အလွဴဒါန ျပဳၾကရာတြင္…

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အလွဴဒါန ျပဳရသည္ကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးတတ္ၾက၏။ ရွိလွ်င္လွဴမည္ဟူေသာ စိတ္သည္လည္း လူတုိင္းနီးပါး ရွိေနၾကသကဲ့သုိ႔ စည္းပြားဥစၥာ ရွာေဖြၾကသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားတြင္လည္း လွဴႏုိင္တမ္းႏုိင္ ေပးကမ္းေထာက္ပံ့ႏုိင္ရန္ ဟူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္၏။ “မရွိလုိ႔မလွဴ မလွဴလုိ႔ မရွိ”ဟူေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စကားမ်ားကုိလည္း မၾကာခဏ ၾကားေနရသျဖင့္ “ရွိရင္လွဴမည္၊ မရွိ ရွိတာလွဴမည္” ဟူေသာ အေတြးမ်ားက အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ အလွဴအားေတြ ျဖစ္ေနတတ္ေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အလွဴဒါနျပဳရသည္ကုိ ေပ်ာ္ၾကေသာ္လည္း ထုိအလွဴဒါန၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ေမွ်ာ္ၾကသည့္ အရာမ်ားကလည္း ရွိေနတတ္ၾကသျဖင့္ လွဴသေလာက္ ခရီးမေပါက္ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္ၾကေပ၏။ မည္သုိ႔မည္ပုံ လွဴရမည္ကုိ အေလးမထားမိဘဲ “ဘယ္ေလာက္လွဴႏုိင္တယ္၊ ဘယ္လုိလွဴႏုိင္တယ္၊ ဘယ္မွာလွဴႏုိင္တယ္” စသည္ျဖင့္ အလွဴ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ထင္ေပၚမႈမ်ား၊ ဂုဏ္ယူမႈမ်ား၊ ခ်ီးက်ဴးမႈမ်ား၊ ၾကြားဝါမႈမ်ားတြင္သာ အေလးထားတတ္သည္မ်ား ရွိေနသျဖင့္ လွဴသလုိမျဖစ္ဘဲ ယူသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္ၾက၏။ တဏွာမပယ္ဘဲ တဏွာဝယ္သလုိ ျဖစ္တတ္သည္မ်ားလည္း ရွိတတ္ၾကေပ၏။

စင္စစ္ အလွဴဒါနျပဳၾကသည့္အခါ လွဴသမွ် အက်ိဳးရရန္ႏွင့္ မွန္ကန္သည့္အလွဴျဖစ္ရန္ အေရးႀကီးလွေပ၏။ မိမိအလွဴသည္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အတြက္လည္း အက်ိဳးရွိ၊ သူတပါးကုိလည္း မထိခုိက္သည့္ အလွဴျဖစ္ရန္ လုိသကဲ့သုိ႔ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း စစ္မွန္သည့္ ေစတနာသဒၶါတရားျဖင့္ လွဴတတ္ရန္လည္း အထူးလုိအပ္လွေပ၏။ အလွဴဒါနဟူသည္ ေပးကမ္းျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရေသာ္လည္း မွန္ကန္သည့္အရာ၊ လုိအပ္သည့္အရာ၊ အျပစ္မရွိသည့္ အရာမ်ားကုိ ေပးလွဴတတ္မွသာ အလွဴဒါနေျမာက္ႏုိင္ေပ၏။ မေပးလွဴသင့္သည့္အရာ၊ မေပးလွဴအပ္သည့္ အရာမ်ားကုိ ေပးလွဴမိပါက အလွဴဒါနမေျမာက္သည့္အျပင္ စစ္မွန္သည့္ ဒါနမဟုတ္ဘဲ ဒါနအတုသာ ျဖစ္ေနတတ္ေပ၏။

ဗုဒၶစာေပတြင္ မလွဴသင့္သည့္ အလွဴဒါန သုိ႔မဟုတ္ ဒါနအတုေခၚ ဒါနမမည္ေသာ အရာငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား၏။ ထုိငါးမ်ိဳးမွာ
၁။ ေသရည္ေသရက္ ဘိန္းစသည့္ မူးယဇ္ေဆးဝါးမ်ားကုိ ေပးလွဴျခင္း မဇၨဒါန
၂။ ကပဲြသဘင္က်င္းပေပးျခင္း သမဇၨဒါန
၃။ ေမထုန္အလုိ႔ငွါ မိန္းမမ်ားကုိ ေပးလွဴေပးျခင္း ဣတၳိဒါန
၄။ ႏြားမတုိ႔အလယ္သုိ႔ ႏြားထီးကုိ လႊတ္ေပးျခင္း ဥသဘဒါန ႏွင့္
၅။ ရာဂကုိ လႈံေဆာ္ေပးတတ္သည့္ ပန္းခ်ီးပန္းပုစသည္တုိ႔ကုိ ေပးလွဴျခင္း စိတၱကမၼဒါန
ဟူေသာ ဤငါးမ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။ (ဝိ၊ ၅၊ ပါ၊ ၂၃၁) ဤဒါန အမ်ိဳးအစား ငါးမ်ိဳးတုိ႔သည္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ ဒါနမေျမာက္သကဲ့သုိ႔ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအားလည္း ကိေလသာကာမႏွင့္ အကုသုိလ္တရားသာ တုိးပြားေစသျဖင့္ ကုသုိလ္မျဖစ္ဘဲ အကုသိုလ္ကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္မွန္သည့္ အလွဴဒါနကုိ ျပဳလုပ္လုိသူမ်ားသည္ အထက္ပါ ဒါနအတု ငါးမ်ိဳးကုိလည္း ေရွာင္ရွားၾကရန္လုိအပ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

တစ္ခါက လူငယ္အခ်ိဳ႕၏ ေျပာဆုိသံကုိ ၾကားခဲ့ဖူး၏။ သူတုိ႔ထဲမွ တစ္ေယာက္က မိမိ၏ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အရက္ဆုိင္တြင္ အရက္ဒကာခံမည့္အေၾကာင္း၊ ႏုိက္ကလပ္တြင္ ဒကာခံမည့္အေၾကာင္း ေျပာဆုိသည္ကုိ အျခား သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း သာဓုပါဗ်ာဟု ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚသံကုိလည္း ၾကားခဲ့ရ၏။ ၾကားရသည္မွာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသကဲ့သုိ႔ သာဓုကုိ အလဲြသုံးစား ေခၚေနၾကပါလားဟုလည္းေတြးကာ မသိမႈမ်ား မ်ားလာၾကသည့္ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ အားမလုိအားမရ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ စင္စစ္ ထုိေမြးေန႔ရွင္ ဒကာေလးေျပာသကဲ့သုိ႔ ေမြးေန႔မွာ အရက္ဒကာခံျခင္းသည္ အလွဴမေျမာက္သည့္အျပင္ ကုသုိလ္လည္း ရမည္မဟုတ္ေပ။ ဒါနအတုေခၚ မလွဴေကာင္းသည့္ အလွဴကုိ လွဴျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ေငြသာကုန္ၿပီး အက်ိဳးမရွိသည့္ အလွဴမ်ိဳးသာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ကုသုိလ္မရလွ်င္ေတာ္ေသး၏။ အကုသုိလ္ပါ ရလုိက္ျခင္းကား မေကာင္းသည့္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈအထိ ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ေပ၏။ အရက္ေနာက္တြင္ ပါလာသည့္ အကုသုိလ္မ်ား၊ ႏုိက္ကလာပ္တြင္ ရလာသည့္ ကိေလသာမ်ားကား ဒါနအတုကုိ အလွဴျပဳခဲ့မႈ၏ လက္ေတြ႕အျပစ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေနၿပီး ထုိအျပစ္မ်ားျဖင့္ ဘဝအဆုံးသတ္သြားလ်င္ကား အပါယ္အထိပင္ လားေစႏုိင္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရာရာတြင္ ဒကာခံလုိသူမ်ား သတိျပဳရမည္မွာ လွဴတုိင္းဒါနမျဖစ္သည့္ အလွဴမ်ားကုိ ေစတနာေကာင္းေကာင္းျဖင့္ မလွဴမိၾကရန္ ျဖစ္ပါ၏။

အလွဴဒါနျပဳရာတြင္ အထက္ပါ ဒါနအတုမ်ိဳးကုိ မလွဴမိၾကရန္ သတိျပဳသင့္သကဲ့သုိ႔ အျခားအျခားေသာ အျပစ္ကင္းသည့္ အလွဴမ်ားကုိ လွဴသည့္အခါတြင္လည္း ေစတနာျပတ္ကာ အလွဴျမတ္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္လွေပ၏။ သူေတာ္သူျမတ္မ်ားကဲ့သုိ႔ အလွဴအေပၚတြင္ စိတ္ထားရန္မွာ မလြယ္လွေသာ္လည္း သူေတာ္စင္မ်ားျပဳသည့္ အလွဴဒါနမ်ိဳးကုိ အတုယူကာ ႀကိဳးစားလုိက္နာ လွဴဒါန္းသင့္ၾကေပ၏။ မိမိအလွဴသည္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သပၸဳရိသဒါနေခၚ သူေတာ္ေကာင္းအလွဴမ်ိဳးျဖစ္ရန္ အားထုတ္သင့္လွေပ၏။ ထုိသုိ႔သူေတာ္ေကာင္း အလွဴျဖစ္ေစရန္ သပၸဳရိသဒါန (၅)မ်ိဳးရွိေၾကာင္း အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ သပၸဳရိသဒါနသုတ္တြင္ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထား၏။ ထုိငါးမ်ိဳးမွာ
၁။ ဒါနႏွင့္ ဒါန၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္၍ တစ္နည္းအားျဖင့္ ရတနာသုံးပါး ကံကံ၏ အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္၍ ေပးလွဴျခင္း
၂။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိ ႐ုိေသ၍လည္းေကာင္း၊ အလွဴဝတၳဳကုိ စင္ၾကယ္ေစ၍လည္းေကာင္း ေပးလွဴျခင္း
၃။ သင့္ေလ်ာ္ရာ အခ်ိန္ကာလ၌ ေပးလွဴျခင္း
၄။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ အလုိရွိရာကုိ ခ်ီးေျမႇာက္လုိေသာ စိတ္ျဖင့္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ မတြန္႔မဆုတ္ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေပးလွဴျခင္း
၅။ မိမိကုိယ္ကုိလည္း မခ်ီးေျမႇာက္၊ သူတပါးကုိလည္း မႏွိမ့္ခ်ဘဲ ေပးလွဴျခင္း
(အံ၊ ၅၊ ပါ၊ သပၸဳရိသသုတ္၊ ႏွာ၁၅၂) ဟူေသာ ဤငါးမ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။

ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ အလွဴဒါန ျပဳၾကသည့္အခါ အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ျပဳလုပ္တတ္ၾကေပ၏။ ယေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း အလွဴဒါန ျပဳသည့္အခါ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပဳလုပ္ႏုိင္လွ်င္ အမွန္ပင္ ျပည့္စုံေကာင္းမြန္သည့္ အလွဴဒါန ျဖစ္ႏုိင္ေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္ အလွဴဒါနျပဳသူမ်ားသည္ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ မလြယ္လွသည္ကုိေတြ႕ရ၏။ မလြယ္ဟုဆုိသည္ထက္ မလုိက္နာႏုိင္ၾကဟု ဆုိသည္က ပုိ၍သင့္ေလ်ာ္ေပ၏။ အထူးသျဖင့္ အလွဴဝတၳဳ စင္ၾကယ္ရန္၊ မတြန္႔မဆုတ္ လြတ္လြတ္စြန္႔ေသာ စိတ္ျဖင့္ လွဴဒါန္းရန္ႏွင့္ မိမိကုိယ္ကုိ မခ်ီးေျမႇာက္၊ သူတပါးကုိ မႏွိမ့္ခ်သည့္ အလွဴဒါနမ်ိဳး ျဖစ္ရန္မလြယ္ၾက၊ မလုိက္နာၾကသည္ကုိ အေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ေနရ၏။

မွန္၏။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အလွဴဒါနျပဳၾကသည့္အခါ စိတ္ေစတနာ မျပတ္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရတတ္၏။ အလွဴ၏ေနာက္တြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား၊ ေထာင္ျမင္ရာစြန္႔သည့္ သေဘာမ်ား၊ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ သေဘာမ်ား၊ တစ္ရာဖုိးလွဴၿပီး တစ္ေထာင္ဖုိးေလာက္ ဂုဏ္ေဖာ္လုိၾကသည့္ သေဘာမ်ား စသည္ျဖင့္ မျပတ္မသား အလွဴမ်ားသာ အျဖစ္မ်ားေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရတတ္၏။ ထုိ႔အျပင္ မိမိကုိယ္ကုိ အလွဴဒါနျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ကာ မိမိသည္ ဤသုိ႔ သဒၶါတရားေကာင္းသူ၊ အလွဴအတန္း ရက္ေရာသူ၊ မည္၍မည္မွ် လွဴႏုိင္သူ စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္တင္ကာ ဝါၾကြားတတ္ၾကသကဲ့သုိ႔ မိမိေလာက္ မလွဴႏုိင္သူမ်ား အေပၚတြင္လည္း မထိတထိ အေျပာမ်ား၊ ႏွိမ့္ခ်သည့္ သေဘာမ်ား၊ ကဲ့ရဲ႕သည့္ သေဘာမ်ား စသည္ျဖင့္ အလွဴဒါနကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ အႏုိင္ယူလုိသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္ၾက၏။ ထုိသေဘာမ်ား ရွိေနသမွ် မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ၾကသည့္ အလွဴဒါနသည္ ျဖဴစင္သည့္ အလွဴဒါနမ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျပဳလုပ္သည့္ သပၸဳရိသ ဒါနမ်ိဳးလည္း မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ အလွဴဒါနသည္ ျဖဴစင္လွ၏။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းကာ စိတ္ေစတနာျပတ္သား၏။ သင့္ေလ်ာ္သည့္အခ်ိန္တြင္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အလွဴဝတၳဳျဖင့္ စင္ၾကယ္စြာ ေပးလွဴေလ့ရွိ၏။ မိမိလွဴသည့္ အလွဴအေပၚတြင္လည္း ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ သေဘာမ်ိဳးမရွိ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလုိမႈ မရွိ၊ သူတပါးကုိ ႏွိမ့္ခ်လုိမႈမရွိတတ္ေပ။ မိမိအလွဴကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား အဆင္ေျပေစရန္ကုိသာ အေလးဂ႐ု ျပဳေလ့ရွိတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ အလွဴဒါနသည္ ပါရမီေျမာက္ကာ အက်ိဳးၿပီးေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ေပ၏။

အမွန္အားျဖင့္ အလွဴဒါနသည္ နိဗၺာန္ကုိ တုိက္႐ုိက္မ်က္ေမွာက္ မျပဳႏုိင္ေသာ္လည္း နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ေရး အေထာက္အကူေပးသည့္ ကုသုိလ္အမ်ိဳးအစားတြင္ ပါဝင္ၿပီး ပါရမီေတာ္မ်ားတြင္ ေရွးဦးစြာ ျဖည့္က်င့္ရသည့္ ပါရမီမ်ိဳး ျဖစ္ပါ၏။ မိမိတုိ႔၏ စိတ္သႏၲာန္တြင္ စိမ့္ဝင္ေနသည့္ ရယူလုိမႈေလာဘ၊ မေပးလုိ၊ မလွဴလုိမႈ မစၧရိယကုိ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းျဖင့္ တုိက္ထုတ္ေပးသည့္ လက္နက္ေကာင္းလည္း ျဖစ္ပါ၏။ အလွဴဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ မိမိ၏သႏၲာန္တြင္ ထုိေလာဘ၊ မစၧရိယမ်ား မေပၚေစေရး၊ ေလ်ာ့နည္းေစေရးကုိ အေထာက္အကူ ေပးေနမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အကယ္၍ ထုိသုိ႔မျဖစ္ဘဲ အလွဴဒါနကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ မိမိသႏၲာန္တြင္ ေလာဘ၊ မာန၊ ေနာင္တ စသည္မ်ားသာ ျဖစ္ေပၚေနမည္ဆုိပါက ထုိအလွဴဒါနသည္ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းသည့္ အလွဴဒါနျဖစ္ရန္ မလြယ္လွသည္ကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ရမည္ ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ အလွဴဒါန ျပဳလုပ္ရသည္ကုိ ႏွစ္သက္ၾကသည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ အလွဴဒါနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတိျပဳသင့္သည္မွာ မလွဴသင့္သည့္ အလွဴမ်ားႏွင့္ လွဴသည့္အခါ အလွဴအက်ိဳးႀကီးေစမည့္ အခ်က္မ်ားကုိ သိရွိလုိက္နာကာ ေရွာင္သင့္သည္ကုိေရွာင္ၿပီး ေဆာင္သင့္သည္ကုိ ေဆာင္ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ အရက္ဒကာခံျခင္း၊ ႏုိက္ကလပ္ ဒကာခံျခင္းစသည္မ်ားသည္ မလွဴေကာင္းသည့္ အလွဴ၊ မလွဴသင့္သည့္ အလွဴမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အလွဴလွဴသည့္အခါ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ အမွန္သိကာ ျပတ္သားသည့္ စိတ္ေစတနာျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္လုိသည့္ သေဘာမ်ိဳး၊ သူတပါးကုိ ႏွိမ့္ခ်လုိသည့္ သေဘာမ်ိဳး မရွိဘဲ ဝဋ္ကင္းျပတ္ရာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳေစမည့္ အလွဴဒါနမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္သာ လွဴဒါန္းသင့္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ အလွဴဝတၳဳ အနည္းအမ်ားသည္ အေရးႀကီးဘဲ လွဴဒါန္းသည့္အခါ ထားရွိရမည့္ စိတ္ထား၊ ျပည့္စုံရမည့္ သဒၶါတရားႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ရမည့္ ဒါနမ်ားသာ အေရးႀကီးေၾကာင္း နားလည္ေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ရွိရင္လွဴမည္၊ လွဴဖုိ႔အတြက္ ရွာမည္ဟူေသာ ေကာင္းျမတ္သည့္ စိတ္ထားျဖင့္ အလွဴဒါန ျပဳႏုိင္ေရး ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကသည့္ ဒါနခ်စ္ခင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ အလွဴဒါနမ်ား မွန္ကန္ေစရန္၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ညီညြတ္ေစရန္၊ အလွဴ၏ အက်ိဳးတရား အျပည့္အစုံ ျဖစ္ေပၚေစရန္ စသည္တုိ႔အတြက္ အလွဴဒါနျပဳၾကသည့္အခါ ေရွာင္သင့္သည္ကုိေရွာင္၍ ေဆာင္သင့္သည္ကုိ ေဆာင္ကာ မွန္ကန္သည့္ ယုံၾကည္မႈ၊ မွန္ကန္သည့္ ေရြးခ်ယ္မႈ၊ ျပတ္သားသည့္ စြန္႔လႊတ္မႈ စသည္မ်ားျဖင့္ ဝဋ္ဆင္းရဲမွ ကင္းျပတ္ရာကုိ အာ႐ုံျပဳ၍သာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။

Read more »

ေစတီအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ…

လူတုိ႔၏ အျမတ္တႏုိး ကုိးကြယ္ရာဌာနကုိ ပါဠိလုိ ေစတိယ ျမန္မာလုိ ေစတီဟု ေခၚသည္။ မိမိတုိ႔ အယူဝါဒ အားေလ်ာ္စြာ ကုိးကြယ္အပ္ေသာ သစ္ပင္ႀကီး၊ ေတာႀကီး၊ ေတာင္ႀကီး၊ သဲပုံ၊ အုတ္ပုံ၊ ႐ုပ္တု ဟူသမွ်တုိ႔သည္ ေစတီမည္ၾကသည္သာ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အုတ္ပုံသဲပုံမ်ားကုိသာ ေစတီဟု ေခၚေဝၚေနျခင္းသည္ မစုံလင္ေသာ ေခၚေဝၚျခင္းသာတည္း။ ထုိသုိ႔ ေစတီေတာ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္တြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔ ကုိးကြယ္အပ္ေသာ ေစတီသည္ ဓာတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ဥဒၵိႆေစတီ၊ ပရိေဘာဂေစတီဟု (၄)မ်ိဳးရွိသည္။

ဓာတုေစတီေတာ္
ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီးေနာက္ က်န္ရွိရစ္ေသာ အ႐ုိးဓာတ္ေတာ္မ်ားသည္ ဓာတုေစတီမည္၏။ အေမြအႏွစ္အျဖစ္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ ထားခဲ့ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ေမြေတာ္ဟုလည္း ေခၚၾက၏။ အေမြအႏွစ္ေတာ္ဟု ဆုိလုိသည္။ ထုိဓာတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ႀကီးဆုံးသည္ ပဲေႏွာက္ျခမ္းခန္႔ရွိ၏။ အလတ္စားဓာတ္ေတာ္မွာ ဆန္ကဲြခန္႔ရွိ၏။ အငယ္ဆုံးဓာတ္ေတာ္ကား မုန္ညင္းေစ့ခန္႔ ရွိသည္။

ဓမၼေစတီေတာ္
ဘုရားရွင္၏ တရားပိဋကတ္ေတာ္မ်ားသည္ ဓမၼေစတီေတာ္ မည္၏။ ထုိပိဋကတ္ေတာ္ျဖစ္ေသာ တရားဓမၼမ်ားသည္ ႐ုိေသျမတ္ႏုိး ရွိခုိးကုိးကြယ္ထား႐ုံသာမက ထုိတရားေတာ္အတုိင္း က်င့္ႀကံရသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔အဖုိ႔မွာ လြန္စြာအားကုိးေလာက္ေသာ ေစတီေတာ္ပါေပတည္း။

ဥဒၵိႆေစတီေတာ္
ဥဒၵိႆဟူေသာ ပါဠိသည္ ရည္စူးအပ္ ရည္မွန္းအပ္ေသာ အရာဝတၳဳကုိ ေဟာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရားကုိ ရည္မွန္း၍ ဘုရားရွင္ ပုံဟန္ေတာ္၏ အတုျပဳလုပ္အပ္ေသာ ရပ္ေတာ္မူပုံ၊ ထုိင္ေတာ္မူပုံ၊ ေလ်ာင္းေတာ္မူပုံကုိ ဥဒၵိႆေစတီေတာ္ဟု မွတ္ပါ။ ဥဒၵိႆေစတီေတာ္မ်ားကုိ ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္ဟုလည္း အမည္ေပးၾကသည္။ ဘုရားရွင္၏ ႐ုပ္ပုံေတာ္ကုိ အတုပြား၍ ထားေသာေၾကာင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ဘုရားရွင္၏ အဆင္းသဏၭာန္ေတာ္ကုိ အတုျပဳထားေသာေၾကာင့္ ဆင္းတုေတာ္ဟုလည္းေကာင္း အမည္ေပးျခင္းတည္း။ ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္ မပါဘဲ စိတ္ထဲ၌မွန္း၍ အာ႐ုံျပဳအပ္ေသာ ပုံေတာ္ကုိလည္း ဥဒၵိႆေစတီေတာ္ဟု ေခၚႏုိင္ပါသည္။

ပရိေဘာဂေစတီေတာ္
ဘုရားရွင္၏ အသုံးအေဆာင္ကုိ ပါဠိလုိ ပရိေဘာဂဟု ေခၚ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓာတ္ေတာ္ဌာပနာထားေသာ အုတ္သားေစတီေတာ္၊ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ကိန္းဝပ္ရာျဖစ္ေသာ ျပသာဒ္စသည္၊ ေဗာဓိပင္၊ ဘုရားရွင္၏ အသုံးအေဆာင္ ျဖစ္ေသာ သကၤန္း၊ သပိတ္ေတာ္မ်ားကုိ ပရိေဘာဂေစတီေတာ္ဟု မွတ္ပါ။

ဘုရား-ပုထုိး
ဘုရား-ပုထုိးဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းကုိ ယုိးဒယားမွ ကူးစက္လာေသာ အသုံးဟု ႀကံၾက၏။ ယုိးဒယားလူမ်ိဳးမ်ားက ဆင္းတုေစတီေတာ္မ်ားကုိ စာေရးေသာအခါ “ဝရား=ဗုေဒၶါ”ဟု ေရး၍ စာဖတ္ေသာအခါ “ဖရား=ဗုတ္ထုိး”ဟု အသံထြက္၏။ ထုိအသံထြက္ကုိလုိက္၍ ျမန္မာတုိ႔က “ဘုရား=ပုထုိး”ဟု ေရးဟန္တူ၏။ ထုိယုိးဒယား အသုံးျဖစ္ေသာ “ဝရား=ဗုေဒၶါ” စကား၌လည္း ဝရ-ျမတ္ေသာ၊ ဗုေဒၶါ-ဘုရား၊ ျမတ္ေသာဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရားဟု ဆုိလုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ဝရ၊ ဗရား၊ ဘုရား” ဤသုံးမ်ိဳးသည္ ပါဠိ၊ ယုိးဒယား၊ ျမန္မာ အသုံးအျဖစ္ ကဲြျပားေသာ္လည္း “ဘုရားရွင္”ဟူေသာ အနက္အားျဖင့္ တူမွ်သည္ဟု မွတ္ပါ။

က်မ္းကုိး = ရတနာ့ဂုဏ္ရည္၊ ႏွာ၊ ၁၈-၂၀၊ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ

Read more »

ေတာင္းဖုိ႔ထက္ ေရွာင္ဖုိ႔က အဓိက…

မၾကာေသးခင္က ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာေရာက္ေနတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္က ဖုန္းဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ သူက “ဘုန္းဘုန္းဘုရား တပည့္ေတာ္ေမးေလွ်ာက္စရာ နည္းနည္းရွိလုိ႔ပါဘုရား၊ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးရက္ေလာက္က တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အေမဆုံးသြားပါတယ္။ အခုဆုိရင္ေတာ့ အသုဘ ခ်ေနေလာက္ပါၿပီ၊ အေမဆုံးသြားတဲ့အေၾကာင္း သိရေတာ့ တပည့္ေတာ္မွာ အေတြးေပါင္းစုံ ဝင္ေနခဲ့ပါတယ္။ အေဝးႀကီးကုိေရာက္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္မွာ မိဘေတြ စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပေစဖုိ႔ ပစၥည္းဝတၳဳရွာေဖြ ေပးႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ျပဳစုခြင့္ မရခဲ့ဘူး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္၊ အေဝးေရာက္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ေတာ္ေတာ္ကုိ ဝဋ္ေကၽြးႀကီးပါလားလုိ႔လည္း မၾကာမၾကာ စဥ္းစားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာေတြက တျခားစီကုိ ျဖစ္ေနရပါတယ္၊ အဲဒါဘယ္လုိ အကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ေနၾကရၿပီး ေနာင္ဆုိရင္ အဲဒီလုိမျဖစ္ရေအာင္ ဘာကုသုိလ္ေတြလုပ္ၿပီး ဘယ္လုိဆုေတာင္းရမလဲဆုိတာ တပည့္ေတာ္ကုိ မိန္႔ၾကားေပးပါဘုရား”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူ႔အေမးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ေျပာျပရင္း အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးေတြရဲ႕ သေဘာနဲ႔ ဒီလုိအကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးဆုိတာ ဆုေတာင္းဖုိ႔ထက္ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ဖုိ႔က အဓိကက်တဲ့အေၾကာင္း စသျဖင့္ ရွင္းျပေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျဖစ္ခ်င္တာနဲ႔ ျဖစ္ေနတာ တျခားစီပဲ ျဖစ္ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵနဲ႔ဘဝ တစ္ထပ္တည္းမက်ဘဲ ဘဝေနာက္ကုိ ဆႏၵမေရာက္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကမွာပါ။ တစ္ခုလုိခ်င္ရင္ တစ္ခုကုိ စြန္႔လႊတ္ၾကရတဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနၾကတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီလုိအျဖစ္ေတြကုိ မလုိခ်င္ၾကေတာ့တဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ႀကီးလုိက္တဲ့ဝဋ္ေကၽြးရယ္လုိ႔ ေျဖဆည္ရာမရ ျဖစ္ၾကရၿပီး ဒီလုိအျဖစ္ဆုိးေတြက အျမန္ဆုံး လြတ္ၾကဖုိ႔ ေတာင္းဆုေလးေတြ ေခၽြေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ခက္တာက ပါးစပ္ကေတာင္းေနၾကေပမယ့္ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြက မေကာင္းၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ေတာင္းတုိင္းလည္းမရ၊ လုပ္တုိင္းလည္း မလွဘဲ ျဖစ္ေနရတဲ့ သေဘာရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြးဆုိတာ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ ေက်ေပ်ာက္တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ ေနာင္မအက်ိဳးမေပးေတာ့တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဝဋ္ေကၽြးေတြ ေနာင္ေရာက္မလာေအာင္ အကုသုိလ္ကုိ မလုပ္ဘဲေနမွ ရတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ေတာ့ ဒီအက်ိဳးေတြက ေက်ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္တစ္ခုဟာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္မိရင္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ မလုပ္မိဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေခါင္းေခါက္ၿပီးမွ ကန္ေတာ့ပါဆုိသလုိမ်ိဳး မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ၿပီးမွ ေက်ပါေစဆုိတာမ်ိဳးကေတာ့ ေနာင္မွတတဲ့ေနာင္တပဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ရဲ႕ တန္ျပန္သေဘာဟာ မေရာက္လာေအာင္ ဆုေတာင္းေနတာထက္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ျခင္းက အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကံကံရဲ႕ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ၊ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ သေဘာအရ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္တဲ့အလုပ္တုိင္းမွာ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ရွိေနၾကၿမဲျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းမွာ ေစတနာေကာင္းထားၿပီး လုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ရေစမွာျဖစ္သလုိ အလုပ္ဆုိးမွာ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ရင္လည္း မေကာင္းက်ိဳးက ေရာက္လာမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တစ္ခုဟာ အက်ိဳးမေပးရေသးခင္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္တဲ့ သေဘာမရွိေသးဘဲ အခါအခြင့္ သင္တဲ့အခါ၊ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ က်တဲ့အခါမွာ သက္ေရာက္မႈက ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာကုန္သြားလုိ႔ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကံအက်ိဳးေပးေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ သက္ေရာက္မႈ မရွိႏုိင္ေတာ့ေပမယ့္ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ အတြက္ေတာ့ အခါအခြင့္သင့္ရင္ ေရာက္လာေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ဒီကံေတြေရာက္လာတာဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံအက်ိဳးေပးေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါ ေကာင္းကံအက်ိဳးေပး ေရာက္လာမႈမွာ အထူးေျပာစရ မရွိေပမယ့္ မေကာင္းကံေတြ သက္ေရာက္မႈရွိလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ သတၱဝါ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေၾကာက္ရြံ႕လာတတ္ၾကပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေပးေတြ ေရာက္လာတဲ့အခါက်မွ ဒုကၡတရားနဲ႔ ေသျခင္းတရားအေပၚမွာ တုန္လႈပ္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွ ေျခမကုိင္မိ လက္မကုိင္မိဘဲ ဟိုေျပးဒီေျပးကာ နီးစပ္ရာေတြမွာ ေတာင္းဆုေလးေတြ ေခၽြၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိးက်ိဳးေတြ အျမန္ေပ်ာက္ေစဖုိ႔၊ ေနာင္မေရာက္ေစဖုိ႔ စသျဖင့္ ဝဋ္ေကၽြးေျပဘုရားဆုိလား၊ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားဆုိလား စတဲ့ ေစတီေလးေတြမွာ သြားၿပီးေတာ့ ေတာင္းခ်င္ရာေတာင္းေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခဲ့ၿပီးမွ ေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းကံနဲ႔ မေကာင္းကံရဲ႕ ျခားနားခ်က္က ႏိႈင္းမရေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဆုေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက ပုိၿပီးလက္ေတြ႕က်တဲ့ အလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝဋ္ေတြႀကီးလုိ႔ အျပစ္ေတြႀကီးမွာကုိ ေၾကာက္ၿပီး ဒီလုိမ်ိဳးေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းဆုေတြ ေခၽြေနၾကတာထက္စာရင္ ဒီလုိဝဋ္ေကၽြးေတြ ျဖစ္ေစမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္တာက သဘာဝက်တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းက်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ေတာင္းျခင္းထက္ အဲဒါေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ျခင္းက သဘာဝက်ၿပီး ေရွာင္ေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးဘဲ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ ေကာင္းတာေတြကုိ ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း အျပစ္ေတြေက်ၿပီး အႏွစ္ေတြ ေဝႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္တုိင္း မိန္႔မွာေတာ္မူတဲ့ စကားသုံးခြန္းရွိပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းတာကုိေဆာင္ဖုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ္ျဖဴစင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိတဲ့ စကားသုံးခြန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္မ်ားဟာ သုံးခြန္းတည္းဆုိေပမယ့္ အလြန္ေလးနက္ က်ယ္ျပန္႔လွပါတယ္။ လုိက္နာဖုိ႔ခက္သလုိ လုိက္နာႏုိင္ရင္လည္း အျပည့္အဝ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ေစတနာပါပါ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ လုပ္မိရင္ အကုသုိလ္ အဆင့္ကုိေက်ာ္ၿပီး ဝဋ္ေကၽြး အဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္ကာ အကုသုိလ္ကုိ ကုသုိလ္နဲ႔ ေခ်ဖ်က္ႏုိင္ေပမယ့္ ဝဋ္ကုိေတာ့ ေက်ေအာင္ဆပ္မွပဲ ျပတ္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပလုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္လုပ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြဟာ ဝဋ္အဆင့္ကုိ ေရာက္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုေတာင္းေန႐ုံနဲ႔ မေက်ေပ်ာက္ႏုိင္ဘဲ ျပန္လည္ေပးဆပ္ၿပီးမွ ေက်ေပ်ာက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ၿပီးမွ ေတာင္းေနၾကတာထက္စာရင္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္လုိက္တာက အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶလက္ထက္က ေဗာဓိကုမာရ အမည္ရတဲ့ မင္းသားတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ဒီမင္းသားဟာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သားသမီးမထြန္းကားဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းသားဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ဆြမ္းပင့္ကပ္ပါတယ္။ ဆြမ္းမကပ္ခင္ ဘုရားရွင္ ျပႆဒ္ေပၚကုိ ၾကြေတာ္မူမယ့္ ေနရာမွာ ေကာ္ေဇာအနီးခင္းၿပီး ႀကိဳတင္ဆုေတာင္း အဓိ႒ာန္ျပဳထားလုိက္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ဒီအခင္းေပၚက နင္းၿပီးၾကြရင္ သားသမီး ရပါေစလုိ႔ သူက ဆုေတာင္းထားပါတယ္။ သူအဓိ႒ာန္ျပဳ ဆုေတာင္းတာကုိ သိလည္းသိ သူ႔ရဲ႕အတိတ္ကံ ဝဋ္ေကၽြးကုိလည္း သိေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္က ေကာ္ေဇာအခင္းကုိ ဖယ္လုိက္ဖုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ မင္းသားကလည္း ဘုရားရွင္ကုိ နင္းသြားေစလုိပါတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းပန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျငင္းဆုိၿပီး ဘုရားရွင္က “မင္းသားအေနနဲ႔ အတိတ္ဘဝတစ္ခုမွာ သေဘၤာပ်က္ၿပီး ကၽြန္းတစ္ကၽြန္းကုိ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္ စားေရးေသာက္ေရးအတြက္ အဲဒီကၽြန္းေပၚမွာရွိတဲ့ ငွက္ဥေတြကုိ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကၾကာ ႏိႈက္ယူစားေသာက္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ဝဋ္ေကၽြး ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ သားသမီး မရႏုိင္ေၾကာင္း” မိန္႔ေတာ္မူၿပီး တရားေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ သာဓက ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းကုိၾကည့္ရင္ ဘုရားရွင္နဲ႔ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ႀကဳံရတဲ့ သူေတြေတာင္မွ အကုသုိလ္ဝဋ္ေၾကြးကုိ ဆုေတာင္းလုိ႔ မရႏုိင္၊ မေက်ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ႏုိင္ပါတယ္။ အတိတ္ကံ အက်ိဳးေပးပါလာရင္ ဘယ္သူေခ်ဖ်က္ဖ်က္ မပ်က္ႏုိင္တဲ့အတြက္ က်န္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ေၾကြးေတြကေတာ့ ရွိပါေစေတာ့။ အခုလက္ရွိဘဝမွာပဲ ဒီလုိအကုသုိလ္အေကၽြးေတြ မျဖစ္ရေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မလုိခ်င္တဲ့အရာ၊ မျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာ၊ မရခ်င္တဲ့ ရလာဘ္ေတြဟာ ဆုေတာင္းေနဖုိ႔ထက္ ဒီအရာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္လုိက္တာက အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အေသခ်ာဆုံး ေရြးခ်ယ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးကုိ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ျခင္း၊ ႀကိဳတင္လုပ္ယူလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အခုလက္ရွိေတြ႕ႀကဳံေနၾကရတဲ့ မေကာင္းတဲ့ရလာဘ္ေတြ၊ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေပးေတြဟာ အတိတ္ဘဝတစ္ခုခုက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ျဖစ္ေနၿပီး ဒီရလာဘ္ေတြ ေနာင္မေတြ႔ဖုိ႔ ဆုေတာင္းေနတာထက္စာရင္ ဒီလုိရလာဘ္မ်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းက အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာင္းဖုိ႔ထက္ ေရွာင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိေရွာင္ၿပီး႐ုံနဲ႔ မၿပီးေသးဘဲ ေကာင္းတာေတြ ေရာက္လာဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းေတြကုိလည္း ေဆာင္ထားဖုိ႔လည္းလုိေၾကာင္း အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာေတြ ႀကဳံလာတဲ့အခါ ဒီအရာေတြ မေရာက္လာဖုိ႔ ဆုေတာင္းေလ့ ရွိၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ၿပီးခဲ့တာေတြကုိထားၿပီး လက္ရွိရရွိေနတဲ့ အေျခအေနကုိပဲ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး အခုလုိ မလုိခ်င္တဲ့အရာေတြ ေနာင္ေရာက္မလာရေအာင္ ဘာမျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ဘယ္လုိျဖစ္ပါရေစ စသျဖင့္ ဆုေတာင္းေနဖုိ႔ထက္ အဲဒီအရာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ အသိေပးစကား ေျပာၾကားရင္း မေကာင္းမႈကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုိေဆာင္ၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား