တရားအားထုတ္ေနသည့္ ေယာဂီမ်ား သိလုိလွသည့္ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍…

Q. ဆရာေတာ္ဘုရား
တပည့္ေတာ္တို႔သည္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ တရားဓမၼကုိ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ သိလုိသည္မ်ားကုိ ရုိေသစြာ ႏွိမ့္ခ်စြာ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းလုိပါသည္။

၁။ တရားအားထုတ္ရာတြင္ မိမိ မေရာက္ေသးေသာ တရားအဆင့္ကုိ ေရာက္ျပီဟု ထင္တတ္သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။ တရားက်င့္ၾကံအားထုတ္၍ တရားတန္ခုိးေၾကာင့္ ကိေလသာတုိ႔ ေခတၱ ငုပ္လ်ိဳးအားနည္းေနျခင္းႏွင့္ အရိယာမဂ္ေၾကာင့္ သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရ-အားနည္းရမည့္ ကိေလသာမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း၊ အားနည္းျခင္းကုိ မည္သုိ႔ ခြဲျခားႏုိင္ပါသလဲဘုရား။


A. ေျဖ။ ။ မွန္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ သမာဓိအစြမ္းမ်ား၊ နိမိတ္မ်ားေၾကာင့္ ကုိယ္မေရာက္ေသးတဲ့ တရားအဆင့္ကုိ ေရာက္ၿပီဟု ထင္တတ္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္စဥ္မွာ ကိေလသာမ်ား ေခတၱငုတ္လ်ိဳးအားေနျခင္းနဲ႔ အရိယာမဂ္ေၾကာင့္ သူအဆင့္နဲ႔သူ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းအားနည္းရမည့္ ကိေလသာမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းအားနည္းေနျခင္းကုိ လက္ေတြ႕ဘ၀မ်ား၊ လက္ေတြ႕အေျခအေနမ်ားနဲ႔ စမ္းသတ္ႏုိင္ပါတယ္။ မဂ္နဲ႔ ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းေနမႈမွာေတာ့ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ားႏွင့္ ေတြ႕တဲ့အခုိက္မွာလည္း တရားအားထုတ္စဥ္က အတုိင္းပဲ ျပန္လည္ေပၚလာျခင္း ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ တစ္သမွတ္တည္း ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ တရားတန္ခုိးေၾကာင့္ ေခတၱငုတ္လ်ိဳးေနမႈမွာေတာ့ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ စိတ္အစဥ္ဟာ သာမန္လူမ်ားလုိ၊ တရားအားမထုတ္ခင္က အေျခအေနလုိပဲ ကိေလသာမ်ား ျပန္လည္ထၾကြတတ္တာကုိ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ား တရားရိပ္သာမွာ အားထုတ္ေနတုန္းကေတာ့ ကိေလသာမ်ား မေပၚေတာ့ဘူးလုိ႔ေတာင္ ထင္ရတဲ့အထိ စိတ္အဆင္ေတြ ျဖစ္ေနတတ္တာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ျပန္ေရာက္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဒုံရင္းဒုံရင္းအတုိင္း ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒါဟာ အရိယာမဂ္နဲ႔ တကယ္မသတ္ႏုိင္ေသးဘဲ တရားအားထုတ္မႈအားေကာင္း ေနတုန္းမွာသာ ေခတၱငုတ္လ်ိဳးေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ေသာတာပတၱိမဂ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ႏွင့္သူ တစ္ဦးသည္ ကာမရာဂႏွင့္ ေဒါသ အားနည္းျခင္းကုိ မိမိသႏၱာန္၌ ေရရွည္ ေတြ႔ေနရလွ်င္ တရားအားထုတ္ေန၍ တရားတန္ခုိးျဖင့္ ကာမရာဂႏွင့္ ေဒါသတုိ႔ အားနည္းေနျခင္းေလာ၊ သကဒါမိမဂ္ေၾကာင့္ အားနည္းျခင္းေလာကုိ မည္သုိ႔ ခြဲျခားႏုိင္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ သကဒါဂါမိမဂ္ေၾကာင့္ အားနည္းေနျခင္းကေတာ့ ကိေလသာအားလုံး လုံး၀နီးပါး ပယ္သတ္သြားသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ရဟႏၲာမ်ားလုိ အလုံးစုံးအၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ႏုိင္ေသးေပမယ့္ ေပၚလာခဲပါတယ္။ ေပၚရင္လည္း ခဏပဲ အျဖစ္သေဘာေလာက္ေပၚၿပီး ကိေလသာမ်ား မရွိသေလာက္ အားနည္းေနတတ္ပါတယ္။ ခဏခဏလည္း ေပၚေလ့မရွိဘဲ အလြန္ၾကာရွည္စြာေနမွသာ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္တဲ့ အခုိက္ေပၚလာတတ္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းျပန္လည္ အားနည္းသြားတတ္ပါတယ္။

၃။ တရားအားထုတ္ရာတြင္ ေလာကီအမႈကိစၥမ်ားကုိ ျငီးေငြ႔ျခင္း၊ တရားအားထုတ္ေဖာ္ခ်င္းနဲ႔မွတစ္ပါး လူႏွင့္ေဝးေဝး ေနလုိျခင္း၊ ယခင္က ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ ေလာကီၾကီးပြားေရးမ်ားကုိ စိတ္မဝင္စား မၾကိဳးစားလုိေတာ့ျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ပါသည္။ မည္သုိ႔ ထိန္းညွိရပါသလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ တရားအစြမ္းမ်ား အားေကာင္းလာတဲ့အခါ ေလာကီကိစၥမ်ားအေပၚ ၿငီးေငြ႕မႈမ်ား ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိအခါမ်ိဳးမွာ ကုိယ့္ရဲ႕လက္ရွိအေျခအေနကုိ ျပန္ၿပီး သုံးသပ္ဆင္ျခင္ ညႇိႏုိင္ရပါမယ္။ ကုိယ့္အေျခအေနဟာ ေလာကီမွ အျပီးခြာလုိ႔ရမရ၊ မခြာႏုိင္ေတာင္ ေလာကီကိစၥမ်ားနဲ႕ ကင္းလုိ႔ရမရ ၾကည့္ရပါမယ္။ ေလာကီကိစၥမ်ားနဲ႔ မကင္းႏုိင္ေသးဘူးဆုိရင္ေတာ့ တာ၀န္၀တၱရား တစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ သမၼာအာဇီ၀က်တဲ့ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ၿပီး ေလာကီနယ္မွာ ေနလုိ႔ရပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ကလည္း ေသာတာပန္ျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳသားေမြးရင္းနဲ႔ ေလာကီေကာင္းက်ိဳးေတြ လုပ္ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ အထင္ရွားဆုံးကေတာ့ ၀ိသာခါ ဒကာမႀကီးပါ။ ေသာတာပန္ဘ၀နဲ႔ သားသမီးေျမးျမစ္အစုံ မိသားစုဘ၀ စုိစုိေျပေျပ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဃဋိကာရ အုိးထိန္းသည္ဆုိရင္လည္း အနာဂါမ္ဘ၀နဲ႔ကုိပဲ ေလာကရဲ႕တာ၀န္ေတြကုိ ၀တၱရားတစ္ခုအေနျဖင့္ လုပ္ၿပီးေနသြားခဲ့တဲ့ သာဓကေတြရွိပါတယ္။ ေလာကီအလုပ္ေတြမွာ စိတ္မ၀င္စား မႀကိဳးစားခ်င္ေတာ့ေပမယ့္ ေလာကီနယ္နဲ႔ မကင္းႏုိင္ေသးရင္ေတာ့ မျဖစ္မေန လုပ္ေပးရမယ့္ ေလာက၀တ္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ သမၼာအာဇီ၀က်တဲ့ အလုပ္မ်ားကုိလုပ္ရင္း တစ္ဘက္ကလည္း တရားအားထုတ္ၿပီး ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ပါတယ္။

၄။ တရားအားထုတ္ရာတြင္ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ရႈရင္း လကၡဏာေရးမ်ား ထင္ရွားလာေသာအခါ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သံုးပါးစလံုးကုိ ရႈျခင္းႏွင့္ မိမိသန္ရာ တစ္ပါးတည္းကုိသာ ရႈျခင္း ဘယ္အရာက ပုိခရီးေရာက္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ ဒါကေတာ့ ကုိယ္အားသန္တဲ့ လကၡဏာကုိ အဓိကထားၿပီး ႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မရင့္သန္ေသး၊ မသန္႔ရွင္းေသးတဲ့ ေယာဂီအေနနဲ႔ကေတာ့ သုံးမ်ိဳးလုံးကုိ အားထုတ္ႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ အဲလုိအားထုတ္ႏုိင္မွသာ လကၡဏာေရး သုံးပါးက ပယ္သတ္ေပးႏုိင္၊ ပယ္ခြာေပးႏုိင္တဲ့ ပပဥၥတရားေတြကုိ အသီးသီး ပယ္ခြာေပးႏုိင္မွာပါ။ ဉာဏ္စဥ္ျမင့္လာရင္၊ သန္႔ရွင္းလာရင္ေတာ့ တစ္ခုတည္းကုိ အားစုိက္ၿပီး႐ႈရင္း မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ ရႏုိင္ပါတယ္။

၅။ အနိစၥကုိ စီးျဖန္းရ စိတ္ထက္သန္ျပီး ရႈမွတ္သူ၊ ဒုကၡကုိ စီးျဖန္းရသန္ျပီး ရႈမွတ္သံုးသပ္သူ၊ အနတၱကုိ စီးျဖန္းရသန္ျပီး ရႈမွတ္သံုးသပ္သူ သံုးဦးသည္ တရားတက္ရာတြင္ မည္သုိ႔ ကြာျခားပါသလဲဘုရား။

ေျဖ။ ။ ဒါကလည္း ခုနေျပာသလုိ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မသန္႔ရွင္းေသး၊ မရင့္သန္ေသးခင္ေတာ့ သိပ္ၿပီးထူးျခားမႈ မရွိလွေသးပဲ တရားတက္ရာတြင္လည္း ကြာျခားမႈ မရွိလွေသးပါဘူး။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ မသန္႔ရွင္းေသးတဲ့ ေယာဂီအေနနဲ႔ သုံးမ်ိဳးလုံးကုိ ႐ႈမွတ္ႏုိင္ရင္ပုိေကာင္းပါတယ္။ ဒါမွ အနိစၥလကၡဏာျဖင့္ မာနကုိ ပယ္ခြာေစႏုိင္၊ ဒုကၡလကၡဏာျဖင့္ တဏွာကုိ ပယ္ခြာႏုိင္၊ အနတၱလကၡဏာျဖင့္ ဒိ႒ိကုိ ပယ္ခြာႏုိိင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္ သန္႔ရွင္းသြားရင္ေတာ့ ကုိယ္အားသန္ရာကုိ ႐ႈရင္းႀကိဳးစားမႈနဲ႔ ပါရမီအရွိန္အလုိက္ တရားတက္မႈ ကြားျခားတတ္ပါတယ္။

၆။ တရားအားထုတ္ရာတြင္ ယခင္က အျပစ္ဟု မျမင္ခဲ့သည့္ အႏုစား ကိေလသာမ်ားကုိပါ အျပစ္မွန္း သိလာေသာအခါ ကိေလသာအားလံုးကုိ စက္ဆုတ္ရြံရွာျပီး အျမန္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းလုိစိတ္ ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ ကိေလသာႏွင့္ ေနရသည့္ ဘဝကုိ အလုိမရွိျခင္း ျဖစ္လာပါသည္။ ထိုအခါ တရားနာျခင္း၊ တရားအားထုတ္ျခင္းႏွင့္ လွဴဒါန္းျခင္းမွတစ္ပါး ေလာကီကိစၥမ်ားကုိ စိတ္မဝင္စားေတာ့ပါ။ ဤသည္မွာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါမက်ဘဲ အစြန္းေရာက္သြားႏုိင္ပါသလား သိလုိပါသည္။

ေျဖ။ ။ အစြန္းေရာက္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔မရပါ။ တရားသေဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အထက္မွာေျပာခဲ့သလုိ မကင္းႏုိင္ေသးရင္ေတာ့ ေလာကီကိစၥမ်ားအေပၚ အစြန္းမေရာက္ေအာင္ စိတ္မ၀င္စားေသာ္လည္း တာ၀န္၀တၱရားတစ္ခု အေနျဖင့္ လုပ္ေပးႏုိင္ရင္ပုိေကာင္းပါတယ္။

၇။ အခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ျမတ္ႏုိးေသာတရားကုိ ပုိ၍ ေျဖာင့္ျဖဴးစြာ က်င့္ၾကံႏုိင္ရန္ ေသခါနီးတြင္ ေနာင္ဘဝ ရဟန္း ျဖစ္လုိေၾကာင္း ဆုပန္သြားပါသည္။ ထုိသူမ်ားဆုေတာင္း ျပည့္ႏုိင္ပါသလားဘုရား။ ရဟန္းျပဳလုိေသာ္လည္း မိဘေဆြမ်ိဳး အသုိင္းအဝုိင္းက သေဘာမတူသျဖင့္ ရဟန္းဘဝ မေရာက္သူမ်ား မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေတြ႔ေနရရာ ဆႏၵရွိျပီး ပါရမီလည္း ပါလာပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုေတာင္းမျပည့္ၾကသလဲ သိလုိပါသည္။

ေျဖ။ ။ ျပင္းျပတဲ့စိတ္ဆႏၵႏွင့္ အမွန္တကယ္လုိလုိခ်င္ခ်င္ ထပ္ခါထပ္ခါ ဆုေတာင္းသြားပါက ရဟန္းျဖစ္လုိတဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ဒီဘ၀မွာ ရဟန္းျပဳလုိတဲ့ ဆႏၵရွိၿပီး ပါရမီပါလာေပမယ့္ အတိတ္ဘ၀က ထက္သန္ျပင္းျပတဲ့ စိတ္နဲ႔ ရဟန္းျဖစ္ရပါလုိ၏ဆုိတဲ့ ဆုေတာင္းမပါခဲ့ရင္လည္း ဒီဘ၀မွာ ဘယ္လုိပဲ ရဟန္း၀တ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားႀကိဳးစား အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ပဲ ပ်က္တတ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားဟာ ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးတည္းရဲ႕ စိတ္ဆႏၵနဲ႔ ေျဖၾကားေပးျခင္းမဟုတ္ပါ။ တတ္သိနားလည္ေသာ ဆရာေတာ္ႏွင့္တုိင္ပင္ ေဆြးေႏြးၿပီး သင့္ေလ်ာ္သလုိ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ေက်နပ္မႈ မရွိခဲ့ပါက ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ အားနည္းမႈသာျဖစ္ပါေၾကာင္း ၀န္ခံပါတယ္။

ရုိေသစြာ ရွိခုိးဦးခုိက္ပါသည္ဘုရား။
အရွင္ဘုရား က်မ္းမာခ်မ္းသာစြာ သာသနာျပဳႏုိင္ပါေစဘုရား။
ဓမၼခရီးသည္မ်ား

5 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):

  • ဓမၼခရီးသည္ says:
    Saturday, June 20, 2009

    သာဓု သာဓု သာဓုပါဘုရား။

    တရားအားထုတ္စဥ္ ေလာဘ ကိေလသာ ေႏွာင့္ယွက္လာလွ်င္ အေလာဘ ျဖစ္ေအာင္ တပ္မက္ဖြယ္ မဟုတ္သည္ကုိ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေဒါသ ကိေလသာ ေႏွာင့္ယွက္လာလွ်င္ အေဒါသ ျဖစ္ေသာ ေမတၱာကုိ ပြားျခင္း စသည္ျဖင့္လည္းေကာင္း တြန္းလွန္ႏုိင္ေသာ္လည္း စိတ္ျပန္႔လြင့္ျခင္း ဥဒစၥမွာ မၾကာခဏ ၾကားခုိေႏွာင့္ယွက္တတ္ျပီး အခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ားအတြက္ အပယ္ခ်ႏုိင္သည့္ ကိေလသာၾကီးမ်ားထက္ပင္ ပုိ၍ သမာဓိကုိ ဖ်က္ဆီးေလ့ရွိပါသည္။ ရာဂ ေဒါသ မာနတုိ႔ အတုိင္းအတာ တစ္ခုထိ နည္းပါးေလ်ာ့က်ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏုိင္သည့္ ကာလမွာပင္ ဥဒစၥသည္ အေၾကာင္းရွာ ဝင္ေရာက္ျပီး အလြန္ ေႏွာင့္ယွက္တတ္ပါသည္။ အာရံုနည္းပါးေအာင္ ေနျခင္း၊ ကမၼဌာန္းအာရံုတစ္ခုတည္းတြင္သာ အဖန္ဖန္ စူးစုိက္ေနျခင္းမ်ားျဖင့္ တြန္းလွန္ေသာ္လည္း မရပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥဒစၥကုိ ႏုိင္နင္းေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကုိ ညႊန္ျပေပးေတာ္မူပါဘုရား။

  • ဓမၼခရီးသည္သုိ႔...
    တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီဟာ ဣေျႏၵလည္း ညီမွ်ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ သမာဓိလုိ႔ ေခၚတ့ဲ သမာဓိေျႏၵ နဲ႔ ၀ီရိယလုိ႔ ေခၚတဲ့ ၀ီရိယိေျႏၵ ညီမွ်ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ သမာဓိဆုိတာ တည္ၾကည္မႈျဖစ္ၿပီး ၀ိရီယကေတာ့ လုံ႔လအားထုတ္မႈျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိဟာ ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨရဲ႕ ဘက္ေတာ္သားျဖစ္လုိ႔ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး ၀ီရိယ အားနည္းေနရင္ စိတ္အစဥ္ကုိ ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨတရားက လႊမ္းမုိးဖိစီးသြားတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိပဲ ၀ီရိယဟာ စိတ္ပ်ံ႕လြင္မႈ ဥဒၶစၥရဲ႕ အသင္းအပင္း ဘက္ေတာ္သားျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀ီရိယအားေကာင္းၿပီး သမာဓိအားနည္းေနရင္ စိတ္အစဥ္ကုိ ပ်ံ႕လြင့္မႈ ဥဒၶစၥတရားက လႊမ္းမုိးဖိစီးတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ``သမာဓိလြန္ေသာ္ ေကာသဇၨ၊ ၀ီရိယလြန္ေသာ္ ဥဒၶစၥ``လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိကုိ ၀ီရိယနဲ႔ ယွဥ္တဲြေပးလုိက္ရင္ ဒီသမာဓိဟာ ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨသုိ႔ က်ေရာက္ရန္ အခြင့္မရႏုိင္၊ ၀ီရိယကုိ သမာဓိနဲ႔ ယွဥ္စပ္ေပးလုိက္ရင္ ဒီ၀ီရိယဟာ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ဥဒၶစၥုသို႔ က်ေရာက္ရန္ အခြင့္မရႏုိင္ေတာ့ပါ။ ဒီလုိ သမာဓိ ၀ီရိယ ညီမွ်ေနပါက အစြန္းေရာက္မႈ မရွိေတာ့ဘဲ ေကာင္းက်ိဳးကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ဒီတရားမ်ားညီမွ်ရန္အတြက္ သတိကပင္ ထိန္းသိမ္းေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။။

  • ဓမၼ-G says:
    Sunday, June 21, 2009

    အရွင္သူျမတ္ဘုရား

    အခ်ိဳ႕ဟာ တရားအရာမွာလဲ ခရီးအေရာက္ျမန္ၾက၊ တရားတက္လြယ္ၾကပါတယ္။ ခက္ခဲေလးလံတဲ့ တရားေခြေတြ၊ တရားစာအုပ္ေတြကုိ ဝုိင္းျပီး နာၾက၊ ဖတ္ၾကရင္လဲ အျခားသူေတြလုိ နားမလည္တာ၊ မလုိက္ႏုိင္တာ ညည္းေငြ႔တာ မျဖစ္ၾကဘဲ သူတုိ႔က စိတ္ဝင္တစား နာႏုိင္ဖတ္ႏုိင္ ခံစားနားလည္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ႏႈတ္က ထုတ္မဝန္ခံၾကေပမယ့္ ငါးပါးသီလကုိ နိစၥသီလလုိ ျမဲတာ၊ မနာလုိျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိဆြေပးေပး မနာလုိ ဝန္တုိ မျဖစ္ၾကတာလဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ သီလတုိ႔၊ တရားအားထုတ္မႈတုိ႔မွာ ဒီလုိ ခရီးေရာက္လြယ္ေနတာ ေရွးဘဝက ေကာင္းမႈေတြ ျပဳခဲ့လုိ႔လား၊ ဒီဘဝမွာပဲ သဒၵါတရား ျပင္းထန္မႈေၾကာင့္လား သိခ်င္ပါတယ္။

    (က)တရားအဆင့္ကုိ မပင္ပန္းဘဲ သက္သက္သာသာနဲ႔ ေရာက္ခဲ့တဲ့ ေယာဂီတဦးဟာ (ခ)တရားအဆင့္ကုိ ဒီ့ထက္ အမ်ားၾကီး အခ်ိန္ေတြေပး ပင္ပန္းခံျပီး ၾကိဳးစားေပမယ့္ ႏွစ္ေတြၾကာလဲ ဆက္မတက္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ သိခ်င္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ကံက ဒီေလာက္ပဲ အက်ိဳးေပးႏုိင္ဖုိ႔ ပါလုိ႔လား။ ပါရမီ မရွိေတာ့လုိ႔လား သိခ်င္ပါတယ္။

    ဘုရားလက္ထက္က တရားထူးရသူေတြဟာ ေရွးဘဝက ဒါနေကာင္းမႈေတြ ျပဳခဲ့လုိ႔ဆုိတာ သိရပါတယ္။ ၾကိဳးစားေပမယ့္ ေတာင့္တတဲ့ အဆင့္ကုိ ခရီးမေရာက္ရင္ တရားအားထုတ္မႈကုိ ရပ္ျပီး ဒါန ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ပါရမီ အရင္ ျဖည့္သင့္သလား သိခ်င္ပါတယ္။

    ေမတၱာကမၼဌာန္းဟာ ေဒါသကိေလသာကုိ ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့အထိ ခရီးေရာက္ႏုိင္သလား၊ တစ္နည္း အနာဂါမိမဂ္ဖုိလ္ကုိ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္ပါသလား သိခ်င္ပါတယ္။

    အမွားအယြင္းပါရင္ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါဘုရား။ ရုိေသစြာ ကန္ေတာ့ပါ၏။

  • ျဖိဳးေလး says:
    Monday, June 22, 2009

    ဘုန္းဘုန္း
    ဘုရားတရားသံဃာနဲ႔ ဆရာသမား မိဘကုိ တပည့္ေတာ္ ရုိေသပါတယ္။ လုပ္လဲ လုပ္ေကၽြးပါတယ္။ အခု ေျပာေနၾကတဲ့ အေမ့ေျခရာ ခံယူတာကုိ လုပ္သင့္လား သိခ်င္ပါ၏ဘုရား။ ေျခေတာ္ရာဆုိတာ ဘုရားေျခေတာ္ရာ စက္ေတာ္ရာ လုိ႔ပဲ ၾကားဖူးေနေတာ့ အေမက ဘုရားမဟုတ္ သံဃာမဟုတ္ဘဲ အေမ့ေျခရာကုိ ယူကုိးကြယ္တာ လုပ္ရမလား မလုပ္ရလားဘုရား။
    အေမ့က မာန အရမ္းၾကီးတယ္ဘုရား။ ဒုလႅဘ ဝတ္တုန္းက အေမ ကုသုိလ္ရေစခ်င္လုိ႔ အေမ့ကုိ ပင့္ ျပတာ ျမင္ေတာ့ တျခားရဟန္းမယ္ေတာ္ေတြလုိ ဦးလဲမခ်ဘူး။ စကားလဲ လူလူခ်င္း ေျပာသလုိပဲ အထက္က ေျပာတယ္။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားတုိ႔ မသံုးဘူး။ ရွိခုိးခံ ရုိေသခံခ်င္လုိ႔ မႈတ္ပါဘူး။ တျခား ရဟန္းမယ္ေတာ္ေတြလုိ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးမလားလုိ႔ လုပ္မိတာ အေမ့လုပ္ျပပံုက တပည့္ေတာ္ သကၤန္းဝတ္ၾကီးနဲ႔ လူေရွ႔ အရွက္ကြဲစရာ ျဖစ္သြားလုိ႔ပါ။ အေမတုိ႔ေခတ္က ဘုရားမရွိခုိးရဘူး။ အိမ္မွာ ဘုရားစင္ ထားစရာမလုိဘူး။ ဘုရားေတြ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ မသြားရဘူး။ တုိးတက္တဲ့ လူငယ္မွန္ရင္ ဘာဘာသာမွ ကုိးကြယ္စရာ မလုိဘူး ဆုိတဲ ဗကပေတြနဲ႔ ေပါင္းမိေတာ့ အေမက အဲလုိ ျဖစ္သြားလုိ႔ပါ။ တပည့္ေတာ္ ဘုရားပံုေတြ ကုိယ့္အခန္းထဲ သယ္လာရင္လဲ အေမ မၾကိဳက္ေတာ့ သူမ်ားေပးပစ္ဖုိ႔ အျမဲ ေျပာပါတယ္။ အေမ့ကုိ ရွိခုိးရင္ေတာ့ ၾကိဳက္ပါတယ္။ ရွိခုိးဖုိ႔လဲ ေျပာပါတယ္။ အခု အေမ့ေျခရာ ယူဖုိ႔က လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ ဘုရားသားေတာ္တစ္ပါးကုိ လာေမးတာပါ။ မာနၾကီးျပီး ဘုန္းၾကီးေတြေတာင္ မရွိခုိးခ်င္တဲ့ အေမ့ကုိ ပုိမာန္တက္ေအာင္ လုပ္သလုိ ျဖစ္သြားရင္ ငရဲေပးသလုိ ျဖစ္သြားမလား ဘုန္းဘုန္း။
    အေမ့ကုိ တရားစာအုပ္ေတြေပး၊ ဘာသာေရးအေၾကာင္း ေျပာျပနဲ႔ လုပ္ၾကည့္ပါတယ္။ အရမ္းအႏွိမ္ခံရတယ္။ ကြယ္ရာမွာပါ သူမ်ားေတြနဲ႔ ရယ္စရာေလွာင္စရာလုိ သတင္းလႊင့္ေျပာေတာ့ မလုပ္ရဲေတာ့ဘူး။ ကုိယ့္အေမက ကုိယ့္ကုိ ဘာသာေရး အားကုိးတဲ့ ငတံုး ငေၾကာင္တစ္ေကာင္လုိ ဟားေနရင္ သူမ်ားေတြကပါ လုိက္ႏွိမ္လာမွာ စုိးလုိ႔ပါ။
    ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေရာ မယ္ေတာ္ေတြကုိ တရားဘက္ ဆြဲေခၚရတာ လြယ္ပါလား။ နည္းပရိယာယ္ေတြ သံုးရတာ ရွိရင္ ဘယ္လုိလုပ္ရလဲ ေျပာျပပါ ဘုန္းဘုန္း။

  • The Bliss Of Emancipation says:
    Monday, June 22, 2009

    ေမးခြန္းေတြေရာ၊ အေျဖေတြပါ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိျပီး အက်ိဳးမ်ားပါတယ္ဘုရား။
    သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား