အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္မယ္ဆုိရင္ျဖင့္…

“အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္”ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားပုံကုိ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာဆုိအသုံးျပဳေလ့ ရွိပါတယ္။ ေကာင္းတာေတြလုပ္ခ်င္ေပမယ့္ စား၀တ္ေနေရး အဆင္မေျပတဲ့အတြက္ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ သေဘာကုိ ဒီစကားပုံေလး အသုံးျပဳၿပီး အေၾကာင္းျပေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ သီလေစာင့္ခ်င္ေပမယ့္ စားစရာက မရွိေတာ့ သီလလည္း မေစာင့္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိခ်င္ၾကဟန္တူပါတယ္။ သီလေစာင့္တယ္၊ ကုသုိလ္လုပ္တယ္ဆုိတာ စား၀တ္ေနရင္း အဆင္ေျပမွပဲ လုပ္ႏုိင္တာ၊ စား၀တ္ေနေရး အဆင္မေျပရင္ေတာ့ သီလလည္း ေစာင့္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးစသျဖင့္ ကုိယ္သီလမေစာင့္ႏုိင္တာ၊ ကုသုိလ္မလုပ္ႏုိင္တာကုိ အူမ,မေတာင့္တဲ့ အတြက္ မလုပ္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း အေၾကာင္းျပလုိၾကဟန္ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ ေမြးလာကတည္းက အူမေတာင့္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားလာခဲ့ၾကတာ ဘယ္ေတာ့အူမေတာင့္လုိ႔ ဘယ္ေတာ့သီလ ေစာင့္ၾကမွာလဲလုိ႔ေတာင္ ေမးစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္ၾကမယ္ဆုိရင္ အူမ,မေတာင့္ခင္ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားခဲ့ရင္ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲလုိ႔ ေစာဒကတက္စရာ ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။

ကတ္သီးကတ္သပ္ ေတြးၾကည့္မယ္ဆုိရင္ “အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္”ဆုိတဲ့ ဒီစကားအရ အူမ,ေတာင့္ဖုိ႔က အဓိကျဖစ္ေနၿပီး သီလေစာင့္ဖုိ႔က ေနာက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ႀကိဳးစားဖုိ႔ အရင္လုိအပ္ၿပီး အူမ,ေကာင္းေကာင္းေတာင့္မွ သီလေစာင့္မယ္ ဆုိတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္ေနျပန္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အဲဒီလုိ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔သာ သီလကုိေနာက္မွေစာင့္ၿပီး အူမ,အရင္ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သီလေစာင့္ခ်ိန္ေရာက္မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သမုဒၵရာ ၀မ္းတစ္ထြာ ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း ၀မ္းဟာတစ္ထြာေလာက္ ရွိေပမယ့္ သမုဒၵရာေလာက္အထိ က်ယ္ေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သမုဒၵရာဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲထည့္ထည့္ မျပည့္ႏုိင္သလုိ ၀မ္းဟာလည္း ဘယ္ေလာက္ပဲ ျဖည့္ျဖည့္ မျပည့္ႏုိင္ပါဘူး။ သံသရာအဆက္ဆက္ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုအခ်ိန္ထိ မျပည့္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ နိဗၺာန္မရေသးသမွ်ေတာ့ ျပည့္ႏုိင္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီလုိ ဘယ္္ေလာက္ပဲ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ မေတာင့္ႏုိင္တဲ့ အူကုိ ေတာင့္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီးမွ သီလေစာင့္ၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သီလေစာင့္ျဖစ္ဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အူမ,လည္းမေတာင့္ သီလလည္းမေစာင့္ႏုိင္တဲ့ အျဖစ္နဲ႔ပဲ ဘ၀ကုိ အဆုံးသတ္သြားဖုိ႔ မ်ားပါတယ္။

ဒီလုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစားႀကိဳးစား အူမ,ေတာင့္တယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ အူမ,ေတာင့္ဖုိ႔ထက္ သီလေစာင့္ဖုိ႔ကုိ အဓိက အားထုတ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပုထုဇင္ေတြက အူမ,ေတာင့္ေရး ဦးစားေပး ျဖစ္ေနတတ္ၾကေပမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကေတာ့ သီလေစာင့္ေရး ဦးစားေပးတတ္ၾကပါတယ္။ ပုထုဇင္ေတြက အူမ,ေတာင့္ဖုိ႔၊ စား၀တ္ေနရင္း အဆင္ေျပဖုုိ႔ဆုိရင္ သီလဖ်က္ဖုိ႔ ၀န္မေလးတတ္ေပမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ သီလေစာင့္ဖုိ႔ဆုိရင္ အသက္ကုိ ေပးဆပ္ဖုိ႔အထိေတာင္ သတၱိရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သီလဦးစားေပးတတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီး အူမ,ေတာင့္ေရး ဦးစားေပးတတ္တဲ့ ပုထုဇင္ေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ မၿငိမ္းခ်မ္းဘဲ ဒီတစ္ထြာေလာက္ရွိတဲ့ ၀မ္းကုိျပည့္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ပူေလာင္မႈေတြနဲ႔သာ ၀မ္းမွာဟာေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ သီလဦးစားေပးတတ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ အူမ,ကုိလည္း အလုိလုိ ေတာင့္ၿပီးသား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အူမ,ေတာင့္ေရး ႀကိဳးစားတဲ့ သူေတြကေတာ့ အူမ,မေတာင့္ႏုိင္တဲ့အျပင္ သီလလည္း မေစာင့္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဘ၀ဆက္တုိင္း ၀မ္းေဟာက္ပက္နဲ႔သာ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အူမ,ေတာင့္ဖုိ႔ထက္ သီလေစာင့္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ဘ၀ကုိ ေသခ်ာျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ အူမ,မေတာင့္လုိ႔၊ အူမ,ေတာင့္စရာမရွိလုိ႔ ႀကိဳးစား႐ုန္းကန္ေနရတဲ့ သူေတြဟာ ကမၼနိယာမ သေဘာတရား ႐ႈေထာင့္အရ အတိတ္က သီလမေစာင့္ခဲ့ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္က သီလမေစာင့္ခဲ့ပဲ မဟုတ္တာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကေလေတာ့ ဒီဘ၀မွာ ဒုကၡေတြတုိးၿပီး အူမ,ေတာင့္ေရး အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလမေစာင့္လုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးရလာဘ္ေၾကာင့္ ဒီဘ၀မွာ ဒုကၡေတြနဲ႔ႀကဳံၿပီး စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ အေပၚမွာ တစ္ခါထပ္ၿပီး သီလမေစာင့္ဘဲ အူမ,ေတာင့္ေရး ဦးစားေပးၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီဘ၀မွာလည္း အူမ,ေတာင့္မွာ မဟုတ္သလုိ သီလမေစာင့္ႏုိင္တဲ့ အတြက္လည္း ေနာင္ဘ၀မွာ သုဂတိဘ၀နဲ႔ေ၀းကာ အူမ,ေတာင့္ဖုိ႔ဆုိတာ ပုိၿပီးမျဖစ္ႏုိင္ျပန္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဘ၀တစ္နပ္စာ အူမ,ေတာင့္ေရး ဦးစားမေပးၾကဘဲ သံသရာအတြက္ေတြးကာ သီလေစာင့္ေရး ဦးစားေပးၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သတၱ၀ါေတြဟာ မေကာင္းတဲ့အက်င့္၊ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳးေတြျဖစ္ကာ သံသရာအဆက္ဆက္ ဒုကၡေတြႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ကုိ သတိမျပဳမိဘဲ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းေရးထက္ စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပေရး အဓိကထားေနတဲ့အတြက္လည္း မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြက ပုိၿပီးတုိးတက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားအစရွိတဲ့ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြက အဓိကက်တဲ့ အရာကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ “ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ ေျခလက္အဂၤါေတြ ယွဥ္လာရင္ ပစၥည္းဥစၥာကုိ စြန္႔ၿပီး ေျခလက္အဂၤါကုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔၊ ေျခလက္အဂၤါေတြနဲ႔ အသက္ ရွင္လာရင္ ေျခလက္အဂၤါကုိ စြန္႔ၿပီး အသက္ကုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔၊ အသက္နဲ႔ သီလ ယွဥ္လာရင္ အသက္ကုိစြန္႔ၿပီး သီလကုိ ေရြးခ်ယ္ကာ သီလလုံေအာင္ ထိန္းဖုိ႔” သတိေပး ဆုံးမေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခဏတာ အဆင္ေျပမႈကုိ မၾကည့္ဘဲ သံသရာနဲ႔ခ်ီတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ေရြးခ်ယ္ၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း “သီလမလုံၿခဳံဘဲ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ အသက္ရွင္ၿပီး ေနရတာထက္ သီလလုံၿခဳံၿပီး တစ္ေန႔တစ္ရက္ တစ္မနက္မွ် အသက္ရွင္၍ ေနရတာက ပုိျမတ္ေၾကာင္း…” မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္အလုိအရ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အူမ, ေတာင္လာတဲ့အတြက္ အသက္ေတြ ရာေထာင္မက ရွည္ေနေပမယ့္ သီလမလုံၿခဳံရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အသက္ရွင္ေနမႈဟာ အႏွစ္မရွိတဲ့ အသက္ရွင္ေနမႈပဲ ျဖစ္ၿပီး အူမ,မေတာင့္လုိ႔ အသက္မရွည္ေပမယ့္ သီလလုံၿခဳံၿပီး ေနသြားရမယ္ဆုိရင္ အဲဒီေနရတဲ့ အခိုက္ဟာ အႏွစ္ရွိတဲ့အခုိက္၊ တန္ဘုိးရွိတဲ့အခုိက္လုိ႔ နားလည္သေဘာ ေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ အက်င့္သီလလုံၿခဳံေရးဟာ အဓိကျဖစ္ၿပီး စား၀တ္ေနေရးဟာ တဒဂၤအခုိက္အတန္႔မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလနဲ႔ယွဥ္လာရင္ အသက္ပင္ စြန္႔လြတ္တဲ့အထိ ထိန္းသိမ္းသင့္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ သံသရာအဆက္ဆက္၊ ငတ္ခဲ့တာေတြ မ်ားခဲ့သလုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခဲ့ေပါင္းလည္း မ်ားခဲ့ပါၿပီ။ အူမ,မေတာင့္လုိ႔ ေသမယ္ဆုိရင္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခဲ့ဖူးၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတစ္ဘ၀ ထပ္ေသလည္း မထူးပါဘူးလုိ႔ေတာင္ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ သီလမလုံဘဲ သီလေသရင္ေတာ့ အူမ,မေတာင့္လုိ႔ ဒီဘ၀မွာ ေသရတာထက္ အဆေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြနဲ႔ ပုိလုိ႔ေတာင္ အူမ,မေတာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သီလကုိ ဦးစားေပးၾကဖုိ႔ ဆုံးမေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္ၾကတာထက္ သီလေစာင့္ရင္း အူမ,ေတာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္။ အူမ,မေတာင့္လုိ႔ ေသခဲ့ရင္ တစ္ဘ၀ထက္ ပုိၿပီး ေသစရာအေၾကာင္း မရွိေပမယ့္ သီလမေစာင့္ဘဲ ေသခဲ့ရင္ေတာ့ သံသရာနဲ႔ခ်ီၿပီး မေကာင္းတဲ့ဘ၀မွာ ခံေနရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စား၀တ္ေနေရး အဆင္ေျပေရးထက္ ကုိယ္က်င့္သီလ မပ်က္စီးေရး အေလးေပးသင့္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ပုထုဇင္ေတြမွာ အူမ,ေတာင့္တယ္ဆုိတာ မရွိႏုိင္တဲ့အတြက္ အူမ,ေတာင့္မွ သီလေစာင့္မယ္ဆုိရင္ သီလေစာင့္ဖုိ႔ အခ်ိန္ဆုိတာလည္း ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အူမ,ေတာင့္သည္ျဖစ္ေစ မေတာင့္သည္ျဖစ္ေစ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္အခုိက္အတန္႔ဟာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းဆုံး၊ အေသခ်ာဆုံး အခ်ိန္မွာပဲ သီလေစာင့္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က သီလမေစာင့္ႏုိင္တာဟာ ေခတ္ကာလေၾကာင့္လုိ႔ ပုံခ်တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ေခတ္ကာလ အေျခအေနအရ အူမ,ေတာင့္မွ က်န္တဲ့အရာေတြ အစစအရာရာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္လည္း အူမ,ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း သီလေစာင့္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကတဲ့အခါ ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားေစမယ့္ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ဘဲ သီလကုိ မထိခုိက္ေစတဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းမ်ားနဲ႔ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ စီပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း မတရားလုိခ်င္တဲ့ ၀ိသမေလာဘေတြ မျဖစ္ေစဘဲ သီလကုိမထိခုိက္ေစတဲ့ စီးပြားေရးေတြနဲ႔ အူမ,ေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ခ်မ္းသာရင္ၿပီးေရာဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ သီလေတြ ဘာေတြဂ႐ုမစုိက္ဘဲ လုပ္မိတတ္ရင္ေတာ့ အဲဒီခ်မ္းသာမႈဟာ မတရားတဲ့ ခ်မ္းသာမႈျဖစ္ၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ေနာင္တခ်ိန္မွာ ေနာင္တတရားေတြနဲ႔ စိတ္မွာဒုကၡ ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီလပ်က္ေစႏုိင္တဲ့ ခ်မ္းသာမႈကုိ ေရွာင္ရွားၾကဖုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေနရာမွာ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ အထူးေျပာလုိတာက ေလာကႀကီးမွာ စား၀တ္ေနေရး၊ အူမ,ေတာင့္ေရးဟာ အေရးႀကီးေပမယ့္ သီလအပ်က္ခံရတဲ့ အထိ အေရးမႀကီးၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း၊ အူမေတာင့္ေရးထက္ သီလေစာင့္ေရးက ပုိအေရးႀကီးေၾကာင္း၊ အူမေတာင့္ေရးဟာ ဘ၀အဆက္ဆက္ ျပည့္တယ္ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိတဲ့အတြက္ အူမေတာင့္ၿပီးမွ သီလေစာင့္မယ္ဆုိရင္ သီလေစာင့္တဲ့အခ်ိန္ မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ေၾကာင္း၊ အူမေတာင့္ေရး ဦးစားေပးထားတဲ့အတြက္ သီလဘက္မွာ မေစာင့္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ မေကာင္းတဲ့နည္းေတြနဲ႔ အူမေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ေၾကာင္း၊ သီလအပ်က္ခံၿပီး ႀကိဳးစားထားတဲ့ အူမေတာင့္မႈဆုိရင္လည္း ဘယ္လုိမွ စိတ္ခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အေကာင္းဆုံးက သီလေစာင့္ရင္း အူမေတာင့္ေစတဲ့ နည္းကသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ အူမ,ေတာင့္တဲ့အထိ ေစာင့္မေနၾကဘဲ သီလလည္းေစာင့္ အူမ,လည္းေတာင့္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကပါစုိ႔လုိ႔ ေစတနာစကားနဲ႔ အသိပါးလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး သီလေစာင့္ရင္း အူမ,ေတာင့္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

Blind date and Chatting …

ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္ကာလ အေျခအေနအရ လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေတြ႕ဆုံ ဆက္ဆံမႈမ်ားဟာလည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ လူအခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ဆုံခ်ိန္းခ်က္တာေတြမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေတြ႕ဆုံမႈမ်ား ရွိသလုိ တစ္ခုခုုကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေတြ႕ဆုံခ်ိန္းခ်က္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားမွာ လာတဲ့ Blind date ဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ Chatting ဆုိတဲ့ စကားႏွစ္ခုဟာ ဒီလုိ လူအခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ဆုံဆက္ဆံမႈရဲ႕ မတူညီတဲ့ သေဘာကုိ ခဲြျခားျပပါတယ္။ Blind date ဆုိတာ သိကၽြမ္းျခင္း မရွိတဲ့ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီး အခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကူညီမိတ္ဆက္ေပးမႈေၾကာင့္ ေတြ႕ဆုံတဲ့ ခ်ိန္းခ်က္ ေတြ႕ဆုံမႈမ်ိဳး ျဖစ္ၿပီး Chatting ဆုိတာကေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္ ေခတ္စားေနတဲ့ အင္တာနက္ကုိ အသုံးျပဳၿပီး အြန္လုိင္းေပၚမွာ ေတြ႕ဆုံၾကတဲ့ အြန္လုိင္းခ်ိန္းခ်က္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Bind date နဲ႔ Chatting တုိ႔ရဲ႕ ေတြ႕ဆုံမႈမ်ား မတူညီသလုိ ေတြ႕ဆုံၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရလာဘ္မ်ားလည္း မတူညီၾကျပန္ပါဘူး။

အလြယ္ေျပာရရင္ ဘလုိင္းဒိတ္ဟာ မသိတဲ့သူ အခ်င္းခ်င္း လူကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ဆုံၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ လက္ေတြ႕အနီးကပ္ ခ်ိန္းခ်က္ဆက္ဆံၾကတဲ့ သေဘာျဖစ္ၿပီး ခ်က္တင္းကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မျမင္ဖူးမေတြ႕ဘူးပဲ စာနဲ႔အသံနဲ႔ေလာက္ပဲ ေတြ႕ဆုံဆက္ဆံၾကတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာတစ္၀န္း ေခတ္စားေနတဲ့ ဒီလုိေတြ႕ဆုံမႈမ်ိဳးမွာ ဥေရာပႏုိင္ငံသား အမ်ားစုကေတာ့ ဘလုိင္းဒိတ္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံမႈကုိ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကၿပီး အာရွတုိက္သား အမ်ားစုကေတာ့ အင္တာနက္ ခ်က္တင္းကုိ အသုံးျပဳၿပီး ေတြ႕ဆုံၾကတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အေနာက္ႏုိင္ငံသားေတြလည္း အင္တာနက္ ခ်က္တင္းမလုပ္ဘူးလားဆုိေတာ့ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အာရွႏုိင္ငံသားမ်ားေလာက္ မမ်ားဘူးလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိေတြ႕ဆုံမႈမ်ားဟာ ေကာင္းက်ိဳးရွိသလုိ ဆုိးက်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အင္တာနက္ ခ်က္တင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆုံမႈမ်ားကေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆုိက်ိဳးက ပုိမ်ားတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ႐ုိးသားမႈနဲ႔ဆက္ဆံတာထက္ အလိမ္အေကာက္မ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံတာက ပုိးမ်ားတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။

“လူ႔အေၾကာင္း ေပါင္းၾကည့္မွသိ” ဆုိသလုိ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေသးစိပ္ ကာ႐ုိက္တာ၊ စိတ္ေနသေဘာထားဟာလည္း အနီးကပ္ေတြ႕ဆုံ ေနထုိင္ၿပီး ၾကာၾကာေပါင္းၾကည့္မွ သိရတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ားတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ လူကုိယ္တုိင္ အနီးကပ္ ေတြ႕ဆုံမႈ မရွိဘဲ ခဏတစ္ျဖဳတ္ ေတြ႕ဆုံမႈေလာက္နဲ႔ကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေျခအေနကုိ တိတိက်က် သိရဖုိ႔ မလြယ္လွပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အြန္လုိင္းခ်က္တင္းမွာ ေတြ႕ဆုံမႈေလာက္နဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ သေဘာထားအမွန္ကုိ သိႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္ခဲရင္းလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အင္တာနက္ ခ်က္တင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆုံၾကတဲ့ သူေတြၾကားမွာ ျပႆနာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚေပါက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘလုိင္းဒိတ္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံမႈဟာ အေနာက္တုိင္းမွာ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတာကလည္း ဒီေတြ႕ဆုံမႈရဲ႕ အားသာခ်က္မ်ားက ရွိေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ဆုံး လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး လက္ေတြ႕ ေတြ႕ဆုံခြင့္ရတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ေတြ႕ဆုံ စကားေျပာ ဆက္ဆံၾကည့္ကာ အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္မ်ားကုိ အနီးကပ္ အကဲခတ္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ သူ႔ကာ႐ုိက္တာနဲ႔ ကုိယ့္ကာ႐ုိက္တာ တူမတူကုိ ေလ့လာခြင့္ရသလုိ သူကဒီလုိ သေဘာရွိတတ္တယ္၊ ကုိယ္ကဒီလုိ သေဘာရွိတယ္ ဆုိတာကုိလည္း သိခြင့္ရၾကပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ကုိ ျပင္လုိ႔ရသလုိ အားသာခ်က္ကုိ ဆဲြကုိင္ထားလုိ႔လည္း ရပါတယ္။ မႀကိဳက္ရင္ ေရွာင္လုိ႔ရသလုိ ႀကိဳင္ရင္လည္း ဆုိင္လုိ႔ရတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာမွမသိရဘဲ စာေလးအသံေလးနဲ႔ ေတြ႕ဆုံၾကတဲ့ အင္တာနက္ ခ်က္တင္းထက္စာရင္ လက္ေတြ႕ေတြ႕ဆုံၿပီး အနီးကပ္ေလ့လာ အကဲခက္ ဆက္ဆံၾကည့္တဲ့ ဘလုိင္းဒိတ္ ေတြ႕ဆုံမႈက ပုိၿပီး အားသာခ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားကေတာ့ အင္တာနက္ခ်က္တင္းနဲ႔ပဲ ေတြ႕ဆုံဆက္ဆံ ေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အလုပ္မအားတာရယ္၊ အခ်ိန္မေပးႏုိင္တာရယ္၊ တစ္ျခားဘာညာ ကိစၥေတြရယ္ေၾကာင့္ အလြယ္တကူ ကုိယ့္ေနရာေလးကေနၿပီး အေဖာ္ရွာလုိ႔ရေနတဲ့ ဒီအင္တာနက္ ခ်က္တင္းကုိပဲ အသုံးျပဳေနၾကတာ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ခ်က္တင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆုံမႈမ်ားဟာ အလြယ္တကူ ရွိလွတယ္ဆုိေပမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆုိးက်ိဳးက ပုိမ်ားတာကုိ လက္ေတြ႕ခ်က္ေနၾကတဲ့ ခ်က္တင္းဂ်ပုိးေတြက ပုိသိၾကမွာပါ။ သူသူကုိယ္ကုိယ္ လူမျမင္ရ၊ အနီးကပ္ မရွိၾကေတာ့ ေျပာခ်င္သလုိေျပာ၊ လိမ္ခ်င္သလုိလိမ္၊ ကုိယ့္သေဘာနဲ႔ကုိယ္ ဖြင့္ဆုိခ်င္သလုိ ဖြင့္ဆုိလုိ႔ရေနတဲ့အတြက္ မိန္းမရွိတဲ့သူကလည္း လူပ်ိဳလုပ္တတ္ၾကသလုိ၊ ေယာက္်ားရွိတဲ့သူကလည္း အပ်ိဳလုပ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ လိွမ့္လုံးညာလုံးေလးေတြနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးခံရေအာင္ လုပ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ေလာကမွာ မုသာ၀ါဒ အသုံးဆုံးလူေတြကုိ ေျပာပါဆုိရင္ အင္တာနက္ ခ်က္တင္းလုပ္ေနတဲ့ သူေတြလုိ႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ မုသာ၀ါဒကုိ ထည္လဲသုံးေနတတ္ၾကပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ခ်က္တင္းလုပ္ရင္း လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ယုံၾကည္မႈကုိ အသုံးခ် လိမ္လည္တာေတြက ပုိဆုိးပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕မိန္းကေလးေတြဆုိ ခ်က္တင္းကေန အေဖာ္ရွာရင္း အခ်ဥ္ေတြ႕တဲ့အခါ အေ၀းကေနၿပီး သနားေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာဆုိကာ ဟုိဟာေတာင္းရတာနဲ႔ ဒါေတာင္းရတာနဲ႔၊ ဘယ္သူကဘာျဖစ္လုိ႔ ဘာေလးပုိ႔ေပးပါဦး ညာေလးပုိ႔ေပးပါဦး လုပ္ရတာနဲ႔ ခ်က္တင္းေစ်းကြက္ ေတြ႕ေနသလုိေတာင္ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါကုိ အေ၀းေရာက္ ဘသားေခ်ာေတြက အဟုတ္ထင္ကာ သနားစိတ္ေတြ၀င္ၿပီး ဟိုဟာေလးပုိ႔ေပး၊ ဒါေလးပုိ႔ေပး လုပ္တတ္ၾကပါတယ္တဲ့။ သူရွာတာ သူ႔ပုိ႔တာ ဘာမွ ျပႆနာ မရွိေပမယ့္ အဓိကပုိ႔ရမယ့္ အိမ္က်ေတာ့ အလုပ္အဆင္မေျပလုိ႔ ဘာလုိ႔ညာလုိ႔ စတဲ့အေၾကာင္းျပေတြနဲ႔ မပုိ႔ဘဲ ေနၾကၿပီး အင္တာနက္ခ်က္တင္းမွာ ေတြ႕ရတဲ့ မယ္ေတာ္ေလးေတြက်ေတာ့ ကုိယ့္မရွိရင္ေတာင္ သူမ်ားဆီက ေခ်းငွါးၿပီး ပုိ႔ေပးေနတာကေတာ့ လုိတာထက္ ပုိသလုိ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။

မိန္းကေလးေတြပဲလားဆုိေတာ့ ေယာက္်ားေလးေတြလည္း သိပ္မထူးလွပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ အိမ္ေထာင္ရွိ၊ ရည္စားရွိရဲ႕သားနဲ႔ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး၊ ရည္စားမရွိတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ လိမ္လည္ၿပီး မိန္းကေလးေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကုိ ရေအာင္ယူတတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အ႐ုိးခံျဖစ္တဲ့ မိန္းကေလးေတြရဲ႕စိတ္ကုိ လွိမ့္လုံးေလးေတြ၊ မက္လုံးေလးေတြနဲ႔ သိမ္းသြင္းၿပီး လုိသလုိ ဆဲြယူတတ္တာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံကထြက္ၿပီး ႏုိင္ငံျခား ေရာက္ေနတဲ့အခါ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ လူပ်ိဳလုပ္ၿပီး အသစ္ရွာတတ္တာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ခ်က္တင္း၀င္ၿပီဆုိကတည္းက အိမ္ေထာင္ရွိ၊ ကေလးရွိတဲ့ သူေတြလည္း တစ္ခါမွ အေတြ႕အႀကဳံမရွိ၊ ရည္စားေတာင္ မထားဘူးတဲ့ သူေတြ ျဖစ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ လိမ္တာညာတာေတြ လုပ္ပါမ်ားလာေတာ့ လိမ္ရညာရမွာကုိ ထမင္းစား ေရေသာက္သလုိ အလြယ္လုပ္ကုန္ပါေတာ့တယ္။ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ကုိ လုပ္ေနရင္း ကုိယ္လုပ္ေနတာကုိ သတိမျပဳမိေတာ့ဘဲ ပုံမွန္လုပ္ေနက် အလုပ္တစ္ခုလုိ အကုသုိလ္အလုပ္မွာ ယဥ္ပါးကုန္ပါေတာ့တယ္။ မိန္းကေလးေတြလုိပဲ ေယာက်္ားေလးေတြလည္း ခ်က္တင္း၀င္တာနဲ႔ လိမ္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။

ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေယာက္်ားေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မိန္းကေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အင္တာနက္ ခ်က္တင္း၀င္ၾကရင္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆုိးက်ိဳးျဖစ္တာက ပုိမ်ားေလ့ရွိပါတယ္။ အမွန္ေတြထက္ မမွန္ေတြက ပုိမ်ားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခ်က္တင္းေတြ႕ဆုံမႈဟာ ေကာင္းတာထက္ မေကာင္းတာက ပုိမ်ားတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

လက္ေတြ႕ပုိင္းမွာ ၾကည့္ရင္လည္း ခ်က္တင္းေတြ႕ဆုံမႈနဲ႔ သမီးရည္စားျဖစ္သြားၾကၿပီး အျပင္မွာ တကယ္ေတြ႕ျဖစ္ၾကတဲ့အခါ မတူညီတဲ့ ကာ႐ုိက္တာေတြေၾကာင့္ အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီး လမ္းခဲြသြားၾကတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အြန္လုိင္းေပၚမွာ အဆင္ေျပေနေပမယ့္ အျပင္ပုိင္းမွာေတာ့ အဆင္မေျပ ျဖစ္ၾကတာေတြလည္း ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ရွိလည္းရွိေနၾကမွာပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ လိမ္ညာမႈမ်ားနဲ႔ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္ မျမင္မသိရဘဲ ေတြ႕ခဲ့ၾကတာဆုိေတာ့ အနီးကပ္ေလ့လာ ေတြ႕ရွိၾကတဲ့အခါမွာ အမွန္ေပၚကုန္ၾကတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ အြန္းလုိင္းမွာေတြ႕ၿပီး ဘ၀ခရီးေဖာ္အထိ လက္တဲြဖုိ႔ စီစဥ္ၿပီးကာမွ အနီးကပ္ေတြ႕ဆုံတဲ့အခါမွာ အဆင္မေျပလုိ႔ လက္တဲြျဖဳတ္လုိက္ၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြ႕လည္း ရွိပါတယ္။

တစ္ေလာကပဲ forward အီးေမးလ္ကတစ္ဆင့္ ၀င္လာတဲ့ စာတစ္ေစာင္မွာ ေယာက္်ားေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ အြန္းလုိင္ခ်က္တင္းကေန ေတြ႕ျဖစ္ၾကရာက သူရွိတဲ့ႏုိင္ငံကုိယ္သြား၊ ကုိယ္ရွိတဲ့ႏုိင္ငံ သူလာကာ အတူသြားလာ ေနထုိင္ၿပီး အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ သေဘာတူၿပီးမွ ပ်က္ျပယ္သြားတဲ့အတြက္ မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ ႐ုံးတုိင္ဂတ္တုိင္တဲ့အထိ ျပႆနာ ႀကီးႀကီးတက္ခဲ့ၾကတဲ့ အေၾကာင္း ဖတ္လုိက္ရပါေသးတယ္။ အသိတစ္ေယာက္လည္း အဲဒီလုိ အြန္းလုိင္းမွာေတြ႕ၾကရင္း သမီးရည္စားျဖစ္ၾကရာက အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႔အထိ ရည္ရြယ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ လက္ေတြ႕အနီးကပ္ ေတြ႕ၾကတဲ့အခါ မတူညီတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ လမ္းခဲြခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒီလုိ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ခ်က္ရင္းေတြ႕ၾကတဲ့ ေတြ႕ဆုံမႈဟာ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆုိးက်ိဳးက ပုိမ်ားတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပါပဲ။

အမွန္ေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အစြန္းမေရာက္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ ဘလုိင္းဒိတ္တုိ႔၊ ခ်က္တင္းတုိ႔ဆုိတာ လုပ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာ သူ႔ဘက္ကုိယ့္ဘက္ အက်ိဳးမယုတ္ေအာင္ ေျပာဆုိဆက္ဆံၾကဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း အေဆြခင္ပြန္းေကာင္း အေနနဲ႔ေရာ အားေပးေဖာ္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပါ အခ်င္းခ်င္း ခ်က္တင္းကေန အကူအညီေပးလုိ႔ ရသလုိ ပြင့္လင္း႐ုိးသားမႈနဲ႔ ႐ုိင္းပင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုိ႔လည္း ရပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက သူ႔ဘက္ကုိယ့္ဘက္ ထည့္တြက္ၾကရင္း ကုိယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႔ ကုိယ္မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အရာေတြမွာ လိမ္ညာမႈကုိ အသုံးျပဳၿပီး စကားလုံးေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္မထားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ လိမ္ညာမႈေတြနဲ႔ တစ္ဘက္သား ကုိယ့္ဘက္ပါလာေအာင္ မက္လုံးေတြေပးၿပီး မစည္း႐ုံးမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘလုိင္းဒိတ္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခ်က္တင္းနဲ႔ ေတြ႕ၾကတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အလိမ္အေကာက္ေတြနဲ႔ ဟန္ေဆာင္မႈမျပဳၾကဘဲ ႐ုိးသာမႈနဲ႔ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အားျပဳၾကဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိသာ ဆက္ဆံၾကမယ္ဆုိရင္ ဘလုိင္းဒိတ္လည္းေကာင္းၿပီး ခ်က္တင္းလည္း ေကာင္းေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ တုိက္တြန္းခ်င္တာက ရြာႀကီးတစ္ရြာလုိ ျဖစ္ေနတဲ့ ကမၻာႀကီးမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ရြာသားအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ႐ုိင္းပင္းကူညီရင္း အက်ိဳးရွိတဲ့ ေတြ႕ဆုံမႈမ်ားနဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကဖုိ႔အတြက္ လူသားမ်ားအေနနဲ႔ ဘလုိင္းဒိတ္နဲ႔ ေတြ႕ဆုံတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အြန္းလုိင္းခ်က္တင္းနဲ႔ ေတြ႕ဆုံတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူအခ်င္းခ်င္း ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ဟန္ေဆာင္မႈမပါ ႐ုိးရွင္းစြာ ေတြ႕ဆုံဆက္ဆံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါေၾကာင္း…

Read more »

ရွိခုိးသင့္သည့္ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ား…

လူေတြရဲ႕ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈေတြကလည္း အမ်ားသားပင္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ေတာေတာင္မ်ား၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ေက်ာက္တုံးေက်ာက္ဂူမ်ား၊ တစ္ခ်ိဳ႕က လေနနကၡတ္မ်ား စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကုိးကြယ္တတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးတာေတာင္ ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ေလာက တီဗီအစီအစဥ္ တစ္ခုမွာ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးေလ့ရွိတဲ့ သူေတြအေၾကာင္း ျပသြားတာကုိ ၾကည့္လုိက္ရပါေသးတယ္။ တိဘက္၊ မြန္ဂုိလ္ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေလ့ရွိေၾကာင္းလည္း သိလုိက္ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိ ကုိးကြယ္ရွိခုိးမႈေတြဟာ အခုမွ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ရွိေနခဲ့တာပါ။ အေၾကာက္တရားမ်ား၊ လုိခ်င္မႈမ်ား၊ အစဥ္အလာမ်ားေၾကာင့္ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈမ်ားလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြားကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ ဒီလုိရွိခုိးကုိးကြယ္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ ဗုဒၶလက္ထပ္ေရာက္တဲ့ အခါမွာလည္း မေပ်ာက္မပ်က္ ရွိေနခဲ့ၿပီး ဒီေန႔အခ်ိန္အထိပင္ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈမ်ားအရ ဆက္လက္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈမ်ားမွာ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးတဲ့ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈကုိ စဲြကုိင္ထားသူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးတတ္တဲ့ သူေတြထဲမွာ ဗုဒၶေၾကာင့္ အယူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တ့ဲ သူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိပါတယ္္။ သူ႔နာမည္က သိဂၤါလပါ။ သိဂါၤလ သတုိးသားဟာ သူ႔အေဖ မေသခင္က မွာသြားတဲ့ “ခ်စ္သား အရပ္မ်က္ႏွာတုိ႔ကုိ ရွိခုိးရမယ္” ဆုိတဲ့ စကားကုိ နားေထာင္လုိက္နာတဲ့ အေန႔နဲ႔ မနက္တုိင္း ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္ၿပီး အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္၊ ေအာက္၊ အထက္ဆုိတဲ့ အရပ္ေျခာက္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးေလ့ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

တစ္ေန႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္းကုိ ဆြမ္းခံ၀င္တဲ့အခ်ိန္ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးေနတဲ့ သိဂၤါလ သတုိးသားနဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ပါတယ္။ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးေနတဲ့ သိဂၤါလကုိ ျမတ္ဗုဒၶက “သူၾကြယ္သား… ဘာေၾကာင့္ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္စတဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးေနတာလဲ…”လုိ႔ ေမးေတာ္မူတဲ့အခါ သိဂၤလသတုိးသားက “မွန္ပါ…။ တပည့္ေတာ္အေဖ မေသခင္က အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးရမယ္လုိ႔ မွာသြားတဲ့အတုိင္း တပည့္ေတာ္ လုပ္ေနတာပါ ဘုရား…”လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက “ခ်စ္သား အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ သာသနာမွာေတာ့ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ စတဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိမခုိးရပါဘူး”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါ သတုိးသားက “အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဘယ္လုိအရပ္မ်က္ႏွာမ်ိဳးေတြကုိ ရွိခုိးသင့္ပါသလဲ ဘုရား…”လုိ႔ ဆက္လက္ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

“ခ်စ္သား… ေလာကမွာ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ႀကီးပြားခ်မ္းသားလုိတဲ့ သူေတြဟာ
(၁) အေရွ႕အရပ္နဲ႔တူတဲ့ မိဘ
(၂) ေတာင္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာသမား
(၃) အေနာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ သားမယား
(၄) ေျမာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အေဆြခင္ပြန္း
(၅) ေအာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အေစအပါး အလုပ္သမား
(၆) အထက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ရဟန္းပုဏၰား
ဆုိတဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရင္း ညစ္ညဴးတဲ့ ကံေလးပါးကုိ ပယ္ၿပီး မေကာင္းမႈကုိ ျပဳတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ စည္းစိမ္းပ်က္စီးေၾကာင္း ေျခာက္ပါးတုိ႔ကို မမွီ၀ဲဘဲဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္၊ အဲဒီလုိ ႀကိဳးစားႏုိင္ရင္ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစမွာျဖစ္တယ္…”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတဲ့ လုံၿခံဳသင့္ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶအလုိအရ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္စတဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြဆုိတာ ရွိခုိးကုိးကြယ္ရမယ့္ အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ မျဖစ္မေန အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ မိဘ၊ ဆရာသမား၊ သားမယား၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ အလုပ္သမား၊ ရဟန္းပုဏၰားဆုိတဲ့ အရပ္ေတြကုိပဲ လုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအရပ္ေတြကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ကံေလးပါးျဖစ္တဲ့
(၁) သူ႔အသက္သတ္ျခင္းဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
(၂) သူ႔ဥစၥာခုိးယူျခင္းဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
(၃) ကာမဂုဏ္အမႈမွာ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္းဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
(၄) မဟုတ္မမွန္ေျပာဆုိျခင္း ဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
တုိ႔ကုိ ပယ္ၿပီး
မေကာင္းမႈကုိ ျပဳတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးျဖစ္တဲ့
(၁) ခ်စ္ျခင္းဆုိတဲ့ ဆႏၵာဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိျပဳျခင္း
(၂) မုန္းျခင္းဆုိတဲ့ ေဒါသဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳျခင္း
(၃) ေၾကာက္ျခင္းဆုိတဲ့ ဘယာဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိျပဳျခင္း
(၄) မသိျခင္းဆုိတဲ့ ေမာဟာဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳျခင္း
ဆုိတဲ့ အဂတိေလးပါးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ
စည္းစိမ္ပ်က္စီးေၾကာင္း ေျခာက္ပါးျဖစ္တဲ့
(၁) ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္း
(၂) အခ်ိန္အခါမဲ့ ခရီးသြားေလ့ရွိျခင္း
(၃) ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္႐ႈေလ့ရွိျခင္း
(၄) ေလာင္းကစားျခင္း
(၅) မေကာင္းတဲ့ အေဆြခင္ပြန္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းျခင္း
(၆) ပ်င္းရိျခင္း
တုိ႔ကုိလည္း မမွီ၀ဲမျပဳလုပ္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အရာေတြကုိ ေရွာင္ၾကည္ၿပီး ျပဳလုပ္ျဖည့္ဆည္း ထိန္းသိမ္းရမယ့္ အရပ္ေျခာက္မ်က္ႏွာကုိ လုံၿခံဳေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္တဲ့ သူေတြဟာ ပစၥဳပၸန္၊ တမလြန္ ႀကီးပြားေၾကာင္းကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာလုိတာက အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခံေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘ၊ ဆရာသမား၊ ဇနီးမယား၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ အေစခံအလုပ္သမား၊ ရဟန္းပုဏၰားဆုိတဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနျခင္းကသာ ရွိခုိးသင့္ရွိခုိးထုိက္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွိခုိးရမယ္ဆုိလုိ႔ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြကုိေရာ ကုိယ့္ေအာက္နိမ့္တဲ့ သူေတြကုိပါ ေတြ႕တုိင္း လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးေနရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ေျခာက္ေယာက္ အေပၚမွာ ျဖည့္က်င့္ျပဳလုပ္ေပးရမယ့္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ျဖည့္က်င့္ေပးတာကုိပဲ အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခဳံေစတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ၿပီး ဒါကုိပဲ ပရိယာယ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေလကသားတုိ႔ က်င့္ရမယ့္ မိဘနဲ႔ သားသမီးက်င့္၀တ္မ်ား၊ ဆရာနဲ႔တပည့္က်င့္၀တ္မ်ား၊ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းတုိ႔ က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားမ်ား၊ လင္ေယာက်္ား ဇနီးမယားတုိ႔ က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားမ်ား၊ အလုပ္သမားနဲ႔ အလုပ္ရွင္တုိ႔ က်င့္ရမယ့္၀တၱရားမ်ား၊ ရဟန္းပုဏၰားႏွင့္ လူဒကာဒကာမတုိ႔ က်င့္ရမယ့္၀တၱရားမ်ား (ဒီက်င့္၀တ္မ်ားကုိ ဒီေနမွာ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္) စတာေတြကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ျခင္းဟာ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ လုံၿခဳံေစတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားမ်ားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ေရွာင္ၾကည္ရမယ့္ ကံမ်ား၊ ပယ္ရမယ့္ အကုသိုလ္မ်ား၊ ေရွာင္ရွားရမယ့္ ပ်က္စီးေၾကာင္းမ်ားကုိလည္း မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေနထုိင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ပစၥဳပၸန္ေရာ တမလြန္ဘ၀မွာပါ ႀကီးပြားႏုိင္မယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သဘာ၀တရာမ်ား၊ သက္မဲ့မ်ားအေပၚမွာ ရွိခုိးကုိးကြယ္ေနတာထက္ သက္ရွိမ်ားျဖစ္တဲ့ ေက်းဇူးရွိတဲ့သူမ်ားအေပၚမွာ ျပဳလုပ္ေပးရမယ့္ ၀တၱရာမ်ားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနထုိင္းျခင္းကသာ တကယ့္အစစ္အမွန္ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ေနျခင္း၊ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးမရွိတဲ့ သက္မဲ့မ်ား၊ သဘာ၀တရားမ်ားမွာ ပူေဇာ္ပသေနတာေတြကုိ မလုပ္ၾကဘဲ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း မေသခင္မွာ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘမ်ားကလည္း မိဘ၀တၱရား၊ သာသမီးမ်ားကလည္း သားသမီး၀တၱရား၊ ဆရာကလည္း ဆရာ့တာ၀န္၊ တပည့္ကလည္း တပည့္တာ၀န္၊ အေဆြခင္ပြန္း အခ်င္းခ်င္းကလည္း သူ႔တာ၀န္ ကုိယ့္တာ၀န္၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားကလည္း ရဟန္း၀တၱရား၊ ဒကာဒကာမမ်ားကလည္း ဒကာ့၀တၱရား စသျဖင့္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ေကာင္းေစလုိတဲ့ ေစတနာအမွန္နဲ႔ ျပဳမူေနထုိင္ ဆက္ဆံၾကမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ လုံၿခဳံေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိသာ ကုိယ့္တာ၀န္နဲ႔ကုိယ္ တာ၀န္ကုိယ္စီ ေက်ေနၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးဟာ ခုိက္ရန္နည္းၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေနၾကမွာ ျဖစ္သလုိ ဒီဘ၀မွ ေနာက္ဘ၀ေတြမွာလည္း ေကာင္းတဲ့သုဂတိ ဘ၀ေတြမွာ ျပန္လည္အက်ိဳးေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရွိခုိးကုိးကြယ္စရာ မ်ားျပားလွတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ ကာလႀကီးမွာ ေရြးခ်ယ္မႈလဲြၿပီး ကုိးကြယ္မႈ လဲြေနရင္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳးမဲ့ကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးႀကီးၿပီး ကုိးကြယ္သင့္ရာ၊ လုံၿခဳံရာ၊ ရွိခုိးသင့္ရာ အမွန္ျဖစ္တဲ့ အေရွ႕အရပ္နဲ႔တူတဲ့ မိဘ၊ ေတာင္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာသမား၊ အေနာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ သားမယား၊ ေျမာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အေဆြခင္ပြန္း၊ ေအာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အလုပ္သမား၊ အထက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ရဟန္းပုဏၰားဆုိတဲ့ အရပ္မ်ားကုိသာ ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရာမ်ား ေက်ပြန္ေအာင္ျဖည့္က်င့္ရင္း ပစၥဳပၸန္ သံသရာႏွစ္ျဖာ ႀကီးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့ေၾကာင္း ေစတနာစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး အရပ္မ်က္ႏွာအမွန္ကုိ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား