးရွိခဲ့ဖူး၏။ ထုိအမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ဦးသည္လည္း အစပထမက တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားျဖင့္ ရင္ဆုိင္ခဲ့ၾကဖူး၏။ ဥတၱရာသည္ ေမတၱာတရား လက္ကုိင္ထားသည့္ ေမတၱာရွင္ျဖစ္ၿပီး သီရိမာသည္ကား ေဒါသတရား ဦးစီးထားသည့္ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ ဥတၱရာသည္ ရတနာသုံးပါးကုိ အေလးထားသူျဖစ္ၿပီး သီရိမာသည္ကား ခႏၶာကုိယ္ျဖင့္ အသက္ ေမြးရသည့္ ျပည့္တန္ဆာတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ရတနာသုံးပါးကုိ အထူးသက္ဝင္ယုံၾကည္သည့္ ဥတၱရာသည္ ဘာသာတရား အလုပ္မ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္ရန္ မိမိကုိယ္စား လင္ေယာက်္ားအား ျပဳစုေပးရန္ သီရိမာအား အငွါးထားလုိက္၏။ စည္းစိမ္အျပည့္ျဖင့္ ခ်မ္းသာကုိရရွိခဲ့သည့္ သီရိမာသည္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားတြင္ မက္ေမာကာ ဥတၱရာ၏ ေနရာမွလည္း ဖယ္မေပးလုိလွသျဖင့္ ဥတၱရာအား အျပစ္ရွာကာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေကာက္ႀကံခဲ့ေလ၏။ ယုတ္စြာအဆုံး ဥတၱရာအား အသက္ဆုံးသည္အထိပင္ အေကာက္ႀကံခဲ့၏။ သီရိမာသည္ ဥတၱရာအား ႀကိဳက္ႀကိဳက္ဆူေသာ ေရေႏြးပူျဖင့္ပင္ ေလာင္းခ်သည္အထိ လုပ္ႀကံခဲ့ဖူး၏။

သုိ႔ေသာ္ ဥတၱရာသည္ကား သီရိမာက မိမိအေပၚ မည္မွ်ပင္ အေကာက္ႀကံကာ လုပ္ႀကံေသာ္လည္း ေစတနာမပ်က္ဘဲ ေမတၱာျဖင့္သာ တုန္႔ျပန္ခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း သီရိမာလုပ္ႀကံကာ ေလာင္းခ်လုိက္သည့္ ေရေႏြးပူသည္ပင္ ဥတၱရာကုိယ္ေပၚတြင္ ေရးျမသည့္ ေရေအးသဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့ေပ၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ သီရိမာသည္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အေကာက္ႀကံကာ လုပ္ႀကံေသာ္လည္း ဥတၱရာ၏ ေမတၱာဓာတ္ေၾကာင့္ အရာရာတြင္ အ႐ႈံးထင္ကာ ေနာင္တတရားျဖင့္ အကၽြတ္တရားပင္ ရရွိသြားခဲ့ေလေတာ့၏။ ဤသည္မွာ ေဒါသျဖင့္ ရင္ဆုိင္လာသည္ကုိ ေဒါသျဖင့္ ျပန္လည္တုန္႔ျပန္ျခင္း မရွိဘဲ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေမတၱာျဖင့္ အႏုိင္ယူခဲ့သျဖင့္ လက္ေတြ႕တြင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အက်ိဳးသက္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ဦး၏ ဘဝဇာတ္လမ္း တစ္စိပ္တစ္ေဒသပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိအမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦး၏ အျဖစ္အပ်က္ကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း
“အမ်က္ထြက္သူကုိ အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏၊
မေကာင္းေသာသူကုိ ေကာင္းေသာအမႈျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏။
မေပးမလွဴဝန္တုိသူကုိ ေပးလွဴျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏၊
မုသားေျပာသူကုိ အမွန္သစၥာျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ရာ၏” (ဓမၼပဒ၊ ေကာဓဝဂ္၊ ဥတၱရာဥပါသိကာမ ဝတၳဳ) ဟူေသာ အထက္ပါ ဓမၼေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္ ဇာတ္လမ္းေလးကုိ ၾကည့္ပါက ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ရလုိက္ျခင္း၏ ထင္ရွားသည့္ သာဓကတစ္ခုအျဖစ္ ေကာင္းစြာသိရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏။ အထူးသျဖင့္ မေကာင္းသည့္အရာ၊ မမွန္သည့္အရာ စသည္မ်ားကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္ ေကာင္းသည့္အရာ၊ မွန္သည့္အရာ စသည္မ်ားက ေနာက္ဆုံးတြင္ အႏုိင္ရျခင္း၏ လက္ေတြ႕ဆန္သည့္ သေဘာကုိ ထင္ရွားေစသည့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤနည္းအတူ မိမိတုိ႔၏ လက္ေတြ႕ဘဝတြင္လည္း ေဒါသကုိ ေမတၱာျဖင့္ အႏုိင္ယူႏုိင္မႈမ်ား၊ ဝန္တုိမႈကုိ ေပးကမ္းမႈျဖင့္ အႏုိင္ယူမႈမ်ား၊ မမွန္ေျပာသူမ်ားကုိ အမွန္တရားျဖင့္ အႏုိင္ယူမႈမ်ား စသည္ျဖင့္ ေတြ႕ႀကဳံဖူးၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ ေဒါသျဖင့္ရင္ဆုိင္လာသူကုိ ေမတၱာျဖင့္ ဆီးႀကိဳႏုိင္လွ်င္ မီးကုိေရႏွင့္ ညွိမ္းလုိက္သကဲ့သုိ႔ မိမိလည္းၿငိမ္း၊ သူတပါးလည္း ၿငိမ္းေစမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကဓမၼတာ သေဘာတရားမ်ားအရ မေကာင္းသည့္အရာမ်ားကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္ ေကာင္းသည့္အရာမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မေရြး အႏုိင္ယူႏုိင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ မိမိလည္းအက်ိဳးရွိ သူတပါးလည္း အက်ိဳးရွိေစမည့္ ဆန္က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူတတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ကုိ မ်ားမ်ားျပဳလုပ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ အရာရာတုိင္းတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟူသည္ ရွိတတ္သည့္အေလ်ာက္ ထုိဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားျဖင့္ အေကာင္းဆုံးကုိ ျပဳလုပ္ဖန္တီးႏုိင္မႈမ်ားလည္း ရွိတတ္ရာတြင္ မေကာင္းသည့္အရာ၊ မမွန္သည့္အရာ၊ မေပးလုိသည့္အရာ၊ ေပါက္ကဲြေစမည့္အရာ စသည္မ်ားကုိလည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္ ေကာင္းသည့္အရာ၊ မွန္သည့္အရာ၊ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းလုိသည့္အရာ၊ ၿငိမ္းေအးေစသည္အရာ စသည္မ်ားျဖင့္ အႏုိင္ယူႏုိင္၊ မိမိသူတပါး ႏွစ္ဦးသားတုိ႔အား အေကာင္းဆုံး ျပဳလုပ္ဖန္တီးမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သျဖင့္ ေဒါသျဖင့္လာသူကုိ ေမတၱာျဖင့္ တုံ႔ျပန္ႏုိင္ေအာင္၊ မေကာင္းသည့္သူကုိ ေကာင္းသည္မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလာႏုိင္ေအာင္၊ ဝန္တုိမႈမ်ားသူကုိ ေပးကမ္းမႈမ်ားျဖင့္ သဒၶါတရားမ်ားလာေအာင္၊ မုသာေျပာသူကုိ အမွန္ေျပာျခင္းျဖင့္ သစၥာတရား ထြန္းကားလာေအာင္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားျဖင့္ မိမိသူတပါးတုိ႔အား အႏုိင္ယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆန္႔က်င္လွ်င္ မႀကိဳက္ၾကသည့္ ေလာကႀကီးတြင္ ဆန္႔က်င္သူမ်ားသည္ ဒုကၡေရာက္ရ၊ ဆင္းရဲရသည္ဟု ဆုိေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္အရာမ်ားကုိ ေကာင္းသည့္အရာမ်ားျဖင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္း၊ အမွားကုိ အမွန္ျဖင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္း၊ ေဒါသကုိ ေမတၱာျဖင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္းစသည့္ ဆန္႔က်င္မႈမ်ားသည္ကား ဆန္႔က်င္ႏုိင္သည္ႏွင့္အမွ် မိမိအတြက္လည္းခ်မ္းသာ၊ အမ်ားအတြက္လည္း ခ်မ္းသာေစၿပီး ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးကုိလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဗုဒၶဘုရား အလုိေတာ္အတုိင္း အမ်က္ထြက္သူကုိ အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ေအာင္၊ မေကာင္းေသာသူကုိ ေကာင္းေသာအမႈျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ေအာင္၊ မေပးမလွဴဝန္တုိသူကုိ ေပးလွဴျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ေအာင္၊ မုသားေျပာသူကုိ အမွန္သစၥာျဖင့္ ေအာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖင့္ အႏုိင္ယူႏုိင္ၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »

ေမးလ္ထဲက အေမးမ်ား (၂)

တပည့္ေတာ္၏ ေမးခြန္းကိုေျဖၾကားေပးေသာေၾကာင့္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္ ဘုရား။
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္မ ေမးခြန္းအနည္းငယ္ထပ္မံ၍ ေမးလိုပါသည္္ဘုရား။ ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္။

၁။ တရားထုိင္ရာတြင္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ထုိင္ခံုတြင္ထိုင္၍ မရပါသနည္း။ ထုိင္ခံုတြင္ထိုင္ျခင္းျဖင့္ ၾကာၾကာထိုင္နိုင္သည္ မဟုတ္ပါလားဘုရား။

ေျဖ။ တရားထုိင္တဲ့အခါ ထုိင္ခုံတြင္ထုိင္ၿပီး တရားမမွတ္ရဘူးဆုိတာ မရွိပါဘူး။ မွတ္လုိ႔ရပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ေလ်ာင္းထုိင္ရပ္သြား ဣရိယာပုတ္ေလးပါးလုံးမွာ သင့္ေလ်ာ္သလုိ မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္က မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ တိတ္ဆိတ္ရာအရပ္မွာ တင္ပလႅင္ေခြထုိင္ၿပီး ခါးကုိေျဖာင့္မတ္စြာထားက မွတ္ရမယ္လုိ႔ တုိက္႐ုိက္ဆုိထားေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္း ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ အဖြင့္ေတြမွာ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ဘယ္လုိ အေနအထားမ်ိဳးမွာ မဆုိ အရွိအတုိင္း သတိကပ္ကာ ႐ႈမွတ္ရမယ္လုိ႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခအေနအရ ထုိင္ခုံေပၚမွာ ထုိင္ၿပီးမွတ္လုိ႔ အဆင္ေျပရင္ အဆင္ေျပတဲ့အတုိင္း မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ပညတ္သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ရိပ္သာေတြမွာေတာ့ အဲဒီလုိ ထုိင္ခုံေပၚမွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ထုိင္မွတ္တဲ့အခါ ထိနမိဒၶ (ေတြေဝငုိက္မ်ည္း)တာေတြ အလြယ္တကူ ျဖစ္တတ္တဲ့ အတြက္ရယ္၊ တစ္ျခားတျခား အသက္သိကၡာဂုဏ္ဝါ ႀကီးသူေတြရဲ႕ အထက္မွာျဖစ္ေနကာ ဂ႐ုဂါရဝ မျဖစ္တာေတြရယ္ စတာေတြေၾကာင့္ ထုိင္ခုံမွာထုိင္ၿပီး တရားမမွတ္ၾကဖုိ႔ ေျပာေကာင္းေျပာႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာလုိ႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ထုိင္ခုံမွာ ထုိင္မွတ္လုိ႔ တရားမရႏုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ဘယ္လုိအေနအထားမ်ိဳးမွာမဆုိ တရားမွတ္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၂။ တပည့္ေတာ္မ လူတေယာက္ကို ေဆးဖိုးအေျမာက္အမ်ား လွဴခဲ့ပါသည္။ ထုိလူမွာ ေရာဂါမသက္သာပါ။ တပည့္ေတာ္မက ငါ့ပိုက္ဆံေတြ အလကားျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုလူေရာဂါ သက္သာသြားပါသည္။ တပည့္ေတာ္မ ကုန္ရက်ိုးနပ္ပါလားဆိုျပီး ၀မ္းသာသြားျပန္ပါသည္။ ပထမ နွေျမာသြားခဲ့သည္။ ထုိအတြက္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ကုသိုလ္ မရေတာ့ဘူးလားဘုရား။

ေျဖ။ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဟာ အၿမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနၿပီး သဒၶါတရားဟာလည္း မတည္မၿမဲ ျဖစ္တတ္တာ သဘာဝပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒကာမအခုျဖစ္တဲ့ စိတ္အစဥ္ဟာ လွဴၿပီးေနာက္မွာ ျဖစ္တဲ့ ေနာက္ပုိင္းေစတနာ ကြက္သြားမႈသာ ျဖစ္ၿပီး မလွဴခင္မွာျဖစ္တဲ့ ပုဗၺေစတနာရယ္၊ လွဴစဲအခုိက္မွာ ျဖစ္တဲ့ မုဥၥေစတနာရယ္က အလြန္အားေကာင္းၿပီး ျဖစ္တဲ့အျပင္ လွဴၿပီးေနာက္မွာ အက်ိဳးရလာဘ္ကုိ ျမင္ရၿပီး တစ္ခါျပန္ကာ အရပေစတနာ အားေကာင္းလာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ပုိင္းမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ စိတ္ကြက္မႈဟာ မေျပာပေလာက္ဖူးလုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ကေတာ့ လွဴၿပီးကတည္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေစတနာမွာကုိက ရရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေစတနာ အနည္းငယ္ ပ်က္ကြက္ခဲ့တဲ့အတြက္ အလွဴအက်ိဳးေပး အနည္းငယ္ အားနည္းႏုိင္ေပမယ့္ ေရွ႕မွာျဖစ္ခဲ့ လွဴခဲ့တဲ့ ေစတနာေတြ အားႀကီးခဲ့တာေတြရယ္၊ လွဴလုိက္ၿပီးေနာက္ အက်ိဳးရလာဘ္ေကာင္းတာကုိ ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ တစ္ခါျပန္ၿပီး ေနာက္ပုိင္းေစတနာ အားေကာင္းခဲ့တာေတြရယ္ေၾကာင့္ အားနည္းခဲ့တဲ့ စိတ္ကြက္မႈဟာ မေျပာပေလာက္ဘဲ ေကာင္းတဲ့ေစတနာေတြက အားႀကီးတဲ့အတြက္ ကုသုိလ္တရားကေတာ့ ရရွိၿပီးျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အလွဴလွဴတဲ့အခါမွာ ေစတနာသုံးတန္ ျပတ္သားဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ေရွ႕ပုိင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ေစတနာေတြက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ဖုိ႔အတြက္ အဓိကက်တဲ့ အေထာက္အပံ့ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေရွ႕ပုိင္းေစတနာေတြကုိ အဓိက အားေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေနာက္ပုိင္းေစတနာကုိလည္း မကြက္ေအာင္ ေနာက္ေနာင္ သတိထားၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေစတနာကလည္း သတိရတုိင္း သတိရတုိင္း ကုသုိလ္တရားကုိ ပုိမုိတုိးပြားေစတဲ့အတြက္ ဒီေစတနာ မပ်က္ေအာင္ လွဴကတည္းက စိတ္ျပတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။

thin thin

Read more »

ေကာင္းမႈအစု ႀကိဳးစားျပဳေလာ့

ဘယ္အရြယ္မွာ၊ ဘယ္ေရာဂါျဖင့္
ဘယ္ရပ္ေဒသ၊ ဘယ္ကာလ၌
ေသၾကရမည္၊ မသိႏုိင္တာ ဓမၼတာတည္း။
ေသၿပီးတစ္ဖန္၊ ျပန္ျဖစ္ျပန္လည္း
ျဖစ္ရာဘ၀၊ ဘုံဌာနကုိ
ႀကိဳတင္တိက်၊ မသိရ၍
တိက်ေသခ်ာ၊ ခုခ်ိန္ခါ၌
ေကာင္းမႈအစု၊ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့။ ။
(မနာပ ဒါယီ ဆရာေတာ္)

ေသျခင္းတရားသည္ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ေရာက္လာတတ္သည္ဟူသည့္ နိယာမကုိ မၾကာေသးမီက စာေရးသူပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကသည့္ နာေရးမ်ားက သက္ေသျပခဲ့ၾက၏။ ျပည္ပႏုိင္ငံတြင္ အလုပ္လာလုပ္ေနသည့္ စာေရးသူဝန္းက်င္ရွိ ဒကာေလးႏွစ္ေယာက္မွာ တစ္ပတ္သာျခားၿပီး ေသဆုံးသြားခဲ့ၾက၏။ တစ္ေယာက္မွာ အသက္ (၃၃)ႏွစ္သာ ရွိေသးၿပီး တစ္ေယာက္မွာ (၂၉)ႏွစ္သာ ရွိေသး၏။ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ေသေနၾကသည့္ နာေရးမ်ားသည္ မည္သူမဆုိ ေတြ႕ႀကဳံဖူးၾကမည္၊ ေတြ႕ႀကဳံေနၾကရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ အထူးအဆန္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ႐ုတ္တရက္ မထင္မွတ္သည္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အခါတြင္ကား တုန္လႈပ္မိတတ္ၾက၏။ အထူးသျဖင့္ ထင္မထားသည့္သူမ်ား၊ အေကာင္းပတိျဖစ္ေနသူမ်ား ေသသြားသည့္ဟု ဆုိလာသည့္အခါ ပုိ၍ပင္ အံ့ၾသမိတတ္ၾက၏။

ေသရမည္ကုိ သိေနၾကေသာ္လည္း မေသသူမ်ားကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနၾကသည့္ သတၱဝါမ်ား၏ ထုံးစံအတုိင္း ေသျခင္းတရားသည္ မိမိအလွည့္သုိ႔ ေရာက္မလာေသးလွ်င္ အေၾကာက္တရားလည္း ေရာက္မလာဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏။ မိမိမျဖစ္ေသးသည့္အခါ ျဖစ္သြားၾကသူမ်ားကုိၾကည့္ၿပီး သံေဝဂမရသည့္အျပင္ အေပ်ာ္အပ်က္ျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေနာက္ၾကေျပာင္ၾကသည္အထိပင္ ျဖစ္တတ္ၾကေပ၏။ ေသသူကုိၾကည့္၍ မိမိအလွည့္ ေရာက္လာမည့္အေရးေတြးကာ ေၾကာက္ရမည့္အစား ဘယ္ဘဝေရာက္ေနသည္ကုိ မသိႏုိင္သည့္ ေသသူကုိသာေတြး၍ ေၾကာက္ေနတတ္ၾကေပ၏။ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာတတ္သည့္ ေသျခင္းတရားကုိ ေၾကာက္ရမည့္အစား မျမင္ရသည့္ တေစၧသရဲ ၿပိတၱာမ်ားကုိသာ ေၾကာက္ေနတတ္ၾကေပ၏။

စင္စစ္ အမွန္တကယ္ေၾကာက္ရမည့္ အရာကား ထုိတေစၧသရဲ ၿပိတၱာမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ မိမိအလွည့္သုိ႔ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြးစသည္ျဖင့္ ေရာက္လာတတ္သည့္ ေသျခင္းတရားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိေသျခင္းတရားသည္ ဘုရားရဟႏၲာမ်ားမွလဲြ၍ မည္သူမွ်ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ေလာက၌ သတၱဝါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထား၏။ ထုိငါးမ်ိဳးမွာ
၁။ မည္သည့္အရြယ္တြင္ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၂။ မည္သုိ႔ေသာ ေရာဂါျဖင့္ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၃။ မည္သည့္အရပ္ေဒသ၌ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၄။ မည္သည့္အခ်ိန္၌ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၅။ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဘဝ၌ ျဖစ္ၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
တုိ႔ပင္ ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးကုိ ၾကည့္လွ်င္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူေတြေသေနၾက၏။ ထုိေသၾကသည့္ သူမ်ားတြင္လည္း အရြယ္ေပါင္းစုံလင္လွ၏။ အခ်ိဳ႕က ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေသၾကရ၏။ အခ်ိဳ႕က အလယ္အလတ္ အရြယ္တြင္ ေသၾကရ၏။ အခ်ိဳ႕က အႀကီးပုိင္းတြင္ ေသၾကရ၏။ ေသသူအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသကဲ့သုိ႔ အရြယ္အစားလည္း စုံလင္လွ၏။ ထုိသူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ေသခ်င္သည့္ အရြယ္တြင္ ေသၾကရျခင္းမဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာသည့္ ေသျခင္းတရားေၾကာင့္သာ အရြယ္မေရြး ေသၾကရျခင္း ျဖစ္၏။ ေသခ်ာသည္မွာ မည္သည့္အရြယ္တြင္ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ ေသျခင္းတရားေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။

ေသသူမ်ားကုိ ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေသၾကရသည္ကုိ ေတြ႕ရတတ္၏။ ႐ုပ္ခႏၶာအစုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ သတၱဝါမွန္သမွ် ေရာဂါအစုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည္သာ ျဖစ္သျဖင့္ ေသၾကသည့္အခါတြင္လည္း ထုိေရာဂါတစ္ခုခုျဖင့္ပင္ ေသၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ မည္သုိ႔ေသာ ေရာဂါျဖင့္ ေသရမည္ကုိကား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ အေသအခ်ာ ေတြးၾကည့္လွ်င္ ေရာဂါဟူသည္ အျခားမဟုတ္ ဤ႐ုပ္ခႏၶာစုႀကီးကပင္ ေရာဂါစုႀကီး ျဖစ္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ေသာ ေရာဂါစုႀကီးကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသမွ် သတၱဝါမ်ားသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သည့္ေရာဂါျဖင့္ ေသၾကရမည္ကုိ မည္သူမွ် ႀကိဳတင္၍ သိႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္လွေပ။ စင္စစ္ ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းကပင္ ေရာဂါရေနျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္ေရာဂါဟုသာ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း ေရာဂါတစ္ခုခုျဖင့္ ေသၾကရမည္ဆုိသည္ကား အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔အတူ မည့္သည့္အရပ္ေဒသ၌ ေသၾကရမည္ကုိလည္း မည္သူမွ် ႀကိဳတင္၍ သိႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္လွေပ။ အခ်ိဳ႕မွာ ေတာမွာေမြးၿပီး ၿမိဳ႕မွာေသၾကရသူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ အခ်ိဳ႕လည္း ၿမိဳ႕မွာေမြးၿပီး ေတာမွာ သြားေသၾကရသူမ်ားလည္း ရွိေနတတ္၏။ အခ်ိဳ႕လည္း ေမြးဖြားရာႏုိင္ငံတြင္ မေသၾကရဘဲ တုိင္းတပါးတြင္ ေသၾကရသကဲ့သုိ႔ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ကားေပၚ၊ ရထားေပၚ၊ သေဘၤာေပၚ၊ ေလယာဥ္ေပၚ စသည္ျဖင့္ ခရီးသြားရင္းပင္ ေရာက္ရာေဒသ တစ္ခုခု၌ ေသၾကရသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္ေပ၏။ ေသျခင္းတရားသည္ တိက်သည့္ ေနရာေဒသကုိလည္း သတ္မွတ္ထားႏုိင္ျခင္း မရွိလွဘဲ ေနရာေဒသမေရြး ေပၚေပါက္လာတတ္သည့္ သေဘာရွိေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သတၱဝါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာမ်ားတြင္ မည္သည့္အရပ္ေဒသ၌ ေသၾကရမည္ကုိလည္း ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

သတၱဝါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာမ်ားတြင္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသၾကရမည္ဟူသည့္ အခ်က္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္၏။ ေသျခင္းတရားသည္ အခ်ိန္ကုိက္ ခ်ိန္းခ်က္ထားျခင္း မရွိဘဲ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသၾကရမည္ကုိ မသိႏုိင္သျဖင့္ မနက္ပုိင္းျဖစ္ေစ၊ ေန႔လယ္ပုိင္းျဖစ္ေစ၊ ညပုိင္းျဖစ္ေစ၊ အ႐ုဏ္ပုိင္းျဖစ္ေစ အခ်ိန္ျပည့္ သတိရွိေနရန္ လုိအပ္လွ၏။ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ မနက္အိပ္ရာထ မ်က္ႏွာသစ္၊ ေရခ်ိဳးခန္းဝင္ေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ အသက္ေပ်ာက္သြားသူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ အခ်ိဳ႕လည္း ေန႔လယ္ပုိင္း ပူလြန္းသျဖင့္ ေရခ်ိဳးမိရာမွ အပူရွပ္ကာ ေသၾကသူမ်ားလည္း ရွိေနတတ္၏။ အခ်ိဳ႕ကား ညေနေစာင္း၊ အခ်ိဳ႕လည္း ညပုိင္း၊ အခ်ိဳ႕လည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ စသျဖင့္ အခ်ိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ ပုံစံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေသေနၾကရ၏။ စာေရးသူပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ဒကာေလး တစ္ေယာက္ဆုိလွ်င္ ညပုိင္းအလုပ္လုပ္ၿပီးေနာက္ အိပ္ရာထဲဝင္ကာ အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာပင္ ေသသြားခဲ့ရ၏။ မည္သူမွ် မထင္မွတ္ထားသျဖင့္ ထုိဒကာေလး၏ ေသျခင္းတရားအေပၚ အလြန္အံ့ၾကမိကာ မယုံၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ စင္စစ္ မယုံၾကည္စရာ မရွိလွေပ။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ေသျခင္းတရား၏ အခ်ိန္မေရြးျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ သေဘာျဖစ္ေနၿပီး မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါ၏။

အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္ျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အခ်က္တစ္ခုမွာ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဌာနတြင္ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရမည္ ဟူသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ နိဗၺာန္မရေသးသမွ် သတၱ၀ါအားလုံး ေသၿပီးေနာက္ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္ၾကရမည္ျဖစ္ၿပီး ယခုဘ၀ မိမိတုိ႔လုပ္ေနၾကသည့္ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အရွိန္ျဖင့္ တစ္ေနရာရာ ဘုံဌာနတစ္ခုခုတြင္ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ မည္သည့္ဘုံဌာနတြင္ ျဖစ္မည္ကုိကား ႀကိဳတင္မသိႏုိင္ၾကေပ။ ေသၿပီးေနာက္ နတ္ဘုံနတ္နန္းတြင္ စံျမန္းႏုိင္ၾကသူမ်ား ရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ လူ႔ဘ၀တြင္ ျပန္လည္ေမြးဖြားသူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္၏။ အကုသုိလ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ငရဲျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားႏုိင္သူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔၊ အစြဲတစ္ခုခုေၾကာင့္ ၿပိတၱာအျဖစ္၊ တိရစၧာန္အျဖစ္ ျပန္လည္ပဋိသေႏၶ ယူၾကရသူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္၏။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ေသၿပီးျပန္လည္ က်င္လည္ရမည့္ ဘ၀ကုိကား တိတိက်က် သိႏုိင္ရန္ မလြယ္ကူလွေပ။ ေသာတာပန္စသည့္ အရိယာမ်ားႏွင့္ နိဗၺာန္ရသြားသည့္ ဘုရား၊ ရဟႏၲာမ်ားမွလဲြ၍ မည္သူမွ် ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဘဝသုိ႔ ေရာက္ၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ၾကသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

သုိ႔ဆုိလွ်င္ ထုိသုိ႔ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာမ်ား ရွိေနသျဖင့္ သတၱဝါမ်ားအတြက္ တိက်ေသခ်ာသည့္ အခ်ိန္သည္ ယခုလက္ရွိ အသက္ရွင္ေနသည့္ အခုိက္အတန္႔သည္သာလွ်င္ တိက်သည့္ အခ်ိန္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္ပါ၏။ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္သည္လည္း အၾကာႀကီးမဟုတ္ဘဲ ထုိေသျခင္းတရား မေရာက္လာမီ အခုိက္အတန္႔ကာလမွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။ မေသမီအခ်ိန္ကေလးသည္သာ မိမိတို႔အတြက္ ေသခ်ာသည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါ၏။ ေကြးေသာလက္ မဆန္႔မီ ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမီ ေသျခင္းတရားသည္ ေရာက္လာႏုိင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ မိမိတုိ႔အတြက္ တိက်ေသခ်ာသည့္ အခ်ိန္ဟူသည္ အမွန္တကယ္ မရွိလွေပ။ ရွိသည္ဟုဆုိလွ်င္လည္း ယခုအသက္ရွင္ေနသည့္ အခုိက္အတန္႔သာ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုိယ္ပုိင္အခ်ိန္၊ တိက်သည့္ အခ်ိန္ဟူသည္ သီးသန္႔မရွိလွသည့္ သတၱဝါမ်ားအေနျဖင့္ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ကုိသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ အျမန္ဆုံး ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရန္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ေကာင္းသည့္အလုပ္ဟူသည္ ေန႔ေရြ႕ညေရြ႕ ေရြ႕ေနရမည့္ အရာမဟုတ္သကဲ့သုိ႔ ေသျခင္းတရားသည္လည္း ေရြ႕ဆုိင္းရပ္တန္႔ထား၍ ရသည့္အရာ မဟုတ္သျဖင့္ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာပင္ ေကာင္းမႈအစုကုိ ႀကိဳးစားျပဳၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ ေလာကရွိသတၱဝါမ်ား အေနျဖင့္ ေသျခင္းတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္အရြယ္၊ မည္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္ေဒသတြင္ မည္သုိ႔ေသာ ေရာဂါမ်ိဳးျဖင့္ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္အျပင္ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဘဝတြင္ ေရာက္ၾကရမည္ကုိလည္း ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ပါသျဖင့္ ထုိေသျခင္းတရား ေရာက္မလာမီ လက္ရွိအခ်ိန္သည္သာ တိက်ေသခ်ာသည့္ အခ်ိန္အခုိက္အတန္႔ ျဖစ္သည္ကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ တိက်သည့္အခ်ိန္တြင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိသာ ႀကိဳးစားၿပီး ျပဳလုပ္ထား ၾကရန္လုိေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ ယခုလက္ရွိ အခုိက္အတန္႔သည္သာ ကုိယ္ပုိင္အခ်ိန္ဟု ဆုိႏုိင္သျဖင့္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ရသမွ် ျပဳလုပ္ထားၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘဝသံသရာခရီး သြားၾကဦးမည့္ သံသရာ ခရီးသြားမ်ားအေနျဖင့္ သံသရာ ခရီးသြားစဥ္ ျဖစ္ရာဘဝမ်ား၌ ေကာင္းသည့္ရိကၡာထုတ္မ်ားကုိ ထုတ္ပုိးျပင္ဆင္ကာ သြားႏုိင္ၾကေစရန္ႏွင့္ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ ေသျခင္းတရား ေရာက္မလာမီ အခ်ိန္အခုိက္အတန္႔ေလးသည္သာ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္အခ်ိန္ေလး ႀကိဳးစားျပဳလုပ္ရင္း မတိက်သည့္ အေျခအေနမွ တိက်သည့္ အေျခအေနအျဖစ္သုိ႔ အေရာက္လွမ္းႏုိင္မည့္ အရိယာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေအာင္ ဝိပႆနာအလုပ္ကုိသာ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္လုိက္ၾကပါရန္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား