ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ညႇစ္ၾကဦးမွ…

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူပါမွျဖစ္မယ္၊ သူမရွိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး၊ သူ႔ကုိပဲ အားကုိးရမွာပဲ စတဲ့ အေတြးမ်ား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အားထုတ္မႈ မျပဳဘဲ သူမ်ားအားပဲ ေစာင့္စားေနၾကသူမ်ားကုိ ၾကည့္ကာ “လက္သည္ခ်ည္းပဲ အားကုိးမေနနဲ႔၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ညႇစ္ၾကဦး”ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားေလးကုိ သတိရမိပါတယ္။ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္ကေတာ့ မီးဖြားတဲ့ ကုိယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ကုိ ရည္ညြန္းတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ဘက္မွာလည္း ကုိယ့္အစြမ္းအစနဲ႔ အားထုတ္မႈကုိ မျပဳလုပ္ဘဲ သူမ်ားကုိခ်ည္း အားကုိးေလ့ ရွိသူေတြအတြက္ ဥပမာေပး ေျပာဆုိေလ့ရွိတဲ့ စကားပုံေလး ျဖစ္ပါတယ္။ အားကုိးလုိ႔ ရမွန္းသိရင္ အားကုိးတတ္ၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ သဘာ၀အရ အားကုိးစရာကုိရွားရင္း အားကုိးမ်ားၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အားထုတ္မႈ နည္းပါးလာတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိးေစရန္ ရည္ရြယ္ကာ ဒီစကားပုံကုိ အသုံးျပဳေျပာဆုိ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

စကားစပ္လုိ႔ တစ္ခါတစ္ေလ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အေနနဲ႔ ဒီစကားပုံကုိ အသုံးျပဳၿပီး ေျပာဆုိေဆြးေႏြး ၾကတာေလးေတြကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔တစ္ေတြ တစ္ခါတစ္ေလ လူစုံတဲ့အခါ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး အေၾကာင္းေလးေတြ ေရာက္တက္ရာရာ ေျပာဆုိေဆြးေႏြး ျဖစ္ၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေျပာဆုိတဲ့အခါ သူအားသန္ရာကုိ ယူၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က ႏုိင္ငံေရးမွာဆုိ ဒီလုိျဖစ္သင့္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က စီးပြားေရးကုိ ဒီလုိျပဳျပင္သင့္တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီလုိမျဖစ္သင့္ဘူး ဒီလုိျဖစ္သင့္တယ္ စသျဖင့္ ေျပာဆုိၾကတဲ့အခါ က်န္တဲ့အပုိင္းေတြမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က မကၽြမ္းက်င္ မပုိင္ႏုိင္တဲ့အတြက္ သိပ္ၿပီး ေျပာဆုိေဆြးေႏြးမႈ မျပဳႏုိင္ေပမယ့္ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာဆုိၾကတဲ့ အခါဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္သင့္တဲ့ အရာေလးေတြကုိ ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခါတုန္းက အဲဒီလုိ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆုိၾကရာက ဒကာေလးတစ္ေယာက္က ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား ဘာသာေရးမွာ အခုလုိ တစ္ျဖည္းးျဖည္း အားနည္းလာတာ အဓိကကေတာ့ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြမွာ တာ၀န္ပုိရွိတယ္လုိ႔ ေဆြးေႏြးလာပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြက ေဟာတာေျပာတာ သင္ျပတာေတြဘက္မွာ စနစ္က်က် မလုပ္လုိ႔ပဲလုိ႔ သူက ေထာက္ျပလာပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒါဟာ ဘုန္းဘုန္းေတြခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး၊ မိသားစုမွာရွိတဲ့ တာ၀န္ရွိသူေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္လည္း ပါတယ္လုိ႔ ဆုိၾကျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစုိးရေၾကာင့္လုိ႔ ေျပာလာတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိျဖစ္လာတာေတြဟာ တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အကုန္လုံးမွာ တာ၀န္ရွိသလုိ အကုန္လုံးနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္ပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြေရာ၊ မိသားစုေတြေရာ၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြေရာ၊ ကာယကံရွင္ တစ္ဦးခ်င္းမွာေရာ တာ၀န္ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိလာသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ကေတာ့ သူတုိ႔ေျပာတာေတြ ဟုတ္သင့္သေလာက္ ဟုတ္ေပမယ့္ အဓိကကေတာ့ ကာယကံရွင္ တစ္ဦးခ်င္းစီအေပၚမွာလည္း ပုိၿပီးမူတည္တယ္လုိ႔ ခံယူမိပါတယ္။ နည္းျပေကာင္း ဆရာသမားေကာင္း၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း လုိတာမွန္ေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုိခ်င္တဲ့စိတ္၊ သိလုိတဲ့စိတ္၊ ေလ့လာလုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ႀကိဳးစားမႈေတြက ပုိၿပီးလုိအပ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ဘယ္၀ါေၾကာင့္လုိ႔ ပုံခ်ၾကတာထက္စာရင္ မသိတာကုိ သိေအာင္၊ နားမလည္တာကုိ နားလည္ေအာင္၊ မရတာကုိ ရေအာင္ လုပ္ယူမယ္ဆုိတဲ့စိတ္နဲ႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈက ပုိၿပီးပဓာနက်ပါတယ္။ တုိးတက္ေနတဲ့ ဒီေန႔လုိေခတ္ႀကီးမွာ လုိခ်င္စိတ္နဲ႔ ေလ့လာမယ္၊ ရွာေဖြမယ္၊ က်င့္ႀကံမယ္ဆုိရင္ မရႏုိင္တာ ဘာမွမရွိပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ တုိးတက္ေနတဲ့ အင္တာနက္ေခတ္ႀကီးမွာ လုိခ်င္တာမွန္သမွ် အင္တာနက္ေပၚမွာ အကုန္ရေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သိခ်င္တာရွိရင္၊ လုိခ်င္တာရွိရင္၊ နားမလည္တာရွိရင္ အခ်ိန္မေရြး ေလ့လာသင္ယူ ေမးျမန္းႏုိင္တယ္ဆုိတာ အင္တာနက္ သုံးဖူးတဲ့သူ အားလုံးသိၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ေလ့လာအားထုတ္မႈ မရွိဘဲ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္၀ါေၾကာင့္ဆုိၿပီး အျပစ္ပုံခ်မႈကေတာ့ ဒါဟာ မခုိင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ ကုိယ္တုိင္အားထုတ္မႈ မရွိဘဲ ဟုိဟုိဒီဒီ အားကုိးမႈမ်ားကုိ ရွာတတ္ၾကတဲ့ သူအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္လည္း လက္သည္ခ်ည္းပဲ အားကုိးမေနနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ညႇစ္ၾကဦးလုိ႔ ေျပာတာ ျဖစ္မွာပါ။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ညႇစ္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အရာရာဟာ ကုိယ့္အေပၚမွာ အဓိကက်ပါတယ္။ အနႏၲတန္ခုိးရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အႏႈိင္းမဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ သူ႔ကုိ အားမကုိးၾကဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးၾကဖုိ႔နဲ႔ သူ(ရွင္ေတာ္ဗုဒၶ) ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ ကယ္တင္ေပးႏုိင္တဲ့ ကယ္တင္ရွင္မဟုတ္ဘဲ နည္းျပလမ္းညႊန္ေပးတဲ့ လမ္းညႊန္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ျမန္မာစကားပုံမွာလာတဲ့ အတုိင္းေျပာရရင္ နည္းျပလမ္းညႊန္ေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ လက္သည္ေတြပါပဲ။ မီးဖြားတဲ့အခါ အလြယ္တကူ ေခ်ာေခ်ာခ်ဴခ်ဴျဖစ္ေအာင္ ဖြားႏုိင္ဖုိ႔ လမ္းညႊန္ေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အားထုတ္ၿပီး ညႇစ္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွအလြယ္တကူ ေမြးဖြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္သည္ရဲ႕ အကူအညီ လုိတယ္ဆုိေပမယ့္ လက္သည္ရဲ႕ အကူအညီကုိယူၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အားစုိက္ညႇစ္ႏုိင္မွ အလြယ္တကူ ေမြးဖြားႏုိင္ၾကသလုိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့အရာတစ္ခုခုကုိ ရယူဖုိ႔အတြက္က သူမ်ားခ်ည္းပဲ အားကုိးေနလုိ႔ မျဖစ္ဘဲ သူမ်ားရဲ႕ နည္းေပးလမ္းျပမႈနဲ႔အတူ လက္ေတြ႕ပုိင္းမွာေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အားစုိက္ႏုိင္မႈက အစစအရာရာ အခရာက်ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ဘာမွအားထုတ္မႈ မရွိဘဲ ဟုိအျပစ္ပုံခ်၊ ဒီအျပစ္ပုံခ်တတ္တဲ့ သူေတြရွိပါတယ္။ သူမ်ားက ေျပာျပေပး၊ လမ္းျပေပးရင္လည္း လက္ေတြ႕လုိက္နာ လုပ္ေဆာင္မႈ မရွိဘဲ ဟိုလုိလုိ ဒီလုိလုိ ေနတတ္ၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဆိုးဆုံးက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ညႇစ္ထုတ္ျခင္းမရွိဘဲ လက္သည္ခ်ည္းပဲ အားကုိးေနတတ္တာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူမွ၊ ဘယ္၀ါမွ၊ ဘာမရွိလုိ႔ ညာမရွိလုိ႔ စတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ လက္သည္ကုိ ေမွ်ာ္ေနတတ္တာေတြေၾကာင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္လုိက္ရင္ ၿပီးသြားမယ့္ ကိစၥေတြမွာ မၿပီးျပတ္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတတ္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အားစုိက္ၿပီး လုပ္ယူရမယ့္ အရာေတြမွာ မလုပ္ဘဲ သူမ်ားအားကုိ ေမွ်ာ္ကုိးေနတာေတြေၾကာင့္ လက္ေတြ႕မွာ ဘာမွျဖစ္မလာတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြကုိ ရည္ရြယ္ၿပီး လက္သည္ခ်ည္းပဲ အားကုိးမေနၾကဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ညႇစ္ၾကဦးလုိ႔ ဆုိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအလုိအရ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ညႇစ္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္သည္ကုိ အားကုိးတယ္ဆုိရင္လည္း လက္သည္ဟာ နည္းလမ္းညႊန္ျပေပးမယ့္ နည္းျပအျဖစ္ေလာက္ပဲ အားကုိးလုိ႔ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕အားထုတ္ လုပ္ကုိင္ရမွာကေတာ့ ကုိယ္ကုိင္တုိင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ကအားစုိက္ႏုိင္ရင္ ကုိယ္လုိရာ ရမွာျဖစ္သလုိ ကုိယ္က အားမစုိက္ႏုိင္ရင္လည္း ကုိယ့္မွာ ဘာမွ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစစအရာရာ လက္သည္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ညႇစ္ယူမွပဲ အလြယ္တကူ ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကီေရးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလာကုတၱရာ အေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ အစစအရာရာ ကုိယ့္အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနပါတယ္။ ကုိယ္ညႇစ္မွ ကုိယ္ထြက္မွာ ျဖစ္သလုိ ကုိယ္လုပ္မွလည္း ကုိယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း “မိမိသည္သာ မိမိ၏ ကုိးစားရာျဖစ္၏၊ သူတပါးသည္ မိမိ၏ကုိးစားရာ အဘယ္မွာ ျဖစ္ႏုိင္မည္နည္း…” စသျဖင့္ မိန္႔မွာေတာ္ မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္း ျမန္မာျပည္မွာရွိစဥ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကုိ စာသင္ေပးတုန္းက ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ စကားေလးေတြ ျပန္ၾကားရတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းသား တစ္ခ်ိဳ႕ထံက ၾကားရတဲ့ စကားေလးေတြက ဆရာစာအသင္အျပ မေကာင္းဘူး၊ အားကုိးလုိ႔ မရဘူးစတဲ့ အသံေလးေတြပါ။ အမ်ားက ေအာင္ျမင္မႈရၿပီး တုိးတက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ေတြက ဒီစကားေတြ ေျပာလာတယ္ဆုိေတာ့ ဒီကေလးေတြ စာေကာလုပ္ၾကရဲ႕လားလုိ႔ စုံစမ္းတဲ့အခါ စာမလုပ္ဘဲ အေပ်ာ္လာ၊ အေပ်ာ္သြား၊ အေပ်ာ္ျပန္ေနတာကုိ သိရပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြကုိၾကည့္ၿပီး “ေၾသာ္…ဒီကေလးေတြနယ္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေတာ့ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ မျပဳၾကဘဲ ဘယ္သူေၾကာင့္၊ ဘယ္၀ါေၾကာင့္လုိ႔ အျပစ္ပုံခ်ဖုိ႔ပဲ ၾကည့္ေနၾကေတာ့တာပါလား…၊ ဆရာ့ဆီမွာ အခ်ိန္တန္ ေက်ာင္းသြားတက္ေန႐ုံ၊ ဆရာ့ကုိ အားကုိးေန႐ုံနဲ႔ အကုန္ၿပီးၿပီလုိ႔မ်ား ထင္ေနေရာ့သလားမသိ၊ ဆရာဆုိတာ လက္သည္အဆင့္ေလာက္ပဲ ျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕ပုိင္းမွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ညႇစ္ရမယ္ဆုိတာ ဒီကေလးေတြ မသိဘဲ ျဖစ္ေနၾကပါလား…” စသျဖင့္ တစ္ေယာက္တည္း စိတ္ထဲမွာ ေရရြတ္ေနမိခဲ့ပါေသးတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကမွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အားကုိးရာဆုိတာ ရွိရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အားကုိးလြန္းရင္လည္း ကုိယ့္မွာဘာမွ မျဖစ္ပဲ ရွိတတ္တဲ့အတြက္ သူမ်ားကုိလည္း အားကုိး၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း အားထုတ္ၾကဖုိ႔ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူမ်ားခ်ည္းပဲ အားကုိးေနလုိ႔ မျဖစ္သလုိ၊ နည္းျပလမ္းညႊန္ေပးႏုိင္မယ့္ အားကုိစရာ လက္သည္မရွိျပန္ရင္လည္း မျဖစ္တဲ့အတြက္ လက္သည္ရဲ႕ အကူအညီကုိ ရယူရင္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ညႇစ္ယူမႈနဲ႔ လုိခ်င္တာကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လက္သည္ခ်ည္းပဲ အားကုိးေနလုိ႔ မျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ညႇစ္ဖုိ႔လုိေၾကာင္း နားလည္ေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိစၥတစ္ခု ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ဖုိ႔ဆုိတာ ကံဉာဏ္၀ီရိယ သုံးမ်ိဳးလုံးပါမွ ျဖစ္ႏုိင္သလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈနဲ႔အတူ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ဆရာသမားေကာင္းေတြရဲ႕ အကူအညီလည္း ရွိမွျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ေလာကီေလာကုတၱရာမ်ားမွာ ေအာင္ျမင္တုိးတက္ ႀကီးပြားလုိသူမ်ား အေနနဲ႔ “လက္သည္ခ်ည္းပဲ အားကုိးမေနနဲ႔၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ညႇစ္ၾကဦး”ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားပုံအတုိင္း သူမ်ားခ်ည္းပဲ အားကုိးမေနၾကဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အားထုတ္မႈမ်ားနဲ႔အတူ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းေတြရဲ႕ နည္းေပးလမ္းညႊန္မႈကုိယူကာ လုိရာပန္းတုိင္ကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကည့္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

Live Questions and Answers (6)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
10 Jun 10 07:36
ထြန္းထြန္း
အရွင္ဘုရား က်န္းမာခ်မ္းသာပါရဲ႕လားဘုရား…။ သရဏဂံုတည္ၿပီးလို႔ ငါးပါးသီလၿမဲသြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အပါယ္က်နိုင္ပါေသး သလားဘုရား..။ ၿပီးေတာ့ေသာတာပန္ အရိယာတိုင္းဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသာတာပန္ၿဖစ္ ၿပီလို႔သိနိုင္ပါသလားဘုရား..။

11 Jun 10 14:24
မနာပဒါယီ>>> ထြန္းထြန္း
သရဏဂုံတည္ၿပီး ငါးပါးသီလၿမဲသြားတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ အပါယ္မလားႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပုထုဇင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ သရဂုံတည္မႈနဲ႔ ငါးပါးသီလလုံၿခဳံမႈက ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ သဒၶါတရားလည္း မခုိင္ေသးဘဲ အခ်ိန္မေရြး ေျပာင္းလဲႏုိင္တဲ့အတြက္ အပါယ္ေဘးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေသခ်ာေပါက္ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ေသာတာပန္စတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားရင္ေတာ့ ဒီအရိယာပုဂၢိဳလ္ဟာ သဒၶါတရားခုိင္သြားတဲ့အျပင္ သရဏဂုံနဲ႔ ငါးပါးသီလေခၚ ကံငါးပါးကုိ လုံး၀ၿမဲဲသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အပါယ္တံခါးပိတ္သြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အပါယ္မလားေတာ့ပါဘူး။

ေသာတာပန္ဆုိတာ အလြယ္နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္၊ ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ဆုိပါတယ္။ ေသာတာပန္ အရိယာတုိင္းဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေသာတာပန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္ရင္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ကုိ ရရွိၿပီးေနာက္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ကုိ ရတဲ့အခါ အဲဒီေယာဂီပုဂၢိဳလ္ရတဲ့ ေသာတာပတၱိမဂ္က ကိေလသာေတြထဲက ဒိ႒ိနဲ႔ ၀ိစိကစၧာဆုိတဲ့ ကိေလသာႏွစ္ပါးကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္လုိက္ပါတယ္။ ဒီလုိ ပယ္သတ္လုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း ဒီေသာတာပတၱိမဂ္ကုိ ရတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဟာ အယူ၀ါဒ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္လာၿပီး ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ကံကံရဲ႕အက်ိဳးေတြ အေပၚမွာ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ သံသယစိတ္ေတြ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စိတ္ဟာအၿမဲၾကည္လင္ေနၿပီး ၾကည္ညိဳမႈေတြနဲ႔ ပီတိတရားေတြပဲ တုိးပြားေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဒီေသာတာပတၱိမဂ္ ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ မိမိ ေသာတာပန္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ တရားအားထုတ္တဲ့ အရွိန္ေၾကာင့္ ကိေလသာေလးေတြ ခဏၿငိမ္ေနတဲ့ အခါမ်ိဳးရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ကုိ ရတာမဟုတ္ေတာ့ ကိေလသာနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ ျပန္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ တကယ္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ္ၿပီးျဖစ္လုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေပၚေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာတရားကုိ မွန္ကန္တဲ့လမ္းစဥ္နဲ႔ အားထုတ္ၿပီး ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ ရရွိသြားၾကတဲ့ ေသာတာပန္စတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ မိမိဘယ္အဆင့္ ေရာက္ေနတယ္ဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖယ္ပါတယ္။

08 Jun 10 03:29
ထြန္းထြန္း
အရွင္ဘုရားတပည့္ေတာ္ တစ္ခုေလ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ၀ိနည္းနဲ႔ ညီေအာင္မေနတဲ့ ရဟန္းေတြကို ၀ိနည္းနားလည္တဲ့ လူ၀တ္ေၾကာင္က ကဲ့ရဲ႕အၿပစ္တင္ရင္ အၿပစ္ရွိပါသလားဘုရား..။

08 Jun 10 05:25
မနာပဒါယီ>>> ထြန္းထြန္း
ေစတနာအလုိဆုိးနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ သာသနာေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းနဲ႔ ေျပာဆုိျပဳျပင္တဲ့ သေဘာဆုိရင္ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတိေတာ့ ထားဖုိ႔လုိပါတယ္။ သံဃာနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ခဲြျခားတတ္ဖုိ႔လည္းလုိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ရည္ရြယ္ေပမယ့္ အသုံးအႏႈန္းက သံဃာအားလုံးအထိ ျဖစ္သြားရင္ ေစတနာက ေ၀ဒနာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ လူ၀တ္ေၾကာင္က ရဟန္းေတာ္ကုိ တုိက္႐ုိက္ေျပာတာထက္ ဆုိင္ရာဆရာသမားကုိ ေျပာဆုိေလွ်ာက္ထား အသိေပးေစတာက ပုိၿပီး လူေတြအတြက္ အျပစ္ကင္းႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က ၀ိသာခါတုိ႔၊ အနာထပိဏ္တုိ႔ ဆရာဇီ၀ကတုိ႔လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အျမင္မေတာ္တာေတြ႕ရင္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ၿပီး ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ထားေလ့ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔ဆုိရင္ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဥပါသကာ ဥပါသိကာမဂုဏ္ရည္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့အျပင္ သာသနာေတာ္ အတြက္လည္း အလြန္ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ သူေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ဖုိ႔နဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အျပစ္မျဖစ္ေစဖုိ႔ အစြန္းမေရာက္ေအာင္ ေနထုိင္ေျပာဆုိတာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

20 Jun 10, 12:27 PM
ဖိုးသား
ဘုန္းဘုန္း မဂၤလာပါ။ တပည့္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္တာေလး ေမးေလွ်ာက္ပါရေစ ဘုရား..။ အရွိကို အရွိအတိုင္း စိတ္က်က္စားေနတဲ့ အခ်ိန္ ကာလသံုးပါး လြတ္ေနတယ္လို႔ ၾကားနာဖူးပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း..။ အတိတ္ကာလနဲ႔ အနာဂတ္ကာလ လြတ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို နည္းနည္း သေဘာေပါက္သလို ရွိေပမယ့္ ပစၥဳပၸန္ကာလပါ လြတ္တယ္ ဆိုတာကို ေခါင္းရွဳပ္ေနတယ္ ဘုရား။ မရွင္းလို႔ တရားျပန္နာရင္ ရွင္းသလိုလို ရွိသြားေပမယ့္ ျပန္ရွဳပ္သြားျပန္တယ္ ဘုရား..။ ဘုန္းဘုန္း အေနနဲ႔ နားလည္ သေဘာေပါက္သေလာက္ တပည့္ေတာ္ကို ရွင္းျပေပးပါဦး ဘုရား..။ ဘုန္းဘုန္း က်န္းမာပါေစ။ ရိုရိုေသေသ ဦးတင္လ်က္.. ဖိုးသား။

21 Jun 10, 03:36 PM
မနာပဒါယီ>>> ဖုိးသား
ဖုိးသားေရ... ဒကာေလးေျပာသလုိ အရွိကုိ အရွိအတုိင္း စိတ္အစဥ္ က်က္စားေနတဲ့ အခုိက္မွာ အတိတ္ကာလလည္းမဟုတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ ကာလလည္း မဟုတ္ဘဲ ကာလက လြတ္ေနတယ္ ဆုိတဲ့သေဘာက စိတၱာႏုပႆနာကုိ သတိမျပတ္ မလြတ္တမ္း ႐ႈမွတ္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ စိတ္အစဥ္ အားလုံးကုိ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု မလြတ္တမ္း သိေနတဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ တစ္သမွတ္တည္း မရွိဘဲ ကာလ၀ိမုတၱိ ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သိတဲ့အတုိင္း စိတ္ဆုိတာကလည္း အျဖစ္ျမန္ အပ်က္ျမန္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ တစ္ခါတည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားလုိ႔ ရတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့့္ စိတ္အစဥ္ကုိ အရွိအတုိင္း လုိက္သိေနတဲ့ ဆုိတာကလည္း ေရွ႕စိတ္ကုိ ေနာက္စိတ္က လုိက္လုိက္ၿပီး သိေနတာကုိပဲ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုၾကား ေျပာင္းလဲမႈက အရမ္းျမန္လြန္းလွတဲ့အတြက္ ေရွ႕စိတ္ကုိ သိလုိက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အဲဒီစိတ္ေပ်ာက္ၿပီး ေနာက္သိစိတ္ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္သိစိတ္ကုိလည္း ေနာက္ေနာက္စိတ္ေတြက ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ျဖစ္ေန၊ အဲဒီလုိ ျဖစ္ျဖစ္ေနတာကုိ လုိက္လုိက္သိေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္ကုိ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု သတိမျပတ္ လုိက္သိေနတဲ့ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အတြက္ ကာလဆုိတာ ရွိတယ္လုိ႔ မထင္ရေလာက္ေအာင္ လြတ္ေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ ကုိယ့္စိတ္မွာ ရာဂျဖစ္တဲ့အခါ အဲဒီရာဂစိတ္ ျဖစ္တာကုိ သိတာနဲ႔ ရာဂစိတ္က ေပ်ာက္သြားၿပီး သိစိတ္က ေရာက္သြားတဲ့အထိ စိတ္အစဥ္ အျဖစ္ျမန္သလုိ အဲဒီသိစိတ္ကုိလည္း ေနာက္စိတ္တစ္ခုက အရွိအတုိင္း သိသိသြားေနတဲ့ သေဘာရွိလုိ႔ ဒီလုိ စိတ္အစဥ္ကုိ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လုိက္လိုက္သိေနမႈမွာ အတိတ္လား၊ ပစၥဳပၸန္လား၊ အနာဂတ္လားလုိ႔ ေျပာရခက္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကာလက လြတ္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

Read more »

လူငယ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာတရား…

ဗုဒၶစာေပေတြမွာလာတဲ့ (၇)ႏွစ္အရြယ္မွာပဲ အရိယာျဖစ္သြား၊ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားၾကတဲ့ လူငယ္မ်ား အေၾကာင္း ဖတ္ေနရင္း ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္မ်ားအေၾကာင္း အေတြးေပါင္းစုံ ေရာက္လာပါတယ္။ လူငယ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာတရား ဆက္စပ္မႈရဲ႕ မတူညီတဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြကုိ ေတြးေနမိျပန္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က အသက္ (၇)ႏွစ္အရြယ္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ေသာတာပန္တည္သြား၊ အရိယာျဖစ္သြား၊ အဲဒီ ေသာတာပန္စတဲ့ အရိယာ ဘ၀နဲ႔ပဲ အိမ္ေထာင္သားေမြး အလုပ္မ်ားလုပ္ရင္း ေလာကီေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ရွာကာ ဘာသာတရားရဲ႕ အဆုံးအမေအာက္မွ နိဗၺာန္အထိ ေလွ်ာက္သြားခဲ့ၾကတဲ့ လူငယ္မ်ားရဲ႕ အေျခအေနနဲ႔ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္မ်ားရဲ႕ ဘာသာတရား အေပၚအျမင္မ်ား၊ လူငယ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာေရးၾကား ေပါင္းစပ္မႈနဲ႔ ကြာဟမႈမ်ားရဲ႕ အေျခအေနမ်ားကုိ ဘာရယ္မဟုတ္ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္မိျပန္ပါတယ္။ လူငယ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာတရား အေၾကာင္းကုိ လူငယ္မ်ားၾကားမွာေနရင္း မတူတဲ့စကားေတြနဲ႔ ဟုိဟုိဒီဒီ ၾကားေနမိပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ဟာ သိပၸံပညာမ်ား တုိးတက္ထုိးကား လာေနသလုိ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အေပ်ာ္အပါးမ်ားကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာေနတဲ့ ေခတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ဘက္က တုိးတက္ရင္ တစ္ဘက္မွာ ဆုတ္ယုတ္တတ္တဲ့ သဘာ၀အတုိင္း သိပၸံပညာမ်ားနဲ႔ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ားက သတၱ၀ါေတြရဲ႕ သႏၲာန္မွာ သဒၶါပညာတရားမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့လာမႈ ေလာဘေဒါသေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာတရားမ်ား တျဖည္းျဖည္း မ်ားျပားလာမႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီလုိ သဒၶါပညာယုတ္ေလ်ာ့လာမႈနဲ႔ ကိေလသာျဖစ္စရာ အာ႐ုံမ်ားျပားလာမႈက လူငယ္မ်ားအတြက္ ဘာသာတရားအေပၚ အေလးမထားမႈ၊ ဘာသာတရား အဆုံးအမမ်ားနဲ႔ ေ၀းသြားေစမႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ား အေနနဲ႔ ဘာသာတရားအေပၚ အေလးမထားမႈ၊ ဘာသာတရားနဲ႔ ေ၀းသြားမႈေလာက္ပဲ ဆုိရင္ေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ ဘာသာတရားအေပၚ အဆုိးျမင္လာမႈကေတာ့ ဒါဟာ သူတုိ႔ေလးေတြအတြက္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳး ဆုတ္ယုတ္ေစမႈကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဒီလုိ ဘာသာတရားအေပၚ အဆုိးျမင္လာမႈမွာ အျခားဘာသာတရားမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာမွေျပာစရာ မရွိေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျမင္မ်ားကေတာ့ ေျပာစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ သူတုိ႔ျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္သာရ အသြင္က တစ္ျခားစီ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အက်င့္တရားကုိ ဦးစားေပးထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ က်င့္ႀကံမႈ ၀ီရိယ၊ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရား ယုတ္ေလ်ာ့လာတဲ့ လူငယ္မ်ားၾကားမွာ မက်င့္ႀကံႏုိင္တဲ့ သူေတြက က်င့္ႀကံေနတဲ့သူေတြကုိ အဆုိးျမင္လာတာေတြ ျဖစ္လာတာကုိ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဒီလုိ အဆုိးျမင္လာမႈေတြဟာ ဘာသာတရား၊ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ တရားေၾကာင့္ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လူငယ္မ်ားနဲ႔ အေနမ်ားေတာ့ လူငယ္ေတြအေၾကာင္း သိလာတာေတြလည္း တစ္ေန႔တစ္ျခား မ်ားျပားလာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာတရား အဆုံးအမမ်ားၾကားမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ သိလာရတာ ပုိမ်ားလာပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာမ်ား ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားဟာ အႏွစ္သာရမ်ားထက္ အေပ်ာ္အပါးမ်ားမွာ ပုိမုိအားသန္လာတာကုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါးမ်ားနဲ႔ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါ၊ စဥ္စားဆင္ျခင္မႈ ပညာ ယုတ္ေလ်ာ့လာမႈမ်ားက ဘာသာတရား အဆုံးအမမ်ားအေပၚ အေလးမထားမႈ၊ မလုိက္နာ မက်င့္သုံးမႈကုိ ပုိၿပီးျဖစ္လာေစပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ မက်င့္ႏုိင္တာကုိ သတိမျပဳၾကဘဲ က်င့္ႀကံသူေတြကုိ အဆုိးျမင္တတ္ၾကတဲ့ အျပင္ ထားလုိက္ပါကြာ၊ ရပါတယ္ကြာဆုိတဲ့ စကားေတြနဲ႔ မက်င့္ႀကံျဖစ္ေအာင္ ေျပာဆုိေလ့ရွိတာေတြက ပုိဆုိးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ ဘာသာေရးအေပၚ စိတ္၀င္စားတဲ့ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ဘာသာေရး လုပ္တာကုိပဲ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ ခုိးေၾကာင္ခုိး၀ွက္ လုပ္ေနၾကရသလုိ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ လူငယ္ေတြကလည္း ဆိုးေတာ့ဆုိးပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ မလုပ္ႏုိင္တာကုိ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳၿပီး လုပ္တဲ့သူေတြကုိပဲ ဘာသာေရး မႈိင္းမိေနသလုိလုိ၊ ေပါက္ေနသလုိလုိ၊ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ဘာသာေရး လုိက္စားတာကုိပဲ မလုပ္ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္ေနသလုိလုိ၊ သူတုိ႔ေပ်ာ္ပါးသလုိ မေပ်ာ္ပါး မေသာက္စားတဲ့အခါဆုိရင္ ဘာသာတရားေၾကာင့္ ေဂါက္သြားသလုိလုိ စသျဖင့္ တုိက္႐ုိက္တစ္မ်ိဳး၊ သြယ္၀ုိက္လုိ႔ တစ္ဖုံ၊ ေရွ႕တစ္မ်ိဳး ကြယ္ရာတစ္မ်ိဳး အမ်ိဳးမ်ိဳး မထိတထိ ရိတိတိလုပ္တတ္တာေတြလည္း ၾကားသိေနရျပန္ပါတယ္။

ေနာက္ ဘာသာတရားလုပ္လာတဲ့ သူတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြမွားမႈေတြေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြက ဒီလုိျဖစ္တာ ဘာသာတရား လုိက္စားလုိ႔ ျဖစ္တာဆုိတဲ့ အျမင္ေတြ ျဖစ္လာတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘာသာတရား လုိက္စားေပမယ့္ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ႔ နည္းစနစ္က်က် မလုိက္စားမိဘဲ ပုဂၢိဳလ္ေရး ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈမ်ားနဲ႔ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ၀ါဒအတုိင္း လုိက္လုပ္မိရာက ၀ါဒမႈိင္းမိၿပီး တရားလည္းမရ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ စတာေတြမွာ ေျပာင္းလဲမႈ မရွိတဲ့အျပင္ ဘာသာေရးလုပ္ရင္း အေျပာၾကမ္းအလုပ္ၾကမ္း အျငင္းအခုံၾကမ္းေတြ ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါဟာ ဘာသာေရးကုိ လုိက္စားလြန္းအားႀကီးလုိ႔ ျဖစ္သြားတာလုိ႔ အမ်ားရဲ႕ ေ၀ဖန္စရာေတြ ျဖစ္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒါဟာ လဲြမွားစြာ ကုိးကြယ္ရင္း နည္းစနစ္မမွန္တဲ့ အသင္အျပေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာတရား လုပ္ေတာ့မယ္၊ အထူးသျဖင့္ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းကုိ အရင္ဆုံး ရွာေဖြဆည္းကပ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ အမ်ားက မဟုတ္တာလုပ္ေနတာ၊ ေသာက္တာစားတာေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးေနတာ မ်ားေနေတာ့ ဒီအေပ်ာ္အပါးေတြကုိ ေရွာင္ၿပီး ကံငါးပါးကုိ လုံေအာင္ ႀကိဳးစားၾကတဲ့ လူငယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမွာ အဆင္မေျပတာေတြ ရွိလာတာကုိလည္း ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ အေသာက္အစား အေပ်ာ္အပါး ၀ါသနာမ်ားတဲ့ သူေတြနဲ႔ အတူသြားအတူလာ မလုပ္ႏုိင္ဘဲ တစ္ေယာက္တည္း အေနမ်ားလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘာသာတရား လုိက္စားတဲ့သူေတြဟာ လူမႈေရးေတြမွာ အဆင္မေျပဘူးလုိ႔ ဆုိလာတဲ့သူေတြ ရွိသလုိ ဘာသာတရား အဆုံးအမအတုိင္း ေနတတ္ၾကတဲ့ သူေတြက်ျပန္ေတာ့လည္း ဘာသာတရားလုပ္ရင္း တျဖည္းျဖည္း တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္လာတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ အေပါင္းအသင္းက႑၊ လူမႈေရးက႑ေတြမွာ ေဘးေရာက္လာတယ္လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခံစားလာေတြလည္း ရွိလာျပန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီလုိဘာသာတရား လုိက္စားတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ လူမႈေရးပုိင္းမွာ အံ၀င္ဂြင္က် ျဖစ္မလာတာေတြဟာ ဘာသာတရားေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာတရား အဆုံးအမေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသာက္မွစားမွ ေပ်ာ္မွပါးမွ အေပါင္းအသင္းမ်ားတယ္၊ လုပ္ငန္းခြင္ အဆင္ေျပတယ္၊ လူမႈေရး သိတတ္တယ္ဆုိတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ရဲ႕ လူမႈေရးလုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမႈေရးဆုိတာေတြကုိ အေပ်ာ္းအပါး အေသာက္အစားေတြ၊ ကိေလသာအာ႐ုံေတြနဲ႔ ဖန္တီးလုိက္တဲ့အတြက္ ကိေလသာနည္းေအာင္၊ အက်င့္တရားေကာင္းေအာင္ တားျမစ္ဆုံးမေပးတတ္တဲ့ ဘာသာတရားေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္လုိ ျဖစ္လာကာ ဘာသာတရားအတုိင္း ေနထုိင္က်င့္ႀကံသူေတြနဲ႔ပါ ဆန္႔က်င္လာသလုိ ျဖစ္လာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေသာက္မွစားမွ ေပ်ာ္မွပါးမွ လူမႈေရးအဆင္ေျပတယ္၊ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းတယ္ဆုိရင္ေတာ့ လူမႈေရး အဆင္မေျပခ်င္ ေနပါေစ သံသရာေရး အဆင္ေျပဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

ကိေလသာအာ႐ုံမ်ားမွာ လုိက္စားမႈ အားေကာင္းလာတဲ့ လူေတြမ်ားလာတဲ့ အခါဆုိေတာ့လည္း ဒါေတြေရွာင္ၾကတဲ့ သူအနည္းစုအတြက္ အမ်ားလုပ္တဲ့အလုပ္ မလုပ္တဲ့အခါ မလုပ္တဲ့သူကပဲ မွားသလုိ ျဖစ္လာတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဘာသာတရားေၾကာင့္ လူမႈေရးမွာ ထိခုိက္လာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲလုိေျပာမယ္ဆုိရင္ ဘုရားလက္ထက္က ေသာတာပန္စတဲ့ အရိယာဘ၀နဲ႔ လူမႈေရးေရာ သာေရးနာေရးေတြမွာေရာ အားလုံးအဆင္ေျပၿပီး ေလာကီေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျဖစ္သြားၾကတဲ့ သူေတြဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႔ ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သတ္မွတ္ခ်က္ လဲြလာတာေတြ၊ အမ်ားစုက မဟုတ္တာ လုပ္လာတာေတြ မ်ားလာလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ သေဘာအရ ဘာသာေရးဟာ လူတုိင္းအတြက္ လုိအပ္ပါတယ္။ အရြယ္မေရး လုိအပ္ပါတယ္။ လူႀကီးမ်ားမွမဟုတ္ လူငယ္မ်ားမွာလည္း လုိအပ္ပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ နည္းစနစ္မ်ားနဲ႔ အက်င့္မွန္အတုိင္း လုိက္နာသြားမယ္ဆုိရင္ လူငယ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘာသာတရား လုိက္စားတဲ့အတြက္ အျပစ္ေျပာစရာ ေ၀ဖန္စရာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမ တရားေတာ္ေတြကုိသာ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတုိင္း က်င့္ႀကံလုိက္နာႏုိင္မယ္ဆုိရင္ က်င့္ႀကံလုိက္နာသူေရာ၊ သူ႔ကုိ အမွီျပဳတဲ့သူေတြပါ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ျဖစ္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ထဲမွာကုိက ဗုဒၶရဲ႕ ဒီအဆုံးအမတရားေတြဟာ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္စြာ ေဟာထားျခင္း၊ ကုိယ္တုိင္ဒိ႒သိျမင္ႏုိင္ျခင္း၊ ေ၀ဖန္ခံႏုိင္ျခင္း၊ လုပ္ႏုိင္ရင္လုပ္ႏုိင္တဲ့အေလ်ာက္ အက်ိဳးတရား ျဖစ္ေပၚေစျခင္း စတဲ့ ၀ိေသသဂုဏ္မ်ား ပါ၀င္ေနၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္လုပ္ရင္ တကယ္ရတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ ဗုဒၶဘာသာက လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြဆုိရင္ ဗုဒၶညြန္ၾကားတဲ့အတုိင္း သီလလုံေအာင္ထိန္းၿပီး ၀ိပႆနာ အလုပ္မွာ နည္းစနစ္မွန္မွန္နဲ႔ လုပ္လုိက္တဲ့အတြက္ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာေလးေတြ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းလာၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ ႐ုပ္ရည္အဆင္းဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး ၾကည္လင္ေအးျမလာတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ပူေလာင္မႈမရွိ ေလာဘေဒါသမရွိတဲ့ အသြင္အျပင္ေတြက ၾကည့္တဲ့သူေတြအထိ ေအးၿငိမ္းမႈကုိ ျဖစ္ေစတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ငယ္ေပမယ့္ ဘာသာတရား အဆုံးအမတုိင္း လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးေနထုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဘာသာတရားဟာ မႈိင္းတစ္ခု မဟုတ္ဘဲ ပုဂၢိဳလ္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး လုိအပ္တဲ့ တရားျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာပါ။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္မ်ားၾကားမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ဘာသာတရားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျမင္ေတြဟာ လဲြမွားေနၿပီး ဘာသာတရားေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္၊ ဘာအားနည္းတယ္၊ ညာအားနည္းတယ္ဆုိတဲ့ ယူဆခ်က္ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဆုံးအမေတြကုိ လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္သုံးရင္း ပစၥဳပၸန္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ အတူ သံသရာအတြက္ပါ ေနတတ္ေသတတ္သြားတဲ့ ဘုရားတပည့္သား အစစ္အမွန္ တပည့္ငယ္မ်ား အတြက္ေတာ့ ဒါဟာ လုံး၀ကုိ လဲြေနတဲ့ အျမင္ပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ေစခ်င္တာပါ။ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းထံမွာ နည္းခံၿပီး စစ္မွန္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ လူႀကီးေရာ လူငယ္ပါ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး တရားစစ္တရားမွန္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းရာအမွန္ကုိ ဗုဒၶဘာသာက ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏုိင္တယ္ဆုိတာ နားလည္ေစခ်င္တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ လူငယ္မ်ားနဲ႔ ဘာသာတရားၾကား အထင္မွား အျမင္မွားေနတာေတြဟာ ဆုတ္ယုတ္လာတဲ့ သဒၶါပညာတရားမ်ား၊ တုိးပြားလာတဲ့ ကိေလသာတရားမ်ား၊ လဲြမွားေနတဲ့ ေလာကပညတ္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႔ နည္းစနစ္မမွန္တဲ့ က်င့္သုံးလုိက္နာမႈမ်ား စတာစတာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ သိျမင္ၿပီး စစ္မွန္တဲ့ ညႊန္ၾကားမႈနဲ႔ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးမႈကုိ တုိက္႐ုိက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ကာ စြမ္းႏုိင္သမွ် က်င့္ႀကံေနထုိင္ရင္း လူငယ္ျဖစ္ေစ၊ လူႀကီးျဖစ္ေစ ဘာသာတရား အဆုံးအမမ်ားနဲ႔ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာ ႀကီးပြားေအာင္ အသိနဲ႔အက်င့္ ထပ္တူျဖစ္ေစဖုိ႔ လုိေၾကာင္း ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား