တန္ေဆးလြန္ေဘး…

“တန္ေဆးလြန္ေဘး”တဲ့။ ဒါက ျမန္မာဆုိ႐ုိးစကားေလးပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတုိင္းအတာ တစ္ခုရွိဖုိ႔လုိၿပီး အတုိင္းအတာကုိ ေက်ာ္သြားရင္ေတာ့ ေဘးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လုိေကာင္းတဲ့ အရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လုိပဲ စိတ္နဲ႔ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ေပးပါတယ္ဆုိတဲ့ အေထာက္အကူျပဳ အရာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္လာပါက အေကာင္းကေန အဆုိးျဖစ္သြားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ယုတ္စြအဆုံး တရားအလုပ္ အားထုတ္တာေတာင္မွ ညီညြတ္ျပည့္စုံရမယ့္ အရာေတြညီညြတ္မွ တရားရႏုိင္သလုိ တစ္ခုတည္းကုိ စဲြကုိင္ၿပီး အလြန္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ လုိက္နာက်င့္သုံးမိပါက လဲြယုိင္သြားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ေသခ်ာတာေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတုိင္းအတာကုိ ေက်ာ္လြန္လာပါက ေဘးျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပဲျဖစ္ၿပီး လြန္လာရင္ ကၽြံလာကာ ကၽြံလာရာကေန ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အကၽြံ မျဖစ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္ဆုိတဲ့ စကားဟာ စားဝတ္ေနေရး က်န္းမာေရးေတြမွာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ဖုိ႔ လုိခ်င္ေတာင့္တ ႀကိဳးစားေနၾက သူေတြအတြက္ တကယ့္ကုိပဲ သတိျပဳရမယ့္ စကားျဖစ္ပါတယ္။ အရာဝတၳဳတစ္ခုခုကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က သေဘာက်ႏွစ္သက္လုိ႔ အၿမဲမျပတ္ ရရွိေနေအာင္ ႀကိဳးစားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ မႏွစ္သက္ေပမယ့္ လုိအပ္ခ်က္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အကန္႔တစ္ခု၊ အတုိင္းအတာတစ္ခု အထိပဲ ျဖစ္ေစတာ ေကာင္းပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ ဒီအေပၚမွာ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဆုိးက်ိဳးတစ္ခုခုကုိ ျဖစ္ေစတတ္တာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ႀကိဳက္လုိ႔လုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မႀကိဳက္ေပမယ့္ လုိအပ္ခ်က္ တစ္ခုခုေၾကာင့္ လုပ္ေနတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္သင့္႐ုံေလာက္ပဲ ျဖစ္သင့္ၿပီး ကုိယ္နဲ႔ကုိက္ညီသေလာက္ပဲ လုပ္သင့္ကာ အတုိင္းအတာကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး အလြန္အကၽြံျဖစ္ေအာင္ မလုပ္သင့္၊ မလုိက္စားသင့္ဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာရမယ္ဆုိရင္ လူေတြဟာ အစဲြေလးေတြ ကုိယ္စီရွိေနၾကတဲ့အတြက္ စဲြမိစဲြရာေလးေတြ အေပၚမွာ လုိတာထက္ ပုိေနတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒီလုိအပုိေတြေၾကာင့္လည္း စဲြမိရာက တျဖည္းျဖည္း လဲြလာကာ ပုိပုိလုိ႔သာ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ မဲြလာတတ္တဲ့ သေဘာေတြအထိ ျဖစ္ကုန္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစဲြအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့အထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က အစားအေသာက္စဲြတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ေလာင္းကစားစဲြတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က အမ်ိဳးသမီးစဲြတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က အရက္စဲြတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က အင္တာနက္စဲြတာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ခ်က္တင္းစဲြတာ စသျဖင့္ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဝါသနာပါရာ နီးစပ္ရာကုိ စဲြေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိဝါသနာမ်ိဳးနဲ႔ ဘယ္လုိပဲစဲြစဲြ အဲဒီအစြဲဟာ ၾကာေတာ့ျဖတ္ဖုိ႔ခက္လာၿပီး အလဲြေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစဲြကုိ မျဖတ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အဲဒီအစဲြေနာက္ကုိလုိက္ရင္း အလြန္အကၽြံေတြ ျဖစ္ကုန္ကာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေဘးဒုကၡေရာက္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစကေတာ့ အတုိင္းအတာ သတ္မွတ္ခ်က္ေလးေတြနဲ႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ရွိေနတုန္းမွာ ဘာမွထိခုိက္မႈမွ မရွိဘဲ စိတ္ေျဖေဆးတစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ၾကာလာေတာ့ အဲဒီေဆးဆုိတာေတြက ေဘးအျဖစ္ ေရာက္ေစကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အစဲြေနာက္ကုိလုိက္ရင္း လြဲလာရာက ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အစဲြေၾကာင့္ ေဘးျဖစ္ၾကရတဲ့ အျဖစ္ေတြကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ႀကဳံဖူးၾကမွာ ျဖစ္သလုိ၊ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျဖစ္ေနၾကတာေတြကုိလည္း ျမင္ဖူးၾကားဖူးၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေရးအတြက္ ျဖတ္သင့္ျဖတ္ထုိက္တဲ့ အစဲြတရားေတြကုိ အၾကြင္းမဲ့ ျဖတ္ဖုိ႔အေရးထက္ လက္ရွိဒီဘဝမွာကုိပဲ ဒုကၡေရာက္ေစ၊ ေဘးျဖစ္ေစမယ့္ လက္ေတြ႕ျဖတ္ရမယ့္ အစဲြေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္ဖုိ႔က ပုိအေရးႀကီးေနပါတယ္။ နိဗၺာန္မသြားမီ လက္ေတြ႕ဘဝမွာပဲ အစဲြတရားေတြေနာက္ အလြန္အကၽြံ ေလွ်ာက္မိတဲ့အတြက္ ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြက ဒုနဲ႔ေဒးျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီအစဲြတရားေတြေနာက္ အလြန္အကၽြံ မလုိက္မိေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔က အဓိကလုိအပ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစဲြတရားမွန္သမွ် ႀကိဳက္လုိ႔ပဲ စဲြစဲြ၊ လုိက္လုိ႔ပဲ စဲြစဲြ၊ ေကာင္းတယ္ထင္လုိ႔ပဲ စဲြစဲြ၊ ေျပာင္းမယ္ထင္လုိ႔ပဲ စဲြစဲြ၊ ဘယ္လုိပဲစဲြစဲြ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္လာပါက စဲြရာကေနလဲြလာၿပီး ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္တတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အကန္႔တစ္ခုနဲ႔ ရပ္တံ့ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခုခုအေပၚ အလြန္အကၽြံျဖစ္ကာ ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းကုိေျပာရင္း ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ သူအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အစဲြတရားေၾကာင့္ ေဘးဒုကၡေရာက္ၾကရတဲ့ အျဖစ္ေလးေတြကုိ သတိရမိပါေသးတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အကၽြံျဖစ္ရင္ ဒုကၡေရာက္တယ္ဆုိေပမယ့္ အလြန္အကၽြံမျဖစ္ခင္ သတိဝင္ကာ ျပဳျပင္သြားၾကသူေတြ ရွိသလုိ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ တုိက္တြန္းတုိက္တြန္း အစဲြကုိ မခဲြႏုိင္ေသးတဲ့ သူေတြလည္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မခဲြႏုိင္ရာက အစဲြကႏုိင္ၿပီး ၾကာလာေတာ့ ဘဝတစ္ခုလုံး ပ်က္စီးသြားၾကတဲ့အထိ ေဘးျဖစ္ၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ တပည့္ေလးေတြဆုိလည္းဟုတ္၊ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒကာေလးေတြဆုိလည္း ဟုတ္တဲ့ ကုိရီးယားေရာက္ ကေလးေတြထဲမွာလည္း အစဲြႀကီးတဲ့ ကေလးေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အေသာက္အစား အားသန္သလုိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ေလာင္းကစားအားသန္ သူေတြရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္ခံကာ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳက္တတ္တဲ့ အရာေတြ ရွိေနတတ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မာတုဂါမ လုိက္စားမႈအေပၚ အစဲြႀကီးသူေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ေလးေတြအေပၚမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ က႐ုဏာလည္းထားသလုိ၊ ေမတၱာလည္း ပြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ေလးေတြ စဲြစဲြလန္းလန္းျဖစ္ေနၾကတဲ့ အရက္ေသာက္တာ၊ ဖဲကစားတာ၊ အေပ်ာ္အပါးလုိက္စားတာ၊ ေလာင္းကစားလုပ္တာ စတဲ့အရာေလးေတြအေပၚမွာ အလြန္အကၽြံမျဖစ္ေအာင္ သူတုိ႔ေလးေတြနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါတုိင္း သတိေပး ေျပာဆုိဆုံးမ ေပးေနျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔သဘာဝအရ ဆုံးမေျပာဆုိတာကုိ မႀကိဳက္ေပမယ့္လည္း လုိက္ႏုိင္သူေတြ လုိက္နာႏုိင္ဖုိ႔ အမုန္းခံၿပီး ေျပာဆုိျဖစ္ေနပါတယ္။ ခက္တာက ဒီလုိ ေျပာဆုိေပးေနတဲ့ ၾကားကကုိပဲ အလြန္အကၽြံျဖစ္သြားလုိ႔ ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္သြားသူေတြကလည္း တစ္ခါတရံ ရွိလာေနျပန္ပါတယ္။

အခုမၾကာေသးခင္ကပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ အသက္ ေပ်ာက္သြားခဲ့ရျပန္ပါၿပီ။ သူ႔အသက္ၾကည့္ေတာ့ (၃၃)ႏွစ္တဲ့။ (၃၃)ႏွစ္ဆုိတာ သက္တမ္းအရၾကည့္ရင္ ေသရမယ့္ အရြယ္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေသဖုိ႔အေၾကာင္းဖန္လာေတာ့ ေသရျပန္ၿပီေပါ့။ ဖန္လာတဲ့အေၾကာင္းက ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဆုိသလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းဆုိလည္း မွားမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီဒကာေလး ေသရျခင္းရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အရက္အေသာက္ မ်ားခဲ့တာရယ္၊ အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္ခံကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဂ႐ုစုိက္နည္းခဲ့တာ ေတြရယ္ေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ အရက္ကုိ အရမ္းႀကိဳက္ၿပီး အရမ္းစဲြေနတဲ့ သူျဖစ္သလုိ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အင္တာနက္ကုိလည္း အအိပ္ပ်က္ခံ အစားပ်က္ခံၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အတြက္က တစ္ေန႔လုံးမွာဆုိရင္ အရက္ေသာက္ခ်ိန္နဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္ သုံးခ်ိန္ေတြက ပုိမ်ားေနေတာ့ အေကာင္းထက္ အဆုိးက ပုိမ်ားေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီဒကာေလးဟာ အရက္အေသာက္မ်ားတဲ့အတြက္ အဓိက အသည္းမွာေဖာက္ျပန္မႈေတြ ျဖစ္လာၿပီး အဲဒီကမွတဆင့္ အထဲကလီစာေတြအထိ ဒဏ္ျဖစ္ကုန္ကာ ကုိယ္ကုိယ့္ကုိ ဂ႐ုစုိက္မႈေတြပါ ေလ်ာ့နည္းလာတဲ့အတြက္ ၾကာေတာ့ အသက္ကုိပါ ႏႈတ္သြားျခင္း ခံရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဒါဟာ ႀကိဳက္လုိ႔စဲြမိတဲ့ အစဲြအေပၚမွာ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္မိရာက ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္သြားတဲ့ သေဘာလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူလုိအစဲြေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္သြားတဲ့ မတူညီတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တစ္ခါက ဒကာေလးတစ္ေယာက္ဆုိလည္း ဖဲကစားရင္း ဖဲအ႐ႈံးမ်ားကာ စိတ္ကေယာင္ေျခာက္ျခားျဖစ္ၿပီး ဖဲဝုိင္းမွာ ရန္ျဖစ္ရာက အခ်င္းခ်င္းသတ္လုိက္လုိ႔ ေသခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္လည္း ရွိခဲ့ဖူးသလုိ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ဆုိလည္း မာတုဂါမတစ္ေယာက္ကုိ အလြန္အကၽြံ စဲြလန္းမိရာက အဲဒီအမ်ိဳးသမီးကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး လူတစ္ေယာက္ကုိ သတ္လုိက္မိကာ ေထာင္နန္းစံခဲ့ရတဲ့အထိ ျဖစ္သြားတာလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သြားတဲ့သူေတြက သြားၿပီပဲ ဘာလုိ႔ဒါေတြ ျပန္ေျပာေနတာလဲဆုိရင္ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြ သတိျပဳမိေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သြားေလသူကုိ အျပစ္ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူ။ က်န္တဲ့သူအတြက္ အခ်စ္ေပါလုိ႔ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ အားလုံးကုိ ခ်ဳံၾကည့္လုိက္ရင္ ျဖစ္ခဲ့သမွ် အရာေတြဟာ မတူညီတဲ့ အစဲြတရားေတြနဲ႔ အလဲြအမွားလုိက္ကာ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္ၾကရာက ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္သြားၾကတဲ့ သေဘာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမွာ ေျပာခ်င္တာက တန္ေဆးလြန္ေဘးဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အကၽြံျဖစ္လာရင္ ေဆးမျဖစ္ဘဲ ေဘးျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ေဆးျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ဆုိတဲ့ အရာေတြေတာင္မွ အတုိင္းအတာမရွိ အလြန္အၾကဴး ျပဳမူမိရင္ ေဆးအဆင့္ကုိေက်ာ္ၿပီး ေဘးျဖစ္ေပၚတတ္တယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ကႀကိဳက္လုိ႔ လုိက္စားတဲ့အရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကုိယ္ကမႀကိဳက္ေပမယ့္လည္း ကုိယ့္အတြက္ လုိအပ္တဲ့အရာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လုိက္စားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္႐ုံသင့္႐ုံပဲေကာင္းၿပီး အတုိင္းအတာကုိ မေက်ာ္မိေစဖုိ႔နဲ႔ အတုိင္းအဆကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး အလြန္အကၽြံျဖစ္ပါက ေဘးဒုကၡျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ပမာဏ ကုိယ္သိကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိညႇိရင္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကဖုိ႔ အသိေပး ေျပာၾကားလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္

အတုိင္းအတာတုိ႔၊ အကန္႔အသတ္တုိ႔ဆုိတာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ တစ္ဦးဦးကုိ အလြန္အကၽြံ မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ အရာေတြျဖစ္ၿပီး ေဘးမျဖစ္ဘဲ ေဆးျဖစ္ေစတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ႀကိဳက္လုိ႔လုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လုိအပ္လုိ႔ လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ပါေစ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္တဲ့အရာေတြေတာင္ လြန္ရင္မေကာင္းတဲ့ သေဘာရွိၿပီး မေကာင္းတဲ့ အရာေတြဆုိရင္ေတာ့ ေျပာစရာမရွိေအာင္ကုိ ဒုကၡျဖစ္ေစတတ္တာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ရင္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္တဲ့အထိ မလုပ္မိၾကဖုိ႔၊ မလုိက္စား၊ မေပ်ာ္ပါးမိၾကဖုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ သတိပညာတရားမ်ား လက္ကုိင္ထားရင္း အကန္႔အသတ္ေလးမ်ားနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

အမိတာဘာဗုဒၶ…

Q. I would like to know about Amitabha Buddha. Please write and post about story of Amitabha Buddha. I just want to get knowledge.
(thwin)


A.
အမိတာဘာ ဘုရားဟာ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ကုိးကြယ္ၾကတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာဟာ လက္ရွိသက်မုနိဗုဒၶကုိလည္း ကုိးကြယ္ၾကသလုိ ထာဝရ ဘုရားပုံစံမ်ိဳး ဘုရားမ်ား၊ ပြင့္ေတာ္မမူေသးတဲ့ အရိေမတၱယ်လုိ ဘုရားမ်ား၊ ဘုရားေလာင္းမ်ား၊ ဘုရားရဲ႕မယ္ေတာ္မ်ား စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိလည္း ပုံေတာ္႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား ဖန္တီးကား ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကုိးကြယ္ရာေတြထဲမွာ အမိတာဘာဘုရားဟာလည္း ထာဝရတည္တံ့ေနတဲ့ ဘုရားအျဖစ္ ကုိးကြယ္တဲ့ ဘုရားတစ္ဆူအျဖစ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပါဝင္ေနပါတယ္။

အမိတာဘာရဲ႕ အဓိပၸါယ္က အတုိင္းမရွိေသာ အေရာင္အလင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ အဆုိအရ အမိတာဘာ ဘုရားဟာ အေနာက္ဘက္အရပ္ရွိ သုခဝတီဘုံးနန္းမွာ ကိန္းဝပ္စံပါယ္ေတာ္မူတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္က ဒီအမိတာဘာ ဘုရားဟာ ပါရမီေတြဘာေတြ ျဖည့္က်င့္စရာမလုိဘဲ အစကတည္းက သူ႔အလုိလုိ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ရရွိထားတဲ့ ဘုရားမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမိတာဘာဘုရားကုိ အာဒိဗုဒၶ (အစဘုရား)လုိ႔လည္း ေခၚေလ့ရွိၾကပါတယ္။

အမိတာဘာဘုရားရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းအဆုိအရ အမိတာဘာဘုရားဟာ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာက ျပဳလုပ္ဖန္တီးထားတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူပဲ ျဖစ္ၿပီး ေဗာဓိသတၱအယူအဆနဲ႔ ဆက္စပ္မႈ ရွိေနပါတယ္။ မဟာယာနတုိ႔ရဲ႕ ေဗာဓိသတၱအယူအဆဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ကနိသွ်ကမင္းလက္ထပ္မွာ အလြန္ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအယူအဆဟာ ေနာက္ပုိင္းအိႏၵိယကေန တ႐ုတ္ျပည္ကုိ ေရာက္ရွိျပန္႔ႏွံ႔လာၿပီး သာသနာႏွစ္ ၉၀၀ေလာက္မွာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာမွာ ထင္ရွာေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပညာရွင္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ အရွင္နာဂဇၨဳနက ဂုဏ္ေတာ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ထင္ရွားထူးျခားတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူအျဖစ္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ႏုိင္ရန္ “အမိတာဘာ” အမည္ရွိတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူကုိ တီထြင္ဖန္တီးခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

အရွင္နာဂဇၨဳန တီထြင္ဖန္တီးလုိက္တဲ့ ဒီအမိတာဘုရားဟာ ထာဝရမပ်က္စီးတဲ့ ဘုရားတစ္ဆူအျဖစ္ အေကာင္းဆုံး နိဗၺာန္ဘုံျဖစ္တဲ့ သုခဝတီဘုံမွာ တည္ရွိေနၿပီး တ႐ုတ္ျပည္မွာ အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားကာ လူအမ်ားယုံၾကည္ ကုိးကြယ္တဲ့ ဘုရားႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသုခဝတီ နိဗၺာန္ဘုံမွာ ရွိတဲ့ အမိတာဘာ ဘုရားႀကီးဟာ ေလာကနဲ႔ဆက္သြယ္ ကယ္ဆယ္မႈကုိ တုိက္႐ုိက္မလုပ္ဘဲ ၾကားခံအျဖစ္ ဘုရားေလာင္းမ်ားကုိထားကာ တစ္ဆင့္ခံ ဆက္သြယ္ ကယ္ဆယ္တယ္လုိ႔လည္း ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဝေလာကိေတသြာရ ဘုရားေလာင္းဆုိတာ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဝေလာကိေတသြာရကုိ တ႐ုတ္လုိေတာ့ ကြန္ယင္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အဝေလာကိေတသြာရဟာ အမိတာဘာဘုရားႏွင့္ ၾကင္ယာေတာ္ ပါ႑ရာ ဘုရားမတုိ႔မွ ေမြးဖြားလာတဲ့သူလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာမွာ အမိတာဘာဘုရား ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ သက်မုနိ႐ုပ္ပြားေတာ္နဲ႔ အဝေလာကိေတသြာရ ႐ုပ္ပြားေတာ္ေတြကုိ ထား႐ွိကုိးလာမႈဟာ တျဖည္းျဖည္းထင္ရွားလာျခင္း ျဖစ္ၿပီး အမိတာဘာဘုရားႀကီးကုိ ေကာင္းကင္ဘုံဘုရားအျဖစ္ အလယ္တြင္ထား၍ ျဖစ္ေစ၊ တစ္ခါတေလ သက်မုနိ (ရွင္ေဂါတမ)ဘုရားရဲ႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့ လက္ဝဲဘက္မွာျဖစ္ေစ ထားၿပီးကုိးကြယ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ေသခါနီးအခါမွာ တစ္ျခားအရာေတြကုိ အာ႐ုံမျပဳႏုိင္တာေတာင္မွ အမိတာဘာဘုရားကုိသာ အာ႐ုံျပဳႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အမိတာဘာဘုရားရွိတဲ့ သုခဝတီဘုံကုိ ေရာက္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္လက္ခံထားၾကပါတယ္။

မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အယူအဆအရ ေဂါတမဘုရားဟာလည္း လူသားဘုရား မဟုတ္၊ သေဘာတရား ပရမတ္ ဘုရားသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဂါတမဘုရားအရင္ မေရတြက္ႏုိင္တဲ့ ဘုရားမ်ားရွိေၾကာင္း ေဂါတမဘုရားကုိလည္း ေကာင္းကင္ဘုံရွိ ပရမတ္ဘုရားအျဖစ္မွ ေလာကကုိကယ္ခၽြတ္ရန္ သိဒၶတၳအျဖစ္ လူ႔ျပည္ကုိ ေစလြတ္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေလာကတြင္ ကိစၥၿပီးလုိ႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့အခါ ေကာင္းကင္ဘုံကုိ ျပန္ၾကြသြာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အမိတာဘာဘုရားဟာ ေလာကကုိ သက်မုနိဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းဆုိၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ဘုရားအားလုံးကုိ စုေပါင္းထားတဲ့ ပရမတ္ ဘုရားအျဖစ္သာ တည္ရွိေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိပါတယ္။

အမိတာဘာ ဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာဆုိၾကေပမယ့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ အလြန္ထင္ရွားတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံ ဘုရားတစ္ဆူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ပညာရွင္ေတြကေတာ့ အမိတာဘာ ဘုရား အယူဝါဒဟာ ျဗဟၼဏဝါဒရဲ႕ ပုံတူကူးခ်ခ်က္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ ျဗဟၼဏဝါဒအရ ေလာကႀကီးဟာ ဣႆရေခၚ ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး တစ္ေလာကလုံးဟာ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ဝိညာဥ္ေတာ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္ကာ သတၱဝါတုိင္းရဲဲ႕ ခႏၶာကုိယ္တြင္းမွာ ထာဝရ မပ်က္စီးတဲ့ ဝိညဥ္ေခၚ အတၱေကာင္ေလးရွိၿပီး အဲဒီအတၱေလးဟာ ထာဝရဘုရားသခင္ရဲ႕ အတၱမာန္ အစိပ္အပုိင္းပင္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာ အဲဒီအတၱအစိပ္အပုိင္းဟာ ထာဝရဘုရားသခင္ရဲ႕ အတၱမာန္ႀကီးနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းရာ သုခဘုံမွာ စံျမန္းသြားမွာျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆၾကပါတယ္။ ဒီအယူအဆဟာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာလာ အမိတာဘာနဲ႔ သုခဝတိဘုံ အယူအဆအတုိင္း ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ျဗဟၼဏဝါဒေနာက္မွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ မဟာယာန အယူအဆဟာ ျဗဟၼဏဝါဒကုိ ပုံတူကူးခ်ထားျခင္း ဒါမွမဟုတ္ ျဗဟၼဏအယူအဆဟာ မဟာယာန အယူအဆထဲ ဝင္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားက သုံးသပ္ၾကပါတယ္။

ျဗဟၼဏဝါဒ လႊမ္းမုိးျခင္းကုိ ခံရတဲ့ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာဟာ ျဗဟၼဏဝါဒကုိ အတုယူကာ အမိတာဘာဘုရားကုိ ျဗဟၼာႀကီးပုံစံ ဖန္တီးၿပီး အဝေလာကိေတသြာရနဲ႔ ေဂါတမဗုဒၶတုိ႔ကုိလည္း ျဗဟၼာႀကီးတစ္ျဖစ္လဲ အမိတာဘာက ဖန္ဆင္းၿပီး ေစလႊတ္ထားတဲ့ တမန္ေတာ္ပုံစံအျဖစ္ ပုံတူကူးခ်ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား ထုလုပ္ကုိးကြယ္တဲ့ အခါမွာလည္း အမိတာဘာဘုရားကုိ အလယ္မွာထားၿပီး လက္ဝဲလက္ယာဘက္ေတြမွာ ေဂါတမဘုရားနဲ႔ အဝေလာကိေတသြာရကုိ ထားျခင္းျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း အခ်ိဳ႕က ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာလာ အမိတာဘာဘုရားနဲ႔ သုခဝတီဘုံ အယူအဆဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶမွာ မပါတဲ့ ေထရဝဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ ထာဝရဘုရားနဲ႔ ေကာင္းကင္ဘုံ အယူအဆ သက္သက္သာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမိတာဘာဘုရားဟာ ျဗဟၼဏေတြရဲ႕ ဣႆရကုိ အမည္ေျပာင္းထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ေလာက၌ အတၱရွိတယ္လုိ႔ ယူဆတဲ့ မဟာယာနတစ္ျဖစ္လဲ ျဗဟၼဏအယူအဆရဲ႕ လႊမ္းမုိးဖန္တီးထားခ်က္ ဘုရားတစ္ဆူသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အတၱဝါဒကုိပယ္ၿပီး အနတၱဝါဒအတုိင္း လက္ခံက်င့္သုံးၾကတဲ့ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာက ဒီအမိတာဘာဘုရား အယူအဆကုိ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မခံျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွိေစေတာ့။ အမိတာဘာ ဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာမယ္ဆုိရင္ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး။ ဖြင့္ဆုိခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျငင္းခုံမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ေပမယ့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ အမိတာဘာ ဘုရားအယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယုတၱိက်မက် စဥ္းစားဆင္ျခင္ၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ပဲ အမိတာဘာ ဘုရား အယူဝါဒကုိ စိစစ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အမိတာဘာဗုဒၶသည္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာမွ မပါတဲ့၊ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာက လက္မခံတဲ့၊ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသဝင္မ်ား မကုိးကြယ္တဲ့ ျဗဟၼဏဝါဒကုိ ပုံတူကူးခ်ထားတဲ့ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ဖန္တီးမႈ အယူအဆသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အမိတာဘာဘုရားအေၾကာင္း တစ္စိပ္တစ္ေဒသအျဖစ္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

က်မ္းကုိး =
ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပုံေတာ္သမုိင္း (ဆရာဝန္တင္ေရႊ)
ေရွ႕ဘဝေနာက္ဘဝ ဗုဒၶမေဝဘန္ (ဝင္းသိန္းဦး)

Read more »

သမၼာအာဇီဝအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း…

သမၼာအာဇီဝဟူေသာ စကားကုိ ဗုဒၶဘာသာအမ်ား ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ၿပီးသား ျဖစ္၏။ ၾကားလည္း ၾကားဖူးၾကသကဲ့သုိ႔ အသုံးျပဳ ေျပာဆုိမႈမ်ားလည္း ရွိေနၾက၏။ ထုိစကား၏ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္ကုိ ေကာင္းေသာ၊ မွန္ကန္ေသာ၊ အျပစ္ကင္းေသာ အသက္ေမြးမႈဟု နားလည္ထားႏုိင္၏။ မတရားသျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြကာ အသက္ေမြးျခင္းဟူေသာ မိစၧာဇီဝမွ ေရွာင္ၾကဥ္၍ တရားသျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြအသက္ေမြးမႈမ်ိဳးကုိ သမၼာအာဇီဝဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ အလြယ္ဆုိေသာ္ မိစၧာဇီဝမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ သမၼာအာဇီဝပင္ ျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလ်င္ ဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔ ေျပာဆုိအသုံးျပဳေနၾကသကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔၏ အသက္ေမြးမႈမ်ားသည္ မွန္ကန္သည့္ အသက္ေမြးမႈ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္မျဖစ္ကုိ သိရွိရန္ လုိအပ္လွ၏။ ထုိသုိ႔ သိရွိႏုိင္ရန္ မွားယြင္းသည့္ အသက္ေမြးမႈမ်ားျဖစ္သည့္ မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားကုိ ေရွးဦးစြာ နားလည္ထားရန္ လုိအပ္ၿပီး ထုိမိစၧာဇီဝအမႈမ်ားကုိ သိရွိေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္မွသာ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္မည့္အခ်က္ကုိ သတိျပဳရမည္ ျဖစ္၏။

စာေပအဖြင့္မ်ားအရ မုဆုိး၊ တံငါ အလုပ္မ်ားျဖင့္ သူ႔အသက္ကုိ သတ္ျဖတ္ကာ အသက္ေမြးရသည့္ ပါဏာတိပါတမႈ၊ သူခုိး၊ ဓားျပလုပ္၍ ပစၥည္းရွာေဖြရေသာ အဒိႏၷာဒါနမႈ၊ သူတပါး၏ ပစၥည္းဥစၥာကုိယူ၍ ကာမဂုဏ္ဖ်က္စီးရေသာ ကာမမႈ၊ မတရားေရွ႕ေန၊ မတရားသက္ေသလုိက္၍ ျဖစ္ေစ၊ လိမ္လည္လွည့္ပတ္ ေရာင္းဝယ္၍ျဖစ္ေစ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြရေသာ မုသာဝါဒမႈ၊ ပစၥည္းဥစၥာရေအာင္ ရန္တုိက္ေပးရေသာ ပိသုဏဝါစာမႈ၊ ကြက္စိပ္စာေျပာ လူျပက္အလုပ္တုိ႔ျဖင့္ မဟုတ္မမွန္ အက်ိဳးမရွိေသာ ဒ႑ာရီ ဇာတ္ဝတၳဳမ်ားကုိ ေျပာဆုိေသာ သမၹပၸလာပမႈမ်ားသည္ မွားယြင္းသည့္ အသက္ေမြးမႈ မိစၧာဇီဝမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ဤအမႈမ်ားသည္ သီလသိကၡာပုဒ္မ်ားႏွင့္ တုိက္႐ုိက္သက္ဆုိင္သည့္ မိစၧာဇီဝ အမႈမ်ားျဖစ္၏။

အထက္ပါ မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားအျပင္ ဓားလွံေသနတ္ ပုိက္ကြန္စသည့္ လက္နက္မ်ား ေရာင္းခ်မႈ၊ လူသတၱဝါကုိ ေသြးေဆာင္ေခၚယူကာ ကၽြန္အျဖစ္၊ ျပည္တန္ဆာအျဖစ္ ေရာင္းခ်သည့္ လူကုန္ကူးမႈ၊ ႏြားကၽြဲဝက္ဆိတ္ ၾကက္ငွက္စသည္တုိ႔ကုိ ေမြးျမဴ၍ သတ္ျဖတ္ေရာင္းခ်မႈ၊ ထန္းရည္အရက္ဘိန္းစသည့္ မူးယဇ္ေဆးဝါး ေရာင္းခ်မႈ၊ သတၱဝါကုိ ေသေစႏုိင္သည့္ အဆိပ္စသည္ ေရာင္းခ်မႈမ်ားသည္လည္း မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ ျမင္းေလာင္းႏြားေလာင္း ကၽြဲတုိက္၊ ၾကက္တုိက္ဖဲ႐ုိက္ကာ ေလာင္းကစား အမႈမ်ားျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြ အသက္ေမြးမႈမ်ားသည္လည္း မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားတြင္ အက်ဳံးဝင္၏။

ေဖာ္ျပပါ မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္၍ တရားသျဖင့္ ရရွိလာသည့္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ ဓမၼိယလဒၶ ပစၥည္း (ဓမၼိယ - တရားႏွင့္ေလ်ာ္စြာ၊ လဒၶ - ရအပ္ေသာ ပစၥည္း) ဟု ေခၚ၏။ ဥပမာ အထက္ပါ အလုပ္မ်ားမွကင္းသည့္ မိဘစသူတုိ႔ထံမွ ရရွိေသာ အေမြအႏွစ္ပစၥည္းမ်ား၊ ကူလီ၊ ဝန္ထမ္း၊ စာေရးစာခ်ီ၊ ေက်ာင္းဆရာ၊ လယ္ယာ စသည္လုပ္၍ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား၊ မတရားအတုိးခ်ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အတုိးမွ်ျဖင့္ အတုိးအပြားခ်၍ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ား စသည္တုိ႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဓမၼိယလဒၶ ပစၥည္းမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ထုိဓမၼိယလဒၶ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးမႈသည္ သမၼာအာဇီဝျဖင့္ အသက္ေမြးမႈမ်ားပင္ ျဖစ္၏။


သုိ႔ဆုိလ်င္ ယေန႔ေခတ္ ေငြတုိးေပးေနၾကသူမ်ား၊ ပစၥည္းယူ၍ ေငြတုိးေခ်းသူမ်ား၊ ကုန္သည္ပဲြစား လုပ္ေနၾကသူမ်ား၊ ဘဏ္တြင္အပ္ႏွံကာ အတုိးကုိသာ ထုိင္စားေနၾကသူမ်ား စသူစသူမ်ား၏ အသက္ေမြးမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ထုိသူမ်ား၏ အသက္ေမြးမႈသည္ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္မျဖစ္ ေမးစရာ ရွိလာေပ၏။ ေမးလည္းေမးဖူးၾက၏။ ထုိအေမးအတြက္ကား ပညာရွင္မ်ား၏ အေျဖသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း သီလ၊ သမာဓိ ပညာ ျပည့္စုံေတာ္မူသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး အေတာ္မ်ားမ်ားကား မတရားလုိခ်င္မႈ ဝိသမေလာဘမ်ိဳး မျဖစ္လွ်င္ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖဆုိေတာ္မူၾက၏။ မွန္၏။ ပုထုဇဥ္သဘာဝ ေလာဘသည္ ရွိေနၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ ေလာဘသည္ ရဟႏၲာျဖစ္မွသာ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ထုိေလာဘရွိေနသည့္ ပုထုဇဥ္မ်ား အေနျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အမႈမ်ားတြင္ ေလာဘျဖင့္ရွာေနျခင္းမ်ားလည္း ရွိေနၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိေလာဘသည္ “ဘယ္သူေသေသ၊ ငေတမာၿပီးေရာ” ဆုိသည့္ မတရား ရယူမႈ ေလာဘမ်ိဳး မျဖစ္ရန္သာ အေရးႀကီး၏။ သူ႔ဘက္ကုိယ့္ဘက္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ငဲ့ကြက္မႈမ်ိဳးျဖင့္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား၊ ေခ်းငွါးမႈမ်ားမွာကား မတရား ဖိႏွိပ္မႈမ်ိဳး၊ ႏုိင္ထက္စီးနင္းျပဳမႈမ်ိဳး၊ မေတာ္မတရား အတုိးယူမႈမ်ိဳး စသည္ မဟုတ္သျဖင့္ မိစၧာဇီဝအမႈဟု မဆုိႏုိင္ေပ။

ေငြးတုိးေခ်းသူမ်ား၊ ဘဏ္တြင္အပ္ႏွံ၍ အတုိးစားေနသူမ်ားတြင္ အစုိးရဘဏ္၊ အစုိးရအသိအမွတ္ျပဳ ဘဏ္တြင္အပ္ႏွံကာ ထုိအတုိးျဖင့္ ေနသူမ်ားမွာ မတရားသျဖင့္ အတုိးရယူမႈမ်ိဳး မဟုတ္သျဖင့္ မိစၧာဇီဝ မျဖစ္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္ၿပီး အျပင္တြင္ ေငြတုိးေခ်းသူမ်ား အေနျဖင့္ကား မတရားအတုိးယူမႈမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အတုိးႏႈန္းျဖင့္ ေခ်းငွါးသူလည္း အဆင္ေျပ၊ မိမိလည္း အဆင္ေျပသည့္ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ပါက မိစၧာဇီဝ မျဖစ္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း မတရား အဆမတန္ အတုိးႏႈန္းျဖင့္ အဆမတန္ အႏုိင္အထက္ျပဳ၍ ေခ်းငွါးလွ်င္ကား မိစၧာဇီဝ ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး ထုိသူတုိ႔၏ အသက္ေမြးမႈသည္လည္း သမၼာအာဇီဝ မျဖစ္ဟု ဆုိႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။

ကုန္သည္ပဲြစား အလုပ္မ်ားတြင္ကား သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္မျဖစ္ အထူးသတိျပဳဖြယ္ အခ်က္မ်ားရွိ၏။ ယေန႔ေခတ္ ကုန္သည္ပဲြစားမ်ားသည္ ၾကမ္းပုိးကုိ လိပ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာဆုိမႈမ်ားျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လိမ္ညာလွည့္ျဖားကာ မတရား ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ မိစၧာဇီဝ အမႈမ်ား ျဖစ္ေနသည္က မ်ားေနၾက၏။ မုသာဝါဒအမႈမ်ား၊ ဝိသမေလာဘ အမႈမ်ားျဖင့္ မတရား စီးပြားရွာမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ထုိသူအခ်ိဳ႕၏ အသက္ေမြးမႈသည္ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္ရန္ခဲယင္းလွေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ကား မတရား လုိခ်င္မႈမ်ားကုိေရွာင္ကာ မွန္ကန္သည့္ အက်ိဳးေဆာင္မႈမ်ား၊ မွန္ကန္သည့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားျဖင့္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အျမတ္အစြန္းျဖင့္ အသက္ေမြးေလ့ ရွိတတ္၏။ ထုိသုိ႔ေသာ သူမ်ား၏ အသက္ေမြးမ်ိဳးကုိကား သမၼာအာဇီဝက်သည့္ အသက္ေမြးမႈဟု ဆုိလုိက ဆုိႏုိင္ေပ၏။ ယေန႔ေခတ္တြင္ ထုိသုိ႔ေသာ ကုန္သည္ပြဲစားမ်ား မရွိသေလာက္ ရွားေနႏုိင္ေသာ္လည္း အနည္းငယ္မွာ ရွိေနႏုိင္သျဖင့္ ထုိအနည္းငယ္ကုိ ရည္ရြယ္ကာ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

တရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ဓမၼိယလဒၶပစၥည္းျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္းကုိ သမၼာအာဇီဝဟု ဆုိသျဖင့္ အခ်ိဳ႕က သိနားလည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ မိစၧာဇီဝအလုပ္မ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ သမၼာအာဇီဝျဖင့္ အသက္ေမြးမႈ ျပဳေနေသာ္လည္း မသိနားမလည္ခင္က မိစၧာအမႈမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြထားသည့္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္ အသုံးျပဳမႈမ်ားကား ရွိေနသျဖင့္ ထုိပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးမႈမ်ားသည္ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္မျဖစ္ သံသယ ဝင္တတ္ၾက၏။ စာေပအဖြင့္မ်ားတြင္ ထုိအတြက္ သမၼာအာဇီဝကုိ သုတၱန္အလုိ သမၼာအာဇီဝႏွင့္ အဘိဓမၼာအလုိ သမၼာအာဇီဝဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား နားလည္ထားႏုိင္ေၾကာင္း ဖြင့္ျပ၏။ တရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ စားေသာက္သုံးစဲြျခင္း၊ တရားလမ္းအတုိင္း ပစၥည္းရွာေဖြျခင္းမ်ိဳးသည္ သုတၱန္အလုိ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ၿပီး မတရားသျဖင့္ ပစၥည္းရရန္ အခြင့္ႀကဳံလာေသာ္လည္း ထုိပစၥည္းရမည့္ လုပ္ငန္းကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ေနျခင္းသည္ အဘိဓမၼာအလုိ သမၼာအာဇီဝျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မသိနားမလည္ခင္က မတရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ သုံးစဲြေနေသာ္လည္း နားလည္သေဘာေပါက္လာသည့္အခါ ထုိကဲ့သုိ႔ မတရားအမႈမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေနလွ်င္ အဘိဓမၼာအလုိ သမၼာအာဇိဝ ျဖစ္ႏုိင္ေသးေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ထုိမတရားသျဖင့္ ရခဲ့သည့္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ မစြန္႔လႊတ္ဘဲ အသုံးျပဳေနမႈ ရွိေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္မႈကုိ ဒီေနရာမွာ အဘိဓမၼာအလုိ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္ေၾကာင္းဆုိလုိရင္း ျဖစ္၏။

ဆုိလုိသည္မွာ မတရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာကုိ သုံးစဲြေနရာ၌ သုတၱန္အလုိ မိစၧာဇီဝျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ထပ္ေတြ႕ၾကဳံလာသည့္ မတရား ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြမႈမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္လွ်င္ကား အဘိဓမၼာအလုိ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ေနႏုိင္သျဖင့္ သုတၱန္ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ေအာင္ မတတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း အဘိဓမၼာ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ထပ္မတရား ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြမႈမ်ိဳးမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရန္ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္၏။ ဤသေဘာအရ သမၼာအာဇီဝ ႏွစ္မ်ိဳးတြင္ တရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးေလ့ရွိသည့္ သုတၱန္အလုိ သမၼာအာဇီဝမ်ိဳးႏွင့္ ေနာက္ထပ္မိစၧာဇီဝအမႈကုိ မျပဳေတာ့ေသာ္လည္း မသိနားမလည္ခင္က ရရွိထားသည့္ မိစၧာဇီဝပစၥည္းမ်ားကုိ သုံးစဲြ၍ အသက္ေမြးေလ့ရွိသည့္ အဘိဓမၼာအလုိ သမၼာအာဇီဝမ်ိဳးတုိ႔၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ကြာျခားခ်က္ကား ရွိေနႏုိင္၏။ အထူးသျဖင့္ အလွဴဒါန ျပဳမႈမ်ိဳးတြင္ အက်ိဳးေပးမႈ ကြာျခားခ်က္မ်ား ရွိေန၏။ ဓမၼိယလဒၶပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳသူသည္ အက်ိဳးတရားအျပည့္အဝ ရရွိႏုိင္ေသာ္လည္း မိစၧာဇီဝျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳသူမ်ားကား အက်ိဳးတရား အျပည့္အဝ မရရွိႏုိင္ေပ။ သုိ႔ေသာ္ မတရားသျဖင့္ ရအပ္ေသာ ပစၥည္းဝတၳဳျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳသည့္အခါ အက်ိဳးတရား တစ္စုံတစ္ခုမွ် မရႏုိင္ဟုကား မမွတ္အပ္ေပ။ အက်ိဳးတရား အျပည့္အဝသာ မရႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိက္သင့္သည့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကား ရရွိႏုိင္သည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ဓမၼိယလဒၶပစၥည္း၏ အက်ိဳးႀကီးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္ခါတရံ စာေရးသူအေနျဖင့္ သူမ်ားႏုိင္ငံ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံမ်ားတြင္ လာေရာက္အလုပ္ လုပ္ေနၾကသည့္ စာေရးသူ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ျမန္မာဒကာဒကမမ်ားအား “အခုလုိ ကုိယ့္အားနဲ႔ရင္းၿပီး ဘယ္သူ႔ကုိမွ မထိခုိက္တဲ့ လုပ္အားခနဲ႔ ရရွိလာတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကုိ အလကား အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ၾကဘဲ ဘဝေရွးေရးအတြက္ စုလည္းစု၊ သံသရာေရးအတြက္ အက်ိဳးႀကီးတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိလည္း မ်ားမ်ားလုပ္ၾက” ဟု တုိက္တြန္းေပးရျခင္း ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ႏုိင္ငံျခားရွိ ကားစက္႐ုံ၊ ပလစတစ္စက္႐ုံ၊ ခ်ည္စက္႐ုံစသည့္ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံမ်ားတြင္ လုပ္ေနရသည့္ သူတုိ႔၏ ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြမႈသည္ သူမ်ားေအာက္က်ိဳ႕ကာ သူမ်ားအခုိင္းခံမ်ား ျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း မည္သူကုိမွ် မထိခုိက္သည့္ တရားသျဖင့္ အသက္ေမြးရသည့္ အစစ္အမွန္ သမၼာအာဇီဝ အလုပ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။

အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ သမၼာအာဇီဝဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားအရ ယေန႔ေခတ္အေျခအေနတြင္ သမၼာအာဇီဝျဖင့္ အသက္ေမြးရန္မွာ အလြန္မလြယ္လွသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေနေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ မလြယ္သည္ကားမဟုတ္၊ မလုိက္နာႏုိင္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ သီလသိကၡာပုဒ္ကုိ ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ကာ စီးပြားရွာရသည့္ မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ မတရားလုိခ်င္သည့္ ဝိသမေလာဘမ်ိဳးကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သတိျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္သည့္ အသက္ေမြးမႈမ်ိဳးကုိ ျပဳႏုိင္လွ်င္ အႀကီးအက်ယ္ မခ်မ္းသာေသာ္လည္း သမၼာအာဇီဝက်က် အသက္ေမြးမႈမ်ိဳးကား ျဖစ္ႏုိင္ေပ၏။ မိမိတုိ႔၏ ေစာင့္ထိန္းမႈ၊ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ၊ တစ္ဘဝတစ္နပ္စာအတြက္ မၾကည့္မႈမ်ား အေပၚတြင္သာ တည္မွီေနေပေတာ့၏။

အခ်ဳပ္ေျပာလုိသည္မွာ ေနရသည့္ ဘဝအခုိက္တြင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တစ္ဘဝတစ္နပ္စာ ေကာင္းစားေရးကုိၾကည့္ၿပီး မိစၧာဇီဝ အလုပ္မ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးရသည့္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြမႈမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ မတရား လုိခ်င္သည့္ ဝိသမေလာဘမ်ိဳး မဟုတ္သည့္ ေကာင္းေရာင္းေကာင္းဝယ္ တရားသျဖင့္ အသက္ေမြးမႈမ်ားကုိသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ သမၼာအာဇီဝက်သည့္ အသက္ေမြးမႈအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္သင့္ေၾကာင္း၊ မိစၧာဇီဝအမႈမ်ားကုိ သိရွိေရွာင္ၾကဥ္ကာ သမၼာအာဇီဝက်သည့္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြမႈမ်ိဳးျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ေနရသည့္ ဘဝအခုိက္ကုိ မွန္ကန္သည့္ အသက္ေမြးမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။


ထုိ႔ေၾကာင့္ အသက္ရွင္ေနသမွ် အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ကိစၥကုိ ျပဳေနၾကရမည့္ ေလာကဘုံသားမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ အခုိက္အတံ့ အသက္ရွင္ ေနထုိင္ေရးအတြက္ မတရားသျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြးျခင္းဟုဆုိေသာ မိစၧာဇီဝ အမႈမ်ားကုိ တဒဂၤအဆင္ေျပေရးကုိသာၾကည့္၍ အလြယ္တကူ အသက္ေမြးမႈ မျပဳသင့္ဘဲ ထုိမိစၧာဇီဝ အမႈမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ ပစၥဳပၸန္တြင္ အႀကီးအက်ယ္ မခ်မ္းသာေသာ္လည္း သံသရာတြင္ ခ်မ္းသာေစမည့္ မိမိသူတပါး မထိခုိက္သည့္ အျပစ္ကင္းသည့္ မွန္ကန္သည့္ သမၼာအာဇီဝ အမႈမ်ားျဖင့္သာ အသက္ေမြးမႈ ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း အသိစကားပါးရင္း က်င့္ႏုိင္သူမ်ား က်င့္ႀကံႏုိင္ၾကေစ၊ သိလုိသူမ်ား သိရွိႏုိင္ၾကေစရန္ ေစတနာမွန္ျဖင့္ သမၼာအာဇီဝအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း ေရးသားတင္ျပ လုိက္ရပါသည္။

မွတ္ခ်က္။ ။
စီးေဘာက္စ္တြင္ ေတာင္းဆုိထားသည့္ ဒကာေဇာ္လင္း၏ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္စာအုပ္ပါ မိစၧာဇီဝအဖြင့္ကုိ ကုိးကား၍ ႐ုိးသားစြာ တင္ျပအပ္ပါသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား