အစာမေၾကတာေတြ မ်ားလာရင္ျဖင့္

အစာမေၾကျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ စကားကုိ အစားအေသာက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာဆုိသုံးႏႈံးၾကတာ ရွိသလုိ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီစကားလုံးကုိ တစ္ျခားအဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ သုံးလာတာလည္း ရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ မေက်နပ္ခ်က္ေလးေတြ၊ သေဘာမက်တာေလးေတြ၊ စိတ္ထဲမွာ မ်က္ေနတာေလးေတြကုိလည္း အစာမေၾကျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာဆုိလာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ “သူ မင္းကုိ အစာမေၾကျဖစ္ေနတယ္၊ မင္း..ငါ့အေပၚ ဘာအစာမေၾက ျဖစ္လုိ႔လဲ..”စသျဖင့္ ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းလာတာ ၾကားရတတ္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စိတ္ထဲမွာ မတင္မက်နဲ႔ ဘ၀င္မက် ျဖစ္ေနတာ၊ မေၾကမခ်မ္းျဖစ္ေနတာ၊ အလုိမက် ျဖစ္ေနတာေလးေတြ ရွိေနတာကုိပဲ အစာမေၾက ျဖစ္ေနၾကတယ္လုိ႔ ဆုိေလ့ရွိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ အစာမေၾကတာေလးေတြ မ်ားလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၾကာရင္ နာက်င္ေပါက္ကဲြလာတဲ့အထိ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳစရာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဟုတ္ပါတယ္။ အေပါင္းအသင္းမ်ား၊ အစုအဖဲြ႕မ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ားနဲ႔ အတူတူ ေနထုိင္လုပ္ကုိင္ က်င္လည္ၾကရတဲ့ သူအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ေတြ မဟုတ္ဘဲ အခုမွလာၿပီး အလုပ္သေဘာအရ အတူေနထုိင္ လုပ္ကုိင္ျဖစ္ၾကတာဆုိေတာ့ ေပါင္းရသင္းရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ စေတြ႕ကာစေတာ့ အဆင္ေျပသလုိ ရွိၾကေပမယ့္ ၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္သိလာ၊ တစ္ေယာက္အက်င့္စ႐ုိက္ကုိ တစ္ေယာက္ကသိလာၿပီး မတူညီတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ အတူေနရင္း၊ ေပါင္းရင္းသင္းရင္းနဲ႔ပဲ ပုိၿပီးခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးမႈ မရွိတဲ့အျပင္ တျဖည္းျဖည္းပုိပုိလုိ႔သာ ဆက္ဆံေရးေတြက မေကာင္းဘဲ ျဖစ္လာတတ္တာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ၾကားမွာ အစာမေၾကတာေလးေတြပါ ရွိလာျပန္ေတာ့ အဲဒီ အစာမေၾကတာေလးေတြကုိ စုထားစုထားရင္း ၾကာေတာ့အစုိင္အခဲ ျဖစ္လာကာ ေပါက္ကြဲကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေပါက္ကဲြကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္လာေစတဲ့ အဓိက တရားခံကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ ရွိေနၾကတဲ့ အစာမေၾကတာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အစာမေၾကတာကုိ စာစကားနဲ႔ေျပာေတာ့ အမ်က္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ပါဠိစာေပကေတာ့ ေကာဓလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေကာဓပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်က္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစာမေၾကတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီသေဘာတရားေတြ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ စိတ္ထဲ၊ ရင္ထဲမွာ ကိန္းေနၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အစာမေၾကတာေတြ မ်ားလာၿပီး ေနာက္ဆုံး ေပါက္ကဲြလာတဲ့အထိ ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေကာဓဆုိတာ ေဒါသ အေသးစားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာဓေလးေတြ မ်ားမ်ားလာၿပီး စုစည္းလာတဲ့အခါ အစိုင္အခဲ တစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးမွာ ေပါက္ကဲြတဲ့ ေဒါသအဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေဒါသအျဖစ္ ေျပာင္းသြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆုိး မခဲြျခားႏုိင္ေတာ့ဘဲ အမွားမ်ားစြာကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့အထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာဓေခၚ အစာမေၾကတာေလးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

လူ႔ေလာကအသုိင္းအ၀ုိင္းမွာ ေနေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ ေန႔စဥ္ေတြ႕ထိ ဆက္ဆံေနရတဲ့ ဒီအသုိင္းအ၀ုိင္းၾကားမွာ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ကုိယ္အမူအရာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စကားေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္မႈလဲြတာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ နားလည္မႈလဲြတာေလးေတြ ျဖစ္လာရင္ တုိက္႐ုိက္ေျပာဆုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကုိ မေျဖရွင္းပဲ စိတ္ထဲမွာ ေတးေတးထားရင္ အဲဒီနားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း မ်ားမ်ားလာၿပီး အစာမေၾက ျဖစ္လာတာေတြအထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အစာမေၾက ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၾကားမွာ ေနထုိင္ေျပာဆုိ ဆက္ဆံရတာေတြကအစ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အစာမေၾက ျဖစ္တာေတြဟာ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အေျပာအဆုိ အေနအထုိင္ေလးေတြေၾကာင့္ ပုိပုိမ်ားမ်ားလာၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ခုိက္ရန္ေဒါသျဖစ္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အစာမေၾကျဖစ္လာ၊ အဆင္မေျပျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ တစ္ဘက္လူ ဘာပဲလုပ္လုပ္၊ ဘာပဲေျပာေျပာ ကုိယ့္ကုိေစာင္းၿပီး လုပ္ေနေျပာေနတယ္လုိ႔ကုိ ထင္လာတတ္ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာေအာင္းေနတဲ့ အစာမေၾကမႈေတြ၊ အမ်က္ေတြက လူတစ္ေယာက္ကုိ အေကာင္းျမင္ေပးဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အထိ ပိတ္ဆ႔ုိထားတတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းမျမင္ေတာ့ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ သူဘာပဲလုပ္လုပ္ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ မဟုတ္တာေတြပဲ ထင္ေနျမင္ေန တတ္ပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ နားလည္မႈလဲြရာက စခဲ့တဲ့ အစာမေၾကမႈေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူမဆုိ အမွားေလးေတြ လုပ္မိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေစတနာမပါဘဲ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္သြားတတ္တဲ့ အလဲြအေခ်ာ္ေလးေတြ၊ အေျပာမွား၊ အလုပ္မွားေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ရွိလာတဲ့အခါ သူသူကုိယ္ကုိယ္ ကုိယ္ခ်င္စာတရားနဲ႔ နားလည္ေပးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အကယ္၍ သူ႔ေနရာမွာ ကုိယ္ဆုိရင္လည္း ဒီလုိျဖစ္မိမွာပဲလုိ႔ သူ႔ေနရာကေန အစားထုိး ေတြးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သူမွားသလုိ ကုိယ္လည္း မွားဖူးတတ္တာေလးေတြကုိ သတိရၿပီး ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ မွားတတ္တဲ့အေပၚမွာ အျပစ္ေတြပဲ ျမင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၾကာရင္တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၾကား အစာမေၾကမႈေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ကုိယ္က အစာမေၾကျဖစ္လာရင္ တစ္ဘက္ကလည္း ျပန္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လုံး အစာမေၾကတာေတြမ်ားၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ မေခၚမေျပာႏုိင္၊ မျမင္မၾကည့္ႏုိင္တဲ့အထိ ျဖစ္လာကာ အမုန္းႀကီးမုန္းတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အေသးအဖဲြ႕ နားလည္မႈလဲြတာေလးက စခဲ့တဲ့ ျပႆနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာမေၾက ျဖစ္ၾကရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကုိ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံျခင္းနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးၾကားမွာ နားလည္မႈက အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ နားလည္မႈမရွိရင္၊ နားလည္မႈ မေပးႏုိင္ရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အၾကာႀကီး ဆက္ဆံလုိ႔ မရၾကပါဘူး။ (Love is understanding) အခ်စ္ဆုိတာ နားလည္ျခင္းပဲလုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း နားလည္မႈ မရွိရင္ ခ်စ္လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ အခ်စ္မရွိရင္ အျပစ္ပဲ ၾကည့္တတ္ပါတယ္။ အျပစ္ၾကည့္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ နားလည္မႈလည္း ေပးလုိ႔မရ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ အခ်စ္ႀကီးတယ္ပဲ ေျပာေျပာ နားလည္မႈလဲြလာၿပီဆုိရင္ အခ်စ္ေတြလည္း ေလ်ာ့လာတတ္ပါတယ္။ နားလည္ ေပးျခင္းဟာ ခ်စ္ေနျခင္းပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်စ္ရွည္ခ်င္ရင္ နားလည္မႈလည္း ရွည္ေအာင္ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ နားလည္မႈရွည္ဖုိ႔အတြက္ နားလည္မႈ ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ နားလည္မႈရေအာင္ လုပ္ယူဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ နားလည္မႈလဲြစရာ ေပၚလာရင္ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ဆုံၿပီး ဒီလုိၾကားတယ္၊ ဒီလုိေျပာၾကတယ္ အဲဒါဟုတ္လား၊ မဟုတ္ဘူးလား စသျဖင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းၿပီး အေျဖမွန္ကုိ ရယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း နားလည္မႈကုိ ေရရွည္တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ုိက္မေမးျမန္း၊ မေျဖရွင္းဘဲ တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္အၾကားနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ေတးမွတ္ထားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ အစာမေၾကမႈ စလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစာမေၾကျဖစ္လာၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ကဲြၾကၿပဲၾကဖုိ႔ စလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာမေၾကမႈေတြ မျဖစ္ရေအာင္ နားလည္မႈရွိၾကဖုိ႔၊ နားလည္မႈ ေပးၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

စကားစပ္လုိ႔ သိပ္ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ တပည့္ဒကာေလး ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ အရင္တုန္းက အေတာ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ။ ဘယ္သြားသြား ဘယ္လာလာ အတူတူ တစ္တဲြတဲြ ျဖစ္ေနၾကလုိ႔ ေဘးကလူေတြကေတာင္ သူတုိ႔ကုိ လင္မယားေတြလုိ႔ ေျပာၾကတဲ့အထိ ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ခုေတာ့ ဒီဒကာႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အမုန္းႀကီးမုန္းၿပီး ရန္သူေတြလုိ ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ ဒီလုိျဖစ္သြားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ နားလည္မႈလဲြရာက စခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီလုိ နားလည္မႈ လဲြတာေလးအတြက္ တုိက္႐ုိက္ေျဖရွင္းရမွာကုိ အရမ္းရင္းႏွီးၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း ေမးလုိ႔မေကာင္းပါဘူး၊ ေျပာလုိ႔မေကာင္းပါဘူး ဆုိတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ မေျဖရွင္းပဲ ထားရင္းထားရင္းနဲ႔ ၾကာေတာ့ ေဘးကတုိက္တာေတြေရာ၊ ဟုိလူကေျပာ ဒီလူကေျပာတာ ေတြေရာေၾကာင့္ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ အျမင္ေတြေစာင္းၿပီး အစာမေၾကတာေတြပါ ေအာင္းလာကာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေပါင္းလုိ႔မရတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေျဖရွင္းေပး၊ ညႇိေပးေပမယ့္ သူတုိ႔ တစ္ဦးခ်င္းမွာရွိေနတဲ့ ငါဆုိတဲ့ အတၱမာနေတြေၾကာင့္ ဘယ္လုိ႔မွ ညႇိလုိ႔မရျဖစ္ကာ ကဲြၾကၿပဲၾကတာပဲ အဖတ္တင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံးရဲ႕ အဓိကတရားခံကေတာ့ နားလည္မႈလဲြတာရယ္ အစာမေၾကတာေတြရယ္က စခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား အစာမေၾက မျဖစ္ရေအာင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႔ နားလည္မႈေပးၾကဖုိ႔ ေျပာလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အစာမေၾကမႈေတြ မ်ားလာရင္ အဆင္မေျပမႈေတြနဲ႔ အတူေနမႈေတြမွာ မေျပမလည္မႈေတြ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကုိ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ ေျပလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္မႈမပါ ႐ုိးသားစြာနဲ႔ပဲ အတူေနတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈကုိ တည္ေဆာက္ကာ အစာမေၾကမႈေတြ ေဖ်ာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစာမေၾကတာေတြ မ်ားလာျခင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လုံး အက်ိဳးယုတ္မႈကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့အတြက္ တဒဂၤခဏ ေတြ႕ဆုံရတဲ့ အခုိက္အတန္႔ေလးမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အစာမေၾကမႈေတြနဲ႔ အမ်က္ေလးေတြ မျဖစ္ၾကေစဖုိ႔ အေသးအဖဲြ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကအစ သူမ်ားစကား နားမေယာင္ဘဲ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံ ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ နားလည္မႈရေအာင္ တည္ေဆာက္ၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါေတာ့တယ္။ အားလုံး အစာေၾကႏုိင္ၾကပါေစ…

မွတ္ခ်က္။ ဤပုိ႔စ္ေလးသည္ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔က တင္ခဲ့ၿပီးသည့္ ပုိ႔စ္ေလးျဖစ္ပါသည္။ လုိအပ္ခ်က္အရ ထက္မံေဖာ္ျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



Read more »

Facebook က အေမးတစ္ပုဒ္ (၆)

Aye Mya Mya Moe
ေမး။ အရွင္ဘုရား သိခ်င္တာေလတခုရွိလို႔ပါဘုရား။
မိုးၫွင္းသမၺဳေဒၶ ကိုအလုံး 1000 ပုတီးစိပ္ရင္ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။

မနာပ ဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ
ေျဖ။ ကုိယ္လုပ္ထားတဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးခ်ိန္နဲ႔ ေတာင္းဆုျပဳထားမႈ တုိက္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႕သြားတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘုရားကုိသြားၿပီး ဒီလုိ ပုတီးစိပ္တုိင္း ဆုေတာင္းျပည့္ႏုိင္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းမႈနဲ႔ မေကာင္းမႈဆုိတာ ျပဳလုပ္တဲ့သူနဲ႔ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ တုိက္ဆုိင္မွ၊ အက်ိဳးေပးခြင့္သာမွ အက်ိဳးေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ မတန္ေသးရင္ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေပမယ့္ မေကာင္းတာေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတတ္ၿပီး မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနသူေတြလည္း ေကာင္းတာေလးေတြ ႀကဳံေနရတတ္ပါတယ္။ ဒါက ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ မတန္ေသးလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းကံဆုိတာ မ်ားမ်ားလုပ္ေပးႏုိင္ေလ ကံေကာင္းမႈေတြ မ်ားမ်ားေရာက္လာေလျဖစ္ၿပီး ကံေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြ မ်ားမ်ားေရာက္လာတာဟာ ဆုေတာင္းျပည့္တာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ဆုေတာင္းျပည့္တာ မျပည့္တာ ကံရဲ႕အလုပ္ျဖစ္ၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္တာက ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သီလကုိအေျခခံတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈသာ မ်ားမ်ားလုပ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Aye Mya Mya Moe
ေမး။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ ေမတၱာကိုဘယ္လိုပို႔ရမလဲ ေျပာျပပါလားဘုရား။ တပည္ေတာ္မ အလုပ္ရွာဖို႔ ဘယ္လိုပို႔ရမလဲမသိ ျဖစ္ေနလို႔ပါဘုရား။ ဒီျမိဳ႕နယ္မွာ ရွိတဲ့ေနရာ ၄ ၅ ခုကို ရွာမွာဆုိေတာ့ ေမတၱာပို႔ရေအာင္လည္း ေနရာအတိအက် မသိဘူး။ အလုပ္ရွင္လဲ အတိအက်မသိေတာ့ ဘယ္လိုပို႔ရမလဲ မသိဘူးျဖစ္ေနလို႔ပါဘုရား။ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ရွင္းျပေပးပါအုံးဘုရား။

မနာပ ဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ
ေျဖ။ ေမတၱာပုိ႔ရမယ့္ ေနရာနဲ႔ ေမတၱာပုိ႔ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အတိအက် မသိေပမယ့္ အလုပ္ရွာဖုိ႔ မသြားခင္ ဒါမွမဟုတ္ သြားေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္ကုမၸဏီကုိ သြားမယ္ဆုိတာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားထားၿပီး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခ်ိန္မွာ ကုိယ္သြားမယ့္ ကုမၸဏီရွိရာ ေနရာေဒသဝန္းက်င္ရွိ သမၼာေဒဝနတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ားနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ ၿပီးေတာ့ ကုမၸဏီ ပုိင္ရွင္မ်ားနဲ႔ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ဆုိင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ားနဲ႔ ကုိယ္နဲ႔ေရွးေရွးဘဝ တစ္ခုခုက ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ဖူးသူမ်ား စသျဖင့္ ျမင္ဖူးေတြ႕ဖူးျခင္း မရွိေပမယ့္ စိတ္ကမွန္းၿပီး ေစတနာအမွန္နဲ႔ ေမတၱာပုိ႔ေပးႏုိင္ပါတယ္။ မျမင္ဖူး၊ မေရာက္ဖူးေပမယ့္ အမည္ပညတ္ သေဘာအားျဖင့္ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္ကုမၸဏီ၊ ဘယ္ကုမၸဏီပုိင္ရွင္ ဘယ္ဝန္ထမ္းစတာေတြဆုိတာ အမွန္တကယ္ ရွိေနတာေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီလုိ အမည္ပညတ္ရွိေနတာေတြကုိပဲ စိတ္ကမွန္းၿပီး ပုိ႔သေပးလုိ႔ ရပါတယ္။ မ်က္ႏွာအသြင္အျပင္နဲ႔ ပုံရိပ္ကုိ တုိက္႐ုိက္မျမင္ႏုိင္ေပမယ့္ အမည္ပညတ္ေတြနဲ႔ မွန္းၿပီးပုိ႔သေပးလုိ႔ ရပါတယ္။

ဥပမာ အလုပ္သြားရွာမယ့္ေနရာကုိ စေရာက္ေရာက္ခ်င္း “ဤအရပ္ဤေဒသဤဝန္းက်င္၌ ရွိၾကကုန္ေသာ သမၼာေဒဝ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ားနဲ႔တကြ အားလုံးေသာ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္း ျမင္အပ္မျမင္အပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါအေပါင္းကုိ ကုိယ္နဲ႔တစ္သားတည္းထားၿပီး ေဘးရန္ကင္းပါေစ ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းပါေစ၊ ခ်မ္းသာစြာ မိမိခႏၶာဝန္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ” စသျဖင့္ ပုိ႔သေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႔ထပ္တူစိတ္ထားဖုိ႔ လုိတယ္ဆုိတာက ကုိယ္ေဘးရန္ကင္းခ်င္သလုိ သူတုိ႔လည္းကင္းပါေစ၊ ကုိယ္ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းခ်င္သလုိ သူတုိ႔လည္း ကင္းပါေစ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ကင္းခ်င္သလုိ သူတုိ႔လည္း ကင္းပါေစ စသျဖင့္ ကုိယ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး ေစတနာထားၾကည့္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ေနရာအတိအက် ႀကိဳတင္သိထားရင္ေတာ့ အဲဒီေနရာကုိ စိတ္ထဲမွာမွန္းၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမတၱာပုိ႔ထားေပးလုိ႔ ရပါတယ္။ အဲဒီလုိပဲ ကုမၸဏီတစ္ခုခုကုိ သြားတဲ့အခါ သြားမယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ အမည္နဲ႔ကုမၸဏီပုိင္ရွင္၊ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ဤကုမၸဏီႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားစသျဖင့္ အားလုံးကုိ စိတ္ကမွန္းၿပီး ခုနေျပာသလုိ ေမတၱာပုိ႔ေပးလုိ႔ ရပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ တစ္ခုခုကုိ လုိခ်င္လုိ႔ ေမတၱာပုိ႔တဲ့ သေဘာသက္ေရာက္ေပမယ့္ ေမတၱာပုိ႔တဲ့အခုိက္မွာေတာ့ စိတ္မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အကင္းဆုံးနဲ႔ တကယ္ခ်မ္းသာေစလုိတဲ့ စိတ္ေစတနာ သက္သက္နဲ႔ ေမတၱာပုိ႔ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ လုိခ်င္တာရွိလုိ႔ ေမတၱာပုိ႔ေပးတဲ့ သေဘာဆုိရင္ေတာ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ထင္သေလာက္ မျဖစ္ေပၚႏုိင္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေမတၱာပုိ႔တဲ့အခုိက္မွာေတာ့ စိတ္ကုိအသန္႔ရွင္းဆုံးထားၿပီး အရုိးရွင္းဆုံးအာ႐ုံျပဳမႈနဲ႔ ပုိ႔သေပးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »

ကိေလသာပယ္ခြါေရးႏွင့္ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္

ကိေလသာဟူသည္ ပူေလာင္ျခင္း၊ ေလာင္ၿမိဳက္ျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္း၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း သေဘာရွိ၏။ ကိေလသာတရားမ်ားျဖင့္ ေလာင္ၿမိဳက္ခံရသည့္ သတၱဝါမ်ားသည္ စိတ္အစဥ္ပူေလာင္မႈ၊ ပူေဆြးမႈ၊ စိတ္မခ်မ္းသာမႈကုိသာ ျဖစ္ေစ၏။ သတၱဝါအမ်ားအား ေလာင္ၿမိဳက္ေစ၊ ပူေလာင္ေစ၊ ညစ္ႏြမ္းေစသည့္ ထုိကိေလသာ တရားမ်ားသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ (၁၀)ပါးရွိ၏။ ထုိကိေလသာဆယ္ပါးမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၧာ၊ ထိန၊ ဥဒၶစၥ၊ အဟိရိက၊ အေနာတၱပၸဟူေသာ တရားဆယ္ပါးပင္ျဖစ္၏။ မိမိသႏၲာန္တြင္ လုိခ်င္မႈမ်ားေနလွ်င္၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိျခင္း စသည့္ ေဒါသတရားမ်ားေနလွ်င္၊ အမွားအမွန္၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ စသည္ကုိ မခြဲျခားႏုိင္သည့္ ေမာဟတရား အားႀကီးေနလွ်င္၊ မိမိကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးတတ္သည့္ မာနတရား အရွိမ်ားေနလွ်င္၊ အယူအဆလဲြမွားေနလွ်င္၊ ရတနာသုံးပါးႏွင့္ ကံကံ၏ အက်ိဳးတရားမ်ားတြင္ သုိ႔ေလာသုိ႔ေလာ သံသယမ်ား တုိးပြားေနလွ်င္၊ တက္ၾကြမႈမရွိ ထုိင္းမိႈင္းေတြေဝ ပ်င္းရိျခင္း မ်ားေနလွ်င္၊ တည္ၿငိမ္မႈမရွိ ျပန္႔လႊင့္ျခင္းသာ ရွိေနလွ်င္၊ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ လုပ္ရမည္ကုိ မရွက္ျခင္း၊ မေၾကာက္ျခင္း သေဘာမ်ားသာ အျဖစ္မ်ားေနလွ်င္ ထုိသူသည္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းကုိ ခံေနရျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ထုိသူ၏ စိတ္အစဥ္သည္ ၾကည္လင္ျခင္းမရွိ ညစ္ႏြမ္းမႈကုိသာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပူေလာင္ညစ္ႏြမ္းမႈကုိ ျဖစ္ေစသည့္ ထုိကိေလသာ တရားမ်ားကုိ ပယ္ခြါႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

ကိေလသာတရားမ်ားကုိ ပယ္ရမည္ဟုဆုိရာတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကိေလသာတရားကုိ အၾကမ္းစားကိေလသာ၊ အလယ္အလတ္တန္းစား ကိေလသာ၊ အႏုစားကိေလသာဟူ၍ အမ်ိဳးအစားသုံးမ်ိဳးခဲြျခား နားလည္ကာ ထုိကိေလသာ အဆင့္အတန္းအလုိက္ ဆုိင္ရာအက်င့္တရားမ်ားျဖင့္ စြမ္းႏုိင္သမွ် ပယ္ခြာၾကည့္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔သုိ႔ပယ္ခြာရာတြင္ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္ကုိ အသုံးျပဳရမည္ ျဖစ္၏။ သိကၡာသုံးရပ္ဟူသည္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူသည့္ အျမတ္တရား သုံးပါးပင္ျဖစ္၏။ ကိေလသာတရားမ်ားတြင္ အၾကမ္းစား ကိေလသာမ်ားကုိ သီလအက်င့္တရား၊ အလတ္စားကိေလသာမ်ားကုိ သမာဓိအက်င့္တရား၊ အႏုစားကိေလသာမ်ားကုိ ပညာအက်င့္တရားမ်ားျဖင့္ ပယ္ခြါၾကရမည္သာ ျဖစ္၏။ ကိေလသာမွန္သမွ် အကုန္မက်န္ရေအာင္ ပယ္ခြာေရးသည္ အရိယာတုိ႔၏ မဂ္ဖုိလ္ဉာဏ္ပညာျဖင့္သာ ပယ္ခြာႏုိင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အတုိင္းအတာတစ္ခု၊ အဆင့္အတန္း တစ္ခုအေနျဖင့္ ပယ္ခြာႏုိင္ရန္အတြက္ကား သီလအက်င့္၊ သမာဓိအက်င့္မ်ားျဖင့္လည္း ပယ္ခြာထားႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံေအာင္ထိမ္းထားျခင္းအားျဖင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသစသည့္ ကိေလသာၾကမ္းမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မႈကုိ ျဖစ္ပြားေစႏုိင္သည့္ မေကာင္းမႈမ်ားအား မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ေပ။ အကယ္၍ သီလမေစာင့္ထိမ္းမိပါက ေလာဘ၊ ေဒါသစသည့္ ကိေလသာမ်ား အားႀကီးလာလွ်င္ အသိတရားေပ်ာက္ကာ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မႈမ်ားအထိ ျဖစ္ေပၚတတ္၏။ ေလာဘအေလ်ာက္၊ ေဒါသအေလ်ာက္ လုပ္မိလုပ္ရာ လုပ္လုိက္မိတတ္၏။ ထင္ရွားၾကမ္းတမ္းသည့္ ကိေလသာၾကမ္းမ်ားကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ ဒုစ႐ုိက္အမႈမ်ားကုိ အဆုံးစြန္အထိ က်ဴးလြန္မိတတ္၏။ အက်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းထားသူမ်ားကား ထုိေလာဘေဒါသ စသည့္ကိေလသာမ်ားေၾကာင့္ ကံေျမာက္သည္အထိ က်ဴးလြန္မႈကုိ မျပဳျဖစ္ေတာ့ေပ။ ဤသည္မွာ သီလသိကၡာအက်င့္က ကိေလသာၾကမ္းမ်ားကုိ အထုိက္အေလ်ာက္ ပယ္ခြာေပးထားျခင္းေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။

ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္ေစတတ္သည့္ ကိေလသာ တရားမ်ားမဟုတ္ဘဲ စိတ္ထဲတြင္ တႏုံ႔ႏုံ႔ျဖစ္ေနသည့္ ကိေလသာမ်ား၊ စိတ္အေတြးအႀကံမ်ားမ်ားတြင္ မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ကိေလသာမ်ား၊ ျမင္သမွ်၊ ၾကားသမွ် အာ႐ုံမ်ားတြင္ တစ္ထပ္တည္း လိုက္ၿပီးစဲြလမ္းကာ ခံစားေနရသည့္ ကိေလသာမ်ား စသည္မ်ားကုိကား သမာဓိအက်င့္ျဖင့္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ ပယ္ခြာထားႏုိင္မည္သာ ျဖစ္၏။ သမာဓိအက်င့္ တစ္ခုခုက်င့္ပြားျခင္းျဖင့္ ထုိအလတ္တန္းစားျဖစ္သည့္ ကိေလသာမ်ားကုိ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာၾကာ ပယ္ခြါထားႏုိင္မည္သာ ျဖစ္၏။ သမာဓိအက်င့္ အားေကာင္းေနသည္ႏွင့္အမွ် ကိေလသာတရားမ်ားကုိလည္း အလြယ္တကူ ေပၚမလာႏုိင္ေအာင္ ပယ္ခြာထားႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ သမာဓိအက်င့္သည့္ ကိေလသာတရားကုိ အၾကြင္းမရွိ ပယ္သတ္ႏုိင္သည့္ အက်င့္မဟုတ္ေသာ္လည္း သမာဓိအားေကာင္းေနသမွ် ကိေလသာအားမ်ား ေလ်ာ့ေနမည္ကား အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ သီလအားသည္ ကိေလသာၾကမ္းမ်ားကုိ အမွီျပဳ၍ ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္ႏုိင္သည့္ အျပစ္မ်ားကုိ ပယ္ခြာထားႏုိင္သကဲ့သုိ႔ သမာဓိအားသည္လည္း ကိေလသာတရားေၾကာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚေနတတ္သည့္ စိတ္အႀကံအေတြးမ်ား၊ အျပစ္မ်ားကုိ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ ပယ္ခြာထားႏုိင္မည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ကိေလသာတရားမ်ား အၾကြင္းမရွိ ပယ္ခြာႏုိင္ျခင္းကား မဟုတ္လွေပ။

ကိေလသာမွန္သမွ် အလြန္သိမ္ေမြ႕လွသည့္ ကိေလသာမ်ားပါမက်န္ အကုန္အစင္ ပယ္သတ္ႏုိင္ရန္မွာကား ပညာတရားျဖင့္သာ ပယ္ခြာႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ သိကၡာသုံးရပ္တြင္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္သည့္ ပညာသိကၡာသည္ ကိေလသာတရားမ်ားကုိ အေသးအဖဲြ႕ေလးမွစ၍ အၾကြင္းမရွိ ပယ္သတ္ႏုိင္သည့္ အက်င့္ျမတ္ပင္ ျဖစ္၏။ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ထားသည့္ သတိပ႒ာန္အက်င့္ျဖင့္ ရရွိလာသည့္ ထုိပညာသိကၡာသည္ သတၱဝါမ်ားအား ပူေလာင္ေစသည့္ ကိေလသာမွန္သမွ် ကိေလသာဟု မထင္ရေလာက္ေအာင္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕လွသည့္ ကိေလသာမ်ားမွစ၍ အားလုံးကုိ ပယ္ခြာထားႏုိင္၊ ပယ္သတ္သြားႏုိင္သည့္ အက်င့္သိကၡာျမတ္ပင္ ျဖစ္၏။ ပညာသိကၡာ၏ ကိေလသာကုိ ပယ္ခြာမႈသည္ အခိုက္အတန္႔ ပယ္ခြာမႈမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မွ် ေပၚလာမႈ မရွိေအာင္ ပယ္ခြာျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္ ေနာက္ဆုံးျဖစ္သည့္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္၊ ဖုိလ္ဉာဏ္ဟုေခၚသည့္ ပညာဉာဏ္ကုိ ရရွိသြားသူသည္ ဘဝသံသရာလည္း ဆုံးသြားၿပီျဖစ္ကာ နိဗၺာန္သုိ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ဤသုိ႔ဆုိေသာ္ ကိေလသာမွန္သမွ် အၾကမ္းအႏုမွစ၍ အားလုံးကုိ ပယ္ခြာႏုိင္၊ ပယ္သတ္ႏုိင္ရန္အတြက္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္တရားမ်ားကုိ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးၾကရမည္မွာ အလြန္ထင္ရွားလွေပ၏။ သီလအက်င့္တစ္ခု၊ သမာဓိအက်င့္တည္းျဖင့္ ကိေလသာအားလုံးကုိ အကုန္အစင္ မပယ္သတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း သီလလုံေနျခင္းအားျဖင့္ ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္ႏုိင္သည့္ ကိေလသာၾကမ္းမ်ားကုိ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ပယ္ခြာထားႏုိင္ၿပီး သမာဓိအက်င့္အားျဖင့္လည္း စိတ္အစဥ္တြင္ အၿမဲမျပတ္ ပူေလာင္ေစတတ္သည့္ ကိေလသာတရားမ်ားကုိ သမာဓိအားကုိလုိက္ကာ အေတာ္ၾကာၾကာ ပယ္ခြာထားႏုိင္ၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသီလ၊ သမာဓိ အက်င့္တရားကုိ အေျချပဳ၍ ပယ္ခြာထားသည့္ ကိေလသာတရားမ်ားကုိ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ မည္သည့္အခါမွ် မေပၚေစရန္အတြက္ကား ပညာအား၊ အထူးသျဖင့္ ဝိပႆနာ သတိပ႒ာန္အက်င့္ကုိ က်င့္ႀကံသျဖင့္ ရရွိလာသည့္ ဝိပႆနာ ဉာဏ္ပညာအားျဖင့္ အကုန္အစင္ ပယ္ခြာႏုိင္မည္မွာ ယုံမွားဖြယ္ မရွိလွေပ။ အရင္းစစ္ေသာ္ ထုိသိကၡာသုံးရပ္သည္ ကိေလသာ အမ်ိဳးအမ်ိဳးကုိ အဆုံးစြန္အထိ ပယ္ခြာႏုိင္မည့္ အေကာင္းဆုံးေသာ အက်င့္ျမတ္ျဖစ္သည္ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ “ပူေလာင္မႈ ကိေလသာတရားမ်ားျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ႏွိပ္စက္ခံေနရသည့္ သတၱဝါမ်ားအား ထုိကိေလသာတရားမ်ားမွ ပယ္ခြာႏုိင္ေရးသည္ ပူေလာင္မႈကုိ ေအးေပးေစသည့္ တန္ဘုိးမျဖတ္ႏုိင္သည့္ အက်င့္ျမတ္မွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူသည့္ သိကၡာသုံးပါး အက်င့္းတရားမ်ားပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိသိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္ျဖင့္ အၾကမ္းစားကိေလသာ၊ အလတ္စားကိေလသာ၊ အႏုစားကိေလသာမ်ားကုိ တစ္စတစ္စ ပယ္သတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သိကၡာသုံးရပ္တြင္ သီလသိကၡာသည္ ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မႈအထိ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ အၾကမ္းစား ကိေလသာမ်ားကုိ အတုိင္အတာတစ္ခုအထိ ပယ္ခြာေပးႏုိင္ၿပီး သမာဓိသိကၡာသည္ စိတ္အစဥ္တြင္ အၿမဲမျပတ္ ပူေလာင္ေစတတ္သည့္ မေနာကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မႈမ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ အလတ္စားကိေလသာမ်ားကုိ သမာဓိအားသုိ႔လုိက္ကာ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ပယ္ခြာထားႏုိင္မႈကုိ ျဖစ္ေစကာ ပညာသိကၡာသည္ကား အႏုစားကိေလသာမ်ားမွစ၍ မည္သုိ႔ေသာ ကိေလသာမ်ားကုိမဆုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ အကုန္အစင္ ပယ္သတ္ေစမႈကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘဝတြင္ ကိေလသာ အပူမီးမ်ားေၾကာင့္ အၿမဲမျပတ္ စိတ္ပ်က္မႈကုိ ျဖစ္ေနၾကသည့္ သတၱဝါမ်ားအေနျဖင့္ မည္သူမဆုိ မိမိတုိ႔၏ ဘဝထဲမွ ကိေလသာအလဲြမ်ားကုိ ပယ္ခြာလုိပါက သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္ျဖင့္သာ ဆုိင္ရာအက်င့္တရားျဖင့္ ဆုိင္ရာကိေလသာမ်ားကုိ ပယ္ခြာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ကိေလသာမွန္သမွ် အၾကြင္းအက်န္မရွိ အကုန္အစင္ ပယ္သတ္ႏုိင္မည့္ ပညာဉာဏ္မ်ား ရင့္သန္လာသည္အထိ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္ကုိ တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ ျမတ္သထက္ျမင့္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကပါဟု အသိေပး တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား