တရားအားထုတ္စဥ္ ၀မ္းနည္းအားငယ္ စိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚလာပါက ဘယ္လုိဆက္႐ႈမွတ္သင့္ပါသလဲ..

Q. ဘုန္းဘုန္း
တပည့္ေတာ္ဟာ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ တရားအားထုတ္ျခင္းကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ျပဳေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု တပည့္ေတာ္ တရားကုိ ေန႔စဥ္ ရႈမွတ္ေသာအခါ ရံခါ ဝမ္းနည္းအားငယ္စိတ္မ်ား ဝင္လာပါတယ္။ ေလာကီ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကုိ ေနာက္မွာထားျပီး တရားသာ မွတ္ေနခ်င္စိတ္လဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာတုန္းက မဟာစည္ရိပ္သာမွာ တရားအားထုတ္ခဲ့စဥ္က တရားျပ ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိဖူးတာက တရားကုိ ရက္ရွည္ စြဲျမဲအားထုတ္ရင္ ရိပ္သာက ထြက္သြားျပီးေသာ္လည္း ရိပ္သာကုိ ျပန္လာခ်င္စိတ္၊ တရား ဆက္အားထုတ္ေနခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။
တရားၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့တဲ့ ေယာဂီလူၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳအရလဲ သူဟာ တရားအားထုတ္ျပီး ရိပ္သာက ျပန္ထြက္လာစမွာ လူေတာထဲ ျပန္ဝင္ေတာ့ အရာရာကုိ စိတ္ကုန္ညည္းေငြ႔သလုိ ျဖစ္လာတယ္။ မ်က္စိထဲလဲ ဘာၾကည့္ၾကည့္ အနိစၥ စသည္သာ ျမင္ေနတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တရားအေတြ႔အၾကံဳ ထပ္တူ မတူႏုိင္ေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ ျဖစ္သလုိ စိတ္ပ်က္အားငယ္စိတ္၊ ဝမ္းနည္း အထီးက်န္စိတ္မ်ားကို ၾကံဳရသူမ်ားလဲ ရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ ဆက္ရႈမွတ္ရမလဲ သိလုိပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ ရုပ္နာမ္တုိ႔၏ မရပ္မနား ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္း၊ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမ်ား၊ မိမိ အစုိးမရ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ျခင္းမ်ားကုိ ေန႔စဥ္ ရႈမွတ္ရင္း ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ စိတ္အားငယ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔ တရားအေတြ႔အၾကံဳ ရွိျပီးတဲ့ အျခား ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားထံက အၾကံဥာဏ္မ်ား ရယူလုိပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းကေရာ ဒီစာကုိ ဖတ္ရႈရတဲ့ တရားအေတြ႔အၾကံဳ ရွိသူမ်ားကေရာ အၾကံဥာဏ္မ်ားး ခ်ီးျမွင့္ေစလုိပါတယ္။
(မနီ)

A. မွန္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီတုိင္းမွာ မတူညီတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳအာ႐ုံေတြ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း သမာဓိ နိမိတ္ေတြေၾကာင့္ ေပၚလာတတ္တာ ရွိသလုိ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း စိတ္ကူးအႀကံအစည္မ်ားေၾကာင့္ ေပၚလာတတ္တာ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ၀ိပႆနာဉာဏ္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာတဲ့အတြက္ ဉာဏ္စဥ္မ်ားတက္ကာ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ အပ်က္ကုိခ်ည္းျမင္တဲ့ ဘဂၤဉာဏ္၊ ႐ုပ္နာမ္သခၤါရတုိရဲ႕ အပ်က္ခ်ည္းကုိသာ ျမင္ေနရတဲ့အတြက္ ေၾကာက္စရာေဘးအျဖစ္ ျမင္တဲ့ဘယဉာဏ္၊ ႐ုပ္နာမ္သခၤါတုိ႔အေပၚမွာ အလြန္းၿငီးေငြ႕လာတဲ့ နိဗၺိဒါ ဉာဏ္ စတဲ့ဉာဏ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္လည္း မတူညီတဲ့ ခံစားမႈ အာ႐ုံေတြ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တာ ရွိပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀ိပႆနာဆုိတာ ေပၚရာေပၚရာကုိ လုိက္႐ႈမွတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္မွာပဲ ေပၚေပၚ ခႏၶာကုိယ္မွာပဲ ေပၚေပၚ ေပၚသမွ်အာ႐ုံေတြကုိ သတိကပ္ၿပီး လုိက္႐ႈမွတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ဒီအတုိင္းပါပဲ။ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ၀မ္းနည္းအားငယ္စိတ္ဆုိတာလည္း စိတ္မွာေပၚလာတဲ့ ႐ႈမွတ္ပစ္ရမယ့္ အာ႐ုံပါ။ စိတ္မွာဘယ္လုိ အာ႐ုံမ်ိဳး၊ ခံစားမႈမ်ိဳး၊ အႀကံအစည္မ်ိဳးပဲ ေပၚေပၚ အဲဒီစိတ္ကုိ စိတ္နဲ႔လုိက္သိၿပီး ႐ႈမွတ္ပစ္ရပါမယ္။ ၀မ္းနည္းအားငယ္စိတ္ျဖစ္ရင္လည္း အဲဒီစိတ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး တစ္ထပ္တည္း သိေနေအာင္ ႀကိဳးစား႐ႈမွတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီစိတ္ဘာေၾကာင့္ေပၚတယ္၊ ဘယ္လုိျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ လုိက္ၿပီးခံစားမႈ မျပဳဘဲ အဲဒီစိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ လက္ရွိအေျခအေနကုိပဲ လုိက္ၿပီးသိေအာင္ ႐ႈမွတ္ရပါမယ္။ အဲလုိ႐ႈမွတ္တဲ့အခါ ဒီစိတ္ေပ်ာက္ၿပီး ေနာက္စိတ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚရင္လည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ စိတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခႏၶာကုိယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ႈမွတ္စရာ အာ႐ုံတစ္ခုခု ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာသမွ်ကုိ လုိက္ၿပီးသိရွိ ႐ႈမွတ္ေနဖုိ႔ပါ။ စိတ္ကူးတာ၊ ႀကံစည္တာ၊ ေတြးေတာတာ၊ ၀မ္းနည္းတာ၊ ၀မ္းသာတာ၊ ေဒါသျဖစ္တာ၊ အလုိမက်တာ၊ ပူတာေအးတာ၊ ေပ့ါတာေလးတာ၊ ကုိက္တာခဲတာ စတဲ့ ဘယ္လုိဟာမ်ိဳးပဲ ေပၚလာေပၚလာ သတိတကပ္ၿပီး လုိက္သိလုိက္မွတ္ေနဖုိ႔ပါ။ ဒီလုိေပၚရာေပၚရာကုိ လုိက္သိ၊ လုိက္မွတ္ေနတာကုိပဲ ၀ိပႆနာ႐ႈတယ္လုိ႔ ေခၚတာပါပဲ။ အဲဒီလုိ႐ႈရင္း ေနာက္ပုိင္းသူ႔ဟာသူ တျဖည္းျဖည္းဉာဏ္ေတြတုိးတက္ လာပါလိမ့္မယ္။ အဓိကကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ႈမွတ္ပစ္ဖုိ႔ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီစိတ္ပ်က္အားငယ္စိတ္မ်ား အရမ္းမ်ားလုိ႔ ဘယ္လုိမွ မ႐ႈမွတ္ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနရင္ အဲဒါကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီး တစ္ျခားမွတ္စရာ အာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ လုိက္မွတ္ၾကည့္ပါ။ ဥပမာ ၀င္ေလထြက္ေလကုိ မွတ္တာမ်ိဳး၊ ေဖာင္းတာပိန္တာကုိ မွတ္တာမ်ိဳးလုိေပ့ါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီစိတ္ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ေမတၱာဘာ၀နာပြားတာမ်ိဳး၊ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားတာမ်ိဳး စတာေတြကုိလည္း ေျပာင္းလုပ္ၿပီး ေနာက္၀ိပႆနာပုိင္းကုိ ျပန္မွတ္ၾကည့္ေပါ့။ တျဖည္းျဖည္း အဆင္ေျပသြားမွာပါ။ စိတ္မပ်က္၊ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ႀကိဳးစား႐ႈမွတ္ၾကည့္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »

ဒီလုိဆက္ဆံၾကည့္ပါ…

ေလာကမွာ လူေတြဟာ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အက်င့္စရုိက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းရတာ အေတာ္ခက္တယ္လုိ႔ ေျပာေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ မတူညီတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊ မတူညီတဲ့ ဘာသာစကား၊ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ မတူညီတဲ့ စ႐ုိက္စတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကုိယ္နဲ႔အံ္၀င္ခြင္က် မျဖစ္ဘဲရွိတတ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေရာ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ရဲ႕လား… စိတ္တုိင္းက် ျဖစ္ရဲ႕လား… လုိ႔ ျပန္ေမးၾကည္ရင္လည္း မျဖစ္ျပန္ပါဘူးတဲ့… အဲဒါဆုိ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲေပါ့…။ ထားပါေတာ့။ တကယ္ေတာ့ ေလာကမွာ လူေတြဘယ္ေလာက္ပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပား ျခားနားၾကပါေစ ေသေသခ်ာခ်ာ ခဲြျခားလုိက္ရင္ သုံးမ်ိဳးပဲရွိပါတယ္။

၁။ ကုိယ္နဲ႔တန္းတူျဖစ္တဲ့သူ
၂။ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူ
၃။ ကုိယ္ေအာက္နိမ့္တဲ့သူ ဒီသုံးမ်ိဳးပါပဲ။

ဆုိေတာ့ အဲဒီသုံးမ်ိဳးကုိ အဆင္ေျပေအာင္၊ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိ ဆက္ဆံၾကည့္မလဲ... ဘယ္လုိဆက္ဆံ သင့္သလဲ….။ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကေတာ့ ျဗဟၺာစုိရ္တရား လက္ကိုင္ထားၿပီး ဆက္ဆံၾကဖုိ႔ ညႊန္ျပထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဆာင္ပုဒ္ေလး လုပ္ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္ေလး ဖတ္ၿပီးႀကိဳးစား ဆက္ဆံၾကည့္ၾကစုိ႔..

၁။ တန္းတူေတြ႕လွ်င္ ေမတၱာ၀င္၊ မ၀င္ႏုိင္က ၿပဳိင္တတ္သည္။ ၿပိဳင္မည့္အစား ေမတၱာပြား၊ စိတ္ထားျပဳျပင္ ေျပာင္းပါ့မည္။ (ေျပာင္းရမည္)
မွန္ပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႔ တန္းတူျဖစ္တဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေမတၱာစိတ္နဲ႔ ဆက္ဆံပါတဲ့။ အသက္၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္၀ါ၊ ရာထူးဌာနႏၱရ စတာေတြ တူညီတဲ့သူကုိ ကုိယ္နဲ႔တန္းတူျဖစ္သူလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဒီလုိတန္းတူျဖစ္တဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေမတၱာစိတ္ေလးနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေမတၱာဆုိတာ ခ်စ္ခင္ျခင္း၊ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ အက်ိဳးလုိလားျခင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆုိတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ နားလည္ျခင္းကုိ ေျပာတာပါ။ နားလည္မႈရွိေနရင္ ခ်စ္လုိ႔ရေနတာပါပဲ။ နားလည္ေပးေနတာဟာ ေမတၱာရွိေနလုိ႔ပါပဲ။ အဲလုိေမတၱာစိတ္မရွိရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အၿပိဳင္အဆုိင္ေလးေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ၿပိဳင္လာၿပီဆုိရင္ ပုထုဇင္ေတြ သဘာ၀ မဟုတ္တာေတြ၊ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္လာၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကုိပဲ ဦးတည္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေဒါသအာဃာတေတြပြားၿပီး အမုန္းေတြသာ တုိးလာကာ ေနာက္ဆုံးဆက္ဆံေရး အဆင္မေျပ ျဖစ္လာတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တန္းတူျဖစ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ဆက္ဆံၾကပါလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆုံးမျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ရင္ ဆက္ဆံေရးအတြက္ အဆင္မေျပျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ ၀င္လာတတ္တဲ့အတြက္ပါ။

၂။ ကိုယ့္ထက္သာလွ်င္ မုဒိတာ၀င္၊ မ၀င္ဣႆာ ယုိင္တတ္သည္။
ယုိင္မည့္အစား မုဒိတာပြား၊ စိတ္ထားျပဳျပင္ ေျပာင္းပါ့မည္။ (ေျပာင္းရမည္)
ဒီအခ်က္က အထူးသတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ပါ။ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ မုဒိတာ တရားလက္ကုိင္ထာၿပီး ဆက္ဆံတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ မုဒိတာဆုိတာ သူတစ္ပါးႀကီးပြားတုိးတက္ ေအာင္ျမင္တဲ့အေပၚမွာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ေပးတာပါ။ ဒီလုိ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ မုဒိတာ တရားမထားႏုိင္ရင္ေတာ့ သူတစ္ပါးႀကီးပြား တုိးတက္တာကုိ မနာလုိျဖစ္တဲ့ ဣႆာက ဦးစီးသြားၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း အက်ိဳးမရွိ သူတစ္ပါးအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိတာေတြ လုပ္မိတတ္ပါတယ္။ ဒီဣႆာဆုိတဲ့ အကုသုိလ္တရားဟာ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီတရားကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ကိန္းလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္းမျမင္ေတာ့ဘဲ အဆုိးေတြသာ ေတြးျမင္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားျဖစ္တဲ့ မုဒိတာတရား ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ မကိန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကံနဲ႔သူ၊ သူ႕ႀကိဳးစားမႈနဲ႔သူ ျဖစ္လာတဲ့အေပၚမွာ ငါ၀မ္းေျမာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ ဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳဆက္ဆံတဲ့အခါ မုဒိတာတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး ဆက္ဆံဖုိ႔ ဆုံးမျခင္းပါ။ ဒီလုိမွ စိတ္မထားတတ္ရင္ ႏွစ္ဦးဆက္ဆံေရးၾကားမွာ ဣႆာဆုိတဲ့ အကုသုိလ္တရားက ၀င္ေရာက္ေႏွာက္ယွက္တတ္တဲ့ အတြက္ပါ။

၃။ ကုိယ့္ေအာက္ငယ္လွ်င္ ကရုဏာ၀င္၊ မ၀င္ႏုိင္က နုိင္တတ္သည္။ ႏုိင္မည့္အစား ကရုဏာပြား၊ စိတ္ထားျပဳျပင္ ေျပာင္းပါ့မည္။ (ေျပာင္းရမည္)
ဒီအခ်က္ကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား အလြယ္တကူ ဆင္ျခင္လုိက္နာႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားဟာ သူတစ္ပါးႀကီးပြားတာကုိ ၀မ္းေျမာက္ေပးရမယ့္ မုဒိတာတရားသာ ျဖစ္ဖုိ႔ခက္တာ သူတစ္ပါးအေပၚ သနားတတ္တဲ့ က႐ုဏာတရားကေတာ့ အလြယ္တကူ ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ပါ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ထက္ အသက္၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္၀ါ၊ ရာထူးဌာနႏၲရ စတာေတြ နိမ့္က်တဲ့ သူေတြအေပၚမွာ သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ က႐ုဏာတရားနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒါမွသာ ကုိယ့္ေအာက္နိမ့္တဲ့သူေတြ အေပၚမွာ အႏုိင္ယူတတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ မျဖစ္ေပၚမွာပါ။ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိကုိယ့္ေအာက္ ငယ္တဲ့သူေတြ နိမ့္က်တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံဆက္ဆံတဲ့အခါ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့မႈေတြ မရွိရင္ေနပါေစ အႏုိင္ယူမႈေတြ၊ ႏုိင္ထက္စီးနင္းလုပ္မႈေတြ မရွိဖုိ႔အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ေအာက္ငယ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ အႏုိင္ယူမႈေတြမရွိဘဲ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္အဆင္ေျပေစဖုိ႔ က႐ုဏာတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး ဆက္ဆံၾကဖုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆုံးမေတာ္မႈျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ ဘယ္သူေတြ ဘာေတြပဲကြဲကဲြ လူတန္းစားအားျဖင့္ သုံးမ်ိဳးပဲ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီလူတန္းစား သုံးမ်ိဳးနဲ႔ အဆင္ေျပ ဆက္ဆံႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာစတဲ့ ျဗဟၼာစုိရ္တရား လက္ကုိင္ထားကာ ဆက္ဆံၾကည့္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဒီဆက္ဆံနည္းေလးကုိ ျပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္။

Read more »

အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကစုိ႔…

ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက မိန္႔ၾကားဖူးပါတယ္။ “ပုထုဇင္ေတြဟာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္ကလဲြလုိ႔ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကုသုိလ္ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္စိတ္ တစ္ခုခုနဲ႔ေနၾကတာ”တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ စိတ္ဆုိတာဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္း ႏွစ္စိတ္ျဖစ္ေလ့မရွိပါဘူး။ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေနရင္ ကုသုိလ္စိတ္မျဖစ္ႏုိင္သလုိ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေနရင္လည္း အကုသုိလ္စိတ္ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္ အကုသိုလ္လည္း မျဖစ္တဲ့ဘ၀င္စိတ္ပါ။ ဆုိေတာ့ကား.. အိပ္ရာကႏုိးတဲ့အခ်ိန္ကေန ညအိပ္ရာ၀င္တဲ့အခ်ိန္အထိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က မ်ားသလား၊ အကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က မ်ားသလား သိႏုိင္ပါတယ္။ ကုသုိလ္စိတ္ မျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ဟာ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနႏုိင္တဲ့အတြက္ အကုသုိလ္စိတ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္သြားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုသုိလ္မျဖစ္ခ်င္ေနပါေစ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေနတတ္ဖုိ႔အေရးႀကီးပါတယ္။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္ဖုိ႔အတြက္က အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ျမင္တတ္ ေတြးတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ျမင္တတ္ဖုိ႔က အေကာင္းျမင္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေကာင္းျမင္တတ္မွ အေကာင္းေတြး တတ္မွာပါ။ အေကာင္းေတြးတတ္တာဟာ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ေတြးလုိက္တာပါ။ ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါေတြကုိ ၾကည့္ၾကည့္လုိက္ပါ။ အလုံးစုံျပည့္စုံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရယ္လုိ႔ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ အဲလုိ မျပည့္စုံတဲ့ သူေတြျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ရဲ႕အားနည္းခ်က္ေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကုိၾကည့္ရင္ အျပစ္ေတြကုိပဲ ေတြ႕ရမွာပါ။ အျပစ္ေတြကုိၾကည့္မိတာနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ အကုသုိလ္ျဖစ္ စရာေတြပဲ ေတြ႕လာရမွာပါ။ အဲဒီအခါ အကုသုိလ္စိတ္ေတြလည္း မေခၚဘဲ၀င္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူ႔ကုိပဲၾကည့္ၾကည့္ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ အေကာင္းဘက္က ျမင္တတ္၊ ၾကည့္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေကာင္းျမင္တတ္ဖုိ႔ဆုိတာက ဘယ္သူ႔ကုိပဲေတြ႕ေတြ႕ ေကာင္းတာေလးေတြကုိ ရွာေဖြစဥ္းစား ျမင္တတ္ၾကည့္တတ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာ လုိက္နာက်င့္ႀကံ တတ္ရပါမယ္။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဖတ္႐ႈေလ့လာဖူးတဲ့ စာေပေတြအရ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ဆက္ဆံနည္းေလးေတြ၊ ေတြးနည္းေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္းေလးေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ။ ဒီသေဘာေတြအရ…
* လူပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ႏႈတ္ထြက္စကား ၾကမ္းတမ္းေပမယ့္ စိတ္ထားအရမ္းေကာင္းတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အဲလုိသူမ်ိဳးကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ အေျပာအဆုိၾကမ္းတမ္းမႈကုိ မၾကည့္ဘဲ “ေအာ္…သူဟာ အေျပာအဆုိၾကမ္းတမ္းေပမယ့္ စိတ္ထားေလးေတာ့ ေကာင္းရွာသားပဲ”လုိ႔ အေကာင္းဘက္ကေတြးၿပီး အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
* အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျပာအဆုိအရမ္းေကာင္းၿပီး အရမ္းႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တတ္ၾကေပမယ့္ စိတ္ထားယုတ္ည့ံပါတယ္။ အဲဒီလုိသူမ်ိဳးက်ေတာ့လည္း “သူဟာ စိတ္ဓာတ္မေကာင္းေပမယ့္ အေျပာအဆုိေတာ့ ညင္သာနဴးည့ံပါလား”လုိ႔ ေတြးၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
*အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျပာအဆုိလည္း မေကာင္း၊ စိတ္ထားလည္း ယုတ္ည့ံတတ္ၾကေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံ အနည္းငယ္ေကာင္းတာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲလုိသူမ်ိဳးကုိလည္း သူ႔ရဲ႕ ေကာင္းကြက္အနည္းငယ္ေလး ကုိပဲ ရွာႀကံၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
* အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျပာအဆုိလည္းမေကာင္း၊ စိတ္ထားလည္း မေကာင္း၊ တစ္ခါတစ္ရံလည္း ေကာင္းကြက္ဆုိ ဘာမွကုိ ရွာမရတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲလုိလူမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ေအာင္ ဥေပကၡာသာ ျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ဥေပကၡာျပဳတာဟာ ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္၊ အကုသုိလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားတာပါ။

ဒါေၾကာင့္…တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုန္ဆုံးရတဲ့အခ်ိန္ေလးေတြမွာ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ မမ်ားရေအာင္ အေကာင္းျမင္တတ္ေအာင္၊ အေကာင္းေတြးတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၿပီး ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား