နဲနဲေလးေတာ့ လြဲေနတယ္ (၄)...

၅၂၈နဲ႔ ၁၅၀၀…
လူငယ္ေတြၾကား၊ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြၾကားမွာ အလဲြနားလည္ၿပီး အသုံးျပဳေနတဲ့ စကားတစ္ခုရွိပါတယ္။ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုံးတဲ့စကားပါ။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးၾကားမွာ အခ်စ္ေတြကုိ ေဖာ္ျပၿပီး တြင္တြင္ႀကီး သုံးေနတာေတြမွာ လဲြေနတာေလးက “ဒုိ႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားမွာ ဘာမွမရွိဘူး၊ ဒုိ႔အခ်စ္က ႐ုိးသားတယ္၊ ဒုိ႔မင္းအေပၚမွာထားတဲ့ အခ်စ္ဟာ ၅၂၈အခ်စ္မ်ိဳးပါ..”စသျဖင့္ သုံးေနၾကတာ ရွိသလုိ “ဒို႔မင္းကုိခ်စ္တာ ၁၅၀၀အခ်စ္မ်ိဳးနဲ႔တင္ မဟုတ္ဘူး ၅၂၈အခ်စ္မ်ိဳးနဲ႔ပါ ခ်စ္တာပါ…၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမာင္စိတ္ႏွစ္မစိတ္နဲ႔ ၅၂၈လုိ အခ်စ္မ်ိဳးပဲ ေကာင္းပါတယ္…” စသျဖင့္ ေျပာဆုိေနၾကတာေတြပါ။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မိဘနဲ႔ သားသမီးၾကား၊ ဆရာနဲ႔တပည့္ၾကား၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွစ္မေတြၾကားမွာထားတဲ့ အခ်စ္ဟာ အျပစ္ကင္းတဲ့ ၅၂၈ အခ်စ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကၿပီး ခ်စ္သူသမီးရည္စားေတြရဲ႕ အခ်စ္မ်ိဳးကေတာ့ ၁၅၀၀ အခ်စ္လုိ႔ နားလည္ေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ လဲြေနပါတယ္။ အမ်ားထင္ေနသလုိ မိဘက သားသမီးကုိ ခ်စ္တဲ့အခ်စ္၊ ဆရာက တပည့္အေပၚထားတဲ့ အခ်စ္၊ ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွစ္မေတြရဲ႕ အခ်စ္ေတြဟာ ၅၂၈ အခ်စ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ ၅၂၈အခ်စ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၅၂၈ ေမတၱာဟာ ျဖဴစင္ပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းပါတယ္။ ေမတၱာအစစ္ဟာ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ သူတစ္ပါးကုိ အက်ိဳးလုိလာျခင္း သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီ၅၂၈ေမတၱာဟာ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း ကုိယ့္အတြက္မပါ သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာေရး သက္သက္ကုိသာ ေရွ႕႐ႈပုိ႔သတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖဴစင္တဲ့ ေမတၱာအစစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔ မိဘနဲ႔ သားသမီး၊ ဆရာနဲ႔တပည့္ စသူတုိ႔ၾကားမွာ ရွိေနတဲ့ အခ်စ္မ်ိဳးဟာ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း “ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့သား၊ ငါ့သမီး၊ ငါ့ဆရာ၊ ငါ့တပည့္၊ ငါ့အစ္ကုိ၊ ငါ့ညီ၊ ငါ့အစ္မ၊ ငါ့ႏွစ္မ”စတဲ့ ငါစဲြမ်ားဦးစီးၿပီး ပုိ႔သေနတဲ့ ေမတၱာမ်ား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ျဖဴစင္တဲ့ ၅၂၈ေမတၱာလုိ႔ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ၅၂၈ ေမတၱာကေတာ့ “သတၱ၀ါအားလုံး ေဘးရန္ကင္းပါေစ…၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ…၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ…၊ ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ…”လုိ႔ ပုိ႔သတဲ့ ေမတၱာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုိ႔တုိင္းပုိ႔တုိင္း ကုိယ့္အတြက္မပါ၊ ငါစဲြမပါ၊ သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာေရး သက္သက္ပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီငါစဲြမပါ၊ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ သူတစ္ပါး အက်ိဳးလုိးလာမႈ သက္သက္ရွိတဲ့ ေမတၱာမ်ိဳးကုိသာ ၅၂၈ ေမတၱာလုိ႔ ေခၚတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ၅၂၈ ေမတၱာ ေရတြက္ပုံေလးကုိ တင္ျပလုိပါတယ္။

ဒီနည္းကေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ ၁၂ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ခ်င္း ေမတၱာေလးခ်က္နဲ႔ အရင္ပြားၿပီး ေနာက္ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာနဲ႔ ျပန္ပြားေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ သေဗၺသတၱာ (အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္) အေ၀ရာေဟာႏၲဳ (ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ)၊ အဗ်ာပဇၨာေဟာႏၲဳ (စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ)၊ အနီဃာေဟာႏၲဳ (ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ)၊ သုခီအတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳ (ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ)လုိ႔ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ခ်င္းကုိ ဒီေလးခ်က္နဲ႔ ပြားရပါတယ္။ ဒီနည္းအတုိင္း သေဗၺပါဏာ (အလုံးစုံေသာ ထြက္သက္၀င္သက္ရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သေဗၺဘူတာ (အလုံးစုံေသာ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သေဗၺပုဂၢလာ (အလုံးစုံေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား)၊ သေဗၺအတၱဘာ၀ပရိယာပႏၷာ (အလုံးစုံေသာ အတၱေဘာ၌ အက်ဳံး၀င္ေသာ သတၱ၀ါမ်ား)၊ သဗၺာဣတၳိေယာ (အလုံးစုံေသာ မိန္းမမ်ား)၊ သေဗၺပုရိသာ (အလုံးစုံေသာ ေယာက်္ားမ်ား)၊ သေဗၺအရိယာ (အလုံးစုံေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား)၊ သေဗၺအနရိယာ (အလုံးစုံေသာ ပုထုဇင္မ်ား)၊ သေဗၺေဒ၀ါ (အလုံးစုံေသာ နတ္ေဒ၀ါမ်ား)၊ သေဗၺ မႏုႆာ (အလုံးစုံေသာ လူမ်ား)၊ သေဗၺ၀ိနိပါတိကာ (အလုံးစုံေသာ အပါယ္ငရဲက်ေရာက္ေသာ သူမ်ား) တုိ႔ကုိလည္း တစ္ဦးခ်င္းကုိ အေ၀ရာေဟာႏၲဳစတဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္နဲ႔ ပြားမ်ားပါက ပုဂၢိဳလ္ ၁၂ေယာက္ဆုိေတာ့ ေမတၱာ ၄၈ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ အဲဒီ (၁၂)ေယာက္ကုိပဲ အေရွ႕အရပ္၊ အေနာက္အရပ္၊ ေတာင္အရပ္၊ ေျမာက္အရပ္၊ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္အရပ္၊ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္အရပ္၊ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္အရပ္၊ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အရပ္၊ ေအာက္အရပ္၊ အထက္အရပ္ဆုိတဲ့ အရပ္ဆယ္မ်ားႏွာနဲ႔ တစ္ခုခ်င္း ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း ေမတၱာတစ္ခ်က္ခ်င္း ထပ္ပြားမ်ားတဲ့အခါ ေမတၱာ ၄၈၀ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ အေရွ႕အရပ္၌ရွိေသာ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေဘးရန္ကင္းၾကပါေစ..၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ…၊ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းၾကပါေစ…၊ ခ်မ္းသာစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ ပြားမ်ားေပးရသလုိေပါ့။ ဒီ၄၈၀နဲ႔ ခုနက ပုဂၢိဳလ္သက္သက္ ပြားမ်ားခဲ့တဲ့ ၄၈ခ်က္ျပန္ေပါင္းရင္ ၅၂၈ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ (၁၂ x 4 = ၄၈။ ၄၈ x 10 = ၄၈၀။ ၄၈၀ + ၄၈ = ၅၂၈) ဒီ၅၂၈ေမတၱာကုိပဲ ငါးရာ့ႏွစ္ဆယ္ ရွစ္သြယ္ေမတၱာလုိ႔ ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမတၱာမွာ ပုိ႔သတုိင္း ပုိ႔သတဲ့ ကုိယ့္အတြက္မပါဘဲ ငါစဲြကင္းကာ သူတစ္ပါးအတြက္သာ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တကယ့္ျပဴစင္တဲ့ ၅၂၈ ေမတၱာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ၅၂၈ ေမတၱာကုိ တစ္လဲြနားလည္ၿပီး အသုံးျပဳေနသူမ်ား သတိျပဳ ဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

၁၅၀၀ကေတာ့ ေမတၱာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိေလသာပါ။ ကိေလသာျဖစ္တဲ့အတြက္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္ထားသလုိ သမီးရည္စားအခ်စ္၊ လင္မယားအခ်စ္ေတြသာ ၁၅၀၀ အခ်စ္ဆုိတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးသူမွန္သမွ်မွာ ဒီကိေလသာက ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာ အက်ဥ္းကေတာ့ ၁၀ပါးပါပဲ။ အဲဒီဆယ္ပါးကုိ တစ္ျခား စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္ေတြနဲ႔ ေျမာက္ပြားလုိက္တဲ့အခါ ၁၅၀၀အထိ ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၅၀၀ ကိေလသာ ေရတြက္ပုံကုိ အက်ဥ္းသိသာ႐ုံ တင္ျပရရင္… စိတ္၊ ေစတသိက္ ၅၂၊ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈၊ လကၡဏ႐ုပ္ ၄ = ေပါင္း ၇၅။ ယင္းသည္ အတြင္း ၇၅၊ အျပင္ ၇၅ျဖစ္၍ ၁၅၀ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၁၅၀ ဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာ၊ ထိန၊ ဥဒၶစၧ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸ ဆုိတဲ့ ကိေလသာဆယ္ပါးတြင္ တစ္ခုခ်င္း တစ္ခုခ်င္းမွာ ပါ၀င္ဆက္စပ္မႈရွိေနတဲ့အတြက္ စုစုေပါင္း ၁၅၀၀ျဖစ္ပါတယ္။ (၇၅ x ၂ = ၁၅၀။ ၁၅၀ x ၁၀ = ၁၅၀၀။) အဲဒါကုိ ၁၅၀၀ ကိေလသာလုိ႔ဆုိတာပါ။ ဒီသေဘာက အဘိဓမၼာ မသင္ဖူးသူေတြအတြက္ နားလည္ဖုိ႔ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ သိသာ႐ုံေလးသာ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ၅၂၈ ေမတၱာနဲ႔ ၁၅၀၀ကိေလသာ မလဲြၾကဖုိ႔ပါ။ ၅၂၈ေမတၱာကုိ လူ႔ေလာကမွာ နားလည္အသုံးျပဳၾကသလုိ အမွတ္မမွားၾကဖုိ႔ပါ။ ငါစဲြရွိေန၊ ငါ့အတြက္ပါေနေသးတဲ့ အခ်စ္ဟာ ျဖဴစင္တဲ့ ၅၂၈ ေမတၱာအစစ္မဟုတ္ဘူး ဆုိတာ သေဘာေပါက္ၾကဖုိ႔ပါ။ ဒီလုိ သေဘာေပါက္ၿပီး အလဲြေတြကုိ ဖယ္ကာ အမွန္ေလးေတြ ျပင္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ အခုလုိ လဲြေနတာေလးကုိ တင္ျပလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

႐ုပ္ကုိလည္းျပင္ စိတ္လည္းျပင္…

ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ရင္းႏွီးမႈရွိေနတဲ့ ဘာသာျခား ဒကာမေလး တစ္ေယာက္က ဘုန္းဘုန္းကုိ ေမးျမန္းတုိင္ပင္ ဖူးပါတယ္။ အဲဒါက ဒီေန႔ေခတ္စားေနတဲ့ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းပါ။ သူမအေနနဲ႔ တစ္ျခားသူငယ္ခ်င္းေတြလုိပဲ စိတ္တုိင္းမက်ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေပၚက အရာေလးေတြကုိ အထူးသျဖင့္ ၾကည့္မေကာင္းျဖစ္ေနတဲ့ သူ႔မႏွာေခါင္းကုိ ခဲြစိပ္ၿပီး ျပင္ၾကည့္ရင္ေကာင္းမလားတဲ့…။ တုိင္ပင္စရာရွားလုိ႔ ဘုန္းႀကီးကုိမွ လာတုိင္ပင္ရတယ္လုိ႔။ အမွန္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးဆုိ ေဗဒင္တတ္တင္ထင္ၿပီး ေဗဒင္ေမးခ်င္တာလဲ ပါခ်င္ပါမွာပါ။ ခဲြစိပ္လုိက္ရင္ ေမြးကတည္းက ပါလာတဲ့ ႐ုပ္အဆင္းကုိ ေျပာင္းလဲလုိက္တဲ့အတြက္ လက္ရွိရွိထားတဲ့ ကံၾကမၼာေတြဟာ အဆုိးဘက္ကုိ ေျပာင္းရင္ေျပာင္းသြား တတ္တယ္လုိ႔ သူမအေမက ေျပာတယ္၊ အဲဒါ အေမေျပာတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ႏုိင္မျဖစ္ႏုိင္ ေျပာေပးေစခ်င္တယ္တဲ့။ ၿပီးေတာ့ ခဲြစိပ္ၿပီး ျပဳျပင္သင့္၊ မသင့္၊ ဘယ္လုိလုပ္ရမယ္ဆုိတာလည္း အႀကံျပဳပါတဲ့ေလ…။ ဘုန္းဘုန္းဘာေျပာရမွာလဲ…။ သူ႔႐ုပ္သူျပင္တဲ့ဟာ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ “႐ုပ္ကုိပဲ ျပင္မေနနဲ႔။ စိတ္ကုိလည္း ျပင္ဦး”လုိ႔...။

ဟုတ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ဆုိတာဟာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္ဆီးတတ္တဲ့ သေဘာရွိေနတဲ့အတြက္ ေဖာက္ျပန္တုိင္း၊ ပ်က္ဆီးတုိင္း လုိက္ၿပီး ျပဳျပင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုံးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ လူ႔စိတ္ကလည္း အလုိျပည့္တယ္ဆုိတာ ရွိတာမွ မဟုတ္တာ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္မ်က္ႏွာကုိယ္ၾကည့္ၿပီး “အင္း…ငါ့မ်က္ႏွာမွာ ဒါေလးကေတာ့ ဖ်က္ေနတယ္၊ ဒါေလးကုိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္လုိက္ရင္ အေတာ္ၾကည့္ေကာင္းမွာပဲ”ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ျပဳျပင္ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ အဲဒါေလးခဲြစိပ္ျပီး ေနာက္တစ္ခါ ကုိယ့္မ်က္ႏွာကုိမွန္နဲ႔ ျပန္ၾကည့္ေတာ့ “အင္း… ဒါေလးပါ ထပ္ၿပီး ခဲြစိပ္လုိက္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းမွာပဲ”လုိ႔ အေတြးထပ္ျဖစ္ ျပန္ပါတယ္။ ထပ္ျဖစ္ေတာ့ ထပ္ျပင္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္ခါျပန္ၾကည့္ ထပ္ေတြ႕ျပန္ေရာ၊ ထပ္ေတြ႕ေတာ့ ထပ္ျပင္ခ်င္ျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔၊ ထပ္ၾကည့္၊ ထပ္ျမင္၊ ထပ္ျပင္သံသရာက မၿပီးႏုိင္ေအာင္ကုိ အလုိမက် ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ စကားစပ္လုိ႔ မ်က္ႏွာကုိ ခဲြစိတ္ျပဳျပင္လုိက္တာ အႀကိမ္ေပါင္း ၅၀အထိ ျဖစ္သြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိပါေသးတယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးႀကီးက “သူမလည္း ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ဖုိ႔ စကာစေတာ့ မ်က္ႏွာမွာရွိတဲ့ အဆင္မေျပတာ တစ္ခုေလာက္ကုိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ စခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္း တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အလုိမက်မႈေတြ ျဖစ္ျဖစ္လာၿပီး အခုလုိ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔အတူ အႀကိမ္ေပါင္း ၅၀အထိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျပဳျပင္ျပဳျပင္ အလုိမက်ျဖစ္ၿပီး ဆုံးႏုိင္မွာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း..” စသျဖင့္ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူမအေတြ႕အႀကဳံကုိ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ေျပာျပဖူးပါတယ္။

ဒါအမွန္ပါပဲ။ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့ ႐ုပ္ကုိပဲ လုိက္ျပင္ေနလုိ႔ကေတာ့ အလုိက်ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႀကိမ္၅၀လည္း မျပည့္ႏုိင္၊ ၆၀၊ ၇၀ စသျဖင့္ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ပဲ ျပင္ျပင္ ၿပီးမွာမဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ အၿမဲေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ႐ုပ္ကုိျပင္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတစ္ခုျပင္ၿပီးလည္း ေနာက္တစ္ခုျပင္စရာက ထပ္ေပၚလာ၊ ထပ္ျဖစ္လာေနမွာပဲ ျဖစ္လုိ႔ပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ အမွန္ကုိ မျမင္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ ျပင္ၿပီးရင္းျပင္ရင္း ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပင္ရမွာက ႐ုပ္မဟုတ္ဘူး၊ စိတ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိျပင္တာထက္ စိတ္ကုိျပင္ၾကလုိ႔ တုိက္တြန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ပုထုဇင္ေတြျဖစ္လုိ႔ ႐ုပ္ကလည္း ျပင္ေနရေသးတယ္ဆုိရင္ ႐ုပ္ကုိလည္းျပင္၊ စိတ္လည္းျပင္ၾကေပါ့လုိ႔ ဆုံးမျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အပုတ္ေကာင္ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီ႐ုပ္ဟာ ေန႔စဥ္ျပင္ေနရပါတယ္။ ေန႔စဥ္သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ေနရပါတယ္။ တစ္ေန႔မျပင္ရင္ တစ္ေန႔အနံ႔ထြက္ေနတာ ဆုိေတာ့ ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္း မ႐ုိးႏုိင္ေအာင္ကုိ ျပင္ေနရပါတယ္။ မျပင္ဘဲ ထားမယ္ဆုိရင္လည္း ခႏၶာကုိယ္မွာ ရွိတဲ့ အေပါက္ေတြက ထြက္လာသမွ် အရာဟာ ဘာတစ္ခုမွ ေကာင္းတာမရွိေတာ့ ရြံရွာဖြယ္ပဲ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒါကလည္း ဒီ႐ုပ္တရားဟာ အေကာင္ပုတ္ဆုိတာ သိႏုိင္တဲ့ အသိဉာဏ္ရွိမွ ျဖစ္မွာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ မသိၾကေတာ့ ဒီအပုတ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ေကာင္ကုိပဲ အဟုတ္ထင္ကာ မာနေတြ ၀င္ေနၾကပါတယ္။ အေပၚယံအေရျပားကုိ ေရႊအလား ထင္မွတ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ယ္သေနၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ျပင္မဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ဒီ႐ုပ္ဟာ ေသရင္ထားခဲ့ရမယ့္ အေကာင္ပုတ္ဆုိတဲ့ အမည္ပညတ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါကုိ မသိေတာ့ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ားနဲ႔အတူ အခိုက္အတန္႔သာျဖစ္တဲ့ ျပင္ထားတဲ့႐ုပ္အေပၚ အစဲြတရားေတြနဲ႔ အလဲြအမွား စိတ္ထားေတြအထိ ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိအမွီျပဳၿပီး စိတ္ပါဒုကၡ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိ သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ေနေပမယ့္ စိတ္ကုိ မသန္႔ရွင္းမိၾကေတာ့ အကုသုိလ္ အညစ္အေၾကးေတြနဲ႔ ေလာဘမ်က္ႏွာ၊ ေဒါသမ်က္ႏွာ၊ ေမာဟမ်က္ႏွာ၊ မာနမ်က္ႏွာ၊ ဣႆာ၊ မစၧရိယ မ်က္ႏွာေတြအျဖစ္ ေျပာင္းေျပာင္းေနကုန္ ပါေတာ့တယ္။ လွခ်င္လုိ႔ မ်က္ႏွာကုိ ခဲြစိပ္ျပဳျပင္ အလွဆင္ေပမယ့္ ပုိပုိလွမလာဘဲ ကိေလသာလႊမ္းတဲ့ မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ အုိအုိလုိ႔သာ ပုိျပလာပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လွခ်င္လုိ႔ ျပင္ၾကရင္လည္း ႐ုပ္ကုိလည္းျပင္ စိတ္လည္းျပင္ၾကပါလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္မလွေပမယ့္ စိတ္လွေနရင္ လူလည္းလွလုိ႔ အခုဘ၀မွာေရာ သံသရာမွာပါ အလွတရားေတြ ပုိင္ဆုိင္ေနရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶကေတာ့ စိတ္ကုိ အထူးသတိျပဳဖုိ႔ အၿမဲမိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ စိတ္ကုိျပင္ဖုိ႔ အျမဲတုိက္တြန္းေတာ္ မူပါတယ္။ ႐ုပ္ကုိ သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ အထူးေဟာ ေတာ္မူပါတယ္။ ႐ုပ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ စြန္းထင္လာတဲ့အခါ သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးေၾကာေပးရသလုိ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ ျဖစ္ရင္လည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးေၾကာေပးၾကဖုိ႔ ညြန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ “ေရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရႊံ႕ေပရင္ ေရနဲ႔ေဆးမွပဲ သန္႔ရွင္းသြားတတ္သလုိ၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အညစ္အေၾကးဟာလည္း စိတ္နဲ႔ေဆးမွပဲ သန္႔ရွင္းႏုိင္ေၾကာင္း..” ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ စိတ္မညစ္ေစဖုိ႔ပါပဲ။ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲ။ အကယ္၍ စိတ္မွာသာ အညစ္အေၾကးျဖစ္ၿပီး စိတ္ညစ္ႏြမ္းၿပီဆုိပါက ႐ုပ္ကုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ လွေအာင္ျပင္ေနပါေစ အက်ိဳးမၿပီး အခ်ည္းႏွီးပဲ ျဖစ္ေနတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပ တစ္ေနရာမွာ ျမတ္ဗုဒၶက “ခုိးသူတစ္ေယာက္သည္၊ ခုိးသူတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္ေသာ္ ပ်က္ဆီးေအာင္ျပဳရာ၏၊ ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္ေသာ္ ပ်က္ဆီးေအာင္ ျပဳရာ၏၊ မေကာင္းသျဖင့္ ထားအပ္ေသာ စိတ္သည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူကုိ ထုိ႔ထက္ပင္ ယုတ္ည့ံေအာင္ ျပဳႏုိင္၏။” (နႏၵေဂါပါလက၀တၳဳ)ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဆုိလုိတာက မေကာင္းတဲ့၊ ညစ္ႏြမ္းတဲ့ စိတ္ဟာ အဲဒီစိတ္ရွိေနတဲ့သူကုိ အဆုိးဆုံးအထိ ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္စီးတတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ကုိ ညစ္ႏြမ္းေစတဲ့ အရာမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေနေပမယ့္ နီ၀ရဏတရား ငါးပါးကေတာ့ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကုိ ဟန႔္တားႏုိင္တဲ့အထိ ညစ္ႏြမ္းေစ၊ တားျမစ္ပိတ္ပင္ေစပါတယ္။ ကာမစၧႏၵဆုိတဲ့ ကာမဂုဏ္အလုိဆႏၵ၊ ဗ်ာပါဒလုိ႔ေခၚတဲ့ သူတစ္ပါးကုိ ပ်က္စီးေစလုိမႈ၊ ထိနမိဒၶလုိ႔ေခၚတဲ့ ေလးလံပ်င္းရိထုိင္းမႈိင္းမႈ၊ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥလုိေခၚတဲ့ ျပန္႔လြင့္မႈ ႏွလုံးမသာယာမႈ၊ ၀ိစိကစၧာလုိ႔ေခၚတဲ့ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ သံသယျဖစ္ကာ မေ၀ခဲြႏုိင္မႈမ်ားဟာ နီ၀ရဏတရားမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတရားမ်ားနဲ႔ စိတ္ကုိ မညစ္ႏြမ္းရေအာင္ သတိတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔၊ အကုသုိလ္ျဖစ္စရာ အာ႐ုံမ်ား၊ ကိေလသာျဖစ္စရာ အရာမ်ားနဲ႔ စိတ္ကုိ မညစ္ႏြမ္းရေအာင္ မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔ ဆုံးမေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

႐ုပ္ကုိျပဳျပင္တဲ့အခါ ေရခ်ိဳးျခင္း၊ ဆပ္ျပာတုိက္ျခင္း၊ အေမြးနံ႔သာမ်ား အသုံးျပဳျခင္းစတာေတြနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ ဒါနျပဳေပးျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားေပးျခင္း၊ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ျခင္းမ်ားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးဖုိ႔လုိေၾကာင္း တုိက္တြန္းၾကပါတယ္။ ဒီလုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့အခါ သီလတရားကုိ ခံတပ္ထားၿပီး၊ ဒါနရဲ႕ ေထာက္ပံ့မႈနဲ႔အတူ ပစၥဳပၸန္ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ သမထကုိ အသုံးျပဳကာ သံသရာမွသည္ နိဗၺာန္အထိ ေရာက္ေစဖုိ႔အတြက္ ၀ိပႆနာနည္းနဲ႔ ျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ ညြန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔ ကုိယ္သႏၲာန္မွာ အၿမဲကိေလသာ ကာမဂုဏ္အားႀကီးတဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေန၊ ဘာေလးပဲျမင္ျမင္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲ ျမင္ျမင္ ကာမရာဂစိတ္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ အပုတ္ေကာင္ကုိ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရတဲ့ အသုဘကမၼ႒ာန္းကုိ ပြားမ်ားတာတုိ႔၊ ထစ္ခနဲဆုိ စိတ္တုိတတ္၊ စိတ္ဆုိးတတ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အလုိမက်ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကုိ ပြားမ်ားေပးတာတုိ႔ စသျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းေလးေတြနဲ႔ စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ၾကည့္ရပါမယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ စိတ္မွာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ်ေပၚသမွ်ကုိ သတိတရားနဲ႔ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အဲဒီျဖစ္သမွ် ေပၚသမွ် အရာေတြကုိ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္၊ ေပၚစဲေပၚခုိက္မွာ မေကာင္းတဲ့စိတ္ရဲ႕ စဲြေဆာင္မႈေနာက္ကုိ မလုိက္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ၾကည့္ရပါမယ္။ ဒါကေတာ့ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္မႈနဲ႔ပဲ ျပဳျပင္ေပးလုိ႔ ရပါမယ္။ ၀ိပႆနာနည္းဟာ ေပၚရာေပၚရာေတြကုိ လုိက္လုိက္ၿပီး သိမွတ္ေပးရတဲ့ နည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီနည္းကုိ အသုံးျပဳၿပီး စိတ္ကုိျပဳျပင္ေပးၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ စိတ္ကုိ ျပဳျပင္မႈ အားေကာင္းလာ၊ သတိတရားနဲ႔ ျဖစ္သမွ်စိတ္ကုိ သိလာႏုိင္၊ စိတ္ရဲ႕ ျဖစ္ခုိက္ေပၚခုိက္ကုိ သိၿပီး စိတ္ေခၚရာေနာက္ကုိ မလုိက္ႏုိင္ေအာင္ ျပဳျပင္လာႏုိင္ၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ႐ုပ္ကုိလည္း ျပဳျပင္ၿပီး ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ ႐ုပ္ကုိအစဲြျပဳၿပီး ျဖစ္လာမယ့္ ျပဳျပင္စရာေတြကုိလည္း ျပဳျပင္ၿပီး ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ႐ုပ္ကုိျပင္ေနၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ေကာင္းတဲ့စိတ္၊ ကိေလသာနည္းတဲ့စိတ္၊ ေဒါသနည္းတဲ့စိတ္၊ မာနနည္းတဲ့စိတ္၊ မနာလုိမႈ၊ ၀န္တုိမႈ နည္းတဲ့စိတ္ေလးေတြ ျဖစ္ေအာင္ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆတဲ့ သတိတရားနဲ႔ ျပဳျပင္ေပးၾကည့္ၾကဖုိ႔၊ စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တဲ့ အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ စိတ္နဲ႔ပဲ သန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆးေၾကာျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔၊ ႐ုပ္ကုိျပင္ဖုိ႔ အခ်ိန္၊ လူ၊ ေငြ၊ ပစၥည္းစတာေတြနဲ႔ အားစုိက္ႀကိဳးစား ျပဳျပင္ၾကသလုိ စိတ္ကုိလည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာသတိတရားမ်ားနဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ကာ ျပဳျပင္ေပးၾကဖုိ႔ ဆုံးမေဟာၾကား ေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ႐ုပ္ကုိလည္းျပင္ စိတ္လည္းျပင္တတ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ အားလုံး နာမ္႐ုပ္ႏွစ္သင္း အျမင္ရွင္းေအာင္ ျပင္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

ဆူလာျပန္ၿပီ ဆူနာမီ…

စိတ္ပင္ပန္းလုိ႔ စိတ္ႏြမ္းေျပေအာင္ တရားေတာ္ေတြနဲ႔ စိတ္ပန္းေျဖခ်င္တယ္ဆုိမွ ဆူနာမီတရားနာမိလုိ႔ အပန္းမေျပတဲ့အျပင္ ပိုလုိ႔ေတာင္ ႏြမ္းေနပါေတာ့တယ္ဆုိတဲ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသံက နားထဲေရာက္လာျပန္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမွာ ဓမၼအႏွစ္သာရ သက္သက္ေတြကုိပဲေရးၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ႏွစ္သက္မႈေတြကုိ မွ်ေ၀ေပးမယ္ဆုိတဲ့ ဆႏၵနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ ေ၀ဖန္တာ၊ တုိက္ခုိက္တာ၊ ဟုိလူ႔အေၾကာင္းေျပာတာ၊ ဒီလူ႔အေၾကာင္း ေျပာတာေတြ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္၊ စာဖတ္သူမ်ားကုိ ေလာကီေလာကုတၱရာ အႏွစ္တစ္ခုခုပဲ ေပးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္ ခုတေလာ ဓမၼစာမ်က္ႏွာေတြမွာ ဆူနာမီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပဲြက နဲနဲဆူလာျပန္ေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ အမွန္သစၥာဘက္က ပူလာရျပန္ပါတယ္။

မၾကာေသးခင္က အင္တာနက္ဓမၼ စာမ်က္ႏွာအခ်ိဳ႕မွာ ဆူနာမီဆရာေတာ္နဲ႔ ဒကာေလးအခ်ိဳ႕တုိ႔ အြန္လုိင္းမွာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကုိ တင္ထားတာေတြ႔ၿပီး ေသခ်ာအခ်ိန္ေပး နားေထာင္ျဖစ္ပါတယ္။ အေမးႏြားေက်ာင္းသား အေျဖဘုရားေလာင္းလုိ႔ ဆုိတဲ့စကားကုိ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ ေျဖတဲ့ဘက္က ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ လုပ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က တိတၱိဆရာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အေျဖလုိ “ဟုတ္သလားဆုိ…မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ဘူးလားဆုိေတာ့ ဟုတ္တယ္…”ဆုိတဲ့ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ အေျဖေတြပဲ နားေထာင္လုိက္ရပါတယ္။ တိက်တဲ့ အေျဖမရခဲ့ပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘုရားေဟာ စာေပေတြဟာ ဆူနာမီအတြက္ ဆူနာမီမုန္တုိင္းနဲ႔အတူ ေပ်ာက္ပါသြားေနၿပီဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ သာသနာေတာ္ရဲ႕ အသက္ျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္းေတာ္ကုိ ထည့္မတြက္ဘဲ ဒါေတြက ပညတ္ေတြပါဆုိၿပီး အရာရာ ပညတ္နဲ႔ပဲ ကုိင္ေပါက္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၀ိနည္းဆုိတာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အာဏာေဒသနာဆုိတာကုိ ေမ့ထားၿပီး အာဏာကုိ ေတာ္လွန္သလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သာမန္ပုထုဇင္မ်ားမေျပာနဲ႔ ရဟႏၲာမေထရ္မ်ားေတာင္ ၀ိနည္းေတာ္အတုိင္းမညီရင္ အာပတ္သင့္ေစလုိ႔ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဘုရားအမိန္႔ေတာ္ကုိ ပရမတ္တစ္ခုတည္းကုိင္ၿပီး အပုိင္ဆန္႔က်င္ေနတာဟာ မုန္တုိင္းထက္ ေၾကာက္စရာ ပုိေကာင္းေနပါတယ္။ ငါ့ေတြ႕ငါေတြ႕ဆုိၿပီး ငါ့နည္းအတုိင္း ငါေဟာတာဆုိေပမယ့္ ဘုရားသားေတာ္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဘုရားမ်က္ႏွာကုိေတာ့ ၾကည့္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဘုရားက မလုပ္နဲ႔ဆုိတာကုိေတာ့ မလုပ္ဘဲ လုိက္နာဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ခုေတာ့ အဲလုိမဟုတ္ဘဲ ဘုရားမလုပ္နဲ႔ဆုိတာကုိ မလုိက္နာ႐ုံတင္မကဘူး ဘုရားမလုပ္တဲ့အရာေတြကုိပါ လုပ္ေနတာကုိ သူ႔အေျပာနဲ႔ သူ႔အေဟာ၊ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြက တုိက္႐ုိက္ျပေနတာကုိ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ဘုရားက လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ နည္းေပးလမ္းျပမႈေလာက္ပဲ ျပဳၿပီး လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံမႈ အပုိင္းက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ေဟာထားတာေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဆူနာမီက တရားအလုပ္ကုိ ကူလုပ္ေပးေနပါတယ္တဲ့။ ေဘးကေန သတိေပးတဲ့အေနနဲ႔ လမ္းညႊန္ေပးတာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တရားအားထုတ္သူေတြကုိ သူ႔အစြမ္းေတြထည့္ေပးၿပီး သူရထားတာေတြကုိ မွ်ၿပီးေပးေနသလုိ လုပ္ေနပါတယ္တဲ့။ သူ႔ရဲ႕နည္းေတြဟာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ က်င့္ယူရမယ့္ အရာကုိ သူ႔အားနဲ႔ အေခ်ာင္ယူႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕နည္းေတြဟာ အားလုံးပညတ္ေတြပဲ၊ အရာရာ ဘာမွမရွိဘူးဆုိၿပီး ေဟာေျပာေနတာ ေတြေၾကာင့္ အယူလဲြေနတဲ့ နတၳိက၀ါဒ ဆန္ဆန္ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ သမုတိသစၥာနဲ႔ ပရမတၱသစၥာႏွစ္မ်ိဳးမွာ ပရမတၳသစၥာက အဓိကက်ေပမယ့္ ဆူနာမီကေတာ့ အစြန္းေရာက္ေစတဲ့အထိ ပရမတ္ကုိ ေဟာေျပာေနတာကုိ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အနတၱ အနတၱဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ တြင္တြင္သုံးၿပီး ဘုရားေဟာတဲ့ အနတၱနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး သူတီထြင္ထားတဲ့ အနတၱေတြနဲ႔ သဒၶါလြန္ကဲၿပီး ပညာနည္းေနသူမ်ားကုိ ႐ုိက္သြင္းေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဆုိးဆုံးက သူေဟာေျပာတာေတြကုိ ဗုဒၶစာေပေတြနဲ႔ မညွိတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါေတြ႕က အေရးႀကီးေပမယ့္ သဒၶါပညာ၀ီရိယ အားေတြ ယုတ္ေလ်ာ့လာေနတဲ့ ယေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ ဗုဒၶစာေပေတြကပဲ စံတစ္ခုအျဖစ္ မွန္မမွန္ကုိ စိစစ္ေပးႏုိင္တာကုိ သူက စာပစ္ၿပီး ငါဟစ္ေနေလေတာ့ သူ႔ရဲ႕ငါေတြ႕ဟာ အလဲြလမ္းအတြက္ အားကုိးတစ္ခု ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၊ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး၊ ဖားေအာက္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး စတဲ့ သီလသမာဓိပညာ အားေကာင္းလွတဲ့ ဆရာမေထရ္ႀကီးမ်ားပင္ စာေပအတုိင္း၊ စာေပနဲ႔ညွိၿပီး စာေပကုိ မလြန္ေစဘဲ ေဟာေျပာေပးခဲ့တာ၊ ေဟာေျပာေပးေနတာေတြကုိ ဆန္႔က်င္ၿပီး ဆူနာမီက ငါေတြ႕ေတြနဲ႔ စာကုိေမ့ေနတာေတာ့ လုိက္နာက်င့္ႀကံသူေတြအတြက္ ရင္ေလးစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလုိသာ ဆက္ၿပီး စာေပကုိ ပစ္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သူတီထြင္ထားတဲ့ အယူ၀ါဒတစ္ခု တည္ေထာင္ေနသလုိ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ ၀ါဒတစ္ခု တည္ေထာင္တာက အေရးမႀကီးပါဘူး။ အယူ၀ါဒမႈိင္းမိလုိ႔ သူ႔ေနာက္ကုိ လုိက္မိတဲ့ က်င့္ႀကံသူေတြပါ အလဲြလမ္းကုိ လုိက္မိေနၿပီး ဆုိးက်ိဳးေတြ ႀကဳံလာတဲ့အခါမွ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကုိ ကုိးကြယ္မိလုိ႔ ဒီလုိျဖစ္တာပါလုိ႔ ဆုိလာခဲ့ရင္ ဘာသာသာသနာနဲ႔ သံဃာ့ဥေသွ်ာင္ မေထရ္ႀကီးမ်ားအထိ ေျပာစရာျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူက၀ါဒတစ္ခု တည္ေထာင္ေပမယ့္ သူ႔၀ါဒကုိ လုိက္နာသူမ်ားအေနနဲ႔ ယုံၾကည္မႈကုိ ပညာႏွင့္ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။ “ဆရာတစ္ပါး လဲြေခ်ာ္သြားက တပည့္အမ်ား အပါယ္လား၏..”လုိ႔ ဆုိသလုိ မျဖစ္ရေအာင္ ဆရာအေနနဲ႔ အလဲြမရွိေစဖုိ႔နဲ႔ တပည့္ေတြအေနနဲ႔လည္း အလဲြမမိဖုိ႔ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့။ ဒီေနရာမွာ သိေစလုိတာက ေဟာတာေျပာတာ ျဖန္႔ေ၀တာမ်ားဟာ ငါေတြ႕ငါေတြ႕ ဆုိၿပီး ဗုဒၶစာေပေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး မျဖစ္ေစဖုိ႔ အဓိကေျပာလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္လုိက္နာက်င့္သုံးမႈဟာ အဓိကက်ေပမယ့္ သူတစ္ပါးကုိ ေဟာၾကားတဲ့အခါမွာေတာ့ ဗုဒၶစာေပနဲ႔ ညွိၿပီး ေဟာေျပာေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က သဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္ဆုိရင္ေတာ့ မဆုိလုိဘူးေပါ့။ အဲလုိမွမဟုတ္ေသးရင္ အမွားေတြ ျဖစ္ႏုိင္ေသးတဲ့အတြက္ ကုိယ့္၀ါဒကုိ သူမ်ားေတြကုိ ေဟာၾကားတဲ့အခါ အစြန္းမလြတ္ေအာင္ စာေပနဲ႔တုိက္ၿပီး ေဟာၾကားေစခ်င္တာပါ။ အမွန္ေတာ့ ဗုဒၶစာေပမွာလာတဲ့အတုိင္း သြားတာက အမွားကင္းၿပီး အေကာင္းဆုံး လမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကတည္းက ဘုရားစာေပအတုိင္း ေဟာေျပာပုိ႔ခ်လာခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဆုိရင္ ဘယ္သူမွ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပစရာမရွိဘဲ အခုခ်ိန္အထိ စင္ေပၚမွာ ရွိေနတယ္ဆုိတာကုိ ကုိယ္ပုိင္၀ါဒေတြနဲ႔ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေအာင္ ေဖာက္ထြက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၾကသူမ်ား အေနနဲ႔ အထူးသတိျပဳ သင့္လွပါတယ္။ လုိက္နာက်င့္သုံးသူမ်ား အေနနဲ႔လည္း ကုိယ္နဲ႔အဆင္ေျပတယ္၊ အခုိက္အတန္႔ သမာဓိနိမိတ္ေလးရၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္ဆုိ႐ုံနဲ႔ တရားေတြ႕ၿပီလုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသတ္မွတ္ကာ ဒီဆရာေတာ္ရဲ႕ အယူ၀ါဒသာ အမွန္ဆုိၿပီး ၀ါဒမႈိင္းမမိဘဲ သဒၶါပညာ ညီမွ်စြာ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဆူနာမီကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဆူလာတာေတြကုိ ဓမၼအႏွစ္သာရမ်ားနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း ၿငိမ္းေအးေစဖုိ႔၊ အမွားနည္းၿပီး အမွန္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္ႏုိင္ေစဖုိ႔ ေဟာေျပာသူမ်ားနဲ႔ လုိက္နာသူမ်ား အေနျဖင့္ ဘုရားမ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘုရားေဟာတဲ့ အရာေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီး မေဟာေျပာ မပုိ႔ခ်၊ မလုိက္နာ မက်င့္သုံးၾကဘဲ ငါအသိကုိ စာေပနဲ႔ညွိကာ ေဟာေျပာပုိ႔ခ်၊ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကပါဟု ေစတနာစကားျဖင့္ အသိတရား ပါးလုိက္ရပါေၾကာင္း…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား