အသြင္ေလာက


အသြင္ေလာက
**********
အသြင္ေလာက အထင္ေျပာရရင္
အဆင္မေခ်ာလွခ်င္ဘူး။

သေဘာမက်မရင္ မေနာပါမလွခ်င္တာေၾကာင့္
ေျပာတာကအစ ေဒါသပုံထေနသလုိပါပဲ။

ႀကိဳက္တဲ့သူဆုုိ အလုိက္တူလုုိ႔
မႀကိဳက္တဲ့သူဆုိ မမုုိက္ဘူးလုုိ႔ ဆုုိသူကဆုုိ
ခ်စ္တဲ့သူဆုိ အျပစ္မဆုုိဘဲ
မခ်စ္လုုိ႔ကေတာ့ အျပစ္ဖုုိ႔ၾကဖုိ႔ လုုပ္သူကလုုပ္
အလုုိမက်ရင္ မလုုိၾကခ်င္ေပမယ့္
အလုိက်လုုိ႔ကေတာ့ လုုိသမွ်ေရာ့လုိ႔ ေပးသူကေပး
ႏွစ္သက္တဲ့အခါ အခ်စ္အတြက္ပါလုုိ႔ ေျပာၾကေပမယ့္
မႏွစ္သက္တဲ့အခါ နင့္အတြက္မပါဘူးလုုိ႔ ျငင္းသူကျငင္း
အင္း… အတင္းအဖ်င္းေတြကလည္း အမ်ားသား။

အတြင္းအျပင္ ႏွစ္ခုလုုံး အဝိဇၨာဆုိတဲ့ ျမဴေတြနဲ႔ဖုုံးေနေတာ့
အမွားကုိမျမင္ အႏွစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔ ထင္ေနၾက
ျပင္ရန္ခက္လွတဲ့
အုိ… အသြင္ေလာကပါတကား။ 

by မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ

Read more »

အေၾကာင္းခ်ဳပ္မွ အက်ိဳးခ်ဳပ္မယ္


သတၱဝါေတြဟာ ဒုကၡေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ရတဲ့အခါမွာ အလြန္ခံစားလြယ္ၿပီး ဒီဒုကၡေတြကုိ ပယ္ဖုုိ႔ႀကိဳးစားေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အပယ္လဲြေနေတာ့ ဒုကၡကပယ္မရဘဲ ပုိၿပီးေတာင္ တြယ္ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ဒုကၡဆုိတာ ေၾကာင္းက်ိဳးစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ အက်ိဳးတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးတရားဆုုိတာ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးကုိ ပယ္လုုိ႔မရပါဘူး။ ေနာက္ထပ္အဲဒီ အက်ိဳးတရား မျဖစ္ေအာင္သာ အေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေအာင္က်ိဳးစားရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡျဖစ္လုုိ႔ ဒီဒုုကၡကုိ မခံစားနုုိင္လုုိ႔ဆုုိၿပီး ရရွိလာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကုိ က်ိဳးပ်က္သြားေအာင္ လုုပ္ေပမယ့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒီအက်ိဳးတရားကေတာ့ ဆက္ဆက္ရွိေနဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဒုကၡၿငိမ္းခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီဒုုကၡေတြ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိပဲ ပယ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡကုိ ျဖစ္ေပၚေစႏုုိင္တဲ့ ကံအေၾကာင္းတရားေတြကုိ ေကာင္းေစမယ္ဆုိရင္ အက်ိဳးတရားကုိလည္း ေကာင္းေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ေပၚၿပီးသား အက်ိဳးဒုကၡမ်ားကုိ အသားထား၊ ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးတရား ေကာင္းေအာင္သာ အခုလက္ရွိ လုုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိ ေကာင္းေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေတာင္မွ တကယ္ဒုကၡၿငိမ္းေစတဲ့ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ေသးပါဘူး။ အေၾကာင္းေကာင္းလုုိ႔ အက်ိဳးေကာင္းေတြ ျဖစ္ေနေပမယ့္ အေၾကာင္းရွိေနသမွ် အက်ိဳးကလည္း ရွိေနမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလုုိ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ေနသမွ် သံသရာ ရွည္ၾကာမႈကလည္း ရွိေနၾကဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အေၾကာင္းကုိ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေအာင္ လုုပ္ႏုုိင္မွ အက်ိဳးတရားပါ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားမွာ ျဖစ္ၿပီး သံသရာလည္မႈလည္း အဆုံးသတ္သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သံသရာလည္ေစတဲ့ ကံေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုုပ္၊ မေကာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြဆုုိတာ ဝိပႆနာဉာဏ္ကုိ အေျခခံတဲ့ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖုုိလ္ဉာဏ္ေတြနဲ႔ မျဖတ္ႏုိင္ေသးသမွ် အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြလည္း ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီကံေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္ႏုုိင္ေအာင္ အားထုုတ္ၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကံေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္ႏုုိင္ၿပီဆုိရင္ အေၾကာင္းကုိလည္း သတ္လုိက္ႏုုိင္ၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သံသရာလည္မႈလည္း အဆုံးသတ္သြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာလည္မႈ မရွိေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဒုကၡခံစားမႈဆုုိတာလည္း မရွိနုုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ ဘဝနိဂုံးလည္း အဆုံးသတ္သြားေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »

ပ်က္စီးျခင္း ႏွင့္ ျပည့္စုုံျခင္း (သုိ႔) ဗ်သနသုတ္


ရဟန္းတုုိ႔ ပ်က္စီးျခင္းတုုိ႔သည္ ဤငါးမ်ိဳးတုုိ႔တည္း။ အဘယ္ငါးမ်ိဳးတုုိ႔နည္း ဟူမူ -
အေဆြအမ်ိဳးတုုိ႔၏ ပ်က္စီးျခင္း
စည္းစိမ္ဥစၥာတုုိ႔၏ ပ်က္စီးျခင္း
အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္မႈဟူေသာ ပ်က္စီးျခင္း
အက်င့္သီလ၏ ပ်က္စီးျခင္း
အယူ၏ ပ်က္စီးျခင္းတုုိ႔တည္း။

ရဟန္းတုုိ႔ သတၱဝါတုုိ႔သည္ အေဆြအမ်ိဳးတုုိ႔၏ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာတုုိ႔၏ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္မႈဟူေသာ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ မေကာင္းေသာလားရာ ပ်က္စီး၍ က်ရာျဖစ္ေသာ ငရဲ၌ မျဖစ္ရကုုန္။

ရဟန္းတုုိ႔ သတၱဝါတုုိ႔သည္ အက်င့္သီလ၏ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ အယူ၏ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာလားရာ ပ်က္စီး၍ က်ရာျဖစ္ေသာ ငရဲ၌ ျဖစ္ကုုန္ရာ၏။
ရဟန္းတုုိ႔ ပ်က္စီးျခင္းတရားတုုိ႔သည္ ဤငါးမ်ိဳးတုုိ႔တည္း။
---------------------------
ရဟန္းတုုိ႔ ျပည့္စုုံျခင္းတုုိ႔သည္ ဤငါးမ်ိဳးတုုိ႔တည္း။ အဘယ္ငါးမ်ိဳးတုုိ႔နည္း ဟူမူ -
အေဆြအမ်ိဳးတုုိ႔၏ ျပည့္စုုံျခင္း
စည္းစိမ္ဥစၥာတုုိ႔၏ ျပည့္စုုံျခင္း
အနာကင္းမႈ၏ ျပည့္စုုံျခင္း
အက်င့္သီလ၏ ျပည့္စုုံျခင္း
အယူ၏ ျပည့္စုုံျခင္းတုုိ႔တည္း။

ရဟန္းတုုိ႔ သတၱဝါတုုိ႔သည္ ေဆြမ်ိဳးတုုိ႔၏ ျပည့္စုုံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာတုုိ႔၏ ျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ အနာကင္းမႈ၏ ျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္၌ မျဖစ္ကုုန္။

ရဟန္းတုုိ႔ သတၱဝါတုုိ႔သည္ အက်င့္သီလ၏ ျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ အယူ၏ ျပည္စုုံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရကုုန္၏။
ရဟန္းတုုိ႔ ျပည့္စုုံျခင္းတုုိ႔သည္ ဤငါးမ်ိဳးတုုိ႔တည္း။ 
(အဂၤုုတၱိဳရ္ ပါဠိေတာ္၊ ဂိလာနဝဂ္၊ ဗ်သနသုုတ္)
*******************

ေကာက္ခ်က္
ကုိယ့္အမ်ိဳးေတြ ပ်က္စီးသြားတဲ့အတြက္၊ ကုုိယ့္ပုုိင္ဆုိင္တဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ့အတြက္၊ အနာေရာဂါ ႏွိပ္စက္လုုိ႔ ကုုိယ့္႐ုုပ္တရား ပ်က္စီးသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ေတာ့ ေသၿပီးေနာက္ဘဝမွာ အပါယ္ဘုံဘဝမွာ မျဖစ္ႏုုိင္ပါဘူး။ အက်င့္သီလ ပ်က္စီးသြား၊
 အယူဝါဒ ပ်က္စီးသြားတဲ့ အခါမွာသာ အပါယ္ဘုုံဘဝကုုိ ေရာက္ရွိသြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါလုုိပါပဲ ဒီဘဝမွာ အေဆြအမ်ိဳးေတြ ေတာင့္တင္းျပည္စုုံေန၊ စည္းစိမ္းဥစၥာေတြ မ်ားျပားျပည့္စုံေန၊ အနာေရာဂါကင္းၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ ျပည့္စုံေနေပမယ့္ ဒီျပည့္စုံမႈေတြဟာ အပါယ္ေဘးက ကယ္တင္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝေတြကုိ ေရာက္ေအာင္ပုိ႔ေပးႏုုိင္တာ မဟုုတ္ပါဘူး။ အက်င့္သီလျပည့္စုံမွ၊ အယူဝါဒ မွန္ကန္ျပည့္စုံေနမွသာ ေကာင္းတဲ့သုုဂတိဘဝကုိ ေရာက္ရွိေနႏုုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား