နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၁)...

အေသထြက္ အရွင္ထြက္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားၾကားမွာ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္ကိစၥက ေတာ္ေတာ္ကုိ အေျပာမ်ားၿပီး အယုံအၾကည္လည္း မ်ားေနတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ဟုိဟုိဒီဒီ ၾကြတဲ့အခါ ကားဂိတ္ရထားဂိတ္ေတြမွာ ဘုရားပုံ၊ ဘုန္းႀကီးပုံ၊ ဘုိးေတာ္ဘြားေတာ္ပုံေတြ လုိက္ေရာင္းတဲ့ ေစ်းသည္မ်ားရဲ႕ “ဒီဆရာေတာ္က ႏွစ္ဘယ္ႏွစ္ေထာင္ ရွိၿပီ၊ ဒီပုံက ဟုိအရွင္ထြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ပုံ၊ ဒီဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လုိထြက္ရပ္ေပါက္တာ၊ ဒီပုံကုိ ပူေဇာ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္၊ ညာျဖစ္မယ္” စသျဖင့္ ေျပာဆုိကာ လွည့္လည္ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ အသံေတြကုိ ၾကားရတတ္သလုိ တစ္ခါတစ္ခါလည္း ဒကာဒကာမအခ်ိဳ႕နဲ႔ စကားေျပာရင္း “ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ဘယ္လုိထြက္ရပ္ေပါက္သြားတာ၊ သူတုိ႔ကုိးကြယ္တဲ့ ဘယ္ဘုန္းႀကီးကေတာ့ အရွင္ထြက္ထြက္သြားတာ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ပ်ံေတာ္မူသြားတာ ၾကာေပမယ့္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးက မပုတ္မသုိးဘဲ ခုခ်ိန္ထိ ေခါင္းရိတ္ေပးေနရတာ၊ လက္သည္းေျခသည္းေတြ ညႇပ္ေပးေနရတာ” စသျဖင့္ ေျပာဆုိ ေလွ်ာက္ထားသံကုိလည္း နားေထာင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႀကဳံရင္ႀကဳံသလုိ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပေပးျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ားရဲ႕ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္လုိ႔ေခၚတဲ့ ထြက္ရပ္ေပါက္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ယုံၾကည္မႈေတြကေတာ့ ရွိၿမဲရွိေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိးတာက လဲြေနတာကုိ လဲြေနမွန္းမသိတာကုိက နည္းနည္းေလးကုိ လဲြေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူမဆုိ အေသပဲထြက္ထြက္၊ အရွင္ပဲထြက္ထြက္ ဒါဟာ အသက္ထြက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ထြက္တယ္ဆုိတာ ေသတာကုိ ေျပာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာအလုိအရ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသတယ္ဆုိတာ နာမ္သက္႐ုပ္သက္ ႏွစ္ခုလုံးခ်ဳပ္သြားတာကုိပဲ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ နာမ္႐ုပ္ ႏွစ္ပါးနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ သတၱဝါမွန္သမွ် ဘဝတစ္ခု နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာနာမ္သက္႐ုပ္သက္ ႏွစ္ခုလုံး ခ်ဳပ္သြားတာကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ မွန္သမွ် လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းသံဃာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုရားပေစၥကပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေသဆုံးသြားၾကတဲ့အခါ အကုန္လုံး နာမ္သက္႐ုပ္သက္ ေသသြားၾကတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေသသြားၾကတဲ့ သတၱဝါမွန္သမွ် အရွင္ထြက္သြားတယ္၊ အေသထြက္သြားတယ္ဆုိတာ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေသၿပီးမွ ဘယ္လုိလာျပတယ္၊ ဘယ္မွာရွိေနတယ္ စတာေတြ ျဖစ္လာတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ေသၿပီးေနာက္ဘဝ ေရာက္သြားၿပီးမွ ထင္ရွားလာတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္သာေသၿပီး နာမ္ကမေသဘဲ တစ္ျခားဘဝကုိ ကူးေျပာင္းသြားတာလုိ႔ ယူဆခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာ အလုိနဲ႔ မကုိက္ညီဘဲ ဝိညာဥ္ကုိ လက္ခံတဲ့သေဘာ၊ အတၱကုိ လက္ခံတဲ့သေဘာ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ အတၱဝိညာဥ္ဆုိတာ မရွိဘဲ နာမ္နဲ႔႐ုပ္ပဲ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ဘဝကူးသြားတယ္ဆုိတာ ဘာကကူးတာလဲလုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ဒီအေမးအတြက္ေတာ့ မေသခင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံအစြမ္းေတြက ကူးတာလုိ႔ပဲ ေျဖရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက အေသထြက္ အရွင္ထြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္မ်ား၊ ရဟႏၲာ မေထရ္ႀကီးမ်ား စတဲ့ သီလသမာဓိ ပညာ အားေကာင္းတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အားလုံးဟာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြား၊ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူသြားတဲ့အခါ အမ်ားထင္ေနသလုိ အရွင္ထြက္ ထြက္သြားၾကတာ မဟုတ္သလုိ အေသထြက္လည္း ထြက္သြားၾကတာ မဟုတ္ဘဲ နာမ္သက္႐ုပ္သက္ ေသသြားၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ခုလုံး ေသသြားၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မေသခင္ ေပ်ာက္သြားတယ္၊ ပ်ံေတာ္မူသြားေပမယ့္ ႐ုပ္ကမေသဘဲ ဒီအတုိင္းပဲ ရွိေနတယ္ စတာေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒါဆုိရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းေတြက ဘာေၾကာင့္ ဆံေတာ္ေတြ ရွည္လာရတာလဲ၊ မပုတ္မသုိးဘဲ ရွိေနရတာလဲ၊ ေျခသည္းလက္သည္းေတြ ဘာေၾကာင့္ ထြက္လာရတာလဲ စသျဖင့္ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိသေဘာေတြကုိ လက္ေတြ႕ျမင္လုိ႔လားလုိ႔ ေမးရင္အေတာ္မ်ားမ်ားက တဆင့္စကားနဲ႔ ဆင့္ပြားၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ လက္ေတြ႕ျမင္ေတြ႕တာ ဆုိရင္လည္း ဒါဟာ အကယ္၍ ရဟႏၲာ မေထရ္ႀကီးမ်ား အေနျဖင့္ မေသခင္ အဓိ႒ာန္ တစ္ခုခု ျပဳေတာ္မူသြားတဲ့အခါ၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္လုိတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ အဲဒီ ရဟႏၲာမ်ားရဲ႕ အဓိ႒ာန္ခ်က္အတုိင္း က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္အေကာင္ဟာ တည္တံ့ေနတတ္တာမ်ိဳး ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိ အဓိ႒ာန္မ်ိဳးေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ေယဘုယ် မွတ္ယူထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း အေတာ္ကုိ ျဖစ္ခဲတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားစရာ အခ်က္အခ်ိဳ႕ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဗုဒၶစာေပကုိ နားလည္မႈလဲြၿပီး အသုံးျပဳတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလုိအေသထြက္ အရွင္ထြက္ အယူအဆမ်ိဳး ျဖစ္လာတာလုိ႔လည္း ယူဆႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမွာ နိဗၺာန္အမ်ိဳးအစား ႏွစ္မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ျပဆုိထားပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးက သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္နဲ႔ အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ဆုိတာ ခႏၶာအၾကြင္းရွိတဲ့ နိဗၺာန္ျဖစ္ၿပီး အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဆုိတာ ခႏၶာအၾကြင္းမရွိေတာ့တဲ့ နိဗၺာန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ နိဗၺာန္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္မျပဳေသးတဲ့ အခ်ိန္မွာ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ကုိ ရရွိခံစားေနတာ ျဖစ္ၿပီး ရဟႏၲာဘဝနဲ႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားၿပီဆုိရင္ ဒါဟာ ခႏၶာကုိယ္အၾကြင္းအက်န္ မရွိေတာ့တဲ့ အႏုပါေဒသသနိဗၺာန္ကုိ ရရွိသြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သက္ရွိထင္ရွား ရဟႏၲာမ်ားဟာ ပရိနိဗၺာန္မျပဳေသးတဲ့အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ ရွိေနေသးေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဒီ႐ုပ္ခႏၶာလည္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေတာ့တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခႏၶာကုိယ္လည္း အၾကြင္းမရွိေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ ခႏၶာအၾကြင္းရွိ၊ မရွိတဲ့ နိဗၺာန္သေဘာေတြေၾကာင့္ အသက္ရွိေနေသးေပမယ့္ ကိေလသာေတြက ထြက္ၿပီးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ရွင္ေနေပမယ့္ ထြက္ၿပီးတဲ့သေဘာ၊ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ခႏၶာကုိယ္လည္း အၾကြင္းမရွိ ေသသြားတာ ျဖစ္လုိ႔ ကိေလသာလည္းေသ၊ ခႏၶာလည္းေသသြားတဲ့ အေသထြက္သြားတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ေတြလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ ရဟႏၲာနဲ႔ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ ျပႆနာက အေထြအထူး ေျပာစရာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ မေသခင္ ထြက္သြားၾကတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာ အယူအဆေတြနဲ႔ လဲြေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက ဘုရားရွင္အပါအဝင္ ဧတဒဂ္ရ ရဟႏၲာမ်ားအားလုံးဟာ အေသထြက္သြားတယ္၊ အရွင္ထြက္သြားတယ္ဆုိတာ မရွိဘဲ အားလုံးပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္ မူသြားတဲ့အခါ နာမ္႐ုပ္အားလုံး ခ်ဳပ္သြားၾကတာေတြပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔ေခတ္ ထင္ေနၾကသလုိ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အရွင္ထြက္သြားတယ္၊ ဘယ္သူကေတာ့ အေသထြက္သြားတယ္စတဲ့ ထြက္ရပ္ေပါက္ အယူအစေတြဟာ စာေပအဖြင့္ေတြအရ လဲြေနၾကတာေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္သူမဆုိ နိဗၺာန္ မရေသးသမွ် ေသၿပီးေနာက္မွာ ဘဝအသစ္မွာ ျဖစ္ၾကရမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီဘဝအသစ္ကေန ဘဝေဟာင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကုိ ထင္ရွားျပရင္လည္း ဒါဟာ အရွင္ထြက္သြားလုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ဘဝအသစ္ကေန ထင္ရွားျပျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္ရသြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘဝအဆုံးသတ္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝအသစ္ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့သလုိ လာၿပီးထင္ရွားျပတယ္ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ နာလည္းၿပီး နားလည္မႈလဲြေနၾကတဲ့ အေသထြက္ အရွင္ထြက္ အလဲြေတြကုိလည္း မလဲြရေအာင္ သတိေဆာင္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ကာ စဥ္းစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့အလဲြ တစ္ခုအျဖစ္ အသိေပးတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ဒယ္ဂူး စာေပေဆြးေႏြးဝုိင္း အသိေပးဖိတ္ၾကားျခင္း


၂၀၁၁ ကုိရီးယား စာေပပဲြက်င္းပေရး ေကာ္မတီႏွင့္ စိတၱသုခ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း အက်ိဳးေဆာင္မ်ား၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ စီစဥ္ေဆာင္ရြတ္ထားသည့္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ ဆရာေဖျမင့္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ပန္းခ်ီကာတြန္းဆရာ ဆရာေအာ္ပီက်ယ္ႏွင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံ ေအာက္ပုိင္းရွိ စာေပခ်စ္ခင္သူတုိ႔၏ စာေပေဆြးေႏြးဝုိင္းႏွင့္ ဆရာတပည့္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ ေတြ႕ဆုံၾကမည့္ စုံညီပဲြကုိ ေအာက္ပါ အစီအစဥ္အတုိင္း က်င္းပျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ရပ္နီးရပ္ေဝးရွိ ေရႊညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မအေပါင္းအား အတူတကြ ပါဝင္ဆင္ႏြဲႏုိင္ဖုိ႔ ၾကြေရာက္ၾကပါရန္ ေလးစားစြာ အသိေပး ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္။

ေန႔ရက္ = ၂၉-၅-၂၀၁၁ (တနဂၤေႏြေန႔)
အခ်ိန္ = ေန႔လယ္ ၂နာရီမွ ၅နာရီအထိ
ေနရာ = စိတၱသုခ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း

မွတ္ခ်က္။ ။
ဆရာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပဲြသုိ႔ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ပရိတ္သတ္အေပါင္းအား စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရး အသင္းႏွင့္ ကုိသက္ႏုိင္+မသင္းသင္းေဌးတုိ႔မွ လဘက္ရည္ႏွင့္ ေကာ္ျပန္႔လိပ္ေၾကာ္မ်ားျဖင့္ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ရည္ညြန္း = ဟန္းဂုရြာ

Read more »

လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တရား (၄)

အေဟာင္းလည္းစား အသစ္လည္းပြား
လစဥ္က်င္းပ ျပဳလုပ္လာခဲ့တဲ့ တစ္လတစ္ႀကိမ္ အထူးတရားပဲြနဲ႔ ေရႊျမန္မာေတြ႕ဆုံပဲြကုိ ဒီလမွာလည္း ၂၂-၅-၂၀၁၁ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ အစဥ္မျပတ္ က်င္းပျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အလွဴပဲြဆက္ေတြ မ်ားတဲ့အခါ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာေတာင္ အလုပ္ဆင္းေနရတဲ့ သူေတြအတြက္ ပင္ပန္းၿပီး မအားမလပ္ျဖစ္မွာဆုိးလုိ႔ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း မလုပ္ဘဲ တစ္လတစ္ခါေလာက္ လုပ္ၾကဖုိ႔ စီစဥ္ထားေပမယ့္ အခုလမွာေတာ့ မထင္မွတ္တဲ့ နာေရးပဲြေတြက ေပၚလာခဲ့တဲ့အတြက္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္းလုိလုိ ေက်ာင္းမွာပဲြက မျပတ္ဘဲ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုံမွန္က်င္းပေနက် တရားပဲြကုိလည္း မပ်က္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ရည္မွန္းထားတာဆုိေတာ့ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ေတြကလည္း မအားတဲ့ၾကားက အထူးႀကိဳးစားၿပီး လာေရာက္နာယူ မွတ္သားၾကပါတယ္။ ဒီတစ္လ တရားပဲြမွာ ထူးထူးျခားျခား မဂၤလာဦးဆြမ္းေကၽြး အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ ပံ့ပုိးလွဴဒါန္းမႈကလည္း ရွိလာျပန္ေတာ့ မဂၤလာဇနီးေမာင္ႏွံနဲ႔ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးသူေတြ၊ မဂၤလာေဆာင္မယ့္သူေတြ အတြက္ပါ မွတ္သားနာယူႏုိင္မယ့္ တရားတစ္ပုဒ္ကုိ ေရြးထုတ္ၿပီး ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလရဲ႕ လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တရားရဲ႕ မွတ္သားဖြယ္ တရားေတာ္ကုိလည္း “အေဟာင္လည္းစား၊ အသစ္လည္းပြား”ဆုိတဲ့ အမည္ေလးနဲ႔ ေဟာၾကားခ်ီးျမႇင့္ေပး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီတရားေတာ္ဟာ ေက်ာင္းအမႀကီး ဝိသာခါနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေဟာၾကားေပးျဖစ္တဲ့ တရားေတာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဒၵိယၿမိဳ႕၊ ေမ႑ကသူေ႒းရဲ႕ ေျမး၊ ဓနဥၥယသူေ႒းနဲ႔ သုမနေဒဝီတုိ႔ရဲ႕ သမီးျဖစ္တဲ့ ဝိသာခါဟာ ဘဒၵိယၿမိဳ႕ကုိ ၾကြေတာ္မူလာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကုိ နာၾကားၿပီး အသက္ (၇)အရြယ္မွာပဲ ေသာတာပန္ တည္သြားခဲ့တဲ့ ဘုရားတပည့္ အမ်ိဳးေကာင္းသမီး တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ ဝိသာခါတစ္ေယာက္ မိဘသေဘာတူညီမႈေၾကာင့္ မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္တဲ့ မိဂါရသူေ႒းရဲ႕သား ပုဏၰဝဎုန သူတုိ႔သားနဲ႔ အေၾကာင္းပါကာ လက္ထပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မဂၤလာေဆာင္ၿပီး လင္ေယာက်္ားရဲ႕ေနာက္ကုိ လုိက္သြားရမယ့္ သမီးဝိသာခါကုိ ဖခင္ျဖစ္သူ ဓနဥၥယသူေ႒းက အမွာစကား ဆယ္ခြန္းကုိ မွားၾကားလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီစကား ဆယ္ခြန္းက
၁။ အတြင္းမီးကုိ အျပင္မထုတ္ဖုိ႔
၂။ အျပင္မီးကုိ အတြင္းမသြင္းဖုိ႔
၃။ ေပးကမ္းေသာသူကုိသာ ေပးကမ္းဖုိ႔
၄။ မေပးကမ္းေသာသူကုိ မေပးကမ္းဖုိ႔
၅။ ေပးကမ္းေသာသူကုိလည္းေကာင္း၊ မေပးကမ္းေသာသူကုိလည္းေကာင္း ေပးကမ္းဖုိ႔
၆။ ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ဖုိ႔
၇။ ခ်မ္းသာစြာ စားေသာက္ဖုိ႔
၈။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ဖုိ႔
၉။ မီးကုိလုပ္ေကၽြးဖုိ႔နဲ႔
၁၀။ အိမ္တြင္းနတ္ကုိ ပူေဇာ္ဖုိ႔
ဆုိတဲ့ စကားဆယ္ခြန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ပုိင္းမွာ ဒီစကားဆယ္ခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဝိသာခါက ရွင္းျပေပးခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးတဲ့ အိမ္ေထာင္ရွင္မ်ား အေနနဲ႔ အတြင္းမီးကုိ အျပင္မထုတ္ဖုိ႔ လုိသလုိ အျပင္မီးကုိလည္း အတြင္းမသြင္းဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီမွာေျပာလုိတဲ့ အတြင္းအျပင္ မီးဆုိတာ ကုိယ့္ရဲ႕အိမ္တြင္းက ျပႆနာ၊ လင္ေယာက္်ား၊ ဇနီးမယားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အျပစ္မ်ားကုိ အျပင္တြင္ ဟုိေျပာဒီေျပာမေျပာဖုိ႔နဲ႔ အျပင္မွာၾကားလာတဲ့ အိမ္တြင္းျပႆနာမ်ား အေၾကာင္း၊ လင္ေယာက်္ား၊ ဇနီးမယားတို႔ရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ အေျပာအဆုိမ်ား အေၾကာင္းကုိလည္း အိမ္တြင္းကုိ ယူေဆာင္မလာဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေပးကမ္းတဲ့သူကုိ ေပးကမ္းၿပီး မေပးကမ္းတဲ့သူကုိ မေပးကမ္းနဲ႔ ဆုိတာက ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ ေခ်းငွါးၿပီး ကတိအတုိင္း တိတိက်က် ျပန္လည္ေပးကမ္းတဲ့ သူေတြကုိ ေပးကမ္းဖုိ႔လုိၿပီး ေခ်းငွါးၿပီး မေပးဘဲထားတဲ့ သူေတြကုိ မေပးကမ္းဖုိ႔လုိေၾကာင္းနဲ႔ ေပးသည္ျဖစ္ေစ၊ မေပးသည္ျဖစ္ေစ ေပးကမ္းရမယ္ဆုိတာက ေဆြးမ်ိဳးဉာတိမ်ားထဲမွ မရွိဆင္းရဲလွတဲ့ အမ်ိဳးအေဆြမ်ားကုိ သူတုိ႔ျပန္လည္ေပးႏုိင္သည္ျဖစ္ေစ မေပးႏုိင္သည္ျဖစ္ေစ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေပးကမ္းရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ရမယ္ဆုိတာက လင္ေယာက်္ား၊ ေယာကၡမမ်ားနဲ႔ လူႀကီးသူမမ်ား ေရွ႕မွာ မ႐ုိမေသမျဖစ္ဖုိ႔၊ အထက္ေအာက္ပုံစံမ်ိဳး မျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ ေနတတ္ဖုိ႔၊ ခ်မ္းသာစြာ စားေသာက္ရမယ္ဆုိတာက အစားအေသာက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လင္ေယာက်္ားနဲ႔ ေယာကၡမ လူႀကီးသူမမ်ားအရင္ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စားေသာက္တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ ျပည့္စုံလုံေလာက္စြာ စီမံဖန္တီးကာ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ စားေသာက္တတ္ဖုိ႔ျဖစ္ၿပီး၊ ခ်မ္းသာစြာအိပ္ရမယ္ဆုိတာက ဇနီးမယားရဲ႕ ဝတၱရားအတုိင္း လင္ေယာက်္ားလူႀကီးသူမမ်ား အရင္ေစာေစာစီးစီး မအိပ္ဘဲ အိပ္ရာထခ်ိန္မွာေတာ့ ေစာေစာစီးစီး ထဖုိ႔လုိ႔ေၾကာင္း ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မီးကုိ လုပ္ေကၽြးရမယ္ဆုိတာက ကုိယ့္ရဲ႕လင္ေယာက်္ားကုိ မျဖစ္မေန အေရးႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္လုိ၊ ႀကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္လုိ အေလးထားၿပီး လုပ္ေကၽြးရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ၿပီး အိမ္တြင္းနတ္ကုိ ပူေဇာ္ရမယ္ဆုိတာက ႏွစ္ဘက္မိဘမ်ားကုိ အိမ္တြင္းနတ္လုိ႔ သေဘာထားၿပီး ႐ုိေသေလးစားစြာ ေထာက္ပံ့ပူေဇာ္ ေကၽြးေမြးျပဳစုေပးရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖခင္ႀကီးမွာလုိက္တဲ့ စကားဆယ္ခြန္းကုိ ဝိသာခါက ဒီအတုိင္း ရွင္းျပေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ျပႆနာက ေသာတာပန္နဲ႔ မိစၧာဒိ႒ိ တစ္မိသားစုတည္း ျဖစ္ေနၿပီး တစ္အိမ္ထဲမွာ အတူေနေနရတဲ့ အျဖစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိသာခါဟာ အသက္ (၇)ႏွစ္အရြယ္တည္းက ေသာတာပန္ ျဖစ္ေနခဲ့ေပမယ့္ လင္ေယာက်ာ္းနဲ႔ ေယာကၡမမ်ားကေတာ့ ေရွးအစဥ္အလာတည္းကာ အဝတ္မဝတ္တဲ့ တကၠဒြန္းမ်ားကုိ ကုိးကြယ္လာခဲ့ၾကတဲ့ အျဖစ္ပါ။ ဒီလုိ ကိုးကြယ္ရာ မတူဘဲ တစ္အိမ္တည္း ျဖစ္ေနတာက နားလည္မႈ မရွိရင္ တစ္ေန႔မဟုတ္တစ္ေန႔ ျပႆနာ ျဖစ္တတ္တဲ့ အျဖစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးကုိ အၾကြင္းမဲ့ယုံၾကည္သြားတဲ့ ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့ ဝိသာခါမွာ မိစၧာဒိ႒ိ အိမ္ေရာက္လာၿပီးမွ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ေဝးကြာလာတဲ့အခ်က္က အဆုိးဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မလြန္ဆန္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားအရ ဝိသာခါဟာ ကုိယ္လုပ္ရမယ့္ ဝတၱရားကုိပဲ ေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ေပးေနရေပမယ့္ စိတ္မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္တင္းက်ပ္ေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။

တစ္ေန႔ ဝိသာခါဟာ ေယာကၡမျဖစ္တဲ့ ဓနဥၥယ သူေ႒းႀကီး ထမင္းစားေနတာကုိ ေဘးမွေနၿပီး ယပ္ခပ္ေပးေနခ်ိန္ အိမ္ေရွ႕မွာ ရဟန္းတစ္ပါး ဆြမ္းခံၾကြလာတာနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ပါေတာ့တယ္။ ရဟန္းေတာ္ကုိျမင္ေတာ့ ဝိသာခါတစ္ေယာက္ ဝမ္းသာအားရ ဖူးေမွ်ာင္ၿပီး ရွိသမွ်ဆြမ္းဆြမ္းဟင္ေတြ ေလာင္းလွဴလုိလွေပမယ့္ အနားမွာရွိေနတဲ့ ေယာကၡမရဲ႕ မသိသလုိ ေနေနမႈ၊ သေဘာမတူတဲ့ အေျခအေနေတြ ရွိေနမႈေၾကာင့္ လက္အုပ္ခ်ီၿပီးေတာ့ပဲ “အရွင္ဘုရား ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေယာကၡမက အေဟာင္းကုိသာ စားေနတဲ့ အေဟာင္းစားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆြမ္းမေလာင္းႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါဘုရား” လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ရပါတယ္။ ဝိသာခါရဲ႕ ကန္ေတာ့ဆြမ္းကုိ အလွဴခံၿပီး ရဟန္းေတာ္လည္း ၾကြသြားပါတယ္။ ျပႆနာက ဝိသာခါေျပာတဲ့ အေဟာင္းစား ဆုိတဲ့စကားက ေယာကၡမကုိ အေတာ္ေဒါသ ထြက္ေစခဲ့တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ မိဂါရသူေ႒းဟာ သူ႔ကုိဝိသာခါက မေကာင္းတဲ့အရာ၊ အေဟာင္းေတြကုိ စားတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေျပာတယ္ဆုိၿပီး ရပ္မိရပ္ဖမ်ားေရွ႕မွာ ျပႆနာ ရွာလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဝိသာခါက သူေျပာတဲ့ အေဟာင္းစားဆုိတာ တျခားအဓိပၸါယ္ကုိ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မိဂါရသူေ႒းဟာ အတိတ္ဘဝေတြက လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အရွိန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခ်မ္းသာမႈ ကုသုိလ္အေဟာင္းကုိသာ စားေနၿပီး အခုဘဝမွာ ဘာကုသုိလ္ေကာင္းမႈမွ မျပဳဘဲ ေနေနတဲ့ အျဖစ္ကုိ ရည္ရြယ္၍သာ ေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖရွင္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ မိဂါရသူေ႒းဟာ သူ႔ရဲ႕စြပ္စဲြခ်က္ေတြ မွားယြင္းၿပီး ဝိသာခါ အလုိက် ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ခြင့္ျပဳကာ သူကုိယ္တုိင္လည္း ဘုရားတရားနာၿပီး ဗုဒၶဘာသာ အျဖစ္ခံယူကာ ဒါနသီလဘာဝနာ ကုသိုလ္အလုပ္ေတြကုိ ႀကိဳးစားလုပ္လာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါက အေဟာင္းစား ဆုိတဲ့စကားနဲ႔ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ဝိသာခါနဲ႔ မိဂါရတုိ႔ရဲ႕ ဇာတ္ေၾကာင္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေျပာလုိတာက မဂၤလာဇနီးေမာင္ႏွံကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဒီတရားေတာ္မွာ ဘဝတစ္ခု တည္ေထာင္ဖန္တီးၾကသူမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ဘဝခရီး ဆက္သြားၾကမည့္သူမ်ား အေနနဲ႔ ဝိသာခါရဲ႕ အေဖက သမီးကုိ မွားလုိက္တဲ့ ဆုံးမစကားေတြကုိ မိမိတုိ႔ဘဝမွာလည္း လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္သုံးၾကည့္ၾကဖုိ႔နဲ႔ ရရွိလာတဲ့ ဘဝမွာ အေဟာင္းကုိပဲ စားေနလုိ႔မျဖစ္ဘဲ အသစ္လည္းပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ၾကဖုိ႔ အသိေပး ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္တစ္ခု ေရရွည္တည္တံ့ဖုိ႔မွာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အျမင္ၾကည္ၾကဖုိ႔၊ ဝတၱရားေတြ ေက်ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ေရးတည္တ့ံဖုိ႔ အေရးမွာ အတြင္းအျပင္မီးေတြကုိ ထုတ္သြင္းထုတ္ယူ မလုပ္ဖုိ႔ အထူးသတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္အလုပ္၊ ကုိယ့္တာဝန္ကုိ ကိုယ္စီေက်ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ျပႆနာမ်ားကုိ မရွာမိၾကဖုိ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။ ေနထုိင္သြားလာ စားေသာက္မႈေတြက အစ အရာရာမွာ အျပစ္မရွိေအာင္နဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ရမယ့္ အရာေတြမွာ တတ္ႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေနထုိင္ေလ့က်င့္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အိမ္ေထာင္တစ္ခုဟာ ျပႆနာ ျဖစ္စရာ သိပ္မရွိလွဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဝိသာခါကုိ မွာတဲ့စကားေတြ ဆုိေပမယ့္ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ယူသင့္လုိက္နာသင့္တာေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ ဒီအဆုံးအမေတြကုိ အသုံးခ်ၿပီး အိမ္ေထာင္တစ္ခု သာယာလွပေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္က အေဟာင္းစားၿပီး အသစ္ပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ့္ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္အတိတ္က ျပဳလုပ္ေစာင့္ထိန္းခဲ့တဲ့ ေကာင္းတဲ့ကံေတြေၾကာင့္ လူဘဝကုိရလာ၊ ရလာတဲ့ လူဘဝမွာလည္း မိဘေကာင္း၊ ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္း၊ ကုိယ္လက္အဂၤါေကာင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး အထုိက္အေလ်ာက္ ေနႏုိင္စားႏုိင္ သြားႏုိင္လာႏုိင္ စတာေလးေတြ ျဖစ္လာခဲ့တာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အတိတ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ဆုိတာ က်န္ခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအက်ိဳးေပးေတြဟာလည္း အေဟာင္းေတြပဲ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ေကာင္းခဲ့လုုိ႔ အေဟာင္းေကာင္းခဲ့ရတဲ့ အေပၚမွာ ဒီအေဟာင္းေတြကုိပဲ သာယာကာ ေက်နပ္ေနၾကလုိ႔ မျဖစ္ျပန္ပါဘူး။ အေဟာင္းေတြပဲ စားၿပီးအေဟာင္းေတြ ကုန္သြားမယ္ဆုိရင္ မေကာင္းဘုံကုိလည္း သြားႏုိင္ေသးတဲ့အတြက္ အေဟာင္းခ်ည္းပဲ စားေနလုိ႔မျဖစ္ဘဲ အသစ္လည္း ပြားေပးၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အတိတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါနသီလဘာဝနာ အလုပ္ေဟာင္းေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးေဟာင္းေတြကုိ ဆထက္မက တုိးပြားရေအာင္ ဒီဘဝမွာလည္း အသစ္အသစ္ေတြ မ်ားမ်ားထပ္လုပ္ၾက၊ မ်ားမ်ားထပ္ပြားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အခုစားေနတာေတြဟာ အေဟာင္းေတြ ျဖစ္ေနၿပီး ေနာင္စားဖုိ႔အတြက္ကေတာ့ အခုလုပ္မွရမယ့္ အသစ္ေတြ ျဖစ္လာမွာျဖစ္လုိ႔ အေဟာင္းလည္းစားရင္း အသစ္လည္း ပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါနသီလဘာဝနာ အေဟာင္းေတြကုိ အတုယူၿပီး ဒီဘဝမွာလည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ဒါနသီလဘာဝနာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အသစ္ေတြကုိလည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း အေဟာင္းလည္းစား အသစ္လည္း ပြားရာ အမွန္အစစ္ ျဖစ္လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဘဝသံသရာ အဆုံးမသပ္ၾကေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြအဖုိ႔ အတိတ္အနာဂတ္ပစၥဳပၸန္ ကာလေတြမွာ အခ်ိန္တုိင္းက တန္ဘုိးရွိေနၿပီး အလုပ္တုိင္းက အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြဟာ အနာဂတ္ဘဝ သံသရာအတြက္လည္း ထည့္တြက္ၿပီး လုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လက္ရွိဘဝကုိ မ႑ိဳင္ျပဳကာ အတိတ္ရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ခံစားရင္း အနာဂတ္အတြက္လည္း ရင္းႏွီးၾကဖုိ႔နဲ႔ အတိတ္ကလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံအက်ိဳးေပးေတြေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္မေနၾကဘဲ အနာဂတ္အတြက္လည္း လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ရင္း ေရရွည္အက်ိဳး ပြားတုိးေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ဘဝမွာ ဘယ္လုိအက်ိဳးေပးေတြပဲ ကြာျခားကြာျခား အေရးအႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘဝကုိ ရရွိလာတာကုိက အေဟာင္းေကာင္းခဲ့ၾကလုိ႔ ရလာျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ အေဟာင္းကုိ ျဖစ္သလုိေန၊ ျဖစ္သလုိစား ဘဝနဲ႔ အဆုံးမသတ္ၾကဘဲ ရရွိလာတဲ့ လူ႔ဘဝကုိ အသုံးခ်က အနာဂတ္ဘဝေတြကေနၿပီး နိဗၺာန္အထိ တက္လွမ္းႏုိင္ၾကဖုိ႔ ဒါနသီလဘာဝနာ အလုပ္ေတြကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း အသစ္အသစ္ေတြ စုေဆာင္းပြားမ်ားၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနမွလည္း အေဟာင္းလည္းစား အသစ္လည္းပြားရာေရာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္လရဲ႕ တရားတစ္ပုဒ္အျဖစ္ ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့တဲ့ “အေဟာင္းလည္းစား အသစ္လည္းပြား”ဆုိတဲ့ တရားေတာ္အတုိင္းပဲ ဘဝသံသရာခရီး မၿပီးဆုံးေသးလုိ႔ ဆက္လြက္ထြက္ခြာ သြားလာေနၾကမယ့္ သံသရာ ခရီးသြားေတြ အေနနဲ႔ အတိတ္ေကာင္းလုိ႔ လူ႔ဘဝကုိ ရရွိလာၿပီး အေဟာင္းေကာင္းေနတဲ့ အေပၚမွာပဲ သာယာကာ အေဟာင္းကုိပဲ စားမေနၾကဘဲ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ အေကာင္းစားႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္လည္း အေကာင္းအလုပ္ေတြ လုပ္ၿပီး အသစ္ပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း အတိတ္က အေဟာင္းကုိ ခဏနထား အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာပဲ အသစ္ျဖစ္တဲ့ ဒါနသီလဘာဝနာ အလုပ္ေတြကုိ ရႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားအားထုတ္ကာ ေနာက္ဆုံးျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္အထိ အေရာက္သြားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းကာ ဒီတစ္လရဲ႕ လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တစ္ရားတစ္ပုဒ္ အျဖစ္ ေရြးထုတ္ေဟာၾကားလုိက္ရပါတယ္။

အားလုံး အေဟာင္းလည္းစား အသစ္လည္း ပြားႏုိင္ၾကပါေစ..။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား