သီလ၀ိသုဒၶိ…

သီလ၀ိသုဒၶိဟူေသာ စကားကုိ “သီလစင္ၾကယ္ျခင္း”ဟု အလြယ္နားလည္ထားႏုိင္၏။ စင္ၾကယ္ျခင္းကုိ ပါဠိစကားျဖင့္ သုဒၶိဟု ဖြင့္ျပ၏။ ၀ိသုဒၶိဟုဆုိလွ်င္ကား အထူးစင္ၾကယ္ျခင္းဟု ၀ိေသသတပ္ကာ ေျပာႏုိင္ေပ၏။ ၀ိသုဒၶိမဂ္ က်မ္းျပဳဆရာ အရွင္ျမတ္က ၀ိသုဒၶိဟူေသာ စကားကုိ နိဗၺာန္ဟူေသာ အဓိပၸါယ္အထိ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပ၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ စင္ၾကယ္မႈ၏ အေရးႀကီးမႈကုိ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိစင္ၾကယ္မႈတြင္ အထက္အထက္ မဂ္ဉာဏ္မ်ားရရွိႏုိင္ေစရန္ ေလွကားေစာင္းတန္း သဖြယ္ျဖစ္သည့္ သီလစင္ၾကယ္မႈသည္ အထူးအေရးႀကီးလွေပ၏။ သီလမစင္ၾကယ္လွ်င္ကား အထုိက္အေလ်ာက္ သမာဓိဉာဏ္မ်ား ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း လြတ္ေျမာက္ရာအမွန္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကုိ ရရန္မွာ အလြန္မလြယ္လွေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လြတ္ေျမာက္မႈလမ္း၏ အေျခခံျဖစ္သည့္ သီလစင္ၾကယ္မႈကုိ အထူးျပဳ၍ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ သီလ၀ိသုဒိၶျဖစ္မွ စိတၱ၀ိသုဒၶိျဖစ္ကာ စိတၱ၀ိသုဒၶိျဖစ္မွ သမာဓိအားေကာင္း၍ ၀ိပႆနာဉာဏ္ အားသန္မည္ျဖစ္သျဖင့္ သီလစင္ၾကယ္ေစရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပး ဆုံးမၾကျခင္း ျဖစ္၏။

သီလဟူသည္
သီလ၀ိသုဒၶိဟူေသာ စကားတြင္ပါ၀င္သည့္ သီလ၏အဓိပၸါယ္ႏွင့္စပ္၍ “သူ႔အသက္သတ္ျခင္း အစရွိသည္ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူ၊ က်င့္၀တ္ပဋိပတ္ကုိ ျဖည့္က်င့္ေသာသူတုိ႔၏ ေစတနာစေသာ တရားတုိ႔သည္ သီလမည္ေၾကာင္း” ၀ိသုဒိၶမဂ္ အ႒ကထာတြင္ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပ၏။ ပဋိသမၻိဒါမဂၢ ပါဠိေတာ္တြင္ကား “သူ႔အသတ္သတ္ျခင္းစသည္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူ၊ က်င့္၀တ္ပဋိပတ္ကုိ ျဖည့္က်င့္ေသာသူတုိ႔၏ ေစတနာသည္ သီလမည္ေၾကာင္း၊ ထုိအက်င့္ကုိက်င့္ေသာ သူတုိ႔၏ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ ၀ိရတိေစတသိက္ေခၚ ေစတသိကသည္ သီလမည္ေၾကာင္း၊ ပါတိေမာကၡ သံ၀ရ သီလစေသာ ပိတ္ဆုိ႔ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း သံ၀ရသည္ သီလမည္ေၾကာင္း၊ သီလေဆာက္တည္ထားသူ၏ ကာယဒြါရ ၀စီဒြါရ၌ျဖစ္ေသာ မက်ဴးလြန္ေၾကာင္း ကုသိုလ္စိတၱဳပၸါဒ္ေခၚ အ၀ီတိကၠမသည္ သီလမည္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ သီလ၏အဓိပၸါယ္ အက်ယ္ဖြင့္ျပထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အထက္ပါအဖြင့္မ်ားအရ သီလဟူသည္ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္း၊ ျဖည့္က်င့္ေၾကာင္း၊ တားျမစ္ပိတ္ဆုိ႔ေၾကာင္း၊ မက်ဴးလြန္ေၾကာင္း တရားမ်ားကုိ လုိက္နာျဖည့္က်င့္လ်က္၊ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းက်င့္သုံးေနေသာ သူ၏ ေစတနာစသည္ကုိ ဆုိေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္ေပ၏။

သီလအမ်ိဳးအစားမ်ား
သီလမွန္သမွ် ရဟန္းသီလ၊ လူသီလ စသည္ျဖင့္ မည္သည့္သီလပင္ျဖစ္ေစ “ကာယကံ၊ ၀စီကံတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ သိမ္းဆည္းသုိမွီးထားျခင္း” သီလန လကၡဏာ ရွိသျဖင့္ အကဲြအျပားမရွိ တစ္ပါးတည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အမည္ပညတ္မ်ားအရ သီလအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေၾကာင္း စာေပတြင္ ဖြင့္ျပထား၏။ စာေပအဖြင့္မ်ားအရ သီလသည္ စာရိတၱသီလ၊ ၀ါရိတၱသီလစသည္တုိ႔၏ အစြမ္းျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား၊ ဟီနသီလ၊ မဇၥ်ိမသီလ၊ ပဏီတသီလ စသည္တုိ႔၏ အစြမ္းအားျဖင့္ သုံးမ်ိဳးသုံးစား၊ ဘိကၡဳသီလ၊ ဘိကၡဳနီသီလ၊ အႏုပသမၸႏၷသီလ၊ ဂဟ႒သီလ စသည္တုိ႔၏ အစြမ္းအားျဖင့္ ေလးမ်ိဳးေလးစား၊ ပဟာနသီလ၊ ေ၀ရမဏိသီလ၊ ေစတနာသီလ၊ သံ၀ရသီလ၊ အ၀ိတိကၠမသီလ စသည္တုိ႔၏ အစြမ္းအားျဖင့္ ငါးမ်ိဳးငါးစား ကြဲျပားေၾကာင္း စသည့္ သီလ၏ကဲြျပားမႈ အမည္နာမမ်ားကုိလည္း သိရွိႏုိင္ၾကမည္ျဖစ္၏။ အျခားအမည္ကဲြမ်ားျဖင့္ အစုမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေသာ္လည္း ဤ၌ ေဖာ္ျပပါမွ်သာ မိတ္ဆက္သေဘာအားျဖင့္ တင္ျပလုိပါ၏။ စင္စစ္သီလသည္ မည္မွ်ပင္ အမ်ိဳးအမည္ ကဲြျပားေသာ္လည္း အစြမ္းသတၱိမွာ “မည္သည့္သီလမဆုိ ကာယကံႏွင့္ ၀စီကံတုိ႔ကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာင္ျခင္း သီလန အစြမ္းသတၱိ” ရွိေနျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါဏာတိပါတစသည္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ က်င့္၀တ္ပဋိပတ္မ်ားကုိ ျဖည့္က်င့္ျခင္းမ်ားကုိ ျဖည့္က်င့္ေနသူမ်ားသည္ ကာယကံ ၀စီကံမ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းေနသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ သီလ၀ိသုဒၶိေခၚ သီလစင္ၾကယ္ျခင္း ရွိေနသူမ်ားဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ဤ၌သီလႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမ်ိဳးအစား ကဲြျပားမႈမ်ား ရွိေၾကာင္းစာေပတြင္ ဖြင့္ဆုိျပသည္မွာ က်င့္ႀကံလုိက္နာ သူမ်ား၏ စိတ္ေစတနာကုိ လုိက္၍ ကဲြျပားမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ထုိေစတနာသုိ႔လုိက္ကာ အမည္နာမ သတ္မွတ္ျပရျခင္း ျဖစ္ေပ၏။ ႏွစ္ပါးစုသီလ၊ သုံးပါးစုသီလ စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပရျခင္း ျဖစ္၏။

ဥပမာအားျဖင့္ ႏွစ္ပါးစု သီလတြင္ စာရိတၱသီလ၊ ၀ါရိတၱသီလစသည္ျဖင့္ ခဲြျခားရာတြင္ “ျမတ္စြာဘုရားက ဤအရာကုိ ျပဳက်င့္အပ္၏ဟု ပညတ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ ျဖည့္က်င့္ျခင္းသည္ စာရိတၱသီလမည္ေၾကာင္း၊ ဤအရာကုိ မက်င့္အပ္ဟု တားျမစ္ပယ္အပ္ေသာ အရာကုိ မျပဳက်င့္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ ၀ါရိတၱသီလမည္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ျပဳက်င့္လုိက္နာသူမ်ား၏ ေစတနာအလုိက္ ခဲြျခားျပျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ သုံးပါးစု သီလတြင္လည္း “သူတပါးတုိ႔ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာ ျပဳသည့္ အေက်ာ္အေစာကုိ ႏွစ္သက္ေတာင့္တသည္ျဖစ္၍ ေဆာက္တည္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ သီလသည္ ဟီန(အည့ံစား)သီလ မည္ေၾကာင္း၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၏ အက်ိဳးကုိ လုိလားေတာင့္တ၍ ေဆာက္တည္အပ္ေသာ သီလသည္ မဇၥ်ိမ(အလတ္စား)သီလ မည္ေၾကာင္း၊ ဤအက်င့္သီလသည္ အရိယာသူတုိ႔ေကာင္းတုိ႔ ျပဳသင့္ျပဳအပ္ေသာ အရာျဖစ္သည္ဟု အရိယာသူေတာ္ေကာင္း အျဖစ္ကုိ အမွီျပဳ၍ ေဆာက္တည္အပ္ေသာ သီလသည္ ပဏီတ (အေကာင္းစား)သီလ မည္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ သုံးပါးကဲြျပားမႈကုိ ခဲြျခားျပ၏။ ေလးပါးအစု သီလတြင္လည္း “ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖည့္က်င့္ရမည့္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားသည္ ဘိကၡဳသီလမည္ေၾကာင္း၊ ရဟန္းမမ်ား ျပဳက်င့္လုိက္နာရမည့္ ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္မ်ားသည္ ဘိကၡဳနီသီလ မည္ေၾကာင္း၊ သာမေဏေယာက်္ား၊ သာမေဏမိန္းမမ်ား က်င့္သုံးရသည့္ ဆယ္ပါးသီလႏွင့္ က်င့္၀တ္သိကၡာပုဒ္မ်ားသည္ အႏုပသမၸႏၷသီလ မည္ေၾကာင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ေစာင့္ထိန္းရမည့္ နိစၥသီလေခၚ ငါးပါးသီလမ်ားႏွင့္ ရွစ္ပါး၊ ကုိးပါးစသည့္ ဥပုသ္သီလမ်ားသည္ ဂဟ႒သီလ မည္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ေလးပါးအစု ျဖစ္ပုံကုိ ခဲြျခားျပျခင္း ျဖစ္၏။ ပါးပါးအစု သီလတြင္လည္း “သူ႔အသက္ သတ္ျခင္းကုိ ပယ္ျခင္းသည္ ပဟီနသီလ မည္ေၾကာင္း၊ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္း ၀ိရတီသည္ ေ၀ရမဏိသီလ မည္ေၾကာင္း၊ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေစတနာသည္ ေစတနာသီလမည္ေၾကာင္း၊ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေစာင့္စည္းပိတ္ဆုိ႔ျခင္း သံ၀ရသည္ သံ၀ရသီလ မည္ေၾကာင္း၊ သူ႔အသက္ သတ္ျခင္းဟူေသာ အကုသုိလ္အမႈကုိ မက်ဴးလြန္ျခင္းသည္ အ၀ိတိကၠမသီလ မည္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ငါးပါးအစု ကဲြျပားပုံကုိ ခဲြျခားျပ၏။ ဤကား စာေပတြင္ ဖြင့္ဆုိျပသည့္ သီလအမ်ိဳးအစားမ်ားအေၾကာင္း မိတ္ဆက္တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ အက်ယ္ကုိ ၀ိသုဒၶိမဂၢအ႒ကထာႏွင့္ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္တြင္ ေလ့လာႏုိင္ပါသည္။

ဤသုိ႔ အမ်ိဳးအမည္အားျဖင့္ သီလအမ်ိဳးမ်ိဳး ကဲြျပားေနေသာ္လည္း အစြမ္းသတၱိမွာ အထက္တြင္ ဆုိခဲ့သကဲ့သုိ႔ ကာယကံႏွင့္ မေနာကံကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း အစြမ္းသတၱိသာ ျဖစ္သျဖင့္ သီလေစာင့္ျခင္းျဖင့္ ကုိယ္ႏွင့္ႏႈတ္ကုိ ေစာင့္စည္းၿပီး မိမိ၏ အက်င့္သီလကုိ ျဖဴစင္ေစရန္ ႀကိဳးစားၾကရမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက အသိေပး ဆုံးမေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

သီလျဖဴစင္ျခင္းႏွင့္ ညစ္ႏြမ္းျခင္း
သီလသည္ ေစာင့္သူ၏ ေစတနာသုိ႔လုိက္ကာ ျဖဴစင္ျခင္း၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္းမ်ား ရွိတတ္၏။ ထုိသီလျဖဴစင္ျခင္း၊ သီလညစ္ႏြမ္းျခင္းတုိ႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း “သီလက်ိဳးျပတ္ျခင္း အစရွိသည္တုိ႔သည္ သိလ၏ ညစ္ႏြမ္းျခင္းျဖစ္ၿပီး မက်ိဳးမျပတ္ျခင္း စသည္သည္ သီလ၏ျဖဴစင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း” စာေပတြင္ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပ၏။ သီလက်ိဳးျပတ္သည္ဆုိရာတြင္ သီလက်ိဳးျပတ္မႈကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည့္ လာဘ္လာဘ၊ အျခံအရံ အေပါင္းအသင္း၊ အသက္စသည္တုိ႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အေၾကာင္းမ်ား၊ ကာမဂုဏ္ေမထုန္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ အေၾကာင္းမ်ား စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ က်ိဳးျပတ္ႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ သီလ၏ မက်ိဳးမေပါက္ျခင္းဟူသည္ ခပ္သိမ္းေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ မဖ်က္ဆီး မလြန္က်ဴးေသာ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေမ့ေလ်ာ့၍ ပ်က္ကုန္ေသာ္လည္း ကုစားေကာင္းေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ ကုစားေသာ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေမထုန္အမႈမ်ားႏွင့္ ယွဥ္စပ္ျခင္း မရွိေသာ အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ျခင္း၊ သူ႔ေက်းဇူးကုိ ေခ်ဖ်က္ျခင္း၊ သူတပါးကုိ အတင္းအဖ်င္းျပဳျခင္း၊ မနာလုိျခင္း၊ ၀န္တုိျခင္း၊ လွည့္ပတ္ျခင္း၊ ၾကြား၀ါျခင္းစသည့္ အယုတ္တရားတုိ႔၏ မျဖစ္ျခင္းလည္းေကာင္း၊ အလုိနည္းျခင္း၊ ေရာင့္ရဲျခင္းစသည့္ ဂုဏ္ေက်းဇူးတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း စသည့္အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ သီလ၏ မက်ိဳးမျပတ္ျခင္းကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္ေၾကာင္း သီလျဖဴစင္ျခင္း၊ သီလညစ္ႏြမ္းျခင္း အေၾကာင္းမ်ားကုိ နားလည္သေဘာ ေပါက္ႏုိင္ေပ၏။

သီလ၀ိသုဒၶိျဖစ္ျခင္း
အထက္ပါ အဖြင့္မ်ားအရ ဤ၌ သီလ၀ိသုဒၶိေခၚ သီလျဖဴစင္ျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ကုိ “အၾကင္သီလတုိ႔သည္ လာဘ္အစရွိသည္ေၾကာင့္ မပ်က္စီးကုန္၊ ေမ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ ပ်က္ကုန္ေသာ္လည္း တစ္ဖန္ကုစားျခင္းငွါ တတ္ႏုိင္ေကာင္း၏၊ ေမထုန္ႏွင့္ ယွဥ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ျခင္းစသည့္ မေကာင္းမႈတုိ႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း မႏွိပ္စက္ကုန္သည္လည္း ျဖစ္ကုန္၏၊ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ သီလမ်ိဳးကုိ မက်ိဳးကုန္ေသာ သီလ၊ မေပါက္ကုန္ေသာသီလ၊ မက်ားမေျပာက္ကုန္ေသာ သီလတုိ႔ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဆုိအပ္၏၊ ထုိသုိ႔ မက်ိဳးမေပါက္ မက်ားမေျပာက္ေသာ သီလရွိသည္၏ အျဖစ္ကုိ သီလ၏ျဖဴစင္ေၾကာင္း ေ၀ါဒါနဟု ဆုိအပ္၏..” ဟူေသာ ၀ိသုဒၶိမဂ္အဖြင့္အတုိင္း သိရွိႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ သီလ၀ိသုဒၶိျဖစ္ရန္ မိမိတုိ႔၏ သီလကုိ စြမ္းႏိုင္သမွ် မက်ိဳးမေပါက္ေစရန္ သီလက်ိဳးပ်က္ေစႏုိင္သည့္ အရာမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းျဖင့္ သတိတရား လက္ကုိင္ထားကာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ လုိေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

သီလ၀ိသုဒၶိ၏ အက်ိဳး
ထုိသုိ႔ သီလျဖဴစင္၍ သီလႏွင့္ ျပည့္စုံခဲ့ပါလွ်င္ကား မည္သူမဆုိ သီလ၀ိသုဒၶိျဖစ္သျဖင့္
၁။ ေမ့ေလ်ာ့မႈ မရွိျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာအစုကုိ ရရွိျခင္း
၂။ ေကာင္းသတင္းျဖင့္ ေက်ာ္ေစာရျခင္း
၃။ မည္သည့္ပရိတ္သတ္ အတြင္းသုိ႔ မဆုိ အေၾကာက္အရြံ႕မရွိ ၀င္ေရာက္ႏုိင္ျခင္း
၄။ ေသခါနီးအခါတြင္လည္း ေတြေ၀ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမရွိဘဲ ေသႏုိင္ျခင္း
၅။ ေသၿပီးေနာက္တြင္လည္း ေကာင္းသည့္ သုဂတိဘုံဘ၀တြင္ ျဖစ္ရျခင္း
ဟူေသာ အက်ိဳးတရားတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံႏုိင္သည့္ အျပင္ အထက္အထက္ မဂ္ဉာဏ္မ်ားကုိ ရရွိေစႏုိင္သည့္ ေလွကားေစာင္းတန္း တစ္ခုသဖြယ္လည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶျမတ္စြာ မိန္ေတာ္မူခဲ့ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီလ၀ိသုဒၶိျဖစ္မႈသည္ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ႏွင့္ ျမတ္နိဗၺာန္သုိ႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစသည္သာမက အနီးဆုံးအေၾကာင္းအျဖစ္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သီလ၀ိသုဒၶိေခၚ သီလျဖဴစင္မႈသည္ မိမိတုိ႔အတြက္ အလြန္အေရးပါသည့္ အေျခခံ အက်င့္တရား ျဖစ္သျဖင့္ အေျခခံ အက်င့္ကုိ မက်ိဳးမေပါက္ေစရန္ စြမ္းႏုိင္သမွ် လုိက္နာက်င့္သုံးၿပီး သီလျဖဴစင္ျခင္းျဖင့္ စိတ္ကုိလည္း ျဖဴစင္ေစကာ စိတ္ျဖဴစင္မႈကုိ အရင္းျပဳလ်က္ သမာဓိတည္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း သမာဓိကုိ အေျခခံ၍ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္ပန္းတုိင္ လွမ္းကုိင္ႏုိင္မည့္္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကုိ ရင့္သန္ေစရန္ အထူးႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ သီလျဖဴစင္ျခင္းျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳး ပြားတုိးေစရန္ အားကုိးတစ္ခုအျဖစ္ လက္ကုိင္ျပဳသင့္ေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

က်မ္းကုိး = ပဋိသမၻိဒါမဂၢ ပါဠိေတာ္၊ ၀ိသုဒၶိမဂၢ အ႒ကထာ

Read more »

Live Questions and Answers (8)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

2 Aug 10, 01:00 AM
အတီး
၁၀ ပါးသီလ ေဆာက္တည္ခ်င္ရင္ လက္ဝယ္ရွိေငြကုိ တစ္ေနရာရာ သိမ္းထားျပီး ယူမသံုးဘဲ ရက္အကန္႔အသတ္နဲ႔ ေနျပီး ေဆာက္တည္လုိ႔ ရပါလားဘုရား။

2 Aug 10, 05:52 AM
မနာပဒါယီ >>>အတီး
ေဆာက္တည္လုိ႔ ရပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သီလေဆာက္တည္ထားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရႊေငြပုိက္ဆံကုိ ကုိင္ျခင္းကုိ မျပဳဖုိ႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္သလုိမ်ိဳးေပါ့။ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔မွာ အဲဒီသီလေတြကုိ ထိန္းေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္သလုိ ဆယ္ပါသီလကုိလည္း ကုိယ္သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္ကာလအေတာအတြင္း လုိက္နာက်င့္သုံး ေနထုိင္ေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

5 Aug 10, 07:30 PM
အတီး
အခ်ိဳ႕ အိပ္ေဆး၊ ေခ်ာင္းဆုိးေပ်ာက္ေဆး၊ အျပင္းစား အကုိက္အခံေပ်ာက္ေဆးေတြက ၾကာၾကာေသာက္ရင္ စြဲတတ္ပါတယ္။ မူးယစ္ေဆး အာနိသင္ ပါတဲ့ေဆးေတြလဲ ပါပါတယ္။ ဆရာဝန္က ေသာက္ခုိင္းလုိ႔ ေသာက္ရင္ သူရာေမရယ သိကၡာပုဒ္ ထိခုိက္ႏုိင္ပါလားဘုရား...

6 Aug 10, 05:19 AM
မနာပဒါယီ >>အတီး
တမင္တကာ မူးယဇ္လုိတဲ့အတြက္ ေသာက္သုံးတာမဟုတ္ဘဲ က်န္းမာေရးအရ၊ လိုအပ္လုိ႔ ဆရာ၀န္ ညြန္ၾကားတဲ့ အတုိင္း ေသာက္သုံးတာဟာ သုရာေမရယ သိကၡာပုဒ္ကုိ မထိခုိက္ပါဘူး။ အျပစ္လည္း မျဖစ္၊ ကံလည္း မေျမာက္ပါဘူး။

9 Aug 10, 02:17 AM
ေဇယ်ာ
၉ ပါးသီလကုိ ၈ ပါးသီလနဲ႔ အတူတူပဲ၊ ေမတၱာက ဘာဝနာမုိ႔ သီလထဲ ထည့္စရာ မလုိလုိ႔ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။ ၉ ပါး ေစာင့္ရမလား ၈ ပါးေစာင့္ရမလား ဘုန္းဘုန္း...

9 Aug 10, 02:57 AM
မနာပဒါယီ >>> ေဇယ်ာ
စာေပမွာ ကုိပါးသီလအျဖစ္ ေမတၱာပြားၿပီး ေနထုိင္ျခင္းကုိ သီလတစ္ခုအေနနဲ႔ ေဆာက္တည္ႏုိင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆာက္တည္ၿပီး ေမတၱာမပြားႏုိင္ရင္ သီလသိကၡာပုဒ္ကုိ ထိခုိက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ၈ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ၿပီး စြမ္းႏုိင္သမွ် ေမတၱာပြားၿပီး ေနႏုိင္မယ္ဆုိရင္ သာမန္လူေတြအေနနဲ႔ ပုိမုိေကာင္းမြန္ သင့္ေလ်ာ္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၈ပါးသီလပဲ ေဆာက္တည္ၿပီး အခ်ိန္ရရင္ ေမတၱာပါ ပြားၿပီးေနၾကည့္ေစလုိပါတယ္။

15 Aug 10, 06:24 AM
တုိးၾကီး
တပည့္ေတာ္ ၾကက္ဥကုိ ခြဲျပီး ေၾကာ္ခ်က္စားေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ပါဏာတိပါတ ျဖစ္ပါသလားဘုရား...။ ဗုဒၶဘာသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ဟာ လွဴဒါန္းျခင္းကုိ လက္မခံဘဲ ေငြေၾကးသာ စုေဆာင္းလုိတ့ဲ ဇနီးကုိ ကြာရွင္းခြင့္ ရွိမရွိ သိခ်င္ပါတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈ မရွိေသာ္လည္း အလွဴဒါနမွာ စိတ္ဝမ္းကြဲလာရင္ ကြာရွင္းပါက ေလာကေၾကာင္း ဓမၼေၾကာင္းအရ မွန္လားမွားလား သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား...။

16 Aug 10, 06:06 AM
မနာပဒါယီ >>တုိးႀကီး
ပါဏာတိပါတ ကံေျမာက္ႏုိင္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြျဖစ္တဲ့ ၁။ သက္ရွိလည္းျဖစ္ ၂။ သတၱ၀ါလုိ႔လည္း မွတ္ယူ ၃။ ေသေစလုိတဲ့ ေစတနာလည္းရွိ ၄။ လုံ႔လအားထုတ္မႈလည္းျပဳ ၅။ ေသလည္းေသ ဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြ႔အရ တစ္ေၾကာင္း၊ ဒီကေန႔ စားေနၾကတဲ့ ၾကက္ဥမ်ားဟာ ဓာတ္နဲ႔ေဖာက္ထားတဲ့ အသက္ရွင္ေစႏုိင္တဲ့ ႐ုပ္ဇီ၀ိတ နာမ္ဇီ၀ိတေတြ မရွိတဲ့ ၾကက္ဥေတြ ျဖစ္ေနတာကတစ္ေၾကာင္း ဒီအေၾကာင္း ႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ဒီေန႔ေခတ္ ဓာတ္ၾကက္ဥေတြ စားမႈဟာ ပါဏာတိပါတကံ မေျမာက္ဘူးလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ေမြးၾကက္ေတြရဲ႕ ဥေတြမွာေတာ့ ႐ုပ္သက္နာမ္သက္ေတြရွိၿပီး အေကာင္ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ ဒီၾကက္ဥေတြကုိ စားသုံးရာမွာေတာ့ ပါဏာတိပါတ ကံေျမာက္ႏုိင္ပါတယ္။

သေဘာထားခ်င္း မတုိက္ဆုိင္လုိ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ကြာရွင္းမႈမွာ ဓမၼေၾကာင္းအရေတာ့ အျပစ္အေထြအထူး ရွိတယ္လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရေတာ့ လူ႔ေလာကပတ္၀န္းက်င္ အသုိင္းအ၀ုိင္း သတ္မွတ္ခ်က္ေတြအရရယ္ ကြာရွင္းမႈရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္က အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အလွဴဒါန မလုပ္ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဆုိတဲ့အတြက္ရယ္ေၾကာင့္ ဒီအေပၚမွာ နည္းနည္းစဥ္းစားဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ အလွဴဒါန ျပဳလုပ္မႈတစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ညႇိႏႈိင္းၾကည့္တာ ေကာင္းပါတယ္။ လွဴတာေကာင္းေပမယ့္ ႏႈိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္နဲ႔ အစြန္းမေရာက္ဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ မိစၧာဒိ႒ိနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တဲ့ ၀ိသာခါ ဒကာမႀကီးလုိ ဘာသာတရားအေပၚ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈ မရွိသူေတြကုိ ၾကည္ညိဳေလးစားလာေအာင္ လုပ္တဲ့နည္းကုိ အတုယူၿပီး ဒါနလုပ္ဖုိ႔ အားမသန္တဲ့သူကုိလည္း အလွဴဒါနအေပၚ စိတ္၀င္စားေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အတြက္လည္း အက်ိဳးရွိ၊ ေလာကေၾကာင္းအရလည္း အျပစ္မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အိမ္ေထာင္တစ္ခုကုိ အလြယ္တကူ ကြာရွင္းျပတ္စဲၾကတာထက္ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၿပီး ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစြန္းမေရာက္ေအာင္ေတာ့ ခ်င့္ခ်ိန္လုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္လုိ႔ပဲ အႀကံျပဳလုိပါတယ္။

Read more »

ကုိယ္ပန္းေပမယ့္ စိတ္လန္းပါတယ္…


ၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြ (၁၅-၈-၂၀၁၀)ရက္ေန႔က ေတာင္ကုိရီးယား ႏုိင္ငံ၊ဂေယာင္ဂီဒုိ၊ ဂြန္ဂ်ဴးၿမိဳ႕ မွာရွိတဲ့ ပုဂံျမန္မာ စတုိးနဲ႔ စားေသာက္ဆုိင္ မွာ က်င္းပျပဳလုပ္ တဲ့ ၀ါဆုိ သကၤန္း ကပ္ပဲြနဲ႔ အထူးတရားပဲြကုိ ၾကြေရာက္ၿပီး တရားစကား ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဂေယာင္ဂီဒုိ ဂြန္ဂ်ဴးဆုိတာ အခု ဘုန္းဘုန္းေနတဲ့ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕နဲ႔ဆုိ အလြန္ေ၀းတဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သြားေရးလာေရးကလည္း အဆင့္ဆင့္သြားရတဲ့ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းကေနၿပီး အျမန္ရထားဘူးတာကုိ တကၠစီနဲ႔ၾကြ၊ အဲဒီဘူတာကေနမွ ဆုိးလ္ၿမိဳ႕ကုိ အျမန္ရထားနဲ႔ၾကြၿပီး အဲဒီကမွ တစ္ဆင့္ ဂၽြန္ဂ်ဴးမွာရွိတဲ့ ျမန္မာဆုိင္ကုိ တကၠစီနဲ႔ ၾကြရပါတယ္။ ပင္ပန္းတာကေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔။ သြားေရးလာေရးဟာ တစ္ေနကုန္ပါပဲ။ မနက္ ၆နာရီေလာက္က ၾကြလုိက္တာ ည ၈နာရီေလာက္မွ ေက်ာင္းကုိျပန္ေရာက္ပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ရာသီဥတု ပူတဲ့ဒဏ္ပါ။ အၿမဲတမ္းေအးေနတဲ့ ကုိရီးယားဟာ ၇လပုိင္းနဲ႔ ၈လပုိင္းမွာ ပူတဲ့အပူခ်ိန္က တစ္ခါတစ္ေလ ၃၆ဒီဂရီေလာက္အထိ ျဖစ္ေနေတာ့ ပုံမွန္ပူေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြထက္ကုိ ပုိပူပါတယ္။ အဲဒီလုိ ရာသီဥတုပူၿပီး ခႏၶာကုိ ပင္ပန္းေပမယ့္ အဲဒီေန႔က ၾကြေရာက္ခ်ီးေျမာက္မႈရဲ႕ အက်ိဳးကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအတြက္ ကုိယ္ပန္းေပမယ့္ စိတ္လန္းတယ္ဆုိတဲ့ အက်ိဳးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဂေယာင္ဂီဒုိ ဂြန္ဂ်ဴးဆုိတာ တရားမ၀င္ ျမန္မာအလုပ္သမား အမ်ားစု ေနတဲ့ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္းမွသာ တရား၀င္ အလုပ္သမား အသစ္ေလးေတြ ေရာက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ျမန္မာေတြဆုိ အေျခအေနအရ တရားမ၀င္ အလုပ္သမား ဘ၀နဲ႔ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္အထိ ရွိေနၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ျပန္ခ်င္ေပမယ့္ မျပန္ႏုိင္ေသးတဲ့သူေတြပါ။ ေရႊျပည္ေတာ္ကလည္း ေမွ်ာ္တုိင္းေ၀း ဆုိသလုိ ျဖစ္ေနတာကုိး။ အဲဒီလုိ ခုိးေၾကာင္ခုိး၀ွက္ အျဖစ္နဲ႔ ေနေနၾကေပမယ့္ ျမန္မာေတြရဲ႕ ခ်စ္စရာ စိတ္ထား၊ ထက္သန္တဲ့ သဒၶါတရားေတြေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် လုပ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူ႔ရာသီအလုိက္ အမ်ားေပါင္းစုၿပီး ေကာင္းမႈေလးေတြ လုပ္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အခုလည္း အႀကီးေတြေရာ၊ အငယ္ေတြေရာ၊ အုိတာေတြေရာ မအုိတာေတြေရာ စုေပါင္းၿပီး ျမန္မာဆုိင္မွာ ၀ါဆုိသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပဲြနဲ႔ အထူးတရားပဲြ က်င္းပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီပဲြကုိ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၈၉ခုႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက ကုိရီးယားကုိ ေရာက္ရွိသာသနာျပဳေနတဲ့ အဲဒီ ဂေယာင္ဂီဒုိ၊ နမ္ယမ္းဂ်ဴၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးစႏၵိမာရယ္၊ ဘုန္းဘုန္းရယ္ ၾကြေရာက္ၿပီး ပရိတ္တရား ခ်ီးျမႇင့္ကာ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ တရားပြဲ ေဟာေျပာေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒယ္ဂူးေက်ာင္းမွာဆုိရင္ ပရိတ္သတ္ အေျခအေနကုိ ၾကည့္ၿပီးဘုန္းဘုန္း အေနနဲ႔ အမ်ားဆုံး မိနစ္သုံးဆယ္၊ ေလးဆယ္ေလာက္ပဲ တရားေဟာျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီေန႔ကေတာ့ အေ၀းက ဘုန္းႀကီးေတြကုိ တကူးတက ပင့္ထားတာရယ္၊ တစ္ႏွစ္မွ ေလးငါးႀကိမ္ေလာက္ပဲ အထူးပဲြအေနနဲ႔ က်င္းပျပဳလုပ္ျဖစ္ၾက တာေတြရယ္ေၾကာင့္ တရားပဲြကုိ တစ္နာခဲြေလာက္ ေဟာေျပာေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶဓမၼနဲ႔ လက္ေတြ႕ဘ၀ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြကုိ ခ်ိန္ထုိးၿပီး မငိုက္လည္းမငုိက္၊ မပ်င္းလည္းမပ်င္းေအာင္ ရယ္စရာေလးမ်ားေႏွာၿပီး တရားေဟာေပးတဲ့အတြက္ တစ္နာရီခဲြကုိ အားလုံးၿပီးမွန္းမသိ ၿပီးခဲ့ၾကပါတယ္။ တရားပဲြၿပီးလုိ႔ တရားနာပရိတ္သတ္အခ်င္းခ်င္း ေျပာေနၾကတဲ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ေဟာတရားေတြကုိ ျပန္ၾကားရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ပီတိတရားနဲ႔ လန္းဆန္းခဲ့ပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္မွာ ေခၽြးတလုံးလုံးနဲ႔ ႏုံးခ်ိေနေပမယ့္ ရင္ထဲမွာေတာ့ ပီတိစကားလုံးေတြနဲ႔ ၿပဳံးမိေနပါတယ္။

ဒီထက္ပုိၿပီး ၿပဳံးစရာက အဲဒီျမန္မာဆုိင္ဖြင့္ထားတဲ့ ေျမေအာက္ထပ္ ေနရာေလးအေၾကာင္း ၾကားလုိက္ရတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာဒကာေလးေတြ အေျပာအရ ဒီျမန္မာဆုိင္ဖြင့္ထားတဲ့ ေျမေအာက္ထပ္ဟာ ခရစ္ယာန္ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းနဲ႔ ခရစ္ယာန္ စာသင္ေက်ာင္းရဲ႕ အေဆာက္အဦ ေျမေအာက္ထပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္မွာပါ။ ဘုန္းဘုန္းတရား ေဟာေနခ်ိန္မွာေတာင္မွ အေပၚထပ္က ကေမၻာဒီယား ကေလးေတြရဲ႕ က်မ္းစာရြတ္သံေလးေတြ ၾကားလုိက္ရပါေသးတယ္။ အခုျမန္မာဆုိင္ ေနရာေလးဟာ ပထမေတာ့ ခရစ္ယာန္ သာသာနျပဳ အဖဲြ႕က ျမန္မာေတြကုိ စည္း႐ုံးတဲ့ အေနနဲ႔ ဒီေနရားေလးကုိ စေပၚေရာ လစာပါေပးၿပီး ငွါးေပးထားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ႏွစ္ႏွစ္နီးပါး အမ်ိဳးမ်ိဳး စည္း႐ုံးၿပီး ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေပမယ့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္မွ ခရစ္ယာန္ ျဖစ္မလာတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုံးသူတုိ႔ လက္ေလ်ာ့ၿပီး အခန္းကုိ စေပၚေတာ့ တင္ေပးမယ္၊ လခေတာ့ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ေပးဆုိၿပီး ဆက္ထားထားတဲ့အတြက္ ဒီအခန္းနဲ႔ ဒီေနရာမွာ အခုလုိ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြ ဒီလုိ အလွဴပဲြ၊ တရားပဲြ၊ ေတြ႕ဆုံပဲြေလးေတြ လုပ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိခဲ့ရပါတယ္။

သူတုိ႔ေျပာတာေတြ နားေထာင္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းရင္ထဲမွာ ေက်နပ္မိတယ္ဆုိတာ အဲဒါပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းပင္ပန္းေပမယ့္ စိတ္လန္းတယ္ဆုိတာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ ဒီခုိင္မာတဲ့ သဒၶါတရားေၾကာင့္ပါပဲ။ တရားေဟာတုန္းကေတာင္ ဘုန္းဘုန္းထည့္ ေဟာေပးျဖစ္ပါေသးတယ္။ “ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ေရာက္ေရာက္ အလွဴဒါန လုပ္ရတာကုိ ၀ါသနာပါတာဟာ အထူးေျပာစရာ မရွိတဲ့အေၾကာင္း၊ အေျခအေနအရ ဗုဒၶတရားေတြအတုိင္း တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ လုိက္ၿပီးမလုပ္ႏုိင္ေသးေပမယ့္ အႏွစ္သာရရွိၿပီး ယုတၱိက်တဲ့ တရားေတာ္ေတြဆုိတာ သိထားတဲ့အတြက္ ဘယ္သူကလာၿပီး ဘယ္လုိစည္း႐ုံးေပမယ့္လည္း ဘာသာေျပာင္းသြားတယ္ဆုိတာ မရွိသေလာက္ပဲဆုိတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒီလုိ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရားဟာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြ အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး ဒီလုိစိတ္ထားေကာင္းေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ႀကိဳးစားထိန္းသိမ္းဖုိ႔ အေၾကာင္း” တရားေဟာရင္း ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အခုလည္း ၾကည့္ပါဦး။ အေဆာက္အဦ တစ္ခုတည္းမွာကုိပဲ ကုိးကြယ္တဲ့ ဘာသာတူတဲ့ ႏုိင္ငံခ်င္း ျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာနဲ႔ ကေမၻာဒီယားေတြရဲ႕ မတူညီမႈေတြက ျမန္မာေတြက ေအာက္ထပ္မွာ ဘုန္းႀကီးပင့္ၿပီး အလွဴအတန္းလုပ္၊ တရားနာေနၾကေပမယ့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံသား ကေမၻာဒီယားေတြကေတာ့ အေပၚထပ္မွာ သမၼာက်မ္းစာေတြနဲ႔ ထာ၀ရဘုရားသခင္ကုိ ေကာင္းခ်ီးေပးေနၾကတာ ေတြဟာ မတူညီ၊ မခုိင္ၿမဲတဲ့ သဒၶါတရားရဲ႕ ကြာျခားမႈကုိ အထင္အရွား ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။

တရားပဲြၿပီးလုိ႔ ဆုိးလ္ဘူတာကုိ အျပန္မွာ ဘူတာအထိ လုိက္ပုိ႔တဲ့ ဂြန္ဂ်ဴးျမန္မာအဖဲြ႕ ဥကၠ႒ ဒကာနဲ႔ စကားစၿမီေျပာရင္း ဥကၠ႒က “ဒီေန႔ အရွင္ဘုရားေဟာသြားတဲ့ တရားကုိ တပည့္ေတာ္ စာေရးၿပီး ျဖန္႔ခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ဒီေနရာ ဒီဌာနေလးမွာ ေနထုိင္ရင္း ဘာသာေရးေရာ၊ လူမႈေရးေရာ၊ သာေရးနာေရးေရာ၊ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ လုိအပ္တဲ့ ပရဟိတ အေရးေတြေရာ တတ္ႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္ဘုရား၊ ေနာက္ ပဲြရွိတုိင္း အရွင္ဘုရားကုိ ပင့္ခ်င္ပါတယ္ဘုရား၊ ခုန အရွင္ဘုရား တရားေဟာရင္ မိန္႔သြားသလုိပဲ တပည့္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ စြန္႔လႊတ္ဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လုိမွကုိ စိတ္ကူးလုိ႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူးဘုရာ..၊ ဒါဟာ အရွင္ဘုရားတုိ႔ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ပါပဲ ဘုရား…” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ ၀မ္းသာမႈနဲ႔အတူ ဥကၠ႒ ေလွ်ာက္သမွ် နားေထာင္ရင္း ဆုိးလ္ဘူတာေရာက္ေတာ့ သူတုိ႔ကုိ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဆုိးလ္ဘူတာကေန အျမန္က်ီဆန္ ရထားနဲ႔ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕ကုိ ျပန္ၾကြလာခဲ့ပါတယ္။

ရထားစီးၿပီး ျပန္လာရင္း ရထားေပၚမွာ ဂေယာင္ဂီဒို၊ ဂြန္ဂ်ဴးၿမိဳ႕က တရားပဲြနဲ႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ ဒါနအားနဲ႔ သဒၶါတရားအားကုိ စဥ္းစားေနျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ရာသီဥတုဒဏ္နဲ႔ ခရီးေ၀းမႈဒဏ္ေတြေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္ဟာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ေနေပမယ့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ သဒၶါတရားအား၊ ရတနာသုံးပါး အေပၚ အေလးထားမႈအား၊ ရဟန္းသံဃာေတြအေပၚ လုိေလးေသးမရွိ ေထာက္ပံ့ပူေဇာ္မႈ အားေတြေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပီတိတရားနဲ႔ အတူ လန္းဆန္းေနခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရင္ထဲက ပီတိတရားေၾကာင့္လားမသိ ပါးစပ္ကပါ မၾကားတၾကား ရြတ္ေနမိတာက “ကုိယ္ပန္းေပမယ့္ စိတ္လန္းပါတယ္၊ ကုိယ္ပန္းေပမယ့္ စိတ္လန္းခဲ့ပါတယ္” ဆုိတဲ့ စကားပဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား