တရားစဲြလုိက္ပါ

တစ္ခါက အသိဒကာတစ္ေယာက္ အပူတႀကီး ဒုကၡမီးေတြနဲ႔ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာၿပီး သူ႔ဒုကၡကုိ ေျပာဆုိကာ အႀကံဉာဏ္ေတာင္းလာပါတယ္။ သူက “တစ္စုံတစ္ေယာက္က သူ႔ကုိ အၿမဲလုိလုိ ႏုိင္ထက္စီးနင္း ျပဳလုပ္ၿပီး ဒုကၡေပးေနတဲ့အတြက္ သူ႔မွာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြနဲ႔ပဲ ႀကဳံေနရေၾကာင္း၊ ဘာမွမလုပ္၊ ဘာမွမေျပာဘဲေနရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ သူလုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္လုိ႔ရတယ္လုိ႔ထင္ၿပီး ပုိပုိအႏုိင္က်င့္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကုိအသိတစ္ခုခု ရသြားေအာင္ တုံ႔ျပန္ႏုိင္မယ့္ အေကာင္းဆုံး နည္းလမ္းရွိရင္ တပည့္ေတာ္ကုိ အႀကံျပဳေပးေစခ်င္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းလာေတာ့လည္း ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အႀကံဉာဏ္ေကာင္းတစ္ခုေတာ့ ေပးၾကည့္တာေပါ့လုိ႔ ေျပာရင္း ဘုန္းဘုန္းက သူ႔ကုိ “ေကာင္းၿပီဒကာ သူလုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္လုိ႔မရဘူးဆုိတာ သိေအာင္လုပ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သူ႐ုိက္ကုိယ္႐ိုက္၊ သူမုိက္ကုိယ္မုိက္လုပ္ၿပီး သိေစတာထက္ ေလာကဥပေဒေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ တရားနည္းနဲ႔သာ သိေအာင္လုပ္တာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ၊ သူ႔အေပၚ ဒုကၡျဖစ္ေစဖုိ႔ထက္ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်န္တဲ့သူေတြ ဒုကၡနည္းေစဖုိ႔ တရားဥပေဒနည္းနဲ႔ တရားစဲြလုိက္တာဟာ အသင့္ေတာ္ဆုံးပါပဲ” စသျဖင့္ အႀကံျပဳရင္း သူ႔ကုိ “တရားစဲြ”ဖုိ႔ပဲ အထပ္ထပ္ အႀကံျပဳေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ သူ႔ကုိ တရားစဲြခုိင္းတာက သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း အညိႇဳးအေတးေတြ ပုိႀကီးလာေအာင္ ရန္တုိက္ေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကေၾကာင္းအရ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိတယ္ဆုိတာ တစ္ဖက္သူအေနနဲ႔ သိသင့္သိထုိက္တာ သိသြားရေအာင္နဲ႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဒုကၡေပါင္းစုံ ေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့ ဒီဒကာရဲ႕ ခံစားမႈေတြ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားေအာင္လုိ႔ တမင္တကာ ဒီစကားကုိ ေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ေတြးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ဒီလုိစကားမ်ိဳး မေျပာသင့္ဘူးလုိ႔ ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းေျပာခ်င္တဲ့ တရားစဲြလုိက္ပါဆုိတဲ့ စကားက ဒုကၡေပါင္းစုံ ခံစားေနရတဲ့ ဒီဒကာအပါအဝင္ တျခားတျခားသူေတြကုိ ဒုကၡအေပါင္းမွ ေက်ာ္လႊားေစႏုိင္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးနည္းျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားမ်ားကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လက္ကုိင္ထားၿပီး တရားအလုပ္ အားထုတ္ကာ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡအ႐ႈတ္မ်ားကုိ ဖယ္ထုတ္ႏုိင္ေစလုိတဲ့ သေဘာသက္သက္ကုိသာ အဓိကရည္ရြယ္ၿပီး တရားစဲြလုိက္ပါလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းေျပာလုိတဲ့ တရားစဲြလုိက္ပါ ဆုိတာက ဘုရားတရားကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္လုိက္ပါလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ေလာကသားေတြ အေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္၊ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိဒုကၡမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္းကုိ အေကာင္းဆုံး ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားေစတဲ့ နည္းကေတာ့ တရားစဲြတဲ့နည္းဟာ တကယ္ပဲ အေကာင္းဆုံးနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိတရားစဲြလုိက္တာဟာ ေလာကဥပေဒေၾကာင္းအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ျပႆနာကုိ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေျဖရွင္းတဲ့နည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼေၾကာင္းအရ ရန္ကုိရန္ခ်င္း မတုန္႔ႏွင္းတာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက “သတၱိဗလ၊ စြမ္းထာမကုိ၊ မျပမသိ၊ ျပမွသိ၏”လုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ ျပသေပးႏုိင္မွ “ငါလုပ္သလုိ လုပ္လုိ႔မရပါလား”ဆုိတာ အသိဝင္ၿပီး ဆင္ျခင္သြားတတ္တာေတြ ရွိတတ္တဲ့အတြက္ သူ႔အေပၚမွာ ဘာအၿငိဳးအေတးမွ မထားဘဲ ေလာကပညတ္ခ်က္ ဥပေဒအတုိင္း တရားစဲြတဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေစျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေလာကေၾကာင္းအရ လုိအပ္တဲ့ သူမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ဒုကၡအတြက္ လုပ္သင့္တဲ့ တရားစဲြျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဓမၼေၾကာင္းအရ တရားစဲြေစျခင္းကေတာ့ ကုိယ္ျဖစ္တဲ့၊ ကုိယ္ခံစားရတဲ့ ဒုကၡကုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေကာင္းဆုံး ေျဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ အေကာင္းဆုံး အလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ဒုကၡဆုိတာ ကုိယ့္ကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္သလုိ သူမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးလည္း ျဖစ္ေပၚလာတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဘယ္လုိဒုကၡမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ေတြ႕ခံစားရတာက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိဒုကၡမ်ိဳးကုိ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားေစဖုိ႔ဟာလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အားထုတ္မႈနဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေျဖရွင္းတဲ့အခါ အေကာင္ဆုံး ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္ေအာင္ တရားစဲြၿပီး ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡမ်ားမ်ားေလ တရားမ်ားမ်ားစဲြေလျဖစ္ေအာင္ တရားအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕ခႏၶာဒုကၡကုိ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာတရားဟာ စဲြၿမဲေလ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳေပးေလဆုိတာ လက္ေတြ႕ တရားစဲြေနၾကတဲ့သူေတြ အသိဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒုကၡေပါင္းစုံ၊ ဆင္းရဲႀကဳံမွ ဘာသာတရားဘက္ကုိ လွည့္တတ္တဲ့ သူေတြမ်ားၾကေပမယ့္ ဘာသာတရားကေတာ့ ဘယ္လုိအေျခအေန၊ ဘယ္လုိအခ်ိန္အခါမွာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကမဆုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ လုပ္ႏုိင္တဲ့သူေတြကုိ ဒုကၡအစုကေန သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေပးေနတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ဟာ လုိအပ္လုိ႔ ခဏလုပ္တာေတာင္မွ အေကာင္းဆုံး အေထာက္အကူကုိ ေပးႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲသာ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ မေက်ာ္လႊားႏုိင္တဲ့ အခက္အခဲဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။

ေလာကမွာ တျခားအလုပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေကာင္း ဒုကၡအေပါင္းစုံလာတဲ့အခါ အဲဒီဒုကၡေပါင္းစုံကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တာ၊ ဒုကၡအေပါင္းမွ သက္သာေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တာဟာ တရားအလုပ္ကလဲြၿပီး ဘာမွမရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားအလုပ္ကိုေတာ့ လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားအလုပ္ဆုိတာ လုပ္ႏုိင္ရင္ လုပ္ႏုိင္တာနဲ႔အမွ် ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းစားေရးကုိ အေထာက္အကူ ေပးႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး မလုပ္ႏုိင္တာေတာင္မွ တစ္ေန႔နည္းနည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ရွိေနေအာင္ လုပ္သင့္ၾကပါတယ္။ တရားအလုပ္ကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္တဲ့အပုိင္းမွာ အသက္အရြယ္နဲ႔ မဆုိင္သလုိ ရာထူးဂုဏ္ဝါေတြနဲ႔လည္း မဆုိင္ပါဘူး။ ဘယ္သူမဆုိ လုပ္ႏုိင္ရင္ လုပ္ႏုိင္သေလာက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ စဲြၿမဲတဲ့ တရားအလုပ္ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ထားႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ အခက္အခဲ ႀကဳံလာတဲ့အခါ ဒီတရားေတြက ကုိယ့္ကုိေစာင့္မကယ္တင္မႈကုိ ျပဳေနမွာအမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ဟာ အေသးအဖဲြေလးဆုိၿပီး ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ဘူးလုိ႔ သေဘာထားလုိ႔ မရပါဘူး။ အေသးေလးေတြ စုမိလာရင္ အဆုိင္အခဲျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေကာင္းေတြ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ဘုရားရွိခုိးတဲ့ အလုပ္ေလးေတြ၊ သရဏဂုံကုိ ပြားမ်ားတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ၊ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခု ဂါထာတစ္ခုခုကုိ ဝတ္မပ်က္ေအာင္ ထုံလႊြမ္းထားတဲ့ အက်င့္ေလးေတြ စတာေတြဟာ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး မေပးရဘဲ ကုိယ့္အတြက္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲလုပ္ထားရင္ စဲြထားႏုိင္တာန႔ဲအမွ် အားအင္ေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ စဲြၿမဲေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ တရားတစ္ခုခုကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ေနႏုိင္တာကုိပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က ဒါဟာ တရားစဲြတာလုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိဆုိေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္း တရားစဲြၾကဖုိ႔ လုိေနတာ ေသခ်ာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားမစဲြရင္ မတရားေတြရဲ႕ စဲြရာေနာက္ကုိပါသြားၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေတြဟာလည္း မၾကာမၾကာ ေရာက္လာေနတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားအလုပ္ေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အေျခခံအက်ဆုံး အလုပ္က ကုိယ္က်င့္သီလပုိင္းကုိ စဲြၿမဲေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလအက်င့္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး တျခားဒါနအလုပ္၊ သမထအလုပ္၊ ဝိပႆနာ အလုပ္ေတြကုိ တစ္ေန႔ နည္းနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ စဲြၿမဲႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း သီလကုိအေျခခံတဲ့ သမထဝိပႆနာ အလုပ္ေလးေတြကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ထားႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ တရားစဲြေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနၿပီး အဲဒီလုိ တရားအလုပ္ကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ရွိထားၿပီဆုိရင္လည္း သူ႔အတြက္ကေတာ့ ပစၥဳပၸန္ေရာ သံသရာမွာပါ ဒုကၡမွန္သမွ်ကုိ အခက္အခဲမရွိ အလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ နည္းတာမ်ားတာ အဓိကမဟုတ္ဘဲ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ကသာ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကေၾကာင္းမွာလည္း ေလာကေၾကာင္းအရ အျပစ္ကင္းတဲ့ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက တရားစဲြတာေတြ ရွိသလုိ ဓမၼေၾကာင္းမွာလည္း ဓမၼေၾကာင္းအရ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းစားရေအာင္ တရားစဲြဖုိ႔ လုိအပ္တာေတြလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ေလာကေၾကာင္းမွာ အျပစ္ကင္းေအာင္ တရားဥပေဒနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကသလုိ ဓမၼေၾကာင္းအရလည္း ပစၥဳပၸန္ သံသရာ အျပစ္ကင္းေအာင္ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္လုပ္ၿပီး စိတ္ပန္းလူပန္း ျဖစ္ၾကရတဲ့ ဒုကၡအစုကုိ တရားနဲ႔အညီ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားစဲြထားရင္ မတရားေတြကုိ လဲႊထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားအလုပ္ကုိ စဲြသြားေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ဟာ စဲြၿမဲေအာင္လုပ္ထားရင္ စဲြၿမဲတာနဲ႔အမွ် အားအင္အစုကုိ ပုိၿပီးတုိးပြားေစတဲ့အတြက္ ဒုကၡမ်ားေလေလ တရားစဲြေလေလျဖစ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ျပႆနာေပါင္းစုံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနၾကရတဲ့ ေလာကသားမ်ားအေနနဲ႔ ေလာကမွာ ေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့ အခက္အခဲမ်ားကုိ အေကာင္းဆုံး ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေလာကသတ္မွတ္ထားတဲ့ တရားဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထုိင္က်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ေလာကတရားကုိ စဲြထားဖုိ႔ လုိသလုိ ဓမၼေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လမ္းညႊန္မ်ားနဲ႔အညီ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ အေျခခံတဲ့ သမထဝိပႆနာ အလုပ္မ်ားကုိ စဲြၿမဲစြာ လုိက္နာက်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ဘာသာတရားကုိစဲြၿမဲထားဖုိ႔လည္း လုိအပ္တဲ့အေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း အေကာင္းတကာ အေကာင္းဆုံးမွာ တရာအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲစြာလုပ္ကုိင္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝမွာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းစားႏုိင္ဖုိ႔ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲစြာ လုပ္လုိက္ၾကပါစုိ႔လုိ႔ ထပ္မံအသိေပး တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး တရားစဲြႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

စိတ္အားျဖည့္ စကားစုေလးမ်ား (၁၂)…

မနာ ပဒါယီ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာ ေရးခဲ့တဲ့ ေတြးမိသမွ် စာစုမ်ားထဲက စာဖတ္သူမ်ားကုိ အားျဖစ္ေစမယ့္ သတိေပးစကား ႏွလုံးသား အာဟာရေလးမ်ားကုိ ထုတ္ႏႈတ္ၿပီး ျပန္လည္တင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ စာတစ္ပုဒ္လုံးကုိ ဖတ္ရတာထက္ စာတစ္ပုိဒ္ေလာက္၊ စာတစ္ေၾကာင္းေလာက္၊ စကားလုံးတစ္လုံးေလာက္က စိတ္အားအင္ကုိ ပုိၿပီးျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္အင္အား အသိတရားေလးမ်ား တုိးပြားေစဖုိ႔ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေကာက္ခ်က္ေလးမ်ားကုိ ထပ္မံတင္ျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္မွတ္က်င့္ႀကံၿပီး တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ မွ်ေ၀ႏုိင္ၾကပါေစ

အထမ္းသမား..
ပုထုဇဥ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စတဲ့ ကိေလသာမ်ား၊ အကုသုိလ္မ်ားကုိ အခ်ိန္ျပည့္ ထမ္းထားတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္မွာလည္း ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ အေတြးေတြနဲ႔ အၿမဲေလးလံေနေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း စိတ္မွာမေကာင္းတဲ့ အရာေတြကုိထမ္းရင္း ေလးေနသမွ် ကုိယ္မွာလည္း ေလးေနတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကုိ အသုံးျပဳၿပီး အေလးေတြကုိ ထမ္းေနၾကတဲ့ တကယ့္အထမ္းသမားမ်ား အျဖစ္ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ရည္ညြန္းေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီလုိ အထမ္းသမားမ်ား ျဖစ္ေနသမွ် ဘယ္ေတာ့မွ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္မႈကုိ ရၾကာမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္အစဥ္ကုိ ေလးလံေစတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္မ်ားကုိ ထမ္းမထားဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔လည္း တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အထမ္းသမားဘဝက အျမန္႐ုန္းထြက္ၾကဖုိ႔ သတိေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ အျဖာျဖာသည္…
လူေတြရဲ႕ ေလာဘဆုိတာကလည္း သိတဲ့အတုိင္း ရွိၿပီးရင္းရွိခ်င္၊ ရၿပီးရင္း ရခ်င္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရမ္းခ်မ္းသာေနတဲ့ သူေတြကုိ သြားေမးၾကည့္ ေနာက္ထပ္ဒီထက္ပုိၿပီး ခ်မ္းသာခ်င္ေသးလား၊ ဒီထက္ပုိၿပီး ရခ်င္ရွိခ်င္ေသးလားဆုိရင္ ခ်မ္းသာခ်င္တယ္၊ ရခ်င္ရွိခ်င္တယ္လုိ႔ပဲေျဖမွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လုိခ်င္တဲ့ အတုိင္းအတာကုိ ရလာေတာ့လည္း ေက်နပ္သြားလား၊ စိတ္ခ်မ္းသာသြားလားဆုိေတာ့ မေက်နပ္ျပန္၊ စိတ္မခ်မ္းသာျပန္ဘူး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ မေက်နပ္တာက လုိခ်င္မႈေတြက ရပ္မသြားလုိ႔ပဲျဖစ္ၿပီး ရလာတဲ့အေပၚမွာ စိတ္မခ်မ္းသာတာကေတာ့ ရွိလာတာနဲ႔အမွ် စုိးရိမ္ပူပန္မႈေတြက ပုိမ်ားလာလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မရွိေတာ့လည္း ရွိခ်င္၊ ရွိလာျပန္ေတာ့လည္း ထပ္ရွိခ်င္၊ ထပ္ရွိလာတာနဲ႔အမွ် ထပ္ပူပင္တာေတြပဲ အျဖစ္မ်ားေနတဲ့အတြက္ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာ အျဖာျဖာေတြဟာ မရွိရင္လည္းမေကာင္း၊ ရွိရင္လည္းမေကာင္းဘူးဆုိတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ္ပမာဏ ကုိယ္သိၾက…
တန္ေဆးလြန္ေဘးဆုိတဲ့ ဆုိ႐ုိးစကားတစ္ခု ရွိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အကၽြံျဖစ္လာရင္ ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။ တစ္ခါတေလ ေဆးျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ဆုိတဲ့ အရာေတြေတာင္မွ အတုိင္းအတာမရွိ အလြန္အၾကဴး ျပဳမူမိရင္ ေဆးအဆင့္ကုိေက်ာ္ၿပီး ေဘးျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္ကႀကိဳက္လုိ႔ လုိက္စားတဲ့အရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကုိယ္ကမႀကိဳက္ေပမယ့္လည္း ကုိယ့္အတြက္ လုိအပ္တဲ့အရာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လုိက္စားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္႐ုံသင့္႐ုံပဲေကာင္းၿပီး အတုိင္းအတာကုိ မေက်ာ္မိေစဖုိ႔နဲ႔ အတုိင္းအဆကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး အလြန္အကၽြံျဖစ္ပါက ေဘးဒုကၡျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ပမာဏ ကုိယ္သိကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိညႇိရင္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဘးမျဖစ္ဘဲ ေဆးျဖစ္ေစဖုိ႔ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ အတုိင္းအတာ ပမာဏကုိသိၿပီး ကုိယ့္အရွိနဲ႔ ကုိယ္ညႇိၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မရွိမေကာင္း၊ ရွိမေကာင္း…
ေလာကလူသားမ်ား ေတာင့္တေလ့ရွိ၊ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ ရွိေလ့ရွိၾကတဲ့ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဆုိတာ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအေနျဖင့္ ရွိထားရင္ ေကာင္းေပမယ့္ အတုိင္းအတာကုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ရွိတာထက္၊ မရွိတာကမွ ပုိေကာင္းေနတဲ့ သေဘာရွိတတ္ၿပီး မရွိလုိ႔ပူရတာထက္ ရွိလုိ႔ပူရတာက ပုိၿပီးပင္ပန္းမႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ ဒီအရာေတြဟာ မရွိမေကာင္း၊ ရွိမေကာင္းတဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရွိထားရင္ ရွိထားသေလာက္ အေကာင္းဆုံး…
စည္းစိမ္ဥစၥာ ရထူးဌာနႏၲရေတြဟာ ရွိထားရင္ ေကာင္းတယ္ဆုိတာထက္ အဲဒီအရာေတြ အေပၚမွာ သတိမကပ္ႏုိင္ရင္ ရွိထားတာနဲ႔အမွ် စိုးရိမ္ေၾကာင့္က် ပူပန္ေသာကကုိ ျဖစ္ေစေပမယ့္ ကုိယ္က်င့္သီလစတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြကေတာ့ ရွိထားရင္ ရွိထားသေလာက္ ေသာကကင္းေစ၊ စုိရိမ္ပူပန္မႈကင္းေစ၊ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါခုိင္ၿမဲမႈကုိ ျဖစ္ေစ၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ဘဝအျဖာျဖာမွာ ေကာင္းတာေတြပဲ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရထူးဌာနႏၲရေတြ ရွိၿပီးရင္ရွိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကတာထက္စာရင္ သီလစတဲ့ ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားသထက္ တုိးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားတာက အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာဘဆုိတာ အကန္႔ထားႏုိင္မွ…
ေလာဘကုိ အကန္႔ေလးနဲ႔ ထားေပးဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ ရၿပီးရင္းရခ်င္၊ ရွိၿပီးရင္ ရွိခ်င္ရာက အဲဒီေလာဘရဲ႕ သားေကာင္ျဖစ္လာၿပီး ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာဆုိတဲ့ မတရားလိုခ်င္တဲ့ ဝိသမေလာဘေတြအထိ ျဖစ္လာကာ ဒီဝိသမေလာဘက ကုိယ့္ကုိဒီဘဝမွာေကာ သံသရာမွာပါ ဒုကၡျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မတရားလုိခ်င္တဲ့ ဝိသမေလာဘ ဦးစီးလာရင္ အမွားအမွန္ကုိလည္း မခဲြျခားတတ္ေတာ့တဲ့အျပင္ ကုသုိလ္တရားေတြနဲ႔လည္း လဲြလာတတ္ကာ ရရွိလာတဲ့ အေပၚမွာလည္း ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ျခင္းမရွိ၊ ရရွိလာတာေတြ အေပၚမွာလည္း စုိးရိမ္ပူပန္ ေၾကာင့္က်မႈေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ လူဟာ လူစိတ္ေပ်ာက္ကာ လူ႔က်င့္ဝတ္ပါ မရွိဘဲ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ မျဖစ္ဖုိ႔ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ ေလာဘကုိ အကန္႔တစ္ခုနဲ႔ ထိန္းၾကဖုိ႔ သတိေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ဓာတ္က်တယ္ဆုိတာ
စိတ္ဓာတ္က်ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကုိ ရွာၾကည့္လုိက္ေတာ့ အာ႐ုံေတြေနာက္ကုိ စိတ္ကလုိက္ေနၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မေကာင္းတဲ့အာ႐ုံေတြမွာ စိတ္ကုိကပ္ထားၿပီး အဲဒီအာ႐ုံေတြပဲ စိတ္ထဲမွာေရာက္ေရာက္ေနၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူကေတာ့ ဘာေျပာလုိက္လုိ႔၊ ဘယ္သူကေတာ့ ဘယ္လုိဆက္ဆံလုိက္လုိ႔ စတဲ့ အေတြးအာ႐ုံေတြ၊ အျမင္အာ႐ုံေတြ၊ အျပဳအမူအာ႐ုံေတြမွာ စိတ္က ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ၾကတဲ့အတြက္ အခုလုိ စိတ္ဓာတ္က်တာေတြ၊ စိတ္ညစ္တာေတြ ျဖစ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအခါမ်ိဳးမွာ ဒီလုိအာ႐ုံေတြကေန ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ဖုိ႔ကေတာ့ အာ႐ုံေကာင္းေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီးရယူၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာ႐ုံေကာင္းေတြ ရယူႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာလည္း ဘုရားအား၊ တရားအားကုိ ယူမွပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဘုရားနဲ႔ ဘုရားရဲ႕ဂုဏ္၊ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတာ္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈနဲ႔ စြမ္းအားေတြကပဲ က်ေနတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ တက္လာေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္လာဖုိ႔ အတြက္ကလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ သတိတရား၊ သဒၶါတရား၊ ပညာတရား၊ သမာဓိတရား၊ ဝိရိယတရားေတြ အားေကာင္းလာေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

Facebookက အေမးတစ္ပုဒ္ (၃)

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ facebook (http://www.facebook.com/ashinvicitta) မွာ မက္ေစ့ခ်္က႑မွာ ေမးထားလုိ႔ေျဖထားတဲ့ အေမးအေျဖ အခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားဖတ္ၿပီး အျမတ္ရေစဖုိ႔၊ တစ္လုံးတစ္ပါဒျဖစ္ျဖစ္ အသိရေစဖုိ႔ တစ္ဆင့္ေျပလည္ မွ်ေဝလုိက္ပါတယ္။

Mi Su
ေမး ။ အရွင္ဘုရား…
အာသေ၀ါတရားေလးပါးကို ရွင္းျပေပးပါ ဘုရား

Ashin Vicitta
ေျဖ။ အာသ၀ဆုိတဲ့ စကားလုံးရဲ႕ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္က ယိုစီးၿခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ သြယ္ဝုိက္တဲ့ သေဘာေတြကေတာ့ စဲြလမ္းေစျခင္း၊ ကပ္ၿငိေစျခင္းသေဘာျဖစ္ၿပီး ဒီတရားေတြက သတၱဝါေတြကုိ ဘ၀သံသရာမ်ိဳးစံုမွာ က်င္လည္ေအာင္ လုပ္ေပးတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အဲဒီ အာသဝ တရားေတြက
ကာမာသ၀ – ကာမဂုဏ္အာလံုကို တပ္မက္စြဲလမ္းတဲ့ေလာဘ။
ဘ၀ါသ၀ – ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳးကို တပ္မက္စြဲလမ္းတဲ့ေလာဘ။
ဒိ႒ာသ၀ – ငါ ရွိတယ္။ သူရွိတယ္၊ ေယာက်ာၤး မိန္းမ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါရွိတယ္ လို႔ အယူမွားတဲ့ ဒိ႒ိ။
အ၀ိဇၨာသ၀ – အမွန္ကိုမသိတဲ့ ေမာဟတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီတရားေတြကုိေတာ့ ဝိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ျဖတ္မွပဲ အၾကြင္းမဲ့ကုန္ဆုံးကာ အာသေဝါတရားေလးပါးရဲ႕ ကင္းရာကုန္ရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Mi Su
ေမး။ ေဗာဓိဉာဏ္၏ အဂၤါအစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ကုန္ေသာ သတိ၊ ပညာ (ဓမၼဝိစယ)၊ "ဝီရိယ၊ ပီတိ၊ ပႆဒိၶ ၊သမာဓိ၊ ဥေပကၡာ၊ ဤတရား ခုႏွစ္ျဖာတို႔ကို ေဗာဇၹ်င္တရားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟူ၍ တရားအားလုံးကို သိျမင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားက ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားေပ၏။"...........
၁)အရွင္ဘုရား ေဗာဇၹ်င္တရား(၇)ပါးမွ ပႆဒိၶ ဆိုတာ တပည့္ေတာ္ နားမလည္ပါဘုရား၊ ေၿဖၾကားေပးေတာ္မူပါ ဘုရား။
၂)ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ေဗာဓိပင္ရင္း၌ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူသည္။
အရွင္ဘုရား ထို မာရ္ငါးပါးကို လည္း သိလိုပါသၿဖင့္ ေၿဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။

Ashin Vicitta
ေျဖ။ ေဗာဇၥ်င္ (၇) ပါး
ေဗာဓိဟူေသာ သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းတရားအေပါင္း၏ အစိတ္အစိတ္ကုိ ေဗာဓိအဂၤ= ေဗာဇၥ်ဂၤ= ေဗာဇၥ်င္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီေဗာဇၥ်င္လည္း ခုႏွစ္ပါးရွိပါတယ္။
၁။ သတိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ေအာက္ေမ့မႈသတိ
၂။ ဓမၼ၀ိဇယသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ဆုိင္ရာတရားမ်ားကုိ စိစစ္တတ္တဲ့ ပညာ
၃။ ၀ီရိယသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယ
၄။ ပီတိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ႏွစ္သက္ရႊင္လန္းမႈ ပီတိ
၅။ ပႆဒၶိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းေအးမႈ ပႆဒၶိ
၆။ သမာဓိသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ
၇။ ဥေပကၡာသေမၺာဇၥ်င္ = သစၥာေလးပါးကုိ သိေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈ တၾတမဇၥ်တၱတာ
ဒီေဗာဇၥ်င္ (၇)ပါးမွာ ပဥၥမေျမာက္ ေဗာဇၥ်င္တရားဟာ ပႆဒၶိ သေမၺာဇၥ်င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ မၿငိမ္သက္မႈ စိတ္အၾကံမ်ားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္တန္ ပူပန္ျခင္း ခပ္သိမ္းမွာ အစဥ္အတိုင္း ေအးၿငိမ္းလာျခင္းသေဘာဟာ ပႆဒၶိ ျဖစ္ပါတယ္။ တဏွာ ေလာဘမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာတဲ့အခါ စိတ္ဟာလည္း ၿငိမ္းေအး ခ်မ္းသာလာပါတယ္။ တဏွာ ေလာဘ ေဒါသမ်ား ေလ်ာ့ပါးလာတာနဲ႔အမွ် စိတ္မွာ ပူေလာင္ျခင္းမ်ား ကင္းမဲ့သြားပါတယ္။ ဒီအျခင္းအရာဟာ ပႆဒၶိရဲ႕ အျခင္းအရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မာရ္ငါးပါး
ဘုရားရွင္တုိင္းဟာ မာရ္ငါးပါးကုိ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူၿပီး ေလာကမွာ အထြတ္အျမတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ သဗၺညဳတ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိေတာ္မူေလ့ ရွိပါတယ္။ မာရ္ဆုိတာ မာရဆုိတဲ့ပါဠိ စကားကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မာရရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ေသျခင္း ေသေစျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး သတ္ရွိသတၱဝါမ်ားကုိ ေသေစတတ္တဲ့ တရားလုိ႔လည္း နားလည္ထားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီမာရ္ေတြဟာ
၁။ ေဒ၀ပုတၱ မာရ္ = မာရ္နတ္
(ေသေအာင္ သတ္တတ္သည့္ နတ္သားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္ ။ နတ္ျပည္ ၆-ထပ္၏ အေပၚဆံုးထပ္ (ပရနိမၼိတ ၀သ၀တၱီ နတ္ျပည္ - ကာမဂုဏ္ကို အလိုရွိတိုင္း ျပီးေစေသာ ဘံု) မွ နတ္ဆိုးတစ္ဦးလုိ႔ ဆုိပါတယ္)
၂။ ကိေလသ မာရ္ = ကိေလသာဆယ္ပါး
(ကိေလသာ တရားဟာ ရယူလက္ခံထားသူရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို ပူေလာင္ဆင္းရဲေအာင္ ႏွိပ္စက္တတ္တဲ့ တရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိေလသာရွိေနသမွ် သံသရာတြင္းမွ မလြတ္ဘဲ တ၀ဲလည္လည္ က်င္လည္ၿပီး ေသျပီးရင္းေသ ေနရဦးမည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိေလသာကိုလည္း သတ္တတ္တဲ့ မာရ္လုိ႔ ေခၚျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
၃။ အဘိသခၤါရ မာရ္ = ျပဳျပင္စီရင္မႈ
(ျပဳလုပ္က်င္႔ၾကံ အားထုတ္ထားတဲ့ ကုသိုလ္ကံ ၊ အ ကုသိုလ္ကံ ေတြကို အဘိသခၤါရ မာရ္လုိ႔ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ကံေၾကာင္႔ ေကာင္းရာ သုဂတိ ေရာက္ျခင္း အကုသိုလ္ကံေၾကာင္႔ မေကာင္းရာ ဒုဂၢတိဘ၀ေရာက္ျခင္းမ်ား ရွိေနေပမယ့္ ေရာက္ရာဘဝမွာလည္း ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ေသရ ဦးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ကံ ၊ အကုသိုလ္ကံ တို႔မွာလည္း တဖန္ေသမယ့္ ဘ၀ကိုရေအာင္ ျပဳလုပ္ရာ ေရာက္ေနတဲ့ သတ္တတ္၊ ေသေစတတ္တဲ့ မာရ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။)
၄။ ခႏၶ မာရ္ = ခႏၶငါးပါး
(ခႏၶမာရ္ ဆိုရာမွာ ခႏၶာကိုယ္ရွိေနသမွ် ဒီခႏၶာကိုယ္ဟာ ေသရမည္အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္မရွိေတာ့မွ ေသရျခင္းကင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။၊ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ဟာလည္း ေသရျခင္း အေၾကာင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိရည္ရြယ္ၿပီး ခႏၶမာရ္- ခႏၶာတည္းဟူေသာ ေသမႈေသခင္း တစ္ရပ္လုိ႔ ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။)
၅။ မစၥဳ မာရ္ = ေသျခင္းတရား
(မစၥဳဆုိတာ ေသျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးလုိ႔ေသ ေသၿပီးေနာက္မွာ ဘဝသစ္တစ္ခါ ျပန္ျဖစ္၊ အဲဒီလုိ တစ္ဘဝၿပီး တစ္ဘဝ ထပ္ထပ္က်င္လည္မႈေတြ ရွိေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာမကုန္ေသးသမွ် ေသၿပီးေနာက္မွာ ေမြးျခင္းျဖစ္လာၿပီး ေမြးေနသမွ် ေသေနၾကရမွာ ျဖစ္လုိ႔ ေသျခင္းတရားဟာလည္း ေနာက္ထပ္တစ္ခါ ေသေစတတ္တဲ့ မာရ္တစ္မ်ိဳးလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။) တို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္သည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား