အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္…

“အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္”တဲ့။ ပုိ႔စ္ေခါင္းစဥ္ေလးကေတာ့ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ လားလားမွမသက္ဆုိင္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလးပါ။ အိမ္ယာတည္ေထာင္ လူေဘာင္ကိစၥကုိ အိမ္ရာမေထာင္ ရဟန္းေဘာင္က ရဟန္းတစ္ပါးက ေျပာလာတာဆုိေတာ့ ကုိယ့္အလုပ္ ကုိယ္မလုပ္ဘဲ လူ႔အလုပ္ ဝင္႐ႈပ္တယ္လုိ႔ ေျပာစရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေျပာလည္းမတတ္ႏုိင္ဘူး ေျပာပါေစေတာ့။ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာျခင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘာသာတရားဆုိင္ရာ အဆုံးအမမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လာျခင္း၊ ကုိယ့္က်င့္တရားဆုိင္ရာ ေလ်ာ့နည္းလာမႈေတြနဲ႔ ဆက္စပ္လာျခင္းေတြေၾကာင့္ တုိက္႐ုိက္မဆုိင္ေပမယ့္ ဆုိင္သေလာက္ေလး ဝင္ေျပာၾကည့္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ အသိေပးျခင္းဆုိလည္း မမွားပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာက ဘယ္ႏုိင္ငံ ဘယ္လူမ်ိဳး အေၾကာင္းမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ ကုိယ့္လူမ်ိဳးအေၾကာင္းကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ အထူးသျဖင့္ ျပည္ပေရာက္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာမ်ားအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုတစ္ေလာ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာေလးေတြကုိ မၾကာမၾကာ ၾကားလာရပါတယ္။ တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူကုိယ္တုိင္ လာေရာက္ေျပာတာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၾကားေနရတာေတြက စိတ္မသက္သာစရာေတြပါပဲ။ အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာဆုိေတာ့ တရားဝင္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးသူေတြ အမ်ားစုပဲေပါ့။ “တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ျပည္ပမွာ အလုပ္လာလုပ္ေနရင္း ျပည္တြင္းမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အိမ္သူသက္ထားက အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္တဲ့ ျပႆနာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ျပည္ပမွာ ကုန္း႐ုန္းၿပီး ႀကိဳးစားပန္းစား ရွာေဖြစုေဆာင္း ပုိ႔ေပးေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ မယ္ေတာ္က ပုိ႔သမွ်ေတြကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳးသုံးစဲြကာ အပ်ိဳလုပ္ေနတဲ့ ျပႆနာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ပုိ႔သမွ်ေငြေၾကးေတြကုိ အိမ္သူသက္ထားက တစ္ေနရာမွာ တစ္ျခားတစ္ေယာက္ နာမည္နဲ႔ ဘာဝယ္ညာဝယ္လုပ္ၿပီး ျပည္ပက ကုိေရႊေခ်ာဆီ ဘာလုပ္ထားလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပုိ႔ေပးပါဦး စသျဖင့္ ေတာင္းဆုိလာလုိ႔ စုံစမ္းၾကည့္တဲ့အခါ မယ္ေတာ္က တျခားတစ္ေယာက္နဲ႔ ေနာက္မီးလင္းေနတဲ့ ျပႆနာ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ျပည္ပမွာ ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ ျပည္တြင္းျပန္ၿပီး မိသားစုနဲ႔ ေနဖုိ႔အိမ္အျပန္မွာ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ အိမ္သူသက္ထားက ရပ္ကြက္ထဲက ငနဲတစ္ေယာက္နဲ႔ ဘာလုိလုိျဖစ္ၿပီး လုိက္ေျပးလုိ႔ ဟုိေရာက္မွ ဒုကၡျဖစ္ရတဲ့ ျပႆနာ” စသျဖင့္ ၾကားရတဲ့ သတင္းေတြက နားဝမွာခါးလွတဲ့အျပင္ သူတုိ႔အပူေတြေၾကာင့္ နားေထာင္ေပးရတဲ့ ဘုန္းဘုန္းမွာေတာင္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။

တစ္ေလာကေတာင္ ဒကာတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာၿပီး သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ သူအခ်ိဳ႕ရဲ႕ လက္ေတြ႕ဇာတ္လမ္းေလးေတြကုိ ေျပာျပသြားတာကုိ နားေထာင္လုိက္ရပါေသးတယ္။ သူ႔က “ေျပာရရင္ အရွင္ဘုရား… ျပည္ပမွာ အေတာ္ၾကာေနတဲ့ သူအခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ အိမ္ကုိလည္း ျပန္ၿပီးအဆက္ အသြယ္မလုပ္ဘဲ ေပ်ာ္သလုိ ေနလုိက္ၾကတာေတြ ရွိတယ္ဘုရား၊ ျမန္မာျပည္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အိမ္ေထာင္ရွင္မ အေနနဲ႔ ေယာက်္ားလုပ္သူထံက စာမလာ သတင္းမၾကား၊ ပုိက္ဆံလည္းမပုိ႔ဘဲ အဆက္ျဖတ္ထားတဲ့အတြက္ ကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဒုကၡျဖစ္ရတာေတြ ရွိေနျပန္ေတာ့ မထူးပါဘူးဆုိၿပီး မထူဇာတ္ ခင္းသြားတဲ့ အျဖစ္ေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္၊ အရင္းစစ္ေတာ့ ဟုိဘက္ကလည္း ဟုိဘက္အလြန္ေတြ ရွိတတ္ေပမယ့္ အျပင္ေရာက္ေနတဲ့ ဒီဘက္လူေတြရဲ႕ အလြန္ေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္၊ အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္ဆုိသလုိ ဒီဘက္က ဒီလုိေတြရွိေနတဲ့အတြက္ ဟုိဘက္ကလည္း လူ႔သဘာဝအရ ေနခ်င္သလုိ ေနပစ္တာေတြလည္း ရွိႏုိင္တဲ့ သေဘာလုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မယ္ဆုိလည္း ခ်ႏုိင္ပါတယ္ဘုရား…” စသျဖင့္ သူ႔အေတြ႕အႀကဳံနဲ႔ သူ႔အျမင္ေလးကုိ ေျပာျပသြားပါတယ္။

အဲဒီဒကာ ေျပာျပသြားတာေလးေတြကုိ ေသခ်ာျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္သင့္သေလာက္လည္း ဟုတ္ေနျပန္ပါတယ္။ အသြင္မတူရင္ အိမ္သူမျဖစ္ဘူး ဆုိတဲ့သေဘာမွာ အိမ္သူျဖစ္ၿပီးမွ အသြင္မတူေအာင္ အိမ္ေထာင္ရွင္ဘက္က စည္းေဖာက္တာေတြ ရွိလာၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အိမ္သူဘက္ကလည္း စည္းေဖာက္တာေတြ ရွိေကာင္း ရွိႏုိင္တတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အိမ္ေထာင္တစ္ခု တည္ၿမဲဖုိ႔၊ ေဖာက္လဲြေဖာက္ျပန္ မရွိဖုိ႔မွာ အဓိက အက်ဆုံးက တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ပင္ကုိယ္အက်င့္သိကၡာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်င့္သိကၡာေကာင္းရွိၾကတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္မ်ား ျဖစ္ေနၾကမယ္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဝးေဝး၊ ဘယ္ေနရာပဲ ေရာက္ေရာက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ စည္းမပ်က္ဘဲ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ရွိေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အက်င့္သိကၡာကုိ တစ္ဘဝတစ္နပ္စာနဲ႔ မလဲႏုိင္တဲ့သူေတြအျဖစ္ ႀကိဳးစားတတ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူက ဘယ္လုိပဲ ေဖာက္ျပန္ေဖာက္ျပန္ ကုိယ္မေဖာက္ျပန္ေအာင္ ေနထုိင္တတ္တာလည္း ရွိပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ရွင္ ေယာက္်ားဘက္က အေဝးေရာက္ေနလုိ႔ အဆက္အသြယ္ေတြ ျပတ္ေန၊ ဘာသတင္း ညာသတင္း ၾကားေနေပမယ့္ အိမ္သူသက္ထားကေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈ မရွိဘဲ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္တတ္တာေတြ ရွိသလုိ အေဝးေရာက္ လင္ေယာက်္ားကလည္း အေဝးေရာက္ေနတဲ့အခုိက္ ဇနီးမယားရဲ႕ ဘာသတင္းညာသတင္းေတြ ၾကားေနရေပမယ့္ ကုိယ့္ဘက္က မေဖာက္ျပန္မိေအာင္ ႀကိဳးစားတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အက်င့္သိကၡာအေပၚ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈနဲ႔လည္း သက္ဆုိင္သြားပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ျပည္ပမွာ ေနခ်င္သလုိေန၊ ေပ်ာ္ခ်င္သလုိေပ်ာ္ေနၿပီး ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ သူကုိေတာ့ တာဝန္မေက်ဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းအဆက္အသြယ္ ျပန္လုပ္တဲ့အခါ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္ရွင္မဘက္က ဘာအသံ ညာအသံ ၾကားလာေတာ့မွ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ဆုိတာေတြ လုပ္လာသူေတြလည္း ရွိတတ္ျပန္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ျဖစ္သလုိေပ်ာ္ပါးေနၿပီး ဟုိဘက္ကလူနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသံေတြ ၾကားလာတဲ့အေပၚမွာက်ေတာ့ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာဟာ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ အသြင္မတူေအာင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အရင္စလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္က တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈရဲ႕ သေဘာတစ္ခုအျဖစ္ မီးေမာင္းထုိးျပေနသလုိ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။

ေနာက္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈေတြမွာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္မႈေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါဝင္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ထိန္းသိမ္းမႈမရွိ ေျမႇာက္ပင့္ေပးတာေတြေၾကာင့္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈေတြ ရွိတတ္သလုိ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ ကူညီထိန္းသိမ္းမႈ အေထာက္အကူေကာင္းေတြေၾကာင့္ အေနေဝးေနေပမယ့္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈေတြ မျဖစ္ဘဲ တည္ၿမဲေနတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ႏွစ္ဘက္မိဘေတြနဲ႔ ခဲြေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံျခားထြက္ အလုပ္လုပ္ၾကရတဲ့ အခါမ်ိဳးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခါမ်ိဳးမွာ က်န္ခဲ့တဲ့သူဟာ ႏွစ္ဘက္အသုိင္း အဝုိင္းနဲ႔ကင္းေနၿပီး တစ္ေယာက္တည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အထိမ္းအကြပ္ မရွိဘဲ ကာလအေတာ္ၾကာေအာင္ ေနၾကရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ လူ႔သဘာဝအရ လြတ္လပ္လာရင္ စိတ္ကေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္လာတတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ဘက္ကလည္း ရွာသမွ် ေငြေၾကးေတြကုိ အထိန္းအကြပ္မရွိ ပုိ႔ေပးေနတဲ့အခါမွာ ပုိက္ဆံေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ ေပ်ာ္ပါးမႈ မ်ားလာတာေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈရယ္၊ ပုိက္ဆံရယ္၊ အေနေဝးမႈေတြရယ္က လူ႔စိတ္ကုိ ေဖာက္ျပန္ေစၿပီး ေနာက္ဆုံးအိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္လာတဲ့အထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အေဝးေရာက္ေနၾကတဲ့ သီးသန္႔အိမ္ေထာင္ခဲြမ်ားမွာ ႀကဳံရတတ္တဲ့ ျပႆနာအခ်ိဳ႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ ျပႆနာမွန္သမွ် အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သေဘာေတြပဲမ်ားပါတယ္။ ျပႆနာကုိ ျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးတဲ့ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ သေဘာမွာ ျပႆနာ ေျပလည္ေၾကာင္း အေၾကာင္းကုိရွာၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီအိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာဟာလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ေျပလည္သြားႏုိင္စရာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ကုိယ္က်င့္တရားက အဓိကျဖစ္ေနၿပီး အိမ္ေထာင္ရွင္ေတြရဲ႕ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ ေတြကလည္း တစ္ဘက္တလမ္း အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကုိယ္မပ်က္ေအာင္ ေနမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းသာ ႏွစ္ဦးစလုံး လက္ကုိင္သုံးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အသြင္တူတဲ့ အိမ္သူအိမ္သားေကာင္းေတြ ျဖစ္လာၾကမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အေဝးေရာက္ ေရႊျမန္မာမ်ားနဲ႔ ျပည္တြင္းေန အိမ္ရွင္မမ်ားၾကား အျဖစ္မ်ားလာတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈေတြဟာ အတြင္းေရာ၊ အျပင္ကပါ ဝုိင္းဝန္းထိန္းသိမ္းေပးဖုိ႔ လုိလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္တစ္ခု တည္ၿမဲဖုိ႔အတြက္ အဓိကၾကည့္ရမွာက ႏွစ္ဦးစလုံးရဲ႕ ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္းကုိ အဓိကၾကည့္ဖုိ႔ လုိအပ္လာၿပီး အသြင္တူတဲ့ အိမ္သူေတြျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ အျပင္ေရာက္ေနသူေတြ ဘက္ကလည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမွာ ျဖစ္သလုိ အတြင္းမွာက်န္ခဲ့သူေတြ ဘက္ကလည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ေရာက္မႈတုိင္းမွာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈဆုိတာ ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္ေကာင္းရင္သူလည္း ေကာင္းမွာျဖစ္ၿပီး ကုိယ္ဆုိးရင္ သူလည္းဆုိးလာတတ္တဲ့ သေဘာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ ကုိယ္လည္းေကာင္း သူလည္းေကာင္းေအာင္ ေနၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ကုိယ္လည္းေကာင္းေအာင္ေန သူ႔ကုိယ့္လည္း ေကာင္းေအာင္ေနေအာင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးဖုိ႔လည္း လုိအပ္လွပါတယ္။ ကုိယ္ေကာင္းရင္ၿပီးတာပဲ သူ႔ဟာသူ ဘာျဖစ္ျဖစ္ဆုိၿပီး လႊတ္ထားတဲ့အခါ လြတ္သြားတာေတြလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္းမွာ ရွိေနတဲ့သူေရာ၊ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့သူကပါ အခ်င္းခ်င္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ေပးၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ မတူတာကုိ တူေအာင္ညႇိၿပီး ေနႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အသြင္တူတဲ့ အိမ္သူအိမ္သားေတြ ျဖစ္လာမွာျဖစ္ကာ အသြင္တူလာရင္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈေတြလည္း တျဖည္းျဖည္း နည္းလာမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အခ်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက အသြင္တူပါတယ္ဆုိကာ ယူလာၾကၿပီးမွ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္တဲ့အထိ အသြင္မတူ ျဖစ္လာၾကတဲ့ ျပႆနာမ်ားမွာ အသြင္မတူေအာင္ လုပ္လာၾကတဲ့ အိမ္ေထာင္သည္မ်ားရဲ႕ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်င့္သိကၡာ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းမ်ားက အဓိက အေၾကာင္းတစ္ရပ္လုိ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား အျဖစ္နည္းလာေအာင္ တစ္ဦးခ်င္းစီက ကုိယ့္အက်င့္သိကၡာကုိ ကုိယ္လုံေအာင္ထိန္းၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ္ပ်က္ရင္ သူလည္းပ်က္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ ဘယ္မွာပဲေနေန ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အေဝးေရာက္ေနသူေတြေရာ အတြင္းမွာ ရွိေနသူေတြပါ အလြယ္တကူ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား မျဖစ္ၾကေစဖုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္းမ်ား၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းမ်ားရဲ႕ အကူအညီကုိယူကာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လိမၼာပါးနပ္မႈနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေပးမႈေကာင္းေတြလည္း လုိအပ္တဲ့အတြက္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ထိန္းသိမ္းမႈလည္း ျပဳၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တစ္စတစ အျဖစ္မ်ားလာၾကတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားဟာ အသြင္မတူတာေတြက စၿပီး ျဖစ္လာၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အိမ္သူအိမ္သားအားလုံး အသြင္မတူတာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အက်င့္မပ်က္ၾကဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနထုိင္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း အက်င့္ေကာင္းမ်ားနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အသြင္တူတဲ့ အိမ္ေထာင္ဘက္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳကာ လူ႔အလုပ္ကုိ ဝင္႐ႈတ္မိတဲ့ ပုိ႔စ္တစ္ခုအေနနဲ႔ အမုန္းခံကာ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

လုံၿခဳံေရး…

ေလာကီဘုံသား လူအမ်ားအတြက္ ဘဝမွာ လုံၿခဳံေရးက သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရး၊ ဘဝခႏၶာရဲ႕ လုံၿခဳံေရးနဲ႔ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ လုံၿခဳံေရးေတြဟာ လူတုိင္းလူတုိင္းအတြက္ တကယ့္ကုိပဲ အေရးႀကီးတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ဖုိ႔၊ လက္ရွိရရွိထားတဲ့ လူ႔ဘဝလုိမ်ိဳး ေကာင္းတဲ့ ဘဝခႏၶာကေန နိမ့္က်မသြားဖုိ႔နဲ႔ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေစတနာေလးေတြ မယိမ္းယိုင္သြားဖုိ႔ ဆုိတဲ့အခ်က္ေတြဟာ လူတုိင္းေတာင့္တေနတဲ့ အရာေတြျဖစ္သလုိ ဒီေတာင့္တခ်က္မ်ား ျပည့္စုံဖုိ႔လည္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားေနတတ္ၾကပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေတာင့္တေပမယ့္လည္း ေတာင့္တတဲ့အတုိင္း မျပည့္ႏုိင္ပဲ ျဖစ္ေနၾကသလုိ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ဘဝခႏၶာနဲ႔ စိတ္ေစတနာတုိ႔ရဲ႕ လုံၿခဳံေရးအတြက္လည္း အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ လမ္းညြန္မႈအတုိင္း လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္ႀကံသူမ်ားကေတာ့ ဒီအရာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရးအတြက္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အာမခံႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္သလုိ လက္ေတြ႕လည္း လုံၿခဳံစိတ္ခ်ေနၾကရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္က စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရး၊ ဘဝခႏၶာရဲ႕ လုံၿခဳံေရးနဲ႔ စိတ္ေစတနာရဲ႕ လုံၿခဳံေရးအတြက္ အေကာင္းဆုံးလမ္းေတြကုိ ညြန္ျပေပးေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ေပးေတာ္မူတဲ့ လမ္းစဥ္ဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးရမယ့္ လမ္းစဥ္သာျဖစ္ၿပီး သူမ်ားက အစားထုိးလုပ္ေပးလုိ႔ရတဲ့ နည္းစနစ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တကယ့္ကုိပဲ မိမိတုိ႔ လုိလားေတာင့္တတဲ့ လုံၿခဳံေရးကုိ လုိခ်င္တဲ့သူမ်ား အတြက္ေတာ့ ဘုရားေပးတဲ့ လမ္းစဥ္ဟာ အေကာင္းဆုံး လက္ေတြ႕အသုံးခ် လမ္းစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားေပးတဲ့ ဒီလမ္းစဥ္ကေတာ့ အားလုံးသိၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ဒါနျပဳေရး၊ သီလေဆာက္တည္ေရး၊ ဘာဝနာပြားေရး လမ္းစဥ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား လုံၿခဳံေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ေပးမွာျဖစ္ၿပီး သီလကေတာ့ ဘဝလုံၿခဳံေရးအတြက္ အာမခံေပးမွာျဖစ္ကာ ဘာဝနာကေတာ့ စိတ္ဓာတ္လုံၿခဳံေရးအတြက္ တာဝန္ယူေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနလုပ္ေနသူဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား လုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ေနသူျဖစ္ၿပီး သီလေစာင့္ထိန္းေနသူဟာ ဘဝလုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ေနသူျဖစ္ကာ ဘာဝနာအလုပ္ အားထုတ္ေနသူကေတာ့ စိတ္လုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ေနသူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနသီလဘာဝနာ အလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနသမွ် ဒီကုသုိလ္ေတြရဲ႕ တန္ခုိးေတြဟာလည္း တုိးပြားေနမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလုိတန္ခုိးေတြ ပုိင္ဆုိင္းထားသူေတြဟာလည္း တကယ့္ကုိ တန္ခုိးရွင္ေတြျဖစ္ေနကာ တန္ခုိးႀကီးေလ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈလည္း အားႀကီးေလပဲ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ေလာကသားမ်ား လုိလားေတာင့္တပါတယ္ ဆုိတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ဘဝခႏၶာနဲ႔ စိတ္ေစတနာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ေရးဟာ ဒါနသီလဘာဝနာေတြကလဲြလုိ႔ တျခားအရာေတြနဲ႔ ထိန္းေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ တစ္ျခားတျခားေသာ တန္ခုိးရွင္ ဖန္တီးရွင္ေတြက ဘယ္လုိပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ပဲ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ပါေစ ဒါနလုပ္ၿပီး၊ သီလေဆာက္တည္ၿပီး၊ တရားဘာဝနာ အားထုတ္ၿပီး ထိန္းတာေလာက္ ဘယ္လုိမွ စိတ္ခ်ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီလုံၿခဳံမႈေတြဆုိတာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကလဲြၿပီး ဘယ္သူမွ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ အရာေတြ မဟုတ္လုိ႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ႀကိဳးစားေနၾကတာက စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရးကုိ အဓိကထား ႀကိဳးစားေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ေရးဟာ အေတာ့္ကုိ စုိးရိမ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာပဲထားထား၊ ဘယ္လုိလူကပဲ ေစာင့္ေရွာက္ေစာင့္ေရွာက္ ဒီပစၥည္းဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံမႈဟာ စိတ္မခ်ရပါဘူး။ ဒီစည္းစိမ္ဥစၥာေတြဟာ အၿမဲစုိးရိမ္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့အျပင္ ေရး၊ မီး၊ မင္း၊ ခုိးသူ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူဆုိတဲ့ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးနဲ႔လည္း အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံေနတဲ့အတြက္ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ေပ်ာက္ပ်က္တတ္တဲ့ သေဘာရွိေနပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာရဲ႕ သေဘာဟာ ထုိက္မွရတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစားရွာေဖြ စုေဆာင္းေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္ျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ဒီပစၥည္းဥစၥာေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပမယ့္လည္း သူ႔ရဲ႕လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈဟာ နည္းနည္းမွ အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္တာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈဟာ ဒါနျပဳျခင္းမွတပါး အျခားမရွိဘူးဆိုတဲ့ အေျဖပဲ ထြက္လာခဲ့ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါနျပဳျခင္းဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ ေပ်ာက္ပ်က္မႈကေန ကာကြယ္ေပးျခင္းျဖစ္သလုိ ဒီစည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံတုိးပြားမႈကုိလည္း ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဟာ ကုိယ္မေသခင္မွာလည္း အခ်ိန္မေရြး ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးသြားတတ္သလုိ ေသရင္လည္း ထားခဲ့ရမယ့္ အရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီစည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံမႈနဲ႔ ေနာင္သံသရာအတြက္ ယူေဆာင္သြားမႈတုိ႔အတြက္ ဒီစည္းစိမ္ ဥစၥာေတြကုိ အရင္းျပဳၿပီး ဒါနလုပ္ေပးျခင္းမွတပါး အျခားမရွိဘူးဆုိတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားတဲ့ အရာေတြကုိ အရင္းျပဳၿပီး စိတ္ေစတနာ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈကုိ ျပဳေပးျခင္းဟာ ဒီစည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈအတြက္ ထာဝရမပ်က္စီးႏုိင္တဲ့ အႏုဂါမိက ေရႊအုိးျမဳပ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မ်ားမ်ားျပဳႏုိင္ေလ မ်ားမ်ားလုံၿခဳံစိတ္ခ်ရေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရးအတြက္ ဒါနျပဳေပးရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိပါပဲ။ ဘဝခႏၶာ လုံၿခဳံေရးအတြက္လည္း သီလေဆာက္တည္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝခႏၶာဆုိတာ အနာေရာဂါ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္ဆံေနရတဲ့အတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္ရင္ ဘာမွမက္စရာ မရွိလွပါဘူး။ ဒီလုိ အႏွစ္မရွိတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဒီဘဝ၊ ဒီခႏၶာကုိ အမွီျပဳၿပီး ျဖစ္လုိက္ရတဲ့ေရာဂါ၊ ျဖစ္လုိက္ရတဲ့ ျပႆနာေတြဟာ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ခႏၶာရွိေနသမွ် ေရာဂါဆုိတာလည္း ရွိေနမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရာဂါစုႀကီးကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သတၱဝါေတြဟာ ဒီဘဝဒီခႏၶာရဲ႕ လုံၿခဳံမႈအတြက္ သီလကလဲြၿပီး တျခားဘယ္အရာေတြနဲ႔မွ ကာကြယ္ေပးႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

သီလဆုိတာ ကုိယ္က်င့္သီလျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ က်င့္ႀကံၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕ဘဝကုိ လွေအာင္၊ ကုိယ့္ရဲ႕ဘဝကုိ လုံၿခဳံေအာင္ သီလအက်င့္နဲ႔ပဲ ထိန္းေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝေကာင္းဖုိ႔နဲ႔ ရရွိလာတဲ့ ဘဝခႏၶာလွဖုိ႔၊ လုံၿခဳံဖုိ႔အတြက္ သီလအက်င့္က အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ ေရာဂါေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရတဲ့ ဒီဘဝဒီခႏၶာႀကီးမွာ ေရာဂါေပါင္းစုံ ရေနျခင္းဟာ တစ္နည္းေျပာရရင္ သီလမလုံၿခဳံတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လုိ႔လည္း ေျပာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလမလုံၿခဳံတဲ့အတြက္ ဘဝခႏၶာဟာလည္း လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈ မရွိဘဲ ျဖစ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ဘဝေတြမွာ ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ခႏၶာရတဲ့သူခ်င္းအတူတူ တစ္ခ်ိဳ႕က ကုိယ္လက္အဂၤါ စုံစုံလင္လင္နဲ႔ ျဖစ္ေနရသလုိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျခမစုံလက္မစုံ ျဖစ္လာသူေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က က်န္းမာေရး ေကာင္းေနေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေမြးကတည္းက အနာေရာဂါ အစုံနဲ႔ ေမြးလာသူေတြ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ဘဝခႏၶာ ရလာေပမယ့္ လူ႔ဘဝလူ႔ခႏၶာ မဟုတ္ဘဲ အလြန္နိမ့္က်တဲ့ တိရစၧာန္ဘဝခႏၶာ ရလာသူေတြအထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ ဒါဟာ သီလမလုံလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဝခႏၶာလုံၿခဳံဖုိ႔အတြက္ သီလေဆာက္တည္ျခင္းနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ စိတ္လုံၿခဳံဖုိ႔ အတြက္ကေတာ့ ဘာဝနာနဲ႔ ၿခဳံၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ စိတ္ဆုိတဲ့သေဘာဟာ တဒဂၤအခုိက္အတန္႔အတြင္းမွာ အရာအေထာင္မက ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္တတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အာ႐ုံေပါင္းစုံနဲ႔ အေတြးေပါင္းစုံရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈေၾကာင့္ စိတ္အစဥ္ဟာ အၿမဲမပ်က္ ေဖာက္ျပန္ေနတတ္ပါတယ္။ ေဖာက္ျပန္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိက ေကာင္းတဲ့သေဘာကေန မေကာင္းတဲ့သေဘာကုိ ေရာက္ရွိသြားတဲ့ သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္မွာမ်ားမ်ား ေဖာက္ျပန္ေလ အဲဒီစိတ္ပုိင္ရွင္မွာ မေကာင္းတဲ့သေဘာေတြ မ်ားမ်ားတုိးေလေလ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ စိတ္နဲ႔ေနေနရေလ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရမႈလည္း နည္းေလေလ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိမေကာင္းတဲ့ စိတ္အေတြးေတြနဲ႔ မလုံမၿခဳံျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္ကုိ လုံၿခဳံစိတ္ခ်မႈ ရွိရေလေအာင္ ဘာဝနာနဲ႔ ထိန္းေပးဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘာဝနာ အလုပ္ဟာ စိတ္အစဥ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ စိတ္ထိန္းကိရိယာ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းကုိပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ပြားမ်ားအားထုတ္ၿပီး ထိန္းေပးတဲ့ သမထဘာဝနာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္နဲ႔႐ုပ္မွာ ေပၚလာသမွ် အာ႐ုံေတြကုိ ကိေလသာ ၾကားမခုိေအာင္ သတိကပ္ၿပီး အရွိအတုိင္း ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ကာ သိမွတ္ေပးရတဲ့ ဝိပႆနာ ဘာဝနာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လုိဘာဝနာ အလုပ္ကုိပဲ လုပ္ေနလုပ္ေန ဒါဟာ စိတ္ကုိလုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ေပးေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မ်ားမ်ားလုပ္ႏုိင္ေလ စိတ္မွာမ်ားမ်ား လုံၿခဳံေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သမထဘာဝနာ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနပါက ကိေလသာ ၾကားမခုိႏုိင္ဘဲ စိတ္အစဥ္မွာ သန္႔စင္ေနတတ္တဲ့အတြက္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေနတဲ့ စိတ္ဟာ လုံၿခဳံမႈအျပည့္ရွိတဲ့ စိတ္ဆုိတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ကိေလသာမ်ားေနတဲ့စိတ္ဟာ မေကာင္းတဲ့ အေတြးမ်ားနဲ႔ ေၾကာက္လန္႔ေနရၿပီး ေၾကာက္လန္႔မႈရွိေနတဲ့ စိတ္ဟာ လုံၿခဳံမႈ မရွိတဲ့စိတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိကိေလသာ တရားေတြေၾကာင့္ အေၾကာက္တရားမ်ားနဲ႔ မလုံမၿခဳံျဖစ္ေနတတ္တဲ့ စိတ္ကုိ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရမႈရွိေအာင္ ဘာဝနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဘဝမွာ သတၱဝါေတြဟာ လုံၿခဳံေရးအတြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးစားၾကတဲ့ ေနရာမွာ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရး၊ ဘဝခႏၶာရဲ႕ လုံၿခဳံေရးနဲ႔ စိတ္အစဥ္ရဲ႕ လုံၿခဳံေရးကေတာ့ အထူးလုိလားေတာင့္တတတ္တဲ့ ႀကိဳးစားမႈေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီအရာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရးအတြက္ တျခားအရာေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကတာထက္ ဒါနသီလဘဝနာ အလုပ္မ်ားနဲ႔ ႀကိဳးစားတာက အေကာင္းဆုံး ဘဝလုံၿခဳံေရးပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိေစလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာဆုိတာ လက္ရွိအခ်ိန္မွာလည္း ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေတြနဲ႔ မျပတ္ဆက္ဆံေနတဲ့အျပင္ ေသရင္လည္း ထားခဲ့ရမယ့္ အရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီစည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရးကုိ ဒါနျပဳလုပ္ေပးျခင္းနဲ႔ပဲ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမွာ ျဖစ္သလုိ ရရွိထားတဲ့ ဘဝခႏၶာဆုိတာလည္း အနာေရာဂါ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အၿမဲဆက္ဆံေနတဲ့အတြက္ ဘဝခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ လုံၿခဳံမႈဟာ ဒီဘဝလည္း လုံၿခဳံ၊ ေနာင္သံသရာမွာလည္း လုံၿခဳံမႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သီလေဆာက္တည္မႈနဲ႔ပဲ လုံၿခဳံေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္ၿပီး စိတ္ဆုိတာကလည္း ကိေလသာအာ႐ုံေတြနဲ႔ အၿမဲႏွိပ္စက္ခံရတတ္တဲ့အျပင္ မေကာင္းတဲ့အာ႐ုံေတြမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ ဒီစိတ္အစဥ္ လုံၿခဳံေရးအတြက္လည္း ကိေလသာၾကားခုိမႈကုိ တားျမစ္ေပးႏုိင္တဲ့ ဘာဝနာ အလုပ္နဲ႔ပဲ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လုံၿခဳံေရး၊ လုံၿခဳံေရးလုိ႔ ဆုိေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ တစ္ျခားတျခား လုံၿခဳံေရးေတြထက္ မိမိတုိ႔ဘဝရဲ႕ အဓိက လုံၿခဳံရမယ့္ အရာေတြျဖစ္တဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ လုံၿခဳံေရး၊ ဘဝခႏၶာရဲ႕ လုံၿခဳံေရးနဲ႔ စိတ္အစဥ္ရဲ႕ လုံၿခဳံေရးကုိသာ ဦးစားေပးၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအရာေတြ လုံၿခဳံမႈရွိေအာင္ ဒါနအလုပ္၊ သီလအလုပ္၊ ဘာဝနာအလုပ္မ်ားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္းနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ရွိခုိက္ လုံၿခဳံေရးအတြက္ အားစုိက္လုိက္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၁၇)...

ဘုရားကုိးဆူနဲ႔ ၿဂိဳဟ္ကုိးလုံး…
ခုေနာက္ပုိင္း ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဂုဏ္သေရရွိ အသုိင္းအဝုိင္း၊ ပုိက္ဆံရွိ အသုိင္းအဝုိင္း၊ ပညာတတ္ အသုိင္းအဝုိင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကားမွာ ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတဲ့ ဘာသာေရး ခုတုံးလုပ္မႈ တစ္ခုဟာ အရမ္းေခတ္စားလာေနပါတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆုိေတာ့ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္ပဲြ ဆုိတာပါ။ ပူေဇာ္ပဲြဆုိတာထက္ ဘုရားကုိးဆူတင္ပဲြဆုိရင္ ပုိမွန္ပါလိမ့္မယ္။ တင္ၿပီဆုိကတည္းက ပူေဇာ္တာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ နတ္တင္သလုိ တင္တဲ့သေဘာမ်ိဳး သက္ေရာက္သြားတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ဘုရားကုိးဆူ ပူေဇာ္တာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၿဂိဳဟ္ႀကီးကုိးလုံးပါ ပူေဇာ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္က ပုိဆုိးပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္ေနၾကတဲ့ သူတုိ႔လုပ္ရပ္ေတြဟာ ဘုရားရဟႏၲာကုိ ပူေဇာ္ၾကတာထက္ သူတုိ႔သူတုိ႔ရဲ႕ ေလာကီအက်ိဳးစီးပြား တုိးတက္ေရး၊ ရာထူးဌာနႏၲရ စသည္တည္ၿမဲေရးကုိ ဦးတည္ၿပီး ၿဂိဳဟ္ႀကီးကုိးလုံးကုိ ပူေဇာ္ပသေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကပုိၿပီး ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လဲြေနတဲ့ အခ်က္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မႏၲေလးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ျခားတစ္ျခား ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူႀကီးပုိင္း အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေမးလုိက္လုိ႔ရွိရင္ ဘယ္လူႀကီးအိမ္မွာ၊ ဘယ္သူေ႒းအိမ္မွာ ဘုရားကုိးဆူပဲြရွိလုိ႔ သြားၾကတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေလးေတြနဲ႔ ျပန္လည္ေျဖၾကားတာကုိ ခဏခဏ ၾကားရတတ္ပါတယ္။ ဘုရားကုိးဆူပဲြ သြားတဲ့အခ်ိန္ကလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ ညအခ်ိန္ပဲ ျဖစ္ေနတာ မ်ားပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္ပဲြကုိ ညပုိင္းမွာလုပ္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာသက္ေရာက္ေနပါတယ္။ မနက္အေစာပုိင္းမွာ လုပ္တာေတြလည္း ရွိၾကမွာပါ။ ဘယ္လုိအခ်ိန္ေတြပဲ လုပ္လုပ္ လုပ္တဲ့အခါမွာ သစ္သီးစတဲ့ စားေသာက္ဖြယ္မ်ားလည္း ကပ္လွဴၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါဆုိရင္ ညဖက္ႀကီးမွာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အ႐ုဏ္မတက္မီ အခ်ိန္ႀကီးမွာ ဘုရားရဟႏၲာေတြကုိ အသီးအႏွံစတဲ့ စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြ ကပ္လွဴျခင္းဟာ ဝိကာလ အခ်ိန္ႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အပ္စပ္မႈက မရွိပါဘူး။

ၿပီးေတာ့ ဘုရားကုိးဆူကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဘုရားရဟႏၲာေတြကုိ ေနရာခ်ထားတာေတြလည္း ၾကည့္ပါဦး ေလာကဓာတ္ အစီအစဥ္ေတြ အျပည့္နဲ႔ ဖန္တီးထားသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတုိ႔ေလာကဓာတ္ ဆရာေတြ ဖန္တီးတဲ့ ဒီဘုရားကုိးဆူ ပူေဇာ္ထားရွိပုံ စနစ္က
(၁) ဘုရားသခင္ = အလယ္အရပ္မွာ ေဗာဓိပင္ကုိ ရည္စူး၍လည္းေကာင္း
(၂) အရွင္သာရိပုတၱရာ = ဗုဒၶဟူသား၊ ေတာင္အရပ္ လက္်ာဘက္တြင္လည္းေကာင္းး
(၃) အရွင္ေမာဂၢလာန္ = ေသာၾကာသား၊ ေျမာက္အရပ္၊ လက္၀ဲဘက္တြင္လည္းေကာင္း
(၄) အရွင္ဥပါလိ = စေနသား၊ အေနာက္ေတာင္အရပ္တြင္လည္းေကာင္း
(၅) အရွင္ရာဟုလာ = တနဂၤေႏြသား၊ အေရွ႕ေျမာက္အရပ္တြင္လည္းေကာင္း
(၆) အရွင္အာနႏၵာ = ၾကာသပေတးသား၊ အေနာက္မ်က္ႏွာအရပ္တြင္လည္းေကာင္း
(၇) အရွင္ေကာ႑ည = တနလၤာသား၊ အေရွ႕အရပ္တြင္လည္းေကာင္း
(၈) အရွင္ေရ၀တ = အဂၤါသား၊ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္အရပ္တြင္လည္းေကာင္း
(၉) အရွင္ဂ၀မၸတိ = ရာဟုသား၊ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္ အရပ္တြင္လည္းေကာင္း
ထားၿပီး ပူေဇာ္ၾကတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိထားရွိပူေဇာ္ပုံေတြအရ ဒါဟာ ဘုရားရဟႏၲာေတြကုိ ၾကည္ညိဳလုိ႔ ပူေဇာ္တဲ့ပုံစံ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေလာကီအက်ိဳးစီးပြား တုိးတက္ေရးအတြက္ ကုိယ္လုိသလုိ ဘုရားရဟႏၲာေတြကုိ ေနရာခ်ၿပီး လုပ္စားၾကတဲ့ ပုံစံဆုိတာ အလြန္ထင္ရွားလွပါတယ္။ ဘုရားရဟႏၲာကုိ ပူေဇာ္တာ မေကာင္းဘူး မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရဟႏၲာေတြကုိ အသုံးခ်ၿပီး လုပ္စားတာကေတာ့ အေတာ္မေကာင္းတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ တကယ့္ကုိ စစ္မွန္တဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ ပူေဇာ္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္ရဟႏၲာက ဘယ္ေနရာမွာေန၊ ဘယ္လုိအခ်ိန္မွာၾကြ ဆုိတာေတြ မလုိအပ္ပါဘူး။ ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားဂုဏ္နဲ႔ သံဃာ့ဂုဏ္ေတြ ကိန္းေနၿပီး ပူေဇာ္ႏုိင္ရင္ ၿပီးတာပါပဲ။ ဒီလုိပူေဇာ္ဖုိ႔ အတြက္ဆုိရင္ ဘယ္လုိအခ်ိန္ ဘာပူေဇာ္မႈေတြမွ မလုိအပ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ရဲ႕ စိတ္ေစတနာ အတုိင္းပဲ မနက္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ကစၿပီး ေနမြန္းမတည့္မီ အခ်ိန္အထိ အပ္စပ္တဲ့ လွဴဖြယ္၀တၳဳေတြ၊ အပ္စပ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြနဲ႔ ကပ္လွဴကာ ထုိအရွင္ျမတ္မ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ကုိအာ႐ုံျပဳၿပီး ပူေဇာ္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးသား ဘုရားရွင္မ်ားနဲ႔ ဘုရားသာသနာတြင္းမွာရွိတဲ့ ရဟႏၲာမွန္သမွ် ဂုဏ္ကုိမွန္းၿပီး ပူေဇာ္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဘယ္ၿဂိဳဟ္ဘယ္နံေတြနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ ဘယ္ရဟႏၲာရယ္လုိ႔ ခဲြျခားသတ္မွတ္ ပူေဇာ္ဖုိ႔မလုိပါဘူး။ ရတနာသုံးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေတြဟာ ႏွလုံးသားမွာ ထုံေနေအာင္ ပူေဇာ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလုိပူေဇာ္နည္းကသာ စစ္မွန္တဲ့ ပူေဇာ္နည္းျဖစ္ပါတယ္။

ခုေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ ဘုရားရဟႏၲာေတြနဲ႔ ၿဂိဳဟ္ေတြေပါင္းစပ္ၿပီး ေလာကီနည္းေတြအရ လုပ္ေနၾကတာဆုိေတာ့ ပူေဇာ္ရာမေရာက္ဘဲ ကုိယ္ကုိးကြယ္တဲ့ အႏႈိင္းမဲ့ အရွင္ျမတ္ေတြကုိ ၿဂိဳဟ္ေစာင့္နတ္ပုံစံ၊ တစ္ခုခုကုိ ေစာင့္ၾကပ္ကာကြယ္ေပးတဲ့ အေစာင့္နတ္ပုံစံမ်ိဳး အဆင့္နိမ့္ခ်လုိက္ သလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္သာ အဲဒီလုိ ေလာကီအစီအစဥ္ေတြအတုိင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ လုပ္ေနၾကမယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ထက္ အျပစ္က ပုိမ်ားႏုိင္တဲ့အျပင္ ဒီလုိလုပ္ေနၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ လြဲေန႐ုံတင္မဟုတ္ဘဲ လြတ္ေနတဲ့ပုံကုိ ျဖစ္ကုန္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြေနၾကတဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္မႈဟာလည္း ဘာသာေရးကုိ ေလာကီေရးနဲ႔တဲြစပ္ၿပီး ခုတုံးလုပ္အသုံးျပဳထား သလုိျဖစ္တဲ့ မလဲြသင့္တဲ့ အလဲြတစ္ခုလုိ ျဖစ္လာေနတ့ဲအတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးကုိ အခ်ိန္မီျပဳျပင္ၿပီး ဘုရားရဟႏၲာေတြရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္သက္သက္ကုိ အာ႐ုံျပဳကာ သင့္ေလ်ာက္ေလာက္ပတ္ အပ္စပ္တဲ့အရာေတြနဲ႔ အပ္စပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပူေဇာ္ႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ အသိေပးရင္း လဲြေနၾကတဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ သတိျပဳဆင္ျခင္ႏုိင္ရန္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား