သဒၶါ ပညာ သမာ ၀ီရိ ေစာင္းႏွယ္ညႇိေလာ့…

``သဒၶါ ပညာ သမာ ၀ီရိ ေစာင္းႏွွယ္ညႇိေလာ့`` ဤစာသားေလးကား မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ စာအုပ္တြင္ ပါရွိသည့္ စာသားေလးျဖစ္၏။ ဗုဒၶဓမၼကုိ အေျခခံ စပ္ဆုိထားသည့္ စာစုေလးလည္း ျဖစ္၏။ ဤစာစုအျပည့္အစုံမွာ ``သဒၶါ ပညာ၊ သမာ ၀ီရိ၊ ေစာင္းႏွယ္ညႇိေလာ့၊ ေလာကီဓမၼတာ၊ လူတုိ႔မွာလွ်င္၊ သဒၶါမဆြန္႔၊ ကြန္႔၍ၿဖိဳး၀ွန္၊ ဉာဏ္မလြန္ႏွင့္၊ သားမြန္လိမၼာ၊ ဤအရာ၌၊ ပညာမဘက္၊ သဒၶါထက္က၊ နက္၏ဆင္းရဲ၊ အၿမဲမွန္စြာ၊ သဒၶါႏု႔ံဆြန္႔၊ တြန္႔၍ဉာဏ္ကြန္၊ ပညာလြန္ေသာ္၊ ၀ကႍေကာက္က်စ္၊ က်ိဳးမျဖစ္ဘူး၊ စင္စစ္ထုိၿပီး၊ သမာဓိမ်ား၊ ပ်င္းရိပြား၏၊ အားထုတ္လြန္က၊ ျပန္႔တတ္စြရွင္၊ ၀ီရိဆုိး၊ ညဥ္႔ကုိႏုိးမူ၊ သူခုိးျဖစ္တတ္၊ ဟူတုံလတ္၏၊ မျပတ္စိတ္က၊ သတိမေလာ့၊ ညီမွ်ေသာ္သာ၊ က်ိဳးထင္ရာခဲ့`` (မဃေဒ၀လကၤာသစ္၊ ပုိဒ္၊ ၁၉၂၊ ႏွာ ၁၂၃) ဟူ၍ျဖစ္၏။

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဤလကၤာေလးကား ဘုရားေဟာတရားကုိ ကဗ်ာလကၤာအျဖစ္ ျပန္လည္တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္၏။ ေလာကသားတုိ႔၏ ပစၥဳပၸန္ ေကာင္းက်ိဳး၊ သံသရာေကာင္းက်ိဳးကုိ ရည္ညြန္းေဟာၾကားထားသည့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဤဓမၼသည္ မည္သည့္အရာမဆုိ အစြန္းမေရာက္ၾကရန္ သတိေပးစကား ေျပာၾကားေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္၏။ တစ္စုံတစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္သည့္အခါ တစ္ခုတည္းကုိသာ စဲြကုိင္ၿပီး မလုပ္မိၾကရန္ႏွင့္ မွ်မွ်တတျဖစ္ေစရန္၊ တစ္ဘက္က အားေကာင္းၿပီး တစ္ဘက္မွာ အားနည္းေနမႈ မျဖစ္ေစဘဲ ႏွစ္ဘက္ညီမွ်ေစရန္ ဆင္ျခင္လုပ္ကုိင္သင့္ေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈေပးထား၏။ ဤဓမၼတြင္ ႏွစ္ဘက္ညီေနရမည့္ တရားႏွစ္စုံရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား၏။ သဒၶါ ပညာ ညီညြတ္မွ်တေစမႈႏွင့္ သမာဓိ ၀ီရိယ ညီမွ်ေနမႈဟူေသာ ႏွစ္ဘက္ညီတရား ႏွစ္စုံကုိ ေဟာၾကားေပးထား၏။ ထုိတရားမ်ားကုိ ညီမွ်ေစရန္ သတိတရားသည္ အခ်ဳပ္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထုတ္ေဖာ္ျပသေတာ္မူ၏။

ဤသဒၶါ၊ ပညာ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိဟူေသာ တရားငါးကုိ အဘိဓမၼာတြင္ ဣေျႏၵငါးပါးအျဖစ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဗလ (ဗုိလ္)ငါးပါး အျဖစ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ေဖာ္ျပကာ ေဗာဓိပကၡိယတရားမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းထား၏။ ေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရာရေၾကာင္း အေထာက္အကူျပဳ တရားမ်ားအျဖစ္ ဖြင့္ျပထား၏။ ေဗာဓိဉာဏ္ဟူသည္ သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းတရားျဖစ္သျဖင့္ ဤတရားမ်ားကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး မွန္ကန္စြာ လုိက္နာက်င့္သုံးႏုိင္ပါလွ်င္ ေလာကီအက်ိဳးမ်ားသာမက ေလာကုတၱရာအက်ိဳးမ်ားအထိ ရရွိႏုိင္ေစမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခုခုလြန္ကဲသြားပါကလည္း အစြန္းေရာက္ကာ လမ္းလဲြသြားတတ္ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိတရားမ်ားကုိ ညီမွ်ေစရန္ အားထုတ္ရမည္ျဖစ္၏။ မည္မွ်အထိ ညီမွ်ရန္လုိသနည္းဆုိေသာ္ ေစာင္းႀကိဳးကဲ့သုိ႔ ညီရန္လုိ၏ဟုဆုိ၏။ ေစာင္းႀကိဳးမညီပါက ေစာင္းသံသည္လည္း ေကာင္းမြန္စြာ ထြက္ေပၚမလာႏုိင္သကဲ့သုိ႔ သဒၶါႏွင့္ ပညာ၊ သမာဓိႏွင့္ ၀ီရယအတဲြမ်ား မညီပါကလည္း ေကာင္းက်ိဳးမ်ား အျပည့္အ၀ အစစ္အမွန္ မရွိႏုိင္ဘဲ ရွိတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစာင္းႀကိဳးကုိ ညီေအာင္ညႇိသကဲ့သုိ႔ သဒၶါပညာ၊ သမာဓိ၀ီရိယတုိ႔ကုိလည္း ညီေအာင္ညွိေပးရ၏။ ထုိတရားမ်ားညီမွ်ေစရန္ သတိတရားျဖင့္ ညႇိေပးရ၏။ ထိမ္းေပးရ၏။ တည့္ေပးရ၏။ သတိဟူသည္ကား ပုိသည္မရွိ လုိသည္သာ ျဖစ္၍ သတိမရွိဘဲ မည္သည့္အရာမွ် မွန္ကန္တည့္မတ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။

မွန္၏။ အတဲြညီမွ အက်ိဳးရ၏ဆုိသကဲ့သုိ႔ သဒၶါႏွင့္ ပညာအတဲြသည္လည္း ညီမွ်ရ၏။ ညီမွ်မွသာ မွန္ကန္သည့္ အက်ိဳးကုိျဖစ္ေစမည္ ျဖစ္၏။ ဤ၌ သဒၶါသည္ ယုံၾကည္မႈျဖစ္ၿပီး ရတနာသုံးပါးႏွင့္ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္မႈျဖစ္၏။ ပညာသည္ကား စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္း ျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆုိးကုိ ခဲြျခားေ၀ဘန္ စိစစ္ေပး၏။ ဤႏွစ္ပါးတြင္ တပါးပါးက အားေကာင္းသြားလွ်င္ အစြန္းေရာက္သြားတတ္၏။ သဒၶါဟူသည့္ ယုံၾကည္မႈအားေကာင္းၿပီး ဆင္ျခင္တတ္သည့္ ပညာအားနည္းပါက အလဲြကုိးကြယ္မိတတ္၏။ ကုိးကြယ္သင့္ မကုိးကြယ္သင့္ မစဥ္းစားဘဲ သူမ်ားေယာင္သည့္အတုိင္း လုိက္ေယာင္မိတတ္၏။ မည္သူက မည္ကဲ့သို႔ျဖစ္သည္၊ မည္ကဲ့သုိ႔ စြမ္းသည္စသည္ျဖင့္ ေျပာလာလွ်င္ မွန္မမွန္ မစဥ္းစားေတာ့ဘဲ အျပည့္အ၀ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မိတတ္၏။ ေနာင္မွ ဖြတ္ထြက္မွ ေတာင္ပုိ႔မွန္း သိၾကရသည့္ အျဖစ္မ်ားလည္း ေတြ႕ႀကဳံၾကဖူးမည္ ျဖစ္၏။ ပညာမပါဘဲ သဒၶါခ်ည္းအားေကာင္းသြားလွ်င္ ထုိသုိ႔ျဖစ္တတ္၏။

ယုံၾကည္မႈဟူသည္ကလည္း အခက္သားပင္။ ယုံမိၿပီဆုိလွ်င္ ဇြတ္မွိတ္ၿပီး ယုံမိတတ္ၾက၏။ ပညာဉာဏ္အားနည္းၿပီး အစဲြတရားႀကီးသူမ်ားျဖစ္လွ်င္ ပုိ၍ပင္ ယုံၾကည္မႈ အားေကာင္းတတ္၏။ ထုိသူမ်ားသည္ ယုံၾကည္မိလွ်င္ အျပည့္အ၀ ယုံၾကည္မိတတ္ၾကသျဖင့္ မ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈဟုပင္ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္တတ္၏။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ထုိသုိ႔ ပညာအားနည္းၿပီး သဒၶါအားေကာင္းသူမ်ားကုိ အေျမာက္အမ်ား ေတြ႕ေနရ၏။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုသည္ ထုိသုိ႔ျဖစ္ေန၏။ အားကုိးရာအစစ္ကုိ ပယ္ၿပီး ေရလုိက္လဲြေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ဘုရားကေအာက္ ေမ်ာက္ကအထက္ဆုိသကဲ့သုိ႔ အိမ္တြင္ ဘုရားစင္ထက္ နတ္စင္က ေတာက္ပေန၏။ ပန္းသစ္သီး အရက္တုိ႔ျဖင့္ ေ၀ဆာေန၏။ ရတနာသုံးပါးထက္ အတြင္းအျပင္နတ္မ်ားကုိ ပုိ၍ယုံၾကည္မႈ၊ အားကုိးမႈျဖစ္ေနၾက၏။ သဒၶါတရားသည္ တစ္လဲြအားေကာင္းေနၾက၏။ မိမိတုိ႔လုပ္ရပ္သည္ သဘာ၀က်မက်၊ ယုတၱိရွိမရွိ၊ မွန္မမွန္ မစဥ္းစားမိၾကဘဲ ဇြတ္အတင္း ယုံၾကည္ေနမိၾကေတာ့၏။ ပညာအားနည္းၿပီး သဒၶါအားေကာင္းေနမႈက အလဲြေတြကုိ ကုိးကြယ္မိေစေလေတာ့၏။ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ရတနာသုံးပါးထက္ ဘုိးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ အေသထြက္၊ အရွင္ထြက္၊ ေဗဒင္ယၾတာ၊ ဓာတ္ရုိက္ဓာတ္ဆင္ ဂုိဏ္းဆရာမ်ားအထိ ကုိးကြယ္အားကုိးရာမ်ား အျဖစ္ အားကုိးတႀကီး ယုံၾကည္လာေနၾက၏။ တစ္ဘ၀တစ္ႏွစ္စာ အဆင္ေျပေစရန္ ဘုရားပစ္၊ တရားပစ္၊ သံဃာပစ္ၿပီး သံသရာႏွစ္ေစမည့္ အရာမ်ားေနာက္ကုိ ပညာမပါသည့္ ယုံၾကည္မႈျဖင့္ အားကုိးတႀကီး လုိက္ေနၾက၏။ ထုိသုိ႔ အလဲြကုိးကြယ္မိၾကသျဖင့္လည္း ေနာင္ဘ၀မဆုိထားဘိ ယခုဘ၀တြင္ပင္ အမွားမ်ား၊ ဒုကၡမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနၾကသည္ကုိလည္း ေတြ႕ေနရ၏။ နတ္ကေတာ္ရုိက္လုိ႔၊ ဘုိးေတာ္ကုိင္လုိ႔၊ ေဗဒင္ဆရာ ေမႊလုိ႔စသည္ျဖင့္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကသူမ်ားလည္း အမ်ားအျပားပင္ျဖစ္၏။ ပညာအားနည္းၿပီး ယုံၾကည္မႈအားေကာင္းၾကသျဖင့္ ဆရာအလဲြကုိ ကုိးကြယ္မိၾက၏။ ဆရာတစ္ပါး လဲြေခ်ာ္သြားက တပည့္အမ်ား အပါယ္လား၏ဟု ဆုိသကဲ့သုိ႔ ဆရာအမွားေၾကာင့္ သံသရာအထိ ဒုကၡေတြျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ ဤသည္မွာ သဒၶါဟူသည့္ ယုံၾကည္မႈအားေကာင္းၿပီး ပညာအားနည္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

အခ်ိဳ႕ကား ပညာအားေကာင္းၾက၏။ ပညာအားေကာင္းသျဖင့္ အရာရာမွာ ေတြးေတာဆင္ျခင္ေနသည္သာ မ်ားေန၏။ ေ၀ဖန္ေျပာဆုိမႈမ်ားႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေန၏။ လက္ေတြ႕မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ဒႆနဆန္ဆန္ အေတြးမ်ားျဖင့္သာ ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိ ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ``ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆုိတာ လုပ္စရာမလုိပါဘူး၊ စိတ္ထဲရွိရင္ ၿပီးတာပဲ``ဟု ေျပာတတ္ၾက၊ ဆင္ျခင္ေပးတတ္ၾက၏။ ပညာအားေကာင္းသျဖင့္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေစၾက၏။ သဒၶါအားနည္းျပီး ပညာအားေကာင္းသျဖင့္ မည္သည့္အရာ၊ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ကုိ ၾကည့္ၾကည့္ ေ၀ဖန္အၾကည့္၊ အဆုိးျမင္ အၾကည့္မ်ားကသာ ဦးေဆာင္ေနကာ မေကာင္းသည့္ဘက္ကုိသာ ဦးတည္ေနမိတတ္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဒၶါအားနည္းၿပီး ပညာအားေကာင္းလ်င္လည္း စဥ္းလဲေကာက္က်စ္တတ္၏ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ႏြားႏုိ႔ပုိ႔သည့္ကုလားႀကီး ႏြားႏုိ႔လွဴသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္မိတတ္ၾက၏။ ကုလားၾကီးသည္ ႏြားႏုိ႔ပုိ႔သြားစဥ္ စက္ဘီးေမွာက္ၿပီး ႏြားႏုိ႔အုိးႀကီးပါ ေျမျပင္ေပၚက်ေမွာက္သြား၏။ ထုိအခါမွ ႏြားႏုိ႔ပုိ႔ကုလားႀကီးက ``ေမွာက္သြားသည့္ ႏြားႏုိ႔အုိး ေရႊတိဂုံဘုရားအား လွဴပါ၏``ဟု ဆုိကာ လွဴလုိက္ေလသတဲ့..။ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္၏။ ကုလား၏ ႏြားႏုိ႔အလွဴသည္ ကုသုိလ္ျဖစ္မျဖစ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ယုံၾကည္မႈအားနည္းၿပီး စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈ အားေကာင္းလွ်င္ ကုလားႀကီး ႏြားႏုိ႔လွဴသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တတ္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ သဒၶါအားနည္းၿပီး ပညာအားေကာင္းလွ်င္လည္း လမ္းလဲြၿပီး အစြန္းေရာက္တတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္းျဖစ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကီေကာင္းက်ိဳး၊ ေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ိဳးအမွန္ျဖစ္လုိလွ်င္ သဒၶါႏွင့္ပညာ ညီမွ်ရန္လုိေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ခုခုအားေကာင္းသြားလွ်င္ အစြန္းေရာက္တတ္သျဖင့္ ႏွစ္ဘက္ညီရန္ လုိေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။ ထုိတရားႏွစ္ခု ညီမွ်ရန္အတြက္ကား ၾကားမွသတိတရားက ထိန္းေပးရ၏။ သဒၶါအားေကာင္းၿပီး ပညာအားနည္းေနလွ်င္ ပညာအားေကာင္းလာေစရန္၊ ပညာအားေကာင္းၿပီး သဒၶါအားနည္းေနလွ်င္ သဒၶါအားေကာင္းလာေစရန္ သတိတရားျဖင့္ခ်ိန္ကာ ထုိတရားႏွစ္ခု ညီမွ်ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးရ၏။ ဤကား သဒၶါပညာ ႏွစ္ပါးညီရာညီေၾကာင္း ႏွစ္ဘက္ညီတရား တစ္ခုျဖစ္၏။

ထုိ႔အတူပင္။ သမာဓိႏွင့္ ၀ီရိယအတြဲလည္း ညီရန္လုိအပ္လွ၏။ သမာဓိဟူသည္ တည္ၾကည္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၀ိရီယကား လုံ႔လအားထုတ္မႈျဖစ္၏။ သမာဓိသည္ ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨ၏ ဘက္ေတာ္သားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး ၀ီရိယ အားနည္းေနလွ်င္ စိတ္အစဥ္ကုိ ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨတရားက လႊမ္းမုိးဖိစီးသြားတတ္၏။ ဤအတူ ၀ီရိယသည္လည္း စိတ္ပ်ံ႕လြင္မႈ ဥဒၶစၥ၏ အသင္းအပင္း ဘက္ေတာ္သားျဖစ္သျဖင့္ ၀ီရိယအားေကာင္းၿပီး သမာဓိအားနည္းေနလွ်င္ စိတ္အစဥ္ကုိ ပ်ံ႕လြင့္မႈ ဥဒၶစၥတရားက လႊမ္းမုိးဖိစီးတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ``သမာဓိလြန္ေသာ္ ေကာသဇၨ၊ ၀ီရိယလြန္ေသာ္ ဥဒၶစၥ``ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ သမာဓိကုိ ၀ီရိယႏွင့္ ယွဥ္တဲြေပးလုိက္ေသာ္ ယင္းသမာဓိသည္ ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨသုိ႔ က်ေရာက္ရန္ အခြင့္မရႏုိင္၊ ၀ီရိယကုိ သမာဓိႏွင့္ ယွဥ္စပ္ေပးလုိက္ေသာ္ ယင္း၀ီရိယသည္ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ဥဒၶစၥုသို႔ က်ေရာက္ရန္ အခြင့္မရႏုိင္ေတာ့ေပ။ ထုိသုိ႔ သမာဓိ ၀ီရိယ ညီမွ်ေနပါက အစြန္းေရာက္မႈ မရွိေတာ့ဘဲ ေကာင္းက်ိဳးကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေပ၏။ ထုိတရားမ်ားညီမွ်ရန္အတြက္ သတိကပင္ ထိန္းသိမ္းေပးရမည္ျဖစ္၏။

စင္စစ္ ဤသဒၶါ၊ ပညာ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ၀ီရိယဟူေသာ ဣေျႏၵငါးပါးသည္ ဘာ၀နာတရားအားထုတ္ ေနသည့္သူမ်ားအတြက္ မျဖစ္မေန ညီညြတ္ေနရမည့္ တရားမ်ားျဖစ္၏။ တရားအားထုတ္စဥ္သာ မဟုတ္ ေလာကီအလုပ္မ်ားတြင္ အမွားနည္းၿပီး အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းကာ အစြန္းမေရာက္ေစရန္ အတြက္လည္း ဤတရားမ်ား၏ ညီညြတ္မႈက အေထာက္အပံ့ျပဳေပးေန၏။ သဒၶါႏွင့္ပညာ၊ သမာဓိႏွင့္ ၀ီရိယကုိ အတြဲညီစြာ မွ်မွ်တတ က်င့္သုံးႏုိင္လွ်င္ မိမိတုိ႔ အလုိရွိသည့္ ေလာကီေလာကုတ္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေပ၏။ ထုိအတဲြမ်ား ညီညြတ္မႈ၏ အခ်ဳပ္ကား သတိတရားပင္ျဖစ္ပါ၏။ သတိသည္ကား သဒၶါႏွင့္ပညာ၊ သမာဓိႏွင့္၀ီရိယ ညီမွ်ေရးအတြက္ အခါခပ္သိမ္း အၿမဲတမ္း အလုိရွိအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။ သတိတရားသည္ အခါခပ္သိမ္း ေနရာတုိင္းတြင္ အားေကာင္းမွသာလွ်င္ သင့္ျမတ္လွေပ၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေလာကတြင္ အစြန္းေရာက္ၿပီး တစ္ခုတည္းကုိသာ လြန္လြန္ကဲကဲျဖစ္ေနပါက လမ္းလဲြေနမည္ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္အရာမွ် အစြမ္းမေရာက္ေစရန္ သတိျပဳၾကရမည္ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ ေလာကီကိစၥမ်ား၊ ေလာကုတၱရာ အလုပ္မ်ားတြင္ သဒၶါဟူသည့္ ယုံၾကည္မႈ၊ ပညာဟူသည့္ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈကုိ ညီမွ်စြာ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ႏွင့္ ပ်င္းရိျခင္း၏ ဘက္ေတာ္သား တည္ၾကည္မႈဟူေသာ သမာဓိႏွင့္ ပ်ံ႕လြင္ျခင္း၏ ဘက္ေတာ္သား ဥဒၶစၥဟူေသာ ၀ီရိယတုိ႔ကုိ ညီမွ်စြာ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အထူးလုိအပ္လွ၏။ အတဲြမညီဘဲ သဒၶါဟူသည့္ ယုံၾကည့္မႈအားေကာင္းၿပီး စူးစမ္းဆင္ျခင္ျခင္း ပညာအားနည္းပါက အလဲြကုိးကြယ္မိတတ္ၿပီး ပညာအားေကာင္းၿပီး သဒၶါအားနည္းပါက စဥ္းလဲေကာက္က်စ္တတ္၏။ ထုိ႔အတူ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိအားေကာင္းၿပီး ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ၀ီရိယ အားနည္းပါက ပ်င္းရိတတ္ၿပီး ၀ီရိယအားေကာင္းၿပီး သမာဓိ အားနည္းပါကလည္း ပ်ံ႕လြင့္တတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအတဲြမ်ားညီမွ်ေစရန္ ညႇိေပးသည့္ အရာကား သတိတရားသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ``ေစာင္းႀကိဳးပမာ ညီမွ်ရမည့္ သဒၶါ ပညာ သမာ ၀ီရိယ`` တရားမ်ားကုိ သတိတရားလက္ကုိင္းထားၿပီး ညီမွ်ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွေပသည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္….။

5 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):

  • ဝင္းေဇာ္ says:
    Friday, June 12, 2009

    ဘုန္းဘုန္း
    တပည့္ေတာ္ ေရာက္ေနတဲ့ ျမိဳ႕မွာ ၾကီးစုိးေနတဲ့ ျမန္မာသံုးေလးေယာက္က ပညာျပလုိ႔ တပည့္ေတာ္ စိတ္ဆင္းရဲေနရလုိ႔ မသူေတာ္ေဘး ၾကံဳရရင္ ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲ သိခ်င္ပါတယ္။
    တပည့္ေတာ္ ျပႆနာ တစ္ခုခု ျဖစ္ရင္ ကုိယ္မွားတာ ကုိယ္လြန္တာလဲ ရွိႏုိင္တယ္ဆုိတာ သိပါတယ္။ တစ္ဖက္ကုိပဲ အျပစ္မေျပာပါဘူး။ ဒါေပမယ္လုိ႔ ဒီကုိ ေရာက္စမွာ သူတုိ႔က သူတုိ႔ ကုိယ္ေရးကိစၥေတြအတြက္ ေငြေတာင္းတာ၊ လူကုိ ဟုိဟာဒီဟာ ခုိင္းတာ၊ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ဖုိ႔ဆုိျပီး အလွဴခံတာေတြကုိ ပထမ အမုန္းမခံခ်င္လုိ႔ ေပးေပမယ့္ အၾကိမ္မ်ားလာေတာ့ ေငြလဲ မေပး၊ ခုိင္းလဲ လုပ္မေပးဘဲ ေနမိပါတယ္။ ဗိုလ္က်လာတယ္ ထင္လုိ႔ပါ။ သူတုိ႔ဟာ ဒီျမိဳ႕မွာ လူတြင္က်ယ္ေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ျပီး လုပ္မေပးရင္ ျပႆနာရွာႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ မသိပါဘူး။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ျမန္မာခ်င္း ဒီလုိ ဗိုလ္က်လုိ႔ ရမယ္ မထင္လုိ႔လဲ ပါပါတယ္။
    အလုပ္ေတြ လစ္လပ္ရင္ တပည့္ေတာ္ကုိ အသိမေပးဘဲ ဖံုးထားတာတုိ႔၊ က်န္တဲ့လူေတြက အလုပ္သြားေလွ်ာက္လုိ႔ရေၾကာင္း လာမေျပာခ်င္ေအာင္လဲ တပည့္ေတာ္ဟာ ဒီအလုပ္ကုိ လုပ္ႏုိင္မယ္ မထင္ေၾကာင္း ခဏခဏ ခ်ဴခ်ာေၾကာင္း သတင္းလႊင့္တာတုိ႔ လုပ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ ေရာက္စက ေနထုိင္မေကာင္းလုိ႔ စိတ္ညစ္ရတာကုိ အနားမွာ မိသားစု မရွိေတာ့ သူတုိ႔ျမန္မာခ်င္းကုိပဲ ရင္ဖြင့္မိတာ ပါပါတယ္။ အခုေတာ့ ေနထုိင္မေကာင္းရင္ေတာင္ အလုပ္မရေအာင္ သတင္းလႊင့္မွာ စုိးလုိ႔ ဖံုးထားရပါတယ္။ က်န္တဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ဗမာေတြက ဒီလုိ မလုပ္ဘဲ လူတြင္က်ယ္ ျဖစ္ေနတဲ့ သံုးေလးေယာက္ထဲပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔က လူတြင္က်ယ္ဆုိေတာ့ တပည့္ေတာ္ စိတ္ညစ္ေနရပါတယ္။
    သူတုိ႔က အေျမွာက္အပင့္ၾကိဳက္၊ ေငြၾကိဳက္ေတာ့ ေျမွာက္ပင့္ေပါင္းရင္၊ ေငြေပးရင္ ေျပလည္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျမွာက္တာပင့္တာကုိ ဘုရားမၾကိဳက္၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြလဲ မၾကိဳက္ဘူးလုိ႔ သိထားေတာ့ မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ ေငြေပးရင္လဲ တၾကိမ္နဲ႔ မျပီးဘဲ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျဖစ္ေနမွာေရာ၊ သူတုိ႔ ျမန္မာ့အေရး လုပ္တယ္ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံေရးကိစၥေတြက သူတုိ႔ ေငြကုန္မခံပဲ သူမ်ားေတြပုိက္ဆံပဲ လုိက္ေတာင္းေနတာ ျမင္ေနရတာေၾကာင့္ေရာ မေပးခ်င္ပါဘူး။ အလုပ္မရွိေသးလုိ႔ ဝင္ေငြအဆင္မေျပတဲ့ လူေတြကုိေတာင္ အလုပ္မရွိေၾကာင္း၊ အသံုးမက်ေၾကာင္း ကြယ္ရာမွာ အတင္းေျပာလုိက္၊ ဆင္းရဲတယ္ဆုိျပီး သူတုိ႔အတင္းေျပာခဲ့တဲ့လူဆီ ပုိက္ဆံသြားေကာက္လုိက္ လုပ္ေနတာလဲ သိလုိ႔ပါ။
    တပည့္ေတာ္ သူတုိ႔အပါအဝင္ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ဒုကၡမေပးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔က လူတြင္က်ယ္ေတြဆုိေတာ့ သူတုိ႔ကုိ မလုိက္ေလ်ာရင္ ဘာဒုကၡမွ မေပးလဲ အဲဒီလူကုိ လူေတာမတုိးေအာင္၊ ဝင္မဆံ့ေအာင္ ညစ္ထားေတာ့ စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ျမန္မာအသုိင္းအဝုိင္းေလးက က်ဥ္းေတာ့ ဒီအသုိင္းအဝုိင္း က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ညစ္ထားရင္ ေနစရာမရွ္ိ စိတ္ညစ္ရပါတယ္။ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ အၾကံေပးပါဘုရား။

  • ××××××× says:
    Sunday, June 14, 2009

    ဆရာေတာ္ဘုရား

    တပည့္ေတာ္တို႔သည္ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ တရားဓမၼကုိ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

    တပည့္ေတာ္တုိ႔ သိလုိသည္မ်ားကုိ ရုိေသစြာ ႏွိမ့္ခ်စြာ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းလုိပါသည္။

    တရားအားထုတ္ရာတြင္ မိမိ မေရာက္ေသးေသာ တရားအဆင့္ကုိ ေရာက္ျပီဟု ထင္တတ္သည္ဟု မွတ္သားရပါသည္။
    တရားက်င့္ၾကံအားထုတ္၍ တရားတန္ခုိးေၾကာင့္ ကိေလသာတုိ႔ ေခတၱ ငုပ္လ်ိဳးအားနည္းေနျခင္းႏွင့္ အရိယာမဂ္ေၾကာင့္ သူ႔အဆင့္ႏွင့္သူ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရ-အားနည္းရမည့္ ကိေလသာမ်ား ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း၊ အားနည္းျခင္းကုိ မည္သုိ႔ ခြဲျခားႏုိင္ပါသလဲဘုရား။

    ေသာတာပတၱိမဂ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ႏွင့္သူ တစ္ဦးသည္ ကာမရာဂႏွင့္ ေဒါသ အားနည္းျခင္းကုိ မိမိသႏၱာန္၌ ေရရွည္ ေတြ႔ေနရလွ်င္ တရားအားထုတ္ေန၍ တရားတန္ခုိးျဖင့္ ကာမရာဂႏွင့္ ေဒါသတုိ႔ အားနည္းေနျခင္းေလာ၊ သကဒါမိမဂ္ေၾကာင့္ အားနည္းျခင္းေလာကုိ မည္သုိ႔ ခြဲျခားႏုိင္ပါသလဲဘုရား။

    တရားအားထုတ္ရာတြင္ ေလာကီအမႈကိစၥမ်ားကုိ ျငီးေငြ႔ျခင္း၊ တရားအားထုတ္ေဖာ္ခ်င္းနဲ႔မွတစ္ပါး လူႏွင့္ေဝးေဝး ေနလုိျခင္း၊ ယခင္က ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ ေလာကီၾကီးပြားေရးမ်ားကုိ စိတ္မဝင္စား မၾကိဳးစားလုိေတာ့ျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ပါသည္။ မည္သုိ႔ ထိန္းညွိရပါသလဲဘုရား။

    တရားအားထုတ္ရာတြင္ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ရႈရင္း လကၡဏာေရးမ်ား ထင္ရွားလာေသာအခါ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သံုးပါးစလံုးကုိ ရႈျခင္းႏွင့္ မိမိသန္ရာ တစ္ပါးတည္းကုိသာ ရႈျခင္း ဘယ္အရာက ပုိခရီးေရာက္ပါသလဲဘုရား။

    အနိစၥကုိ စီးျဖန္းရ စိတ္ထက္သန္ျပီး ရႈမွတ္သူ၊ ဒုကၡကုိ စီးျဖန္းရသန္ျပီး ရႈမွတ္သံုးသပ္သူ၊ အနတၱကုိ စီးျဖန္းရသန္ျပီး ရႈမွတ္သံုးသပ္သူ သံုးဦးသည္ တရားတက္ရာတြင္ မည္သုိ႔ ကြာျခားပါသလဲဘုရား။

    တရားအားထုတ္ရာတြင္ ယခင္က အျပစ္ဟု မျမင္ခဲ့သည့္ အႏုစား ကိေလသာမ်ားကုိပါ အျပစ္မွန္း သိလာေသာအခါ ကိေလသာအားလံုးကုိ စက္ဆုတ္ရြံရွာျပီး အျမန္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းလုိစိတ္ ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ ကိေလသာႏွင့္ ေနရသည့္ ဘဝကုိ အလုိမရွိျခင္း ျဖစ္လာပါသည္။ ထိုအခါ တရားနာျခင္း၊ တရားအားထုတ္ျခင္းႏွင့္ လွဴဒါန္းျခင္းမွတစ္ပါး ေလာကီကိစၥမ်ားကုိ စိတ္မဝင္စားေတာ့ပါ။ ဤသည္မွာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါမက်ဘဲ အစြန္းေရာက္သြားႏုိင္ပါသလား သိလုိပါသည္။

    အခ်ိဳ႕ေယာဂီမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ျမတ္ႏုိးေသာတရားကုိ ပုိ၍ ေျဖာင့္ျဖဴးစြာ က်င့္ၾကံႏုိင္ရန္ ေသခါနီးတြင္ ေနာင္ဘဝ ရဟန္း ျဖစ္လုိေၾကာင္း ဆုပန္သြားပါသည္။ ထုိသူမ်ားဆုေတာင္း ျပည့္ႏုိင္ပါသလားဘုရား။ ရဟန္းျပဳလုိေသာ္လည္း မိဘေဆြမ်ိဳး အသုိင္းအဝုိင္းက သေဘာမတူသျဖင့္ ရဟန္းဘဝ မေရာက္သူမ်ား မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေတြ႔ေနရရာ ဆႏၵရွိျပီး ပါရမီလည္း ပါလာပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုေတာင္းမျပည့္ၾကသလဲ သိလုိပါသည္။

    ရုိေသစြာ ရွိခုိးဦးခုိက္ပါသည္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား က်မ္းမာခ်မ္းသာစြာ သာသနာျပဳႏုိင္ပါေစဘုရား။

  • ေမးခြန္းရွင္မ်ား၏ အေမးမ်ားကုိ အခ်ိန္ယူၿပီး ေျဖၾကားေပး သြားပါမယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အလုပ္နည္းနည္းမ်ားေနတဲ့ အတြက္... အခ်ိန္နည္းနည္း ေစာင့္ေပးၾကပါ။ ၿပီးေတာ့... တရားဘာ၀နာ အားထုတ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေမးခြန္းရွင္မ်ား အေနျဖင့္... ေမးတဲ့သူရဲ႕ နာမည္သုိ႔မဟုတ္ အဖဲြ႕ေလးမ်ား ေဖာ္ျပၿပီး ေမးေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အြန္လုိင္းအေမးအေျဖမ်ားအမည္ျဖင့္ စာအုပ္ထုတ္သြားရန္လည္း ရည္ရြယ္ထားလုိ႔ပါ..
    အားလုံးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
    ေမတၱာျဖင့္.. ဘုန္းဘုန္း

  • ဓမၼခရီးသည္ says:
    Sunday, June 14, 2009

    ဆရာေတာ္ဘုရား

    တပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ တတ္ႏုိင္သမွ် တရားအားထုတ္ၾက၊ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြး အၾကံေတာင္းၾက လုပ္ၾကေပမယ့္ အဖြဲ႕ရယ္လုိ႔ အမည္မရွိပါ။ တရားအားထုတ္ရာမွာလဲ အခ်ိဳ႕ဆုိ သူ တရားထုိင္ေၾကာင္း ဝါသနာ မတူသူမ်ားကုိေတာင္ အသိမခံပါ။ အျပစ္ကုိ ၾကံဖန္ရွာျပီး ေတြ႔တဲ့အခါ တရားသမားတန္မဲ့ဆုိျပီး ရွာၾကံ ကဲ့ရဲ႕တတ္သူေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္လုိဘူးလုိ႔ ေျပာပါတယ္။

  • သစၥာအလင္း says:
    Monday, June 15, 2009

    ဘုန္းဘုန္းဘုရား

    XXXXXX ေမးျမန္းသြားေသာေမးခြန္းမ်ားကုိတပည့္ေတာ္လည္းသိလုိလွပါတယ္ဘုရား။ ေမးျမန္းတဲ့XXXXXကုိေက်းဇူးတင္ပါတယ္..။ဘုန္းဘုန္းက်န္းမာခ်မ္းသာပါေစေၾကာင္းေမတၱာပုိ႔သလ်က္အေျဖမ်ားကုိေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ဘုရား။
    ရုိေသေလးစားစြာကန္ေတာ့လွ်က္
    သစၥာအလင္း


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား