အျခံအရံ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေပါျခင္းမေပါျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍…

Q. အရွင္ဘုရား
အခ်ိဳ႕ဟာ သီလနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ စိတ္ေကာင္းရွိေသာ လူရုိးလူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အေဆြခင္ပြန္း ပါးရွားျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ဟာ စဥ္းလဲလိမ္လည္ ဂံုးတုိက္တတ္သူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အေဆြခင္ပြန္း အျခံအရံ ေပါျခင္းမ်ား ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား။

သီလသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ လိမ္ညာစြပ္စြဲခံရေသာအခါ အျခံအရံ အသုိင္းအဝုိင္း နည္းပါးလွ်င္ မမွန္စြပ္စြဲမႈျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖရွင္းရမည့္ ပတ္ဝန္းက်င္မရွိ၊ ေျဖရွင္းေပးမည့္ အေဆြခင္ပြန္းမရွိ ျဖစ္ျပီး မ်က္ႏွာမေဖာ္ႏုိင္ ျဖစ္ရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အျခံအရံ အသုိင္းအဝုိင္းကုိ မတပ္မက္ရဟု ၾကားဖူးပါသည္။ အသုိင္းအဝုိင္း မရွိျခင္းေၾကာင့္ အေစာ္ကားခံရမႈ ျဖစ္လာလွ်င္ မည္သုိ႔ ျပဳအပ္ပါသလဲဘုရား။
Anonymous said...

A. စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ ပါရွိတဲ့ သုဘလုလင္ ေမးၿပီး ဗုဒၶေျဖဆုိေတာ္မူတဲ့ အေမးအေျဖေတြထဲမွာ “အရွင္ဘုရား… ေလာကမွာ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားဟာ အျခံအရံ မိတ္ေဆြေပါမ်ားၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားဟာ အျခံအရံမိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း မရွိ ျဖစ္ေနၾကတာကုိ ေတြရပါတယ္၊ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား..”ဆုိတဲ့ သုဘရဲ႕အေမးနဲ႔ “ခ်စ္သားသုဘ… ေလာက၌ အခ်ိဳေသာသူမ်ားသည္ မနာလုိမႈ ဣႆာမရွိပဲ သူတစ္ပါးအေပၚ ၀မ္းေျမာက္ေပးတတ္တဲ့ မုဒိတာ တရားအားေကာင္းၾကပါတယ္။ အဲဒီသူေတြဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ သုဂတိဘ၀မွာ ျဖစ္ရၿပီး လူျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း အၿခံအရံမိတ္ေဆြ ေပါမ်ားတတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ သူတပါးအေပၚ မနာလုိမႈ ဣႆာအလြန္မ်ားျပားၿပီး ၀မ္းေျမာက္မႈ မုဒိတာတရား ေခါင္းပါးၾကပါတယ္။ အဲဒီသူေတြဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ မေကာင္းတဲ့ဘုံဘ၀မွာ ျဖစ္ရၿပီး ကုသုိလ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ရလာရင္လည္း အျခံအရံ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ရွားပါတတ္တယ္…” ဆုိတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အေျဖ တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒီအေမးအေျဖအရ အခ်ိဳ႕ဟာ ဒီဘ၀မွာ သီလနဲ႔ျပည့္စုံၿပီး စိတ္ေကာင္းရွိေပမယ့္ အတိတ္ဘ၀ တစ္ခုခုက လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြထဲမွာ မနာလုိမႈ ဣႆာ အားႀကီးတဲ့ကံကုိ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီဘ၀မွာ အျခံအရံ မိတ္ေဆြမရွိ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး ဒီဘ၀မွာ စဥ္းလဲလိမ္လည္ ဂုံးတုိက္တတ္ေပမယ့္ အျခံအရံ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေပါမ်ားတာဟာ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြမွာ ဣႆာမရွိဘဲ မုဒိတာတရား အားေကာင္းတဲ့ကံကုိ လုပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒီလုိ အသုိင္းအ၀ုိင္း မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အစြပ္အစဲြခံရမႈေတြဟာ ခုနေျပာခဲ့သလုိ အတိတ္ရဲ႕ ၀ဋ္ေကၽြးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ၀ဋ္ဆုိရင္ေတာ့ ေပးဆပ္ရမယ့္ သေဘာရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း စြပ္စဲြခံရပါတယ္။ ဒါဟာ ၀ဋ္တစ္ခုနဲ႔ ေလာကဓံေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အေပါင္းအသင္း မရွိေပမယ့္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္တဲ့ အက်င့္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဘယ္သူေတြ ဘယ္လုိပဲ စြပ္စဲြပါေစ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ၿပီး မစြပ္စဲြမိေအာင္ ကုိယ့္သီလကုိယ္လုံေအာင္ ထိန္းၿပီး ေနႏုိင္တာဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ စြပ္စဲြမႈေတြကုိ အက်င့္တရားနဲ႔ သီခံမႈကုိ အေျခခံၿပီး ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ စြပ္စဲြမႈေတြကုိ ကုိယ့္ရဲ႕ အက်င့္သီလနဲ႔ပဲ ရပ္တ့ံသြားေအာင္ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ စြပ္စဲြတဲ့အတြက္ စြပ္စဲြသူေတြကုိ ျပန္တုံ႔ျပန္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သံသရာရွည္႐ုံပဲ ရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ သူစြပ္စဲြကုိယ္စြပ္စဲြနဲ႔ စြပ္စဲြမႈေတြက ၿပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အသုိင္းအ၀ုိင္းမရွိတဲ့အတြက္ အေစာ္ကားခံရမႈေတြကုိလည္း ကုိယ့္ရဲ႕သီးခံမႈ၊ အက်င့္သီလ ေကာင္းမြန္မႈေတြနဲ႔ အတူ အားလုံးကုိ ဥေပကၡာျပဳကာ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးနဲ႔ပဲ ေက်ာ္လြန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္လုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေသျခင္းရဲ႕တံခါးေခါက္သံ…

အခ်ိန္ေတြက အကုန္ျမန္လြန္း လွပါတယ္။ အခ်ိန္ကုန္ျမန္လြန္းေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေတာင္ အုိလာတယ္ဆိုတာ သတိမထားမိဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ႐ုပ္ကအုိလာေပမယ့္ စိတ္ကမအုိပဲ ျဖစ္ေနေလေတာ့ အုိလုိ႔အုိမွန္းေတာင္ မသိလုိက္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ တရားပဲြတစ္ခုမွာ တစ္ရားပဲြအၿပီး ေမးခြန္းေတြ ေမးတဲ့အခါ ေယာဂီတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အုိလာတယ္လုိ႔ ခံစားရတဲ့ အခ်ိန္က ဘယ္လုိအခ်ိန္မ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ပါလဲ ဘုရား..”လုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ အေျဖခက္သြားခဲ့တဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံခဲဖူးပါတယ္။ သံေ၀ဂ ရမယ္ဆုိရင္ ရလုိ႔ရတဲ့ အသက္အရြယ္မွာ အုိတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ေတာင္ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိေတာ့ တရားရဖုိ႔ အေတာ့္ကုိ ေ၀းေနပါေသးလားလုိ႔ တစ္ခါတစ္ခါ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ေတြးေနမိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ သတၱ၀ါ တစ္ေယာက္ဟာ ေမြး၊ အို၊ နာ၊ ေသဆုိတဲ့ ျဖစ္စဥ္သေဘာအရ အစဥ္အတုိင္း သြားမယ္ဆုိရင္ အုိလာရင္ နာလာမွာျဖစ္ၿပီး နာလာရင္ေတာ့ ေသေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာလာတာေတြစလာၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ေသျခင္းရဲ႕တံခါး စေခါက္လာၿပီဆုိတာ သတိျပဳရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဟူး (၁၉-၅-၂၀၁၀)ေန႔က ေသြးလွဴဖုိ႔ လျပည့္တဲ့အတြက္ ေသြးလွဴဘဏ္ကုိ သြားတဲ့အခါ ေသြးလွဴဘဏ္က သူနာျပဳဆရာမက ေသြးလွဴမွတ္တမ္းၾကည့္ၿပီး ေသြးလွဴလုိ႔ မရဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ အံ့ၾသသြားမိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ပုံမွန္လွဴေနက်ပဲလုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ သူနာျပဳဆရာမက “ၿပီးခဲ့တဲ့ အေခါက္လွဴထားတဲ့ ေသြးပုလင္းကုိ စစ္ေဆးၾကည့္ေတာ့ ေရာဂါျဖစ္ဖြယ္ လကၡဏာေတြ႕တဲ့အျပင္ ခႏၶာကုိယ္မွာလည္း အဆီဓာတ္ေတြမ်ားေနတယ္၊ အခုတစ္ေခါက္ ေသြးထပ္စစ္ၾကည့္ဖုိ႔ လုိတယ္၊ ေသြးအေျဖကုိ သိၿပီးမွပဲ လာလွဴပါ…” ဆုိၿပီး ေသြးစစ္ဖုိ႔ေလာက္ပဲ ေသြးေဖာက္ယူထားလုိက္လုိ႔ ေသြးမလွဴရဘဲ ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဘယ္သူေမးေမး အုိလာတယ္ဆုိတဲ့ ခံစားခ်က္ မရွိခဲ့တာဟာ အခုလုိ ေရာဂါလကၡဏာေတြ႕ၿပီး နာလာတယ္ဆုိလုိက္ေတာ့မွ “ဟာ… နာၿပီးရင္ ေသရေတာ့မွာပါလား…၊ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးက ငါ့ကုိ ေခါက္လာပါေရာလား…” စတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ စိတ္အစဥ္မွာ သတိ၀င္လာမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အသက္ဉာဏ္ေစာင့္ ဆုိတဲ့စကားအတုိင္း ကုိယ့္က်န္းမာေရးအတြက္ က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္ခန္းနဲ႔ အစားအေသာက္စားတာ ဆင္ျခင္ရေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေတြပါ ၀င္လာပါေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ သတၱ၀ါတစ္ဦးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္သေဘာအရသာ နာလာရင္ ေသဖုိ႔စလာတာလုိ႔ ေျပာလုိက္ရေပမယ့္ ေသႏုိင္တဲ့ ေသျခင္းတံခါးဟာ ေမြးလာၿပီဆုိကတည္း အခ်ိန္မေရြး ပြင့္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုထုဇင္ေတြရဲ႕ သဘာ၀က လက္ေတြ႕ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ ႀကဳံေတြ႕မႈ မရွိေသးရင္ ဘယ္အရာကုိမွ ေလးေလးနက္နက္ သတိျပဳမိတယ္၊ သံေ၀ဂရတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်င္လည္ေနရတဲ့ ဘ၀ေပး အေျခအေနေလးမွာ တဒဂၤ သာယာမႈမ်ားနဲ႔ အုိရမွာ၊ နာရမွာ၊ ေသရမွာေတြကုိ ေမ့ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္လုိ႔ မရတာေတြ အေပၚမွာ ဟန္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔အတူ မအုိေတာ့မယ့္သူေတြလုိ၊ မနာေတာ့မယ့္သူေတြလုိ၊ မေသေတာ့မယ့္သူေတြလုိ သတိလက္လြတ္ ေနေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြဆုိရင္ သိသိႀကီးနဲ႔ပဲ အသက္ေမးတာ မႀကိဳက္ရတာနဲ႔၊ အသက္ေမးတာကုိပဲ ယဥ္ေက်းမႈ နားမလည္ၾကဖူး ဆုိၾကတာနဲ႔၊ အုိလာတယ္ေျပာရင္ မႀကိဳက္ၾကတာနဲ႔ စသျဖင့္ အမွန္တရားကုိ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ အေၾကာက္တရားမ်ားနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖုံးကြယ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတတ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဥေရာပသားမ်ားရဲ႕ အမ်ိဳးသမီး ယဥ္ေက်းမႈလုိ႔ပဲ ေျပာရမလားမသိပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ အသက္မေမးရဘူး၊ အသက္ေမးရင္ ႐ုိင္းတယ္လုိ႔ေတာင္ ဆုိၾကပါေသးတယ္။ ဒါဟာ အုိျခင္းတရားကုိ သိသိႀကီးနဲ႔ ဖုံးကြယ္လုိတဲ့ ဟန္ေဆာင္ဖုံးကြယ္မႈ တစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဟန္ေဆာင္ဖုံးကြယ္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပီျပင္ေအာင္ ဖုံးကြယ္ထားပါေစ ဟန္ေဆာင္မႈ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တစ္ေန႔ေတာ့ ေပၚလာၾကတာပါပဲ။ အုိရမွာေၾကာက္လုိ႔ အုိတယ္ဆုိတာကုိ ဖုံးကြယ္ထားၾကေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း အုိျခင္းရဲ႕ လကၡဏာေတြက ျပလာတာပါပဲ။ အေရးျပားေတြ တြန္႔လာတာ၊ အေရးအေၾကာင္းေတြ ေပၚလာတာ၊ သြားရလာရ ထရထုိင္ရတာေတြ မေကာင္းျဖစ္လာတာ၊ ခါးကုိင္းလုိ႔ နားထုိင္းျဖစ္လာတာ စတာေတြဟာ ႐ုပ္တရားရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈ သေဘာအရ သိပံၸပညာရွင္မ်ား ျပဳျပင္လုိ႔မရတဲ့ အုိျခင္းရဲ႕ သဘာ၀ တရားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ရလာလုိ႔ အုိလာၿပီဆုိတဲ့အခါ အားနည္းလာတဲ့ ခႏၶာကုိယ္မွာ အနာေရာဂါဆုိတာေတြလည္း တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ၀င္လာၾကပါတယ္။ အနာေရာဂါေတြ ၀င္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆုံးအဆုံးသတ္က ေသျခင္းတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးလာကတည္းက ပြင့္လာတဲ့ ေသျခင္းတံခါးဟာ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ မသိသာေပမယ္ အုိလာၿပီး နာလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကုိယ့္ေရွ႕မွာ ဖြင့္ရက္သား ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ဒီလုိေသျခင္းရဲ႕ တံခါး ေခါက္လာတာကုိ အသက္အရြယ္ ငယ္ေနေသးတာမုိ႔ ၿပီးေတာ့ အလုပ္မ်ားၿပီး မအားလုိ႔မုိ႔ မသိလုိက္ၾကဘူးဆုိရင္လည္း ေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ နာတာ စလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိအပ္လာပါၿပီ။ ေသျခင္းရဲ႕တံခါးက ကုိယ့္အတြက္ ပြင့္စျပဳလာၿပီဆုိတာ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ကာ နာဖုိ႔စလာၿပီ ဆုိတာ သိလုိက္ခ်ိန္ကစၿပီး အနာရွိန္ မျပင္းခင္ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ တကယ္သံေ၀ဂရလုိ႔ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ နာလာတဲ့အခ်ိန္က စၿပီး ျပင္ဆင္ၾကမယ္ ဆုိရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးပါဘူး။ အဆုိးထဲက အေကာင္းအေနနဲ႔ ေသဖုိ႔လကၡဏာ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ အရင္နာျပလာတာကုိပဲ “ငါ့အတြက္ ေသဖုိ႔အခ်က္ေပးေနၿပီ၊ အခ်ိန္ရွိတုန္းျပင္မွပဲ…”ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ရွာႀကံၿပီး ေက်းဇူးေတာင္ တင္ရပါဦးမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အနာလကၡဏာေတာင္ မျပလုိက္ဘဲ ေသသြားရတဲ့အျဖစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေသရေတာ့မယ္ဆုိတာ သတိေပး မခံလုိက္ရဘဲ ေသဖုိ႔အတြက္ ဘာမွမျပင္ဆင္လုိက္ရဘဲ ေသသြားသူေတြဟာလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သူတုိ႔နဲ႔စာရင္ နာတဲ့သေဘာေတြနဲ႔ ေသျခင္းတံခါးကုိ ေခါက္ျပခံရတဲ့ ကုိယ့္အျဖစ္က ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္မယ္္ဆုိရင္ အခ်ိန္မီေသးတယ္လုိ႔ေတာင္ ေတြးလုိ႔ရပါတယ္။ ေသျခင္းတံခါး ေခါက္လာတာကုိေတာင္ ေက်းဇူးတင္ရပါဦးမယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတုန္းက ေအအုိင္ဒီအက္စ္ ကူးစက္ခံရတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ကုိ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား တုိးပြားေစဖုိ႔ အားျဖည့္စကား ေျပာျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒီဒကာေလးဟာ ၂၆ႏွစ္အရြယ္ ငယ္ရြယ္ေနတုန္းအခ်ိန္ ေသရေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ တိက်တဲ့ ခုလုိ တံခါးေခါက္သံ ေရာက္လာေတာ့ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားမိမွာ သဘာ၀ပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ဓမၼသဘာ၀ကုိ ယွဥ္ထုိးၿပီး သူ႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ခြန္းအားကုိ တြန္းပုိ႔ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းက သူ႔ကုိ “ဒီလုိ ေရာဂါလကၡဏာေတြေၾကာင့္ နာရတဲ့အေပၚမွာ ၿပီးေတာ့ နာျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ ေသျခင္းတရားရွိတယ္ ဆုိတဲ့အေပၚမွာ ထိတ္လန္႔တဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ အရမ္းမေၾကာက္မိဖုိ႔ လုိေၾကာင္း၊ တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္တရားႀကီးကုိက အနားေရာဂါစုႀကီး တစ္ခုပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလုိ ေရာဂါမ်ိဳးဆုိတာ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ သတိတရားနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနႏုိင္ရင္ သက္တမ္းေစ့ ေနလုိ႔ရေၾကာင္း၊ အဆုိးထဲက အေကာင္းအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ေသရမယ့္ လကၡဏာမျပ၊ အနာေရာဂါ မေပၚၾကဘဲ ႐ုတ္တရက္ ေသသြားတဲ့ သူေတြနဲ႔စာရင္ ဒကာေလးအျဖစ္က ေသေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ျပ သတိေပးမႈေလးေတြ ရွိလာတဲ့အတြက္ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရလုိ႔ ပုိလုိ႔ေတာင္ ေကာင္းေသးေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ခုခ်ိန္ကစၿပီး ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးစေခါက္လာတာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ ေသတဲ့အခ်ိန္အထိ ကုိယ္က်င့္တရားနဲ႔ ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔လုိေၾကာင္း” စသျဖင့္ ခြန္အားျဖည့္တရားစကား ေဟာေျပာေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအပါအ၀င္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးက မၾကာမၾကာ ေခါက္ျပေနတတ္ပါတယ္။ ေသျခင္းတရားက ငယ္တဲ့သူေတြကုိလည္း ငယ္တဲ့အေလ်ာက္၊ အလယ္အလတ္ သူေတြကုိလည္း အလယ္အလတ္ အေလ်ာက္၊ ႀကီးတဲ့သူေတြကုိလည္း ႀကီးတဲ့အေလ်ာက္ အနာေရာဂါ တစ္ခုခုနဲ႔ သတိေပး ေနတတ္ပါတယ္။ အနာေလးနဲ႔ အနာႀကီးပဲ ကြာျခားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔သေဘာအရ ခ်က္ခ်င္းေသႏုိင္ေလာက္တဲ့ အနာေရာဂါ မျဖစ္ေသးရင္ က်န္တဲ့အနာေလာက္ကုိ သတိမမူမိၾကလုိ႔သာ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးေခါက္တာကုိ မသိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အနာေလးေတြနဲ႔ စၿပီး သတိေပးေနတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ခ်က္ခ်င္း ေသရေလာက္တဲ့ အနာႀကီးျဖစ္မွ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အနာျပင္းလြန္းလုိ႔ ေသဖုိ႔အတြက္ မျပင္ဆင္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ေရာဂါသိပ္ျပင္းၿပီး ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္မွ တရားနာခုိင္းတာတုိ႔၊ တရားမွတ္ခုိင္းတာတုိ႔ လုပ္တတ္ၾကေပမယ့္ အစထဲက ေလ့က်င့္မႈ မရွိတဲ့အခါဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လုပ္မရေတာ့တဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံရတတ္ပါတယ္။ ေသျခင္းတရားက သတိေပးေနတာ ၾကာေပမယ့္ လြန္မွလုပ္ေတာ့လည္း ေနာက္က်သြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အနာမႀကီးေပမယ့္ အနာစၿပီဆုိတာနဲ႔ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးဘူးဆုိတာ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးက အနာစသည္ျဖစ္ေစ၊ မစသည္ျဖစ္ေစ ေသျခင္းတံခါး ေခါက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေခါက္သည္ျဖစ္ေစ ေသဖုိ႔အတြက္ ႀကိဳတင္ၿပီး ျပင္ဆင္ထားႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေမြးလာၿပီဆုိကတည္း ကပ္ပါလာတဲ့ ေသျခင္းတရားဟာ ေရာက္လာေတာ့မယ္ဆုိရင္ အခ်က္ျပလာ၊ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးပြင့္လာ တတ္တဲ့အတြက္ အနာေရာဂါ တစ္ခုခုျပလာလုိ႔ ေသျခင္းတံခါး ဖြင့္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ေသျခင္းတရားကုိ ရင္ဆုိင္ႏုိင္ေအာင္ ကုသုိလ္အလုပ္မ်ားနဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆုိထားၾကဖုိ႔နဲ႔ အနာေရာဂါ မျပေပမယ့္လည့္ ေသျခင္းတရားဆုိတာ အခ်ိန္မေရြ၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး လာႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္တရားကုိ ရေအာင္ရွာရင္း ကုသုိလ္အလုပ္မ်ားနဲ႔ ေသျခင္းတံခါး အဖြင့္ကုိ ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါေၾကာင္း “ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးေခါက္သံ..”ဆုိတဲ့ သတိေပးစကားျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

အမွားပုံကုိ ဉာဏ္ႏွင့္႐ႈ၊ အမွန္ပုံကုိ လုိက္၍တု...

“အမွားပုံကုိ ဉာဏ္ႏွင့္႐ႈ၊ အမွန္ပုံကုိ လုိက္၍တု”
ဒီေခါင္းစဥ္ေလးဟာ သာသနာ့တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ပိဋကတ္ဆုိင္ရာ ျမန္မာစာဌာနရဲ႕ ဆရာႀကီးတစ္ဦး ေရးခုိင္းတဲ့ စာစီစာကုံး ေခါင္းစဥ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဆရာခုိင္းလုိ႔သာ ေရးလုိက္ရေပမယ့္ ဒီေခါင္းစဥ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ေလးနက္မႈကုိ သိပ္ၿပီးသေဘာ မေပါက္မိခဲ့ပါဘူး။ တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေလးလည္းရလာ၊ ျဖတ္သန္းက်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ အေတြ႕အႀကဳံေလးေတြကလည္း မ်ားလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ဒီေခါင္းစဥ္ေလးရဲ႕ သေဘာကုိ ေကာင္းေကာင္း သိလာခဲ့ရပါတယ္။ မွားခဲ့တာေတြ မ်ားလာတဲ့အခါမွာေတာ့ အဲဒီအမွားမ်ားကုိ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ရင္း အမွန္ေလးေတြ ေရာက္လာတာကုိ ကုိယ္ေတြ႕သိျမင္လာခဲ့ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွားကုိ အမွားလုိ႔ သိဖုိ႔ဆုိတာက ေထာက္ျပျပဳျပင္ ေပးမယ့္သူ ရွိမွပဲ သိႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာသမားေကာင္းေတြ ရွိမွလည္း အမွားအမွန္ ခဲြျခားႏုိင္ၿပီး ျပဳျပင္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အမွားဆုိတာကေတာ့ ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနသမွ် မွားေနၾကဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိမခုိင္ ဉာဏ္မပုိင္ေသးတဲ့ အတြက္လည္း အမွားေတြကုိ တစ္ခုခုၿပီး တစ္ခုလုပ္ေနမိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမွားေလးေတြ လုပ္မိတတ္ၾကသလုိ အမွားႀကီးေတြလည္း လုပ္မိတတ္ၾကပါတယ္။ အျပဳအမူမွားေတြ ရွိၾကသလုိ အေျပာမွား အႀကံမွားေလးေတြလည္း ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ မွားတတ္တဲ့သတၱ၀ါေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွားမိၾကတာ မဆန္းေပမယ့္ အဲဒီအမွားအေပၚ သတိျပဳဆင္ျခင္ၿပီး ျပဳျပင္တတ္ရင္ေတာ့့ ဆန္းသြားပါၿပီ။ အမွားကုိ သိၿပီးအမွန္ျမင္မိရင္ေတာ့ ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ လန္းသြားပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ အမွားဆုိတာ လုပ္တဲ့သူကုိယ္တုိင္ ျမင္မိဖုိ႔ခက္သလုိ တစ္ျခားသူက ျမင္လုိ႔ ေထာက္ျပရင္လည္း ျပင္ဖုိ႔ ခက္တတ္ပါတယ္။ သတၱ၀ါ တစ္ဦးခ်င္းမွာ ရွိေနတဲ့ အတၱ၊ မာနေတြေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကုိယ့္အမွားကုိ ေျပာျပလာရင္ အလြယ္တကူ ၀န္ခံၿပီး ျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။ ပညာ၊ ရာထူး၊ ေငြစတဲ့ ဂုဏ္ပကာသန ရွိတဲ့သူေတြဆုိ ပုိဆုိးပါတယ္။ မွားမွန္းသိေနတာေတာင္မွ ငါဆုိတဲ့ မာနေၾကာင့္ အမွားကုိ၀န္ခံၿပီး အမွန္မျပင္မိၾကဘဲ အမွားအတုိင္းသာ ဆက္သြားေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွားကုိ အမွားလုိ႔ သိၿပီး အမွန္ျပင္ႏုိင္သူဟာ အာဂလူလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အမွားပုံကုိ ဉာဏ္ႏွင္႐ႈၿပီး အမွန္ပုံကုိ လုိက္၍တုႏုိင္သူဟာ တုိးတက္ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ လမ္းစပြင့္သူလုိ႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္လည္း မွားခဲ့ပါတယ္။ မွားေနဦးမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမွားကုိ ေထာက္ျပလာရင္ေတာ့ ၀မ္းေျမာက္မႈနဲ႔အတူ ၾကည္ျဖဴစြာ ႀကိဳဆုိလက္ခံရင္း အမွန္ျပင္ႏုိင္ေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားတတ္ပါတယ္။ အမွားေထာက္ျပေပးတာကုိလည္း အျပစ္မျမင္ဘဲ ေက်းဇူးတင္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ျဖစ္ပါတယ္။ ပုထုဇင္ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မွားတတ္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ သိေနၿပီး ဒီလုိ မွားတတ္တာေလးေတြကုိ ျပဳျပင္ေပးမယ့္ သူမ်ားကုိ အၿမဲႀကိဳဆုိမိေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကံေကာင္းစြာပဲ အမွားကုိ ေထာက္ျပျပဳျပင္ေပးတဲ့ ဆရာသမားမ်ားကလည္း ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိေနေလေတာ့ အမွားေလးက်ဴးလြန္ မိတတ္ေပမယ့္ အမွားႀကီးအျဖစ္ ေရာက္မသြားခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း မွားတတ္တဲ့ သတၱ၀ါေတြအတြက္ အမွားျပဳျပင္ေပးမယ့္ ဆရာသမားမ်ား၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား လုိအပ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ သုံးရက္ေလာက္ကေတာင္မွ ဘုန္းဘုန္းဆီကုိ အီးေမးလ္တစ္ေစာင္ ေရာက္လာပါေသးတယ္။ အဂၤလန္ကုိ ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာသမား ဆရာဘုန္းႀကီး တစ္ပါးထံက ပုိ႔လုိက္တဲ့ စာေလးပါ။ မနာပဒါယီ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာ ဘုန္းဘုန္းေရးၿပီး တင္လုိက္တဲ့ ပုိ႔စ္တစ္ခုမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေ၀ါဟာရ အသုံးအႏႈန္း မွားေနတဲ့အေၾကာင္း ေထာက္ျပေပးလာပါတယ္။ အ႐ုိးခံေျပာရရင္ ရင္ထဲမွာ ေဖာ္မျပႏုိင္ေအာင္ ၀မ္းသာမိခဲ့ရပါတယ္။ အမွားေလးကုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္ကုိလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ေက်းဇူးတင္ေနမိပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္လြန္းလုိ႔ ဆရာေတာ္ဆီ ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားမိတဲ့ ျပန္စာမွာေတာင္မွ ေက်းဇူးတင္စကားကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္မႈမဟုတ္တဲ့ တကယ့္ကုိ ႐ုိးရွင္းတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ဆရာ့အေပၚ ေက်းဇူးတင္မိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ အသိပညာ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ စာေတြ ေရးေပးေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ အြန္လုိင္းစာေရးသူမ်ားအတြက္ ဒီလုိ မွားတာေလးေတြကုိ ေထာက္ျပျပဳျပင္ ေပးႏုိင္မယ့္ ဆရာေတြအမ်ားႀကီး လုိအပ္ပါတယ္။ ဥပေဒမရွိ၊ တည္းျဖတ္သူမရွိတဲ့ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ကုိယ္ပုိင္အေတြးအေခၚ သက္သက္နဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးေနၾကတဲ့ စာေပေတြမွာ ေဘးက အဲဒီလုိ ေထာက္ျပျပဳျပင္ ေပးမယ့္သူေတြ မရွိဘူးဆုိရင္ အမွားကုိ မသိႏုိင္တဲ့အျပင္ ၾကာရင္အမွားကို အမွန္ထင္သြားတတ္ပါတယ္။ ပုိၿပီး အႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္တာက ကုိယ္ေရးတာေတြကုိ စာဖတ္သူေတြက အားလုံးအမွန္ထင္ၿပီး ေရးတဲ့အတုိင္း ဖတ္မွတ္ေလ့လာ က်င့္ႀကံသြားမိတဲ့အခါ ပုိဆုိးပါတယ္။ ဒီလုိအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဒီအမွားေတြ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္မသြားခင္၊ အမွားေလးက အမွားႀကီး ျဖစ္မသြားခင္ အမွားကုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားရဲ႕ အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီး လုိအပ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းအတြက္ကေတာ့ ဒီလုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့ သူဆုိ ဘယ္သူမဆုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ လက္ခံႀကိဳဆုိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ အားလုံးလည္း ဒီလုိပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အမွားမကင္းတတ္တဲ့ သူေတြျဖစ္လုိ႔ အမွားလုပ္တတ္မိေပမယ့္ အမွားကုိ ျပဳျပင္တတ္ဖုိ႔လည္း အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ အမွားကို ျပဳျပင္ေပးလာရင္လည္း ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႔ လက္ခံျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔လည္း ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။ အမွားလုပ္မိလုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ေျပာလာရင္လည္း စိတ္ဆုိးစိတ္တုိ မျဖစ္ၾကဘဲ ေက်းဇူးတင္ ၀မ္းေျမာက္စြာ လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ပုထုဇင္ သဘာ၀ ကုိယ့္ကုိေထာက္ျပလာရင္ မေက်မနပ္ ျဖစ္တတ္ၾကေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ ကုိယ့္အတြက္ ေျပာတယ္ဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိ စဥ္းစားၿပီး အမွားကုိျမင္လုိ႔ အမွန္ျပဳျပင္လုိက္တယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္အတြက္ေရာ ကုိယ့္ကုိအေၾကာင္း ျပဳေနသူေတြ အတြက္ပါ အေကာင္းဆုံး အက်ိဳးျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွားကုိ ေထာက္ျပလာရင္ အဲဒီအမွားကုိ ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနာင္မမွားရေအာင္နဲ႔ အမွန္ျဖစ္ေအာင္ လုိက္က်င့္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ “အမွားပုံကုိ ဉာဏ္ႏွင့္႐ႈ၊ အမွန္ပုံကုိ လုိက္၍တု”လုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အမွားမကင္းတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ မွားတတ္တဲ့ သူေတြျဖစ္ေနေပမယ့္ အမွားကုိ သိၿပီး အလြယ္တကူ လက္ခံျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမွား ေထာက္ျပလာရင္လည္း မေက်မနပ္ မျဖစ္ၾကဘဲ ေထာက္ျပလာတဲ့ အမွားကုိ ျပန္လည္ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီး ေနာင္မမွားေအာင္ သတိေဆာင္ဖုိ႔လုိေၾကာင္း ေျပာလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမွားကုိ ျပဳျပင္ေပးလာ၊ ေထာက္ျပေပးလာမယ္ဆုိရင္ ငယ္တဲ့သူက ေထာက္ျပတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကီးတဲ့သူ႔က ညြန္ျပတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခံယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အငယ္က ေျပာရေကာင္းလားဆုိၿပီး မေက်မနပ္ မျဖစ္ဖုိ႔လည္း လုိပါတယ္။ အမွားဆုိတာ ငယ္တဲ့သူလည္း လုပ္မိတတ္သလုိ ႀကီးတဲ့သူလည္း လုပ္မိတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္ကႀကီးေနေပမယ့္ ကုိယ္ကမွားေနရင္ေတာ့ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးလုိေပါ့။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ႀကီးဟာ ပညာအရာ ဧတဒဂ္ရတဲ့ အဂၢသာ၀ႀကီး ျဖစ္ေပမယ့္ သကၤန္းမညီလုိ႔ ေထာက္ျပလာတဲ့ ကုိရင္ငယ္ေလးကုိလည္း တ႐ုိတေသနဲ႔ “တင္ပါ… ျပန္ျပင္၀တ္ပါမယ္ဘုရား..”ဆုိကာ ျပင္၀တ္သြားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ ႀကီးတာငယ္တာနဲ႔ မဆုိင္ဘဲ အမွားေထာက္ျပ ေပးတဲ့အေပၚမွာ အလြယ္တကူ လက္ခံျပဳျပင္တတ္တဲ့ သူေတြရဲ႕ သေဘာလကၡာဏာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မွားတတ္တဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ေနေနၾကတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ မွန္တာေတြလည္း ရွိၿပီး မွားတတ္တာလည္း ရွိတတ္အတြက္ မွားတတ္တဲ့ အမွားေတြကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ကာ အမွန္ျပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖို႔ လုိသလုိ အမွားေထာက္ျပလာရင္လည္း အဲဒီအမွားကုိ အလြယ္တကူ လက္ခံျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အမွားေထာက္ျပလာခဲ့ရင္ ငယ္တဲ့သူက ေထာက္ျပတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကီးသူက ညြန္ျပတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေက်မနပ္ မျဖစ္ၾကဘဲ ကုိယ့္အက်ိဳးကုိ လုိလားလုိ႔ ေျပာတာပဲဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။ အမွားဆုိတာ အမ်ားက ျပမွ ျမင္ႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပလာတဲ့အမွားကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး အမွားပုံကုိ ဉာဏ္ႏွင့္႐ႈကာ အမွန္ပုံကုိ လုိက္၍တုၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ပါးလုိက္ရပါေၾကာင္း…။ အားလုံး… အမွားျမင္၍ အမွန္ျပင္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား