ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အၿပိဳင္ျပဳျခင္း


လူဟာ အၿပိဳင္အဆုုိင္ရွိမွ တုုိးတက္မႈ ပုုိအားေကာင္းလာတတ္ပါတယ္။
ေျပးလမ္းကုုိယ္စီနဲ႔ သူၿပိဳင္ကုုိယ္ၿပိဳင္ အၿပိဳင္ႀကဲႏုုိင္မွ အားႀကိဳးမာန္တက္ ျပဳလုုပ္တတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခုုေတာ့ ရွိတယ္ ကုုိယ္လမ္းကိုုယ္လွ်ာက္ၿပီး ၿပိဳင္ႏုုိင္ေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ္အႏုုိင္ရေရး သူမ်ားလမ္းကုုိ ဝင္ေျပးတာတုုိ႔ သူမ်ားမေျပးႏုုိင္ေအာင္ လုုပ္တာတုုိ႔၊ ကုိယ့္လမ္းကုုိယ္မေလွ်ာက္ဘဲ သူမ်ားကုုိေမွာက္ေအာင္ လုုပ္တာတုုိ႔ ဆုုိရင္ေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ၿပိဳင္ဆုုိင္မႈမ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ နည္းလမ္းမက်တဲ့ ၿပိဳင္ဆုုိင္မႈမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ သေဘာမ်ိဳးဆုုိရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ဘက္ကုုိ ဦးတည္သြားတတ္ၾကကာ မေကာင္းမႈရဲ႕ အျပစ္က အခ်ိန္တန္ရင္ ကုုိယ့္ဆီျပန္ေရာက္လာတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ကုုိယ့္လမ္းကုုိယ္မေလွ်ာက္ဘဲ သူမ်ားလမ္းကုုိေလွ်ာက္ၿပီး သူမ်ားလဲေအာင္ ေျခထုုိးခံတဲ့သူဟာ အဲဒီေျခထုုိးခံေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူလည္းေရွ႕ကုုိ မေလွ်ာက္ႏုုိင္ဘူးဆုုိတာ သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုုံးကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုုိယ္မွ မထိခုုိက္တဲ့ ကုုိယ္ကုုိယ္ကုုိ အေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ ယွဥ္ၿပိဳင္တတ္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ႀကိဳးစားျခင္းကသာ အေကာင္းဆုုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိဆုုိရင္ အတိတ္ကံမေကာင္းလုုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ထင္သေလာက္ မရႏုုိင္တာေတာင္မွ ဝီရိယအက်ိဳးကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ခံစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ၿပိဳင္ဆုုိင္မႈေတြထဲမွာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ၿပိဳင္ဆုုိင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုုိယ့္ရဲ႕ အမူအရာေတြ၊ အေျပာအဆုုိေတြ၊ အေတြးအႀကံေတြနဲ႔ ၿပိဳင္ဆုုိင္တာဟာ အေကာင္းဆုုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကမ္းတမ္းေနတဲ့ ကုုိယ့္ရဲ႕အမူအရာေတြကုုိ ႏူးညံ့လာေအာင္၊ အျပစ္မ်ားတဲ့ ကုုိယ့္ရဲ႕အလုုပ္ေတြကုုိ အျပစ္နည္းလာေအာင္၊ မေန႔က ကုုိယ္နဲ႔ ဒီေန႔ကုုိယ္ ကုုသုုိလ္ျဖစ္တာခ်င္း၊ ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႔လာတာခ်င္း မတူညီေအာင္၊ ဒီေန႔ကုုိယ္ဟာ ဒီေလာက္ပဲ ျပဳျပင္ႏုုိင္ေသးရင္ မနက္ျဖန္ကုုိယ္ဟာ ဒီထက္ပုုိၿပီး အေကာင္းဘက္ကုုိ ျပဳျပင္ႏုုိင္ေအာင္ ၿပိဳင္ဆုုိင္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ့္စိတ္နဲ႔ ကုုိယ့္အမူအရာေတြကုုိ အေကာင္းဘက္ကုုိ ဦးတည္ေစတဲ့ ၿပိဳင္ဆုုိင္မႈ၊ ကုုသုုိလ္ဘက္ကုုိ ဦးတည္ေနတဲ့ ၿပိဳင္ဆုုိင္မႈေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုုိ တစတစ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုိ သတိတရနဲ႔ ျပဳျပင္ႏုုိင္ေအာင္ ၿပိဳင္ဆုုိင္ႏုုိင္ျခင္းဟာ ကုုိယ့္ဘဝရဲ႕ ပစၥဳပၺန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာတုုိးတက္ေရးအတြက္ အေကာင္းဆုုံးၿပိဳင္ဆုုိင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

တရားဖက္ေတာ့ အမ်က္ေျပ


ဘုရားဖက္ေတာ့ အသက္ရွည္၊ တရားဖက္ေတာ့ အမ်က္ေျပ၊ သံဃာဖက္ေတာ့ အခက္ေဝ” 
ဆုိတဲ့ ရတာနာသုံးပါး ကုုိးကြယ္ရျခင္း အက်ိဳးဆက္ေတြမွာ အားလုံးဟာ တကယ္လက္ေတြ႕ဘဝမွာပဲ ခံစားႏုိင္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ “တရားဖက္ေတာ့ အမ်က္ေျပ” ဆုိတဲ့ စကားကေတာ့ မေက်နပ္မႈေတြ၊ အလုုိမက်မႈေတြ၊ အမ်က္ေဒါသေတြ ျဖစ္တုိင္း ဘုရားစကား၊ တရားအားကုိ အာရုံျပဳမိတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ လက္ေတြ႕ ေျပေပ်ာက္သြားၾကတာဟာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့ လမ္းညႊန္ေတြထဲမွာ ကုုိယ္ႏႈတ္စိတ္ သုုံးမ်ိဳးလုုံး သတိထားၿပီး ျပဳမူေျပာဆုုိႀကံစီၾကဖုုိ႔ ဆုုိတဲ့အခ်က္ဟာ အထူးျပဳထားတဲ့ လမ္းညြန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သတိလြတ္သြားရင္ စိတ္ဆုုိးတာတုုိ႔၊ စိတ္တုုိတာတုုိ႔၊ အလုုိမက်တာတုုိ႔၊ မေက်နပ္တာတုုိ႔၊ မနာလုိတာတုုိ႔၊ ဝန္တုုိတာတုုိ႔ စသျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အဲဒီစိတ္ေတြနဲ႔ပဲ ကုုိယ့္မွာ ပူေလာင္ခံစားေနၾကရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီစိတ္ေတြ မျဖစ္ေပၚေအာင္ သတိနဲ႔ ေျပာဆုုိေနထုုိင္လုုပ္ကုုိင္ ႀကံစီၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ပုထုဇဥ္ သဘာဝ စိတ္ဆုိတာကုိ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုုိက္ၿပီးထိန္းသိမ္းဖုုိ႔ ဆုုိတာ မလြယ္လွတဲ့အတြက္ ပထမဆုုံး အခ်က္အေနနဲ႔ သတိမလြတ္ေအာင္ထိန္းၿပီး စိတ္မွာ မေကာင္းတဲ့ အႀကံအေတြးေတြ မေပၚလာေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ၾကားကမွ စိတ္မွာေပၚေပၚလာေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ႏႈတ္နဲ႔လက္ေတြ႕ လြန္က်ဴးသြားတဲ့ အထိမေရာက္ေအာင္ ဆက္ၿပီးထိန္းသိမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိ ထိန္းသိမ္းေနတဲ့ၾကားက ပါးစပ္နဲ႔ လက္ေတြ႕ေျပာဆုုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့အထိ ျဖစ္သြားရင္လည္း ကုုိယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မိတဲ့အထိ မျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ဆုုံးအဆင့္ အေနနဲ႔ ထိန္းသိမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ ထိန္းသိမ္းၾကည့္ျခင္းဟာ ကိန္းေနတဲ့ ကိေလသာ၊ တုုိက္ဆုုိင္ရင္ ေပၚလာတတ္တဲ့ ကိေလသာ၊ က်ဴးလြန္တဲ့အဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္တဲ့ ကိေလသာေတြကုိ ကုုိယ္သႏၲာန္မွာ သတိကပ္ၿပီး တစ္ဆင့္ခ်င္း ထိန္းသိမ္းေနထုုိင္ၾကည့္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အားလုုံးသိတ္တဲ့အတုုိင္း စိတ္ဆုိတာက အလြန္ထိန္းဖုုိ႔ ခက္တဲ့အတြက္ အစအဆုုံး မထိန္းသိမ္းႏုုိင္တာေတာင္မွ ထိန္းလုုိ႔ရတဲ့ အဆင့္မွာ၊ ထိန္းလုိ႔ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္းထိန္းလုုိက္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟုုတ္ရင္ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ျပန္ဝင္လာဖုုိ႔၊ ဝင္လာရင္လည္း ထိန္းသိမ္းႏုုိင္ဖုုိ႔ အေတာ္မလြယ္လွတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

စိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး “အရာရာမွာ စိတ္ကဦးေဆာင္၊ စိတ္ကဖန္တီး၊ စိတ္ကႀကီးမႈၿပီး စိတ္နဲ႔သာၿပီး ေစတဲ့အတြက္ အဲဒီစိတ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆဘဲ ထိန္းသိမ္းႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူထားတဲ့ ျမတ္ဗုုဒၶရဲ႕ မိန္႔မွာေတာ္မူခ်က္မ်ားကုုိ ဘုရားတရား အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ထုုတ္ႏႈတ္မွတ္သား ေကာက္ခ်က္ခ်ထားႏုုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ ဟုုိဟုုိဒီဒီေတြမွာ အေၾကာင္းတုုိက္ဆုုိင္ရင္ တုုိက္ဆုုိင္သလုိ ေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့ ဘုုရားတရားေတာ္မ်ား အထင္အရွား ရွိေနတဲ့အတြက္ ကုုိယ့္စိတ္မွာ တစ္ခုုခုု ျဖစ္ရင္ ဒီတရားေတာ္ေတြကုုိ ဖတ္ၾကားနာယူမွတ္သားရင္း လက္ေတြ႕အသုံးခ် ႏုုိင္တဲ့သူေတြဟာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒုုကၡခံစားခ်က္၊ အမ်က္ရမက္ စတာေတြကုုိ ေျဖေလ်ာ့သြားႏုုိင္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ တရားေတာ္အေပၚမွာ နာယူႏုုိင္တဲ့နားနဲ႔ တရားစကားေတြကုိ လက္ေတြ႕လုုိက္နာ က်င့္သုုံးႏုုိင္တဲ့ အားေတြ ရွိေနဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုုိ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္နဲ႔ သဒၶါနား၊ သဒၶါအားေတြ ရွိၿပီး ဓမၼတရားေတာ္ေတြကုုိ တကယ္နာယူမွတ္သား ႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ ေသခ်ာပါတယ္ အမ်က္ေျပ႐ုုံတင္မက အခက္ပါေဝၿပီး အသက္လည္း ရွည္ေနၾကမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »

အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းမႈမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ေပ


တစ္ခါက ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ေတာ့ အလွဴဒါနအေၾကာင္း၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေၾကာင္း စကားစပ္ၿပီး ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ “အလွဴဒါနဆုုိတာ ေစတနာျပတ္ရင္ ဘယ္လုုိပုုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုုိပဲ လွဴလွဴ အက်ိဳးတရားကေတာ့ ရေနေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ကုုိလုုိက္ၿပီး အက်ိဳးအႀကီးအေသးေတာ့ ကြာျခားေၾကာင္း” ဘုန္းဘုန္းက ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒကာမႀကီးကလည္း သူဘယ္လုုိ လွဴျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဘယ္ေလာက္လွဴျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္လုုိပုုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကုုိ လွဴျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပရင္း ေနာက္ဆုံး သူေျပာတဲ့ စကားက “တပည့္ေတာ္မကေတာ့ သံဃာဆုုိရင္ သကၤန္းပတ္ထားရင္ ၿပီးေရာ ဘယ္လုိသံဃာမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ လွဴလုုိက္တာပဲ ဘုုရား”ဆုုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုုန္းဘုုန္းက “ေကာင္းပါတယ္ ဒကာမႀကီး အဲဒီလုုိ သံဃာကုုိရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းတာ အမတန္ကုုိ အက်ိဳးႀကီးပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒကာမႀကီးေရ ဒီေန႔ေခတ္မွာ၊ အထူးသျဖင့္ ေထရဝါဒ ဓမၼကုုိ အားေကာင္းေအာင္ မနဲ႐ုုန္းေနရတဲ့ ဘုုန္းဘုုန္းတုုိ႔လုုိ ေထရဝါဒ ႏုုိင္ငံမ်ိဳးမွာ သံဃာဆုုိၿပီးေရာ ဘာျဖစ္ျဖစ္ လွဴလုုိက္တဲ့ ပုုံစံမ်ိဳးေတာ့ အေျခအေနအရ မျဖစ္သင့္လွပါဘူး၊ အလွဴရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ေစတနာျပတ္ရင္ ဒါနက ျမတ္လွေပမယ့္ သာသနာ အားနည္းလာေနတဲ့ အခုုလုုိ ကာလမ်ိဳးမွာ သာသနာကုုိ ခုုတုုံးလုုပ္ၿပီး လုုပ္စားေနၾကတဲ့ သကၤန္းၿခဳံ လုုပ္စားေတြကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္း ခ်ီးေျမွာက္မႈမ်ိဳးကေတာ့ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းသလုုိမ်ိဳး ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ ဒီအပုုိင္းမွာေတာ့ ဒကာမႀကီးတုုိ႔လုုိ သဒၶါတရား ေကာင္းတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ အလွဴခံ ပုုဂၢိဳလ္ကုုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴအပ္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးေတြမွာ လွဴႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္” စသျဖင့္ သာသနာအေရးေတြးလုုိ႔ အႀကံေလးေတြ ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုုတ္ပါတယ္။ ဘုုန္းဘုုန္းတုုိ႔ ဒီေန႔ေခတ္ သာသနာဟာ အျပင္ကၾကည့္ေတာ့ သာသာယာယာေလးေတြ ရွိလွေပမယ့္ အတြင္းမွာေတာ့ အနည္းငယ္ ျခစားလာေနတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာကုုိ ခုုတုုံးလုုပ္ကာ လုုပ္စားေနၾကတဲ့ သကၤန္းဝတ္ထားတဲ့ သာသနာအလုုပ္ မလုုပ္သူေတြဟာ သာသနာေတာ္တြင္းကုုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဝင္ေရာက္ေနရာ ယူလာတာေတြေၾကာင့္ သာသနာေတာ္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ ေထာက္ျပစရာေတြ၊ ေဝဘန္စရာေတြ တစတစ မ်ားျပားလာေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါပညာ တရားေတြ ယုတ္ေလ်ာ့လာေနတဲ့ ေခတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း သာသနာေတာ္ကုုိ သဒၶါနဲ႔ ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား နည္းပါးလာၿပီး သာသနာေတာ္ကုိ ခုတုံးလုပ္ကာ အေနအစားေခ်ာင္လုိ႔ ဝင္လာၾကသူေတြ မ်ားလာကာ ကုိယ္အေနအစားေခ်ာင္ရင္ၿပီးေရာ သာသနာဘာျဖစ္ျဖစ္၊ သံဃာအမ်ားစုု ဘာျဖစ္ျဖစ္ ထည့္မတြက္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ေတြ႕လာေနရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္ေတြက သာသနာျပဳ ေနပါတယ္လုိ႔ ဂုဏ္ေဖာ္၊ ဘုရားတရားေတာ္ေတြကုိ လုိသလုိ ပုံေဖာ္ၿပီး ဘုရားသာသနာကုိ ခုတုံးလုပ္၊ ကုိယ့္အတြက္ မဟုတ္တ႐ုတ္ေတြ လုုပ္ေနၾကတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အေျခအေနအရ ဝင္လာၾကတဲ့ အေျခအေန ပဗၺဇိၨတေတြ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ စာလည္းမတတ္၊ တရားလည္း မက်င့္ဘဲ လာဘ္လာဘ ရေရးကုိ ဦးစားေပးၿပီး သာသနာ့ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အသက္ေမြးမႈေတြနဲ႔ ပညာအားနည္းလွတဲ့ ဒကာဒကာမေတြအေပၚမွာ လဲြေခ်ာ္ေအာင္ လုုပ္ေနၾကတာေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ေဗဒင္ေလးေဟာေပးလုိက္၊ ခ်ဲဂဏန္းေလးေပးလုိက္၊ ယၾတာေလးေခ်ေပးလုိက္၊ ေငြးတုိးေလးေခ်းေပးလုုိက္ စသျဖင့္ လူအႀကိဳက္လုုိက္ကာ သာသနာကုုိ ခုတုုံးလုုပ္ၿပီး သာသနာျပဳေနပါတယ္လုုိ႔ ဆုုိေနၾကသူေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက အဲဒီလုုိ ပုုဂၢိဳလ္ေတြကုုိမွ တကယ့္ သာသနာျပဳ သူေတာ္ေကာင္းေတြလုုိ႔ ထင္ၿပီး ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးလွဴေနၾကတဲ့ ပညာအားနည္းလွတဲ့ ဒကာဒကာမေတြကလည္း ရွိေနျပန္ေလေတာ့ ေျပာသာေျပာရတယ္ ဘုန္းဘုန္းတုုိ႔က မနာလုိလုုိ႔ ေျပာတယ္ထင္သူေတြက ရွိေကာင္းရွိေနႏုုိင္ပါတယ္။ ဘယ္လုုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာသင့္တာေတာ့ ေျပာရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သာသနာ တကယ္ျပဳေနၾကတဲ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္းေတြဟာ ပရိယတၱိ စာသင္တုုိက္ေတြနဲ႔ ပဋိပတၱိ ရိပ္သာေတြမွာ အမ်ားႀကီးပဲ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ သာသနာကုုိၾကည့္ရင္ ဒီေန႔အခ်ိန္အထိ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼေတြ တေသြမသိမ္း ထိန္းသိမ္းထားေနႏုုိင္ျခင္းဟာ ပရိယတၱိက အားေကာင္းေနလုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာမွာ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ပရိယတ္အားေကာင္းေနတဲ့အတြက္ က်င့္ႀကံအားထုုတ္မႈ ပဋိပတ္ဟာလည္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိ တည္တ့ံေနကာ ပဋိပတ္သာသနာ မွန္ကန္ေနတဲ့အတြက္လည္း ပဋိေဝဓဆုုိတဲ့ အက်ိဳးသာသနာက ရွိေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အေျခခံ ပရိယတ္သာ အားနည္းလာမယ္ဆုုိရင္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ရဲ႕ ဓမၼအျဖာျဖာဟာလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကြယ္ေပ်ာက္လာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ပရိယတ္ဝန္ေဆာင္ သာသနာျပဳ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ သာသနာအတြက္ တကယ့္ကုုိ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑မွာ ရွိေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သာသနာျပဳလုုိ႔ ေျပာရင္ ဒီလုုိ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ဝန္ေဆာင္ေတြကသာ အစစ္အမွန္ သာသနာျပဳေတြလုုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာသနာကုုိ တကယ္ခ်ီးေျမာက္ခ်င္တယ္ဆုုိရင္ ဒီလုုိအရွင္ေတြကုိ ပုုိၿပီးခ်ီးေျမွာက္ ေထာက္ပံ့ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုုေတာ့ အဲလုုိမဟုုတ္။ သာသနာ အလုုပ္မလုုပ္တဲ့ သူေတြကုုိ အဟုုတ္လုုပ္ၿပီး ေထာက္ပံ့တဲ့ အလုုပ္ေတြ လုုပ္ေနၾကတဲ့အတြက္ တကယ္သာသနာျပဳ အရွင္ေတြမွာ ပစၥည္းေလးပါးအပုိင္းမွာ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာသင္တုုိက္မွာ အပင္ပန္း အဆင္းရဲခံၿပီး စာဝါပုုိ႔ခ်ေနၾကတဲ့ စာခ်ဘုုန္းႀကီးေတြမွာ တစ္ႏွစ္ေနလုုိ႔ သကၤန္းသုံးစုုံ ျပည့္စုုံေအာင္ မရႏုုိင္ၾကတာေတြ ရွိေနေပမယ့္ ေဗဒင္ေဟာ၊ လကၡဏာၾကည့္၊ ခ်ဲ႔ဂဏန္းေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာေတာ့ သကၤန္းေတြ ရာနဲ႔ခ်ီကာ ပုုံေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေတြဆုုိလည္း ေရႊေက်ာင္းေငြေက်ာင္း စသျဖင့္ေပါ့။ မနာလုုိလုုိ႔ ေျပာတာမဟုုတ္ပါဘူး။ သာသနာအတြက္ အားမလုုိ အားမရျဖစ္လုုိ႔ ေျပာေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တကယ္ျဖစ္သင့္တာက သာသနာကုုိ တကယ္ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ခ်င္ရင္ အဲဒီလုုိ ပင္ပင္ပန္းပန္း ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ သာသနာျပဳေနၾကတဲ့ ပရိယတ္ဝန္ေဆာင္ စာသင္တုုိက္က အရွင္ျမတ္မ်ားကုုိ အမ်ားႀကီးအားျပဳကာ ေထာက္ပံ့ေပးၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပဋိပတ္ရိပ္သာမွာ ရွိေနၾကတဲ့ သာသနာျပဳ အရွင္သူျမတ္မ်ားဟာလည္း သာသနာကုုိ အမွန္တကယ္ျပဳေနၾကတဲ့ အရွင္ျမတ္မ်ားျဖစ္ေပမယ့္ ရိပ္သာေတြမွာကေတာ့ ဒကာဒကာမမ်ား ကုုိယ္တုုိင္ပါဝင္ အားထုုတ္ကာ သံဃာေတာ္မ်ားနဲ႔ နီးစပ္ခြင့္ရေနၾကတဲ့ အတြက္ ပရိတ္ယတ္ဝန္ေဆာင္ အရွင္ျမတ္မ်ားထက္စာရင္ ပစၥည္းလာဘ္လာဘက ပုုိၿပီးျပည့္စုုံလွပါတယ္။ မရွိတာက ပရိယတ္ဝန္ေဆာင္ အရွင္ျမတ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ပုုိၿပီးရွိေနတာက ပရိတ္ယတ္လည္းမဟုုတ္၊ ပဋိပတ္လည္း မလုုပ္တဲ့ မအပ္တဲ့နည္းေတြနဲ႔ သာသနာကုုိ ခုုတုံးလုုပ္ကာ လုုပ္စားေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထာက္ပံ့တဲ့သူေတြကလည္း အဲဒီပုုဂၢိဳလ္ေတြကုုိပဲ ပုုိၿပီးေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေနၾကေလေတာ့ တကယ္အလုုပ္အလုုပ္ေနၾကတဲ့ သာသနာျပဳမ်ားမွာ အားနည္းလာၿပီး ခုတုံးလုုပ္သာသနာျပဳေတြက ပုုိၿပီးအားေကာင္းလာကာ ၾကာရင္ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္း ျဖစ္လာၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေျပာခ်င္တာက လွဴတာက ေကာင္းေပမယ့္ လွဴတဲ့အခါ ေခတ္ကာလအေနအထားအရ ပုဂၢိဳလ္ကုုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး တကယ္လုုိအပ္တဲ့၊ တကယ္သာသနာျပဳေနတဲ့ အရပ္ေတြမွာ လူဒါန္းတာက သာသနာအတြက္လည္း အက်ိဳးရွိ အလွဴအတြက္လည္း အက်ိဳးရွိၿပီး အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းမႈေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ႏုုိင္ေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သကၤန္းဝတ္ထားရင္ၿပီးေရာ ဆုုိၿပီး ရက္ရက္ေရာေရာ လွဴဒါန္းတာဟာ လွဴတဲ့သူအတြက္ ေစတနာျပတ္ရင္ ဒါနဟာ ျမတ္ေပမယ့္ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ေတာ့ သာသနာမွာ လုုပ္ခ်င္ရာလုုပ္ဖုုိ႔ အားေပးအားေျမာက္ျပဳရာ ေရာက္တဲ့အျပင္ သူတုုိ႔လုုပ္ေနတဲ့ မအပ္စပ္တဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ ပုုိၿပီးအားေကာင္းေစရာ ေရာက္တာေၾကာင့္ ဒါမ်ိဳးကေတာ့ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းတဲ့ သေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ဒီလုုိမ်ိဳး အလွဴေတြကုုိ အတတ္ႏုုိင္ဆုံး ဆင္ျခင္ျပဳျပင္ၾကဖုုိ႔ အသိေပးလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အားနည္းလာတဲ့ သာသနာေတာ္မွာ ဆရာနဲ႔ ဒကာ အတူလက္တဲြၿပီး ဆရာလည္း ဆရာအလုုပ္လုုပ္၊ ဒကာလည္း ဒကာအလုုပ္လုုပ္ကာ ညီညီညာညာ သာသနာျပဳၾကမွ ျမတ္ဗုုဒၶရဲ႕ သာသနာေတာ္ႀကီးဟာ အရွည္ခန္႔၍ တည္တ့ံႏုုိင္မယ္ဆုုိတာ သိေစလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ အလွဴဒါန လုုပ္ရတဲ့အေပၚမွာ သဒၶါတရား အားေကာင္းလွတဲ့ ဗုုဒၶဘာသာ သူေတာ္စင္မ်ားအေနနဲ႔ အလွဴဒါန ျပဳလုုပ္တဲ့အခါမွာ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ သဒၶါတရားကုုိ ပညာေလးနဲ႔တြဲၿပီး အမွန္တကယ္ သာသနာျပဳေနတဲ့ သံဃာနဲ႔ အစစ္အမွန္ လုုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာမွာေတြမွာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴဒါန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုုိ႔နဲ႔ သာသနာကုုိ ခုုတုုံးလုုပ္ကာ သာသနာနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ အသက္ေမြးမႈ ျပဳေနၾကတဲ့ သာသနာျပဳအမည္ခံေတြကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ၾကတဲ့ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္းတဲ့ အလုုပ္ေတြမွာ ေရွာင္ရွားၾကဖုုိ႔ တုုိက္တြန္းရင္း ဆရာဒကာ ညီညြတ္စြာ ဘုုရားသာသနာ အရွည္ၾကာေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုုိ႔ အထူးေမတၱာရပ္ခံ တင္ျပအပ္ပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား