အ႒ာနေကာပေဒါသ (သုိ႔) မလုိအပ္ဘဲ ေဒါသထြက္ျခင္း


စာေပမွာလာတဲ့ အ႒ာနေကာပေဒါသ အေၾကာင္းကုိဖတ္ရင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ဆင္ၾကည္မိပါတယ္။ အ႒ာနေကာပေဒါသဆုိတာ တုိက္႐ုိက္ကေတာ့ အရာမဟုတ္တဲ့အရာေတြမွာ ေဒါသထြက္တာကုိ ေျပာတာပါ။ အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ မလုိအပ္ဘဲ ေဒါသထြက္ျခင္းပါပဲ။ ေနပူရင္လည္း ေနပူလုိ႔၊ မုိးရြာရင္လည္း မုိးရြာလုိ႔၊ ေလတုိက္ရင္လည္း တုိက္လုိ႔၊ ေအးရင္လည္း ေအးလုိ႔ စသျဖင့္ အလုိလုိေနရင္း သဘာဝ ဓမၼေတြအေပၚမွာ၊ မခုိင္လုံတဲ့ အာ႐ုံေတြအေပၚမွာ အလုိမက်ျဖစ္တာ၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိတာ စတဲ့ သေဘာေတြကုိ စာလုိေတာ့ အ႒ာနေကာပေဒါသလုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ 

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းအပါအဝင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ခါတေလ ဘာမဟုတ္တဲ့ အရာေလးေတြမွာလည္း အလုိမက်ျဖစ္လုိက္၊ မေက်မနပ္ျဖစ္လုိက္၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိျဖစ္လုိက္၊ စိတ္ေကာက္လုိက္ စတာေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ေသြးဆူေနလုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ မသိလုိက္ေပမယ့္ ေသြးေအးသြားလုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ “ဘာေၾကာင့္ မေက်မနပ္ျဖစ္တယ္၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိတယ္၊ စိတ္ေကာက္တယ္”ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္က ရည္ရည္ရာရာ ရွာမရဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ပုိးဆုိးတာက ဘယ္သူမွကုိယ့္ကုိ ဘာမွမလုပ္ရဘဲနဲ႔ကုိ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္ အလုိမက်ျဖစ္ေနတာ၊ စိတ္တုိင္းမက် ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ကုိယ့္အလုိမျပည့္ရာက မုိးကုိအျပစ္တင္လုိက္၊ ေနကုိအျပစ္တင္လုိက္၊ ေလကုိအျပစ္တင္လုိက္ စတာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ တစ္ခါတေလ ဘာမွမဆုိင္တဲ့သူအေပၚမွာ ကုိယ့္အလုိမက်တာေတြက ေဒါသအျဖစ္ ေရာက္သြားတတ္တာေတြလည္း ရွိတတ္ျပန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ေဒါသေၾကာင့္ ဘာမွမသိဘဲ အိပ္ေနတဲ့ ေခြးေတြ၊ေၾကာင္ေတြေတာင္မွ ေျခေထာက္နဲ႔ အကန္ခံလုိက္ရတာေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ 

စိတ္ရဲ့ဆန္းၾကယ္မႈက တစ္ခါတေလ ကုိယ့္အလုိမျပည့္တာက တျခားအာ႐ုံေတြေနာက္ ေရာက္သြားၿပီး အဲဒီအာ႐ုံအေပၚမွာ ေပါက္ကဲြသြားတဲ့ သေဘာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တခါတေလ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပါပဲ။ ကုိယ့္အလုိမက် ျဖစ္မႈေတြက တပည့္ေတြအေပၚေရာက္သြားၿပီး တပည့္ေတြရဲ့ ပုံမွန္အေလ့အက်င့္ေတြအေပၚမွာကုိပဲ အျပစ္ေတြျမင္ၿပီး ေဒါသအေလ်ာက္ ဆူမိတာ၊ ေဒါသအေလ်ာက္ ဆုံးမမိတာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႔မိဘေတြလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ကုိယ့္ေဒါသနဲ႔ကုိယ္ ကုိယ့္အလုိအတုိင္း မျဖစ္ရာက အဲဒီ အလုိမက်မႈဟာ သားသမီးေတြ၊ တူေတြတူမေတြအေပၚမွာ က်ေရာက္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြၾကားမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ တစ္ခါတေလ ကုိယ့္အိမ္မွာအဆင္မေျပတာေတြက ဘာမွမဟုတ္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚမွာ သြားၿပီးေပါက္ကဲြေနတတ္တဲ့ အျဖစ္ေတြပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ အ႒ာနေကာပေဒါသရဲ့ သေဘာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွမဆုိင္တာေတြ အေပၚမွာ လုိက္ၿပီးစိတ္ဆုိးစိတ္တုိ အလုိမက် မေက်မနပ္ ျဖစ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အမွန္ေတာ့ ပုထုဇဥ္ သဘာဝ ေဒါသကေတာ့ ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႔ေဒါသေတြဟာ အေၾကာင္းျပ မခုိင္လုံဘဲ ထြက္ေနတဲ့ သေဘာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာကုိ သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထြက္သင့္တဲ့ ေဒါသကုိ ထြက္ဖုိ႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒါသဆုိတာကေတာ့ ထိန္းႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ေပမယ့္ မထိန္းႏုိင္လုိ႔ ေဒါသေတြ ျဖစ္ၾကမယ္ဆုိရင္လည္း အေၾကာင္းခုိင္လုံမွ ထြက္တာက ေျဖမယ္ဆုိရင္ ရွာႀကံၿပီး ေျဖလုိ႔ရေသးတာေပါ့။ ဘာမွမဟုတ္ဘဲ ထစ္ခနဲဆုိ စိတ္ဆုိးလုိက္၊ ထစ္ခနဲဆုိ စိတ္တုိလုိက္၊ ထစ္ခနဲဆုိ အလုိမက်ျဖစ္လုိက္၊ ဟုိဟာလည္းအလုိမက်၊ ဒါလည္းအလုိမက်၊ ဟုိလုိလည္းမဟုတ္၊ ဒီလုိလည္းမဟုတ္၊ ဟုိလူလုပ္လည္း အဆင္မေျပ၊ ဒီလူလုပ္လည္း အဆင္မေျပ အလုိလုိေနရင္း မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတာေတြကေတာ့ ဒါဟာ အ႒ာနေကာပေဒါသပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တစ္ဖက္ကလည္း ဒီလုိေဒါသမ်ိဳးေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ ကုိယ့္အလုိအတုိင္း မျဖစ္တာေတြက စတာေတြပါပဲ။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ အလုိမက်မႈေတြ၊ တရားမရိွမႈေတြ၊ သတိမကပ္တာေတြက မလုိအပ္ဘဲ ထြက္ေပၚတတ္တဲ့ ေဒါသေတြအျဖစ္ ပုံေပၚလာၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သတိမကပ္မိၾကလုိ႔ပါပဲ။ သတိမရွိေတာ့ စိတ္ကုိမသိေတာ့ဘဲ အဲဒီမသိမႈက ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္၊ မေနာကံေျမာက္ က်ဴးလြန္တဲ့အထိ ေရာက္သြားေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိေပ်ာက္ေတာ့ အသိပါေပ်ာက္ၿပီး မသိတာေတြ ေရာက္လာရာက မရွိရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မၾကည္ရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မေကာင္းရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မေျပာင္းရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မလုိရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ လုိတာမရရင္လည္း ေဒါသျဖစ္ စသျဖင့္ ကာလ၊ ေဒါသ၊ ပုဂၢလနဲ႔ သဘာဝေတြပါမက်န္ အားလုံးအေပၚမွာ အ႒ာနေကာပေဒါသေတြ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဆုိေတာ့ကား ပုထုဇဥ္သဘာဝ ေဒါသထြက္တာေတာ့ ရွိၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီေဒါသေတြကုိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထြက္ေနတတ္တဲ့ ေဒါသမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိေလးကပ္ၿပီး ဆင္ျခင္တတ္၊ ကုိယ့္စိတ္ကုိ သတိေလးနဲ႔ ထိန္းတတ္တဲ့ အက်င့္ေတြရွိဖုိ႔ ေလ့က်င့္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေလ့က်င့္ရာမွာလည္း တရားအသိေတြ ရွိလာေအာင္၊ ကုသုိလ္တရားေတြမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔လာေအာင္၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြမွာ လုပ္ခ်င္ကုိင္ခ်င္စိတ္ရွိလာေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကုိဆင္ျခင္မႈအပုိင္းမွာ တရားေတာ္အေပၚ အေျခခံၿပီး ဆင္ျခင္မႈဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး မွန္ကန္တဲ့ ဆင္ျခင္မႈပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖိအားေတြမ်ား၊ အသိတရားေတြပါးၿပီး မတရားအားေတြ မ်ားလာတဲ့အခါေတြမွာ တျခားအရာေတြကုိ အားျပဳတာထက္ တရားေတာ္ကုိအားျပဳၿပီး တရားနဲ႔ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္တာဟာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆုိတာ လုပ္ခ်င္လည္းမလုပ္ မလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း မနာခ်င္လည္းနာ၊ မႀကိဳက္လည္းနာ၊ မက်င့္ခ်င္လည္းက်င့္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကုိယ့္ကုိကုိယ္ တရားအသိေတြ တုိးလာေအာင္ လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအသိေတြ မ်ားလာလုိ႔ရွိရင္ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္မွာ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားေတြ တုိးလာၿပီး သတိတရားေတြလည္း မ်ားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတိမ်ားရင္ အသိမ်ားလာမွာျဖစ္ၿပီး အသိမ်ားရင္ အမွားလည္းနည္းလာမွာျဖစ္ကာ အမွားနည္းလာျခင္းဟာ မလုိအပ္တဲ့ အရာေတြမွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အလုိမက်မႈ ေဒါသေတြအထိ အမွန္ညွိသြားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သတိရွိေနျခင္းရဲ့ သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ေဒါသဆုိရင္ ဘယ္လုိေဒါသမ်ိဳးမွ ေကာင္းက်ိဳးျပဳတာ မရွိေပမယ့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး သေဘာနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသမ်ိဳးဆုိရင္ အဆုိးထဲက အေကာင္းအေနနဲ႔ အေၾကာင္းျပလုိ႔ မဆုိးလွတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ အရာေတြမွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အ႒ာနေကာပ ေဒါသလုိ ေဒါသမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ဓမၼကုိ အေျခခံတဲ့ သတိတရားမ်ိဳး၊ အသိတရားမ်ိဳးနဲ႔ ဆင္ျခင္ရင္း တရားဆုိရင္ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ နာယူမွတ္သား သင္ယူေလ့က်င့္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကၿပီး အဲဒီတရားအသိနဲ႔ပဲ ဘဝမွာ မလုိအပ္တဲ့ အရာေတြမွာ ေျဖဆည္ရာရႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေနထုိင္က်င့္သုံးၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းနဲ႔ အသိေပးတုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ 

Read more »

ဗုဒၶလက္ထက္ အရွင္လတ္လတ္ ေျမမ်ိဳခံခဲ့ရသူ (၅)ဦး


မိလိႏၵပဥွပါဠိေတာ္ (၁၀ဂ)တြင္ ေဂါတမဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္ အတြင္း၌ အရွင္လတ္လတ္ ေျမမ်ိဳခံခဲ့ရသူ ငါးဦးရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထား၏။ ထုိငါးဦးမွာ
(၁) စိဥၥမာဏ
(၂) သုပၸဗုဒၶ
(၃) အရွင္ေဒဝဒတ္
(၄) နႏၵကဘီလူး
(၅) နႏၵလုလင္ တုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ 

၁။ စိဥၥမာဏ
စိဥၥမာဏသည္ ဘုရားလက္ထက္ တိတၱိဆရာႀကီးမ်ား၏ ေစခုိင္းမႈေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား အမ်ိဳးမ်ိဳး စြပ္စဲြခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ စိဥၥမာဏသည္ ျမတ္ဗုဒၶအား လူအမ်ား အထင္လဲြမွားေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ညေနခ်မ္းလူမ်ား ျမင္ရခ်ိန္တြင္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္အတြင္း ဝင္သြားၿပီး မနက္ေစာေစာ လူအမ်ားေက်ာင္းကုိ လာခ်ိန္တြင္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္မွ ျပန္ထြက္လာဟန္ ျပဳမူေနထုိင္ခဲ့ၿပီး အေတာ္အတန္ ၾကသည့္အခါ ရဟန္းေဂါတမႏွင့္ ကုိယ္ဝန္ရသည့္ ပုံစံျဖင့္ မိမိဝမ္းဗုိက္တြင္ ျပင္ခ်ပ္ခ်ည္ကာ တရားေဟာေနသည့္ ဘုရားရွင္အား တရားနာပရိတ္သတ္ၾကားတြင္ စြပ္စဲြေလ၏။ ျမတ္ဗုဒၶက ေမတၱာတရားျဖင့္သာ ေနေတာ္မူခ်ိန္ နတ္သားေလးေယာက္တုိ႔က ၾကြက္ေယာင္ဖန္းဆင္းၿပီး စိဥၥမာဏ၏ ကုိယ္ဝန္အတုကုိ ကုိက္ျဖတ္ကာ အမွန္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့သည္။ ထုိအခါမွသာ တရားနာပရိတ္သတ္မ်ားလည္း အျမင္ရွင္းကာ ထုိအမ်ိဳးသမီးအား ႐ုိက္ပုတ္ၿပီး ေက်ာင္းအျပင္သုိ႔ ႏွင္ထုတ္လုိက္ၾကေလသည္။ စိဥၥမာဏသည္ ဘုရားရွင္ မ်က္ကြယ္သုိ႔ ေရာက္သည့္ခဏမွာပင္ ေျမမ်ိဳခံခဲ့ရေလေတာ့သည္။ အဝီစိငရဲမွ မီးလွ်ံမ်ားသည္ စိဥၥမာဏအား ရစ္ပတ္၍ အဝီစိငရဲသုိ႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ေလသည္။ 

၂။ သုပၸဗုဒၶ
သုပၸဗုဒၶသည္ ဘုရားရွင္ သိဒၶတၳမင္းသား ဘဝက ေတာ္စပ္ခဲ့ရသည့္ ေယာကၡမ သက်သာကီဝင္ မင္းမ်ိဳးျဖစ္၏။ ေဒဝဒတ္ႏွင့္ ယေသာ္ဓရာတုိ႔၏ အေဖ၊ သိဒၶတၳမင္းသား၏ ဦးရီးေတာ္လည္း ျဖစ္၏။ သုပၸဗုဒၶသည္ တူေတာ္သိဒၶတၳမင္းသာ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ေရာက္ၿပီးေနာက္ပုိင္း သမီးေတာ္ ယေသာ္ဓရာကုိ ထားခဲ့သည့္ အေၾကာင္း၊ သားေတာ္ ေဒဝဒတ္၏ ရန္သူအရာ၌တည္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္း၊ မိမိထက္ငယ္ရြယ္သူ တူေတာ္ေမာင္ တစ္ေယာက္အေပၚ ႐ုိေသေလးစားမႈ မျပဳလုိသည့္အေၾကာင္း စသည့္အေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ ဘုရားရွင္အေပၚ ရန္ၿငိဳးထားသူ ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဘုရားရွင္ၾကြေတာ္မူရာ လမ္းကုိပိတ္ပင္တားဆီး၊ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ခရီးလမ္းကုိ ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ဘုရားရွင္က ဦးရိးေတာ္သည္ ဤအကုသုိလ္ေၾကာင့္ (၇)ရက္လြန္သည့္အခါ ျပႆဒ္ေျခရင္း ေလွခါးရင္းတြင္ ေျမမ်ိဳခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ သုပၸဗုဒၶ ၾကားသိသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားစကား မမွန္ေအာင္ေနၿပီး မုသာဝါဒျဖင့္ စြပ္စဲြမည္ဟု ႏွလုံးပုိက္ကာ ဘုံ(၇)ဆင့္ရွိသည့္ ျပႆဒ္ထက္ဝယ္ ေနခဲ့ေလ၏။ သုိ႔ေသာ္ (၇)ရက္ေျမာက္သည့္ေန႔တြင္ ရွင္ဘုရင္၏ မဂၤလာစီးေတာ္ျမင္း၏ ျမည္ဟီးကာ ေသာင္းက်န္းေနသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး စီးေတာ္ျမင္အား တားဆီးရန္ သတိလက္လြတ္ျဖင့္ ျပႆဒ္ထက္မွ ဆင္းသက္မိရာက ေလွကားေျခရင္းတြင္ ေျမမ်ိဳကာ အဝီစိငရဲသုိ႔ က်ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ စကားေတာ္သည္ လြဲေခ်ာ္႐ုိးထုံးစံမရွိသည့္အေလ်ာက္ (၇)ရက္ေျမာက္လ်င္ ေျမမ်ိဳခံရမည့္ သုပၸဗုဒၶၸသည္လည္း မျဖစ္မေန အေၾကာင္းဖန္ကာ ေျမမ်ိဳေသဆုံးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ 

၃။ အရွင္ေဒဝဒတ္
ေဒဝဒတ္ ေျမမ်ိဳျခင္းအေၾကာင္းကား အေတာ္မ်ားမ်ား သိထားၿပီး ျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေယာက္ဖေတာ္လည္းျဖစ္၊ ညီကုိေတာ္လည္း ျဖစ္သည့္ ရွင္ေဒဝဒတ္သည္ ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ရရွိၿပီးေနာက္ မိမိေနာက္မွ ေရာက္လာၾကသည့္ အရွင္သာရိပုုတၱရာႏွင့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာနတုိ႔ကုိ ဘုရားရွင္က အဂၢသာဝက ရာထူးမ်ား ေပးအပ္လုိက္ခ်ိန္မွစ၍ ဘုရားရွင္အေပၚ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕မႈမ်ား တုိးပြားလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး အတုိက္အခံျပဳ ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳကာ ဘုရားကုိ ေသြးစိမ္းတည္ေအငာ္ လုပ္ျခင္း၊ ညီညြတ္ေနသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ကဲြျပားသြားေအာင္ သံဃာသင္းခဲြျခင္း စသည့္ ပဥၥာနႏၲရိယကံမ်ားအထိ က်ဴးလြန္မိခဲ့သည္။ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ လမ္းခဲြကာ ေနာက္ပါတပည့္မ်ားႏွင့္ ေနၿပီးမၾကာခင္မွာ ေရာဂါစဲြကပ္လာခဲ့သည့္ ရွင္ေဒဝဒတ္သည္ မိမိ၏အမွားမ်ားအေပၚ ေနာင္တတရားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ေလ၏။ ေနာက္ဆုံး ဘဝနိဂုံးမခ်ဳပ္ခင္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဖူးေျမာ္လုိေၾကာင္း တပည့္မ်ားအား တုိးလ်ိဳးေတာင္းပန္သျဖင့္ တပည့္မ်ားက ထမ္းစင္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ရွိရာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္စဥ္ ေက်ာင္းေဘးနားရွိ ေရကန္နားအေရာက္ တပည့္မ်ားက ထမ္းစင္ကုိခ်ၿပီး ေရကန္ဘက္အသြား တပည့္မ်ားအလာကုိ မေစာင့္ႏုိင္ဘဲ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ အားျပဳ႐ုန္းထလ်က္ ထမ္းစင္ေပၚမွ အဆင္းမွာပင္ မဟာပထဝီေျမႀကီး ကဲြအက္ကာ အရွင္လတ္လတ္ ေျမမ်ိဳခံခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ 

၄။ နႏၵကဘီလူး
နႏၵကဘီလူးသည္ သူေတာ္ေကာင္း ဓာတ္ခံအလြန္နည္းပါးသည့္ ဘီလူးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အေပၚတြင္လည္း မေနာကံအျပင္ ဝစီကံ၊ ကာယကံေတြနဲ႔မ်ားျဖင့္ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ေဆာ္ကားေလ့ရွိသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ေဆာ္ကားမႈ အပိုင္းမ်ားသည္ လက္ေတြ႔ပုိင္းမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မရွိေသာ္လည္း ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း၊ သီလသမာဓိပညာ အားေကာင္းသည့္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ားကုိ ေဆာ္ကားမိပါက လက္ေတြ႔ခံရသည္ကို နႏၵကဘီးလူး သေဘာေပါက္သြားခဲ့သည္။ တစ္ေန႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္သည္ ဂိဇၥ်ဂုတ္ေတာင္တြင္ တရားအားထုတ္ေနစဥ္ နႏၵကဘီလူး ေရာက္ရွိလာၿပီး တရားအားထုတ္၍ မရေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေႏွာက္ယွက္ေလသည္။ ေနာက္ဆုံး မေထရ္ျမတ္၏ ဦးေခါင္းေတာ္ကုိ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ႐ုိက္ပုတ္သည္အထိ ေဆာ္ကားေႏွာက္ယွက္ခဲ့သည္။ ထုိအကုသုိလ္ အက်ိဳးေၾကာင့္ နႏၵကဘီလူးသည္ ေျမႀကီးကဲြအက္ကာ အဝီစိငရဲမွ ေခၚေဆာင္သြားျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္။ နႏၵကဘီလူးသည္ လက္ေတြ႔ဘဝတြင္ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေစာ္ကားမိသျဖင့္ အရွင္လတ္လတ္ ေျမမ်ိဳးခဲ့ရေလသည္။ 

၅။ နႏၵလုလင္
နႏၵလုလင္သည္ ရဟႏၲာမေထရ္မကုိ ေဆာ္ကားမိသျဖင့္ အရွင္လတ္လတ္ေျမမ်ိဳ ခံခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ သူေဆာ္ကားခံရသူမွာ ဥပၸလဝဏ္ ေထရီမျဖစ္သည္။ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီမသည္ တန္ခိုးၾကီးေသာအရာ၌ အျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ရ ရဟႏၱာေထရီမတစ္ဦး ျဖစ္ေပသည္။ ေထရီမသည္ တန္ခုိးႀကီးသည္သာမက ဥပဓိသမၸတၱိႏွင့္လည္း ျပည့္စုံသျဖင့္ ေထရီမျဖစ္ေသာ္လည္း လူေယာက်္ားမ်ား၏ စိတ္ဝင္စားမႈကုိ ခံရသူျဖစ္သည္။ ထုိအထဲတြင္ နႏၵလုလင္လည္း တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ နႏၵလုလင္သည္ လူသူကင္းဆိတ္ခ်ိန္တြင္ ေထရီမ၏ ေက်ာင္းသခၤမ္းသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ေထရီမအား အဓမၼျပဳက်င့္ေလသည္။ ရဟႏၲာျဖစ္ေနသည့္ ေထရီမအား ေဆာ္ကားမိသျဖင့္ ယင္းအကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေၾကာင့္ နႏၵလုလင္မွာ ေျမႀကီးကဲြအက္၍ အရွင္လတ္လတ္ ေျမမ်ိဳျခင္းကုိ ခံခဲ့ရၿပီး အဝီစိငရဲသုိ႔ က်ေရာက္သြားခဲ့ေလသည္။ 

ဤကား ဒိ႒ဓမၼေဝဒနီယကံ၏ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ လက္ရွိဘဝမွာပင္ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေဆာ္ကားမိသျဖင့္ အရွင္လတ္လတ္ေျမမ်ိဳခံခဲ့ရသည့္ ပုဂၢဳိလ္ငါးဦးအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓမၼစာေပပရိတ္သတ္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဒကာမ ေဒၚယုလႈိင္မုိး၏ ေတာင္းဆုိခ်က္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ေရးသားေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။ အမ်ားသူငါ ဗဟုသုတ တုိးေစရန္လည္း တစ္ဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေဝလုိက္ပါသည္။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒုိက္ဦး)

Read more »

သူ႔အက်ိဳးဟာ ကုိယ့္အဆုိး မျဖစ္ပါေစနဲ႔



ေလာကမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က တစ္ခါတေလ ကုိယ္နဲ႔အယူအဆ မတူတဲ့သူေတြ၊ ကုိယ္နဲ႔မတည့္တဲ့ သူေတြ၊ မဟုတ္တာ လုပ္တဲ့သူေတြ ဒုကၡေရာက္သြားတဲ့အခါ၊ အဆုိးေတြ ႀကဳံသြားတဲ့အခါ ဝမ္းသာအားရ ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ အမုန္းတရားနဲ႔ ရင္ထဲမွာ ႀကိတ္ၿပီးဝမ္းသာေနတတ္ပါတယ္။ “နည္းေတာင္နည္းေသးတယ္”ဆုိၿပီး စိတ္ထဲမွာ အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္ေနတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ 

အဲဒီလုိ သူမ်ားဒုကၡေရာက္သြားတဲ့ အေပၚမွာ ကုိယ္က ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္မိတာဟာ ေကာင္းတဲ့စိတ္မဟာပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔တည့္တာ၊ မတည့္တာေတြ ခဏထား၊ သူေကာင္းတာ မေကာင္းတာ အသာထားၿပီး ကုိယ့္႐ႈေထာင့္က ကုိယ္စဥ္းစားၾကည့္ၾကဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ သူမေကာင္းလုိ႔ သူ႔အျပစ္နဲ႔ သူခံရတာဟာ သူ႔အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကုိ ကုိယ္ကသူမ်ားဒုကၡေရာက္တဲ့ အေပၚမွာ ဝမ္းသာအားရ ျဖစ္မိတာေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ အကုသုိလ္ ဝင္ယူသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာမွာ ေတာ့ ဉာဏ္မယွဥ္တဲ့ ဝမ္းေျမာက္မႈလုပ္ရပ္ဟာ အကုသုိလ္စိတ္တစ္မ်ိဳးပဲလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ သတိျပဳစရာ အခ်က္တစ္ခုပါ။

အမွန္ေတာ့ ပုထုဇဥ္သဘာဝ ကုိယ့္အေပၚမွာ မေကာင္းတဲ့သူ၊ ေလာကေကာင္းက်ိဳးမျပဳတဲ့ သူေတြ သူတုိ႔အျပစ္ သူတုိ႔ခံရတဲ့အခါ အမ်ားအတြက္ၾကည့္ၿပီး ကုိယ္က ဝမ္းေျမာက္မိတတ္ေပမယ့္ တကယ္ထားသင့္တဲ့ စိတ္ထားက အကုသုိလ္ ေသာမနႆမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးထားရမွာပါ။ သူတပါးဒုကၡေရာက္တဲ့ အေပၚမွာ ဝမ္းေျမာက္ဖုိ႔ထက္ “သူ႔ကံ သူခံသြားတဲ့ သေဘာပါလား”လုိ႔ မခ်စ္မမုန္း ဥေပကၡာႏွလုံးနဲ႔ ဆင္ျခင္တတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ သူ႔အျပစ္ဟာ ကုိယ့္အျပစ္မျဖစ္မွာပါ။ မဟုတ္ရင္ သူမ်ားကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္မွာအျပစ္ေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ပုထုဇဥ္သဘာဝ ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ ျပဳျပင္က်င့္သုံးသင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား