Facebookက အေမးတစ္ပုဒ္ (၂)

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ facebook (http://www.facebook.com/ashinvicitta)မွာ တင္ထားတဲ့ “ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ျခင္း” ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္ေအာက္မွာ ေမးထားတဲ့ အေမးေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းၿပီး သိသင့္တယ္ထင္လုိ႔ ျပန္လည္တင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။

ေမး။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တပည္႔ေတာ္ သိခ်င္တာေလး တစ္ခုကို ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳပါ အရွင္ဘုရား။ အဲဒါ မေမးခင္ လူ (သတၱဝါ) ဟာ မိမိကိုယ္မိမိ အခ်စ္ဆံုးလို႔ တပည္႔ေတာ္ ၾကားနာဖူးပါတယ္ ဘုရား။ အဲဒါ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ ဟုတ္မဟုတ္ သိခ်င္ပါတယ္။ အကယ္၍ ျမတ္စြာဘုရားက အဲလို ေဟာခဲ့တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးျဖစ္တဲ့လူဟာ ဘာျဖစ္လို႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသရတာလဲ ဆိုတာသိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ ျပီးေတာ့ မိမိကိုယ္မိမိ အခ်စ္ဆံုးပါဆိုတဲ့လူဟာ ဘာျဖစ္လို႔ တစ္ျခားတစ္ေယာက္အတြက္ အသက္ေပးျပီး အေသခံ ၾကပါသလဲ။ ဥပမာ တိုက္ပြဲတစ္ခုခုမွာ ကိုယ္အရမ္းေလးစား ခ်စ္ခင္ရတဲ့ ဗိုလ္ၾကီးအတြက္ အသက္ေပးျပီး အေသခံ ကာကြယ္တဲ့ရဲေဘာ္တို႔၊ သားေလး ကားတိုက္ခံရမွာကို သားကိုတြန္းၿပီး အစားဝင္ ကားအတိုက္ခံၿပီး သားအစား အေသဝင္ခံလိုက္တဲ့မိခင္တို႔ အဲဒီအေၾကာင္းေလး တပည့္ေတာ္ သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ။
သက္ႏုိင္

ေျဖ။ အတၱသမံ ေပမံ နတၳိ - မိမိထက္ ပုိၿပီး၊ ဘယ္သူ႔ကုိမွ၊ မခ်စ္ႏုိင္၊ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိအခ်စ္ဆုံး ဆုိတဲ့ဘုရား စကားေတာ္ရွိပါတယ္။ ဒီစကားက ပုထုဇဥ္သတၱဝါမ်ား ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာကုိ ေျပာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္သတၱဝါေတြဟာ တဏွာမာနဒိ႒ိ တရားမ်ားရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ အျမဲေရွးတန္းတင္ကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဦးစားေပးမႈေတြ ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အခ်စ္ဆုံးလုိ႔ ထင္ေနတတ္တဲ့ သေဘာကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတဏွာမာနစတဲ့ တရားေတြေၾကာင့္ မိမိရဲ႕႐ုပ္နာမ္ေတြမွာ တဏွာနဲ႔စြဲလမ္းခ်စ္ခင္ တြယ္တာေနၿပီး အဲဒီလုိ မိမိကုိယ္ကုိ ခ်စ္ခင္မႈေၾကာင့္ပဲ မိမိနဲ႔ပတ္သက္ရာ၊ မိမိခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိး ေလးစားရာေတြမွာလည္း ခ်စ္ခင္တြယ္တာေနမိေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါအမ်ား ခ်စ္ေလ့ရွိတာက ငါဆုိတဲ့အတၱကုိ ခ်စ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အခ်စ္က အတၱကုန္ရာ၊ တဏွာကုန္ရာကုိ ခ်စ္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က မိမိကုိယ္ကုိ တကယ္ခ်စ္တယ္လုိ႔ဆုိရင္ ထုိမိမိကုိယ္ကုိ ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ရာ၏လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္က ကုိယ့္ကိုယ္ကုိ တကယ္ခ်စ္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ုိက္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး အက်င့္သီလကုိ ေကာင္းစြာေစာင့္ထိန္းကာ ကိေလသာကုန္ရာကုိ သုတ္သင္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းေတာ္မူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ေလာကသားေတြကေတာ့ တဏွာေပမစတဲ့ စဲြလမ္းမႈေတြနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အခ်စ္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးကို အခ်စ္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ငါ့စိတ္မွာ၊ ငါ့ခႏၶာမွာ ေသာကေတြ ဒုကၡေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ၿပီး မထူးပါဘူးကြာဆုိကာ ေနာက္ဆုံးကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသြားတဲ့အထိ ျဖစ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီခႏၶာႀကီးနဲ႔ ဒီစိတ္ခံစားမႈကုိ ခ်စ္လြန္းလုိ႔ ျဖစ္တာပါ။ သာမန္ေတြးရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္တဲ့သူက ဘာလုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသမွာလဲလုိ႔ ေတြးစရာရွိပါတယ္။ ဒီလုိခ်စ္လုိ႔လည္း ဒီ႐ုပ္နာမ္မွာ ဒီထက္ပုိၿပီး ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဒုကၡေတြ မခံစားေစလုိ၊ မျဖစ္ေပၚေစလုိလုိ႔ ငါဆုိတဲ့တဏွာအစဲြ၊ ဒီ႐ုပ္ဒီခႏၶာျပတ္ရင္ ၿပီးတာပဲဆုိတဲ့ ဒိ႒ိအစဲြစတာေတြေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္သတ္ေသၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသြားသူ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ၾကည့္ရင္စိတ္ခ်မ္းသာလုိ႔၊ ေပ်ာ္လုိ႔၊ အယူအဆမွန္လုိ႔ သတ္ေသသြားၾကတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဒုကၡမ်ားလုိ႔၊ အယူမွားလုိ႔ ျဖစ္တာေတြပဲ မ်ားေနတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တကယ္ခ်စ္လုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ မခ်စ္လုိ႔ လုပ္ၾကတာပါ။ တကယ္ခ်စ္ရင္ ဒီဒုကၡေတြျဖစ္ေစတဲ့ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိစတဲ့ တရားေတြကုိပဲ သတ္ႏုိင္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တဏွာနဲ႔ စဲြလမ္းမႈတင္ မလုံေလာက္ဘဲ ကုိယ္ခ်စ္ရတဲ့သူ၊ ကုိယ္ေလးစားရတဲ့သူ စတာေတြအထိ ဆက္စပ္ကာ စဲြလန္းတတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိငါစဲြေလးေတြေၾကာင့္ ငါ့သားေလး တစ္ခုခုျဖစ္မွာကုိ စုိးရိမ္တာ၊ ငါ့ဆရာ တစ္ခုခုျဖစ္မွာကုိ စုိးရိမ္တာေတြျဖစ္ၿပီး သူတုိ႔ေတြဘာမွ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္လုိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါေလးေတြက ဦးစီးထားၾကလုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ၿပီးေျပာေၾကးဆုိရင္ အဲဒီသူေတြ သူမ်ားသားသမီး အတြက္ဆုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေသခံမလား၊ သူမ်ားက ေလးစားၾကည္ညိဳရတဲ့ သူမ်ားဆရာသမားအတြက္ဆုိ ဒီလုိ လုပ္ႏုိင္မလားဆုိေတာ့ ငါ့သားသမီးမွ မဟုတ္တာ၊ ငါ့ဆရာမွ မဟုတ္တာ စတာေတြ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ငါဆုိတဲ့ အတၱကုိခ်စ္ေနတဲ့ လဲြေနတဲ့ အခ်စ္လဲြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တကယ္ခ်စ္ရင္ ခုနေျပာသလုိ အက်င့္သီလကုိ ေကာင္းေအာင္လုပ္ၿပီး ကိေလသာ တဏွာကုန္ရာကုိပဲ ႀကိဳးစားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

ၾကားသိေနရ ရွတတ…

ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႕ရျမင္ရ၊ ၾကားရ၊ သိရတတ္တဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အားမလုိအားမရ ျဖစ္ရတဲ့၊ စိတ္ထဲရင္ထဲမွာ ရွတတျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ နည္းနည္း ေျပာၾကည့္မလားလုိ႔ပါ။ ဒီလုိေျပာလုိ႔ လူ႔ကိစၥဝင္႐ႈတ္တယ္ဆုိၿပီး အျပစ္တင္ခ်င္သူေတြလည္း တင္ၾကပါေစ၊ အျပစ္ျမင္သူေတြလည္း ျမင္ၾကပါေစ၊ အျပစ္ျမင္ၿပီး ျပဳျပင္သူေတြလည္း ျပင္ၾကပါေစ၊ မျပဳျပင္လုိ႔ ဟုိထင္ဒီထင္ ထင္မယ္ဆုိလည္း ထင္ၾကပါေစေပါ့။ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ အရင္းခံနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းတစ္သီး ပုဂၢလ အေနနဲ႔ တင္ျပသင့္တာေလးေတြ၊ အသိေပးသင့္တာေလးေတြေတာ့ အသိေပးရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းျမင္လုိ႔ ေျပာင္းျပင္သြားသူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ စသည္ ရွိသြားတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူေတြဘာေျပာေျပာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ စာေတြေရးေပးေနရက်ိဳး၊ တစ္လုံးတစ္ပါဒ အသိမွ်ေပးရက်ိဳး နပ္ၿပီလုိ႔ ခံယူမိပါတယ္။ ဘယ္သူမွ ျပင္သူမရွိဘူးဆုိေတာ့လည္း ဖတ္မိသူေတြ ဗဟုသုတလုိ႔ပဲ သေဘာထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာခ်င္တာက အမိႏိုင္ငံေတာ္ကေန ထြက္လာၿပီးမွ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ဘာျဖစ္လုိ႔ ညာျဖစ္လုိ႔ဆုိတဲ့ ျပႆနာေတြပါ။ အဲဒီျပႆနာေတြကလည္း အလုပ္ထဲမွာ ျဖစ္တဲ့ျပႆနာ၊ အလုပ္ရွင္က ဖိႏွိပ္လုိ႔ ျဖစ္ရတဲ့ ျပႆနာေတြဆုိရင္ေတာ့ အထူးေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ ဒီလုိကိစၥမ်ိဳး ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈ အျပင္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးေတြအရ ေျပာသင့္ေျပာထုိက္၊ တုိင္သင့္တုိင္ထုိက္တာေတြ ျဖစ္လို႔ လုပ္ကုိလုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာက လုပ္ငန္းခြင္ အျပင္မွာ ျဖစ္ၾကတဲ့ ျပႆနာေတြပါ။ ဒီျပႆနာေတြကလည္း ဘယ္သူမွလုပ္လုိ႔ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လုပ္လုိ႔ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတဲ့ ျပႆနာေတြပဲ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ အဲဒါကုိပဲ ဟုိဟာမေကာင္းလုိ႔၊ ဒါမေကာင္းလုိ႔၊ ဟုိလူေၾကာင့္၊ ဒီလူေၾကာင့္ စသျဖင့္ ဆုိလာျပန္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိဘယ္လုိသြားၿပီး ဘာလုပ္ေပးရမွန္းကုိ မသိရတာေတြလည္း ရွိေနတတ္တဲ့ အျဖစ္ပါ။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ အရက္ဆုိင္သြားၿပီး အရက္အမူးလြန္ကာ ရန္ျဖစ္ၿပီး အ႐ုိက္ခံရတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ ကာရာအုိေကခန္းသြားၿပီး အျပန္လမ္းမွာ မူးယဇ္ေအာ္ဟစ္ေနတဲ့အတြက္ သူမ်ားက တုိင္လုိ႔ရဲစခန္းကုိ ေရာက္ရတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ လမ္းေပၚမွာမူးၿပီး လူမုိက္ေတြက ႐ုိက္လုိ႔အသားအနာခံကာ ျပန္လာရတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ ႏုိက္ကလပ္မွာသြားၿပီး ကခုန္ေသာက္စားၾကၿပီး ရန္ျဖစ္ရာက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ႐ုိက္ၾကလုိ႔ ကဲြၾကၿပဲၾက ႐ုံးေရာက္ဂတ္ေရာက္ၾကရတဲ့ ျပႆနာေတြ စတာေတြဟာ ဘယ္သူေၾကာင့္ ဘယ္ဝါေၾကာင့္လုိ႔ အျပစ္ပုံခ်ၾကတာထက္ အဓိကတရားခံကေတာ့ ကုိယ္ကအဲဒီလုိ ေနရာမ်ိဳးကုိ ေရာက္သြားမိခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ လူငယ္သဘာဝ အလုပ္ပင္ပန္းေတာ့ စိတ္ေျဖတတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြ ရွိတတ္တာေပါ့တဲ့။ ဒါလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာ မျဖစ္ေစတဲ့ စိတ္ေျဖနည္းေလးေတြနဲ႔ ေျဖမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ့။ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာလာၿပီး ျပႆနာ ျဖစ္ရင္ေတာ့ သူ႔ႏုိင္ငံ သူ႔စည္းကမ္းအတုိင္း အေရးယူခံရမွာ အမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ ဒီႏုိင္ငံမွာ အမ်ားႀကီးေတာ္ေသးတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္တယ္ဆုိေပမယ့္ လြန္လာရင္ေတာ့ အေျခအေနအရ ဥပေဒဆုိတာ ေျပာင္းလာတတ္ပါတယ္။ အခုဆုိရင္ ရန္ျဖစ္တဲ့သူေတြမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က ရန္ျဖစ္ေအာင္ တမင္လုပ္ကာ အထုိးခံၿပီး အေလ်ာ္ေတာင္းတာေတြ ရွိတဲ့အတြက္ အခုေနာက္ပုိင္း ကုိရီးယား အစုိးရက ရန္ျဖစ္ရင္ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ဘက္လုံး အေလ်ာ္ေပးရမယ္ဆုိတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါဟာ ရန္ျဖစ္သူ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဥပေဒကလည္း ေျပာင္းလာေပးရတာေတြ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေလာကေတာင္ ကုိရီးယား သတင္းဌာနတစ္ခုက လႊင့္သြားတာ ေတြ႕လုိက္ရပါေသးတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ အခ်င္းခ်င္း အုပ္စုဖဲြ႕ၿပီး ညညဆုိ မူးၿပီးေသာင္းက်န္းကာ ရန္ျဖစ္ေနတတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီရပ္ကြက္မွာရွိတဲ့ အိမ္ရွင္ႏုိင္ငံသားေတြဆုိ ညေမွာင္ရင္ အျပင္ေတာင္ မထြက္ရဲသလုိ ျဖစ္ရေၾကာင္း ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွာလာၿပီး ေသာင္းက်န္းၾကတဲ့ ဒီလုိႏုိင္ငံျခားသား အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသားေတြေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာလႈပ္ရွားမႈ မလုပ္ရဲတာေတြ ျဖစ္လာတဲ့အေပၚမွာ ကုိရီးယားအစုိးရက ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ လုပ္လာဖုိ႔ ျဖစ္လာႏုိင္စရာရွိေၾကာင္း စသျဖင့္ ထုတ္လႊင့္သြားတာကုိ ၾကည့္လုိက္ရပါတယ္။ ဥပေဒအတည္ျပဳၿပီး တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ေပၚလာမယ္ဆုိရင္ အေနၾကပ္လာမွာက ႏုိင္ငံျခားသားေတြပဲ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္ေတာ္မျပန္ႏုိင္ေသးဘဲ တရားမဝင္ အလုပ္သမားအျဖစ္ ေနေနရတဲ့ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြအတြက္ သြားေရးလာေရး အေနၾကပ္လာႏုိင္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သိတဲ့အတုိင္း သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ တရားဝင္ အျဖစ္နဲ႔ ေနရတာနဲ႔ တရားမဝင္ ေနေနရတာ လြတ္လပ္မႈ အေနနဲ႔ အမ်ားႀကီးကုိ ကြာျခားပါတယ္။ တရားမဝင္အျဖစ္ ေနေနရတဲ့ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ဘဝဟာ က်ီးလန္႔စာ စားေနရတဲ့ ဘဝမ်ိဳးပါ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာမိလုိ႔ ဘယ္ေတာ့ ျပန္ရမယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ မွန္းဆလုိ႔ မရတဲ့ အေျခအေနပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာမွ တစ္ခ်ိဳ႕က ကုိယ္အုိ (အုိဗာစေတး) ေနရတဲ့ ဘဝကုိ ေမ့ထားၿပီး စိတ္လြတ္ကုိယ္လြတ္ ေသာက္စားေပ်ာ္ပါးေနၾကတာေတြ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ မမိေသးရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ မိသြားမယ္ဆုိရင္ အက်ိဳးယုတ္တာက ကုိယ္ပဲျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အုိဗာစေတးေတြရဲ႕ ဘဝဟာ အဲဒီေလာက္ကုိ စိတ္က်ဥ္းၾကပ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတခါက်ေတာ့လည္း ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ေနရမယ့္ ကုိယ့္ဘဝကုိေမ့ၿပီး အစြန္းလြတ္ လုပ္တတ္ၾကတဲ့ ကုိေရႊအုိေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြက ျပႆနာကုိ ဖိတ္ေခၚေနတဲ့ သေဘာလုိ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ သတိေပးတဲ့သူေတြက ေပးေနေပမယ့္ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္က မဆင္ျခင္ေတာ့လည္း ဘာတတ္ႏုိင္မွာလဲေပါ့။ အုိဗာစေတးနဲ႔ ေနေနရတာ အၿမဲစုိးရိမ္ေနရတဲ့အတြက္ မလုိအပ္ဘဲ အုိသြားတဲ့ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကုိၾကည့္ၿပီး ဒကာတစ္ေယာက္က ဒီလုိတရားဝင္ဘဝမ်ိဳး ေငြေပးၿပီး ဝယ္လုိ႔ရရင္ ဝယ္လုိက္ခ်င္ေသးတယ္လုိ႔ေတာင္ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေျပာခံရသူကေတာ့ သူမဟုတ္သလုိပါပဲ။

တစ္ခ်ိဳ႕လည္း (၆)ႏွစ္ေနလုိ႔ရတဲ့ တရားဝင္ အလုပ္သမားဘဝကုိ တစ္လႏွစ္လ၊ ေျခာက္လတစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္နဲ႔ တရားမဝင္ ျဖစ္သြားၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အေျခအေနရ မအုိမျဖစ္လုိ႔ အုိလုိက္ရတာေတြ ရွိတတ္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ တရားမဝင္ျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ လုပ္ယူသလုိ ျဖစ္လုိ႔ကုိ အုိသြားတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အသိဒကာေလး တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ဆုိရင္ စက္႐ုံေတြ တစ္႐ုံၿပီး တစ္႐ုံေျပာင္းလြန္းလုိ႔ကုိ အုိသြားၾကရတဲ့ အျဖစ္ေတြ ရွိပါတယ္။ အမွန္ဆုိရင္ တရားဝင္အေနနဲ႔ အီးႏုိင္းအလုပ္သမား တစ္ေယာက္ဟာ စက္႐ုံသုံး႐ုံအထိ ေျပာင္းခြင့္ရွိပါတယ္။ သုံး႐ုံထက္ေက်ာ္ရင္ေတာ့ တရားမဝင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလုိ ဥပေဒရွိတာကုိ သိရဲ႕နဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘယ္႐ုံက ဘာျဖစ္လုိ႔၊ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လုိဆက္ဆံလုိ႔၊ ဘယ္သူနဲ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔၊ ဘယ္အလုပ္က ဘယ္လုိျဖစ္လုိ႔ စသျဖင့္ အေၾကာင္းမ်ိဳးစုံျပၿပီးေတာ့ကုိ ေျပာင္းၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္အိမ္၊ ကုိယ့္ကုမၸဏီ၊ ကုိယ့္စက္႐ုံမွ မဟုတ္တာပဲ။ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုကေတာ့ အဆင္မေျပတာ ရွိေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏုိင္ငံမွာ ဒီအလုပ္လုပ္ဖုိ႔ ေခၚကတည္းကုိက သူ႔ႏုိင္ငံသားေတြ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္မွာ ခုိင္းဖုိ႔ေခၚတာျဖစ္ေတာ့ သူေ႒းသားလုိေတာ့ ဘယ္ေနလုိ႔ ရႏုိင္မွာလည္းေပါ့။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္အိမ္မွာ ဘယ္လုိပဲ ေျခေမႊးမီးမေလာင္၊ လက္ေမႊးမီးမေလာင္တဲ့ ဘဝနဲ႔ ေနခဲ့ရေနခဲ့ရ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာေတာ့ ပူတာေအးတာ၊ ထိတာရွတာေတြကေတာ့ ရွိကုိရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သည္းခံရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ သိပ္ၿပီးလူမဆန္ ျဖစ္လာတယ္၊ က်န္းမာေရးကုိ ထိခုိက္လာတယ္၊ အသက္အႏၲရာယ္အထိ ရွိလာႏုိင္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေျပာင္းသင့္ရင္ေျပာင္း၊ တုိင္သင့္ရင္ တိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သည္းခံတာ ေကာင္းပါတယ္။

ေျပာလက္စနဲ႔ ေျပာရပါဦးမယ္။ တစ္ေလာက ဒကာေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းမွာတည္းခ်င္လုိ႔ဆုိၿပီး ေရာက္လာပါတယ္။ သူလည္းအေျပာင္းအေရြ႕ အေတာ္နာမည္ၾကီးတယ္ဆုိတာပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အလုပ္ေျပာင္းၿပီး ေက်ာင္းေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိေပမယ့္ မေကာင္းေက်ာင္းပုိ႔တာေတာ့ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ေက်ာင္းေရာက္သြားရင္ ေကာင္းမ်ားေကာင္းသြားေလမလားဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ၾကမွာပါ။ ေက်ာင္းဆုိတာကေတာ့ ေလွ်ာက္လာရင္ လက္ခံေပးရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းေနရင္ ေက်ာင္းစည္းကမ္းနဲ႔ အညီေတာ့ ေနေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကုိေျပာေတာ့ “တင္ပါ ေက်ာင္းစည္းကမ္းအတုိင္း ေနပါမယ္ဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူေနခ်င္သလုိ ေနေနတာနဲ႔ ေက်ာင္းကေန အလုပ္အျမန္ရွာဖုိ႔ ေျပာရင္း တျခားကုိ သြားခုိင္းရပါတယ္။ ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ စည္းကမ္းအတုိင္းကေတာ့ ရွိရမွာေပါ့။ ေက်ာင္းစေရာက္တဲ့ေန႔က သူ႔ၾကည့္ရတာ တစ္႐ုံၿပီး တစ္႐ုံေျပာင္းေနတာသိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက အခုမင္းဘယ္ကေန ေျပာင္းလာတာလဲဆုိေတာ့ ဟုိဂေယာင္ဂ်ဴးဘက္က ေျပာင္းလာတာပါဘုရားတဲ့။ အဲဒီမွာ အလုပ္ အဆင္မေျပဘူးလားဆုိေတာ့ အလုပ္က ေကာင္းပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္က ဒယ္ဂူးမွာရွိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေဝးၿပီး ေတာထဲမွာ ေရာက္ေနေတာ့ အဆင္မေျပတာနဲ႔ ေျပာင္းလာတာပါ၊ အေဝးႀကီးမွာ တပည့္ေတာ္ တစ္ေယာက္ထဲ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါဘုရားတဲ့ေလ။ “ျဖစ္မွျဖစ္ရေလကြာ၊ ဟုိး အေဝးႀကီးမွာ ရွိေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ကေတာင္ ဒီအထိေရာက္လာၿပီးမွ ဒါေလးကုိ ေဝးတယ္ဆုိေတာ့ မင္းဟာက ဘယ္လုိလုပ္မလဲ”လုိ႔ သူ႔ကုိ က႐ုဏာသက္တဲ့ သေဘာနဲ႔ေတာင္ ဘုန္းဘုန္းက ေျပာလုိက္မိပါေသးတယ္။ သူကေတာ့ မထူးပါဘူး။ အမ်ားအေျပာအရ ဘယ္သူကသူ႔ကုိ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာေျပာ သူကေတာ့ ဘာမွမျဖစ္၊ ဘာမွမခံစားရတဲ့သူလုိပါပဲ ဘုရားတဲ့။ ဘုန္းဘုန္းမွာ အင္းလုိ႔သက္ျပင္းခ်႐ုံကလဲြၿပီး ဘာမွကုိ ေျပာစရာ မရွိေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကေလးေတြကလည္း ၾကာေလမ်ားေလမ်ား ျဖစ္ေနသလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မိပါတယ္ဘုရားလုိ႔ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဒကာတစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္သြားပါေသးတယ္။

ရွိပါေစေတာ့။ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ေျပာစရာေတြက အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အခုလုိေျပာေနတာက ကုိယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကုိယ့္လူမ်ိဳးအေၾကာင္းကုိ စာတစ္တန္ေပတစ္တန္နဲ႔ အျပစ္ျပၿပီး ဂုဏ္သိကၡာခ်ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးထဲက တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ကုိသာ ကုိယ့္ဘဝေလးေတြကုိ သတိရၿပီး ႀကိဳးစားေစခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ မုန္းလုိ႔၊ မတည့္လုိ႔၊ ၾကည့္မရလုိ႔ အျပစ္ေတြ ေဖာ္ေပးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ သူေတြကမွ အမွားေလးေတြကုိ ေထာက္မျပရင္ ဘယ္သူက ေထာက္ျပၿပီး ျပဳျပင္ေပးမွာလဲလုိ႔ ေတြးမိၿပီး ေကာင္းေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ၊ ျပဳျပင္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ၊ အသုံးနဲ႔အျဖဳန္း၊ အမွားနဲ႔အမွန္၊ ျဖစ္သင့္တာနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ကာ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ စိတ္ဆင္းရဲ၊ ကုိယ္ဆင္းရဲ ေနေနရတဲ့ ဘဝကေန ႐ုန္းထြက္ကာ အက်ိဳးရလာဘ္ေကာင္း တစ္ခုခု ရေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ၊ က႐ုဏာ၊ ၿပီးေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာ သက္သက္နဲ႔ မီးေမာင္းထုိးျပလုိျခင္းေၾကာင့္ပဲ ေျပာေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာေတာ့ နားလည္ေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေတြ႕ရျမင္ရ ၾကားရတာေလးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနေပမယ့္ ကုိယ့္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စိတ္မေကာင္းစရာေလးေတြ ၾကားရတုိင္း ရင္ထဲစိတ္ထဲမွာ အားမလုိ အားမရ ရွတတျဖစ္ရတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ဒီလုိရွတတ ျဖစ္စရာေလးေတြကုိ အသိေပးတင္ျပရင္း ရွတတျဖစ္ရတဲ့ စိတ္အစဥ္ကုိ ေကာင္းသတင္းေလးေတြနဲ႔ လွတတျဖစ္ေအာင္ အလွဆင္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ ကုိရီးယားေရာက္ ေရႊျမန္မာအခ်ိဳ႕ကုိ အသိေပးရင္း ကုိယ့္ဘဝကုိ ကုိယ္အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းစကားပါး လုိက္ရပါတယ္။

ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ ရွတတသတင္းေတြကေန လွတတ သတင္းမ်ားအျဖစ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္နားေထာင္ရင္း….

Read more »

ေသသူရည္မွန္း ကုသုိလ္စြမ္း …

စာေရးသူအား ကုိရီးယား ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္က ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား၏ ေသသြားသူကုိ ရည္စူးၿပီး ျပဳလုပ္သည့္ ဓေလ့ထုံးစံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးေလွ်ာက္ဖူး၏။ ကုိရီးယားႏုိင္ငံတြင္ လူတစ္ေယာက္ေသၿပီးေနာက္ ထုိသူ၏ အသုဘကိစၥမ်ားၿပီးလွ်င္ ႏွစ္စဥ္တစ္ႏွစ္တစ္ခါေလာက္သာ ေသသူအတြက္ ေနရာေပးထားသည့္ ေျမပုံတြင္ သြားေရာက္ကာ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား၊ ေသသူႀကိဳက္တတ္သည့္ အရာမ်ားျဖင့္ ကန္ေတာ့လ်က္ ေျပာခ်င္ရာမ်ား ေျပာၿပီး အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္လာၾကသည့္ ဓေလ့ရွိေၾကာင္း ေျပာဆုိရင္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနျဖင့္ ေသသူအတြက္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သည္ကုိ သိရွိလုိေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားဖူး၏။ စာေရးသူက “ေသသူႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနျဖင့္ ထုိသူအား ရည္စူးကာ ကုသုိလ္လုပ္ အမွ်အတမ္း ေပးေဝမႈမွတပါး အျခားအေထြအထူး ျပဳလုပ္ေပးသည္မွာ မရွိေၾကာင္း၊ ဤသုိ႔ေသသူကုိ ရည္စူး၍ ကုသုိလ္လုပ္ အမွ်အတမ္း ေပးေဝေပးျခင္းသည္လည္း ဗုဒၶဘုရား အလုိအတုိင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ရွင္းလင္းေျပာဆုိကာ ထုိအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာၾကားေတာ္မူ ထားသည့္ တရားေတာ္တစ္ပုဒ္ကုိလည္း တစ္ဆင့္ျပန္လည္ကာ ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါ၏။

ထုိသုတ္ေတာ္၏ အမည္မွာ ဇာဏုေႆာဏီ သုတ္ျဖစ္၏။ အခါတစ္ပါး သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အထံေတာ္သုိ႔ ဇာဏုေႆာဏိ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ေနာက္ပါးမ်ား ေရာက္ရွိလာၿပီး ဘုရားရွင္အား သိလုိသည္မ်ား ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။ ပုဏၰားေမး၍ ဘုရားရွင္ ေျဖေတာ္မူခ်က္မ်ားကား စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းၿပီး မွတ္သားသင့္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါေပ၏။

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ ပုဏၰားမ်ားဟာ တမလြန္ဘဝ ေသလြန္ေျပာင္းသြားသူကုိ ရည္စူးၿပီး သဒၶါေစတနာ အျပည့္နဲ႔ ရတနာသုံးပါးကုိ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ကာ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝေလ့ ရွိပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒီလုိ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းဟာ ေသသူေတြ အေနနဲ႔ ရႏုိင္ပါသလား ဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ရႏုိင္တဲ့အရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြဆုိရင္ ရႏုိင္ၿပီး၊ မရႏုိင္တဲ့အရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြကေတာ့ မရႏုိင္ပါဘူး”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ဘယ္လုိအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြဟာ ရႏုိင္ၿပီး ဘယ္လုိအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြဟာ မရႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြဟာ ပါဏာတိပါတ စတဲ့ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ုိက္အက်င့္ကုိ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ေသဆုံးတဲ့အခါ ငရဲဘုံ၊ တိရစၧာန္ဘုံေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီဘုံဘဝေတြကုိ ေရာက္သြားတဲ့ သူေတြအတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈအဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီလုိ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ဒုစ႐ုိက္ေတြမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေနေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ေသဆုံးတဲ့အခါမွာ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္ေတြမွာ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရပါတယ္၊ အဲဒီလုိ လူ႔ဘုံနတ္ဘုံစတဲ့ ေကာင္းတဲ့သုဂတိ ဘုံဘဝကုိ ေရာက္သြားတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝလုိ႔ မရႏုိင္ျပန္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ ဒုစ႐ုိက္အမႈေတြေၾကာင့္ ေသတဲ့အခါ ၿပိတၱာဘုံမွာ ျဖစ္ၾကတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ၿပိတၱာဘုံမွာ ျဖစ္ၾကရတဲ့ သူေတြအတြက္ေတာ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အဖုိ႔ကုိ ေရစက္သြန္ခ် အမွ်ေပးေဝျခင္းျဖင့္ ရရွိႏုိင္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အေဆြအမ်ိဳး မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြဟာ ၿပိတၱာဘုံမွာ မျဖစ္ၾကဘူးဆုိရင္ အဲဒီ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ဘယ္သူေတြက ရႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ဒီဘဝက ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္ေတြ ၿပိတၱာဘုံမွာ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္လည္း ေရွးေရွးအတိတ္အတိတ္ ဘဝေတြက ေတာ္စပ္ခဲ့တဲ့ ၿပိတၱာဘုံမွာ ရွိေနတဲ့သူေတြ ရႏုိင္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ေရွးေရွးဘဝေတြက ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေဆြမ်ိဳးဉာတိ စတာေတြ အဲဒီၿပိတၱာဘုံမွာ မရွိဘူးဆုိရင္ ဒီကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ဘယ္သူေတြက ရႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး အနမတဂၢ သံသရာမွစၿပီး အတုိင္းအရွည္မရွိ ၾကာျမင့္လွတဲ့ ကာလအတြင္းမွာ ဘဝအဆက္အဆက္ ကမၻာအဆက္ဆက္ သံသရာက်င္လည္ ၾကရသူေတြအေနနဲ႔ ၿပိတၱာဘုံဘဝမွာ ေဆြမ်ိဳးဉာတိ ေတာ္စပ္ဖူးတဲ့သူ မရွိဘူးဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး၊ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သံသရာခရီးဟာ ရွည္ၾကာလွတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က ေတာ္စပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အမ်ိဳးဆုိတာ ၿပိတၱာဘုံဘဝမွာ ရွိကုိရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား တကယ္လုိ႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျပဳတဲ့ကုသုိလ္ အဖုိ႔ကုိ ၿပိတၱာေတြ မရဘူးဆုိရင္ အဲဒီကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ဘယ္သူေတြက ရရွိခံစားႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ျပဳတယ္ဆုိပါစုိ႔၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ေသၿပီးေနာက္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဒီကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ခံစားရပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္မွ၊ လူ႔ဘဝ၊ နတ္ဘဝကုိ ရမွပဲ ဒီကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ရရွိခံစားႏုိင္တဲ့ သေဘာလားဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ေလာကမွာ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ပါဏာတိပါတစတဲ့ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိလည္း လုပ္ေလ့ရွိတတ္တယ္၊ တစ္ခါတေလလည္း ဆြမ္းသကၤန္း ေက်ာင္း၊ ပန္းနံ႔သာ၊ အေဖ်ာ္ဆီးမီး၊ ထီးတံခြန္ စတဲ့ လွဴဒါန္းပူေဇာ္တာေတြကုိလည္ လုပ္ေလ့ရွိတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိသူေတြဟာ ေသၿပီးေနာက္ ဆင္ႏြားျမင္းေခြး စတဲ့ တိရစၧာန္မ်ိဳးမွာ ျပန္လည္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတိရစၧာန္ဘဝမွာ အစာအဟာရ၊ အေဖ်ာ္အဝတ္၊ ပန္းနံ႔သာ၊ အိပ္ရာေနရာ စတဲ့ ေနရာအေဆာင္အဦးနဲ႔ ခ်မ္းသာသုခေတြကုိ ရရွိခံစားေနရတတ္ပါတယ္။ တိရစၧာန္ ဘဝေရာက္ေပမယ့္ ဆင္ခ်င္းမတူ၊ ျမင္းခ်င္းမတူ၊ ႏြားခ်င္းမတူ၊ ေခြးခ်င္းမတူ စတဲ့ ထူးျခားတဲ့ ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္အရွိန္ေၾကာင့္ တိရစၧာန္ဘဝမွာေတာင္ ဒီလုိအက်ိဳးထူး တရားေတြ ရရွိခံစားရတတ္တယ္ဆုိရင္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္မွာ လူအျဖစ္ နတ္အျဖစ္ ျပန္လည္ျဖစ္လာတဲ့ အခါဆုိရင္ အထူးေျပာစရာ မရွိေအာင္ ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ရရွိခံစားရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အံၾသဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္ဘုရား၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆုိတာ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္မွသာ အက်ိဳးကုိ ေပးတတ္တာ မဟုတ္ဘဲ အရပ္ဌာနမဟုတ္တဲ့ တိရစၧာန္ဘုံမွာ ျဖစ္တာေတာင္မွ အက်ိဳးကုိ ေပးတတ္တယ္ဆုိတာ သိရွိရလို႔ ဝမ္းလည္းဝမ္းသာ အံ့လည္းအံ့ၾသမိပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အလွဴေပးျခင္း၊ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳျခင္း အလုပ္ေတြဟာ လုပ္ကုိလုပ္သင့္တဲ့ အရာေတြဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သေဘာက္ေပါက္မိပါေတာ့တယ္ ဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ဒါဟာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အလွဴေပးျခင္း၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳျခင္းဆုိတာ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ ျပဳကုိျပဳသင့္တဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အရွင္ဘုရားရဲ႕ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္ေတြဟာ တပည့္ေတာ္အတြက္ အမတန္ကုိ အက်ိဳးႀကီးမားလွပါတယ္ဘုရား၊ ေမွာက္ထားတဲ့အုိးကုိ လွန္ျပလုိက္သလုိ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထုိးထြင္းၿပီး သိေစေတာ္မူခဲ့ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား အေနနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ အသက္ထက္ဆုံး ရတနာသုံးပါးကုိ အၿမဲမျပတ္ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္တတ္တဲ့ ဥပါသကာအျဖစ္ မွတ္ယူေတာ္မူပါဘုရား” (အဂၤုတၱဳိရ္ပါဠိေတာ္၊ ဇာဏုေႆာဏိသုတ္)

ဤကား ဇာဏုေႆာဏိသုတ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ ေသသူကုိရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္ျပဳမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးေျဖထားသည့္ ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔၏ ေလွ်ာက္ထားေျဖၾကားခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤသုတ္ေတာ္လာ ဓမၼေဒသနာေတာ္အရ ေသသူကုိ ရည္စူးကာ ကုသုိလ္လုပ္၍ အမွ်ေပးေဝၾကသည့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား၏ အစဥ္အလာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားသည္ ဗုဒၶအလုိေတာ္က် ျပဳလုပ္ၾကသည့္ အလုပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အမွန္ပင္ ေသသူအတြက္ အစြမ္းထက္ေစသည့္ ရည္စူးကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အစြမ္းသည္ အခါအခြင့္သင့္သည့္အခါ တိရစၧာန္ဘဝ ေရာက္သည့္တုိင္ေအာင္ပင္ ေကာင္းျမတ္သည့္ အက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတတ္သျဖင့္ မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း မွတ္သားနာယူႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။ ကုသုိလ္လုပ္၍ အမွ်ေဝျခင္းအားျဖင့္ ေသသူလည္း အက်ိဳးျဖစ္ေစသကဲ့သုိ႔ ရွင္သူကုိလည္း အက်ိဳးျဖစ္ေစသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေသသူရွင္သူ ထုိထုိသူတုိ႔၏ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳး ပြားတုိးေစရန္ ရည္စိတ္သန္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေသသူအတြက္ ရည္စူး၍ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္သင့္ၾကသကဲ့သုိ႔ ရွင္ေနသည့္ မိမိတုိ႔အတြက္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးစကားပါးရင္း မေသခင္ယခု အစြမ္းစုသည့္ အေနျဖင့္ ကုသုိလ္အစုကုိ အားျပဳကာ ျပဳလုပ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား